Starší komentáře ke článku: sachy.sk

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Víťa Z.

Datum vložení: 20.2.2004 0:39:45

To je zase něco!
Kód:
1. Proč necháváte stránku načítat do rámce?
2. Klasické trdlování + js + font, co dodat?
3. Na klikacím obrázku v levém horním rohu máte špatný odkaz.

Opravdu si myslíte, že si někdo něco objedná v obchodě, kde není kromě nic neříkajícího mailu žádný kontakt na provozovatele obchodu?
Víc už jsem nezkoumal, je pozdě :)

PS: Opravdu je nutné zařazovat ke kritice <B>každé</B> stránky?

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 20.2.2004 12:29:59

Mno já souhlasím s tím, že kód není psaný dobře...

1. Typ Dokumentu (Doctype) - není nadefinován
2. Nevalidní
3. Koreknost - Mozilla 1.6 jakš takš :)
- Opera 7.0 jak Alenka v říši divů - <a href='http://www.trunecek-test.wz.cz/kritika/Opera_7.0.jpg' target='_blank'>http://www.trunecek-test.wz.cz/kritika/Opera_7.0.jpg</a>
4.Všude stejný title - díky tomu hledání v historii je peklo...


Už necháme kód být...

k panu Víťa Z.

add 1) Souhlasím
add 2) Také souhlasím, až na jedno drobnost stále nechápu, proč to všem vadí používat v kódu tag <font> zakázené to přeci není,validní to je ještě jsem se nesetkal s tím aby to nějaký prohlížeč nezobrazil nekorektně...
Samozřejmě vím,že všechno co se týká vzhledu nacpat do CSS.Ale stále mi to nepřijde jako zas tak hrozná chyba ;) (pokud mám špatný názor vysvětlit :) )
add 3) Nekoukal jsem

add PS: Zase bych oponoval tím, že tento web je sice bída ale opravdu s porovnáním kmf ze dne 13.02.2004 (<a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=3095)' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=3095)</a> je toto slušná práce ;)

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 20.2.2004 14:00:46

O toto se s Vámi také podělím ;) <a href='http://www.dobryweb.cz/automatic_web_audit.php4?id=2879&key=a856c3' target='_blank'>http://www.dobryweb.cz/automatic_web_audit.php4?id=2879&key=a856c3</a>

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.2.2004 1:24:46

> stále nechápu, proč to všem vadí používat v kódu tag <font> ... (pokud mám špatný názor vysvětlit :) )

Tak jo, mate spatny nazor, pokusim se vysvetlit. Soucasna tendence xhtml + css-p neni proto, ze je to proste moderni, ale jedna se o jiny uhel pohledu na danou problematiku. Dokument obsahuje strukturovana a semanticka data, kdezto zpusob, jakym budou tato data prezentovana na vystupu, je definovan kaskadovymi styly. Proto by v kodu nemely byt elementy, ktere nenesou informaci, ale vzhled!

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 21.2.2004 10:35:11

Ano chápu,že to co nenese danou informaci,by mělo být zavrženo v kaskádovém stylu...ale i přesto mi třeba přijde pohodlnější z hlediska času i té lenosti ;) prostě do kódu napsat <font...> než to ... ale abych vám řekl pravdu tak teprve teď když jsem to chtěl napsat,jsem si uvědomil,že je to pohodlnější,jsem si uvědomil,že zatímco v kódu tu definici vzhledu textu budu psát třeba 10x tak v CSS ji napíši pouze jednou a pak už na to pouze odkazuji.... no kapánek jsem se do toho zamotal ;), ale přesto děkuji za Váši odpověď

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 21.2.2004 10:37:13

Ježiš teď jsem si to přečetl a vůbec to nedává smysl, omlouvám se....
Myslel jsem tím,že teprve teď jsem si uvědomil že zatímco do kódu to napíši třeba 10x ale do CSS pouze jednou a pak už na to jenom odkazuji...

Omlouvám se za ten předchozí příspěvek ;)

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 22.2.2004 19:55:32

Vyhody pochopite az tak zacnete stranky komponovat. Ted delam "farmu" webu - tj. weby s cca. stejnym obsahem, jen ruznym vzhledem, a krome titulku a nazvu webu nemusim do xhtml vubec sahat, jen upravuji css...

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 23.2.2004 15:32:06

Je pravda,že mám nyní rozdělaný projekt,který je už téměř hotový a začal jsem řešit tiskový výstup a výhodu css jsem opravdu pochopil ;)

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 20.2.2004 10:39:33

Jedná se bezesporu zajímavý projekt. Díváme-li se na něj jako na webové stránky napsané v html, tak je to samozřejmě celkem hrozné, ale jako aplikace pro amatérské hráče šachu je to velmi zajímavé.

Z tohoto úhlu pohledu je samozřejmě podstatně méně důležitý kód, nebo skutečnost, že se stránky nevlezou na 800x600.

Co mi v úvodu vadilo, že se o stránkách téměř nic nedozví, pokud nejsem zaregistrovaný. Chápu nutnost registrace pro účast v partiích, ale proč nemůžou mít všichni přístup do sekcí jako je zpravodajství nebo statistiky? I nehráč (jako já) se může rád podívat třeba na úspěch svého kamaráda nebo si něco zajímavého přečíst.

Nicméně já se - ač nešachista - zaregistroval. A zjistil jsem, že pro člověka, kterého daná problematika zajímá je tu mnoho zajímavého. Především pak možnost on-line hry.

Zmiňme se tedy o samotném hraní - to probíhá poměrně logicky a přehledně, jen jeden malý, nicméně nikoliv nevýznamný problém tu je - hrací plocha po každém kliknutí na figurku poskočí (stránka se reloaduje a zobrazí se "odvrchu" a je nutno zase zarolovat dolů). To poměrně dost ruší. (co takhle k tomu odkazu přidat něco jako #sachovnice - ta by se pak vždy zobrazila nahoře).

Tak, to si myslím, že by pro dnešek stačilo. Když to shrnu, tak můžu říct, že graficky mě sachy.sk nijak moc neoslovily, jako html stránky je raději ani hodnotit nebudu, ale co se nápadu, obsahu a programového zpracování týče, tak mohu hodnotit jedině kladně.

Avatar

Autor komentáře: jogo

Datum vložení: 20.2.2004 14:18:33

Vase pripomienky urcite spracujeme a vetsinu z nich sa pokusime co najskor odstranit...

Avatar

Autor komentáře: jogo

Datum vložení: 20.2.2004 14:29:15

Jedna este vec.
1. Proč necháváte stránku načítat do rámce?
- no nema to nejaky extra dovod, len aby neboli vidno niekedy tie parametre (len chybicka krasy podla nas).

Odporucate nieco insie? Alebo...

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 21.2.2004 1:27:16

> no nema to nejaky extra dovod, len aby neboli vidno niekedy tie parametre (len chybicka krasy podla nas)

Tak to snad ten nejhorsi zpusob pouziti ramcu, jaky znam. Je-li k tomu dobry duvod, jsem ochoten primhourit oko, ale kvuli takoveto blbosti zneprijemnit praci uzivatelum, a jeste si myslet, ze je to kvuli krase...
Dal jen v bodech: refresh, bookmark, direct link, pda, mobil, fulltext/boti... staci to jako ukazka, co to vsechno zpusobuje?

Avatar

Autor komentáře: jogo

Datum vložení: 21.2.2004 5:28:40

Dal jen v bodech:
refresh - jo nefunguje,
bookmark - vsak aj tak si nedokazes nabookmarkovat stranku, kedze ti expiruje session (po prihlaseni),
direct link - podobne ako bookmark,
pda, mobil - mame aj wap ,
fulltext/boti... -toto neviem coje
staci to jako ukazka, co to vsechno zpusobuje?
Ale myslim ze aj tak si ma presvedcil ze s tym nieco spravime

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 22.2.2004 20:00:29

To jsou fulltextovi indexovaci roboti, kteri zaindexuji jen text napr. "Tato stranka pouziva frames.... atd". Na webu opravdu nejde o estetiku URI v adresnim radku (kdyz uz, tak spis o jeji relevantnost), ale o informace.

Divam se, ze jste to jiz zmenili, coz je za plus.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 22.2.2004 20:03:49

To jsou fulltextovi indexovaci roboti, kteri zaindexuji jen text napr. "Tato stranka pouziva frames.... atd". Na webu opravdu nejde o estetiku URI v adresnim radku (kdyz uz, tak spis o jeji relevantnost), ale o informace.

Divam se, ze jste to jiz zmenili, coz je za plus.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 25.2.2004 7:59:44

kdyz chcete pouzit frames typ stranek a uz mate php tak pouzivejte inkludy
udelejte si stranku (inklud ) kde bude jen menu, jen hlavicka, jen paticka a pak to skladejte dohromady s telem ktery bude v dalsim fajlu, framesky jsou prezitek

Avatar

Autor komentáře: Kamila

Datum vložení: 25.2.2004 17:13:52

On ten include ma taky dost musek, napriklad statickej title, nejsou to html stranky, takze si je spatne hledaj boti vyhledavacu a neindexuji je... mela jsem takhle delany weby, ale ceka je predelani a snazim se tomu vyhybat uz. jestli pak neni lepsi udelat ten file jako html a prave tohle smrdlani do nej includovat. Linky pak vedou na existujici html soubory... ale pls jestli placam, necham se poucit .-)

Avatar

Autor komentáře: Majo

Datum vložení: 20.2.2004 19:51:31

Toto je len neúplny zoznam mojich pripomienok, ktorý som zlátal po asi 10 minútovej kritike.

Design je uhladený, ale vadí mi tam reklama.
Farebné zladenie je dobré, ale žltou by som zvýraznil skôr navigačné ľavé menu.
Odkazy hore by mohli byť kontrastnejšie ku svojmu pozadiu.
K odkazu na mailového klienta by som uviedol aj mail tj. sachy@sachy.sk.
Oceňujem, že stránka je dostupná v množstve jazykoch.
Zaregistrujte by som dal niekde ku prihlasovaciemu formuláru.
Na stránke sa 2x nachádza kontakt, nie je to chybou, ale podľa mňa to nie je správne. Radšej by som vytvoril jeden odkaz, ktorý je dostatočne výrazný.
Úvodný obrázok (figúrka) je nekvalitný. Nešetrite na úkor kvality.
Viete, čo sa zobrazí pri popise vašej stránky, ak ju vôbec zaindexuje google alebo iný vyhľadávač? toto This site must be viewed with a browser that supports frames (noframes)
A už sa dostávame ku zdrojovému kódu:
Podľa mňa by úvodná stránka mala vypadať nejak takto:


----Doctype
<html>
<head>
----deklarácia charsetu a jazyka, typ dokumentu
<title>SACHY.SK - Hrajte sach online</title>----prečo nie šachy
----ďalších 10000 metatagov
</head>
<frameset rows="*" frameborder="0" border="0" framespacing="0">----nebudem sa vyjadrovať
<frame src="<a href='http://www.sachy.sk/public/index.php"' target='_blank'>http://www.sachy.sk/public/index.php"</a> name="website" scrolling="yes">
</frameset>
<noframes>
<body>
This site must be viewed with a browser that supports frames.----niečo po SLOVENSKY
(Táto stránka musí byť prezeraná s prehliadačom, ktorý podporuje frejmy)
</body>
</noframes>

</html>


K zdroju na ostatných stránkach nabudúce.
PS: dobré keywords

Avatar

Autor komentáře: jogo

Datum vložení: 21.2.2004 8:57:40

?? toto som nepochopil
K odkazu na mailového klienta by som uviedol aj mail tj. sachy@sachy.sk

Ostatne poriesime. Diky

Avatar

Autor komentáře: Majo

Datum vložení: 24.2.2004 9:33:29

Najprv sa chcem ospravedlniť za chybu v mojej predošlej kritike na túto stránku. Sekcia noframes patrí medzi tagy frameset. (frameset stránku som nerobil už nejaký ten piatok)

Teraz to, čomu ste neporozumeli:
Každý mail, osobitne mail na dotazy by mal byť v tvare :
<a href="mailto:sachy@sachy.sk" title="napr. Pošli mail">sachy@sachy.sk</a>
Nie je to pravidlo, ale určite tým budú tvoje stránky pohodlnejšie. Vyšlo o tom už zopár článkov, myslím že to bolo v Sove alebo tu na Intervale, ktoré odporúčajú tento alebo aspoň takýto tvar:
<a href="mailto:sachy@sachy.sk" title="sachy@sachy.sk">pošli mail</a>
Dôvod je prostý: užívateľ by mal byť schopný dostať sa k adrese bez toho aby kdekoľvek klikol alebo kamkoľvek ukázal.

Celý layout je vytvorený v tabuľkách, ku ktorým sa radšej nebudem vyjadrovať. Ale, keď to niekomu vyhovuje, tak prosím. Skripty by mohli ísť kľudne do externých súborov.

K CSS:

To hlavné-
1.)typografické body (pt) patria do tlačiarne a nie na obrazovku, vhodnejšie je použiť trebárs %, okrem iného, v prehliadači preto nejde zväčšiť písmo (aspoň textu, ktorý je v pt)
2.)keď už o tlačiarniach, skús sa pozrieť do náhľadu, hrôza
3.)iba Tahoma je vo font-family trocha málo, čo takto použiť niekoľko fontov aby si mohla vybrať každá platforma a ukončiť to so sans-serif?


detaily:
1.)v dokumente je mnoho interných štýlov, ktoré mohli ísť tiež do externého CSS
2.)nevidím dôvod, prečo dávať koncovku htm do externých štýlov
3.)color: black; je kratšie, a teda aj úspornejšie ako color: #000000 :)
4.)toto všetko:

BORDER-RIGHT: rgb(0,0,0) 1px solid;
BORDER-TOP: 1px solid rgb(192,192,192);
BORDER-LEFT: rgb(192,192,192) 1px solid;
BORDER-BOTTOM: rgb(0,0,0) 1px solid;

sa dá zapísať ako:

border: 1px solid #C0C0C0;
border-right-color: black;
border-bottom-color: black;

myslím, že je to úspornejšie aj elegantnejšie, ale to je vec názoru, nechcem nikomu kecať do toho ako má písať štýly

5.)tie definície farieb sú trocha schyzofrenické, raz rgb(...) potom #..., moc sa v tom človek nevyzná, alebo žeby práve to bolo ich cieľom? :)

6.)TEXT-DECORATION: none je zbytočné písať pri násobných selektoroch, teda ak tam nepatria odkazy alebo niečo podobné

Prepáčte ak som detailista, ak by som hľadal daľej určite by som našiel ešte niekoľko chýb alebo nevhodných riešení, ale vcelku som s touto stránkou spokojný. Spĺňa svoj základný účel.
-hodnotím ju na 65%

Avatar

Autor komentáře: bono

Datum vložení: 25.2.2004 16:38:53

Nejsem sice odborník na slovo vzatý, abych mohl hodnotit zda-li je tento web napsán úplně skvěle, ale zarazilo mě že se nikdo nezmínil o to, zda-li tento web splňuje to proč vlastně exituje. A totiž zda-li opravdu se dají hrát na tomto serveru kvalitní šachové partie.

To je podle mě gró, oč tu jde, nebo se snad mýlím? Sám služeb tohoto serveru využívám, a musím uznat, že jsem zatím nenašel co se týče funkčnosti, žádnou zásadní výtku.

Přeji hodně zdaru tvůrcům a správcům tohoto free projektu.

Avatar

Autor komentáře: Ondra

Datum vložení: 25.2.2004 21:46:55

Naprosto s Vámi souhlasím!Nejsem sice uživatel tohoto serveru,ale myslím si,že tyto rádoby profesionální debaty jsou v 80% k ničemu.Připomínky typu používání tagu <FONT> x CSS mi připadají jako z jiného světa.Ono je sice skutečně zajímavé se dozvědět nové informace, popřípadě si utříbit informace již získané,ale pro koncového uživatele=návštěvníka se jedná o prvek naprosto nepodstatný a nezjistitelný.Myslím,že bavit se o kultuře psaní kódu (HTML,skriptů apod.) je zbytečné,neboť každý z nás používá jiný styl,který mu vyhovuje (pokud po něm v práci není vyžadováno něco jiného...) a ve kterém se vyzná.Myslím si,že daleko podstatnější a důležitější jsou připomínky,které ukazují na nefunkčnost webu (špatné odkazy,nestabilita stránek v "minoritních" prohlížečích,debaty na používáním rámů apod.). Co jsem si zatím měl možnost přečíst,kritiky byly vždy skoro výhradně skutečně kritické.Myslím,že by Vás,pánové experti,neubylo,kdybyste někdy použili také nějaká slova chvály,neboť kritizovat umí skutečně každý,ale chválit jen málokdo... Toť můj názor,prosím,kameny si schovejte na jindy :) Přeji hezký den a autorům stránek <a href='http://www.sachy.sk' target='_blank'>http://www.sachy.sk</a> spousty spokojených uživatelů!

Avatar

Autor komentáře: jogo

Datum vložení: 26.2.2004 8:39:19

Dakujem vsetkym, vsetky poznamky mam zaznamenanea urcite budeme riesit mnohe z nich v dohladnej dobe

Avatar

Autor komentáře: Zbyněk

Datum vložení: 24.1.2008 14:48:44

Stačí mi jen napsat jestli ještě sachy.sk v budoucnu budou fungovat nebo ne, abych zbytečně nečekal a nic se nedělo!

Avatar

Autor komentáře: Franczek

Datum vložení: 25.1.2008 6:46:36

Ja tiež čakám a nič !!!! z jednej hodiny na druhú prestala fungovať stránka a od vtedy sa nedá prihlásiť, na email mi nikto neodpovedá a tak sa zdá že sa ani nedoručil.Je to smutnú ale na webe som nikde žiadnu informáciu nenašiel o páde ,odstávke,odpojení,ukončení alebo inej závady ohľadne sachy.sk. Je to škoda lebo to bol síce pomalý ale dostupný web, kde sa schádzala veľmi početná medzinárodná komunita podobne a nenásilne zameraných priaznivcov tejto krásnej hry !!!!

Avatar

Autor komentáře: xyx

Datum vložení: 17.4.2008 12:06:48

Dobrý den, hraji na www.sachy.sk Nejsem programátor, ale spokojený uživatel tohoto originálního korenspodenčního šachu. Mám i předplacenou službu formou uživatelského balíku. Již třetí den nefunguje odkaz. Nevíte co se stalo? Že by zase nezaplacená fa? Díky za odpověď xyx

Avatar

Autor komentáře: Madlo

Datum vložení: 21.4.2008 7:49:54

Tiež som z toho paf, čo sa vlastne udialo a prečo serve už piaty deň nefunguje :-(

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz