Starší komentáře ke článku: První Dobrý web v Čechách

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: vítek

Datum vložení: 20.10.2003 10:10:09

PO 20/10 2003 - 10:05

While trying to retrieve the URL: <a href='http://www.dobryweb.cz/' target='_blank'>http://www.dobryweb.cz/</a>
The following error was encountered:
<B>Connection Failed </B>

Avatar

Autor komentáře: Adelaide

Datum vložení: 20.10.2003 13:40:07

CHYBA
Požadovaný dokument je nedostupný
Při pokusu o přístup k: <a href='http://www.dobryweb.cz/onas/kontakt.html' target='_blank'>http://www.dobryweb.cz/onas/kontakt.html</a>
se objevila následující chyba:
Connection Failed.

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 20.10.2003 15:46:07

Servery společnosti Internet Info, na kterém běží i Dobrý web, jsou bohužel několik dní velmi přetížené vinou velkého počtu reklamních kampaní na našich serverech a značně zvýšené návštěvnosti.

Intenzivně se snažíme problém vyřešit a zítra budeme instalovat nový server, který by měl zátěži značně ulevit.

Prosím, omluvte tuto dočasnou nesnáz. Pracujeme na tom, aby se situace vylepšila.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 20.10.2003 21:42:06

Neni to trochu marketingovy protlimluv? :-) Jak muzete mit uspesnou reklamni kampan na strankach ktere jsou nedostupne... Leo

Avatar

Autor komentáře: mm_maker

Datum vložení: 20.10.2003 10:57:44

Celkem dobrej web ale uz nekolik dnu (minimalne od patku 17.10.) je nedostupny.
Akorat premyslim o tom jestli tento clanek neni uz na urovni placene reklamy, ty stranky maji byt podle vyjadreni autoru reklamou pro ne samotne, takze nezistnost tam az zas tak moc neni.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.10.2003 11:45:56

Nechápu, já jsem se na stránky bez problémů dostal, dokonce jsem si nechal udělat na Interval automatizovaný audit?

Avatar

Autor komentáře: nothing

Datum vložení: 20.10.2003 11:44:55

Uz dlouho jsem necetl takovejhle blábol.
za bůra... a proc je cena tak nízká ? ....
To sou bludy, to je neuveritelný...
Tyhle statistiky udelá kazdý normální pocítadlo... a gratis
To je zase nechytavka pro Prajzaky, který si vetsinou platí za blbosti a prijde jim to jako business :-))))

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 20.10.2003 16:12:17

a navic...dobryweb.cz by potrebovali nejakeho dobreho imagemakera, ty kilometry textu....to uspeje asi je tady na intervalu.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Tintěra

Datum vložení: 20.10.2003 12:39:58

To je furt řečí o použitelnosti.
Proč se mi v Opeře 7.20 na celém Vašem webu nezalamují ukázky zdojáků?
Tin

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.10.2003 12:47:09

Protože Opera 7.2 a vyšší obsahuje hlášený bug, který dosud její autoři neopravili (a který vyrli opravou předešlého bugu, způsobujícího dvojí zalomení každého brejku ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 20.10.2003 13:45:44

Chyba opery, kod je 100% v poradku. Nainstaloval jsem operu 7.20, podival se na interval, podival se do zdrojaku, poslal to do validatoru a nainstaloval jsem zpet operu 7.11.

Avatar

Autor komentáře: David Grudl

Datum vložení: 21.10.2003 10:47:26

Hledal jsem kde je chyba, a dela to pravidlo

br:before { content: '\A' }

v souboru html4.css.

Pravidlo je tam jinak zcela zbytecne. Psal jsem pani Malkove (blanka.malkova@interval.cz), jestli by to nemohli vyhodit, a reakce nebyla zadna. MOZNA KDYZ JIM NAPISEME VSICHNI, TREBA VYHOVI.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.10.2003 11:26:16

Ad "chybné" pravidlo: Toto pravidlo není chybné, pouze ho Opera chybně interpretuje. Pravidlo samo je převzato přímo z W3C a slouží ke standardizaci chování různých prohlížečů - tedy sloužilo, až do vzniku Opery 7.1 ;-)

Ad "paní" Malková: Slečna Málková má s Intervalem společné jedině to, že je mým dvojvaječným dvojčetem. Nechápu, proč jste se s tímto problémem obracel na ni, jak Vás to vůbec napadlo?

Avatar

Autor komentáře: David Grudl

Datum vložení: 22.10.2003 9:34:09

Nepsal jsem prece, ze se jedna o "chybne" pravidlo, ale ze chybu zpusobuje, coz je rozdil. Stejne tak je zbytecne. Uvedena pravidla by mel mit v podstate kazdy browser "pod kapotou", nemylim-li se.

Kazdemu browseru prece nejaka pravidla zpusobuji problemy, napr. width v kombinaci s margin nebo padding pro IE 5.5 a nizsi :-D - presto webdesigner by mel vychazet chybam browseru vstric.

Za webdesignera jsem v tomto pripade povazoval pani Malkovou (asi me zmatla stranka Redakce - <a href='http://interval.cz/redakce.asp)' target='_blank'>http://interval.cz/redakce.asp)</a>. Na Vas jsem se primo obracet nechtel, to by mi pripadalo jako jiz s zadosti o zrizeni studentskeho uctu k rediteli banky :-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.10.2003 12:55:52

1. Pravidlo je vpořádku a chybu způsobuje pouze v chybném prohlížeči. Jsem ochoten brát ohled na staré prohlížeče, které chyby logicky obsahují, nejsem ale ochoten upravovat stránky, pokud někdo ve svém produktu vyrobí chybu novou, dříve se nevyskytující. To bych se rovnou mohl vrátit k tabulkám a klínovému písmu ;-)

2. Každý prohlížeč by měl mít pod kapotou určitá defaultní pravidla. Problém je v tom, že se navzájem liší. Proto se používá redefiniční seznam ;-)

3. Stránka "Redakce" obsahuje informace o redakci, nic jiného. V závorce za jmény některých bližších spolupracovníků Intervalu se vyskytují oblasti, jimiž se zabývají, nemá to nic společného s pracemi na Intervalu jako takovém ;-)

Avatar

Autor komentáře: David Grudl

Datum vložení: 22.10.2003 16:13:07

Pane Malku, uznavam ze problem <br> je chybou Opery a vubec jsem na tohle tema s Vami nechtel diskutovat. Problem jsem si celkem snadno vyresil pouzitim uzivatelskeho CSS ktere prebije pravidlo definovane na strankach Intervalu.

Takze vlastne o nic nejde, az na jednu malickost - pokud me nekdo upozorni, ze na nekterem z mych webu neco nefunguje pod posledni verzi prohlizece XYZ, celkem me to bude zajimat. I presto ze web je napsan spravne a tudiz by k zadnemu problemu nemelo dojit. A pokud navic nabidne ihned reseni, budu o to radsi. Vidim ze Vam vsak pripada jednodussi situaci okecat. No budiz.

To že jsem psal slečně Málkové byl můj omyl, myslel jsem že má na starosti web Intervalu, ne že je jen dvojvaječným dvojčetem. ....na druhé straně, pan Erik Piper píše o konzultacích překladů nebo překlady přímo konzultuje?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.10.2003 16:36:19

Ad chyby: Já se samozřejmě o problémy zajímám. Vezměte ovšem v potaz, že nejste jediný, kdo se nad nimi pozastavuje, informuje mne o nich atd (sám mám nainstalovánu řadu různých prohlížečů, testuji nové verze apod.). Zkrátka je tahle chyba známá a já jsem se rozhodl s ní nic nedělat. Původně totiž mělo k opravě dojít ve verzi 7.11, pak 7.2 a poté 7.21, zkrátka vždy v té další... ;-(

Ad redakce: V závorce se udává, čím se ten člověk přednostně zabývá. Takže náš přítel Eric Piper nám poskytuje konzultace překladů, které zeřejňujeme nebo poskytujeme autorům jako výchozí materiály ;-)

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 20.10.2003 15:02:01

Tak po pročtení článku a po pár prokliknutí výše zmíněného webu, si kladu otázku: K čemu to je ? Co má přinést web uživatelům ? No, dlouho jsem měl Interval v oblíbených, ale nyní jej vyhodím do koše. Reklama nekvalitního zboží a služeb se rozmáhá stále víc a je mi líto, že k tomu přispěl i Interval. Sbohem, Intervale, jsem tu naposled.

Avatar

Autor komentáře: Josef

Datum vložení: 20.10.2003 15:58:56

Ó intervale, kam spěješ. Vždycky ti záleželo hlavně na kvantitě a na penězích, kterých máš nedostatek. A ještě ke všemu teď vydáváš článek rovnající se reklamě na komerční produkt jedné firmy a děláš z toho Vánoce. Mám na internetu jeden projekt, stačí, když pošlu URL a uděláš mi také promo?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.10.2003 16:01:13

Samozřejmě, pokud se bude Váš projekt někomu od nás zamlouvat... ;-)

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 20.10.2003 16:07:35

ten site je normalni bussines, navic vychazi ze zde omilaneho bludu, ze jen validni superhyper kompatibilni stranka, co se zobrazi i na prkenku od zachoda s tisknutelnou verzi na toaletni papir sire 13cm bude obchodne uspesna. pratele, vsichi dobre vime, ze zalezi na grafice a efektech a dalsich "vylepsenich" a-la <a href='http://www.sony.com' target='_blank'>http://www.sony.com</a>. to co se diskutuje tady, je cira utopie, idealni stav veci, ktery nikdy nebude hlavnim marketingovym lakadlem. navic, nedakazu si predstavit firmu, ktera by vyhodila 5000kc za "analyzu" webu, kdyz za tyhle penize muze udelat jeden flash button navic.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.10.2003 16:13:51

No a není snad cílem Intervalu tohle změnit? Prosadit kvalitní webdesign, kvalitní práci, ne jen líbivé pozlátko? Protože jestli tohle cílem Intervalu není, tak ho klidně můžeme celý zrušit nebo změnit na komerčku, která bude za peníze poskytovat návody, jak z lidí vytřískat prachy ;-)

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 20.10.2003 16:19:41

jen nejak porad nechapu, o co tem lidem z dobryweb jde. nevydrzel jsem cist ty plky dele nez 1 minutu a nic nevim. stranka, ktera neni schopna do 1 minuty sdelit uzivateli k cemu je, nema vyznam. tak jsem otevrel cenik a vidim, ze se za 5k kouknou na mou stranku a reknou mi, ze v opere vypada blbe. tak dik.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 20.10.2003 16:16:40

Už i Interval mě utvrdil v tom, že Vánoce začínají už několik let být čistá komerce. Doufám, že si pan Málek taky upekl kapra :-)
Jenom k tomu flashi. Já bych si ho teda udělat nenechal neb mohou být uživatelé jako jsem já, kteří si potřebný plugin pro flash nenainstalovali a flash na stánkách jim vůbec nechybí. Naopak!

Avatar

Autor komentáře: Kapr

Datum vložení: 20.10.2003 17:37:42

Kapra si urcite neupekl, jeste jsem ziv :-) A na kapry mi laskave nesahejte!!!
:-)))

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 20.10.2003 18:37:34

Nic proti, ale tohle je dogmaticky extremsimus, jedna vec je zalozit na flash funkcnost, druha je jeho predevsim prezentacni funkce. Flash _ma_ svoje uplatneni a skoro bych se vsadil, ze lidi, takto striktne odmitajici technologii je drtiva mensina.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 20.10.2003 19:26:16

Nevím, co pořád máte s extremismem a fundamentalismem. Copak je na tom špatného, ze nemám nainstalovaný flash plugin? Jestli Vám to milý Kubo vadí, tak to je mi líto. Taky za možnost, že si vypnu javascript nebo třeba obrázky se Vám teda moc omlouvám. A v žádném případě flash striktně neodmítám, protože třeba na flashfun.cz se rád podívám.
A nevím, co je za prezentační funkci, když je menu ve flashi...

Avatar

Autor komentáře: David

Datum vložení: 21.10.2003 9:01:30

Milý brachu, můj zaměstnavatel patří mezi fundamentalisty a extrémisty a svým zaměstnancům (min. 6000 uživatelů) nepovoluje instalaci Flashe a podobných hi-tech záležitostí. Koneckonců v mé branži jde o běžný přístup.

Takže zdravím FlashMastry a děkuji ji jim za vstřícnost, kterou prokazují naštěvníkům svých webů.

Avatar

Autor komentáře: KolaaCZ

Datum vložení: 20.10.2003 21:18:57

kdo se chlubi ze si nenainstaloval prehravac flashe, nebo ze browsi pod operou a ze se mu tudiz nezobrazujou stranky korektne, je pekne blbej zakomplexovanej magurek, kterej nema v zivote asi moc stesti tak aspon onanuje u toho jak muze ostatnim kecat do toho, jak sou neinteligentni, ze vyuzivaj moderni metody tvorby webu. vam vsem takovejm preju silnou rychlou pravacku pri sjizdeni zdrojaku ostatnich validatorem. ze sedmi procent uzovatelu, ktery bohuzel nepouzivaj nejrozsirenejsi prohlizec se neposadim.
a kdo tvrdi ze na webu de hlavne o validni kod a o grafice stranek rika ze je to jenom pozlatko k nicemu, tak at si necha odstanit oblicej, dyt neni treba, je vlastne treba jenom to uvnitr :)
at se vsichni takovy vrati k animovanej dvoufrejmovejm gifacum s delnikem mlaticim kladivem do zeme apod, uvidime jestli se budou pradovat ty pozlaceny, nebo ty hnusny stranky... :)
tak zatim vsem normalnim a nezakomplexovanejm webdesignerum zdar v praci.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 20.10.2003 22:53:10

Chlapce ty to asi nebudes mit v hlave v poradku... Az pochopis, o cem webdesign je, tak si uvedomis, ze tyhle kecy nemuze vypustit webdesigner, ale lama, co to neumi (wannabe webdesigner) ....

Avatar

Autor komentáře: KolaaCZ

Datum vložení: 22.10.2003 23:01:01

Chlapce az ty pochopis o cem webdesign je uz mi nebudes oponovat, mozna sem to rek tak zes to nechtel cist, ale za svejma slovama si stojim. jestli je tu vzitej nazor ze dobrej webdesigner je ten co kouka jenom po tom aby mu prolez zdrojak s bezchybnou validitou pouziva obrazky jenom tak jako pouzivaj ucetnice cliparty ve wordu, tak to teda dobrej nikdy nebudu, ale kdyz se obcas kouknu na stranky lidi, ktery sem prispivaj a kritizujou a sou radoby pani webdesigneri co chtej radit, tak je mi z toho trochu hodne spatne. uz vim proc sem malokdy prispiva nekdo kdo tomu rozumi, vi ze je to s vama marny, takze tohle je mozna muj posledni prispevek sem, zkusil sem to, a uz mi to staci, du se dal venovat necemu kreativnejsimu a vydelecnejsimu.
vsem, kteri se naucili vkladat url do validatoru, aby mohli hodnotit weby a ucastnit se tak diskuzi tady preju hodne uspokojeni, vsichni ostatni co vite jak to ve svete opravdu chodi preju hodne zdaru.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 24.10.2003 23:41:43

Jestli to chces doresit tak dej vedet soukrome na discuss@alphanumeric.cz ...

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 22.10.2003 20:55:32

Ja se s timto nazorem CASTECNE stotznuji, samozrejme neni prilis chtre pouzivat technologie nebo scripty a podobne veci o kterych predem vim ze cloveku bez IE to zkratka nepojede a stranky budou nepristupne..ale pokud jde jen o "vylepsenicko" nic proti tomu nemam tak hold to tomu typkovi v Opere nepojede to uz je jeho boj, ale muze mi nekdo vysvetlit jakou logiku ma zamerne vypnou FLASH vypnout JS vypnout OBRAZKY a vzit si ten nejdebilnejsi a nejrpoblemovejsi prohlizec a pak serfovat po strankach a rozcilovat se co vsechno nejde ??!!! mylsim ze KolaaCZ to rekl vystizne. to bych si pak vazeni mohl vypnou CSS to by teprv bylo serfovanicko..pristupnost je jiste dobra vec ale VSEHCNO MA SVY HRANICE tohle uz trosku hranici s fanatizmem..a jak ja s oblibou rikam jeste chvili a vsichni se zda se vratime k bilim textovym strnkam s modrymi odkazy a internet se vrati zase do plenek pod vahou posuku odmitajicih nove veci a technologie..vsadim se ze mate doma jeste dreveny kola !

Avatar

Autor komentáře: enemy

Datum vložení: 24.10.2003 13:46:05

Dobry muzi, IE pouzivam zridka, protoze houby umi jeho bezpecnost je vseobecne znama. Nezajima mne validni kod, ale rychlost a bezpecnost. Z bezpecnostnich duvodu vypinam Javu a z duvodu rychlosti Flash. Nemam zajem a cas zirat na pitomosti, zdrzuje to. Valitita kodu je dobra jen tehdy, kdyz napomuze zobrazit stranky spravne ve vsech rozumnych browserech, coz je tak jak tak nemozne.

Avatar

Autor komentáře: KolaaCZ

Datum vložení: 24.10.2003 14:58:16

Vazeny pane lide jako vy jsou specialni pripad uzivatelu internetu, asi chapete ze vyvracet vam cokoliv nema cenu. lidi jako vy je takova mensina, ze jenom kvuli nim kaslat na moznosti ktere dnes internetove technologie poskytuji je zpatecnicke, je to jako chtit knizku bez obrazku protoze stejne nebudete mit cas si ty obrazky prohlidnout a platit se vam za ne tudiz nechce. a co se tyce vaseho nazoru na flash...flash je plnohodnotny nastroj pro tvorbu webu a ja ho nepouzivam ke tvorbe nejakych pripitomelych blikacich animaci. ale jste aspon prvni clovek ktery ma trochu normalni duvod sveho tvrzeni, ale jak rikam bohuzel pro vas bohudik pro zbytek sveta weby jsou o grafice.

Avatar

Autor komentáře: PIERRE

Datum vložení: 27.10.2003 19:21:43

Asi takto - vy jste zas typ cloveka co si mysli, ze sezral vsechnu moudrost sveta. Flash ma sve problemy a ma jich plno, nastesti se vetsina tyka jen stranek delanych jako "flash only". Rekl bych ze nikdo tady v teto diskuzi neni ortodoxni odpurce flashe, jak si myslite, ale zato vsichni dobre vi, ze je dobre (a taky nijak narocne) udelat take alternativni obsah, a proto jej take udelaji - a na to vy zrejme ve sve nadutosti zvysoka kaslete. Verim tomu ze muzete byt velice uspesny, to je napriklad i BLESK a TV NOVA - ale to nehovori nic o kvalite, ktera vas asi zas tam moc nezajima.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 20.10.2003 17:44:47

Pane $rel, na některé vaše úvahu se těžko reaguje, neboť nejsou založeny na faktech. Např. pokud vím, o Opeře, o které píšete o něco dál, není na Dobrém webu ani zmínka a stejně tak tak nenajdete službu, která by spočívala jen v kontrole zobrazení stránek v určitých prohlížečích. Velmi rád ale budu reagovat na vaši doměnku, že dobrá přístupnost webu nemá cenu ani 5000 Kč.

Audity přístupnosti dělám už dost dlouho a skoro polovina testovaných webů má problémy, které braní přístupu k obsahu přibližně 15 až 20 procentům uživatelů. Nejčastěji se jedná o závislost na JavaScriptu, nedostatečnou čitelnost písma (např. pro starší populaci či barvoslepé) a v neposlední řadě i nekompatibilitu s některými prohlížeči, i když to se projevuje spíše méně výrazně.

Nyní si, prosím, představte, že takový web, který není schopen obsloužit 15 % potenciálních zákazníků, získává třeba jen část návštěvnosti z proužkové reklamy. Budu-li se držet relativně při zemi, řekněme, že za 1000 zobrazení reklamy platí 200 Kč a průměrná míra prokliku (CTR) činí 0,5 %. V tom případě jsou náklady na jednoho návštěvníka získaného kampaní 40 Kč.

Když nyní budeme předpokládat, že reklamní kampaň pošle onomu webu 100 návštěvníků denně a že 15 % z nich vinou špatné přístupnosti nebude moci web použít, pak denní náklady z titulu špatné přístupnosti činí 600 Kč. Za měsíc je to 18 tisíc Kč, za rok 219 tisíc Kč.

Dovolil bych si z toho učinit závěr, že investice do přístupnosti může být u některých webů až několikanásobně levnějším zdrojem návštěvnosti než bannerová kampaň.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 20.10.2003 18:32:21

co mam na to rict. z vagnich formulaci typu "Zkontrolujeme, zda je obsah vašich stránek srozumitelný, přehledně uspořádaný, stylisticky i gramaticky správný a zda má dostatečnou informační hodnotu a přesvědčivost. " neni moc jasne, co vlastne budete delat. predstavuju si, ze kazdy web ma nejakeho autora, ktery by vase zminene "testy" asi mel provadet sam, pripadne firmu, ktera vysledek testu predlozi rovnou jako soucast nabidky. nechci snizovat vasi odbornost, ale kdyz mi jsou pozde hodiny, nezaplatim si nekoho, kdo se na ne podiva a rekne: ano, musite je opravit a vezme si za to par tisic, ale radeji je rovnou necham opravit. poznamka pod carou: v okamziku, kdy valna vetsina reklam bezi na javascirpt AND/OR swf je argument o nepristupnosti javascript free verze dost na vode.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 20.10.2003 19:32:22

No nevim, s Markem Prokopem jsem mel kratkou debatu (kterou i presto povazuji za velmi prinosnou) a nekdo kdo se zabyva x let SEO jiste dokaze kazdemu webu neco pridat.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 20.10.2003 19:34:36

Pokud se nemýlím, jinde v této diskusi jste kritizoval, že je na Dobrém webu textu příliš mnoho. Nyní kritizujete vágnost formulací. Obou připomínek si vážím a děkuji za ně. Určitě je neberu na lehkou váhu, mj. i proto, že nejste sám, kdo to říká. Na druhou stranu je dost těžké popsat poměrně komplexní službu přesně a konkrétně a zároveň krátce a stručně. V každém případě se ale budu snažit popis vylepšit.

Co se týče autorů webů a jejich zodpovědnosti, máte samozřejmě pravdu. Kdyby každý majitel webu přesně věděl, co jeho tvorba obnáší a kdyby všichni dodavatelé odváděli perfektní práci, pro naší službu by nebyl prostor. Zároveň ale jistě aspoň tušíte, že situace má k takovému ideálu velmi daleko.

Kolik běžných webů menších firem, což jsou nejtypičtější zákazníci této služby, navrhoval profesionální webový grafik? Pro kolik z nich psal obsah profesionální copywriter? Kolik z nich kódoval profesionální webmaster, který vůbec něco ví alespoň o základní přístupnosti a kompatibilitě kódu. Kolik z nich má obsah a navigační strukturu navrženou s ohledem na vyhledavače? Kolik z nich má konkurenceschopnou marketingovou koncepci? Atd.

Zatímco u hodinek víte, že nejdou a že musíte k hodináři, u webu si běžný majitel nebývá jist, zda mu funguje optimálně a pokud nefunguje, za kým má jít. V tom je právě vtip té služby. Nejde o to, že prověří jen určité jedno kritérium. Prověří všechna kritéria, která mohou úspěšnost webu ovlivnit. a upozorní na ty vady, které působí nejvíc škody a lze je napravit s nejnižšími náklady.

Samozřejmě to platí s určitou rezervou, protože testy za tu cenu jsou zákonitě dost povrchní, ale na druhou stranu si stojím za tím, že investice nejenom do naší služby, ale i do doporučených úprav, jsou velmi rychle (maximálně v řádu měsíců) návratné. Ostatně celou dobu, co jsem tuto službu nabízel sám, ještě před vznikem Dobrého webu, jsem na ni poskytoval plnou záruku vrácení peněz. Kterýkoli klient mohl analýzu převzít a bez uvedení důvodů chtít vrátit peníze. Žádný z nich to neudělal.

Avatar

Autor komentáře: Libor

Datum vložení: 20.10.2003 20:41:37

Kdyz jsem cetl tento clanek, tak jsem nabyl dojmu, ze se ma jednat o specializovaneho "bratricka" Intervalu. Tim myslim web, ktery bude informovat jen o te casti tvorby webu, ktera se "mota" kolem pristupnosti.
To mne zaujalo, na Intervalu jsem se hodne naucil, a verim ze jeste naucim.

Zatim se mi tento projekt zda jako ciste komercni zalezitost. Jsem presvedcen o tom, ze smysluplna a pro vetsi projekty (zadavatele techto projektu) i vhodna.
Preci jen je dobre pokud projekt za deseti-statisice proveri nejaka nezavisla (rekneme auditorska) firma.
Z tohoto pohledu se mi vsak clanek jevi vskutku jen reklamou na sice dobry projekt, ale pro nekomercniho uzivatele (ctenare intervalu) neprinosny.

Pokud vsak tento projekt nebude fungovat i jinak. Jak?
Pokud budete soustredit informace a navody pro "tvurce webu", budete publikovat dostatek kvalitnich informaci jak psat "dobry web", shrnovat informace z ruznych clanku a diskuzi na netu, konfrontovat je s odbornymi vyzkumy a uvadet na pravou miru chybne predstavy.
Pokud pritom budete nabizet i komercni sluzby kontroly plneni toho co pisete, tak na tom nevidim nic spatneho a clanek nelhal. Vanoce jsou, tedy spise dostavame darek k vanocu ponekud s predstihem.

Snad jsem popsal srozumitelne me leckdy slozitejsi myslenky, nicmene radsi shrnu:

Piste pro "webare" radte nam a informujte nas. Verim, ze se najde dost "tvurcu", kteri jako garanci sve prace budou jiz v cene vetsich projektu nabizet i tento nezavisly audit.
Uvolnete nektere automaticke testy (treba s nejakym omezenim) zdarma pro sirsi verejnost. Treba u kontroly barev by to slo do jiste miry snad udelat.
Nedomnivam se, ze by jste tim prisli o potencialni zakazniky. Vase ceny nejsou nizke (rozhodne nechci tvrdit, ze nejsou adekvatni, jen nejsou pro kazdy projekt), firma ochotna tyto ceny zaplatit ma zajem o kompletni audit a nezajima ji nejaky (i sebeschopnejsi) "samotester".

Verim, ze splneni vyse zmineneho, Vam prinese i vetsi mnozstvi zakazniku.
A (snad nejen) ja Vam je ze srdce preji, pak Vam drzim palce a doufam ze Vam tento projekt bude vynaset. Snad cim vic vydelate, tim vic budete ochotni nas informovat.

Doufam ze tentokrat se nejedna o mou nehynouci naivitu :-)

Libor

Avatar

Autor komentáře: Adelaide

Datum vložení: 21.10.2003 10:57:32

Hmm, s Liborem souhlasím, těšila jsem se na nový zdroj informací a ono nic. Navíc fůra zbytečného textu, který se v několika úrovních několikrát opakuje. (je to plus nebo by to některým z vašich auditů neprošlo?) Možná by bylo dobré také uvést reference, u kterých zákazníků jste audity už provedli, ať se můžeme rozhodovat už na základě třeba shlédnutí konkrétních hodnocených projektů

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 21.10.2003 11:38:17

Mrzí mne, že vám Dobrý web poskytl málo nových informací. Nemůže to však být třeba tím, že je určen pro někoho trochu jiného? Hlavní cílovou skupinou DW nejsou profesionální webmasteři a webdesignéři. Ti by samozřejmě měli vše, co se tam píše a bude psát, už znát. Hlavní cílovou skupinou jsou majitelé webů, marketingoví manažeři firem, podnikatelé a všichni ostatní, kdo zadávají práci webdesignérským studií. Těm chce DW pomáhat jak placenými službami (audity, analýzami, poradnestvím), tak bezplatnými informacemi a službami.

Máte pocit, že uvedená cílová skupina je u nás natolik vzdělaná, že žádnou osvětu nepotřebuje? Nabo máte pocit, že tu osvětu děláme špatně? V obou případech bych vám byl vděčný za odpověď, která by nám pomohla informační obsah DW nadále rozvíjet tak, aby byl co nejužitečnější.

Děkuju.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 21.10.2003 12:19:23

pokusim se predchozi komentar formulovat trochu presneji:
- nepochybuji o vasi odbornosti
- stranka nerika na prvni pohled jasne, co se na ni clovek dozvi, nebo muze objednat -> nevhodna struktura, nadbytek textu
- diky predchozimu bodu, bych jako potencialni zakaznik zavahal, jestli si mam od vas udelat audit pristupnosti.
- pokud potrebuji nejaky test, navstivim nekterou z konkurencnich stranek, napr. anybrowser.com.
- myslim, ze vase vypocty vyhodnosti auditu jsou znacnym zkreslenim zvyhodnujici vasi stranu.
- proc je slanek tady na intervalu, kdyz je site urcen pro zcela jinou cilovou skupinu.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 21.10.2003 13:31:12

Výtku k rozsahu a struktuře textu beru, děkuju za ní a pokusím se to napravit.

Co se týče Anybrowser.com, zřejmě se stále domníváte, že náš všeobecný rozbor řeší jen kompatibilitu prohlížečů. Jenže tak tomu není. Jedná se opravdu o velmi všestranný pohled na web. Zpráva, která je výsledkem "malého" rozboru za 5000 Kč má v průměru okolo 30 normostran souvislého textu (někdy i přes 40) a troufám si říci, že ji nikdo v tomto rozsahu bez předchozí přípravy nesestaví rychleji než za 6-8 hodin práce. Nám to jde nyní o něco rychleji, ale jen proto, že je metodika a celý proces už perfektně zaběhnutý. Ze začátku mi to naopak trvalo déle.

Pokud jde o ty výpočty, nejedná se o žádnou teorii. Pokud máte web, který vám generuje nějaký příjem v relativně stabilní výši a jehož přístupnost a/nebo použitelnost není optimální, zkuste tyto parametry zlepšit. Není vůbec výjimečné, když drobnými úpravami za pár tisíc až desítek tisíc Kč dosáhnete zvýšení příjmu o desítky procent a investice se vám vrátí již během prvního měsíce po úpravách. Někdy jde o neuvěřitelné ptákoviny, třeba jednu přidanou větu na objednávkové stránce, která dokáže snížit podíl opuštěných košíků třeba o 10%.

Na to, proč je článek zde na Intervalu, by vám musel odpovědět Vilém. Já mohu říci jen to, že drtivá většina (ne-li všichni) moji klienti za posledních pár let si mě našli přes moje články, a to jak zde na Intervalu, tak na Sově a Lupě. Takže úplně mimo snad ta cílová skupina nebude. Ne každý si dělá všechno sám. Ostatně, já také většinu webdesinerských a webmasterovských služeb kupuju a sám dělám jen to, co umím nejlépe a co jsem tudíž schopen dělat nejefektivněji.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 22.10.2003 10:20:02

hele Marku, jsem linej to hledat.. nemas nahodou VSE? 30-40 stran textu za mene nez 6 hodin, to by na to ukazovalo :)

Avatar

Autor komentáře: kapik

Datum vložení: 29.10.2003 20:29:39

No nevim, jake mate klienty, ale asi hodne vstricne. Ja osobne mam zkusenosti, ze mohu tisickrat vysvetlovat nedostatky nekterych technologii a postupu a zakaznik to tam presto chce. (Casto se to tyka prave napr. flash menu).
A je toho hodne, spousta zakazniku, hlavne ti kteri o problematice internetu vedi prd, ale maji funkci, si proste poradit nenechaji. A kdyz si jeste nechaji udelat graficky navrh od nekoho kdo dela tiskoviny a striktne na nem lpi ("ale mi tady mame centimetr mezeru") tak nevim jak se da potom udelat dobry, uzivatelsky vstricny web.

Avatar

Autor komentáře: Nothing

Datum vložení: 20.10.2003 21:05:28

SOUHLAS... viz výše :-))

Avatar

Autor komentáře: Michal Horák

Datum vložení: 20.10.2003 22:08:02

Porovnavat DobryWeb.cz a Sony.com je hloupost. Kazda ze stranek slouzi k uplne jinym ucelum.

Avatar

Autor komentáře: Yaccobb

Datum vložení: 29.11.2004 18:05:52

No, celkem me udivilo ze se do teto diskuze nevlozil nekdo kdo rozumi SEO... Kazdopadne je to nechtutna reklama na Dobrý web:/ Druhou veci je, ze se timto problemem zabyvam a verte nebo ne, sluzby Dobreho webu tak jak jsou tam popsany jsou efektivni a mnohonasobne se vyplati. Pokud bych si mel vybrat mezi krasnou flashovou strankou ktera je bez tisicu placenych reklam neviditelna a strankou kterou dene pres vyhledavace navstivi hromady lidi... moc dlouho bych nevahal.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 29.11.2004 19:08:49

I když jsem se možná v článku nechal unést, čas mi dal zapravdu - služby Dobrého webu jsou kvalitní a nejen že poskytují zákazníkům vše potřebné, ale navíc doslova válcují veškerou konkurenci ;-)

Avatar

Autor komentáře: roj

Datum vložení: 20.10.2003 17:42:13

Mě tam vadí ta pevná šiřka. Podle mě lepší web se přizpůsobí velikosti okna prohlížeče. To je ta použitelnost. Cosi v tomto smyslu se píše na stránce Dobrýweb :-)
Takže chcete mít lepčí web, než je Dobrý web? Udělejte moderní web s proměnlivou šířkou a rychle kupte domenu <a href='http://www.lepsiweb.cz' target='_blank'>http://www.lepsiweb.cz</a>, popripade rovnou <a href='http://www.nejlepsiweb.cz' target='_blank'>http://www.nejlepsiweb.cz</a>

Trochu zamrzí, že udělat to, aby to bylo pěkné, dá holt trochu víc práce....

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 21.10.2003 9:57:54

Dobrý web nemá pevnou šířku. Vyzkoušíte-li si zvětšit či zmenšit písmo (asi je zbytečné zde psát jak), zároveň se adekvátně posune i šířka layoutu.

Tento postup považuji za naprosto optimální, protože se užší weby lépe čtou. A komu ne, může si layout pohodlně rozšířit.

Avatar

Autor komentáře: roj

Datum vložení: 21.10.2003 21:30:35

Promenliva sirka u me znamena, ze kdyz mam vetsi okno, neudela se mi po strane takovej odpornej prazdnej pruh bez informace.
Kdyz mam mensi okno nebo monitor, neudela se mi dole takove jeste odpornejsi skrolovatko.
Na dobrem webu je mozno videt oboji.

Velikost fontu a sirka vyjadrena v jednotkach zavislych na velikosti fontu s tim nema co delat.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 21.10.2003 23:26:20

Dobří lidé, kdy už se smíříte s tím, že toto stanovisko není univerzální, že není Jedině Správnou Pravdou (TM) a že všechny, kdo s ním nesouhlasí, není nezbytně nutné přesvědčit o jejich pomýlenosti nebo zadupat do země? Vezměte, prosím, na vědomí, že existuje dost lidí, kteří jsou přesvědčeni, že všechna pravidla, na která lidstvo pracně přes pět set let přicházelo, nepřestanou nutně platit jen proto, že máme místo papíru obrazovku. Je dost lidí, kterým naopak vadí tenisové layouty.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 20.10.2003 19:36:50

Tak si musim trochu postesknout, dobryweb mam otevreny v jedne zalozce v opere a po volnych chvilkach ho procitam. Celkem se mi zamlouva (tedy ne ze bych byl potencionalni klient :] ale spis zjistuji o co je treba rozsirit sluzby webdesignera :D ...), taky posilam jednicku s hvezdickou do Brna za design.

Ale co me tak trochu zarazilo, a mozna i zklamalo, je zdejsi, az komercni prezentace onoho webu... ;(
Nevim jestli se panove Malek a Prokop (btw obou si velice vazim) domluvili u piva, ze jeden dohodi plac na serveru toho druheho, ale volako se mi to nepaci...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 20.10.2003 22:14:22

Pánové Málek a Prokop se, světe div se, nikdy neviděli, natož aby spolu pili pivo (anžto, jak je o mně známo, piju jenom nealko ;-) Nejde tedy o nějakou reklamu, jde o můj komentář k určitému projektu, o němž jsem považoval za užitečné odbornou veřejnost informovat. Možná jsem se nechal trochu unést svou vlastní vizí budoucích možností této služby, nicméně si nemyslím, že bych čtenářům Intervalu záměrně lhal nebo je jinak poškozoval. Konec konců, každý si může utvořit vlastní názor ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 20.10.2003 23:00:20

Dobre, akceptuji vase abstinovani ;)
Jen mi to prislo hodne jako reklama... Server znam, takze to pro me neni nic noveho, ale prave diky jeho spis business nez info charakteru me zarazilo, ze se tady "jen tak" vyskytne...
No nic, asi to budu muset prekousnout ;)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 21.10.2003 8:04:51

Pane Málku, dobryweb je bezpochyby zajímavá věc a Interval jako deník o tvorbě webu a ekomerci o tom určitě informovat měl. Ale ty Vánoce, to je opravdu síla. To už totiž tím reklamním přeháněním opravdu zavání...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.10.2003 8:20:05

V tom případě už mi nezbývá než doufat v to, že většina lidí ví, jak se stavím k reklamě a SF&F ;-)

Avatar

Autor komentáře: Nothing

Datum vložení: 20.10.2003 21:15:23

No, po prectení nekterých textových vyjádrení na tom (dobrýmwebu), mám pocit jako kdyby to psal nekdo za totáce.

Jo a co se týká, toho designu, pecka zase ujel na profláknutej kombinaci sedá/oranzová :-))))

no nic, muj názor znáte :-))

Astala vista

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 20.10.2003 22:13:34

a co se tyce tehle priblble reklamy tak za 5 ;)) doporucuji mene kourit travu protoze Vanoce se nekonaji (minimalne ne timto webem...) :))

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 20.10.2003 22:56:52

Kolik jste zaplatili, aby vam to interval fouknul na prvni stranu?
Dost dobry kšeft pro redaktory. Můj osobní názor.
Na tento web jsem náhodou narazil před několika týdny/dny/ teď přesně si to nepamatuji, a myslel jsem že tam najdu informace , jak dělat dobrý web, a ejhle on to někdo postavil komerčně. Rád bych viděl toho, kdo si nechá udělat web na klíč, a potom vyhodí několik tisíc za to jestli to má být dobrý, podle mně jedině šílenec. Pokud nudu osobně majitelem firmy a zadám zakázku, tak dle logiky se vším všudy, ten web stojí za , promiňte mi ten výraz "PRD", ale pokud se tam bude publikovat, něco jako tady, potom klobouk dolů a budu smekat za super web, ale nyní je to k ničemu. Prostě ŠPATNÝ WEB.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 20.10.2003 23:41:29

<I>Kolik jste zaplatili, aby vam to interval fouknul na prvni stranu?</I>

Nechci vypadat jako kverulant, ale vy už jste na Intervalu viděl článek, který by v den vydání nebyl na první straně? :-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 21.10.2003 8:45:44

Mám takový dojem, že většina diskuse se točí kolem toho, že Dobrý web je komerční projekt. Dokonce se zdá, že část diskutujících klade rovnost mezi komerční projekt a špatný projekt, resp. mezi článek o komerčním projektu a špatný článek.

Nechápu to a pokud mi někdo podstatu tohoto jevu vysvětlí, budu rád. Živí snad tyto diskutéry rodiče či někdo jiný, takže mohou s despektem shlížet na ostatní, kteří se "trapně" živí sami? Jsou snad komerční projekty něco, co má být vytlačeno na okraj společnosti, o čem se nemá v médiích psát a o čem se budeme bavit šeptem, abychom tomu náhodou nedělali reklamu?

Minimálně tři čtvrtiny odkazů, které denně publikuji ve weblogu Sovy v síti, vede na komerční weby vetšinou webdesignérských a dalších internetových firem. Skoro celý zbytek vede na komerční zpravodajské servery. Denně si tento weblog čte cca. 500 lidí a jsou spokojeni. Na komerční odkaz si za poslední dva roky stěžovali dva z nich. To se čtenáři Intervalu opravdu tak liší? Ostatně i Interval je komerční web. To by se o něm také nemělo psát?

Na závěr bych ještě dodal, že minimálně polovina služeb poskytovaných Dobrým webem je bezplatná -- automatizovaný audit stránek, Cynthia, newsletter Firma online a další publikované informace, free verze Navrcholu.cz, seminář Poslední středa, atd. Samozřejmě, tyto bezplatné služby jsou na DW proto, aby nalákaly zákazníky placených služeb, to nepopírám, ale bezplatné jsou a bude jich postupně přibývat, takže si je klidně užívejte :-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 21.10.2003 9:14:26

Tak na Váš weblog chodím skoro denně a že by tam byly tři čtvrtiny odkazů komerčních?! :-o Ale jde asi o to, co berete jako komerční. Nehodlám o tom diskutovat a slovíčkařit, ale komerční je pro mě (a jistě nejen pro mě): placené. Za Interval neplatím, za odkazy na tipy a triky v CSS či SEO apod. na Vašem weblogu taky ne, takže...
Jestli ovšem berete slovo komerční tak jak to berete (nebo jak je definováno - to je mi jedno), tak asi máte pravdu. Ale je to definice velmi nepřesná, protože lidi, kteří už z podstaty nebudou platit za něco, co mají jinde zadarmo, prostě nenaláká na placení nikdo ničím, a dovolím si tvrdit, že drtivá většina těch, co na Vašich stránkách využijí nějakou službu zadarmo, jakoukoliv placenou službu nebude brát nikdy v potaz.
Úplně stejné je to s různými počítadly, freemaily, freeweby atd. Často nehraje roli ani tak výše ceny ale princip: Proč bych platil byť takovou celkem lušnou částku za něco, co mohu mít zadarmo (a další důvod je i třeba nutnost registrace atd.)?! Co by mě k tomu muselo dovést?
Odpovím: Neexistence takovéto služby zadarmo nebo její příšerné resp. nepřijatelné parametry (časté ztráty dat, nemožnost používat některé základní funkce, články jen o něčem nezajímavém či pro mě nepotřebném atd.). Ale jednotlivě by se tak taky nestalo, neboť ve většině těchto služeb zadarmo (pro čtenáře, nikoliv pro redakci, samozřejmě, ta si na sebe musí umět vydělat reklamou nebo jinými službami) je stále dost ostrá konkurence. Takže ano, mám pouze freemaily, hostuji pouze na freewebech, čtu jen články zadarmo, používám freeware či Open source atd.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 21.10.2003 9:41:51

Psal jsem o odkazech na komerční weby, tj. většinou firemní nebo zpravodajské. Samotná stránka, na kterou odkaz vede, je samořejmě bezplatná, ale reklama a/nebo nabídka komerčních služeb je buď její přímou součástí (např. u Nielsena, McGoverna, Zeldmana, Adaptive Path, a dalších), nebo se nachází na jiných stránkách webu.

Bezplatný obsah a bezplatné služby totiž musí být z něčeho financované, takže když odečtete nadšence, kterí publikují či programují po své běžné práci, ze které to platí, tak jsou všechny služby zdarma ve skutečnosti reklamou na služby komerční. Navíc dokonce reklamou více méně skrytou, takže podle určité, IMHO poněkud zvrhlé logiky, by mělo být odkazovaání na služby zdarma ještě méně etické, než odkazování na služby komerční.

V tom, že lidé nebudou platit za něco, co mohou dostat zdarma, máte samozřejmě naprostou pravdu. Nevím ale, jak to souvisí s Dobrým webem. Nabízíme tam snad za peníze něco, co lze jinde získat zdarma?

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 21.10.2003 10:20:11

Můžu se jen zeptat, kolik firem či zákazníků již služby dobrého webu využilo od jeho spuštění (což je cca měsíc)? Díky za odpověď

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 21.10.2003 10:47:41

Neptáte se toho správného člověka, protože obchodní operace DW nejsou v mé kompetenci. Záleží také na tom, co považujete za služby DW. Pokud byste mezi služby DW zahrnoval i ty bezplatné, např. současný projekt Navrcholu.cz, newsletter Firma online, atd., je jasné, že by ty počty šly minimálně do tisíců.

Budu ale raději předpokládat že vám jde jen o služby placené a protože obchod DW mají na strosti jiní, odpovím vám jen za sebe. Dvě základní "balíčkové služby" DW (všeobecný rozbor stránek a SEO rozbor) nabízím v nezměněné podobě již od konce loňského roku a za tu dobu jich využilo cca. 30 zákazníků, tedy v průměru přibližně 3 za měsíc. Dosud to byl i maximální počet, který jsem byl schopen obsloužit. Dobrý web vznikl z velké části i proto, aby bylo kapacitně možné pokrýt vyšší poptávku.

Avatar

Autor komentáře: Vaclav Mach

Datum vložení: 21.10.2003 9:19:53

Uz jsem pochopil proc pod Malkovym vedenim Interval smeruje kamsi do bazin (slusne receno). On nemuze byt schopny poznat rozdil mezi kvalitnim a lamerskym clankem protoze sam kvalitne psat neumi. Proboha co je tak zajimaveho na tom ze se tlupa kovboju rozhodla naryzovat prachy na tvrzeni ze jsou jedini kdo umi udelat poradny web?? Ja jim to z plneho srdce preju, mame konkurenci a byznys je byznys. Navic ten web neni a asi ani autori nejsou asi horsi nez vetsina ostatnich. Ale takovyhle oslavny clanek? Bezte prosim do ...... .

Avatar

Autor komentáře: Luděk

Datum vložení: 21.10.2003 10:23:24

Tomu říkam nechutná reklama na něco naprosto zbytečného... Kdybyste radši otevřeli nějaký nový seriál místo zaplácnutí místa timhle...

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 21.10.2003 16:40:07

Jde totiž o to, že správný webdesignér by neměl trávit žádný (nebo minimální) čas navíc nějakým vylaďováním, měl by umět dělat stránky vyladěné automaticky.
To je pořád o tomtéž:
JÁ NEMÁM ČAS LADIT TOHLETO A TÁMHLETO, KDO MI TO ZAPLATÍ!
Ale většinou takto sténají ti, kteří udělají stránku ve FrontPage (obrazně) a pak vylaďují chyby. Kdyby dělali stránky HNED od začátku pořádně, na ladění (zdůrazňuji chyb v použitelnosti či v přístupnosti, nikoliv chyb jako takových) si mohou vyčlenit zlomky procent času stráveném tvořením.
A osobně říkám, že se snažím takovýto postup dodržovat, a rozhodně není celkem časově náročnější než ten druhý výše uvedený! Naopak, protože jsem pracoval i na projektech třeba před 3 roky, musím říct, že tehdy mě skoro stejně obsáhlé stránky stály nejméně 2x či 3x tolik času, hlavně to konečné ladění! Dneska je udělám validní ve striktním XHTML, a vědom si i u toho těch několika fičur u MSIE či Opery je ladím pár chvil, kdy ujede támhle pixel v MSIE, támhle to Opera rozhodí atd. Stačí pak jen upravit globální CSS popis či zkusit pár vychytávek a je po problému.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 21.10.2003 17:40:01

ono je to trochu jine, kdyz treba delate vlastni web a muzete si ho predesignovat presne podle poteby css a kdyz dostanete navrh a musi to byt presne. to je pak trochu jiny styl prace. zvlaste, kdyz vam zakaznik oznami, ze ten blok ma byt treba o kus vys a nevi, ze v kodu to neznamena pouze prepsat 2 tagy.

Avatar

Autor komentáře: tom

Datum vložení: 21.10.2003 17:49:48

elementy ignorante

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.10.2003 22:23:48

"predesignovat presne podle poteby css"

No ja nevim, ale vetsionu udelam navrh a z toho vychazim pri kodovani css, a ne ze designuju tak, aby to slo lehce csskem....

Avatar

Autor komentáře: sqee

Datum vložení: 22.10.2003 10:54:23

Rád bych na to ještě odpověděl znovu, jelikož jsem se asi nevyjádřil přesně. Volbou nevhodného výrazu došlo k nedorozumění.
Samozřejmě souhlasím s tím, že kdo dělá práci dobře, odstraní chyby a nedostatky hned při návrhu kódu. Ale jistě se mnou budou mnozí souhlasit, když řeknu, že vytvořit stránku která nebude schopná čelit těm několika málo chybám, o kterých sice vím, ale jsou v tu chvíli zanedbatelné, je mnohem rychlejší a snažší. Vyloučíme-li ovšem XHTML, což je ovšem dobrá volba, avšak pro daný okamžik z různých důvodů nepoužitelná technologie (Byť už jen proto, že spousta kritizovaných začátečníků tímto jazykem nevládne).
A poslední věc se týká komentáře ohledně ZÁKAZNÍKŮ. Někdo tady vyřkl cosi ve smyslu, že ikdyž budu chtít, já jakožto webdesigner, vytvořit stránku super validní a kompatibilní se vším, co se dá nazývat prohlížečem, stejně má ve výsledku poslední slovo zákazník, který je ovšem mnohdy naprostý laik bez sebemeších znalostí v oboru. Ten si klidně vymyslí, že támhle vyděl ONO, jež se mu strašně líbilo a tudíž to ONO chce mít na svých stránkách. Já se pak můžu utrápit tím, že to, co si vybral, je naprosto nevhodné - v nejlepším případě napůl nefunkčí ikdybych se rozkrájel a grafickou stránku věci už raději nezmiňuji.
Je mi jasné, že mě hned bude někdo chytat za slovo kvůli těm posledním větám -> když to neumíš, nedělej to ... apod. Jenže někdy jsou požadavky klientů opravdu absurdní a nakonec se svalí vina zpátky na webdesignera ...

Avatar

Autor komentáře: Brbla

Datum vložení: 23.10.2003 15:24:45

K závěru Vašeho příspěvku:
V tom bych neviděl problém. Pokud jako webdesigner víte, že ta či ona blbůstka vymyšlená ZÁKAZNÍKEM je pracná a nevhodná, pak není problém sdělit - implementace do stránky bude složitá a pracná (pokud zákazník chce, aby to fungovalo). Bude stát tolik a tolik. Pokud přesvědčíte zákazníka, že ten konkrétní prvek je nevhodný (nebo dokonce špatný) - ať již argumenty (které uzná) nebo cenou (kterou nebude ochoten zaplatit) vyhráli jste. Pokud mu budete dělat první poslední za stávající cenu, jedná se o vaši dobrou vůli, která musí být po zásluze potrestána 87) Jinými slovy - umím, není problém, ale cena je taková, která mi pokreje náklady a strávený čas... 87)

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 21.10.2003 22:27:27

Tohle jsme si tedy opravdu nemyslel .. interval už jiste sklesl na dno, když se v něm objevují takové články na takovýhle paskvil ... <B>praobyčejný nic</B> , už ten název První dobrý český web je k smíchu , to projetí teěch WWW jëště více :( smutný ....

provozuje forma jenž za uplatu nemalou nabýzí pochybné analytické studie , který si trošku zručný "užovatel" zdarma na internetu vyhledá ....

opravdu smutný

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 21.10.2003 22:28:47

add .. pardon za mé hrubky , byl jsem trošku rozhozen :(

Avatar

Autor komentáře: Petra

Datum vložení: 21.10.2003 22:41:07

Zkuste odpovědět na otázku, která tady už padla: u kterých zákazníků jste audity už provedli, ať se můžeme rozhodovat už na základě třeba shlédnutí konkrétních hodnocených projektů.

A třeba ještě na otázku proč na Dobrém Webu neposkytujete záruku vrácení peněz?

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 22.10.2003 0:55:32

Abych se přiznal, není mi moc jasné, jak chcete hodnotit kvalitu poradenské služby na základě shlédnutí výsledného stavu projektu, kterého se týkala. V rozhodování vám to nijak nepomůže, neboť nebudete vědět, která z našich doporučení klient realizoval a bude vám chybět srovnání s původním stavem. Bylo by to podobné, jako kdybyste hodnotila práci advokáta podle toho, na kolik let jeho klienta zavřeli, aniž byste věděla, za co ho vlastně soudili a jestli to opravdu udělal :-)

Pokud jde o mne osobně, myslím, že o své práci průběžně zveřejňuji informací dost. Sice to nemá klasickou formu referencí uspořádaných ve stylu hřbitova plného pomníčků, ale mně to tak vyhovuje a zatím nemám důvod na tom nic měnit. V případě rozborů a auditů to znamená, že nebudeme zveřejňovat nicneříkající seznamy firem, ale raději případové studie, přehledy nejčastěji zjištěných chyb a podobné informace, které budou k užitku webdesignérům a webmasterům.

Co se týče záruk za naše služby, odkud víte, jaké poskytujeme a jaké ne? Zkusila jste o tom s námi jednat?

Avatar

Autor komentáře: Adelaide

Datum vložení: 22.10.2003 7:53:29

no, z toho jsem nepochopila, proč bych nemohla vidět (alespoň) jak vypadá výsledný web po Vašich auditech. Proč bych nemohla vidět, jak má vypadat právě ten "DOBRÝ WEB". Proč to nazýváte nicneříkajícím seznamem firem, podle mně to může být vynikající vizitka Vaší práce. No a když na to přijde, ani původní stav hodnoceného webu vidět nemusím, jde o výsledek a prezentování těch nejlepších webů. Jestli víte, co děláte, pak se není čeho bát a nedopadnete v kritice jako Web Top 100

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 22.10.2003 12:28:47

Asi jsem se nevyjádřil jasně. Výsledný web po našem auditu vypadá naprosto stejně, jako před ním. Jinak může vypadat teprve tehdy, až ho jeho majitel upraví, přičemž při úpravách může zahrnout všechna naše doporučení, jen některá z nich, vůbec žádná, přidat doporučení jiné poradenské firmy či webdesignéra, prostě cokoli. Redesign může dělat výborný webdesignér, nebo také mizerný matlák. Nemáme nad tím žádnou kontrolu. Už to chápete?

Jeden příklad máte tady: <a href='http://www.avthk.cz' target='_blank'>http://www.avthk.cz</a> -- pokud máte tu stránku momentálně stejně nedostupnou jako já, tak už snad pochopíte, o čem mluvím. V tomto případě však redesign už probíhá a naštěstí ho dělá velmi dobře pan Jan Bien. Více viz: <a href='http://www.mraveniste.org/weblog/2003-10.html#1065024192' target='_blank'>http://www.mraveniste.org/weblog/2003-10.html#1065024192</a> a <a href='http://www.mraveniste.org/projekty/avthk/03-10-01/' target='_blank'>http://www.mraveniste.org/projekty/avthk/03-10-01/</a>

Nicméně i přesto, že je v tomto případě redesign opravdu kvalitní, nezjistíte z něj vůbec nic, protože neznáte okolnosti toho projektu a zejména jeho rozpočet, který v důsledku určuje prakticky vše. Proto jsem většinou neuváděl reference ani na celé weby, které jsem dělal. Cenu vám většina klientů zveřejnit nedovolí a bez té je ukázka k ničemu. Jak budete posuzovat dvě ukázky webů, jeden za 20 tisíc a druhý za 200 tisíc, když tu cenu neznáte? Viditelný rozsah, přitom mohou mít prakticky stejný.

Obávám se, že při požadavku na reference příliš vycházíte z pozice grafického webdesignéra. Jenže grafika je to jediné, co z webdesignu nedělám. Dělám skoro všechno ostatní a věřte mi, že to se zběžným prohlédnutím webu dá posoudit jen velmi těžko, ne-li vůbec. Posoudit to může jen klient podle návratnosti své investice. Všechno ostatní je irelevantní.

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan

Datum vložení: 22.10.2003 10:56:19

1. komerční x nekomerční - domníval jsem se, že tato diskuse proběhla už cca před 2 roky. A pokud akceptujeme, že žijeme v kapitalismu, proč by internet měl být v komunismu? ;-)
Ono nakonec někdo i ty "zadarmo" produkty musí zaplatit. A je jedno jestli autor, zaměstnavatel, škola či bohatý strýček.

2. Dobrý web - myslím, že p. Málek trochu ujel v hodnocení. Ale idea webu je dobrá a nesouhlasím s tím, že by nebylo možno najít i neplacené služby, které jsou hodnotné (osobně se těším, až z výnosů komerční části dojde na lokalizaci Cynthie).
Trochu mi chybí souhrnné info, co se mění a doplňuje. Když si člověk otevře titulní stránku, vypadá na první pohled stále stejně. A doplňování bude asi pozvolné na denní kontrolu a hledání co je nového.

3. Účel - zde mi diskuze přijde zcela mimo mísu. P. Prokop je všeobecně profláknutá persóna, který svůj business založil na SEO. Je to jeho zdroj obživy a tak bych zde nepolemizoval, zda zvolil správně a bude mít zákazníky.
Ono podnikání založené na poradenství opravdu může plno lidem připadat jako tahání peněz za nic. Ale pokud bychom uvažovali takto, tak můžeme zrušit školství - učebnice jsou všeobecně dostupné a každý si může najít a naučit se, co potřebuje.

4. Reference - ono v poradenství je situace trochu jiná, než např. webdesignu. V něm je referencí viditelný produkt. V poradenství může být sebelepší posudek a když zadavatel nepřijme rady, pak jediným hmatatelným výstupem je "večeře" p. Prokopa :-)

Avatar

Autor komentáře: sqee

Datum vložení: 22.10.2003 11:03:30

souhlasím se všemi body ...

Avatar

Autor komentáře: zatras

Datum vložení: 24.10.2003 18:24:11

vsechny body? ja sem je radsi ani necet ...strata casu ;))

Avatar

Autor komentáře: brn

Datum vložení: 26.10.2003 21:47:16

Pod MSIE (6, WinXP) nejde uvodni stranka ulozit. Musim ovsem rict, ze sam nevim do jake miry to muzete vy ovlivnit (je to samozrejme zapricineno chybou IE6).

Jenom jsem se tesil na to jak zjistim jak se profici vyporadaji s jinou chybou IE a sice, ze neuklada obrazky definovane v pravidlech CSS v background;

Avatar

Autor komentáře: Martin Kaisrlík

Datum vložení: 28.10.2003 12:26:13

Z diskuzí, co zde zazněli lze vytušit, že web "Dobrého webu" není až tak dobrý, ale to ponechám stranou. Chci se zaměřit na novou verzi známého serveru Navrcholu.cz ke které se hlásí (na svých stránkách) právě "Dobrý web" potažmo Internet Info s.r.o.

Z vlastní zkušenosti vím, že spuštění nového webu (nebo jen nové verze webu) vždy doprovází nějaké drobné potíže. Jenže tentokrát, když jsem byl nucen použít nový systém Navrcholu, jsem si několikrát pěkně zanadával - nejhorší na tom je, že to jsou spousty drobností, které pak ve výsledku tvoří dojem že systém stojí na nic. Myslím, že se autoři neměli unáhlovat se spuštěním a raději systém nejdříve pořádně (!) otestovat. Možná to nebylo rozhodnutí programátorů, ale někoho z marketingu (těm je to tak podobné :-) - ale výsledek hovoří o kvalitě celé firmy.

<B>Co mě tedy vadí?</B>
<I>- hlavně formuláře:</I> pracně zadáte texty do formuláře a po odeslání (aniž byste byli na to předem upozorněni) se zobrazí hláška "text je příliš dlouhý". To je takový problém buďto napsat, že text může být dlouhý max. xxx znaků, nebo ho jednoduše nedovolit zadat delší než xxx znaků (třeba pomocí maxlenght...), o javascriptu ani nemluvě.
<I>- kontaktní formulář:</I> ten samý problém, tady o to závažnější že když chci poslat nějaký dotaz u kterého je třeba se rozepsat. Např. tento příspěvek bych musel "rozkouskovat" asi na 15-20 zpráv :-(((
<I>- Internal Server Error 500</I> - zobrazuje se až moc často. Je možné, že to souvisí s přetížením serveru, ale musel jsem požadavek poslat až 14x (!) než byl v pořádku zpracován
<I>- subjektivní pocit "pomalosti" serveru</I>, možná to opět souvisí s větší návštěvností, než obvykle...
<I>- neukládají se některé informace: </I> např. si zedituji informace o nějakém webu a vše se tváří jako uložené, druhý den zírám že tam jsou opět staré údaje. Že by obnovování databáze ze zálohy?
...atd...

K vlastním statistikám jsem se ještě pořádně nedostal, ale u nich předpokládám že jsou "promakané" a v pořádku. Proto se o nich nezmiňuji.

Chci poznamenat, že skoro nikdy nepíši příspěvky tohoto typu, ale tentokrát jsem musel udělat výjimku. Třeba to k něčemu bude. Když ne, tak jsem si alespoň ulevil :-)

Avatar

Autor komentáře: CSA

Datum vložení: 10.11.2003 13:46:14

Ja chci taky reklamu na Intervalu zadarmo, jako DobryWeb (ktery ale vubec tak dobry neni) ... do ci prdele musim zastrcit svoji hlavu, aby mi bylo take vyhoveno ? :)))

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz