Starší komentáře ke článku: regedit.sk

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: tomas

Datum vložení: 15.3.2004 3:44:57

Nic moc :)

Avatar

Autor komentáře: Emil

Datum vložení: 15.3.2004 8:04:40

Validator hlasi 596 chyb, kod je naprosto sileny, majitele monitoru 800x600 maji taky smulu. Dal se radsi nedivam... Proc vlastne takovou zrudnost si chce nekdo nechat kritizovat?

Avatar

Autor komentáře: pfander

Datum vložení: 15.3.2004 8:57:34

ERROR
The requested URL could not be retrieved

--------------------------------------------------------------------------------

While trying to retrieve the URL: <a href='http://www.regedit.sk/' target='_blank'>http://www.regedit.sk/</a>

The following error was encountered:

Connection Failed
The system returned:

(113) No route to host
The remote host or network may be down. Please try the request again.

Your cache administrator is root.


Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 15.3.2004 9:04:47

tý jooo,

jak dlouho se to načítá ?!? Jsem tu na pevný lajně. Už tak 2-3minuty mi to nabíhá na pozadí a stále to není celé. Respektive obrázky chybějí.

-nevejde se to na 800*600
-odkazy nejsou dost odlišené od normálního textu

a kde je zdroják? ten mi také jaksi nechce naběhnout :o(
končím, už mě to fakt neba

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 15.3.2004 9:56:48

Vazeny autor.
Ak chces trochu konstruktivnej kritiky, precitaj si poslednych 10 kritik. Zameraj sa na pasaze o grafike, o semantike a o validite kodu.
Pisat sem cokolvek viacej je absolutna strata casu a preto koncim.

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 15.3.2004 10:37:12

Pánové (a dámy) kritici...

... není to zbytečné se tady rozčilovat nad tabulkami a 10344 chybami ve validátorech? Pojďte na to jinak - nepište. Hodnoďte weby, které za to stojí. Protože jsme na intervalu, tak posledním webem, který za to stál byl haitl-horses. (To "protože jsme na intervalu" zmiňuji proto, že web chomutova, byl jinak pěkný, ale technologicky nerespekující základní připomínky, objevující se zde stále dokola).

Myslím, že se všichni shodneme na tom, že by kritika webu měla sloužit jako skupinový mozek, který si všimne drobných chybek, které autor snadno přehlédne, ale které mu můžeme pomoci odstranit. Určitě by neměla sloužit jako a) učebnice základů html, ani b) jako důkaz toho, že dokážeme naťukat jméno stránky do validátoru a pak sem napsat, že je na ní xyz chyb.

Všimněte si, že čím jsou stránky horší, tím je u nich delší diskuze - a to by podle mne mělo být naopak - je sice jasné, že na hrozných stránkách se dá najít více témat k "dělání si srandy", ale smysl to nemá. Naopak, když se tu objeví stránky blížící se technické dokonalosti, tak hlasy právě těchto validátorových expertů utichají - pokud si tedy myslíme, že k věci máme co říct, utichněme my v případě věcí, které nám za to nestojí a o kterých si myslíme, že jsou tu pouze coby reklama na svůj OBSAH, nikoliv proto, aby se někdo zabýval objektivní kritikou jejich technologického zpracování.

Věřme, že to pak přestane bavit všechny a začnou se tu objevovat věci třeba nedokonalé, ale takové, které se dají vylepšit a autor o to má zájem (třeba oni koníci). A hlavně to přestane bavit pana Málka, kterého doufám, že neprávem, ale přesto tak trošku, obviňuji z toho, že sem takovéto skvosty zařazuje proto, že se všichni dobře nažhaví, začnout "diskutovat" a návštěvnost intervalu utěšeně roste.

Nechci se nijak dotknout autorů regedit.sk. Jejich stránky zajisté pro mnoho uživatelů mají smysl. Ale pokud je autor HTML alespoň trošku soudný, musí uznat, že dříve, než zapracuje do svých stránek to, co už tu bylo milionapůlkrát napsáno, nemůže na intervalu čekat moc slitování.

<B>TOTO NEMÁ BÝT ZAČÁTEK FLAME WAR!!</B> Nechci tu začínat novou diskuzi na téma "proč jsem nebyl zařazen do kritiky". Toto má být pouze taková malá výzva k "těm, kteří si o sobě myslí, že tomu rozumí":

IGNORUJME ŠUNT!

(ano, neskromně se do této skupinky dovolím zařadit také).

A to je vše.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.3.2004 10:52:01

<I>A hlavně to přestane bavit pana Málka, kterého doufám, že neprávem, ale přesto tak trošku, obviňuji z toho, že sem takovéto skvosty zařazuje proto, že se všichni dobře nažhaví, začnout "diskutovat" a návštěvnost intervalu utěšeně roste.</I>

Budete se divit, ale na návštěvnosti se tyto diskuse (a diskuse obecně) podílejí velmi málo. Největší podíl mají články s praktickými návody, jako je třeba "E-mailový klient pre webmail v PHP". Sice v den zveřejnění nevyvolají žádnou bouři, ale čtenáři si je čtou opakovaně ještě po letech ;-)

Avatar

Autor komentáře: majitel

Datum vložení: 15.3.2004 10:55:59

Pane Malenek, pokud se podivame na vas web, tak to neni taky zadna krasa. Menu spliva s pozadim, heading typu <blablabla> a jeste ke vsemum spatne optimalizovany GIF hm.. to je "krasa". Rekl bych ze takove stranky frceli tak v roce 1999. Podle me je to sunt. Mozna jste spise koder, a stranku Vam delal naky znamy, pak patri tot jemu.

//pan designer

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 16.3.2004 19:47:02

A NERIKAL ON NAHODOU NAKONCI ZE BY SE MEZI SUNT ZARADIL TAKY? ano, rikal. Ve svetle toho faktu povazuji vas prispevek za naprosto zbytecny pokus zlepsit si sebevedomi.

Avatar

Autor komentáře: majitel

Datum vložení: 15.3.2004 10:58:13

<a href='http://www.hpracing.cz/' target='_blank'>http://www.hpracing.cz/</a> <<< KRASA

nadehrne lodo, kvalitni optimalizovane, pane Malanek tohle je pekny "shit" zaradil bych to do ruko 1997

//pan kritik

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 15.3.2004 11:09:36

A je to tady: válka...

Přidám k tomu jen jednu rakci a pak už to nechám být. Nicméně reagovat se asi sluší: Pana Málka z ničeho obviňovat nechci, a i když výběr stránek k recenzování je určitě diskutabilní, bylo to tu propíráno tolikrát, že to opravdu NECHCI znovu otevírat, jednal se o apel k hodnotícím, ne k intervalu.

Co se týče mé práce, tak ta tu hodnocena teďka není. Samozřejmě, že vám tu můžu ukázat můj návrh stránek, které zákazník obdržel a od té doby to nich zasahuje (viz. hpracing.malenek.cz ), až to vypadá, jak to teď vypadá. Samozřejmě, že se Vám moje tvorba nemusí líbít vůbec - a to právo vám samozřejmě neberu, ale přesto si za tím co, jsem ve své příspěvku napsal stojím a tečka.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 15.3.2004 11:09:44

on to taky nestrka do kritiky ...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 16.3.2004 19:47:46

jste pablb

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 15.3.2004 11:13:39

ja s tim souhlasim, proste muzem tady doladovat, podiskutovat, ale todle - kolikrat uz mi prijde, ze sem nekdo prijde, jen aby na svuj web upozornil (byt na uvodni strance intervalu neni kazdy den :), coz by slo imho i jinak a lip - tot ze strany autora. A ze strany kritiku - omylat zde do nekonecna furt to samy ...

Avatar

Autor komentáře: Milan Šveřepa

Datum vložení: 15.3.2004 11:20:16

Naprostý souhlas. Sice mi tato výzva není určena, ale za čtenáře ji vítám. Už mne to tady poslední dobou přišlo opravdu nudné.

Avatar

Autor komentáře: acibuk

Datum vložení: 15.3.2004 12:09:17

Je pravda,ze jsem se zde jeste aktivne zadne kritiky nezucastnil. Ale sleduji to tu jiz dlouho. A musim souhlasit s tim,ze je to tu cim dal horsi.

Nejhorsi je, ze tato stagnace ma za vinu nezajem lidi,kteri maji k problematice webu co rict. Diky "Kritice webu" jsem se za posledniho 3/4 roku dost priucil, ale posledni dobou tu ctu dokola porad to same. Ja osobne neverim,ze zmena prijde od lidi,kteri sem davaji sve weby. Proto se pripojuji k tomuto nazoru a doufam v lepsi zitrky :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.3.2004 16:37:25

Nuz problem je v tom ze p. Malek pred sebou nejspis nema desitky super webu nominovanych do world web awards a podobnych soutezi - ale to co mu lidi poslou. Takze jakekoli zuzeni za ucelem zkvalitneni toho co ma byt kritizovano musi znamenat bud snizeni frekvence meneni webu v kritikach - nebo ze bude muset dostavat vic webu.

Navic se tu spousta lidi porad ohani tim "nejdriv si prectete..." - a ja s tim nesouhlasim. Uvedomte si ze web do souteze nemusi prihlasit autor ale majitel - proste jako zhodnoceni investice do webu. Necha si neco udelat a chce videt vysledek - zda ho nekdo nenatah. Zatimco spatne pivo nebo nefunkcni auto pozna kde kdo, spatny web pan majitel nejspis nepozna. Ohanet se na nej terminem validita je totez jako kdyz vam opravar misto vymeny nefunkcni zasuvky dava lekce z toho jak funguje elektrarna - je to sice pekne ale vam to asi nepomuze.

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 15.3.2004 12:15:09

Nemuzu nez souhlasit, mnohokrat mi interval pomohl pri drobnostech v mych strankach (mel jsem tu dve prezentace) a hodne jsem se priucil jak pracovat se styly a xhtml. Proto si tez myslim, ze stranky by se tu mely pouze ladit. Siris.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 15.3.2004 21:43:09

Jelikoz jsem se tu uz take nekolikrat vyjadroval k zpusobu vyberu webu do kritik a celkove kvalitativni stagnaci teto rubriky, velmi vitam tento nadmiru rozumny Malenkuv navrh. Naprosto souhlasim, to be mela byt ta prava cesta, jak by mohla Kritika jit nahoru a lide, kteri ji pravidelne ctou, by v ni meli opet co ziskat a naucit se.

A uz jen poznamku k prispevateli "majitel". Pokud se jedna o stejneho prispevatele lehoz jmena z diskuse pod kritikou "webu" pixelmedia.cz, jakoze to podle shodne IP tak vypada, tak bych mu doporucil radeji stahnout ocas mezi nohy a do lidi, kteri webdesignu rozumeji, se radeji nenavazel. Uz tak si na intervalu (a nejen zde) urizl dost velkou ostudu. Nevim, kde v sobe bere tu drzost a aroganci, ja bych na jeho miste zalezl do kanalu a do konce roku se na verejnosti neukazoval.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 15.3.2004 21:47:47

A mimochodem, je pomerne priznacne, ze prave ti, kteri maji plnou hubu silackych reci, spicate lokty a do kdekoho, od koho by se mohli jeste leta ucit (kdyby meli zajem), se leda tak navazi, jsou intelektualne "tak na vysi", ze nezvladaji ani svuj matersky jazyk. Takze, pane "majitel", drive nez dostanete zase chut se na nekoho vytahovat a nekoho "sprdavat", prostudujte si vedle HTML, CSS a podobnych technologii i shodu podmetu s prisudkem, vyjmenovana slova a v neposledni rade i nejakou tu prirucku slusneho chovani.

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 15.3.2004 12:51:24

jen dve nejvetsi chyby:

1-fixni sirka /trochu moc siroka ne...?/
2-spatne nadefinovane pismo v menu /vidim jen prvni radek, zbytek system-font/

ad pocet chyb validatoru:

casto pro pobaveni nekdo uvadi pocet chyb, ktery nasel validator na stance. tato informace je naprosto zavadejici, protoze v kodu muze byt treba jen jedna chyba, diky ktere validator chybne precte cely zbytek kodu a vyhodi treba dalsich 100 chyb. proto mi prijde uvadeni tohoto cisla jako naprosty nesmysl. stranka, ktera ma 50 chyb, muze obsahovat treba ve skutecnosti jen jeden preklep a stranka s 20ti chybami muze obsahovat 20 skutecne serioznich chyb.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 15.3.2004 13:10:23

Mate pravdu, teda az na to, ze pri istom type chyby validator vyhlasi napriklad 1 chybu a po jej odstraneni ohlasi dalsich 10 chyb. Takze to cislo je skutocne nepresne, s tym, ze "skutocnych" chyb moze byt menej, ale aj viacej.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.3.2004 13:32:27

Chyba ovšem není ve validátoru, ale v samotném principu (X)HTML, které postrádá mechanismus zachycování výjimek podobný moderním programovacím jazykům, takže se chyba může šířit neomezeně. Přitom by nebyl problém něco takového realizovat, stačilo by v nové verzi povolit atribut "id" pro koncový tag párových elementů. Pak by bylo zřejmé, které tagy patří k sobě a šíření chyby by bylo možno zastavit - ideální například pro diskuse pod články ;-)

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 15.3.2004 13:47:43

A to se mi na xhtml právě líbí - to, že člověka donutí dělat věci pořádně. Vždyť problém je právě v té benevolentnosti prohlížečů vůči zbastlenému HTML, když se snaží domyslet, co vlastně autor zamýšlel. A dost často blbě. Kdyby tak fungovalo phpko, nebo C++, tak by to bylo také zajisté zajímavé (tady asi autor chtěl napsat endif; nebo napsat } tak to tam prásknem)

;)

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 15.3.2004 14:41:18

no, ono se xhtml tak trochu podoba strance textu v textovem editoru: sem tam nadpis, nekde barva, nejaky sloupecek, obcas seznam, odstavec... to pak neni moc tezke domyslet, co ma de byt. v programovacim jazyku to samozrejme nikdy nepujde, ale xhtml neni zadny program, nema zadne cykly, funkce, podminky... tak proc ne. www stranka je porad vic textovy dokument s grafikou nez program.

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 16.3.2004 8:31:19

Já také netvrdím, že je xhtml programovací jazyk. Nicméně je to jazyk počítačový. A vzhledem k tomu, že vývoj AI ještě zatím moc nepostoupil, tak bych se u jakéhokoliv počítačového formátu přimlouval za co největší přesnost zápisu. Samoztřejmě, že by se daly napsat standardy tak, že by se například řeklo, že když je uzavřen tag, který obsahuje jiné tagy, mají se automaticky, bez ztráty validity, uzavřít i ty. Sám bych několiv věcí v definicích w3c (hlavně co se stylů týče) viděl definováno jinak, ale je lepší, je-li to definováno nějak než vůbec.

A když se na to podíváme ještě obecněji - jpg nebo pdf také zajisté nejsou programy, ale soubory v těchto formátech také musejí dodržovat určité standardy, jinak se nikdo nebude divit, když se nezobrazí dle očekávání autora.

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 19.3.2004 16:16:57

Ano, ano.

Avatar

Autor komentáře: stanik

Datum vložení: 16.3.2004 17:58:50

Tezko se asi shodneme, jak by asi vypadal web, kterej se bude libit vsem. A validnost?... To je taky otazka, k cemu mi bude validni web, kdyz stranky nedelam na kseft ale jen tak, ze si chci neco udelat... a pochybuju ,ze cilovy zakaznik bude zkouset validnost webu... ani nevi co to je. Zadnej web nechci hodnotit i kdyz interval.cz pod Linuxem taky nic moc... Tot vse....

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.3.2004 20:00:15

Mohl byste mi sdělit, jaký konkrétní problém máte "pod Linuxem" s Interval.cz? Ideálně kdybste k popisu problému mohl připojit screenshoty a signaturu OS a prohlížeče. Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 17.3.2004 12:02:29

Obavam sa, ze s Vasimi nazormi nemozem suhlasit. Ano, web, ktory sa bude pacit vsetkym sa urobit neda. Ale to je dane tym, ze kazdemu sa paci nieco ine. Lenze toto sa tyka tak akurat grafickeho stvarnenia. A preco robit validny a semanticky spravny a standardy dodrzujuci web. Nuz, ked nie na kseft, tak aspon pre vnutorne uspokojenie. Ked si budete stavat zahradnu chatku, tak to tiez nebudete robit na kseft. A bude Vam jedno, ci mate rovne steny a pravouhle rohy? Asi Vam to jedno nebude. Ale mozno aj ano. A to je prave to. Veta: "Ved takto to staci, to je dobre..." je podla mna to, co zasadnym sposobom brzdi spolocensky vyvoj u nas. Je to smutne, ale este stale je vacsina takzvanych "odbornikov" iba obycajnymi fusermi.
A co sa tyka Intervalu pod Linuxom. Pouzivam Mandrake Linux a na browsovanie prevazne Operu, obcas Konqueror a niekedy Mozilu. Ale ziadny zavaznejsi problem som si nevsimol. Takze je otazka, co je to "nic moc". Nepekna grafika? Spatny kod? Mozno by nebolo od veci, trosku to upresnit.
Pozdravujem Vas.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.3.2004 14:01:43

Pokud stranky delate pro radost nebo pro sve pokusy, delejte je jak uznate za vhodne. Presto si myslim ze ucit se spatne a spravne reseni zabira +- stejne casu.

Pokud je delate za penize, ocekava se ze odevzdavate kvalitni dilo. Kdyz kupuju auto, tak nemusim vedet jak funguje motor, na kolik dob nebo jak funguje presne rizeni vstrikovani. Ocekavam ale ze dostanu auto ktere bude jezdit.

Avatar

Autor komentáře: Pumpa

Datum vložení: 18.3.2004 15:08:31

Souhlasím s vámi, nicméně si dovolím trochu "rejpnout", protože když si kupujete auto a řekněme nové, je určitě rozdíl mezi Oktávkou a BMW, a to zcela nečekaně i v motoru nebo vstřikování. U webu je to podle mého podobné, ačkoliv se zde v kritice objevují zrůdnosti, kterým kritici říkají "tabulkovej bastl" a super vyladěné weby dle DIV/CSS, web má své příznivce a odpůrce, někteří kritizují to, jiní zase ono.
A nakonec, ona obě auta v ůvodu stejně budou jezdit a majitel s nimi bude spokojen. Alespoň zkraje, ale to už je otázka PODPORY (SERVISU), v tomto vpřípadě silnice (prohlížečů), která, ač se spravuje a látá, pořád nebude dokonalá, jenom snad kdyby se stal zázrak. A až budou všechny silnice v pořádku, špatný auta půjdou do šrotu a na Intervalu bude vše OK.

Avatar

Autor komentáře: vnc

Datum vložení: 19.3.2004 7:56:44

stranky se nedaji ani temer ohodnotit, kdyz uz du s kuzi na trh, tak bych mel aspon tu trochu slusnosti a nechal ten html zdroj v nejaky citelny podobe.....
jo a jeste jedno ze srandy jsem si stahnul jeden reg soubor z kritizovanych stranek (na zmenu editoru kodu pro MSIE) a nejenze to nespustilo psppad ale uz misto notepadu ted spousti explorer
ja vedel ze MSIE nepujde tak lehze nastavit :))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.3.2004 19:14:46

Nedá mi to, abych Vám neoponoval. V době, kdy jsou prakticky všechny stránky generovány automaticky, je jediným způsobem, jak vytvořit "lidsky čitelný" kód parser, který filtruje výstup všech skriptů. To má ale katastrofální dopad na rychlost aplikace a zátěž serveru. Přitom je to naprosto zbytečné, protože v 99.999 procenta čte kód zase stroj a ne člověk. Pokud se člověk chce prohrabávat kódem, měl by si na to vzít patřičný nástroj, například PSPad. Lidé, kteří chtějí vidět imterpretaci kódu v prohlížeči naopak ocení, pokud bude kód sám co nejvíce komprimován, aby zbytečně nezatěžoval přenosovou linku ;-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz