Starší komentáře ke článku: Perfektní 404

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Spachal

Datum vložení: 3.3.2006 14:06:22

.. bez prehaneni, tohle by mela byt povinna cetba ;). Zatim jsem resil pres statickou stranku ci presmerovanim na mapu serveru, tohle je preci jenom trochu sofistikovanejsi reseni :).. Prevod na php od compootera je take vyborna vec, usetrilo mi to (v mem pripade) par hodin prace :)) .. Proste diky a pekny weekend!

Avatar

Autor komentáře: Pepa

Datum vložení: 3.3.2006 17:35:53

Opravdu zacinam uvazovat, ze bych si takovouhle ficurku na web dal... zatim tam mam "Neco je spatne" zasazene v obvykle sablone stranky (takze odkazy na navigaci i vyhledavani tam je, ale to je asi tak vsecko)

Avatar

Autor komentáře: Marty

Datum vložení: 3.3.2006 21:37:14

Originál od A list apartu jsem bohužel nečetl, ale český překlad mi pomůže. Takovéhle fičůrky jsou úžasné díky tomu, že při implementaci přes PHP značně ulehčíte uživateli život, což se může vyplatit. 2 autor: Dobrá práce

Avatar

Autor komentáře: Pavel Z.

Datum vložení: 4.3.2006 13:15:11

Díky, je to velice dobrý nápad. Také to hned zavedu. Akorát jsem letmo narazil na dvě chybičky: - v odstavci "Zastaralý odkaz z vyhledávače" nepřeloženo "Přicházíte z [site] for [term]" - a hned v dalším zdrojáku se mi zdájí neoescapované uvozovky kolem "widgets" document.write("<a href='\/cool-widgets.htm'>Naše skvělá stránka o "widgets".<\/a><br \/>");

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.3.2006 15:08:45

Děkuji za upozornění, nějak jsem to přehlédl ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marv

Datum vložení: 5.3.2006 15:12:02

Oceňuji téma, třeba mě to konečně dokope takovou stránku vytvořit. Akorát autor mohl jít trochu dál, než jen provést strohý překlad. Například doplnit české vyhledávače a jejich parametry v URL. Na českých stránkách se asi spíš setkáme s chybným odkazem ze Seznamu než z LookSmartu. Tím nechci říct, že bych si to neuměl najít sám, ale tak pro úplnost článku.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.3.2006 16:44:43

Autor nikam dál jít nemohl, autor napsal článek pro ALA před několika lety a dál se na osudu článku nepodílel. Ani překladatel nikam dál jít nemohl, prováděl překlad, nikoli reedici článku, ke které neměl licenci. Redakce dále jít mohla a také šla - doplnila článek o informace o převodu skriptu do PHP, což bylo možno bez zásahu do článku. Čtenář, disponující schopnostmi implementovat v článku popisovaný skript do svých stránek, by také měl být schopný si přesně podle návrhu autora doplnit vyhledávače, které chce sledovat. Články nejsou žádná řešení na klíč, jde o popis principů, o návod k vlastnímu řešení. Pokud chcete hotový skript, na který nebudete muset šáhnout, zaplaťte si firmu, která tuto práci za vás odvede!

Avatar

Autor komentáře: Filosof

Datum vložení: 6.3.2006 8:06:42

To sice ano, ale články by měly být šité na míru našim českým podmínkám.. a autor může předvést vlastní invenci PRÁVĚ implementací českých vyhledávačů.. (když už nemůže nebo nechce tady, tak proč ne v dalším článku???) takhle jsem si jen znovu přečetl 2 roky starý článek z ALA.. proč bych měl vlastně chodit na Interval??

Avatar

Autor komentáře: Marv

Datum vložení: 6.3.2006 19:21:41

Já si žádnou firmu platit nemusím, protože si to umím napsat sám, jak jsem psal, aproto mě osobně to nějak netrápí. Ale pokud bych přistoupil na Vaši argumentaci, tak jste to vůbec nemusel překládat, protože člověk se znalostí psaní skriptů si většinou umí i přečíst originální anglický článek. Přínosem článků na českých serverech by mělo být právě řešení specifik naší země/jazyka. V tomhle případě to není nic až tak složitého, ale u některých záležitostí dá "čeština" občas zabrat.

Avatar

Autor komentáře: Bob

Datum vložení: 7.3.2006 14:49:04

Je to mírně OT, ale svého času (cca před 3 roky) jsem někde viděl 404, kde byl webserver naštvaný, že na něj webmaster kašle, že se mu nelíbí to či ono (spíš to teda jako celek vyznělo tak nějak rezignovaně ;). Tuším u toho byly použitý JS pro postupné vypisování textu (bylo to anglicky). Nenarazili jste na to někdo náhodou? (pokud ano, poradíte kde to sehnat?) ...uživatelům intranetu by to udělalo radost ;)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 7.3.2006 15:11:10

Nemáte náhodou na mysli depresivního Marvina? Viz http://bcn.boulder.co.us/~neal/humor/marvin-the-server-404.html ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bob

Datum vložení: 8.3.2006 23:08:49

Jo, to vypadá jako to co jsem hledal :) Sbohem a dik za ryby! ;)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.3.2006 11:14:04

Ještě dodám, že rozsáhlý materiál tohoto typu lze nalézt na http://www.plinko.net/404/ ;-)

Avatar

Autor komentáře: Milan

Datum vložení: 15.3.2006 11:44:46

http://www.4media.cz/404.html

Avatar

Autor komentáře: Hexim

Datum vložení: 22.3.2006 22:44:55

404 proste existovat nesmi, kazdy normalni programator to umi osetrit. Cloveka stve kdyz najde neco v googlu ci jinem vyhledavaci a na nej se usmeje sice pekna ale naprosto nevyuzitelna chybova stranka. Vasi energii by jste meli spise nez na vymysleni jak udelat peknou chybovou stranku, venovat chytremu presmerovani na relevantni data. Hawg

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.3.2006 23:10:57

Ano, ano, zlatá slova, skvělá rada. A vy určitě něco takového umíte i v praxi, že? Svou magickou mocí zajistíte, že nikdy nikde nedojde k žádné myslitelné ani nemyslitelné chybě, a to nejen na vašem serveru, ale ani jinde na síti... Moc by mě kupříkladu zajímalo, co děláte, když na váš server vede odněkud zkomolený odkaz. Nejspíš se do hry zapojí nějaký [i]mod_kristalova_koule[/i], který ráčí uhodnout to jediné správné místo, kam by vlastně měl být návštěvník přesměrován. Bravo, gratuluji!

Avatar

Autor komentáře: prochor

Datum vložení: 4.4.2006 14:29:58

mod_kristalova_koule + ooooo-vsemocny-webserver + vsevedouci-neomylny-skriptovaci-prostredi (vnsp) -> http://neco.net/vim-vsechno-co-chces.vnsp :)) radsi marvina....

Avatar

Autor komentáře: Tomáš

Datum vložení: 3.4.2007 18:28:33

Veď stačí vyrobiť súbor .hdaccess a do neho dať príkaz "ErrorDocument 404 http://www.xx.xx/xx.html " a hotovo potom si treba vyrobiť danú html stránku

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 3.4.2007 18:34:13

článek nemluví o tom, jak vyrobit chybovou stránku 404, ale co by mělo a naopak nemělo být jejím obsahem. A mimochodem, pokud si myslíte, že to jde udělat opravdu tak jednoduše, jak píšete ve svém příspěvku, doporučuji vám to zkusit na několika různých serverech s různými konfiguracemi a systémy. Budete se divit ;-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz