Starší komentáře ke článku: prilezitost.eu

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Bednee

Datum vložení: 24.11.2006 8:41:32

Libi se mi, XHTML ciste, stridme pouzite DIVy. Tezko se na tom hleda co ke kritice. Design mi trochu smrdi Dupalem, takovy proflakly, nic moc originalniho. Ta hlavicka mi totiz pripomina gadgets.cz a vista.zive.cz. Jeste bych doporucil vybrat si URL bud s www nebo bez www a druhou variantu presmerovavat. Jsou tam ted zbytecne duplicity, ktere pri cileni na SEO by mohly skodit.

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 24.11.2006 9:43:50

Design měl být co nejčistší, nejjedoduší, seriózní, ale spíše pro mladší. To bych řekl že zcela splňuje. Napr. vista.zive.cz je mladší web... Jinak dobrý postřeh s variantami, už přesměrováno na verzi s www.

Avatar

Autor komentáře: thc

Datum vložení: 24.11.2006 12:42:51

docela dobré, sice nechápu použití patkového písma v nadpisu, ale budiž hlavička a levé menu má kulaté rohy a stránka hranaté, to bych sjednotil škoda, že profesionál neví jak se píše maxlength (maxleght to asi nebude), docela zbytečná chyba

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 24.11.2006 13:06:51

Jejda... i profesionál je jen člověk, a občas se překlepne. Patkové písmo v nadpisu u tohoto webu, podle mne, zapadá do designu.

Avatar

Autor komentáře: progy

Datum vložení: 24.11.2006 17:04:11

no, ja som si to kukol, a mal som dojem, že ide o serióznu tvorbu atď. ale po pár sekundách som narazil na: <img src="img/anketage.gif" width="49" height="12" ...> A použitie tej <b>tabuľky</b> sa mi nezdá veľmi dobré.. ale rozhodne ide podľa mňa o lepší web ako niektoré iné, ktoré majú prívlastok profesionálne. Ďalej som kód nepozeral. Stránka podľa mňa pôsobí trochu takým nudným dojmom. Teda nie nudným, ale chcelo by to trošku grafiky a dynamiky podľa mňa. Prvý dojem ale je, že ide o seriózny web Držím palce

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 24.11.2006 18:31:04

To by mě moc zajímalo co je neseriózního na HTML kódu: "<img src="img/anketage.gif" width="49" height="12" ...>" Navíc nepoužití tabulky by znamenalo akorát stylování divů "do podoby tabulky"... Tabulka mi přijde jako zcela adekvátní vyjádření informací: hodnota | procentní vyjádření

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kolář

Datum vložení: 25.11.2006 8:50:53

Zápis je v principu správný, ale asi by bylo lepší napsat to nějak takhle: <img src="img/anketage.gif" style="width: 49px; height: 12px;" ...>. Height by se taky dalo dát do css, protože je všude stejné, ale osobně mi to přijde trochu zbytečné. Tabulka mi v tomto případě přijde jako adekvátní prostředek.

Avatar

Autor komentáře: Muf

Datum vložení: 27.11.2006 10:14:03

proc by se mely rozmery obrazku psat do stylu? Co lidi, kteri si styly vypnou? Myslite ze prohlizec bez stylu nema narok vedet, jak ma byt velky obrazek a tim mu vyhradit misto? Opravdu si myslite, ze je lepsi aby takovy prohlizec obrazku vymezil daleko vetsi prostor nez by bylo potreba.. a po nahrani obrazku aby tam veskery obsah za obrazkem poskakoval kvuli zmene rozmeru? Ja s uvedenym zapisem naprosto souhlasim (s puvodnim).

Avatar

Autor komentáře: Sigmund

Datum vložení: 27.11.2006 11:23:48

Obrázky, které jsou pouhou okrasou, nemají vůbec v HTML co dělat - nejen jejich rozměry, ale i ony samy by měly být v CSS. Obrázky, které nesou informační hodnotu, často nelze opatřit přesnou hodnotou rozměrů, proto je lepší, když nemají vůbec žádnou. Současné prohlížeče už si mnohem lépe poradí s obrázkem bez rozměru, než s obrázkem s rozměry chybnými. I když ale lze obrázky nesoucí informační hodnotu opatřit přesnými rozměry, je často lepší to nedělat. Rozhodně jako uživatel dávám přednost občasnému trhnutí stránky před velkým prázdnem, ve kterém měl být obrázek...

Avatar

Autor komentáře: DFly

Datum vložení: 27.11.2006 12:47:18

> Obrázky, které nesou informační hodnotu, často nelze opatřit přesnou hodnotou rozměrů, proto je lepší, když nemají vůbec žádnou. Současné prohlížeče už si mnohem lépe poradí s obrázkem bez rozměru, než s obrázkem s rozměry chybnými. pokud se dela staticke HTML tak s hodnotou neni problem pokud se dela dynamicke, tak problem neni rovnez, jen zalezi na autorovi kolik si s tim da prace navic (napr v PHP je getimagesize() ktera zjisti rozmery JPEG, GIF, BMP, SWF) > I když ale lze obrázky nesoucí informační hodnotu opatřit přesnými rozměry, je často lepší to nedělat. Rozhodně jako uživatel dávám přednost občasnému trhnutí stránky před velkým prázdnem, ve kterém měl být obrázek no, ja zase preferuji davat rozmery - nesnasim totiz kdyz se mi stranka doformatovava postupne a furt mi neco nekam ujizdi dokud se vse nenatahne - mam radeji predem zformatovanou stranku kde se obrazky postupne dotahnou

Avatar

Autor komentáře: progy

Datum vložení: 27.11.2006 15:07:16

Ono sa to nedeformuje. Veď máme štýly.. Nepoužitie štýlov je extrémny prípad a povedzme si, kde sa s tým stretneme? No a v tých pár prípadoch, kde sa s tým môžme stretnúť, nejaká drobná deformácia IMHO nevadí..

Avatar

Autor komentáře: Muf

Datum vložení: 27.11.2006 15:29:31

jsou lidi, kteri maji trvale vypnute styly. Mozna ti, kterym se napriklad spatne ctou stylovane nadpisy (zvlast ty zmensovane, pripadne ty, ktere nemaji se svym pozadim velky kontrast). Jde spis o princip. Psal jste ze jste narazil na neseriozni zapis... toto tvrzeni se mi nelibilo, na tom zapisu neni absolutne nic neseriozniho. Toto se tyka obrazku nesoucich informacni hodnotu. Samozrejme souhlasim s tim, ze dekoracni obrazky nemaji v HTML co delat, maji byt jako background ve stylech.

Avatar

Autor komentáře: progy

Datum vložení: 28.11.2006 22:22:32

No, ja som nepísal, že šírka nemá byť uvedená v obrázku. Súhlasím s tým, že šírka nesie informačnú hodnotu. Ja som písal o výške obrázku.. :)

Avatar

Autor komentáře: DFly

Datum vložení: 27.11.2006 17:00:14

ono jde hlavne o obrazky z publikacniho systemu, nebo fotogalerie - proste cokoli co nejde ovlivnit autorsky do CSS a tam preferuji kvuli pohodlnmu cteni pred dotazenim veskereho obsahu, systemove dodavat rozmery

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 28.11.2006 8:45:59

V pripade ankety kdy muze byt sirka od 0 do n mate v css souboru predpripravene hodnoty? Asi ne, vidte? Me prijde inline zapis css v tomto pripade jeste slozitejsi a vysledny kod, ktery by mel byt co nejmensi je take jeste vetsi... Jinak obrazek nese informacni hodnotu - procentni vyjadreni dane volby. Jak jste si jiste vsiml, ma to i ve svem alternativnim popisku.

Avatar

Autor komentáře: progy

Datum vložení: 28.11.2006 22:22:18

Ja o šírke nevravím, vravel som o dĺžke. Kukuč hore

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 28.11.2006 23:46:16

Kukučiom, reagoval som na někoho iného :)

Avatar

Autor komentáře: sargus

Datum vložení: 25.11.2006 3:07:50

Ahoj, vazim si kazdeho kdo dokaze vytvorit stranky a treba ve FronPage, presto si neodpustim z pohledu ne"designera" citat....... "A Vam se ty stranky jako libi pane Hornik ?" A dodavam, abychom se z te snahy o "valid" neposrali. A ted trochu kritiky z pohledu obchodnika. Pisete profesionálni tvorba. Znamena to ze si u Vas tyto stranky objednala a nejaka firma a zaplatila za ne ? Ja tvrdim ze tohle ukazat a chtit to prodat tak budu ze vsech sil lhat ze je to verze stranek pro lidi co maji predpotpni prohlizec, vypnute styly a obrazky. Na odkazu "webovy servis" se docteme prima veci o grafice ( ehm..... ) a dokonce o SEO. Na jake klicove slovo jste tyto stranky optimalizovali ?? A s jakym uspechem ? Koho maji oslovit ? Pokud bych mel prejit od "socialnich" oblasti na technicke tak treba....V odkazu mapa stranek mate zahranuta volna mista, mate to dokonce v menu. To hodlate zustat u par nabidek, nebo casem bude mapa a menu potrebovat "pagination" ? Ach jo, fakt se mi zda ze to cely nekam ujizdi. Nezlobte se , ale tohle neni profesionalni tvorba, tohle je zapoctova prace. Jeste si neodpustim, kolik by tyto stranky staly pokud by byly skutecne pro komercni vyuziti ?

Avatar

Autor komentáře: progy

Datum vložení: 25.11.2006 21:19:07

Človeče, presne to si myslím o danej stránke :) Len ste to povedali trošku "agresívnejšie" podľa mňa a zas, povedať, že to nie je profesionálna tvorba by som si nedovolil. Netvrdím, že je to vrcholné dielo ( :))) ), ale isté znaky profesionálnosti na tom sú. Autor by podľa mňa mal ešte trošku zapracovať. Povedal by som, že na začiatok tento web nie je zlý, len ešte nebol dokončený..

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 26.11.2006 8:55:15

Chtěl bych vidět jaké veledílo byste podobnému klientovi (který nechce a nemůže moc pro začátek investovat) vytvořil vy. Už vidím ty mraky sekcí, podstránek, a na každé podstránce jiná flashová hlavička...

Avatar

Autor komentáře: rostislav daněk

Datum vložení: 30.11.2006 15:40:23

určitě by se dalo vymyslet více než si myslíte. Nevím jak říci klientovi, že za 2000,- ten design bude vypadat takhle (budou chybět stíny, prostorové efekty atd...co web může povznést na profi úroveň) a nebo za 20 000 bude mít vše možné. Nechápu jak přepočítáváte finanční možnosti na kvalitu Vaší práce. To si řeknete, že za 2000,- na to strávíte 30min. a za 20 000,- tomu dáte hodin třeba 10? s pozdravem Rostislav Daněk

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 26.11.2006 8:48:07

Odpovídám za pana Horníka... "ano, líbí se mi tyto stránky". Já se radši ze snahy o valid poseru, programuji ještě v jiných jazycích než jen html, a nedokážu si představit programovat něco "jak mě to napadne"... Podle toho co píšete by vám asi bylo jedno že váš program "občas spadne, dělá přece co jste chtěl", a tak je vše v pořádku. Myslíte si, že profesionál nemůže udělat malý projekt? Tyto stránky byly velice levné a jsou jen jednoduché, a to vadí? Díky tomu to není profesionální? Prostě jsme splnili přání zákazníka. Až se firma zvětší, a bude potřeba třídit do oborů, filtrovat brigády a podobně, tak už to podle vás zápočtová práce nebude? Radši zůstanu u "předpotopní verze" stránek, než aby mi půlka monitoru blikala, a druhá jezdila sem a tam, moderně hustě!

Avatar

Autor komentáře: progy

Datum vložení: 26.11.2006 9:34:52

hm, tiež názor. súhlasím s tým, že je potrebné aby web bol použiteľný v čo najviac prípadoch atď. Ten, na koho reagujete, ale písal o SEO atď. A okrem toho, validita je istou zárukou funkčnosti. Ale validitu nechajme validitou. K SEO: podľa mňa SEO je dôležitý prvok, ktorého úlohou je umožniť cieľovej skupine nájsť stránku, aby mohli využiť dané informácie.. hm, bolo by to na dlhší pokec a tu to asi aj tak nemá význam..

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 28.11.2006 8:53:11

Dobre uznavam, delal jsem uz optimalizovanejsi weby, presto se domnivam ze ma prilezitost sanci uspet a ma hodne dobry zaklad (ktery by nebyl problem dotahnout) pro nejlepsi vysledky.

Avatar

Autor komentáře: hakim

Datum vložení: 30.11.2006 9:52:11

jenom se chci optat, v HTML se dá i programovat? mohl byste mi prosim dat vedet jak? beru jeste kdyz nekdo rekne ze programuje v PHP, i když je to skriptovací jazyk, ale v HTML? rad se dozvim něco bližšího :)

Avatar

Autor komentáře: progy

Datum vložení: 30.11.2006 14:10:14

ax jaj.. takýchto ľudí milujem

Avatar

Autor komentáře: Sigmund

Datum vložení: 27.11.2006 11:27:11

Z té snahy o "valid" bych se, vašimi slovy, určitě neposral, zato z vaší úrovně (ne)zvládnutí elementárních základů jazyka by se mi to mohlo stát docela snadno. Na základní škole jste asi chyběl, když se probírala čeština, a vyšší stupně vzdělání jste - nejspíš pro svou genialitu - asi zcela vynechal, že?

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 28.11.2006 8:57:00

Nebojte nevynechal.

Avatar

Autor komentáře: Fred

Datum vložení: 2.12.2006 19:28:50

Nenechte se odradit, dle mého skromného názoru je to po kódové stránce v této rubrice velmi nadprůměrná práce . Design je sice trochu strohý, ale na druhou stranu přesně takhle bych si představoval weby státní správy. Mimochodem ten kdo je schopen něco takového vytvořit za 30 minut, ať se mi prosím ozve na email, velmi rád ho okamžitě zaměstnám.

Avatar

Autor komentáře: Zbyněk

Datum vložení: 5.12.2006 10:17:23

Tvorbu stránek dělám pouze na úrovni amatéra, takže se nebudu pouštět do polemik nad kódem, ale mám připomínky ke struktuře a designu webu. Design se mi zdá až příliž jednoduchý. Horní menu se mi graficky, barevně nelíbí. Rodělení jednotlivých odkazů svislou modře kontrastní čarou, která vytváří obdelníkové tvary z odkazů. Ty mi pak narušují oblé okraje. Úvodní obrázek je až příliš jednoduchý. Takovýto grafický návrh se dá vytvořit za pár minut. Ale co je horší je nepřehlednost webu. Když kliknu na odkaz Kdo jsme, vidím stále levé menu příležitosti. To stejné u nabídky pozic, což je logické, ale najednou jich je tam nějak víc a stránky mi neříkají proč. Navíc ve spodní části je seznam pro jistotu znovu. Aktuality jsou správně s menu aktualit a seznamem článků,ale u kontaktů jsme zase zpátky na stomech, kde se v levé části plete menu příležitosti. Myslím, že byl tento web navržen ve stylu - udělejme to rychle a levně. A to je možná škoda.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz