Starší komentáře ke článku: sietook

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 27.6.2005 8:43:25

pěkné, jak design tak i použitá logika dokumentů, místo hodnocení jsem si opravdu pěkně početl co se mi nelíbí: a) kombinace patkového a bezpatkového písma jsou mému oku nelibé b) pevný layout - dáno obrázkem v hlavičce, který se se zapnutou lištou historie nevejde do 1024x768 a musí se rolovat vodorovně c) diskutabilně ošetřená "404 page" - hláška, že se stránka připravuje je zavádějící

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 11:10:10

a) Pätkové a bezpätkové písmo - to bola voľba hneď pri zrode a celkom mi to sedelo. Časom nie je vylúčené, že sa to zmení. b) pevná šírka je kvôli obrázku. Keď som mal plávajúcu šírku, tak sa pri zväčšpvaní a zmenšovaní web dosť rozpadal. c) to nie je hláška 404 ;-) Pretože hláška 404 tam v skutočnosti je len na hlavnú index.php. Zatiaľ nepoužívam .htaccess.

Avatar

Autor komentáře: pepik

Datum vložení: 27.6.2005 9:17:18

Ty mas neco proti Veronice? Ten obrazek je dost strasny... Jinak jako bych uz ten web nekde videl...

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 11:11:07

Mal by som mať niečo proti nej..? ;-) Povedz mi, kde si videl ten web..?

Avatar

Autor komentáře: GEe

Datum vložení: 27.6.2005 9:26:37

Nejdřív něco málo ke grafice a typografii: - patkové písmo v menu není opravdu šťastná volba ani u hlavního, ani u toho menu dole, u kterého je podle mě i malé písmo - u nadpisů pro jednotlivé články: zařazení do kategorie - je dost nevýrazné, lze lehce přehlédnout - proložení řádku je zbytečně veliké - nadpisy by mohli asi také být menší - ve FireFoxu se opravdu divně chovají odkazy (pseudotřída :hover) - osobně bych informace a banery jako je TOPList přesunul až na konec levého menu - z barevného schématu stránek mám smýšený pocit, na jednu stanu použijete celkem zajímavý horní motiv a následně vytvoříte kombinaci hnědozelené + hnědorůžové, každopádně je to hodně nezvyklá kombinace - při vypnutých stylech v FF je název "navigace" součástí seznamu, po zběžném pročtení ZD jsem zjistil,že takto máte řešeny všechny levé elementy. Doporučil bych vám vyjmout je ze seznamů a dát je do nadpisů Zdrojový kód: - přehledný, dobře se v něm orientuje, jen bych možná odřádkovat i jednotlivé konce elementu "li" a "a" Celkové hodnocení: vzhledem k tomu, že jde a poloprofes. tvorbu: 85%

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 11:18:15

- Už som na to reagoval v prvom príspevku. Pätkové písmo som volil úplne na začiatku a nie je vylúčšné, že sa časom zmení. - zaradenie do kategórie môžem zmeniť. Len musím prísť na to, ako to odlíšiť od nadpisu. - preloženie riadkov mám myslím 1.5em a javilo sa mi najvhodnejšie. - Veľkosť nadpisov som chcel urobiť dominantnejšou. - Neviem, aký FF používate Vy (predpokladám 1.0.4 ;-), no mne všetko ide korektne. - Áno, bannery presuniem pod celé ľavé menu. Už boli hádam na každom mieste na webe a tu sa zatiaľ usadili najviac. - farebná kombinácia je každého silne subjektívny názor. Urobíte jednu kombináciu, niekomu sa páči, inému nie. V tomto meniť nebudem, pretože všetkým vyhovieť sa nedá. - Nadpis navigácie je súčasťou zoznamu, pretože to sú ešte relatívne staršie weby odo mňa. Dnes všetky nadpisujem pomocou nadpisov. zdrojový kód: - odriadkovanie </li></a> som skúšal, no u obrázkov to vytvára krátke čiarky na konci, čo nevyzerá dobre. U textu sa to samozrejme neprejaví. Rozhodne v tom ale nevidím nejakú chybu ;-) - inak dík

Avatar

Autor komentáře: Tom

Datum vložení: 27.6.2005 11:23:50

Hodnocení grafiky je dost subjektivní záležitost, tady bych si u několika bodů dovolil oponovat - patkové písmo v hlavním menu mi přijde docela v pořádku, naopak spodní menu je celkově hrozné - nadpisy bych klidně udělal ještě větší s tím ostatním celkem souhlasím, celý sloupec s obsahem je barevná a typografická katastrofa ... motiv v hlavičce mi přijde tak nějak divně neostrý ale jinak by se na tomto základu ten design postavit dal, jen by to chtělo víc odvahy, preciznosti, živější barvy a tak

Avatar

Autor komentáře: Akaiman

Datum vložení: 27.6.2005 12:01:06

Celkove na me pusobi dobre, az na par veci, ktere to u mne zbytecne kazi. a)proc je to nalepene vlevo? Boli me z toho hlava. b)jeste bych zapracoval na te grafice v hlavicce. Ta se mi nelibi vubec c)souhlasim s tim dolnim menu, taky se mi nelibi Jinak dobre.

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 13:55:31

a) Web je naľavo, pretože celková prvotná koncepcia bola položiť ho doľava b) grafika v hlavičke niekomu sedí, inému nie. Ale skúsim sa zamyslieť. c) dolné menu zmením, ale ešte neviem ako inak dík

Avatar

Autor komentáře: Tibor

Datum vložení: 27.6.2005 13:11:32

Na túto stránku som sa už niekedy v minulosti dostal a celkom ma zaujala. Nepozerám to všetko, tak len pár detailov, ani nie tak kritika ako nápad: - v navigácii by sa mohli prehodiť acceskey (AK) pred odkaz, alebo odkazy zarovnať doprava, prípadne ich nejak usporiadať podľa dĺžky, takto je to rušivo zubaté - medzi zatvorkami a AK je úzka medzera, takže podčiarknutie nie je dostatočne oddelené, buď zväčšiť medzeru alebo zrušiť podčiarknutie - pozadie hlavného stĺpca by mohlo byť bledšie, prípadne ladené do inej farby - čo takto meniť title pri článkoch? Kategórie majú zmenený, pri článkoch zostáva základný - dal by sa znížiť počet bielych znakov, ale na stránke ako je táto to nevadí - hodilo by sa zarovnanie celej stránky na stred Inak dobré články...

Avatar

Autor komentáře: Tibor

Datum vložení: 27.6.2005 13:48:14

...ešte som zabudol že sa mi nepáči pätička nápad na zmenu - rozdeliť odkazy na navigáciu - tú inak oštýlovať a umiestniť na vrch pätičky, potom ten text vytvorili... (btw. čo znamená <pvwd title="webdesign">?) a na koniec odkazy na prístupnosť, ... ale bez oddelovačov - len nejaké medzery, a oddeliť stránku od spodku (padding 10px alebo tak...)

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 14:01:07

Dík za nápad.. skúsim to urobiť tak, aby to dolné menu bolo nad pätičkou. Skúsim, čo sa s tým dá zaujímavé urobiť (dolné menu).. veď časom to všetko pomením podľa tejto kritiky. <pvwd title="webdesgin"> je len pokus o nejaké pomenovanie tímu, čo sme na tom robili ;-) sú to iniciály mien.

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 13:57:59

- jasne, AK ani mne moc takto nesedia, no ešte som neprišiel na to, ako ich doladiť. - skúsim zväčšiť medzeru - pozadie hlavného stĺpca bolo najlepšie farebne takto.. skúšal som i iné varianty, no nebolo to ono podľa mňa - title pri článkoch bude.. - zarovnanie na stred nie je problém.. bude aj to (časom) inak díky moc

Avatar

Autor komentáře: Ivino

Datum vložení: 27.6.2005 17:35:11

Web sa mi páči, to hlavné tu už bolo povedané. Ale len taký detail: Dole je napísané vytvorili [b]zo[/b] všetkým, čo k tomu patrí. Správne to je [b]so[/b] všetkým.

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 18:05:35

Ďakujem :-D viete, pri toľkom napísanom si človek občas nevšimne menšiu chybičku ;-) - opravené.

Avatar

Autor komentáře: Ronnie

Datum vložení: 27.6.2005 19:38:52

Jasně, na sietook se rád vracím. Co se týče webu, nemám toho příliš co bych vytýkal. Možná u těch komentářů bych dal trošku světlejší barvu pozadí. Líbí se mi pravý odkaz na přeskočení navigace, dobře to vypadá;) Jako jeden z mála webu používa tento linkovou navigaci, kterou hodně využívám, chválím. Design se mi také celkem líbí, připadá mi hodně netradiční...jestli by to bylo vhodné vycentrovat opravdu nevím, přeci jen by to možná nevypadalo úplně nejlépe. Bez obrázků a bez stylů web funguje rovněž bez problémů, z hlediska použitelnosti je také dobře uspořádán. Jediné, co mi tam možná ještě může chybět, je odkaz na vyhledávání, jinak mě nic dalšího nenapadá:)

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 27.6.2005 19:44:42

Díky ronnie Tebe tiež za kritiku. Pravý odkaz na preskočenie navigácie bol ako núdzové riešenie, pretože FF robil menšie problémy. A nech pozerám i ja akokoľvek, je to vhodné riešenie. MSIE samozrejme nevie prepínanie obrázkov v odkazoch tak, ako to mám riešené je (vertikálne posúvanie - musím zmeniť na horizontálne posúvanie). Odkaz na vyhľadávanie nie je preto, lebo tam nie je vyhľadávanie ;-) časom azda bude aj to. Ešte raz, dík ronnie.

Avatar

Autor komentáře: dannick

Datum vložení: 28.6.2005 1:25:17

Já osobně nechápu užití XHTML 1.1 když ho MSIE ignoruje... Samozřejmě že je možné aby hlavička odesílala [i]text/html[/i], ale toto řešení už potom není validní... ...sám nevidím důvod proč nezůstat u striktního xhtml 1.0 P.S. postrádám také deklaraci [i]<?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2'?>[/i] tu je podle mě možné vypustit jen při použití UTF-8

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 28.6.2005 10:50:37

To sa mám posadiť na zadok a podriadiť sa MSIE v tomto..? Ten, kto používa MSIE, tak ho 1) validita asi nezaujíma 2) riskuje, že nebude vidieť určité % stránok správne (nie zle, iba správne) 3) nepoužíva plnohodnotný internetový prehliadač Podľa mňa MSIE7 už bude mať podporu xhtml 1.1 (viete ako to myslím). Nevidím dôvod teda nepoužívať tento jazyk a podriaďovať sa MSIE. Dosť, čo musím trochu pristrihnúť krídielka CSS2, aby MSIE nerobil problémy ;-) Nevidím dôvod nepoužívať xhtml 1.1. Validita v MSIE u mňa nie je prvoradá ;-) P.S: <?xml version='1.0' encoding='iso-8859-2'?> chýba preto, pretože skript, ktorý posiela mime type webu sa neznesie s touto deklaráciou. Vyhadzuje vždy chybu, keď sa tam obajví.

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 28.6.2005 11:08:17

Používám Maxthon a 1. validita mě zajímá 2. risk jsem ochoten podstoupit 3. nestěžuju si ;) Jinak prosím no browser-flame, jen nemůžu nereagovat na taková tvrzení. Co se týče P.S., jestli jsem Vás pochopil správně, zkuste deklaraci vypisovat tímto způsobem, možná to půjde: echo '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-2"?' . '>\r\n';

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 28.6.2005 11:20:56

Nebudem ďalej rozširovať flame, preto si zavriem ústa a pomyslím svoje subjektívne ;-) Ok, funguje to, ale bez \f\n.

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 28.6.2005 12:50:33

Rádo se stalo ;) '\r\n' tam je jen aby to "nějak vypadalo".

Avatar

Autor komentáře: Ronnie

Datum vložení: 28.6.2005 13:25:03

Mám takový dojem (možná se pletu), že právě '\r\n' se nesmí používat v jednoduchých uvozovkách ne?

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 28.6.2005 13:46:13

Pokud jde pouze o tenhle řádek, je možná nejlepší udělat echo("...\"...");

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 28.6.2005 14:39:04

Mám pocit, že se nepletete -- ve svém skriptu to opravdu mám v uvozovkách a ne v apostrofech, patrně nastala chyba někde při přenosu :)

Avatar

Autor komentáře: CI5

Datum vložení: 28.6.2005 14:06:39

Dobrý den, Trochu mě zaraží Váš přístup. Pro koho píšete své stránky? Pro lidi (90% používá IE) Nebo pro sebe? Myslím že je velice laciné, honit si triko tím že je to v HTML 1.1. Podle mně je to jen póza a s realitou nemá nic moc společného. Umění neni udělat stránku taky aby byla dle standardů (které spousta společností ignoruje), ale: aby byla podle standardů + fungovala i na nestandartních prohlížečích (IE a jeho majoritní postavení). Je vidět že s www začíníte, časem pochopíte že web nepíšete pro W3C, ale pro lidi.

Avatar

Autor komentáře: pjotr

Datum vložení: 28.6.2005 14:27:39

90% už MSIE dosť dávno nemá. Ale to je nepodstatné. Web je samozrejme aj pre užívetľov MSIE, no nevidel som ešte tento prehliadač, že by mal menšie problémy so zobrazením webu. Robiť web podľa štandardov podľa mňa neznamená robiť ho pre MSIE, pretože ten hrubo štandardy nedodržiava. Aspoň teda 6ka a menej. Asi to bola len chyba v pravopise, ale HTML 1.1 nepoznám ;-) Používať xhtml 1.1 budem i naďalej (možno to zmením pre rýpačov na 1.0). Nemyslím, že použitím xhtml 1.1 je web písaný pre W3C. Však oni oň ani nezakopnú. P.S.: nerozumiem, prečo niekomu vadí, že v MSIE nie je niečo application/xhtml+xml, ale text/html, keďže to nevie. Každý presadzuje akokoľvek Firefox, no pritom sa bráni tým, že MSIE má neviem koľko %, a že ten to nevie. To je trochu rozporuplné. Netvrdím, že každý, kto to tvrdí, tak činí. A nepamätám, že by niekto, kto by si web prehliadal v MSIE hovoril, že mu to nejde. Už vidím, ako mi moja stará mam povie: "počuj synu, ale mime type máš v MSIE nesprávny pre jazyk xhtml 1.1. A vieš, keď ja to tam vidím, pretože sa strašne vyznám do toho, trochu mi to vadí - aj keď so zobrazením nemám problém." Ha ha :-D

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Balog

Datum vložení: 28.6.2005 16:21:56

Moje řeč. Ale pozastavil bych se na d MSIE. Je to prohlížeč který zvládne všechno bez chyb, když máte v kódu chybu, tak se vám může celá stránka v FF, Opeře atd. úplně rozházet...ale v IE ne. Tím nechci vyzdvyhovat přímo IE, ale to, že lidi v práci většinou používají IE, a dělat stránky pro IE je blbost. Stránky se upravují pro FF a spol. jelikož v IE jde vše. Já webdesign nedělám dlouho...ale tohle tak cítím a vidím.

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 28.6.2005 17:22:17

Ach jo, už je to tu zase :-). Prosím neřešte OperaxMozillaxNetscapexIExhromada dalších. Asi každý prohlížeč má své výhody a nevýhody. Pokud chce nad tím někdo meditovat, existuje na to hromada fór a diskuzí, kde se dá umeditovat k smrti :-)).

Avatar

Autor komentáře: dannick

Datum vložení: 28.6.2005 20:40:45

Stránku XML nelze zobrazit Vstup XML nelze zobrazit pomocí šablony stylů . Opravte tuto chybu a klepněte na tlačítko Aktualizovat, nebo akci zopakujte později. -------------------------------------------------------------------------------- Entitu parametru je třeba před použitím definovat. Při zpracování prostředku http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd d... %xhtml-prefw-redecl.mod; -^ Zdá se mi, že to posílání MIME nemáte dořešené, protože se stává, že i FF/Opera obdrží html/text a naopak... Napadlo Vás, že PROXY obdrží jen jeden typ hlavičky a ke koncovému uživateli se dostane s proxy nesprávný... Mimochodem podle mě až bude IE7 natolik rozšířený, že s ním bude možno počítat, na světě bude dávno xhtml 2 (nebo i novější)... No a nakonec vlastně užití XHTML1.1 není sporné kvůli IE, ale skutečnou otázkou je, co může skutečně nabídnout oproti 1.0 Strict. Parsování prohlížečem může způsobit nepoužitelnost dokumentu i při výskytu nevýznamné chyby.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 28.6.2005 22:33:17

je to tak, pokud to nejdříve otevřu ve FF, tak si IE pak už ani neškrtne a napíše tuhle hlášku, fakt dobrý .... myslím, že jsem četl, že se to řeší pomocí Vary:Accept ....a už jsem si i vzpomněl: http://seky.nahory.net/2005/05/xhtml-mime-typ/ bude to dozajista stejný problém ....

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz