Starší komentáře ke článku: pravni

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: odozva

Datum vložení: 5.7.2004 10:01:15

celkom fajn, len chyba print Version
kod, no neviem, dalo by sa aj lepsie...

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 5.7.2004 11:22:27

Nebudem kritizovať konkrétne veci pretože by som si zničil klávesnicu.

Chcem sa spýtať autora tohoto webu:
ak niečo chcete zmeniť v tomto vašom pretabulkovanom designe, koľko vám to zaberie času?

Ak sa v tom vy sám vyznáte tak klobúk dolu pretože je to riadny chaos.

Peter.

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 5.7.2004 13:59:53

odpovím za autora, zabere mu to hafo času a může si koupit 3 klávesnice a 3 monitary, proč 3 klávesnice? Protože do nich bude dlouho bouchat až nebudou funkčí, proč 3 monitory? Protože když mu w3c bude ukazovat pořád chyby tak bude nervní a ude bouchat do monitoru až mu jednou praskne :-)

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 16:41:15

Tak nějak to vypadalo, když jsem to jednou zkoužel udělat validní. w3c mi říkalo, co se mu nelíbí, ale neřeklo mi to, jak to jako mám udělat jinak. Tak jsem zkusil jít na w4c, ale to jsem nenašel.
A protože nejsem nervní, tak jsem si řekl, že si tam asi dám dolu logo "HTML INvalid".

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 7.7.2004 19:06:26

Ja by som skôr dal dolu ikonu "Webmaster INvalid" pretože CSS pri XHTML strict patrí do externeho súboru a tiež všetko ostatné, teda aj Javascript...

Keď ja píšem novú stránku tak už od začiatku píšem validne a potom nemám problém hladať chyby.
Validátorom si to už len skontrolujem a prípadné chyby (preklepy) opravým.

<B>Tiež som amatér a nehambým sa za to</B>, ale keď mi niekto niečo poradí tak to urobím a nie že sa vyhovorým, že je stým veľa práce a mne sa nechce čítať.

Kukli ste sa na to vaše dielo pane Webmaster už aj v inom prehliadači okrem IE?
To menu je rozletene vo Firefoxe 0.8 jak keby pred chvílkou vybuchlo.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 19:21:51

Nezbývá mi, než uznat, že <B>máte oravdu</B>.
Právě pracuju na validaci.
Když jsem stránky začínal dělat, netušil jsem o validaci nic.

Web vždy skouším v IE, Opeře a Mozile. Nic jiného jsem zatím u návštěvníků nezaznamenal. Firefox neznám, takže díky, kouknu po něm.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 19:27:53

Jen mi tedy nejde do hlavy, na co je attribut "style" u většiny elementů... Ten přeci v xhtml1.1 je.
To, že někdo něco řekne pro mě není důvod, abych to hned udělal. Vždu chci vědět, důvod. To ale neznamená, že se vykrucuju a že si nevážím vašich připomínek. Vážim si jich a chci je využít...jen jsem asi najivně čekal více chvály :))

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 8.7.2004 9:40:02

Firefox je vlastne zjednodušená verzia Mozilly, zobrazovanie je v oboch skoro rovnaké.
Ohľadom toho "style" tento atribut sa používa tak ako ho máte použitý vy
ale pri XHTML je viac režimov, ako bude prehliadač pracovať z vašim kódom.
Tieto režimy sa určujú pomocov DOCTYPE viac o tom najdete tu: <a href='http://wellstyled.com/html-doctype-and-browser-mode.html' target='_blank'>http://wellstyled.com/html-doctype-and-browser-mode.html</a>
Keď mám všetko (CSS) v externom súbore tak:
- dá sa mi to dá ľachšie editovať a z jedného miesta zmením naraz vlastnost všetkým prvkom ktoré potrebujem
- pri "style" v kóde je editovanie náročnejšie, lebo keď chcem niečo zmeniť tak to musím urobiť pri všetkých prvkoch ručne.
- kód je zbytočne väčší

Hodne zdaru pri prerábaní. Ja to mám tiež už chvalabohu za sebou a teraz si už len pochvalujem že som sa na to dal a nebol som lenivý. A to som neprerábal len jeden web.

Peter.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 5.7.2004 21:57:06

V zasade s vami souhlasim, je to docela kodovy prales. Ale pokud webmaster nijak zasadne a casto nemeni layout, asi to v praxi nebud etak hrozne, protoze to vypada, ze stranky jsou generovane dynamicky.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 11:27:26

Ano, stránky jsou skutečně generované dynamicky. Je to transformace XML souboru, ve kterém mám rozložení stránky a strukturu webu. Transformací (ne XSLT ale vlastní) se vytvoří stránka a položky menu. Tu tabulku pro položky menu mám napsanou pouze na jednom místě a jen jednou, takže editace není složitá - naopak.
Důvod tabulky popisuji níže...

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kůrka

Datum vložení: 5.7.2004 11:41:41

No...tak validátor našel 141 chyb-to mluví samo za sebe. U obrázků chybí alt, celý kód je dost zmatečný, na to aby se v něm někdo vyznal a ještě ho upravoval. Vzhled stránek se mi nezamlouvá a při takovém množství informací se stránky jeví krapet nepřehledné. Na Firefoxu mám šířku fialových políček v menu trojnásobně větší než v IE6.

Ondřej Kůrka
<a href='http://www.ondras.borec.cz' target='_blank'>http://www.ondras.borec.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 5.7.2004 13:57:07

U přihlášení bych vám vytknul, že před těma inputama nemáte nic napsaného, jako je jméno, nebo heslo, méně znalí člověk by třeba prvně mohl dávat heslo, ale to je jen drobnost. V opeře místo jedné ikonky navrcholu.cz máte dvě, jinak u opery nic moc nemám. U mozily se nesprávně zobrazuje celé levé a pravé menu. V opeře i v mozille vám vždy ulítnou na levo ikonky navrcholu.cz a statistiky toplist. Chtěl bych upozornin na to, že vám nefunguje obrázek konto bariéry.

Design,grafika: 5/10

Když jsem se podíval na zdroj a nechal ho zkontrolovat w3c, tak to ukázalo plnio chyb.
viz. <a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpravni.steblo.cz%2F' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpravni.steblo.cz%2F</a>
Třeba u obrázků nemáte daný alt.
+ je, že na vašich stránkách máte CSS.

Zdroj: 4-5/10

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 11:34:12

Přihlášení je určeno pouze zasvěceným, tj. těm, kteří odpovídají v poradně a nám autorům.
Jinak děkuji za připomínky, kouknu na to (až budu mít chvilku, samozřejmě :))

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 7.7.2004 11:56:14

jj, máte přístup ;-)

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 12:56:54

? nerozumím.

Avatar

Autor komentáře: anonym

Datum vložení: 5.7.2004 18:16:35

cisty amaterizmus!
najprv sa to nauc a potom to davaj na internet!!!!!!!!

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 7.7.2004 10:51:50

Aha, hrdina co sa hanbi za svoje meno? Autor dal k dispozicii nedokonaly web, ale plny informacii. A ty sa pod svoj vystek ani nepodpises. Dufajme, ze si na seba hrdy.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 11:30:18

:)) Díky!

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 12:47:37

No ano. Vpodstatě z mé strany nejde o nic jiného než o učení. A nejlépe se učí na něčem praktickém. Když je to navíc užitečné...co víc si přát!

Myslím, že návštěvníkům Stébla je celkem jedno, jak čitelný je kód... používají totiž většinou IE, přípdaně Mozilu či Operu a tak vidí to, co mají vidět (až na melé většinou nepodstatné detaily).

<B>Ano jsem amatér a jsem na to hrdý!</B>

Ten, kdo nějakou technologii zná dokonale, dobře ví, že ta technologie je již zastaralá. :))

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 5.7.2004 20:04:33

Vzhled: Nápad to není špatný, celkově však působí stránka až moc bombasticky a okázale (zbytečně velká tlačítka) a menší písmo by rovněž prospělo. Na druhé straně, myslím dobře zvolené barvy.

Kód: Snažíte se o stylování, což je dobře. Na druhé straně příliš tabulkujete, kde by se to dalo udělat přes CSS styly jednodušeji.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 5.7.2004 21:54:54

Stranky nejsou podle me az tak spatne, celkove usporadani se mi docela libi. A rovnez si cenim pbsahu, nicmene ten zde nehodnotime.
Za jednu z nejslabsich stranek povazuji stranku grafickou: narozdil od Kvetose se mi naprosto nelibi pouzite barvy, kombinace svetle fialove s bezovohnedou je ponekud, prominte mi ten vyraz, "vyblita". Rovnez kulate rohy a zaobleni hornich zalozek neni spatny napad, ale neprilis kvalitne provedeny (okraj zalozek je zubaty a oble rohy bocnich "menu" taktez, navic pod nimi preteka fialove pozadi). U vebu jako je ten vas neni grafika sice podstatna, ale nevidim duvod, proc by i informacni web nemohl vypadat pekne, vkusne a uhlazene.
Vzhledem k "bombasticnosti": Kvetos pravdepodobne narazi na zrudnou velikost "tlacitek" v Mozille, s tim byste meli urcite neco udelat.
Samozrejme pokud jde vnitrni tabulkovou strukturu a nedusledne ostylovani, musim se pridat k predchozim, nazorum, chtelo by to prepracovat. Jinak musim ocenit, ze lze menit velikost pisma a ze se celkovy layout stranek nerozpadne ani do pomerne znacneho zvetseni, ale prave vzhledem k pouzitym tabulkam je to celkem samozrejme.
Pak take doporucuji zlepsit semantiku webu, napr pouzivani (ostylovanych) nadpisu, odstavcu apod.

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 6.7.2004 11:00:47

To: Bochi
K výběru barev. Ano je to tak. Musím připustit, že k libivosti schází autorovi ještě nějaké kroky. Bochi to vyjádřil přesně....

Já jsem neměl jsem na mysli líbivost barev na stránce jako takovou, ale pouze výběr. Že jsou prostě použity v zásadě dvě barvy a ty se k sobě hodí. Po této stránce dobrá volba., protože nás výběr někdy svádí k používání více barev a pak z toho oči přecházejí. S barvami je třeba zacházet opatrně.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 12:33:32

Výběr barev je subjektivní věc.
Když Bochi píše "vyblité", měl by vidět předchozí barevnou verzi, ta byla vyblitá.
Ta hnědá mi teď příjde spíš taková pokakaná. Ale mojí ženě se líbí, tak co nadělám :)

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 11:24:52

Tabulky používám k sestavení oblých rohů záložek. Chci, aby záložky vypadaly stejně při všech velikostech písma v exploreru. Nikde jsem nenalezl nic lepšího, většina webů používá pro záložky obrázky, což se mi nelíbí - nejde pak měnit velikost písma.
Pokud víte o způsobu, jak to udělat, sem s ním!

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 7.7.2004 12:31:30

Tak to zaoblení vyhoďte a je to :o) Mě to totiž takto přijde dost strašné. V tom horním vodorovném menu to ještě jde. Ty po stranách jsou ale fakt šílený. Zaoblení se prostě představuju jinak, toto je dosti zubaté.

Původně jsem se na to díval ve Firefoxu a tam je to ještě horší. Jednotlivé položky jsou dvakrát tak vyšší než v IEčku!

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 8.7.2004 23:08:06

<I>"Pokud víte o způsobu, jak to udělat, sem s ním!"</I>: <a href='http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=13427' target='_blank'>http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=13427</a>

A krome nahrazeni tabulek DIVy, prekreslete i tu grafiku (vyhladte hrany), a bude to vypadat urcite lepe.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 9.7.2004 13:39:09

Děkuju, to vypadá velmi dobře.
Tu grafiku vylepšim, aby to bylo oblejší :)

Avatar

Autor komentáře: j@kommo

Datum vložení: 6.7.2004 10:55:55

Zkuste pro začátek přesunout informace v <td style="... do stylového souboru. Také bych doporučil specifikovat "body { background-color: ...; }"

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 12:40:09

styl u td v položkách menu mi tak vyhovuje - lépe se mi to spravuje.
<I>A o to jde :) Technologie tu, myslím, nejsou pro to, abychom se jich striktně drželi, ale abychom si mohli vybrat, co nám kdy nejvíce usnadní práci.</I>

Avatar

Autor komentáře: j@kommo

Datum vložení: 7.7.2004 18:30:52

OK, jestli je to generované, tak v pohodě, jestli ale píšete ke všem "td" na stránce i style="..., tak to mi přijde pracnější, než napsat table class="... a pak to mít ve stylovém souboru jednou. Snad mi bylo rozumět :))

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 18:37:21

Jak jsem psal (někde tady), tak tu tabulku tam mám jen jednou a generuje se automaticky pro každou položku menu. Taky jsem přemýšlel, jestli mám dát ten styl do šablony (bylo by to hezčí), ale nekonec jsem se rozhodl takhle. Ještě o tom popřemýšlám a uvidíme.

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 6.7.2004 22:13:23

Po mém předchozím příspěvku jsem myslel, že webmaster se ude snažit opravit chyby, jak jsem se dnes díval w3c pořád najde 141 chyb. Je to prostě beznadějné. Kdyby webmaster začal komunikoval, možná bysme někam došli.

Avatar

Autor komentáře: user

Datum vložení: 6.7.2004 22:43:21

Mozna je webslave nekde mimo.. Jsou preci 4 dny volna!

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 11:15:04

Ano :) v noci jsem se vrátil z hor. Pokusím se zareagovat na některé příspěvky.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 11:21:36

Pokud jde o validaci: stránky validní nejsou a jentak nebudou. O validaci toho bylo již napsáno hodně. Pro mě je to něco jako nízkoprofilová kola na autě. Je to hezké, dobře to sedí, ale je to drahé kapitálově i provozně.
NAŠTĚSTÍ se zatím mohu věnovat věcěm, které považuji za mnohem důležitější.

Děkuji kritikům, kteří zkopírují adresu do validátoru a výsledek sem do příspěvku. Prosím, již to nedělejte, to umím sám :)

Tím bych diskusi o validitě ukončil :)
(Nechci se tím nikoho dotknout, jen nechci, abyste marnili čas.)

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 7.7.2004 11:57:59

Dorý den,
ale jestli chcete mít stránky, které se zobrazí všude dobře, doporučuji tu validaci zmáknout. ;-)

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 12:37:25

Ale jo, chtěl bych, to nepopírám. Význam validnosti chápu, ale není čas a síla.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 14:16:23

Nemáte nějaký tip, kde najít přehledně pravidla, podle nichž bych udělal validní web? Párkrát jsem se dotho totiž chtěl pustit a ztroskotal jsem na tom, že nevím, jak to udělat validní :)
Jediné, čemu rozumím jsou alty u IMG, což mi u růžků v menu příjde zbytečné.....
Možná nakonec zjistím, že to není tak těžké, jak si myslím.
Díky

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 7.7.2004 15:36:35

třeba:
link:www.interval.cz
link:www.jakpsatweb.cz
link:www.w3c.org - když si tohle přeložíte do češtiny, jste za vodou

Avatar

Autor komentáře: milan

Datum vložení: 7.7.2004 16:26:11

jeste bych ohledne stylu doporucil <a href='http://www.pixy.cz' target='_blank'>http://www.pixy.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 16:46:12

Díky, ale já spíš myslel vyloženě pravidla jak udělat html (xhtml) validní.
O css, si myslím, toho vím dost a o základech html taky. Ale neznám ta pravidla, co po mě validátor vyžaduje. A fakt se mi nechce číst specifikaci na w3c. Ikdyž asi tam nakonec skončím. CSS jsem se nejlépe naučil taky tam.
Většinu informací jsem ale čerpal z <a href='http://www.w3schools.com' target='_blank'>http://www.w3schools.com</a>

Avatar

Autor komentáře: j@kommo

Datum vložení: 7.7.2004 18:33:21

OT: Jak udělat XHTML validní? Opravit chyby, které zjistí validátor :)

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 18:41:55

Právě se o to snažim (až tak daleko jste mě zahnali :))
Taky jsem si objednal tři knížky....
Ale každá z těch 190 chyb je oříšek - proč třeba mi to tvrdí, že "target" není atributem "a"? Copak to už tak není?
Takže u každé chyby musím hledat jiné (asi nové a správnější) řešení.
Ale:
<B>slavnostně tu prohlašuji, že ten web udělám validní.</B>
Toho bych se včera nenadál... ale přemýšlel jsem o tom a asi to má větší význam, než jsem si myslel...
<B>Takže děkuju!</B>

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 19:37:46

Nakonec to nebylo tak těžké, jak jsem myslel!
Je tam ale <B>jedna chyba</B> se kterou si nevím rady:
<a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpravni.steblo.cz' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpravni.steblo.cz</a>

Zatím jsem zvalidoval pouze vstupní stránku. Zbytek přijde na řadu teď...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 7.7.2004 20:04:43

V XHTML 1.0 Strict tag "a" opravdu nemá atribut "target". Otevření odkazu do nového okna je třeba řešit JavaScriptem.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej

Datum vložení: 7.7.2004 21:07:39

Být Vámi, tak se vykašlu na XHTML 1.0 a jedu v HTML 4.01. HTML je jednoušší a "nesekýruje" Vás za zbytečnosti jako je tomu u XHTML.

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 8.7.2004 16:31:55

ještě něco, jestli umíte trochu anglicky, tak ty chyby co vám tam validátor píše, tak si přeložte, je to logicé, za chvíly na to přijdete.

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 9.7.2004 13:41:03

To jsem udělal a opravdu....
Krom článků "Ze života" už je to validní!
Díky

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 7.7.2004 16:47:44

Tak potom nechapu proc chcete aby Vam ho zde nekdo kritizoval. Ad. "styl u td v položkách menu mi tak vyhovuje - lépe se mi to spravuje" - tak nevim jak jste na tom se znalosti CSS, ale jak uz tu nekdo rekl, je dobre si koupit knizku o CSS a potom muzete mit web validni a hlavne se bude zobrazovat vsem stejne (tedy asi az na male detaily :) ).

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 17:07:52

CSS, si myslím, ovládám dobře. Dokonce mám i pár knížek :))
Ale jak to souvisí s tím, že umístím část css do vlastnosti STYLE u TD? To se nesmí? Myslel jsem, že je to v pořádku, že kvůli tomu tam ta vlastnost je. To přeci není důvod nevalidity...???

Podle mě je přednější použitelnost webu - uživatelé ho totiž především používají. Jen málo lidí kouká do kódu a hodnotí, kam jsem umístil styly.
Když se objeví dvě připomínky, že je to nevalidní - OK, ale že bude kritika jen o tom, mi příjde škoda.

<B>Rád bych od vás slyšel (četl) jak to vypadá z pohledu, který mě třeba vůbec nenapadl - čemu nerozumíte, co je nepříjemné, co byste čekali a není to tam...</B>

Ale tady všichni jdou kouknout do kódu, pak na validátor a pak to otevřou v několika prohlížečích a hledaj rozdíly... Je to dobrý, ale to přeci umí každý tvůrce webu sám :))) Aspoň myslim.

Avatar

Autor komentáře: j@kommo

Datum vložení: 7.7.2004 18:37:24

V xhtml1-strict.dtd, které používáte, by podlě mě měl být styl zcela oddělen od kódu, alespon myslím

Avatar

Autor komentáře: Michal Tiller

Datum vložení: 7.7.2004 18:45:38

Aha.
To jsem nevěděl a na xhtml1-strict jsem přepl teď, protože když už budu validátorovat tak ať to stojí za to :)
Předtím jsem měl html4.0 (a myslím že trans.)

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 8.7.2004 16:34:43

dobrý den, ještě si prostudujte tyto články, postupujte od z dola nahoru(od nejstaršího), je to dobré, sám jsem si to pročítal:
<a href='http://interval.cz/?idcategory=14&idsubcategory=169&page=3' target='_blank'>http://interval.cz/?idcategory=14&idsubcategory=169&page=3</a>

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz