Starší komentáře ke článku: SEO - struktura a přesměrování

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: brn

Datum vložení: 4.12.2004 13:07:07

no, o SEO se zajimam jen okrajove, ale moc noveho jsem se tu nedozvedel (3 veci), snad je to tim, ze je to teprve druhy dil. Pripada mi, ze je ten dil zameren na skutecne zacatecniky (kdo by dnes delal neco ve statickem HTML?), snad to bude jine v dalsich dilech.

Me by treba zajimala primo optimalizace na Seznamu - jestli tam vubec nejak poradi ovlivnovat jde (bez placenych odkazu), jestli ma vliv nekolikanasobne uvedeni klicoveho slova v popisku, jak probiha razeni podle JyxoRanku, ...

Avatar

Autor komentáře: dgx

Datum vložení: 5.12.2004 3:01:47

vy byste chtěl SEO umět, ale ne učit se ho :-) Bohužel, bez trpělivosti a detailní znalosti základních elementů nedosáhnete pochopení celku.

Nicméně, na otázku ovlivnění pozice u Seznamu Vám mohu odpovědět hned a ušetřit Vám tak spoustu času: "Na Seznamu nemůžete bezplatně ovlivnit naprosto nic". Kdyby jste náhodou nějakou lepší pozici získal, je jen otázkou času, než si toho obchodníci všimnou a pozici prodají někomu jinému ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marabu

Datum vložení: 5.12.2004 17:13:09

Trošku mi uniká Váš komentář s ohledem na statické či dynamické stránky - to je přece z hlediska vyhledávače či uživatele jedno, ne? Jestli je ten kód který od serveru obdržíte generovaný z databáze, zpracováním nějakých souborů atd. nebo se jen přepošle určitý soubor přece na výsledku z pohledu příjemce úplně jedno, nebo si snad dělíte v bookmarcích zvlášť statické a dynamické stránky? Předpokládám že nikoli.

Avatar

Autor komentáře: brn

Datum vložení: 7.12.2004 22:36:20

ano, z hlediska uzivatele je to uplne jedno. Z hlediska vyvojare je lepsi dynamicke generovani (do cehoz pocitam i cachovani), coz dnes uz podporuje i kazdy druhy freeweb, takze proto rikam, ze to snad uz nikdo nepouziva (tak maximalne na 5 strankovych webech)

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 5.12.2004 10:14:15

Podle mě je popsaný rozdíl zcela nesmyslný a může zanést zmatek do názvosloví.

Avatar

Autor komentáře: Karel Fučík

Datum vložení: 5.12.2004 10:55:41

O přesměrování přes chybovou stránku už jsem něco četl, jen by mě zajímalo, jaké URI se při tomto způsobu objeví v adresním řádku klienta -- jestli po přesměrování se tam objeví not-so-cool-URI, nebo cool-URI. A dál, proč se posílá 301 Moved Permanently, když v RFC2616 je "The requested resource has been assigned a new permanent URI and any
future references to this resource SHOULD use one of the returned
URIs". Proč se teda nepoužije raději 302 Found ("Since the redirection might be altered on occasion, the client SHOULD
continue to use the Request-URI for future requests"), nebo vůbec, proč nepoužít 200 OK? HTTP příliš nerozumím, tak mě prosím nekamenujte, jestli jsem úplně mimo.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.12.2004 12:22:43

Při použití chybové stránky 404 se může objevit cokoli, záleží na tom, k čemu ji používáte. Pokud k přesměrování, pak se vám objeví adresa cílové stránky, pokud ke tvorbě cool URI, pak samozřejmě toto URI.

Co se týče hlaviček, v článku je zmiňováno přesměrování, a to se správně provádí pomocí hlavičky "HTTP/1.1 301 Moved Permanently", pro tvorbu cool URI se používá hlavička "HTTP/1.1 302 Found".

Hlavičku "HTTP/1.1 200 OK" chybová stránka nikdy posílat nemůže, protože tato hlavička značí buď bezchybné nalezení hledaného dokumentu nebo bezchybné provedení nějaké akce, která nemá žádný výstup do prohlížeče. Pokus o zaslání této hlavičky skriptem může dokonce vést i ke zhroucení některých www serverů.

Jinak bych vám doporučil prostudovat odkazový materiál článku, především text kolegy Biena. Najdete v něm nejen podrobný popis využití chybové stránky, ale i moje poznámky ohledně správného použití hlaviček (které jsem zde víceméně přetlumočil ;-)

Avatar

Autor komentáře: Karel Fučík

Datum vložení: 5.12.2004 12:46:34

Děkuji za odpověď, asi jsem to špatně nazval, měl jsem na mysli použití pro tvorbu cool URI. Odkazovaný článek pana Biena jsem četl, nicméně to, jaké URI se objeví u klienta jsem se nikde nedočetl. Takže, pokud jsem to správně pochopil, záleží to právě na posílané hlavičce HTTP.

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 7.12.2004 9:48:23

Jeden administrátor mi říkal že přesměrování přes 404 by se nemělo používat, protože se každé volání stránky pak zapíše do chybového logu serveru - je to pravda? Používám jen mod_rewrite takže s tím nemám žádné zkušenosti.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 7.12.2004 9:58:50

Je to pravda a není to pravda. Záleží na nastavení serveru. Pokud použiji tuto techniku pro tvorbu cool URI, pak logicky musím odpovídajícím způsobem nastavit server ;-)

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 7.12.2004 10:20:49

Jasně, to by ale v článku mělo být výslovně zmíněno - možnost nastavit tohle chování serveru mám jen velmi výjimečně a myslím že většina ostatních kodérů je na tom velmi podobně.
Jinak co se týče mod_rewrite, to má zas tu nevýhodu že se musí vyhodnocovat regulární výraz což při velmi velkém množství požadavků může způsobovat problémy s výkonem, ale tam už potom nastupují různé "nečisté" techniky - např. použití statických stránek v jinak dynamickém webu, různé clusterovací techniky apod.
V každém případě přepsání pravých URL na "cool URL" je velmi dobrá věc ačkoli se tomu někteří lidé (a zvlášť programátoři CMS) urputně brání :-)

Avatar

Autor komentáře: Karel Fučík

Datum vložení: 7.12.2004 21:14:44

Rozmýšlím se použít tuto techniku, ale teď teda nevím. Možnost nastavit server nemám. Tím nastavením serveru myslíte to, aby nezapisoval do logu chyby typu "nenalezení souboru"? Když to nechám být, je to až takový problém (kromě toho, že bude zkreslený log)?

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 14.12.2004 9:33:52

Problém to není, pokud nebude admin nadávat :-)

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 5.12.2004 11:46:58

<I>"Uživatelé i vyhledávače jednoznačně ocení URL typu <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.example.com/kategorie/podkategorie/vyrobek/' target='_blank'>http://www.example.com/kategorie/podkategorie/vyrobek/</a> před <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.example.com/index.php?kat=18&podkat=5&vyr=128' target='_blank'>http://www.example.com/index.php?kat=18&podkat=5&vyr=128</a>.

...

Obecně lze říci, že byste na první pohled měli z URL poznat, co na dané stránce najdete. Proto pokud jsou URL s otazníkem nevyhnutelné, snažte se místo číselných parametrů použít textový popis. Tedy druhá URL by vypadala následovně: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.example.com/index.php?kat=kategorie&podkat=podkategorie&vyr=vyrobek."</I>' target='_blank'>http://www.example.com/index.php?kat=kategorie&podkat=podkategorie&vyr=vyrobek."</I></a>


V prvním odstavci absolutně nemá cenu porovnávat URL. První je ze <B>statických</B> stránek a druhé z <B>dynamických</B> - je to jako porovnávat jabka a hrušky. Těžko v prvním případě rozchodím stránky dynamicky.

A v druhém odstavci se přikláním k předávání <B>ID</B> výrobku (resp. kategorie a podkategorie) před názvem.
<B>Důvod</B>: lepší kontrola při zabezpečení aplikace. Pokud tam bude nějaký text a budu se dotazovat do DB, tak mi tak návštěvník může jednodušejc něco podšoupnout do dotazu. Kontrola číselného <B>ID</B> je daleko lepší a lehčí. Pokud je ta kontrola názvu vůbec reálná - nenapadá mě jak a vlastně mě to ani nezajímá ;o)

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 5.12.2004 11:57:08

<I>V prvním odstavci absolutně nemá cenu porovnávat URL. První je ze statických stránek a druhé z dynamických - je to jako porovnávat jabka a hrušky. Těžko v prvním případě rozchodím stránky dynamicky.</I>

A na to jste přišel jak? Klidně v té složce může být umístěn soubor index.php. Nebo můžete použít mod_rewrite pro přepisování odkazů.

Sám podobné URL používám a úplně bez problémů.

A ad id versus text: Uživatele nezajímá, co je pro vás snazší naprogramovat. Mu prostě URL s číselnými parametry nic neřekne. Třeba zde na Intervalu nikdy nevím, co se za jakým číslem skrývá za článek.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.12.2004 12:38:43

Ad číselné argumenty vs názvy článků: Také mi vadí, když z názvu nepoznám, oč jde (respektive mě těší, když to poznám). Je ovšem podstatný rozdíl v zavádění cool URIs do existujícího systému a do nově vytvářené prezentace. U webů začínajících "na zelené louce" lze s mnoha budoucími potřebami počítat dopředu, u stávajících projektů je často zapotřebí zásadní reworking. To je i případ Intervalu, který za sebou táhne pořádnou zátěž minulých hříchů - na změnách potřebných pro cool URIs se pracuje již od poloviny minulého roku a stále nejsme tak daleko, abychom je mohli nasadit ;-(

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 5.12.2004 14:11:47

<I>"Klidně v té složce může být umístěn soubor index.php."</I>

Popravdě jsem to tam chtěl napsat jako vtip se smajlíkem, ale pak jsem to radši nepsal. Osobně si myslím, že je zrovna toto pěkná hloupost, kterou programátor přijde o určité výhody!

Jinak nepotřebuju vědět, co se za jakým id skrývá za článek. Vím, kde ho mám najít a když si chci odkaz někam uložit, tak je pro mě daleko důležitější titulek stránky než URL, protože v případě že jde o články ze stejného webu s neměnícím se titulkem, tak si jich "nemůžu" uložit víc.

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 5.12.2004 14:16:47

Doporučuji znovu pročíst odkazovaný dokument <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.w3.org/Provider/Style/URI.html' target='_blank'>http://www.w3.org/Provider/Style/URI.html</a>

Cool URI přinášejí z mého pohledu pouze výhody, především pro návštěvníky. U mě má takový web velké +, protože se mi na něm lépe orientuje.

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 5.12.2004 15:06:18

Dobře dobře, v tom případě beru zpět poslední větu prvního komentáře

<I>"... Kontrola číselného ID je daleko lepší a lehčí. Pokud je ta kontrola názvu vůbec reálná - nenapadá mě jak a vlastně mě to ani nezajímá ;o)"</I>

a začíná mě zajímat, jak provést tu kontrolu - konkrétně v PHP. Nějaký nápady mám, ale jsou dost krkolomný, takže si rád nechám poradit.

Vím, že to pak nemá co dělat u tohoto článku, takže s tím jdu i do Interfóra, ale ...

Díky

Avatar

Autor komentáře: Jan Mensik

Datum vložení: 5.12.2004 15:41:12

boze co je na tom tezkeho? Je to preci uplne stejne jako kdyz kontrolujete jakykoliv vstup textovy od uzivatele pres formular!

Bud si nejdrive treba pres funkci ereg () zjistite, jestli se parametr, input, url atd. sklada pouze z Vami pozadovanych znaku ("^[a-z0-9-]+$"), nebo to pred predanim do DB query prozenete pres funkci addslashes ().

Pokud mate takto elementarni neznalosti, divim se ze se vubec odvazujete polemizovat s autorem clanku...

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 5.12.2004 16:50:37

Zdravím,

divte se čemu chcete, ale rozhodně se Vás nebudu ptát, zda si můžu dovolit polemizovat s autorem článku, kor když to bylo na jiné téma, než je tento dotaz!

A teď k věci. Čím víc je programátor paranoidní, tím je to lepší!!! Vámi zmíněné funkce ereg() a addslashes() samozřejmě ZNÁM a POUŽÍVÁM. Jen když ale budu vycházet ze článku na interval.cz o bezpečnosti a SQL dotazech - <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interval.cz/clanek.asp?article=1389' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=1389</a> - tak je tam pár ukázek - například to s 2 dotazy za sebou, kde autor článku přímo mluví o PHP, i když to v něm nelze! Podle článku by to bylo možné, pokud by test regulárním výrazem povoloval středník.

Proto jsem spíše přemýšlel nad úplně jinou věcí při testování než jste zmínil!!!

Přeju pohodovej zbytek dne bez zbytečnýho divení ;o)

Avatar

Autor komentáře: Roman Pištěk

Datum vložení: 7.12.2004 9:49:17

pane,

nehrajte si na mistra a raději pokračujte ve čtení intervalu, koukám, že už jste u článků z roku 2002, za chvíli tedy už budete moci polemizovat i s lidmi z W3C :)

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 10.12.2004 10:27:08

víte kulový o tom, co čtu a kde jsem, tak ...

na mistra si tady hrajete jen vy - já jsem se spletl a přiznal chybu! což si myslím, že vy byste nikdy nedokázal;o)

fulltime - písk

Avatar

Autor komentáře: kfdhglskjh

Datum vložení: 5.12.2004 15:12:20

Proste pouzijte mod_rewrite, ten vam z "www.domena.cz/pracky/se_susickou/samsung100" udela "www.domena.cz/index.php?id=pracky/se_susickou/samsung100" a v tom PHP si to pak preparsujete. Zakaznik navenek vubec nepozna, ze to beha pod PHP - dalsi vyhoda.

Avatar

Autor komentáře: pako

Datum vložení: 5.12.2004 20:52:33

Proč je výhoda, že zákazník <B>vůbec nepozná</B> že web běhá pod PHP?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.12.2004 21:03:12

Ze dvou důvodů - kvůli budoucí změně technologie a eventuálnímu pokusu o nepřátelský průnik do systému ;-)

Avatar

Autor komentáře: spaze

Datum vložení: 10.12.2004 2:55:34

kdo pozna z koncovky v url na cem danej web bezi, tomu zacnu rikat pan Hacker s velkym H ;P

Avatar

Autor komentáře: Hynek Olchava

Datum vložení: 6.12.2004 7:32:49

Jednoduchá ukázka mluvící za vše:

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://navrcholu.cz/Statistika/58501/2004/12/06/odkazujici-vyhledavace/' target='_blank'>http://navrcholu.cz/Statistika/58501/2004/12/06/odkazujici-vyhledavace/</a>

Tohle vypadá jako statická stránka, ale asi je z obsahu té stránky jasné, že je generovaná.

Avatar

Autor komentáře: Charlie

Datum vložení: 6.12.2004 22:01:31

A je taková hiearchie bezpečná? Nelze z ni velice rychle pochopit strukturu systému a pomoci tak odhalit špatně zabezpečená místa?

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 6.12.2004 22:23:42

Právě že naopak, je skrytá použitá technologie (ASP, PHP...). Nezobrazují se také potencionálně nebezpečné parametry v URL.

A pro lidi a vyhledávače je to ráj.

Avatar

Autor komentáře: spaze

Datum vložení: 10.12.2004 3:06:08

viz muj komentar vyse.. jen blazen si muze myslet, ze kdyz navstevnik nevidi priponu, ze nemuze poznat, cim je web _powered by_

$ HEAD -S <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.navrcholu.cz' target='_blank'>http://www.navrcholu.cz</a>
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.navrcholu.cz' target='_blank'>http://www.navrcholu.cz</a> --> 301 Moved Permanently
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://navrcholu.cz/' target='_blank'>http://navrcholu.cz/</a> --> 302 Moved Temporarily
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://u.iinfo.cz/u/s/?kam_vratit=http%3A%2F%2Fnavrcholu.cz%2F' target='_blank'>http://u.iinfo.cz/u/s/?kam_vratit=http%3A%2F%2Fnavrcholu.cz%2F</a> --> 302 Found
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://navrcholu.cz/?FSID=91D2A788DF0D34732741CF70ADEC9EF5' target='_blank'>http://navrcholu.cz/?FSID=91D2A788DF0D34732741CF70ADEC9EF5</a> --> 302 Moved Temporarily
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://navrcholu.cz/;jsessionid=2E76C9DEB21EC9EB9BE4631CCE76AD30' target='_blank'>http://navrcholu.cz/;jsessionid=2E76C9DEB21EC9EB9BE4631CCE76AD30</a> --> 200 OK
Cache-Control: private
Connection: close
Date: Fri, 10 Dec 2004 01:55:31 GMT
<B>Server: Apache-Coyote/1.1</B>
Content-Length: 25230
Content-Type: text/html;charset=ISO-8859-2
Client-Date: Fri, 10 Dec 2004 01:55:31 GMT
Client-Peer: 81.31.5.15:80
Client-Response-Num: 1

$ HEAD -S <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.luckyglass.cz' target='_blank'>http://www.luckyglass.cz</a>
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.luckyglass.cz' target='_blank'>http://www.luckyglass.cz</a> --> 302 Object moved
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.luckyglass.cz/en/' target='_blank'>http://www.luckyglass.cz/en/</a> --> 200 OK
Connection: close
Date: Fri, 10 Dec 2004 01:58:16 GMT
Accept-Ranges: bytes
ETag: "013686cf1bfc41:88c"
<B>Server: Microsoft-IIS/5.0</B>
Content-Length: 13786
Content-Location: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.luckyglass.cz/en/index.html' target='_blank'>http://www.luckyglass.cz/en/index.html</a>
Content-Type: text/html
Last-Modified: Mon, 01 Nov 2004 09:01:50 GMT
Client-Date: Fri, 10 Dec 2004 01:58:17 GMT
Client-Peer: 217.31.49.6:80
Client-Response-Num: 1
<B>X-Powered-By: ASP.NET</B>

$ HEAD -S <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.email.cz' target='_blank'>http://www.email.cz</a>
HEAD <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.email.cz' target='_blank'>http://www.email.cz</a> --> 200 OK
Cache-Control: no-cache,must-revalidate,max_age=0
Connection: close
Date: Fri, 10 Dec 2004 01:59:50 GMT
Pragma: no-cache
<B>Server: Apache/1.3.27 (Unix) mod_gzip/1.3.26.1a PHP/4.1.2</B>
Content-Type: text/html
Expires: Mon, 29 Jan 2001 20:00:00 GMT
Client-Date: Fri, 10 Dec 2004 01:59:50 GMT
Client-Peer: 62.168.57.98:80
Client-Response-Num: 1
<B>X-Accelerated-By: PHPA/1.3.3r2
X-Powered-By: PHP/4.1.2</B>

a k tem parametrum.. parametry nejsou videt na strance, ale do aplikace se ve vetsine pripadu dostavaji, takze popisovane vyhody jsou spise _security thru obscurity_

Avatar

Autor komentáře: spaze

Datum vložení: 10.12.2004 3:09:10

abych se doplnil.. samozrejme ze uvedeny udaje se taky daji zmenit a upravit, takze je take nelze brat za stoprocentni

Avatar

Autor komentáře: swamp

Datum vložení: 7.12.2004 0:27:13

A co se vám třeba na URL
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://t-mobile.cz/Web/Residential/PeceAPodpora/SouboryKeStazeni.aspx' target='_blank'>http://t-mobile.cz/Web/Residential/PeceAPodpora/SouboryKeStazeni.aspx</a>
zdá nebezpečné? Co nebezpečného byste tam chtěl odhalit asi? Něco víc než kdyby to bylo parametricky?

Avatar

Autor komentáře: Pavel Kolesnikov

Datum vložení: 8.12.2004 12:40:02

Rada "použít při návrhu statického webu rovnou budoucí koncovku" mi nedává smysl:
- obvykle v této fázi budoucí koncovku neznám
- není nic těžkého na tom, začnu-li s běžnou koncovkou html a při přechodu na jinou technologii namapuju příslušný handler na koncovku html (kromě toho mi tento postup subjektivně přijde méně obskurní, než naopak používat příponu třeba php pro stránky statické)

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 8.12.2004 16:39:03

Pokud budoucí koncovku neznáte, je asi nejlepší nepoužívat žádnou. A možnost namapovat handler může být na některých webhostinzích problém.

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 9.12.2004 13:22:11

Nepoužívat žádnou koncovku je docela zcestné (bez koncovky jsou adresáře, některé programy pořád ještě berou koncovky v potaz).
Koncovka by měla být .html nebo .htm, protože i když je to generované PHPckem nebo čímkoli jiným, výstup je v jazyce HTML.
Mě se osvědčilo dávat standardně .html (věci s touhle koncovkou zpracovává server), když náhodou potřebuju úplně statickou stránku na kterou server nemá co hrabat tak píšu .htm

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 9.12.2004 14:50:12

V článku je "budoucí koncovka" použita pouze jako alternativa, když nemáme jinou možnost. Správným řešením jsou samozřejmě Cool URIs, v souladu s doporučením W3C (tedy bezkoncovková a bezsouborová "adresářová" struktura ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek

Datum vložení: 8.12.2004 16:29:00

Dobry den, nevedeli by ste mi prosim pomoct nahodu s tymto?

Chcel by som prepisat nieco taketo:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.nieco.sk/a-11/b-22' target='_blank'>http://www.nieco.sk/a-11/b-22</a>
na adresu
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.nieco.sk/index.php?param_aa=11¶m_bb=22' target='_blank'>http://www.nieco.sk/index.php?param_aa=11¶m_bb=22</a>

urobil som to nasledovne:
RewriteRule ^/a-([^/]+)/b-([^/$]+)/?$ /test.php?param_aa=$1¶m_bb=$2 [L,QSA]

ale problem je s obrazkami, css, js, ...
vid. - rewrite.log:
init rewrite engine with requested uri /aa-11/img/pic.jpg

(to "/aa-11" tam nema byt obrazky su v adr. /img/pic.jpg )

Skusal som aj vlozit pred to pravidla nieco taketo:
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/a-([^/]+)/b-([^/$]+)/?$
alebo
RewriteRule \.(gif|jpe?g|png|ico|css|js|txt)$ - [NC,S=1]

problem ale je ze uz ked sa spusti init, rewrite si mysli,
ze uz je v adresari "/aa-11" a zas to nefunguje... ;-(
a hlada obrazok /aa-11/img/pic.jpg ....

Teoreticky by sa to dalo vyriesit s absolutnymi cestali obrazkov
ale do css je podla mna blbost davat absolutne cesty,
lebo potom by mi ten web nefungoval na testovacej adrese, co nie je dobre.

Dalej by sa to dalo vyriesit parametrom [R] ale to tiez nechcem.
Neviete mi prosim poradit?

Dakujem,

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 9.12.2004 22:54:21

Zdravím,

jak rozchodím mod_rewrite na localhostu, bych mohl aplikaci nejdřív odladit, než ji posadím na webserver?

1. problém: po vypsání phpinfo() o mod_rewrite ani zmínka :o(

2. problém: ".htaccess" nevytvořím, pač mi to Wokna nevezmou :o(

díky

PS: WinXP, Apache 1.3.X

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 9.12.2004 23:15:03

ad 2: Vyřešeno - jsem trubka! Už jsem asi přepracovanej ;o)

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 10.12.2004 3:15:17

ad 1: mod_rewrite nema s php zas az tak moc spolecnyho, je to modul do apache, cili bych hledal v httpd.conf.. (php na apache na unixu dava do phpinfo zminku o loaded modules v apache, win32 verze evidentne ne)

ad 2: povoleni zpracovani htaccess ma (negativni) vliv na vykon serveru, musi pri kazdem pozadavku hledat soubor .htaccess v nekolika adresarich a pak ho jeste zpracovat, takze se obcas konfigurace uvadi primo v definici virtualhostu v httpd.conf. varovani: rewriterule se chovaji trochu odlisne pri pouziti v directory context (prave htaccess) a pri pouziti v uff.. jinym kontextu (v definici virtualhostu)

Avatar

Autor komentáře: spaze

Datum vložení: 10.12.2004 3:17:43

a opet se musim doplnit ;)

Apache/1.3.33 (Win32) PHP/4.3.9 mi nevypisuje natazeny apache moduly, Apache/2.0.52 (Win32) PHP/5.0.2 ano..

Avatar

Autor komentáře: Štěpánek

Datum vložení: 10.12.2004 10:37:07

ad 1: vím, že je to modul Apache. funkcí PHPInfo() jsem chtěl jen zjistit, zda je ten modul "naloadován". díky za info, že ve Win32 tam ta zmínka o modulech není.

Myslel jsem, že stačí v httpd.conf odkomentovat řádky:
LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
AddModule mod_rewrite.c


ad2: jj - to jsem věděl, ale díky.

Avatar

Autor komentáře: janik

Datum vložení: 10.12.2004 23:07:21

Napr: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.motCMSlean.org' target='_blank'>http://www.motCMSlean.org</a>
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.absolutengine.com' target='_blank'>http://www.absolutengine.com</a>

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 11.12.2004 14:52:18

anebo v česku vyvíjený a na tisíci webech používaný: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://blogcms.com/' target='_blank'>http://blogcms.com/</a>

Avatar

Autor komentáře: upozornění

Datum vložení: 5.1.2005 14:24:15

následující informaci prosím zvažujte velmi důkladně, vůbec si nejsem jistý její pravděpodobností

zařadil jsem web knihovny (www.knihovnabbb.cz) do kritiky v sekci intervalu, před tímto krokem byl Google page rank u všech stránek 5/10, ale když jsem to zkontroloval (několik dní) poté - měly stránky důležitost 0/10. Podle SEO knihy (autora jsem bohužel zapomněl) to může znamenat, že stránky byly penalizovány.
Web je rozdělen do čtyř adresářů (/,/archiv,/o_knihovne,/sluzby) - z kořenového adresáře nevedl žádný odkaz na interval a u hlavní stránky zůstal google rank 5/10, avšak u všech ostatních sekcí se změnil na 0/10

takový obrat mě zděsil a ihned jsem namísto odkazu vložil
document.write('<a href....

a později jsem link na interval odstranil úplně

dnes ukazuje IE i Firefox 3/10, u hlavní stránky stále 5/10
interval má 6/10, ale v té době to bylo myslím nižší a já navíc odkazoval na stránku s 0/10 (to by však teoreticky nemělo vadit, pokud není vyhodnocena jako "nečistá")

opakuji znovu, příčina náhlé změny mohla být jiná, ale v té době jsem odkazoval skutečně jen na interval - ostatní linky zůstávají stejné i dnes, také jsem nedělal žádné úpravy v obsahu, žádnou optimalizaci (OO penalty), nebyl čas

pokud vám tedy záleží na SEO, tak neuškodí dobudoucna zvažovat na koho odkazujete (tedy - pouze pokud jde o oboustranný link, jednosměrné nevadí)

roman

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 5.1.2005 15:09:31

Jsem si na 99% jistý, že to s odkazem na Interval nemělo co dělat. A na 95% jistý, že za to může updatu Toolbar PageRanku, který v předchozích dnech probíhal.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.1.2005 17:14:29

Vaše úvaha je nejenom mylná, chybné jsou také informace, na níž je založena. Interval.cz má dlouhodobě stabilní Google ToolBar PR 6/10.

Z principu odkazem na náš server o řádný PR nemůžete přijít.

Nové hodnoty PR se utvářejí v posledních několika dnech, kdy na jednotlivých centrech Google dochází postupně k jejich přepočtu. Předchozí přepočet proběhl počátkem jara 2004.

Pokud se vám tedy PR stránek měnil v době, kdy jste byl zařazen do Kritiky, nemělo to nic společného ani s Intervalem, ani s Googlem, pouze s kvalitou nástrojů, v nichž jste PR kontroloval.

(BTW: Autorem té SEO knihy je Radim Smička, viz <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interval.cz/clanek.asp?article=3436' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=3436</a> ;-)

Avatar

Autor komentáře: Peta

Datum vložení: 30.12.2005 13:44:53

Udalne existuji sluzby, ktere Vam zvednou odkazovanim rank. Nevi nekdo jak to funguje? Vim o www.tvujrank.cz, www.pagerank.cz. Ktery funguje lepe?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 30.12.2005 14:01:27

Z principu PR vyplývá, že podobné "služby" nemohou fungovat. Naopak, většinu z nich například Google blokuje, protože to jsou v podstatě prachsprosté linkfarmy ;-)

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 26.1.2009 11:54:53

Dobrý den. Mám takový problém: v jednom www prostoru mám několik domén. Potřeboval bych, aby se mi v řádku prohlížeče nevypisovala doména na kterou je prostor registrován, ale doména, která je volaná. Konkrétně: do prohlížeče napíšu: www.ananta.cz zobratí se: www.andele.info/pur/... chtěl bych zobrazit: www.ananta.cz/... Děkuji za pomoc.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz