Starší komentáře ke článku: podnety.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Roman Šimánko [autor]

Datum vložení: 12.11.2004 9:43:29

Jako autor stránek nemohu příliš ovlivnit obsah (což se možná změní :-)
Mezi mnou (autorem stránek) a autorem databáze je 50 let věkový rozdíl. To jen pro vysvětlení ...
za tvůj názor děkuju.

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 12.11.2004 10:18:20

Nápad uskutečnit takový web je zajímavý. Je třeba ocenit snahu tímto směrem. Ale cesta k uskutečnění podnětů v běžném životě nebude snadná.

Jinak souhlasím s Plaváčkem, že rétorika na stránkách je místy dost kostrbatá a úřednická.

Grafika: Na stránkách tohoto druhu nejde o předvánění vizuálních nápadů, spíše o jednoduchost. Ta zde je. Vadí mi však výběr barev. Ta hnědá, jako pozadí celé stránky, doplněna pískovým podkladem v hlavním okně, to se mi příliš nezdá!

Kód: Po dlouhé době vidím někoho, kdo používá content="text/html; charset=utf-8". Letmý pohled na CSS říká, že je asi vše OK. Zobrazování v Moziile, IE a Firefox OK! Neměl jsem čas se momentálně na to mrknout podrobněji.

Avatar

Autor komentáře: Roman Šimánko [autor]

Datum vložení: 12.11.2004 20:32:26

díky za informaci:)
Uskutečnění podnětů funguje, databázi využívá již dost úředníků denně, a podněty se řeší. zatím bohužel nebyl prostor pro nějaké zviditelnění, které by (jak doufám) přineslo více podnětů.) problematika je na dýl ... :(
web je určen především úředníkům, kteří by měli vědět co znamená podnět. Chtěl jsem slyšet, že texty jsou kostrbaté, protože se je chystám "konečně" změnit:)
ke grafice, řekl bych a říkal jsem dostkrát že je to subjektivní, rozhodně myslím, že neurazí, barvy se k sobě hodí:))) a myslím, že pojem "úředník" vyvolá papíry jako např. daňové přiznání :) takže? hnědá je záměr:)
mám pár stylů navíc, brzy je tam vložím. každopádně díky:)

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 12.11.2004 11:27:18

co se tyce kodu bych mozna zmenit jedno: ve formularich je velikost prvku definovana primo v html, to bych jeste presunul do css a bylo by to cistsi

Avatar

Autor komentáře: Roman Šimánko [autor]

Datum vložení: 12.11.2004 20:40:00

tím myslíš tohle? ... size="80" maxlength="256" ?

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 15.11.2004 10:41:48

to size, max lenght asi nejde osetrit pres css

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 12.11.2004 20:48:50

Mám několik připomínek:
1. Já bych k tomuto webu přivítal nějaký návod k použití. Nezdá se mi příliš intuitivní a dost jsem v něm tápal. Z položek menu jsem žádnou představu o náplni jednotlivých sekcí nezískal.
2. Web je graficky až moc jednoduchý. V tomto případě to sice není zásadnější problém, ale možná by stačilo málo...
3. Struktura kódu mi připadá chudá. Divy, péčka, hodně br. Menu bych řešil určitě seznamem, použil více úrovní nadpisů atd.
4. Některé konstrukce v kódu jsou přinejmenším nezvyklé: (p)(input type="text")(br /)(br /)(/p)
5. V css je font-family určen defacto pouze pro windowsy. Podle mne by mohla být použita lépe konstrukce: Verdana, "Geneva CE", lucida, sans-serif.
Chválím nápad na zaměření webu a použitou kódovou stránku.

Avatar

Autor komentáře: Roman Šimánko [autor]

Datum vložení: 12.11.2004 21:58:04

1. návod k použití bude s novou textovou náplní:)
2. vím o tom, že je tam málo grafiky a na této stránce to byl i můj záměr...vím že by to šlo vylepšit o "maličkosti" ...zatím to není to nejpodstatnější...
3. menu bylo dlouhou dobu řešeno pomocí ul li (tedy seznam) po čase jsem to změnil, nevidím to jako problém. ale ď pravděpodobně se "vrátím" k seznamu:)
4. o podle mě drobných "chybách" v kodu na stránce vím, nemyslím ale, že by to byly chyby nějak zásadní... přemnožená (br) nahradím příslušným paddingem, i formuláře budou vypadat jinak...
5. příslušné definice dohledám, v linuxu odzkoušeno, ale soustředím se na to díky...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 13.11.2004 20:54:32

logicke nesrovnalosti:
formular by mel jit vycistit i jinak, nez ruco mazanim kazde polozky - dojklik v policku by mohl napriklad policko vycistit, nebo by mohla byt napoveda jinde

nez jsem prisel na to, kde muzu najit seznam jiz vlozenych podnetu, tak mi to chvilku trvalo - proc tam neni neco jako "seznam podnetu" nebo "hledat v podnetech", ale "resit podnet" - nepochopim

jednoduchost grafiky budiz, ale ikonky, ktere jsou vlevo maji pro me (jakozto navstevnika) nulovy vyznam a barevnou nejednotnosti tam proste rusi - jestli chcete rict navstevnikovi informaci o poctu navstev predejte ji v ramci grafiky an a toplist by mohl vest jen nejaky odkaz, Vase ikonka patri do paty, dolu, jedno kam, nema byt vlevo, kde vetsina lidi ocekava nejaky navigacni prvek, Vas hosting me taky vubec nezajima atd ...

dole v pate, jak je email napsan jako text (nikoliv jako link) a navic jeste nejak zahadne rozdelen - jestli to mate kvuli spiderum, tak to opet me jako navstevnika nezajima, ja preci nebudu e-mail natrikrat kopirovat nebo prepisovat do mail klienta

obsah uvodni stranky (to na bilem pozadi) ma temer nulovy padding (proste nahnacly na sedivy border - proc, aspon 5px by to provzdusnilo) Jsou tam ctyri velikosti fontu, nekolik barev textu, tucne hnede, proste, jak kdyby tu uvodku nekdo narychlo spichnul, verim, ze nemuzete menit obsah, ale formu bych upravil ...

Avatar

Autor komentáře: Roman Šimánko [autor]

Datum vložení: 14.11.2004 9:31:53

1) formular - neříkám že to nejde, pravděpodobně se k mazání políček vrátím.

2) souhlasím. na úvodní stránce je napsáno "....<B> Jiné Vám zobrazí vyhledávač."</B> z toho to myslím pochopit jde. (Řešit podnět je pro ty úředníky... ) Mě samotnému se řešit podnět nelíbí.

3. nulový význam možná ikonky a toplist mají, na toto místo přijdou novinky a základní nápověda...

4. email - máte pravdu.))

5. já jen, aby další kritik nenapsal že 5px je moc.) větší padding by tam mohl být;)

díky, jsem rád za Vaše názory...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 16.11.2004 0:56:02

nechapu ten %subject%, ja proste chladne hodnotim vytvor a vzhledem k jeho zamereni mi prijde skoda, aby to zastrelila naprosto zbytecna nelogicnost a user-unfriendly elementy, cili prominte, ze nejasam - ostatne Vy se vsim souhlasite, cili jsem trosku zmaten ...

mmchdm ad 2) berte to takhle - ja jsem clovek od fochu a musim hledat, co teprve laik a k napisu samotnemu "Jiné Vám zobrazí vyhledávač" mi přijde stejný, jak kdyby v letadle byl zachodek oznaceny napisem "komora" a letuska Vam rekla, ze tam muzete .... ehm .... proc to tedy rovnou neoznacit pravym jmenem. Zkuste to zvazit ...

ad 5. 3-5px je objektivne minimum a typograf by nepochybne udal presny doporuceny proporcialni odstup textu od okraju ...

Avatar

Autor komentáře: Roman Šimánko/mynameis [autor]

Datum vložení: 16.11.2004 9:34:01

Jakube, v subjectu je smajlík, s vypláznutým jazykem. proto myslím, že je zbytečný Váš údiv. Jak jsem psal a poznamenal to správně i Plaváček, do této doby jsem nemohl změnit texty i když potřebu změnit mám již dlouho.

Myslím, že k ad2 se nemusím vyjadřovat, vše je vysvětleno výše.

ad5 - padding nastaven.
za Vaše reakce i čas děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Kamila

Datum vložení: 14.11.2004 15:16:57

Pomerne zajimavy projekt, zde myslim muze Kritika webu splnit svuj druhy ucel, a to propagaci projektu, o kterem bychom se asi nedozvedeli. Teda, urcite poslu link par svym spolecensky angazovanym znamym.

Tak, a dneska budu muset i do kodu, auuu.

Vítejte v databázi, která eviduje podněty občanů jako h1?
Proc neni jako h1 to logo? No, aspon ma textovou alternatvu, takze budiz.

Nahradit menu seznamem neni zadny problem, rekla bych, ze je to standartni a semanticky spravne reseni, jestli se vam nechce trapit, sahnete po hotovem reseni z listamaticu (<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://css.maxdesign.com.au/listamatic/index.htm)' target='_blank'>http://css.maxdesign.com.au/listamatic/index.htm)</a>, tam uz si jen najdete co se vam hodi, prestylujete si to a nebudete muset vynalezat kolo.

dale: v logu mate modrou a nikde se k ni uz v designu nevracite, imho by to neskodilo, bud se ji zbavit nebo posilit, takovejhle drobek je k nicemu. Kdybyste tu hlavicku nejak zduraznil, neskodilo by to, treba kdyby nemela stejne pozadi jako cely container, jenze nevim, jakou z barev, co uz tam mate bych vam doporucila a novou urcite ne. tak nevim, jen poznamka.

Az budete mit menu nebo novinky nebo co jste to rikal, tak to urcite pomuze,ze ta sbirka ikonek vymizi. Ostatne, zkusil jste ten box odsadit od kraje? jak splyva s krajem, je zvyrazneny jeste vic a pritahuje oci od obsahu. Aspon moje .-) Zkuste ho mozna nechat vubec v barve containeru.

Vsude jinde, krome prvni stranky, mate vetsi padding, nebo se to tak aspon jevi, predevsim boli nalepeni nadpisu nahoru. Ostatne, zkuste mozna ten nadpis zarovnat doleva, vetsinou to je moderneji pusobici / hezci reseni, imho.

v Pridat podnet - ta svetle hneda v "texty prikladu" je imho malo kontrastni.
Proc se cislo podnetu negeneruje automaticky? Vim, ze slovo reset vysvetlujete, jen me napada, nemame nejaky vice cesky vyraz, co by byl srozumitelny kazdemu?

Resit podnet - ano, prosim, prejmenujte to! Napiste hned na zacatku, kolik je v databazi podnetu, me to zajimalo a tak jsem nenasla jine reseni nez odkliknout pro hledani prazdny formular. 770 je slusne cislo!!! Zkuste mozna ty vysledky trosku jeste ostylovat vic, treba to co je tucne a velkym pismem by mohlo byt tucne a jinou barvou, ono se velke pismo na tohle obecne z typografickeho hlediska nedoporucuje. Kdyz kazdy vysledek date do divu a date jen border-bottom, budete moct tu delici caru ostylovat a jeste zvyraznit nebo obarvit a zbavite se tagu bez semanticke hodnoty.

Na muj prazdny formular se mi zobrazilo 20 njnovejsich, ale je nejak mozne se dostat na starsi? nechystate plny vypis?

Podrobnosti: neni to moc vypovidajici nazev, no. Chtela jsem vam doporucit ty cile hodit i na home, ale koukam, ze je tam mate, jen jsem si jich fakt nevsmla, ta home je neprehledna. Verim, ze se s vyvojem stranky nejak s tou polozkou POdrobnosti poperete a veci tam nasbirane rozmistite tam, kde je lde budou cekat, misto takoveho skladiste, ale to asi prijde s casem a rozvojem serveru.

Jeste bych vam doporucila trochu vic prostylovat paticku pro jeji lepsi citelnost, je to velky blok textu. Informace zajimave veci tucne, nebo tak neco. Jo a klikaci email, urcite, protoze jsou proste lidi, co jim tohle nedojde, a tenhle web by mel slouzit vsem.

Jo, a jeste ke kodu - nekde pouzivate strong a nekde b, nejsem si jista, zda to je korektni.

Jako posledni poznamku si dovolim komentovat pouziti barev - na web pro opravdu sirokou verejnost bych doporucovala neutralnejsi a studenejsi, stridmejsi barvy, vase volba je originalni, ale nevim, zda uplne stastna. Predevsim ta ruzova v polich formularu se mi nezda.

Rozhodne je to prima projekt, pri dalsim prochazeni se mi zda cim dal tim uzitecnejsi a budu vam drzet palce, at lide nejsou lini a sobecti, a snazi se udelat, co muzou, protoze ta mira lhostnosti, co tu nekdy kolem nas je, je opravdu hnusna. Tim chci rict - vse co jsem napsala, jsem psala jen s dobrym umyslem vas projekt udelat jeste hezci, i kdyby se vam zdalo, ze se mi toho nelibilo nejak moc, jsou to kosmeticke detaily, ktere ale delaji dojem.

Avatar

Autor komentáře: Roman Šimánko [autor]

Datum vložení: 14.11.2004 15:57:50

ano, i jako způsob zviditelnění to mělo sloužit. ale především šlo o to, aby se k projektu (způsobu jeho provedení) vyjádřili lidé, kterým to myslí. doufám, že na intervalu jsou.
- menu (řekl jsem, že už formu seznamu mám hotovou, jen nevím "kdy" mám upravovat...protože aktivních návštěvníků je pořád dost :) tak jsem myslel až přibude nějaký jiný projekt, bude čas do pátku ... myslím, ale že je třeba upravit hlavně ty texty... takže se domluvím s autorem ;)

- modrá - každý si bude moci vybrat ze 4 stylů je tam i modrá:)

- odsadit novinky - ano;-) zkoušel...resp. od května do října to tak i bylo;)

- nadpis doleva a padding - nevím jestli modernější, ale asi přínosné:)

- číslo podnětu - se generuje automaticky:) teda co já vím;))) jen je tam vstupní pole, kvůli lidem, kteří chtějí vložit číslo podnětu staršího data...

- reset :))) ano, to už bylo debat na toto téma, změním;)

- mám k dispozici kompletní statistiky serveru, bude to jako další položka v menu, stránkování výsledků mám již také, jsem rád, že na to někdo upozornil:) na starší se dostanete nyní zadáním např. období...

- podrobnosti - rozdělění bylo na začátku...asi se také vrátím:)

- strong & b - b je např. u výpisu z vyhledávače, jako extrémní chybu to nevidím, je fakt že by se to mělo (mohlo?:)) sjednotit:)

- použití barev...dobře, asi jste mě přesvědčila, že od hnědé uteču:)

závěr anom je to príma projekt:) lhostejnost je dneska bohužel zvykem...a díky tomuto projektu, můžete "vyřídit" Váš podnět tomu ke komu by jinak putovat a možná ani nedorazil....

Děkuji Kamilo, Vaše podněty mi říkají, že jste server prolezla :P Vážím si toho:)





Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz