Starší komentáře ke článku: pratelepiva.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: #lama

Datum vložení: 12.4.2004 0:27:35

Tento web me potesil:
- dokazi se v nem bez problemu orientovat
- barvy jsou krasne sladene
- pismo zduraznene
- kod skvely
- menu zvyraznuje active
- vyhledavani

To jsou same klady, zapory (hlavne ted), hledam jen obtizne, ale preci:
- Pri vypnutych obrazcich neni logo (pochopitelne) a pod nim je jen asi 6px fontem napsane cosi.
- Normalniho navstevnika by mohlo zmast menu vpravo (hlavne naliteho ;)), (mne to nevadi, jsem zvykly), ale BFU proste zna menu vlevo ci nahore a chce ho tam, ja mam radsi menu vpravo, ale lidi chteji jine veci.
- Menu je dosti nevyrazne, kdyz jsem videl web, trochu jsem otevrel oci a snazil se hledat 1. Hlavni informace 2. Navigaci ... hlavni informace ... ok, ale menu neni ani vyrazne ani jasne.

Web je temer dokonaly, minusy jsem rekl, snad se nebudete zlobit, tod muj nazor, pekne rano/pekne sny.

Avatar

Autor komentáře: #lama

Datum vložení: 12.4.2004 0:30:17

Este jedna reakce ... Mel byste do (c) dole napsat odkaz na svuj nitroblok, ja neznam jmena, ale vas blog jo, bylo by to lepsi nez email.
PS: Ten audit byl skvelej ;)

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 12.4.2004 1:09:39

Děkuji za kritiku - nebo spíš chválu :-).

Písmo pod logem jsem zvětšil, děkuji za připomenutí. Malý font tam byl zapomenutý ještě z doby jiného obrázkového nadpisu, kdy textový nadpis při zvětšování písma vylézal ven.

Menu je vpravo schválně - čteme totiž zleva do prava a mým záměrem bylo, aby si ledé prohlédli obsah dříve než začnou při pohledu na navigaci zběsile proklikávat další stránky. Výrazná je u menu především aktuální položka, což byl záměr, ale nad zvýrazněním menu jako celku se ještě zamyslím.

Dávat jako své jméno jako odkaz na nitroblok místo na e-mail mi přijde nevhodné - normální lidé (běžný Franta uživatel) :-) žádný nitroblok neznají a když by chtěli tvůrci stránek (tedy mně) něco sdělit, rozhodně by byli při příchodu na nitroblok zmatení.

Ještě jednou díky za připomínky a také za pochvalu auditu :-).

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 12.4.2004 9:01:19

Trošku bych opravil běžného Frantu uživatele na běžného Frantu přítele piva :-) , kterýžto se může nacházet ve své oblíbené internetové "hospůdce" pod vlivem zlatého moku :-)

Avatar

Autor komentáře: kapr

Datum vložení: 12.4.2004 2:01:49

Web pekny, barevne prijemny :-)
Co me celkem vadi je fotogalerie, kvalita nahledovych fotek je hrozna. Jen tak mimochodem, nevesel by se tam jeste treti sloupecek? Jinak pokud to jde drzel bych stejnou velikost nahledu, bude to vypadat lepe :-)
Detail fotky je otviran schvalne do jpg nebo je to zamer? Ja bych ocekaval detailni fotku s nejakym popisem :-)
Jeste bych se rad zeptal co jsou ty zelene granule v obrazku hlavicky?

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 12.4.2004 2:24:10

Díky za kritiku.

Uznávám, kvalita náhledů je sice dost špatná, ale domnívám se, že jde o přiměřený kompromis mezi datovou velikostí a kvalitou snímku - ta by měla být IMHO taková, aby návštěvník poznal, co je přibližně obsahem fotky a podle toho se rozhodl, zda ji chce vidět v normální velikosti či nikoliv. K rozhodování mu pomůže také popisek, který je pod každou fotografií.

Nevím, jaký sloupeček myslíte - v layoutu? Ve fotogalerii? Tam přece jsou při standardní velikosti písma tři sloupce fotek...

Náhledy mají všechny stejnou šířku. Výšku definovat nemůžu, protože některé fotografie jsou focené na výšku - proto jsou při stejné šířce jejich náhledy vyšší.

Detail fotky je do jpg otvírán schválně - celý popisek je vepsán již u náhledu a vzhledem k tomu, že já nejsem autorem obsahu, těžko na tom něco změním.

Hlavička webu (zleva): chmel (ještě živý), chmel (granulový extrakt), slad a rozdrcené obilí.

Avatar

Autor komentáře: kapr

Datum vložení: 12.4.2004 10:27:08

Zdravim, myslim sloupecek ve fotogalerii. Ted na to koukam v IE a tam skutecne jsou tri sloupce. Vcera kdyz jsem na to koukal v Opere 7.5, byly a koneckoncu jsou sloupecky dva. :-) Muzu poslat nahled.

Avatar

Autor komentáře: vojto

Datum vložení: 12.4.2004 7:41:59

Stránky jsou validní XHTML 1.0 a CSS 2.1...
mozno ze hej, ale pozri si fotogaleriu v sestkovej opere...

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 12.4.2004 9:11:21

Milý pane Vojto, kdybychom se měli zaobírat šestkovou Operou, kterážto jako produkt do sedmé verze nebyla opravdu nic moc, mohlo by se brzy stát, že by většina webdesignerů skončila v blázinci.
Ono úplně stačí, že se musí brát ohled na IE, který je sám o sobě branou k profesoru Chocholouškovi. Tento ohled je nutný k mase uživatelů, kteří jsou pod vlivem produktů jedné nejmenované gigantické společnosti, takže nezbývá se posilnit kapkou alkoholu, vzít si nějaké ty prášky a začít pracovat. Opera v šestkové řadě již podle mého názoru mezi uživateli prakticky neexistuje. Jedná se totiž o inteligentní uživatele, keří vědí, co je to update a chtějí svoji Operu co nejlepší. Důkazem tohoto tvrzení budiž nadšené stahování beta verze Opery 7.50, která je opravdu krokem vpřed.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.4.2004 9:22:08

Já si myslím, že i ta masa uživatelů MSIE by se pohla kupředu, kdyby bylo kam. Důkazem toho budiž, že nejméně padesát procent jich používá různé nadstavby a plug-iny. Uživatelé Opery jsou na tom vcelku dobře (i když beta 7.5 má zajímavé chybičky), ale chudáci Mozilláři si musí připadat šíleně, při rychlosti vydávání nových verzí a vytváření nových chyb... ;-)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 12.4.2004 9:47:56

Smůla je, že ty pluginy neřeší to hlavní..., ale o tom už bylo napsáno mnoho. Ještě větší smůlou je, že další polovina uživatelů si myslí, že to modré e, co mají na obrazovce je Internet.
S uživateli Opery, souhlasím, s verzí 7.50 u nich může i přes ty chybičky nastat úsměv ve tváři. Nadšení chudáci Mozilláci, budou stále žít pocitem, že se někdo snaží jejich prohlížeč opravovat, aby byl ten nejlepší a budou za to platit daní častého stahování, ale pořád lepší než ta "modrá mrtvola".

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 13.4.2004 3:08:39

Viléme, prosím, máš k tomu údaji o padesáti procentech používání nadstaveb nějaké věrohodné podklady? Zdá se mi to moc, ale byl bych moc rád, kdybys měl pravdu.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.4.2004 6:03:29

Tento údaj je výsledkem anket, které jsem zadal na několika diskusních serverech. Je ovšem pravda, že se jich účastnili převážně zkušení uživatelé internetu ;-)

Avatar

Autor komentáře: vojto

Datum vložení: 12.4.2004 9:50:45

v poriadku, tak nech sa tu zverejni zoznam prhliadacov v ktorych chybne zobrazenie sa neberie do uvahy, ja som za, vytycia sa hranice a bude sa optimalizovat len pre vyvolenych... a hlavne validne...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 12.4.2004 10:37:13

Mohu vas ujistit ze pocet uzivatelu pouzivajicich NN 4.x ci Operu 6.x/5.x je velmi ale velmi maly. Ve skutecnosti se jedna spis o webmastery jez si to potrebuji prohlednout. Pokud totiz nekdo pouziva operu tak to obvykle znaci ze bud on ci jeho admin vi o internetu vic nez jen ze e = internet a drzi se obvykle poslednich 'slusnych' verzi.

Stejne tak jako horekovat nad zobrazenim v opere 6.x by se totiz dalo horekovat nad operou 6.x, mozillou 0.3, IE 4.0 atd. Urcita cast historie ma pri prechodu vzdy smulu.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 12.4.2004 10:49:08

Jo, přesně o tom to je. Co lidi používaj, tak pro to musíme tvořit. Kdyby na planetu Zemi dorazil nějakej mimozemskej prohlížeč a začali ho používat větší procento lidí, tak se budeme muset taky přizpůsobit :-)))
Každopádně doufám, že se neobjeví názor, že jim web nefunguje na tabulce s klínovým písmem :-)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 12.4.2004 10:51:35

================ KONEC BROWSER FLAME ===================
Je to přád to samý!!! Tak už toho nechme a věnujme se pivu :-)

Avatar

Autor komentáře: PCH

Datum vložení: 12.4.2004 16:39:48

Tak jo ... ale ta fotogalerie se zobrazuje s dvema sloupecky i v Opere 7.21

toz tak ... end flame ...

Avatar

Autor komentáře: vojto

Datum vložení: 12.4.2004 11:33:49

zhodou okolnosti patrim k tomu velmi ale velmi malemu poctu uzivatelov opery6 ktory ju pouzivaju aj k normalnemu surfovaniu a nielen k buzerovaniu autorov kritizovanych stranok... uz som tu viackrat upozornil ze mi nieco nefunguje ako sa vseobecne uvadza, ale len preto aby som na to upozornil, nie pre radost s toho ze som nieco nasiel... ak to podla autora problem nieje nieje to ani moj problem :))

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 12.4.2004 11:48:19

Doufám, že zde nevznikne nový browser-flame, zatím tomu bohužel vše nasvědčuje :-(.

Já sám jsem pomrně velkým odpůrcem optimalizace pro *všechno, co kdy vyšlo*. Doufám, že když se lidem s archaickými nebo špatnými prohlížeči nebudou stránky zobrazovat úplně dobře, začnou přemýšlet, kde je asi tak chyba a třeba je i napadne stáhnout si nějaký ten novější prohlížeč. Všeho samozřejmě s mírou - stránky ladím v Mozille (Firefox 0.8), IE 5.5, IE 6.0 a Opeře 7.x.

Avatar

Autor komentáře: vfb

Datum vložení: 14.4.2004 12:07:24

ja jsem zastance neoptimalizovat pro nic, psat validni a struktourovane stranky a pak jen doladit chyby archaickych a spatnych prohlizecu, ktere jsou bohuzel zastoupeny majoritnim procentem a prevazna vetsina si novejsi prohlizec nestahneprotoze si mysli, ze jejich prohlizec je INTERNET, kdyz mu to vyrobbce tak napsal :)
ale konec rejpani, stranky se mi libi, jak zvenku (design) tak zevnitr (kod ) jen mozna bych udelal over efekt na hlavnim menu vyraznejsi (trebas v barve textovych odkazu) a mozna bych pridal jeste nejaky accesskey

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 12.4.2004 9:31:36

Přátelé piva je opravdu velice propracovaný web, kde se přehlednost snoubí s jednoduchostí a elegancí zároveň. Nadšení grafici by sice mohli mít výhrady, že krom hlavičky je zde grafických doplňků opravdu málo. Ale nadšený přítel piva, který by se rád přihlásil do tohoto sdružení nepotřebuje grafiku, potřebuje pěkně podanou přehlednou informaci, kterou tu najde. No a přítel piva, který už má s tímto sdružením něco společného, bude u čtení článků z akcí vzpomínat, kdeže mu zlatavý mok chutnal, popřípadě bude pátrat ve fotogalerii, jestli ho nemůže manželka či přítelkyně usvědčit z toho, kdeže to byl minulý víkend :-)))
Tento web má jedinou, ale velkou chybu... Návštěvník na něm určitě dostane žízeň :-)

Avatar

Autor komentáře: dlx

Datum vložení: 12.4.2004 11:36:50

Někdy jsem tu četl, že sem ani nemá ceu dávat nevalidní CSS, XHTML weby. A je to pravda - kritizovat furt ty stejný chyby je blbost. Tenhle web je zase moc dobrej a neni na něm v podstatě co kritizovat. Já bych to tu zavřel :-)

Jen chci říct že barevně je to moc příjemnej web :-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Hauge

Datum vložení: 12.4.2004 13:30:40

Neda mi to a musim se taky pridat. Takove weby mam rad - jednoduche, prehledne, pekne barevne sladene ... Jen male upozorneni: v IE 5.0 a 5.5 to vidim misto na stredu u leveho okraje, v IE 5.0 se pak menu (pravy sloupec) lame pod levy + schazi spodni ohraniceni stranky - cerna linka.

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 12.4.2004 13:56:04

Teď už by měl být celý web na středu ve všech prohlížečích a menu v IE 5.0 je také vyřešeno. Jediný problém je ještě s patkou právě v IE 5.0, ještě se rozmyslím, co s tím...

Díky za připomínky!

Avatar

Autor komentáře: Enigman

Datum vložení: 12.4.2004 14:25:38

Kez by takovychto stranek bylo na ceskem internetu vice...

Jinak na strance <a href='http://www.pratelepiva.cz/podpora.php' target='_blank'>http://www.pratelepiva.cz/podpora.php</a> to hazi dole nejakou chybu. ;-)

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 12.4.2004 14:34:35

Díky za upozornění - tu chybu jsem tam vytvořil dneska, když jsem něco měnil v kódu. Teď už je pryč.

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 12.4.2004 18:28:16

Celým webem se vám prolíná zobrazení aktivní položky, ale v okamžiku, kdy se hlouběji ponořím do fotogalerie, tak ta již není v menu zdůrazněná. Hovadinka, ale narušuje "logiku".
Souhlasím s tím, že náhled má pouze ukázat o čem fotka je, proto je potom k dispozici zobrazení plnohodnotné, na druhou stranu by ty náhledy mohly být datově o 1 až 2k větší a nic se nestane. Jinak semi to jako laikovi líbí a to moc.

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 12.4.2004 19:00:31

Co se týče navigace, bohužel s vámi nemohu souhlasit. Položka v hlavním menu je "aktivní", když se nacházím na stránce (říkejme jí "hlavní stránka sekce"), na kterou právě odkaz z tohoto menu vede. Tato položka v té chvíli není odkazem - jedno z pravidel použitelnosti říká (a je to logické), aby stránka neodkazovala sama na sebe.
V případě, kdy se ponoříte hlouběji do struktury webu, položka hlavního menu označující odkaz na hlavní stránku sekce je opět aktivní - a díky tomu můžete na hlavní stránku této sekce přejít.
Naopak, stránka hlouběji ve struktuře, na které se právě nacházíte, je neaktivní v drobečkové navigaci - opět podle zásad použitelnosti :-).
Snad jsem to napsal dostatečně srozumitelně :-).

Kdyby byly náhledy o 1 až 2 kB větší, na stránce, kde jich je 28 (fotografie z udílení ocenění), by to znamenalo dalších 28 - 56 kB navíc - a to je IMHO velice významné množství dat a na modemu to znamená mnoho vteřin navíc.

Každopádně děkuji za kritiku.

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 12.4.2004 19:29:48

Díky za vysvětlení, proti zásadám použitelnosti nemohu nic namítat. Jen jsem vyjádřil názor, jaký princip by vyhovoval mně.
S pozdravem

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 12.4.2004 18:32:30

Zazněla zde udivená otázka o otvírání do JPG. Dělám to taky tak, protože si neumím představit psát dalších několik stránek html pro každou fotku sólo(jedině snad s php a ten text v databázi). rád si přečtu nějaký názor na toto téma.

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 12.4.2004 19:03:17

Když už není k fotografii co dodat, je IMHO zbytečné pro ní dělat extra stránku. Jedinou výhodu spatřují v tom, že na samostatnou stránku lze umístit tlačítko "zpět" pro nezkušené uživatele, případně "další fotografie"/"předchozí fotografie", ale myslím, že to není nutné.

Avatar

Autor komentáře: Enigman

Datum vložení: 13.4.2004 0:16:45

Letmo jsem ted koukal do zdrojoveho kodu a myslim, ze i to vyhledavaci pole by neskodilo dat az za samotny obsah, pokud to tam tedy neni zamerne.

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 13.4.2004 3:12:30

Na tomhle webu už neni co kritizovat.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 13.4.2004 8:07:27

Souhlasím s ostatními diskutujícími, že se jedná o vynikající práci a v podstatě není co pohanět. Troufl bych si mít pouze jedinou přípomínku a to takovou a jedinou, totiž že mi na celém webu chybí trochu těch vzrušujících oblin, které evokují ladné a něžné tvary půllitříku určeného ke konzumaci historického a lahodného nápoje. Je až příliš hranatý, ale to prosím, pánové autoři, berte jenom jako subjetivní výtku. Jinak vám gratuluji ke skvělému dílku.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Navratil

Datum vložení: 13.4.2004 17:24:19

Jo, ten web je perfektni - Václav si s tím dal pořádnou práci. Ale souhlasím s Plaváčkem, že by tam měl být aspoň jeden půllitr.

Avatar

Autor komentáře: Václav Štrupl [nitro]

Datum vložení: 13.4.2004 19:57:13

Děkujii za konstruktivní poznámky, pochvaly i kritiky všem zúčastněným.

Co se designu týče, je jen velice těžké vyhovět každému. Chtěl bych zde uvést důvody, proč je právě takový, jaký je.

Přesto, že název Sdružení přátel piva může v člověku neznalém evokovat nejrůznější pivní představy, mohu vás ujistit, že se nejedná o žádné notorické pijáky, nýbrž o fungující, v pivním světě uznávané a u příslušných institucí zaregistrované sdružení. Pravidelně pořádá vyhodnocení nejlepších piv, dojednává s pivovary nejrůznější kontrakty a má i zahraniční kontakty.

A co z toho plyne?

Když jsem vytvářel design těchto stránek, soustředil jsem se především na dvě věci:

1) Aby byly stránky reprezentativní, vypovídaly o solidnosti tohoto sdružení a jejich vzhled napovídal, že se jedná o stránky instituce spřízněné právě s lahodným zrzavým mokem.

2) Především však na to, aby byly co nejpřehlednější. Pokud se totiž podíváte na ostatní nekomerční weby s pivní tématikou, zjistíte, že jejich použitelnost je často velice špatná a celková úroveň nevalná. A protože na stránkách SPP vychází nepravidelně i zajímavé články, snažil jsem se, aby je zde lidé mohli rychle najít a intuitivně se na webu zorientovat.

Právě proto nehraje web pestrými barvami, nenajdete na něm kreslené půllitry a nezahrajete si pivní hry.

Neříkám, že by web nešel graficky zpracovat jinak a právo na odlišné názory nikomu neberu. Ba naopak, jsem za ně rád. Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 15.4.2004 9:19:43

S křížkem po funuse, ale přece, bych chtěl jen dodat, že absence mé recenze na tyto stránky samozřejmě nebyla způsobena mým bojkotem nekvalitní práce (viz. dříve), ale jak už to bývá kombinací práce a zábavy (velikonoce). Píšu to sem proto, že bych chtěl nitra také pochválit. I když by se skoro chtělo říct, že takto by měly vypadat weby všechny (co se technologické stránky věci týče), ale protože tomu tak zdaleka není, je potřeba těch pár průkopníků chválit, chválit a chválit, aby to slyšeli i ti, podle kterých není nutné pracovat kvalitně.
P.S: Mám-li mít výtku ke grafice, tak snad jen to, že se mi moc nelíbí ty nedotažené rámečky (nadpis menu, 1px mezera mezi "podtržením" a rámečkem u "Nepřehlédněte" apod.) Ale to je vše a jde čistě o subjektivní názor, nikoliv výtku k funkci. Takže asi tak.

Avatar

Autor komentáře: zdenekold

Datum vložení: 16.4.2004 8:15:50

přidal bych taky ještě jeden po sezóně - velmi mě oslovila zajímavá myšlenka, že veškeré rozměry jsou dělané relativně, nejenom písmo, ale i plocha. To znamená, že se to i v IE chová téměř jako v jiných prohlížečích, kde se změnou písma se zvětšují i sloupce.

Avatar

Autor komentáře: nitro

Datum vložení: 16.4.2004 16:37:54

Celý web je založen na relativních jednotkách <I>em</I>. Musím přiznat, že jsem na to trochu úchylný a strašně rád definuji rozměry právě v "emkách". Myslím, že i pro uživatele to má mnoho výhod a pokud to design webu umožňuje, je IMHO možnost zvětšovat web "zoomováním" velice užitečná.

Avatar

Autor komentáře: givision

Datum vložení: 28.6.2004 10:37:55

i kdyz nejsem pritelem piva weby delas dobry

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz