Starší komentáře ke článku: signaly.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: dimmu

Datum vložení: 6.6.2005 11:37:42

1) 30 chyb na úvodní stránce(podle validátoru W3C) je docela dost. Jedinné uznávané číslo je 0. 2) Použil bych raději utf-8 kódování 3) xml:lang="en", to si snad děláte srandu. já bych řekl, že obsah stránek je v naší mateřštině. 4) trošku jsem nepochopil logiku Vašich "cool URIs", třeba článek - "Slečna katechetka" má správný odkaz slecna-katechetka/ ale jiný článek - "Brutalita jak sportovců, tak fanoušků" má URI brutalita-sportovcu-a-fanousku/ misto brutalita-jak-sportovcu-tak-fanousku/ 5) odkaz mapa webu není moc dobře vidět 6) schází mi odkaz "na začátek stránky" ačkoliv nemám rád církev, tak musím kladně hodnotit provedení webu P.S. zajímalo by mě, jestli byl web zhotoven zdarma nebo naprogramován za nekřesťanské peníze :D

Avatar

Autor komentáře: AMD

Datum vložení: 6.6.2005 20:50:03

souhlasím s vámi ve všem... kromě "Jedinné" kde má být "Jediné" když už jsme u těch validátorů :D

Avatar

Autor komentáře: HejTi (koder, programátor projektu)

Datum vložení: 6.6.2005 23:21:11

Konečně jsem se vymanil ze školních a dalších povinností a mohu reagovat na kritiku. 1, Máte zcela pravdu - chvíli jsem si na to sedl a hned je chyb polovina (většinou překlepy nebo chybné html od on-line služeb na měření návštěvnosti apod). Na zbytek se podívám o víkendu. Ze začátku byl kód validní, ale jak se tam vše pomalu přidávalo... 2, kdybych to dělal teď znovu, tak bych ho už použil, ale předtím mě toto kódování dělalo problémy hlavně kvůli mému editoru 3, srandu si nedělám - jestli jsem správně pochopil k čemu slouží atribut xml:lang, tak to je k definici jazyka ve kterém je xml psáno (tedy elementy - tagy), k určení jazyka je atribut lang, který jsem již přidal. 4, logika je ta, že to tvoří lidi 5, budeme nad tím přemýšlet 6, asi ho přidáme, dal jsem si to do úkolů ad PS - kupodivu jsem to udělal celé zadarmo:) Jinak samozřejmě děkuji za kritiku!

Avatar

Autor komentáře: dimmu

Datum vložení: 6.6.2005 23:35:23

ad 3) In document processing, it is often useful to identify the natural or formal language in which the [b]CONTENT[/b] is written. A special attribute named xml:lang MAY be inserted in documents to specify the language used in the contents and attribute values of any element in an XML document. In valid documents, this attribute, like any other, MUST be declared if it is used ad 5) na "cool URIs" si raději napiště nějakou pěknou metodu - to určitě není porblém, odkazy, resp. jejich href bude logičtější ad PS - jestli jste to udělal zadarmo, tak Vás obdivuji ;-)

Avatar

Autor komentáře: sda

Datum vložení: 6.6.2005 11:53:50

já bych řek, že spíš byl zhotoven za křesťanské peníze :) nemělo by tam být: <meta http-equiv="Content-Type" content="applicetion/xhtml+xml; charset=windows-1250" /> atribut target u odkazu je snad zalezitosti "stareho" HTML kromě xml:lang="cz" by nevadilo přihodit i lang="cz" řádky ve zdrojovém kódu jsou takové "roztahané" metatagy v hlavičce by šlo doplnit ještě o pár věcí, hlavně o description (krátký popis webu) v pravem pruhu jsou některé texty "nalepené" těsně na spodek modrých vodorovných čar

Avatar

Autor komentáře: HejTi (koder, programátor projektu)

Datum vložení: 6.6.2005 23:26:13

ad nemělo by tam být: <meta http-equiv="Content-Type" content="applicetion/xhtml+xml; charset=windows-1250" /> mělo, děkuji za upozornění, dal jsem si to do úkolů ad target - já vím, ale jak mám vyřešit dylema, když zadavatel prostě chce, aby se ty odkazy otevíraly do nového okna:( kvůli tomu se mi ale nechce vracet zpátky k html... ne lang="cz" ale cs, děkuji, přidáno řádky zdrojového kódu jsou roztahané, protože jsou dělané z šablon - asi v nich trochu odeberu volného místa, které tam mám kvůli větší přehlednosti description se zobrazuje všude tam kde je definované, což je na většině stránek ad v pravem pruhu jsou některé texty "nalepené" těsně na spodek modrých vodorovných čar toto jsem nepochopil... Samozřejmě že děkuji za kritiku.

Avatar

Autor komentáře: Gregor

Datum vložení: 7.6.2005 4:46:11

vobec sa kvoli nim nemusite vracat k html... staci do atributu a zavesit onclick asi takto: <a href="nejaka-uri" onclick="window.open(this.href); return false">

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Turek

Datum vložení: 6.6.2005 14:21:51

Je to nepřehledné, úvodní strana je naplněná informacemi, čemuž neodpovídá layout, který se v některých oblastech stránky (př. pravý sloupec) stává přetíženým. Navrhoval bych větší grafické odlišení sémantických elementů, jako jsou nadpisy a navigace, více bych opticky oddělil zmiňovaný pravý sloupec. Zaměření webu není z úvodní stránky patrné ani trochu, pokud se nezačtu do řadového textu - chybí podtitul, motto nebo něco takového, z grafiky opět není jasné nic. Možná bych takovou grafiku použil na web mateřské školky. Samotný název webu mi řekne asi totéž co slova "strážní věž". Kód zkoumat nebudu, od toho je zde validátor.

Avatar

Autor komentáře: HejTi (koder, programátor projektu)

Datum vložení: 6.6.2005 23:30:20

To je pro mě docela nový pohled na úvodní stránku - pořád jsem si myslel, že je toho na ní tak akorát a spíš méně než více. Popřemýšlím nad tím. Nad odlišením také popřemýšlím. Zaměření stránky - máte pravdu - pod vyhledávací políčko přijde motto, které jsme ale ještě není Ad validátor - znám spoustu stránek, na které se validátor směje, že jsou validní, ale jejich sémantika je na dvě věci... Děkuji za postřehy.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Turek

Datum vložení: 7.6.2005 16:24:44

Ad validátor - znám spoustu stránek, na které se validátor směje, že jsou validní, ale jejich sémantika je na dvě věci.. // A já znám spoustu stránek, které jsou validní a jejich sémantika je naprosto správná. Zamyslete se nad tím.

Avatar

Autor komentáře: HejTi (koder, programátor projektu)

Datum vložení: 11.6.2005 18:47:01

Asi jste mě nepochopil - reagoval jsem na to, že jste řekl, že na zkoumání html je tu validátor a proto že to zkoumat nebudete - nechtěl jsem tím říkat cokoli proti validitě, ale myslel jsem tím to, že pouhá validita je k ničemu.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 6.6.2005 14:32:56

zajímavé stránky - obsah hodnotit sice nemohu, protože "věřím" v naprosto odlišné hodnoty, ale ... autor se vydal zajímavou cestou, čeká ho však ještě spousta práce ... a) velmi nevalidní kod - hrubé chyby, např. vložené dva html dokumenty do sebe, takže v těle jednoho najdeme druhý ... viz: http://zabava.signaly.cz/hitparada/ b) nedotažené CSS, v kodu zůstává obrovské množství formátovacích informací c) vizuálně velmi zajímavé - dokonce bych řekl, že velmi akční - to pro toho pána, co dokázal vytvořit tak nudný gamestar d) výhrada k modrým odkazům, na mém notebooku je ta světle modrá velmi špatně čitelná a "přebíjí" ji okolní černé písmo e) výhrada k podmenu - nalepené až nahoru pod hlavní menu a velmi, velmi nevýrazné, protože grafika hlavního menu ho "překřičí" d)dobrá je funkčnost při vypnutí CSS, images a js, dobrá je "odolnost" proti zvětšování písma

Avatar

Autor komentáře: Roland

Datum vložení: 6.6.2005 18:54:34

Hlavička rozhodně akčnější je ale zbytek mi přijde... Nudný :) Světle modrá barva odkazů je opravdu světlá a splývá mi s bílým pozadím. Větši kontrast by neuškodil.

Avatar

Autor komentáře: HejTi (koder, programátor projektu)

Datum vložení: 6.6.2005 23:35:39

a, nevalidní kód hitparády je způsoben implementací kódu pořadatele, ale pokusím se s tím něco udělat b, mohl by jste to prosím zkonkretizovat - snažil jsem se o čistě sémantické html a nejsem si vědom toho, že by tam bylo něco nedotažené c, děkujeme d, popřemýšlíme nad tím - zatím se nám to zdálo vpořádku (sám mám také notebook) e, zajímavý postřeh, asi máte pravdu - popřemýšlíme nad tím d, děkuji, ad "odolnost" proti zvětšování písma - sám s tím nejsem zrovna moc spokojen, ale jinak se to momentálně udělat nedalo:( Děkuji

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 7.6.2005 16:02:12

ad b) jenom zběžně jsem tam viděl použití formátování, např. pro tabulky, přímo v html dokumentu - nastavení padding, margin, width ... ale je možné, že to postihuje části, které jste neimplementoval - což ovšem nelze takhle poznat ad d) když se podíváte na písně v hitparádě, tak nejdříve je popis, pak odkaz a pak velmi výrazné ikonky pro přehrávání, takže ten odkaz tam zaniká a je velmi špatně čitelný, tohle bohužel v menší míře postihuje i ty ostatní odkazy ..

Avatar

Autor komentáře: Gregor

Datum vložení: 6.6.2005 18:22:06

Nie je to urobene podla mriezky!!! vid: http://files.elepha.info/screen/signal.jpg 1 ciara zlava - zaciatok dokumentu 2 ciara zlava - preco kurnik nie su tie texty zarovnane s fotkou??? 3 ciara zlava - nadpisy vycnievaju a zasahuju zo svojho stlpca so textu!!! opravit 4 ciara zlava - to iste co s tretou... Preco si pred vydanim nepozrete aj v inom prehliadaci?!?!?! pozeral som to v FF 1.0.4 Btw. Nizsie to vyzera este horsie, a co je uplne najhorsie je to ze tu porusenu mriezku je vidno volnym okom!

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 6.6.2005 19:29:43

Tolik emocí kvůli jednomu webu? ;)

Avatar

Autor komentáře: Gregor

Datum vložení: 6.6.2005 20:07:51

jasne, ak to uz ma byt v stlpoch nech to sedi do kopy a nejak vyzera... Tebe by sa pacilo auto, ktore by malo dvere dlhsie o 50cm, takze by sa nedali vobec zavret??? --- Este k signaly.cz mensi hover by na to menu nezaskodil...

Avatar

Autor komentáře: HejTi (koder, programátor projektu)

Datum vložení: 6.6.2005 23:39:31

Původně to bylo podle mřížky, ale později došlo k úpravám - pokusíme se to napravit. Můj defaultní prohlížeč je FF 1.0.4 - vím o všech rozdílech mezi MSIE a tímto prohlížečem, bohužel jsem se zatím nedostal k tomu, abych tyto rozdíly odstranil (nepovažoval jsem to zatím za tak důležité oproti jiným věcem) K hover - přemýšlel jsem již na začátku, ale nepodařilo se mi žádný dobrý vymyslet:( Děkuji za čas věnovaný kritice!

Avatar

Autor komentáře: Akaiman

Datum vložení: 6.6.2005 21:20:26

Grafika (to jest hlavicka) se mi zamlouva. Az na absenci hoveru! Kod se mi hrozne nezamlouva! Obrovsky neprehledne, uvodni strana mocne nic-nerikajici. Mejte se pekne.

Avatar

Autor komentáře: HejTi (koder, programátor projektu)

Datum vložení: 6.6.2005 23:44:55

Děkuji všem, kteří doposud věnovali alespoň chvilku času kritice našeho projektu nebo ji teprve věnují. Speciálně bych chtěl poděkovat za tématickou kritiku. Dlouho jsem totiž přemýšlel, jestli mám tento web ke kritice vůbec zařadit kvůli jeho obsahu, jestli nebude spíš komentován jeho náplň než provedení, ale kritici mě příjemně překvapili, takže ještě jednou díky!

Avatar

Autor komentáře: Spachal

Datum vložení: 8.6.2005 11:24:56

Zdravim, grafika z meho pohledu moc pekna, neokoukana, rekl bych :), alespon co se hlavicky tyce .. Doporucuji pro vyvazeni web ukoncit patickou v podobnem grafickem duchu. Na strukture kodu je to php znat obcas az neprijemne, pokud vkladate kod pomoci echo, zkuste na konce radku doplnovat \n, odsazujete pres \t a uvidite, ze se kod vyrazne zprehledni :) .. Nepochopil jsem napriklad tyto casti kodu: <span></span>, opakuji se casto, to ma slouzit jako berlicka pri formatovani? Ale pokud to je cele nekomercni projekt, klobouk dolu, skvela prace! ps: k obsahu se tez vyjadrovat nebudu, radeji ne :) ..

Avatar

Autor komentáře: HejTi (programátor, koder

Datum vložení: 8.6.2005 16:12:08

S patickou mame trosku problemy - nezvolil jsem totiz nejvhodnejsi zpusob sloupcoveho layoutu a paticka se mi tam ted spatne umistuje. Nicmene dekuji za podnet k dalsimu premysleni... Ad prehlednost kodu - k cemu? Ja vse vidim v puvodnich sablonach a tam je to zcela prehledne. Pokud potrebuji, mohu si to nechat programem jednoduse zprehlednit, ale jeste jsem to nepotreboval. spany jsou tam skutecne jako berlicka pro formatovani obrazkovych nadpisu, ktere jsou definovane jako pozadi tohoto spanu a prekryvaji textovou verzi nadpisu ci jineho prvku. Dekuji za kritiku.

Avatar

Autor komentáře: LamiCZ

Datum vložení: 18.6.2005 18:42:38

Ad prehlednost kodu - stojim za autorem - k cemu? kolikrat jsem videl dobre weby a zdrojak byl pouhy jeden dlouhy radek. Holt generovane napr. PHP, kdo tam ma furt psat /n :). Jde o to, jestli je validni a logicky. To je muj nazor. P.S. Neprehledny kod ma i sve vyhody - blbe se pak "tvurcum" kopiruji stranky, protoze se v ni prachsproste nevyznaji :)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz