Starší komentáře ke článku: reforma.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 19.1.2004 1:51:41

kdyz uz je v kodu tolik tabulek, nechapu proc neni nikde vertikalni cara. jde o priklad podivneho layoutu vznasejiciho se ve vzduchoprazdnu. v mozille sice vypada vse citelne, ale hlavicka se nejak divne roztahuje, coz neni nejlepsi vizitka. kdyz delate s tabulkami, melo by byt o dost mene problemu tohoto druhu. logo je opet odporne, klasicky ve stylu >kdyz to je o financich, tak tam dame fotku penez a pres to nejaky napis<. jde o klasickou neumetelskou praci s fotoshopem a zakladnim efektem, navic zabira zbytecne moc mista. dale se v kodu vyskytuji takove humorne vlozky jako <P><H4><strong>Komentáře k článku:</strong></H4></P>.

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 19.1.2004 1:52:50

pardon> [p]<H4><strong>Komentáře k článku:</strong></H4>[/p]

Avatar

Autor komentáře: Pepa

Datum vložení: 20.1.2004 13:06:24

Ehm, a co by tedy podle VAS melo byt jako logo, kdyz je to stranka o FINANCNI reforme? Spidla na ruzovem pozadi??? To jako kdyz budu delat layout pro ZOO, tak tam umistim logo Realitky nebo foto nasi vlady??? Mne se design i logo libi, lepsi nez nektere "preplacaniny" ktere se tu obsas objevi.

Avatar

Autor komentáře: rel string

Datum vložení: 20.1.2004 19:00:46

za prve - spatna barevnost /pripomina pradlo vyprane v beznem prostredku/

za druhe - narazim na to, ze co je na strance neni logo. take je rozdil mezi logem a hlavickou. neni spatne vytvorit logo, protoze se da graficky pouzit i v jinych mistech, narozdil od hlavicky, ktere muze byt logo soucasti. pardon, nejde tedy o podprumerne logo, ale o podprumernou hlavicku. od vyblite fotky k logu vede cesta pres graficke zjednoduseni do geometrickych tvaru, nebo treba dumyslnym propojenim textu a grafiky, obe v idealni barevne kombinaci.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Pohorský

Datum vložení: 19.1.2004 7:05:47

Tento web podle mého názoru není špatně strukturovaný a co se přehlednosti týče, nemám větších námitek. Až na zmiňované logo je grafika vcelku ucházející a jediné co tedy činí problémy je už zmíněný zdrojový kód. Doba tabulek je už dávno za námi, milý autore a doba klasického HTML pomalu též. Doporučuji zvolit kombinaci XHTML + CSS a celý web předělat do těchto technologií. Zmenší se velikost a při dobrém odlaění odpadne problém s růzností prohlížečů.

Moje hodnocení: 60%

Avatar

Autor komentáře: Jan Zdráhal

Datum vložení: 19.1.2004 9:22:09

Zdravicko. Co se tyce loga tak me opravdu toho moc nenapadlo a grafiku moc neovladam. Pokud jde o CSS a XHTML tak se tepr zacinam ucit :-) Diky za pripominky......

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 19.1.2004 16:24:28

Tak preco neoslovite nejakeho grafika?
Ja si na weby tiez grafiku nerobim, lebo to jednoducho nezvladam.

Avatar

Autor komentáře: Jan Zdráhal

Datum vložení: 19.1.2004 18:10:49

Jelikoz jsem student, kolega ktery dodava informace take, nemuzeme investovat do grafika, ktery by nam vytvoril krasny design. Takze jsem to cele "splichtil" ja. Spise premyslime o nejake propagaci......

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 19.1.2004 16:31:21

Sudiac podla vyssie uvedenych humornych vloziek a podla validity zdrojaku, HTML sa asi tiez zacinate ucit.
Stale dookola sa tu omiela validita zdrojoveho kodu. To je fakt take tazke uzatvarat hodnoty atributov do uvodzoviek? To len tak napriklad.
Asi ano...

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 19.1.2004 17:43:30

zase ty samé chyby, když opět opomenu vláček (trtdtdtdtdtdtdtdtd.... - doporučuju přečíst: <a href='http://www.jakpsatweb.cz/weblog/archiv/2004-01.html#182323' target='_blank'>http://www.jakpsatweb.cz/weblog/archiv/2004-01.html#182323</a> ), i když takovýto web by měl být zobrazitelný třeba i na PDA, Lynx, atd...:
1) absence keywords a description (trochu problém s SEO, myslím, že stránka s takovýmto zameřením, slušnou doménou by si zasloužila víc)
2) title před charsetem (v neCZwindows si koledujete o sypanej čaj)
3)
body vlink=#990000 alink=#990000 link=#990000
- uvozovky nic? Na tohle není dobrý si zvykat, btw., od čeho tam ten externí stylopis máte?
4)
LINK REL="stylesheet
- tohle vypadá, jako copy&paste z jinýho webu, všechny tagy malym a tohle velkym :-)))
5) nevalidní kód, no comment
6)
td background="images/m.jpg"><strong><a href="...." style="text-decoration:none; color:#CCCCCC">- ...</a></strong></td>
- tohle je hrůza a navíc se to opakuje furt dokola - opět: k čemu máte ten externí stylopis????
7) tohle je co????
H1 { COLOR: #663333; } H2 { COLOR: #663333; } H3 { COLOR: #663333; } H4 { COLOR: #663333; } H5 { COLOR: #663333; } H6 { COLOR: #663333; }
- nebylo by lepší: h1, h2, h3, h4, h5 {color: ...}????

atd... opět skoro-kvalitní web, zabitý tabulkovým layoutem a zbytečnou velikostí kódu

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 19.1.2004 17:45:23

ad 2:
a nejen v neCZWindows, samozřejmě i v dalších OS

Avatar

Autor komentáře: helena

Datum vložení: 20.1.2004 9:00:36

ja mam anglicky W2k a v pohode dokonce i v MSIE, navic je blby ze pri mouovru v hlavnim menu se nic nedeje...

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 22.1.2004 15:31:16

<I>ja mam anglicky W2k a v pohode dokonce i v MSIE</I>
Dokonce? :-)).
Anglický W2K, jenže nastavená (nebo nainstalovaná) CZ klávesnice, příp. rovnou CZ MSIE ne???

Avatar

Autor komentáře: Jan Zdráhal

Datum vložení: 19.1.2004 18:15:43

Jak jsem jiz uvedl, CSS jeste neumim. Uz se zacinam na to orientovat, i na XHTML. Tento web jsem tvoril v Dreamweaver, primo kod jsem nekontroloval, a opravdu nektere veci jsem dodelaval rucne. Dale XHTML si uz budu spise psat sam, bez w3c editoru.....
Diky za komentare.....

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 19.1.2004 19:05:35

Dobrý den,

dnes se zdržím kritiky technické stránky webu - ostatně ti přede mnou provedli tuto kritiku velmi dobře. Zaměřím se pouze na jeden z aspektů stránky obsahové.

Doporučil bych odstranit pravopisné chyby - máte jich v textu opravdu požehnaně. To se nedělá - co takhle si nadefinovat nějaký redakční proces?

Za druhé - pokud jste se rozhodli obohatit český internet takto závažným tématem, nebylo by špatné, aby se pod každý článek někdo podepsal. Vzhledem k odbornému charakteru článků by měl autor uvést použitou literaturu - pochybuji, že všechna ta data a výpočty má jen ze své hlavy. Mohl by také napsat, jaké je jeho vzdělání, aby si čtenář mohl ověřit, že článek napsala fundovaná osoby a ne nějaký budižkničemu.

Bylo by také fajn, kdyby web měl nějakou specializovanou rubriku, např. "Redakce", kde by bylo k přečtení něco o autorech projektu, jednotlivých přispěvovatelích a redaktorech. To jen proto, aby si čtenář mohl ověřit, jaká skupina lidí tu prezentuje své názory.

Nakonec bych chtěl říci, že tomuto webu by moc sedělo RSS. Co vy na to?

Zdravím Vás.

Avatar

Autor komentáře: Jan Zdráhal

Datum vložení: 19.1.2004 19:48:48

Konecne nejaka prospesna kritika. Dule na strankach je psano "Kontakt na redakci Jiri Rotschedl", z cehos se da usoudit autor clanku, ale mate pravdu, upravime. Dale k tem chybam: postupne se snazime odstranovat pravopisne chyby, ktere existuji diky tomu, ze texty neprochazeji jazykovou upravou.<br><br>Rubrika "redakce" a RSS je dobry napad.<br><br>Dekuji za pripominky.

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 20.1.2004 1:39:16

no... kdyz povazujete za prospesnou kritiku varovani, ze mate na strance pravopisne chyby....

Avatar

Autor komentáře: Jan Zdráhal

Datum vložení: 20.1.2004 1:45:20

Je potreba o chybach rici. A mam spise namysli ty ostatni pripominky.....

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 20.1.2004 8:35:38

Protože kód byl vyhodnocen, po obsahové stránce se vyjádřil kolega Civilkář, budiž mu to ke cti, já se zaměřím na stránku designovou, to jest tu, kterou návštěvník spatří jako první, pokud bude mít zájem. Přesto si neodpustím dloubnutí, tabulkový layout pro informačně zaměřený web je nevhodný a zbytečně složitý. Ale budiž.

Už zde bylo řečeno, že hlavička webu s koláží českého oběživa působí dost amatérským dojmem a je to trochu škoda, protože to celý web zbytečně shazuje o kategorii níž. Zaplatit grafika je možná pro studenty problém, na druhou stranu jistě mají spoustu přátel, kteří třeba ke grafice mají o něco blíž a za nějaké to čepované pivko by něco decentního nakreslili. Nevím. Každopádně za pokus by to stálo.

Celý design působí jinak vcelku seriózním dojmem, byť nic převratného nenabízí, na druhou stranu od zpravodajského serveru se ani žádné grafické a umělecké výstřelky čekat nedají.

Co mi ale osobně vadilo byla nedostatečná interaktivita celého webu a nedotažená navigace. Především existuje vlastnost a:hover, která celkem elegantně umožňuje zvýraznit odkaz. Proč ji autor nepoužil je mi záhadou, celý web je mrtvý a návštěvník si není celkem jist, kterou položku si zrovna vybírá.

Dalším krokem ke zlepšení navigace by mohlo být zvýraznění místa, kde se ve struktuře webu právě nacházím. Jinými slovy, vyberu-li si z menu volbu příkladmo Sociální systém a nacházím se zrovna na této stránce, měl by být odkaz neaktivní (stránka by neměla nikdy odkazovat sama na sebe). Navíc by se vyplatilo neaktivní odkaz od aktivního odlišit, nejlépe jiným pozadím a podobně.

Další drobností zlepšující uživatelský komfort by mohlo být použiti elementu TITLE u hlavní navigace - například položka Státní dluh je vcelku málo vypovídající o tom, co na této stránce naleznu (zkuste použít title=Státní dluh české republiky od roku 1992, nebo něco podobného, čím holou větu v navigaci upřesníte).

Dále - módu obarveného posuvníku jsem vyzkoušel a před lety opustil a autorům tohoto webu bych doporučil totéž. Nemá opodstatnění a nic užitečného uživateli nepřináší a působí dojmem veskrze začátečnickým. (navíc stejně funguje jen v IE).

Závěrem myslím, že protentokráte byla Kritika webu celkem konstruktivní a autoři si jistě dobře míněné rady vezmou k srdci (alespoň tomu věřím, neboť naděje umírá někdy jindy).

Tak.


Reformě ať rostou křídla,
to si přeje Vláďa Špidla.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.1.2004 0:29:36

> (navíc stejně funguje jen v IE)

A opere a konqueroru... coz ovsem nemeni nic na tom, ze pokud clovek nema cit, tak to vypada jako pest na oko...

Jinak se ztotoznuji s nazorem, ze stranky jsou ponekud "seprane", ty barvy se mi zdaji divne.

Jinak souhlas s Plavackem, urcite by se nasel nekdo, kdo by za lahvinku jacob's creek nebo johnieho walkera udelal design ci logo...

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 28.1.2004 2:23:24

S vyse uvedenym souhlasim a ohledne designu bych si pridal take svou trosku.
Web ma na prvni pohled pomerne klasicky vzhled informacnich serveru, ten mi ostatne docela vyhovuje a loahodi, ne vsak v tomto konretnim provedeni. Hlavni stranka pusobi dosti neprehledne, jedina vicemene jasna struktura je horni pruh a leve menu, zbytek je (vzdor barevne stridmosti) preplacany a neurovnany. V jednotlivych rubrikach je to o neco lepsi, ale ne o moc.
Dalsi vytku bych udelil barevnemu prechodu pozadi polozek menu, text postupne vuci pozadi ztraci kontrast a boli z toho oci. Celkove nacervenale ladeni webu mi take osobne nesedi, ale tady uznavam, ze jde o zcela subjektivni nazor.
Celkovy design take pomerne przni cetne reklamy, ale chapu, ze pres jejich grafickou podobu nemuzou mit autori kontrolu a nejak si na svuj web potrebuji vydelat.

Jo, a drobny stripek na konec: slovo "CopyRight" v paticce vypada komicky, asi jde o deformaci pocitacovymi slovnimi slozeninami (typu NetScape, MSWindows apod.), ale pokud vim, bezna anglictina takovou konstrukci nezna, zvlaste pak u slova starsiho, nez pocitace jako takove.

Avatar

Autor komentáře: Richard Palát

Datum vložení: 21.1.2004 0:24:32

Titulek stránky - je mrtvý aneb ať jsem v kterékoliv rubrice nebo čtu kterýkoliv článek, neustále je titulek stránky stejný jako na stránce hlavní.
Titulek stránky (jeho část) by měl korespondovat s částí webu, ve které se nacházím.
/* R.Palát */

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 28.1.2004 2:28:44

Jeste jedna obecna pripominka nebo spis tema k zamysleni. Vlastne to souvisi s kritizovanym webem jen velmi volne, podobnou vec vidim dnes a denne na mnoha mistech internetu.
Jde o ankety. Vim, ze o nejake statisticke verohodnosti u internetovych anket lze vetsinou s uspechem pochybovat, ale rozhodne jim neprida to, ze jiz pred samotnym pridanim sveho hlasu vidi uzivatel dosavadni vysledek ankety. Je to svadejici a zhorsuje to vypovedni hodnotu. Osobne povazuji za lepsi zobrazeni aktualniho stavu hlasovani az pote, co uzivatel pridal svuj hlas.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz