Starší komentáře ke článku: Průvodce SVG

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 15.4.2003 0:05:04

O vikendu se na to ptam a dnes je tady clanek. DEKUJI :)

<a href='http://www.adobe.com/svg/demos/main.html' target='_blank'>http://www.adobe.com/svg/demos/main.html</a>

Ted jeste reknete jak udelam to kino ;)
<a href='http://www.adobe.com/svg/demos/main.html' target='_blank'>http://www.adobe.com/svg/demos/main.html</a>

Avatar

Autor komentáře: martin.hejral

Datum vložení: 20.4.2003 14:23:39

Toto kino reprezentuje právě tzv. data-driven SVG, kdy server generuje obrázky podle dat z databáze. Pokud bude zájem možná někdy dojde v pokročilých stadiích seriálu i na podobnou ukázku. Nebráním se podobným návrhům.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Maruna

Datum vložení: 15.4.2003 0:55:48

Tak a chlapi z Macromedia nebudou mit co zrat!
:)

CO myslite, jak SVG ovlivni flash?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 15.4.2003 2:25:15

No to nevim, SVG je teoreticky existujici uz nekdy od 1998... kdyz si date hledat 'svg' tady na intervaluy, najdete prvni clanek hooodne davno.

Avatar

Autor komentáře: martin.hejral@post.cz

Datum vložení: 20.4.2003 13:11:52

No, Flash také nezískal dnešní podobu z čistého nebe... Jinak srovnáním s Flashem a mnoha dalšími připomínkami čtenáři předběhli publikační termíny Intervalu -- další, sice již napsaná ale nevydaná část, probírá mnoho ze zde diskutovaných témat.

Avatar

Autor komentáře: Martin Hlozek

Datum vložení: 15.4.2003 8:38:46

Obavam se ze SVG Flash nenahradi - SVG byl (a podle meho nazoru je) urcen pro zobrazovani schemat apod. - tj. statickych obrazku, kdezto ve Flashi se tvori predevsim animace.

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 15.4.2003 8:56:37

To iste sa daj aj v SVG je len otazka ako pohodlne. Ak by macromedia spravila developersky nastroj na svg (ma na to schopnosti), ktory by mal kvalitu tak by to bolo super. To vsak asi nespravy lebo SVG je oblubeny format Adobe a ma uz svoj flash.

SVG ma hlavnu vyhodu ze sa da zaclenit do lubovolneho markupu a v SVG moze byt zmovu lubovolny markup. Dalsia vyhoda je ze SVG nieje obmedzene na obdlznikovu oblast moze byt rozlezene vsade v okne browseru. (Flash to vie ale len v IE pomocou behaviours). Staci aby MS psravil nativnu podporu SVG v ie a na macromediu si uz nikto nespomenie :)

Avatar

Autor komentáře: Pavel Šimek

Datum vložení: 16.4.2003 10:16:22

Srovnávat SVG s Flashem je sice oblíbené, ale je to podle mě nesmysl. Flash není jen vektorová grafika, ale mnohem víc:
- spolehlivé client-side skriptovací prostředí
- elegantní kombinace vektorů, bitmap, zvuku, videa
- elegantní přecházení mezi animováním a programováním
- silné prostředky pro klient/server komunikaci, a to nejen na bázi HTTP
Takže nelze tvrdit, že nativní podpora SVG v browseru odstaví Flash. Flashi musí konkurovat mnohem více standardů a hlavně jejich spolehlivá kooperace. Osobně tipuju, že tudy vývoj nepůjde. SVG se stane vynikajícím doplňkem webových dokumentů (loga, grafy, jednoduché interaktivní animace -- viz dnes tolik oblíbené válečné mapy), zatímco Flash vytvoří svět sám pro sebe, prostředí pro internetové aplikace úplně nového typu. Však si všimněte, že Macromedia už nepoužívá slogan "What the WEB can be" a razí pojem "rich INTERNET applications", nikoliv "rich WEB applications". Je to podle mě férový rozvod webu s Flashem.

Avatar

Autor komentáře: pj

Datum vložení: 16.4.2003 10:36:51

ano, som presne toho isteho nazoru. s SVG uz mam nejake skusenosti a mozem povedat, ze je to pomerne cista forma kodu, napr. aj v spojeni s XML, XSL, XLINK... problematickym zostava napr. podpora v mozille, je potrebna specialna verzia 1.4 s extra podporou, pricom zatial nefunguje skriptovanie (events apod.), dalej je rozdielne vkladanie svg kodu u IE a mozilly. Naproti tomu vysledny flash subor nie je priamo editovatelny, ale lahkost s akou sa da aj pomerne zlozity swf vytvorit, je neporovnatelna a podstatnu ulohu tu zohrava aj velkost suboru. Dalej je to fakt, ze v jednom jedinom subore vlozenom do html uz existuje kompletne skriptovanie cez actionscript (napr. ovladanie menu apod.), co je podstatna vec kvoli narocnosti pisania cross browser skriptovania. Neocenitelny prinos je aj (ako uz bolo spomenute) v spojeni vektoru, bitmap, hudby, prip. videa apod. K tomu sa este pridava aj nastupujuca "technologia" flash remoting, takze si myslim, ze macromedia vobec nezaspala dobu a vie presne co robi + moj osobny nazor -> robi to dobre.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Šimek

Datum vložení: 16.4.2003 10:59:30

Ano. A ještě bych doplnil další osobní tip na budoucí vývoj -- Macromedia bude rozvíjet jak svou "webovou divizi", tak i divizi "rich internet application" (plus nový ambiciozní projekt Central -- tzv. "occasionally connected computing"). Co se týče webové divize, možná nějak zasáhne i do vývoje SVG, ostatně není pravda, že tento formát považuje za konkurenci, vždyť je pod ním také podepsaná, mezi ostatními subjekty zapojenými do vývoje. Ale není žádný důvod, proč SVG použít jako interní formát uvnitř SWF. SWF zůstane kompaktní černou skříňkou (stejně jako třeba Java), není důvod, aby to byl čitelný a fulltextově indexovatelný formát, protože je určený pro aplikace, nikoliv dokumenty (jiná věc je, že tohle dnes spousta designérů nechápe a tím prokazují Flashi medvědí službu).

Avatar

Autor komentáře: martin.hejral

Datum vložení: 20.4.2003 14:07:59

Obávám se, že tomuto srovnání neujdete :-) jak už zmiňuji výše, tento text už byl napsán, jen čeká na vydání. Tam k tomuto tématu podrobněji.

Teď jen pár drobných poznámek k bodům v tomto příspěvku: client-side skriptování je v SVG tak snadné jak jen to jde (navíc tuto techniku -- DHTML -- již všichni znají a nemusí se učit nic nového) a díky Adobe Vieweru i spolehlivé. V dalších dvou bodech má SVG zatím skutečně nevýhodu, ale jen kvůli prozatímni absenci podpory v aplikacích.

Avatar

Autor komentáře: martin.hejral

Datum vložení: 20.4.2003 13:37:26

Pokud se mrkneme do normy SVG, zjistíme, že principiálně animace v SVG lze realizovat minimálně na stejné úrovni složitosti i interaktivity. Otázka zda nahradí Flash či ne je podle mého názoru závislá hodně na komerčních zájmech sw firem a pokud bude poptávka a zájem podporovat SVG i ve vývojových prostředích pro neprogramátory (LiveMotion nebo třeba Flash :).

Avatar

Autor komentáře: Jan Dudek

Datum vložení: 15.4.2003 12:51:03

... doufam, ze je to pouze predehra k serialu o SVG na Intervalu :-)))

Avatar

Autor komentáře: Etienne

Datum vložení: 15.4.2003 15:18:56

SVG je fakt dobry jedna jeho vlastnost sa mi velmi paci a to ze text zostava textom a vyhladavace teda mozu indexovat stranku nie ako u FLASH kde je to cele zapuzdrene.
Len skoda ze SVG nieje rozsirenejsie a podporovane prehliadacmi :-((

PS: vlastne som sa s pouzitim SVG este nikde nestretol a je mi to fakt luto

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 15.4.2003 16:39:35

Da se nejak zjistit (JavaScriptem treba), jestli dany prohlizec SVG zobrazi, nebo ne, a pripadne nabidnout alternativni obsah, jako u Flashe? Leo

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 15.4.2003 16:44:16

Zda se, ze jde:

<a href='http://wwws.sun.com/software/xml/developers/svg/support/' target='_blank'>http://wwws.sun.com/software/xml/developers/svg/support/</a>

Leo

Avatar

Autor komentáře: V.Adam

Datum vložení: 4.10.2003 12:59:00

Dobry den,
jestlize se zajimate o svg-editor, ktery je jeden s mala na svetovem trhu tak se podivejte na stranky <a href='http://www.evolgrafix.com' target='_blank'>http://www.evolgrafix.com</a> a <a href='http://www.svg-cagfe.com' target='_blank'>http://www.svg-cagfe.com</a>.
XStudio 2.0 je editor ktery SVG plne podporuje, jestli jde o animaci nebo text, video atd. SVG se uz dne prosadil v industrii a jeho moznosti jsou
pro internet klosalni.

Avatar

Autor komentáře: kakon

Datum vložení: 20.6.2004 18:19:03

richard.kapusta@trz.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz