Starší komentáře ke článku: Rich Internet Applications a Flash Remoting 1.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: autor

Datum vložení: 3.4.2003 14:16:58

S politování zjišťuji, že zásahem cenzora mimo jiné vypadl z článku za větou "Na tomto místě budu předpokládat, že vám pojem webové služby (web services) není zcela neznámý" odkaz na článek na konkurenčním (?) serveru, kde jsou webové služby hezky vysvětleny. Kdybych to byl věděl, samozřejmě bych stručně princip webových služeb vysvětlil. Máte-li někdo zájem, kontaktujte mě a já vám cenzurovanou část článku pošlu.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 3.4.2003 14:46:34

Lupu za konkurenční server v žádném případě nepovažujeme, zabýváme se přeci úplně jinou oblastí IT. Odkaz jsem vypustil při redakční úpravě jakožto naprosto irelevantní vzhledem k obsahu článku, nehledě na to, že o web services už zde byla řeč mnohokrát a lze předpokládat, že je každý čtenář Interval.cz dávno zná.

Avatar

Autor komentáře: autor

Datum vložení: 3.4.2003 15:31:31

Takže význam pojmu "web services" je podle vás naprosto irelevantní vzhledem k obsahu článku, který popisuje napojení Flashe na web services?! Web services nepochybně znají programátoři J2EE, .NET, apod., ovšem nikoliv Flash-designéři, kteří z celého Intervalu sledují třeba jen rubriku Flash. Proto jsem považoval za nutné tento pojem objasnit alespoň odkazem na nějaký článek. Kdybyste mi místo svého zásahu dal předem tip na nějaký článek z Intervalu, tak bych ho tam klidně dal místo toho z Lupy.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 3.4.2003 15:48:41

Dobre odpoledne,

panove, s dovolenim ukonceme tuto diskusi a presunme ji spise do e-mailu. Nepovazuji za prilis stastne se dohadovat pod clankem nad tim, co ma zaznit prave v e-mailech a v osobni komunikaci.

Pane Simku, autori a redakce jsou na Intervalu tymem - spolupracuji spolu a navzajem se respektuji. Samozrejme kazda z nich ma pravo na svuj nazor a pohled na vec - pak ale obe vedi, kam tato diskuse patri, resp. ze patri do e-mailu a az jeji vyreseni primo na web. Dekuji za respektovani techto "pravidel hry", ktere povazuji za serioznejsi.

Avatar

Autor komentáře: autor

Datum vložení: 3.4.2003 16:02:45

Omlouvám se čtenářům za tuto nevěcnou debatu a ukončuju ji. Souhlasím, že při dodržování pravidel hry by k takovýmto debatám nemělo docházet. Autor s redakcí by se měli nejprve dohodnout o finální podobě článku a teprve potom jít s výsledkem na web -- v tom s panem šéfredaktorem naprosto souhlasím.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 3.4.2003 16:15:22

...a daleko více to platí po vyjití článku, kdy se v něm mohou objevit chyby vinou obou stran. Nikdo není neomylný, ani autor, ani redakce. Tedy - autoři a redaktoři, hádejme se v e-mailech a tento prostor nechme čtenářům, ať nás v něm haní či chválí, upřesňují a duplňují. Díky a přeji pěkný zbytek dne všem. :o)

Avatar

Autor komentáře: fandango

Datum vložení: 3.4.2003 14:27:15

<a href='http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=2596' target='_blank'>http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=2596</a>

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 4.4.2003 4:21:12

---> Bonjour,

je skvělé, když si Pavel Šimek najde jednou za čtvrt roku čas na sepsání článku. Bylo by škoda, kdyby kvůli drobným šarvátkám s redakcí na publikování zanevřel. Flash Remoting je sice už několik měsíců běžící technologie, ale o aplikace, které by ji smysluplně využily, nezakopnete na každém rohu.

Základní pochopení principu "remotingu", tak je je v tomto článku prezentován, se hodí především neflasherům -- lidem, kteří nesledují technologické možnosti produktů Macromedií soustavně. Právě na spolupráci s webovými grafiky, programátory backendu a především vedoucími projektů jsou flasheři přímo závislí a článek lépe než aktuální potřeba může přispět k evangelizaci webdesignérů.

Díky za článek.

Avatar

Autor komentáře: Peter

Datum vložení: 4.4.2003 10:44:41

Pan Simek - tak na nieco taketo uz velmi dlho cakam a myslim, ze som sa dockal + tesim sa na dalsie pokracovanie. Tymto by som chcel aj vyslovit prianie, aby ste spominanu technologiu pripadne demonstrovali aj na nejakom konkretnom a fungujucom priklade - nieco jednoduche a pochopitelne plz :-) Prajem Vam najma chut do pisania.

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 4.4.2003 14:34:54

---> Bonjour,

co třeba audio/video helpdesk Globe Internet nebo aukce? Případně "jednodušší" aplikace tvorby komiksů na kinder.cz, kde jsou scény ukládány do XML.

Avatar

Autor komentáře: Lalo

Datum vložení: 28.2.2005 13:51:13

Prosim poradte mi. Nedari se mi pripojit na uvedenou adresu. Service browser mi rika ze se nemuze pripojit na adresu http://nestor.cz/flashremoting/priklad.php. Problem je ze at udelam jaky koli projekt tak mi na mem pocitaci jede. Ale kdyz umistim projekt na internet tak to vzdy hodi stejnou chybu: Error opening URL "http://nestor.cz/flashremoting/priklad.php", nevite nekdo co s tim?

Avatar

Autor komentáře: Pavel Šimek

Datum vložení: 28.2.2005 14:06:07

Klasický "cross-domain" problém - SWF umístěný v jedné doméně nemůže komunikovat se serverem z jiné domény (ať už jde o načítání SWF, XML, webové služby nebo třeba právě remoting). Výjimkou je právě jen lokální spuštění SWF, proto vám to lokálně funguje. Pro další experimentování musíte umístit klientskou i serverovou část aplikace na váš vlastní server. (Pro úplnost: lze to řešit i jinak, ale to už si dohledejte sám třeba na macromedia.com)

Avatar

Autor komentáře: Pavel Šimek

Datum vložení: 28.2.2005 14:11:12

Upozorňuji čtenáře, že tento článek už je velmi neaktuální, což není divu, vzhledem k tomu, že jsem ho napsal před téměř dvěma lety. Mezitím přišel ActionScript 2.0 a nová verze komponent pro Remoting, které více zapadají do konceptu striktně objektového programování a lze je lépe napojit na komponenty uživatelského rozhraní "V2" (dodávané s Flashem MX 2004). Kromě toho Macromedia čím dál více upřednostňuje využívání standardních Web Services na úkor Flash Remotingu. Každopádně je pro obě "konkurenční" technologie dnes už podstatně lepší podpora než v době psaní tohoto článku. Více informací hledejte na www.macromedia.com.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz