Starší komentáře ke článku: prijimacky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: renegad31

Datum vložení: 22.3.2004 0:09:31

<body class="book" text="#000000" bottomMargin="0" vLink="#840084" aLink="#0000ff" link="#0000ff" bgColor="#ffffff" leftMargin="0" topMargin="0" rightMargin="0">

neni co dodat ....

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 12:42:55

co se ti nelíbí? chceš naznačit, že by to mělo být celé přes CSS? Chyba chlape:) tenhle projekt je postaven na šablonách a i přes URL se dá okamžitě změnit styl zobrazení všech stránek:) Bohužel logicky odvodíš, že když se mění kompletně, některé věci prostě zůstat můsí a jiné nemohou:(

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 22.3.2004 0:57:55

zdrojovy kod mi na tvari vykouzlil usmev, ale jeste vic me pobavil odkaz na interval.cz dole v pravo :o)

- jinak se jedna o klasicke chyby (tabulky, netisk. verze, nepdtrzene odkazy, ..., zubaty obrazky, ...)
- vec co by nadchnla ci inspirovala nebyla nalezena, skoda
- jinak zajimavy projekt

Avatar

Autor komentáře: fanda

Datum vložení: 22.3.2004 1:06:52

Zdravim, k grafice se vyjadrovat nebudu, ale stranky absolutne ignoruji definovani vzhledu v CSS (viz. prev.). Velikost pisma je dana v absolutnich bodech (px) coz znemoznuje zvetsit pismo. Absence tiskoveho vystupu je uz detail. Kdyby tento web vznikl pred dvema roky tak dobry, ale moderni trendy smeruji jinym smerem... doporucuji nejdrive nahlednout do archivu hodnocenych webu a hned potom "mazat" do knihkupectvi a zakoupit knizku o CSS nebo si dohledat nejaky serial na internetu.

Weby, ktere se prihlasuji do diskuse by meli byt validni dle <a href='http://www.w3c.org' target='_blank'>http://www.w3c.org</a> jinak neni co hodnotit...

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 12:47:47

no co říci, výstup na tisk tam je >> šablana :) ale odkaz je pouze na stránkách, kde to má smysl:(

CSS je celkem OK, problém je v šablonách s různými zobrazeními designu.

A když už jsme u toho tak do nedávna jsem byl možná na Vaši úrovni, razil jsem trend žádne PX, ale jaklime budeš dělat takhle rozsáhlý či ještě rozsáhlejší web, zjistíš, že to nelze jinak vytvořit nebo se ti to prostě rozsype!!!

Avatar

Autor komentáře: vnc

Datum vložení: 22.3.2004 8:06:43

graficky to nevypada az zas tak spatne, mozna by ale nejaka kontrastnejsi barvicka neskodila, takhle je to dost jednotvarny, taky tu "karikaturu" co je po ceylm pozadi prostredniho sloupce bych tam nedaval a nebo kdyz uz jo, tak jen jednou, doba dlazdicovych bacgroundu je uz myslim pryc....
o kodu nema cenu mluvit, zacina to spatnou definici fontu ( navic neni vubec definovana obecna rodina fontu, coz je docela pruser ) a dal to pokracuje v podobnym duchu, inlay styly, tagy font....

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 22.3.2004 9:27:47

Tohle staré, ale přesto české rčení asi nejlépe vystihuje grafickou podobu dnešního uměleckého kousku. Shodou okolností mě v pátek vyslýchali na jednom nejmenovaném blogu, kde jsem se velmi chytře až geniálně vyjádřil v tom smyslu, že člověk, který nemá grafický cit by se neměl pouštět do tvorby grafické podoby webu, ale měl by tuto činnost ponechat na rukách povolanějších. Kritizovaný web je klasickou a názornou ukázkou průšvihu, když se do návrhu designu pustí autor, který nemá potřebné grafické buňky. Je to přitom velká škoda, protože počítám, že obsah celého serveru může být pro leckoho velmi užitečný.

Na různé pomrkávající, barvami hýřící a originálně se tvářící reklamní bannery jsem si už zvykl a můj vycvičený mozek je dokáže bez ztráty vědomí odfiltrovat. Vlevo či vpravo jezdící textíky a pomrkávající příšernosti neuměle graficky zpracované mi ale pijí krev. Proč, k ďasu, musí být upozornění na novinku vyvrbeno nekvalitním a neustále neuroticky blikajícím obrázkem? Navíc celému dílu chybí jednotná grafická koncepce a to se týká především nejednotného rámování jednotlivých bloků, jakéhosi rozchechtaného idiota (odpusťte mi to slovo) s železnou pravidelností se objevující na pozadí stránky a v neposlední řadě různých barevných a navzájem k sobě neladících podkladů některých částí stránky. Viděno mýma očima jedná se o další grafickou katastrofu, která je schopná pohřbít a odvát do zapomnění celý jinak sympatický projekt.

Další výtka se týká zvoleného mrňavého fontu. Já nevím, co je to za divnou módu a co nutí webdesignéry vyrobit písmo připomínající rozsypaný kmín (tak malé a nečitelné), když se jedná o web, kde je INFORMACE tím nejdůležitějším prvkem. Je přitom zajímavé, že když si vypnu styly, písmo se rozumně zvětší aniž by narušilo layout stránky. To je ovšem dáno zvoleným tabulkovým layoutem. Vlastně chce se mi říci, že s vypnutými styly vypadá celý web mnohem přístupněji a všem, kteří ho budou pravidelně využívat tuto možnost vřele doporučuji.

Ke kódu stránky není co dodat. Standardní tabulkový počin se všemi jeho zápory (a několika málo klady). Proto mě překvapuje, že kupříkladu v Mozille se rozhodí Novinka a obrázek se zčistajasna octne pod textem. Což je ale drobnost oproti chaosu, který způsobí nestandardní kód v Opeře.

Ach jo. Opět nic nad čím by zaplesalo srdce kritika hnidopicha.

Avatar

Autor komentáře: abcd

Datum vložení: 23.3.2004 18:37:26

A ty jsi snad Alfons Mucha???... nebo Rubens? ze tady ze sebe delas machra?

Avatar

Autor komentáře: driugfkjsdfh

Datum vložení: 27.3.2004 22:07:30

Nevim jestli je Alfons Mucha, ale ma rozhodne pravdu.

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 12:57:35

No zajímavé názory, ale je škoda, že myslíte jen ze své strany. Např. obrázky jsou neostré protože je to nedokonalost Vašeho prohlížeče... nemůžete chtít po člověku, které zadává tuny informací do katalogu aby si ještě hrál s obrázky (zkuste říci Vaší matce, že potřebujete vyhladit obrázek z tohohle formátu na jiný a to do velikosti, ten kopni na server:) Už ji vidím před očima

chychotající blb, je tam zcela záměrně, co si jako marketing či podobné blbosti říkají, že je vždy nutné udělat nějakou kravinu, kterou nepochopíš, ale nad kterou strávíš čas a budeš myslet co s tím chtěl básník řici:)

s těmi fonty bohužel nemáte pravdu, nebo to posuzujete ze svého sobeckého názoru:) těžko zobrazíte tuto stránku stejně na 800×600 a příkladých 1280×1024 bez stylů, se styly to sice bude na velikém rozlišení méně čitelné ale na malém to bude ještě a přehledné, což se při použití PT nedá říci. Ne každý je na tom jako Vy:)

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 12:57:35

No zajímavé názory, ale je škoda, že myslíte jen ze své strany. Např. obrázky jsou neostré protože je to nedokonalost Vašeho prohlížeče... nemůžete chtít po člověku, které zadává tuny informací do katalogu aby si ještě hrál s obrázky (zkuste říci Vaší matce, že potřebujete vyhladit obrázek z tohohle formátu na jiný a to do velikosti, ten kopni na server:) Už ji vidím před očima

chychotající blb, je tam zcela záměrně, co si jako marketing či podobné blbosti říkají, že je vždy nutné udělat nějakou kravinu, kterou nepochopíš, ale nad kterou strávíš čas a budeš myslet co s tím chtěl básník řici:)

s těmi fonty bohužel nemáte pravdu, nebo to posuzujete ze svého sobeckého názoru:) těžko zobrazíte tuto stránku stejně na 800×600 a příkladých 1280×1024 bez stylů, se styly to sice bude na velikém rozlišení méně čitelné ale na malém to bude ještě a přehledné, což se při použití PT nedá říci. Ne každý je na tom jako Vy:)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 22.3.2004 11:27:51

bavit se o kodu nema smysl, to je dilo temer nedouka, veci jako bezici text, u me osobne vyvolavaji tik v oku, grafika ma spoustu dobrych napadu, ktere totalne degraduje absolutne necitelne slepeni dohromady. Pocitat barvy pisma, sazbu, ... uff.

No nic, ted to prochazim a vlastne nevim, jestli je to e-shop, ted na to koukam a asi je (ja byt student, tak Vas dam na blacklist)

Ted zase ty ikonky bledemodra-tyrkysova?

Co se kritiky www-projektu tyce - cili specializovany e-shop - me nenadchl, je to klasicky online bookstore, ktery se snazi dle nazvu univerzity podsouvat "vhodnou" literaturu.

Jak rikam, ja ted delat prijimacky, narazit na todle, tak si reknu:

"dalsi shit, sakra, kde najit neco, co se da stahnout - referaty, priklady, ..." absolutne chybi vlastni napad, pridana hodnota - coz by mohl byt prave nejaky free stuff nebo alespon linky na nej. Seznam dluzniku je kategorie sama pro sebe a oznacit za neplatice nekoho, kdo ma mesic zpozdeni povazuji za trosku dementni zalezitost.

Zajimalo by me taktez, co muze byt jiny duvod nez "nezaplatil" v seznamu dluzniku - ze by "nakrknul autora"?

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 13:01:10

Taky názor.

Jen pro informace, jestli myslíte, že v současnosti seženete tyto informace na netu zadarma tak jste asi bláhový blázen:)

PS: existuje i jiný způsob jak se stát dlužníkem:) viz. účetnictví pohledávky

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 22.3.2004 12:21:44

jak napsal nekdo prede mnou, grafika naprosto ignoruje nejaka pravidla, ze by treba mohlo byt u vertikalnich prvku nejake zarovnani, spatne dotazene leve rozky u nadpisu, male odsazeni bulletu u seznamu, v netscape mi obrazky pekne prekryvaji text, takze si moc nepoctu, atd, atd, atd... celek na me pusobi jako tezkotonazni transporter, kterym chcete jet po lesni ceste.

co me velice pobavilo, bylo umisteni loga intervalu za seznam skudcu a dluzniku. to je opravdu trefne.

jen tak jsem klikl na odkaz filosoficke fakulty a jako prvni mi vypadlo "Řešení přijímaček na Policejní akademii + komentář (komplet) Novinka v katalogu". Tak nevim. Napriklad umelecke skoly tu vubec nejsou, asi nepredpokladate, ze by je chtel nekdo studovat, pritom treba amu vydava celkem slusne mnozstvi skript.

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 22.3.2004 12:30:37

jo a jeste, kdyz pisete ty minirecenze knih, tak neni uplne dobre psat stylem:
"Originální úvod do filosofie z pera předního britského filosofa, esejisty a spisovatele. Autor se nesnaží popsat dějiny...", protoze kdyz neni v seznamu uvedeny nikde autor {coz neni}, pusobi to jako test znalosti s ... poznate autore, ne...? tak kliknete a dozvite se odpoved.

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 13:03:36

Zkuste detail knihy a možná zjistíte nečekané

nebo je to již otázka za 2000,-?

Avatar

Autor komentáře: Marek Vidtman

Datum vložení: 22.3.2004 14:20:51

Zajímalo by mne, proč všichni a všude (míněno ve všech kritikách webu na intervalu.cz) považují udávání font-size v px za chybu a ještě za to autora div nekamenují.

Argument, že někdo má větší rozlišení a blešky na něm nepřečte nebo že někdo je slabozraký a potřebuje si font přizpůsobit podle svého je jako by někdo chtěl po vydavatelích noviny a časopisy s různou velikostí písma. Ani televize se nedá zmenšovat a zvětšovat...

Velikost písma zadaná v px (pt) je nutná pro dodržení jistého designu... pokud chci mít proužek s menu vysoký přesně 20px, tak přece nedam nikomu možnost rozhodit design tím, že si sám zvětší font...

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 22.3.2004 14:36:36

Ach bože, už zase totéž dokola a pořád stejně. Pane Vidtmane, já přece nepřícházím na tento web, abych se pokochal parádním pohledem na geniální design, ale abych se něco dozvěděl a něco si přečetl. Ale nemohu, protože ty mršky mrňavé prostě nevyluštím a v mém prohlížeči zvětšit nejdou. Webdesigner musí zkrátka postavit layout tak, aby se při zvětšení písma nic mimořádného nestalo a ne nechat chudáka uživatele, ať si poradí, jak umí. Zajistit rozumný přístup k publikovanému textu je ZÁSADNĚ problémem tvůrce webu a ne jeho čtenáře. Mě už ingorování toho nejzákladnějšího faktu - totiž že návštěvník si v DRTIVÉ většině hodlá něco PŘEČÍST, leze na nervy (omlouvám se za drsnější výraz). Proč by měl být proužek menu vysoký 20px, proč by nemohl být vysoký jako text v něm obsažený? Co tomu brání?

Nechci tu rozvířit nějakou zbytečnou debatu, moderně zvanou flame, ale musel jsem prostě přispět, protože to, co dělá z tohoto webu zbytečný projekt je právě a pouze jeho absolutní grafická neútulnost kombinovaná s titěrným písmem. A to je, věřte mi, vražedná kombinace. Stálým čtenářem tohoto webu bych se nestal ani náhodou. Tak. To jsem chtěl poznamenat byť uznávám, že jsem se krapet rozohnil.

Avatar

Autor komentáře: Marek Vidtman

Datum vložení: 22.3.2004 18:29:13

Ach bože??? Jsou samozřejmě weby kde lze udělat relativní font-size (měla by jich být většina). <B>ALE</B> existují i weby, kde tak prostě postupovat nelze!!!
Pokud tvůrce webu chce mít písmo tak a tak velké, pak má jistě nějaký důvod. Zajisté přijde o několik slabozrakých návštěvníků, ale pro ně zřejmě web s fontem 12px dozajista nedělal.

Malinky priklad ;) : <a href='http://www.landkas.cz/' target='_blank'>http://www.landkas.cz/</a> - pri male zmene je vse v poradku, ale pri dalsim zvetsovani fontu vylejza napdis zpoza obrazku, ktery ho nahrazuje a polozky menu lezou pres sebe a stavaji se necitelne.

Jen chci říct, že absolutní velikosti fontů nejsou <B>CHYBA</B>. Toť vše...

PS: Nehodnotil jsem prijimacky.cz, myslel jsem tento prispevek obecne.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 22.3.2004 18:55:44

Jistě, při drastické změně velikosti písma se vám rozsype každý (téměř) web, dokonce i tyto prijimacky.cz. Taky proto, že nemožnost zvětšení písma definovaném v px nefunguje pouze v Internet Exploreru, zatímco Mozilla zvětší všechno (dokonce i nápisy na tlačítkách formulářů, což bývá leckdy k vzteku). Nicméně, když už jste se otřel o můj web, až do 150% v Mozille lze zvětšit písmo celkem bez obav. Mimochodem, z hlediska mě jako webdesignéra se mi více než přístup Mozilly líbí princip zvětšování v Opeře, která prostě zvětší stránku jakoby lupu a pracně stvořený layout zachová.
Ale to jen tak na okraj, abyste pochopil že tím, definujete písmo v pixelech nebo nedejbože pt diskriminujete tu největší skupinu uživatelů.

Avatar

Autor komentáře: abcd

Datum vložení: 24.3.2004 9:30:56

Jak jsem tak koukal na tvuj web, tak zadna slava... vypada spis jako by to delal nejaky outsider, ktery tomu pomalu ani nerozumi. Ty hvezdicky, ta linka dole, to pismo... docela velky shit...

Ale je to jen muj nazor.

P.S.: v opere ti to dela chybu... ;o)

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 24.3.2004 14:47:34

Aha, chytrolin. Ta internetova anonymita, to je vec. Je fajn mat svoj nazor. A este lepsie je, ked sa zan clovek nehanbi a podpise sa...

Avatar

Autor komentáře: haha

Datum vložení: 24.3.2004 12:00:29

sorky, mr plavacek
Vaše <a href='http://www.plavacek.net' target='_blank'>http://www.plavacek.net</a>
mi (a nejen mi) připadá směšná, vypadá jako by byla vytvořena před rokem 1989
je to opravdu brutální hnus,
ano HTML kod máte dobrý (ale kdo tomu rozumí, kromě designéru)
zákazník si těžko si stránky nechává Validatorem projet :-))
kritizujete stránky, které jsou 100x lepší než ten Váš komunistický shit

how...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.3.2004 13:05:12

1. on s nimi neexhibuje, jako autor prijimacek
2. me se libi, ale muzem se bavit
3. nechapu osobni invektivi vuci kritizujicim, todle je nezvladnuti vlastniho chovani a imho nepomahate moc ani autorovi prijimacek - jakkoli by to asi ani nemohlo pomoct

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 24.3.2004 13:11:12

Jsem upřímně potěšen, že byl plaváček zařazen do skupiny neumětelů, kam mě šoupl "pan majitel" před pár dny. Slušná společnost.

Díky za poklonu abcd, majiteli a ostatní mistři zajímavých jmen a názorů.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 26.3.2004 17:58:21

Heh mna by len zaujimalo, preco aj Plavacek a aj Malenek maju v referenciach tu istu stranku. Aky je vztah medzi Vami? A kto tu stranku vlastne robil?

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 27.3.2004 11:15:27

Jsme snoubenci, ale pšššššt, ať o tom neví má přítelkyně, byl by oheň na střeše.

Avatar

Autor komentáře: Daver

Datum vložení: 29.3.2004 11:31:45

neříkej, že by si vás nedala oba ?! :o)

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 22.3.2004 20:27:19

"Pokud tvůrce webu chce mít písmo tak a tak velké, pak má jistě nějaký důvod. "

Nevim, kde berete tuto jistotu. Resp. jistotu, ze to byl rozumny duvod. Treba to neumel, treba byl liny, treba arogantne ignoroval sve potencialni navstevniky a vice nez pro ne delal web pro sebe.
Uz tu padl mnohokrat nazor, se kterym se ztotoznuji - webova stranka neni obrazek ani reklamni letak!

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 13:12:15

já bych řekl, že tomu brání pouze jedna maličkost:) bez úrážky vůbec nechápete problém? Styly nelze definovat bez velikostí aby se to samo zrotáhlo podle toho jaký bude text:( už jste někdy viděl jiný prohlížeč než jen ten co máte na PC, znáte jak pracují, v čem se liší opera, mozilla, netscape, ie, myie??? je dost problém udělat něco co funguje, alespoň nějak:( PS: neberu to, že si uděláte zkušební stránku a tu vyzkoušíte:) už jsem dělal na projektu, který měl 10000 stránek a věřtě, že to co bylo přesně podle normy a fungovalo vždy stoprocentně, asi v 10 případech vůbec nefungovalo a prostě se to rozsipalo, protože daný prohlížeč má v sobě nějakou chybu, špatnou implementaci či něco co nelze vyřešit (předečení bufferu...)

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 22.3.2004 18:26:57

> Velikost písma zadaná v px (pt) je nutná pro dodržení jistého designu

V rozumnem rozsahu (80% - 120%) neni ani u slozitejsich designu. Pokud to musi opravdu graficky sedet, co takhle <a href='http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/' target='_blank'>http://www.alistapart.com/articles/slidingdoors/</a> ?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.3.2004 18:28:03

Měl byste pochopit jednu věc, a to sice tu, že každé médium má své specifické přínosy a svá specifická omezení. Takže po televizi chci možnost doladit si obraz tak, abych se na něj vydržel dívat, a po webu možnost zvětšovat si písmenka na úroveň, která mi vyžaduje. Z technického hlediska to není žádný problém, proto ignorace této možnosti štve tolik lidí ;-)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 22.3.2004 19:15:37

dear mr. vidtman, to, ze Vy to neumite, neznamena, ze to nejde - mate to vymslet tak, aby to slo - jde to. Vas osobni problem tady pausalizujete a podavate jako celosvetovy nazor. NENI TO PRAVDA !!!

Avatar

Autor komentáře: Nemo

Datum vložení: 22.3.2004 21:49:47

Presne tak, lidi vzpamatujte se, ja osobne do ted nevedel, ze velikost pisma zadana v px nejde zvetsit (Asi budu muset nainstalovat Wokna abych videl o co vsechno prichazim). A schvalne zkuste najit nejakeho BUFa, ktery povazuje IE za ten Jediny prohlizec a reknete mu at si zvetsi pismo. Bude na vas koukat jak Nemec na Orloj. Za dalsi takhle zadana velikost pisma vypada okamzite stejne v IE, Mozille a dalsich browserech.

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 23.3.2004 10:32:17

BFU s dobrym zrakem nebude mozna znat zpusob, jakym donutit IE ke zvetseni fontu. Ovsem handicapovany BFU, pro ktereho je zvetsovani urceno, to bude vedet 100%....

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 23.3.2004 20:45:06

ja to treba vim, proc by ten web mel byt jen pro bfu ...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.3.2004 0:24:25

No sice uz vam ostatni toho napsali dost, ale ja se taky pridam. Jdete na to naprosto stpatne, webdesigner nema urcovat uzivateli vzheld, ale zpristupnit informace, kdyz na to prijde i treba na hodinkach. s vodotryskem.

OT: Moje televize v urcity mire dokaze zvetsovat obraz v rezimu "cinema" takze to taky nebude az tak pravda. Jinak vase paralela s televizi a novinama je mimo, jsou to uplne jina media (u televize bych chapal jeste tak mozna teletex, a ten zvetsit jde) .

Avatar

Autor komentáře: Marek Vidtman

Datum vložení: 25.3.2004 10:33:03

Ano, uznávám, že to srovnávat web s televizí a novinami byl přehmat...
Vaše televize však zvětšuje <B>celý</B> obraz a přesně tak se chová OPERA.
Padlo tady také to, že na internet jde člověk jen kvůli informacím (s čímž samozřejmě souhlasím). To by však znamenalo, že veškerá snaha dokument nějak graficky zformátovat je naprosto zbytečné, protože nikoho by v tom případě nezajímala barva pozadí, písma, odkazů atd... (BTW to není pravda, protože i v kritikách se spousta lidí čílí nad nevhodnou barvou toho a toho - nemyslím nevhodnou barevnou kombinaci.)

Avatar

Autor komentáře: Dr.Diesel

Datum vložení: 16.4.2004 14:21:20

Na tohle tema jsme nedavno taky bavili a dospeli jsme ke stejnemu zaveru. Zvetsovat <B>cast</B> (by stezejni jako je pismo) webu je podivna funkce a pokud nekdo ma nejaky handicap, Opera mu web zvetsi cely jako lupou (nechapu, proc to nenabizi ostatni prohlizece taky misto te nesmyslne funkce zvetsovani fontu).

To ze pisma definovana v px se nebudou zvetsovat je nekde definovano (standard nebo tak neco) nebo je to zase mrkvosofti "funkce", ktera nas pak nuti definovat pisma v ruznych relativnich hodnotach? Napr. Moz. to zvetsi i v px. Kdyz mluvite o pristupnosti webu, co treba pristupnost ze strany prohlizece? Mame tzv. "optimalizovat" web pro IE? (nesnasim to slovni spojeni, ale tohle mi tak take pripada)...

BTW Neztotoznuju se s nazorem ze zpristupnujeme jenom vybranym lidem s "optimalnimi" pocitaci (oni i ti s temi neoptimalnimi pocitaci mohou rict neco lidem s optimalnimi...), ale rek bych ze prizpusobovat web chybe v prohlizeci (napr. fatalni chyba s width a padding do urc. verze mrkvosoftiho nesmyslu) je taky celkem blbost...

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 13:06:44

čau chlape, tak koukám že konečně se tu vyskytl první člověk, který alespoň někdy něco zkoušel navrhnout a přišel na to, že to co se učí ve škole je sice hezké ale téměř nepoužitelné:)

problém PX a PT je podle mého jednoznačné, PX za dva roky např. změnit styl +10 PX s tím jak bude růst průměrné rozlišení obrazovky

Avatar

Autor komentáře: Petr Švec

Datum vložení: 8.4.2004 13:26:11

je to hloupoučký názor, ale nutný!!!

diskriminace je absolutně nutná a je znakem profesionality. Nevytváříme stránky, abyste si je mohli otevřít na počítači starém 100let ani na počítači který stojí milion. Vytváříme stránky i zboží pro lidí, kteří tvoří 90 až 95% naši zákazníků. OSTATNí ZáKAZNíKY PROSTě NECHCEME!!! MY JSME VěTšINA NEBUDEME SE OMEZOVAT KVůLI NěJAKýM PáR PROCENTůM. Které ve výsledku si na sebe ani nevydělají. HOLT SORRáč, ale je to tak:)

PS: například, když jsem se díval na značkové hodinky (od 10tis do 100) nejmenované firmy, bylo to necelý měsíc po vypuštění IE 6.0, a pokud jste neměli na PC IE 6.0, tak vás to prostě vykoplo s nehorentní hláškou. A žádný jiný prohlížeč to neuznávalo:) Prostě když nemáte na to koupit si dobrý PC, tak co si u nás chcete vlastně kupovat, kaničky do bot???

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz