Starší komentáře ke článku: Redakční systém pro každého 2.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 28.12.2001 23:13:04

A výsledkem seriálu by mohl být opensource /freeware projekt :-) Neco jako MamboServer (<a href='http://www.mamboserver.com/)' target='_blank'>http://www.mamboserver.com/)</a>, PHPNuke atp.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 28.12.2001 23:29:20

No jako nápad je to dobré a možná by se to setkalo s pochopením, zkusím se nad tím zamyslet

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Jureček

Datum vložení: 3.1.2002 19:29:32

Také mám pocit, že tento seriál spěje k opensource. Myslím, že takových věcí je na Internetu dost a dost. Já nepracuji v ASP (pracuji v PHP), ale nebráním se článkům o ASP. Byl bych radši, kdyby před myšlenkou _udělat základní funkční redakční systém_ stál _návod, jak redakční systém vyvíjet_, tzn. datový model, *principy* práce serveru a spoluprace s uzivatelem (ctenarem, redaktorem) atp.

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 3.1.2002 21:39:14

Když, to je náročnější.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Jureček

Datum vložení: 4.1.2002 18:21:32

Inu, to si nemyslím, že by to bylo náročnější. Když někdo začne psát takový článek, kde se postupně prokousává tvorbou redakčního systému, musí přece napřed mít (byť) v hlavě jistou představu, kterou si načrtne a podle toho udělá návrh.

Jenže co je teď lepší.. Popisovat samotnou tvorbu kódu (a to nemluvím o CSS, které do takového článku přece vůbec nepatří!) anebo myšlenky a směry vývoje (na kterými musel autor přemýšlet již dříve než se do psaní vůbec pustil)?

Osobně se přikláním k druhému. Jenže co teď? :-) Článek má na světě 2. díl a třetí se možná tvoří (není-li již hotov ;).

Takže navrhuji rozjezd druhého seriálu *redakční systém pro pokročilé a visionáře*. :-)

Mám pocit, že v takovém článku by se i více diskutovalo _na téma_.

PS: a taky si mám dojem, že kód je značně nepřehledný

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 6.1.2002 21:44:22

Mluvíte mi z duše, ale opravdu si myslím, že typ článku, který požadujete, je náročnější. Prostě napsat redakční systém je snazší než napsat o redakčních systémech obecně. V takovém případě totiž musíte vždy zmínit pro jaký účel je vhodné které řešení... To není vůbec snadné.

Ale také si myslím, že by takový článek byl výživnější. I Ježíš Kristus raději lid naučil lovit ryby, než by jim je den co den přičarovával. Vytváření závislosti na seriálech, které neučí samostatně uvažovat, jsem Intervalu vyčítal už za Míry Kučery.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 7.1.2002 6:34:08

Martine, sám moc dobře víš, že napsat obecné řešení je mnohdy obrovský problém, ale máš pravdu, že takovýto článek by byl možná výživnější. Už teď, ale slyším zástánce ASP, PHP, mySQL, MS SQL či Oracle, že chtějí článek právě pro tu jejich kombinaci, která je podle nich ta nejlepší.

Osobně si myslím, že každá kombinace skriptu a databáze je špatná, pokud ji bude používat člověk, který nemá o programování ani páru a jakéholiv skripty at PHP ci ASP ci jakekoliv jiné bere jako "HTML pro práci s databázi".
Takovéhlemu člověku nepomůže obecný článek, který bude popisovat, že mezi tabulkou Autori a Clanky je treba vytvorit vazbu podle IDAutora. Tento typ čtenářů tvrdošíjně vyžaduje články psané právě pro tu kombinaci, kterou používají a o které si myslí, že je to ta nejlepší (přestože ji neumí používat). Těmto "uživatelům" nepomůže často návod psaný přímo pro jejich kombinaci skriptu a databáze, protože většinou změny v těchto příkladech provádějí metodou pokus-omyl.

Pak je tu druhý typ čtenářů, kteří preferují určitou kombinaci skriptu a databáze a považují ji za nejlepší (tito ji však narozdíl od těch prvních ovládají). Těmto čtenářům stačí podstrčit článek v jakékoliv kombinaci skriptu a databáze a tito čtenáři dokáží díky svému všeobecnému přehledu prezentované řešení převést do té své preferované kombinace.

Třetí typ čtenářů (a těch je bohužel málo) dokáže na základě obecného popisu jakékoliv aplikace tuto aplikaci vytvořít a to často i v několika prostředích.

Sám dobře víš, že často vytvářím seriály a uvádím do nich mnoho teorie, za což jsem býval v minulosti kritizován.

Ostatně na konci tohoto seriálu se můžete všichni těšit na takový malý obecný návod (či balik doporučení) jak dělat redakční systém a čemu se naopak vyvarovat (to vše podložené praktickým zkušenostmi)

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 17.6.2002 23:51:51

Osobne bych preferoval spis obecnejsi "navod". Vzhledem k tomu, ze jsem se s redakcnim systemem jeste nikdy nesetkal, tedy resp. nevidel jsem ho takrikajic v "akci" (narozdil od starych pardalu jako pan Satrapa ;))))). A vzhledem k tomu ze se snazim nasi skole momentalne spachat neco podobneho, tak mi vsecko desne trva. PHP umim, HTML umim, SQL umim - jenze problem je najit dobra reseni, implementaci a css zvladne kdekdo.

Osobne si myslim ze by spis prospelo:
1. clanek s nastinem co, proc a jak, nastin co by mel takovy system obecne umet a nake malickosti a podnety. Verim ze pro lidi zbehle (za nez napr. p. Koppa povazuji) by to zas takovy problem byt nemel - a v nejhorsim, mezi slepymi jednooky kralem, ne? Ja nevim nic, vy vite vic...
2. clanek s navrhem datove struktury (klasickyho db pavouka - neco co dela treba erwin apod., provazani tabulek), popisem, zajistenim co bude potreba (adresare na obrazky, navrh indexovani obrazku, naznaceni moznosti systemu, ceho se vyvarovat)
3. clanek s ukazkou jak by to zhruba mohlo vypadat (nestacil by screenshot redakcniho systemu intervalu?)

Pochopitelne, mate pravdu. Vzdycky budou lide kteri budou chtit system uz hotovy. Jenze - pokud chce nekdo delat redakcni system, je nutne predpokladat ze je dostatecne zbehly na to, aby byl schopen zvladat CSS, HTML, SQL (aspon "zaklad") a dostatecne programovaci jazyk. Soucasne je nutne mit alespon zakladni zkusenosti s praci na komplikovanejsich projektech... tezko predpokladat ze v clanku budete muset uzivatele vyucovat k cemu slouzi v SQL delete nebo proc je obcas dobre nepouzivat vsude promennou "i". Stejne tak si nemyslim ze je nutne aby byly tri strany zaplacane csskem ;)

p.s. pane Kopp OCENUJI vasi snahu, nevykladejte si to spatne :)

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 18.6.2002 6:15:00

Dobrý den,

dekuji za kostruktivní příspěvek.

add 1 clanek s nástinem možností redakčního systému již vyšel a najdete ho zde : <a href='http://www.interval.cz/clanek.asp?id=854' target='_blank'>http://www.interval.cz/clanek.asp?id=854</a>

add 2 článek s návrhem datové struktury a indexů již také vyšel a je zde: viz add1

add3 článek s ukázkou jak by to mohlo vypadat bude,ale pravděpodobně screenshot redakčního systému intervalu nebude.

add hotový redakční systém.

existují dva typy lidí
1. redakční systém si podle návodu udělají sami.
2. chtějí hotový redakční systém, ale těmto lidem nepomůže, když jim předhodím hotové kódy nebot to nebudou umět zprovoznit (tito lidé by si měli raději koupit nějaký komerční redakční systém)

lidé z první skupiny jsou vděční za náměty či typy jak něco udělat.
lidem ze skupiny druhé se nezavděčíte ničím snad jedině tím že přijedete a uděláte na místě.

minimálně jednou týdně dostávám nabídku zda nechci někomu udělat redakční systém a na otázku co zato se mi dostane odpovědi, že budu mít dobrý pocit, že sem pomohl dobré věci. To jsou právě lidé se skupiny druhé, kteří chtějí všechno a ještě by to chtěli zdarma (a nebo aby jim někdo ještě platil za to, že to používají)

Seriál samozřejmně bude dále pokračovat (další díl mám rozpracován, takže by mohl být příští týden hotov)

Těší mně Vaše důvěra a zájem o mé články a doufám, že se bude další díl libit.

Ostatně chtěl bych otevřít i téma pro další diskuzi: Chtete v závěru seriálu souhrný článek o tom jak to vše portovat do prostředí .NET ?

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 18.6.2002 9:17:33

No to nepochybne, tech z druhe skupiny co o tom nemaji ani paru, chcou to naprogramovat a zadarmo znam hafo. I kdyz posledni dobou uz jich tolik neni, posilam je do obchodu mi nakoupit s tim, at u pokladny reknou ze je to pro dobreho cloveka ;).

Proto si myslim ze je lepsi to delat pro tu prvni a radej se vic rozepsat o napadech nez pachat samotny vysledek. Soucasne me tesi ze Interval.cz neprechazi pod nadvladu lidi, jez nejen ze houby rozumi o cem to pisou (nektere konstrukce v PHP co jsem zde videl jsou vice nez obdivuhodne - dokazi na deseti radcich delat to, co ja delam na dvou a narozdil od nich bez chyb), ale pro jistotu se ty clanky jeste hemzi javascriptem typu at_zije_M$_a_jen_M$... ;)

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk Mikšík

Datum vložení: 29.12.2001 21:05:20

Na podobný článek už delší dobu čekám, a nejsem určitě jediný koho tento problém zajímá. Uvítal bych také variantu pro Access, protože SQL může být pro mnohé finančně nedostupná. Díky

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 29.12.2001 21:37:13

Nemyslim si, ze SQL je nedostupný. Vsechny dobre webhostingy nabizejí možnost používat SQL databázi a to za ceny, které jsou rozumné... Navic existuje MSDE, což je "ořezaný" SQL server, který je možné za určitých podmínek používat a šířit zdarma (licenční podmínky přesně neznám, nejsem specialista na MS licenční politiku, ale tušm že je třeba nějaká licence na nějaký soft-nevm přesně jaká)

O verzi pro Access uvažuji, ale vše záleží na zájmu čtenářů o tuto problematiku.

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk Mikšík

Datum vložení: 30.12.2001 10:57:46

O dostupnosti nebo nedostupnosti SQL se asi nedohodneme. Podle mého názoru je, pro neziskový server dělaný pro zábavu, několik tisíc ročně navíc dost. Pro to bych se přimlouval za verzi pro Access.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 30.12.2001 15:30:13

No v tomto případě máte pravdu... Jak jsem koukal tam svůj web máte na free hostingu. Pokud by jste měl placený hosting s podporou ASP pak ve většině případu je SQL v ceně...

Slibuji, že zkusím publikovat i článek jak udělat redakčni system pomocí Accessu. Ovšem s tím dodatkem, že nemohu ručit, že takto postavená aplikace bude chodit svižně a bude stabilní a to proto, že access jak jsem již několikráte uvedel je dabáze, která není určena pro použití na aplikace ke kterým přistupuje v jednom okamžiku mhoho uživatelů

Avatar

Autor komentáře: Petr Švestka

Datum vložení: 8.3.2002 10:23:34

Proč si někteří myslí že SQL je nedostupné, drahé apod? Nesmysl.
Když chci hosting včetně SQL, založím si hosting třeba na jinak.cz, stojí to 100,- na 3 měsíce a databázi vám kluci založí zadara (můžete si ještě vybrat mezi PostreSQL a MySQL), máte tam PHP, SSH přístup. Co potřebujete víc? A za tu cenu?

Kdo si to chce zkoušet na lokále, taky není zdaleka odkázaný na Access, takové MySQL se dělá i ve Win verzi (na Win98 funguje skvěle), taky je to zadara. Jako webserver můžete použít Apache (taky je verze pro Win).
Až si to doma odladíte, stačí to jen přesunout na hosting a jste online ... :)

Tak co tu pořád s tím Accesem řesíte?

Avatar

Autor komentáře: Roman Bláha

Datum vložení: 29.3.2002 14:25:50

To je přesně ono. Začal jsem na Accessu, ale už mi nestačí, potřebuji něco dál. Programuju trochu na MS SQL, ale teť potřebuji spojit MySQL a ASP. Nemohl by někdo poradit konkrétní informace kde najít způsob připojení z asp do databáze MySQL? Za postup nebo info kde to najít budu velice vděčen!

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Jureček

Datum vložení: 7.1.2002 18:36:58

Ale kuš. Jděte s Accessem někam. Toto se přece vůbec do takového síťového prostředí nehodí. Je to moc pomalé... i když připouštím, že pro testování na lokalhostu to je dostačující, ale proto přece nepotřebujete redakční systém dělat *pro Access na míru*.

SQL je přece standard, tak se ho držte, nepoužívejte rozšíření MS Access (o různé fce). Nadstandartní fce můžete vykonávat skriptem a pokud budeme mít chuť, stačí se naučit PHP a máte vystaráno - hostingu s PHP a MySQL je mnoho.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 7.1.2002 21:32:30

Nevím jaké rozšíření Access máte na mysli, ale souhlásm s Vámi, že Access se pro tento případ nehodí.

U Accesu je spíše situace taková, že pokud se budu plně držet SQL, mám jistotu, že v Acccesu takováto aplikace jistě nebude makat. Ostatně jsem toto již zmínil v úvodu tohoto seriálu uvedl.

Původně jsem myslel, že verzi pro Access nebudu uvádět. Po řadě ohlasů čtenářů jsem na vážkách zda uvadět verzi pro Access či nikoliv....

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Jureček

Datum vložení: 7.1.2002 21:56:33

Tím rozšířením myslím např. přidané agregační funkce (je jich tam více, než třeba v MySQL.. nebo řekněme, že se liší), anebo třeba funkce RIGHT(). Však mi rozumíte. :-)

Nechápu Vaši zmínku: Když se budu plně držet standardu, tato aplikace jistě nebude makat?
Však Access není plně v souladu s SQL-92 apod. Jestli máte na mysli třeba toto.

Ale jestli máte zájem, mohu zde ukázat dotaz, který v Accessu funguje, ale MySQL už nahlásí chybu. A přitom jde o normální spojení pěti tabulek. :-))) Žádná agregace a podobné "zvrhlosti". To prosím berte s rezervou. :-)

Nikoli, verze pro Access je ROZHODNĚ zbytečná. Kdo nepochopí verzi pro MS SQL, neměl by podobnou aplikaci _tvořit_. Ale rozhodnutí je na Vás.
Přeji tu šťastnější volbu. :)

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 7.1.2002 22:13:20

Vim, moc dobře, že access neni kompatibilni se standartem SQL, dokonce se dá říct, že to co funguje v Accesu nemusí fungovat v MS SQL. To že něco co chodí v MS SQL a nebude chodit v Accesu je však naprosto normální.

Prosím uveďte zde dotaz, který v mySQL nechodí, ale v Accessu ano, myslím si, že to bude poučné.

Těší mne, že se konečně našel někdo kdo ví, že Access do web aplikaci prostě nepatří.

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 9.4.2002 20:16:50

To je trosku smesne prohlaseni, nemyslite? Jiste ze mySQL ma vlastni metody, nektere vlastni funkce, a pochopitelne, SQL dotaz v Accessu nemusi fungovat v MySQL a vice versa. To nicmene neznamena, ze kdyz ten dotaz dostanete do ruky, ze ho nemuzete upravit do podoby, aby fungoval i v MySQL - jde prece o princip, ne o zapis. A mimochodem, standartu SQL je daleko bliz MySQL nez MS access...

VH

Avatar

Autor komentáře: J. Prikryl

Datum vložení: 6.3.2002 10:35:50

MSDE je SQL server 2000 zdarma.
Vsichni, kteri maji kegalni licenci nejakeho vyvojarskeho produktu Professional MS od v.6 nahoru to mohou sirit formou Runtime NEOMEZENE A ZDARMA s licencnima podminkama stejnejma jako Access. Neni omezeno poctem uzivatelu ani pripojeni.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 30.12.2001 15:28:41

Rád bych upozornil na chybu. Krom toho, že je kód connect.asp napsán opravdu hrozně, obsahuje chybu - není ukončena procedura.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 30.12.2001 15:38:52

Diky za upozornění na chybu...
vznikla při vkladání článku do redakčnho systému....

Chybu jsem jiz opravil

BTW: Škoda, že jste neuvedl email, mohl bych Vám odpovědět i přímo.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 31.12.2001 12:29:14

petrbr@freemejl.cz
(nesnasim prepinani cz-uk :-)

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 31.12.2001 12:44:56

To je sice hezké, že nesnášíte přepínání klávesnice, ale nechápu jaká je souvislost s tímto článkem. :-))

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 1.1.2002 23:23:06

Posílá ti na sebe mail. Mne se to taky prepina, ale imho to je spis vinou OS.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 2.1.2002 6:22:16

Pokud mysliš přepnutí klávesnice po vstupu do editačního okna, tak to na mém stroji funguje bez problému. Všiml jsem si, ale že to dělá například na W98(obecně, nejen s Intervalem, ale treba i s Lupou). Příčinu neznám a tudíž nevím jak problém řešit :-((

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 2.1.2002 6:43:26

Já to z Win98 neznám, ale běžně se mi tohle stávalo při přepnutí z jakéhokoli okna do Exploreru pod MacOS 8+. Snad už je to pod MacOS X vyřešeno. Důvod, proč jsem o tom psal, je ten, žes chtěl po tom člověku email, on ti ho dal, a ty ho ještě sepsuješ za připomínku v závorce :-)) Nejlepší by bývalo bylo, kdyby ti byl poslal svuj email e-poštou -- aspoň by nevznikla tahle offtopicová debata o přepínání. Za ni ale ten člověk nemůže.

BTW: Access radši ne, existují i freeweby s databází, a jestli máte problém se sehnáním databáze pro spolupráci s ASP, proč se radši nenaučíte PHP? MySQL dneska dostanete na kdejakém freewebu úplně bez problémů. Namátkou mě napadá třeba Hyperlinx od CPressu. Zároveň vyřešíte i problém s redakčním systémem, protože jich je pro dvojici PHP+MySQL požehnaně -- třeba dneska jsem objevil <a href='http://phpWebLog.org/' target='_blank'>http://phpWebLog.org/</a>, minulý týden <a href='http://portalky.3web.cz/' target='_blank'>http://portalky.3web.cz/</a> ... A jinak mně třeba nepřijde, že by webhosting se skriptovacím jazykem a relační databází byl příliš drahý, běžná cena je sice cca 3.000 ročně, ale když se kolem sebe dobře rozhlédnete, najdete i levnější. Jak je na tom s cenami a službami Czechia, to už bohužel nevím, ale vy jste stejně na freewebu, tak snad nevadí, že nepropaguji služby vydavatele. Mimochodem, jsem s Czechií už od ledna 1997 jako zákazník velmi spokojen. :-)

Avatar

Autor komentáře: Lukas

Datum vložení: 2.1.2002 17:26:16

Jak souvisi vkladani clanku, tedy imho prekopirovani textu s tim, jak hrozne je napsan connect.asp a ze tam chybi ukonceni. To nikdo clanek po sobe nekontroluje?

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 2.1.2002 20:43:10

Jelikož výsledná podoba článku se dává dohromady z několika souborů stalo se mi, že mi inkriminovaný řádek vypadl...

Ještě jednou se všem omlouvám za způsobené problémy.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 9.1.2002 17:05:39

Myslíte, že časem upravíte kód souboru connect.asp tak, aby byl platný a nemátl čtenáře nebo už článek překročil nějakou kvótu čtenosti za kterou jste zaplacen a nadále se jím nehodláte zabývat?

Kód je opravdu nechutný. Nechápu, že vám to někdo vydal (i když tady je možné vše).

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 9.1.2002 17:25:30

:-) Prosimvas, kde jsou tam ty chyby, abychom se my lameri, kteri to od Ondry opisujeme, mohli spravne poucit?

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 9.1.2002 17:29:36

Můžete být prosím konkrétní, co myslíte tím ..aby byl platný a nemátl čtenáře ?

Nemám žádné "kvóty" čtenosti článků a na dotazy čtenařů odpovídám bez ohledu na stáří článku (přesto, že mně za to nikdo neplatí)

Jaké nechutnosti v kódu máte na mysli ? Pokud něčemu v kódu nerozumíte přečtěte si prosím článek <a href='http://www.interval.cz/r-article.asp?id=282' target='_blank'>http://www.interval.cz/r-article.asp?id=282</a>, kde connect.asp <B>PODROBNĚ</B> popisuji.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 9.1.2002 18:41:59

Dim objConn
function isConnectDB()
Dim strConn
On Error Resume Next
if isObject(objConn)=False then SET objConn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
if objConn.State<>1 then
objConn.Open Application("dsn"),Application("user"),Application("heslo")
if Err.number <>0 then
isConnectDB =False
ERR.CLEAR
else
isConnectDB=True
end if
else
isConnectDB=True
end if
end function

sub disconnect()
objConn.close
SET objConn=Nothing
end sub


----------------------------------------------------
NECHUTNOSTI: kód má nulovou úpravu. Odsazení neexistuje. Then je na jedné řádce se zbytkem podmínky.... Každý slušný programátor by se za tohle styděl. Oprava: každý slušný programátor by se pozvracel.

Použití On Error... je známkou omezenosti autora, který neumí napsat pět řádek kódu bez toho aby tam bylo 50 chyb.

Pokud umíte do pěti počítat (což asi ne), zkuste spočítat If (pak si to naštelujte na prstech) a poté zase odečíst End If (raději opět na prstech).

Závěr: pane Koppe, vezměte si prosím příručku VBScriptu a začněte od strany 1. Publikovat takto napsané příklady může jen člověk s opravdu silným žaludkem. Bohužel někteří čtenáři (viz.: já) jej nemají.

4 Mr. Kop(p)ta: kupte si anglicko-český slovník a raději sbírejte rozumy na zahraničních serverech. Pokud máte sebevražedné úmysly a chcete něco ze zvratků uvedených v tomto článku použít někde na webu, myslím, že příkaz iisreset /RESTART /TIMEOUT:10 /REBOOTONERROR bude lepším řešením. :-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 9.1.2002 21:50:56

Kdyby to bylo napsane nekde, kde funguje Ceckova syntax (VBS opravdu nerozumim), tak konec funkce automaticky ukonci i end if. Formátování je problém, který je publikační, prostě se ta odsazení ztratí, je to opravdu kosmetická chyba, ale neberu vám to. Kdyby to bylo PHP, prohnal bych ho přes funkci pro syntax highliting a pastnul bych ho rovnou v HTML, ale jak jsem slysel, pro ASP nic takoveho neexistuje.

Jinak je mi jedno, jak je ten kod napsanej, me zajima jeho princip, nebudu ho nikam opisovat. Mate ovsem pravdu v tom, ze pro zacatecniky by bylo vhodne drzet se prisne pravidel pretty codingu.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 9.1.2002 21:55:25

Vážený pane,
o vaší omezenosti zase naopak svědčí fakt, že nejste chopen pochopit, že pokud je podminka na jednom řádku neboli za <B>THEN</B> nasleduje <B>JEDEN JEDINY</B> příkaz tak je možné toto uvést bez end if. Na to vám, ale prsty nestačí, na to je potřeba mozek.

Použití ON Error Next patří mezi Základní programátorské slušnosti. Jeho použití je nutné pro ošetřeni chyb, které programator nemá šanci ovlivnit, např. při pokusu o spojeni nejede SQL server apod..


P.S. Učebnici VBScriptu vám věnuji. napište mi adresu kam ji mám poslat.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 9.1.2002 22:22:37

Tu je jeden odkaz na odborný článek speciálně pro vás. <a href='http://www.czechia.cz/vbasic/serial.asp?id=39#vetev' target='_blank'>http://www.czechia.cz/vbasic/serial.asp?id=39#vetev</a> . Popisuje jak se zaisuje IF .. THEN

Avatar

Autor komentáře: Marian Němec

Datum vložení: 10.1.2002 9:59:54

Vazeny pane Petre,

nebo jak se vlastne jmenujete. Je opravdu velmi hrdinskym cinem nekoho kritizovat, nadavat mu, urazet ho verejne a ani se nepodepsat. Ackoliv clanek obsahuje chyby a pak Kopp je uznal a omluvil se, tak nemate pravo se k nemu chovat jako hovado a jeste k tomu anonymni. Pripominate mi hrdineho anarchistu, bojovnika za svobodu, ktery si nesunda kuklu, aby ho nahodou nepoznala policie a nezjistila, ze je to normalni zlodej, ktery prisel rabovat a nicit.

Misto kritiky druhych, by jste se mel zamyslet nad svym vlastnim chovanim. Pan Kopp jiz napsal mnoho clanku. Az uvidim tolik clanku od Vas, s Vasim pravym jmenem a v zadnem nebude ani chybicka, tak potom pred Vami smeknu. Do te doby jste pro mne vsak pouhy slaboch.

S pozdravem

Marian Nemec

Avatar

Autor komentáře: admix

Datum vložení: 20.10.2002 16:13:00

Ja se take musim Ondreje zastat. Kdyz uznal, ze je tam chyba, tak nevidim duvod, proc byste si na nem mel takhle chladit zahu. Radeji nam ukazte, co jste vyrobil vy, at vidime, jak moc jste dobry. Jinak: takhle si vyskakovat umi kazdej, ale vest vecnou debatu ci napsat konstruktivni kritiku umi malokdo a vy k tomu malu vylozene nepatrite.

S pozdravem admix

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 9.1.2002 19:19:57

Ještě si neodpustím malé rýpnutí:
<I>"Nemám žádné "kvóty" čtenosti článků a na dotazy čtenařů odpovídám bez ohledu na stáří článku (přesto, že mně za to nikdo neplatí) "</I>


Pokud by vám musel někdo platit za odpovědi čtenářům, tak by asi velmi rychle "hospodářsky upadl". Frekvence chyb ve Vašich článcích je velmi silná. (Do těch chyb počítám i články bez zjevného významu, s nulovou informační hodnotou nebo prostě blbosti, které pouze matou chudáky čtenáře typu pana Kopty. Ale to se uklidněte. Nejste totiž na Intervalu sám.)

Uvědomte si prosím (a Váš nový šéf rovněž), že mnoho čtenářů začíná a jsou to tudíž takové ovce, které Vy (a Váš nový šéf rovněž) vedete do pekla.

Pane Koppe, nic proti, ale nestálo by za uvážení, doučit se nezbytné základy a teprve potom to veřejně ventilovat? Nevím kolik Vám je - hádám, že moc ne - život máte před sebou, tak nikam nespěchejte.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 10.1.2002 8:14:15

Možná by bylo dobré, kdyby jste přestal je planě kritizovat a prudit a ukázal <B>VŠEM</B> co jste už dokázal. Myslím si, že nic jiného než urážlivé komentáře ke článkům nejen na Intervalu nám asi nenabídnete.

BTW Martin Kopta se zmást nenechá, ale vy asi nevíte proč a proto píšete takové bludy. Anebo víte kdo to je a nemáte ho rád stejně jako mně..


Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 4.1.2002 10:58:56

kdyz se pokusim vlozit autora(nebo editovat) tak se nic nestane, nehlasi ani chybu. normalne to vyplnim a kliknu na submit vrati se mi "Tabulka autorů je prázdná"


nevíte kde je chyba?

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 4.1.2002 11:17:02

V souboru autori.asp je na pocatku ASP kodu radek ktery obsahuje <B>on error resume next</B>, zapoznamkujte ho a zkuste vlozit autora znovu.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 4.1.2002 12:55:47

v sql scriptu chybi sloupec heslo => udelat tabulku autoru bez tohoto sloupce..

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 4.1.2002 15:34:05

Diky za upozornění na chybu, teď na to koukám, ja na to heslo v prvním díle zapomněl jak na smrt.

Takže správný skript pro vytvořen tabulky je

CREATE TABLE [dbo].[redaction_autori] (
    [ID_Autor] [int] IDENTITY (1, 1) NOT NULL ,
    [Jmeno] [nchar] (10) COLLATE Czech_CI_AS NULL ,
    [Prijmeni] [nchar] (50) COLLATE Czech_CI_AS NULL ,
    [Email] [nchar] (50) COLLATE Czech_CI_AS NULL ,
    [heslo] [nchar] (10) COLLATE Czech_CI_AS NULL ,
    [Poznamka] [nchar] (300) COLLATE Czech_CI_AS NULL
) ON [PRIMARY]

Omlouvám se všem, kterým jsem způsobil problémy při vytváření redakčního systému.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 4.1.2002 15:11:36

vypisovat celou stranku az na konci (Response.Write txtseznam) tak jak to mate vy nebo kazdy radek dat do Respose.Write?

Dekuji za odpovd.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 4.1.2002 15:21:41

Každopádně je rychlejší, uložit si celou stránku do proměnné a vypsat ji najednou. Response.write má "nějakou režii", která se tímto způsobem minimalizuje.

Avatar

Autor komentáře: ales

Datum vložení: 8.1.2002 21:14:32

nebylo by lepsi resit dotazy pres procedury v sql? a to i ukladani do db?

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 9.1.2002 6:09:41

... každopádně bylo, ale ale je tu pár ale. Rozhodl, jsem se, že vše napíšu pomocí SQL dotazů a po dokončení hrubé kostry redakčního systému budu předvádět drobné vylepšení mezi které patří i Stored Procedure. Co mě k tomuto rozhodnutí vedlo? Reakce čtenářů po prvním díle, kdy mi došlo, že bohužel fůra lidí používá Access a řešení pomoci SP by si nemohli vyzkoušet. Proto jsem se rozhodl zatím SP nepoužít a vše dělat jen pomocí SQL dotazů.

Každopádně řešení s SP bude, protože je mnohonásobně rychlejší a poskytuje mnohem více možností.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 10.1.2002 9:14:14

Zdravim,

chtelo by to vylepsit znalosti kaskadovych stylu. Uvadet pro kazdy selektor definici font-family, font-size atd. je nesmysl. Jakoby nestacilo tyto vlastnosti definovat pro selektor BODY a v dalsich selektorech definovat jenom to, co se zmenilo.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 10.1.2002 9:52:26

Ano, máš pravdu. Postupem, který popisuješ by se kód stylu zkrátil asi tak na 1/3. Díky za podnětný návrh na vylepšení.

Ze je to nesmysl bych, ale netvrdil. Je to spíše jen delší zápis toho co by šlo zapsat jednodušeji. Nevím, ale zda můj zápis neodporuje standartu. V CSS si jistý moc nejsem a tak je to docela možné

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 9.4.2002 20:28:08

p. Kucera: mate pravdu. Jenze je vhodne si uvedomit, ze zrejme ty stranky (system) nebudete pouzivat jen v IE. A zpusob dedeni je v NN/NC vice nez nejasny a naprosto zmatecny - proto je lepsi nic neriskovat :). Pochopitelne se da udelat treba zapis body, th, td { css... }, jenze tim se css stava celkem neprehledne (aspon pro me)

Btw, p. Kopp, existuje taky zapis pomoci font jako treba
body { font: bold 12px arial }

Mimochodem, je trosku matouci pouzivat zaroven definici barev pomoci rgb a slov - pouzit nekde red, a jinde #000000, vypada to nekonsistentne :)

Usetri to spoustu mista a nevypada to zle :)

Avatar

Autor komentáře: ales

Datum vložení: 20.1.2002 9:27:11

Nebylo by lepsi, kdy byl stanoven pravidelny interval ve kterem bude serial vychazet? Mame mesic pryc a nic.

Kdy tedy vyjde dalsi dil?

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 20.1.2002 18:45:11

nestíhám nestíhám nestíhám :-(((((

bohužel díky spoustě práce nejen na Intervalu nestíhám psát články tak jak bych si představoval. Já vím, že jistě namítnete, že den má 24 hodin. Bohužel jsem v situaci, že bych potřeboval aby den měl alespoň 48 hodin. :-((


Nicméně další pokračování mám téměř hotové (potřebuji doladit pár drobností) a myslím si, že článek by mohl někdy příští týden vyjít.


Pravidelný interval? Jo to by se mi moooooc líbilo, kdybych měl tolik času, že bych mohl psát pravidelně. Budu se však snažit, aby se interval mezi jednotlivými díly co možná nejvíce zkracoval.

Avatar

Autor komentáře: Ales

Datum vložení: 8.2.2002 10:15:02

takze nic nevyslo.....

Avatar

Autor komentáře: Roman Borek

Datum vložení: 14.2.2002 14:51:03

"Už" jsem taky netrpělivý, prosím tedy o další díl, ale nevím, zda-li mi to bude co platné...

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 14.2.2002 15:07:20

Je to moje vina. Ondrej Kopp dokoncuje novou podobu Intervalu, proto pokracovani nevyslo. Novy kabat je ted o neco prednejsi, pak ho zase predam do vasich rukou ;) Dekuji za pochopeni.

Avatar

Autor komentáře: Ales

Datum vložení: 14.2.2002 15:53:51

a co takhe udelat nejaky soubor pro stazeni (cely rs) a proty nedockave a potom udelat serial popisuji stazene?

Avatar

Autor komentáře: Ivan Bulla

Datum vložení: 18.10.2002 0:07:09

Zdar Marku, nechceš už Ondřeje pustit zpátky na RS?

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.10.2002 15:15:29

Jezisi, Ivane! Tebe jsem uz par let nevidel. A Ty si nas v klidu ctes a ani nenapises :o) Ondreje natahnu na skripec .) Je pravda, ze ted, v dobe ASP.NET, trochu zvazujeme formu pokracovani. Nicmene Ondra vi, co ho ceka, pokud pokracovani nenapise. ;o)

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 18.10.2002 15:49:52

jo jo to co mne čeká se sem ani nedá napsat, nebot jsme citelni i před 22 hodinou

Avatar

Autor komentáře: Roman Borek

Datum vložení: 17.5.2002 8:52:05

Tak, nový kabát je oblečen, snad by se mohl konečně objevit další díl seriálu!

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 17.6.2002 22:40:41

Nehoňte ho, chudáka. Má svý práce dost, tohle dělá navíc a ještě mu nadávají.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 18.6.2002 6:20:57

Pokračování bude... už se píše, ale času je málo (potřeboval bych den alepoň o 60 hodinách) :-((

Nicméně článek bude pravděpodobně příští týden.

Avatar

Autor komentáře: Ales

Datum vložení: 19.6.2002 7:14:03

Jo bereme clanek jak do udelat na .NET vsemi deseti.:-)

Avatar

Autor komentáře: Ivan Bulla

Datum vložení: 17.10.2002 23:57:01

18.06.2002
... Nicméně článek bude pravděpodobně příští týden.

17.10.2002
Pořád nic. (?)

Avatar

Autor komentáře: Josef Šeps

Datum vložení: 10.7.2002 23:50:51

Chtěl bych se zeptat zda budete pokračovat v tomto seriálu. Nemyslím, že by byl seriál dokončen a sedmý měsíc se nic neděje. Mohu alespoň doufat zda bude redakční systém popsán dále?
Velice děkuji předem za odpověď.
Sepa

Avatar

Autor komentáře: Aleš

Datum vložení: 26.11.2002 8:44:53

Tak koukám že seriál už asi pokračovat nebude když se rok nic neděje.

Avatar

Autor komentáře: Aleš

Datum vložení: 26.11.2002 8:45:13

Tak koukám že seriál už asi pokračovat nebude když se rok nic neděje.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz