Starší komentáře ke článku: skalar.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Gregor

Datum vložení: 2.5.2005 0:49:49

iba: 1. menu sa da pekne spravit cez odrazkovy zoznam 2. tak isto aj toto: <h2>· HVAC & R</h2> <h2>· vzduchotechnika</h2> <h2>· klimatizace</h2> <h2>· topení</h2> <h2>· chlazení</h2> <h2>· zdravotechnika</h2> <h2>· elektro</h2> <h2>· správa budov</h2> sa da prerobit do odrazkoveho zoznamu. a mapa stranky tiez 3. zbytocne prazdne div-y 4. na co mame tagy <p> a </p>? na to aby tam bol text dat ho tam! 5. zbytocne <br /> tagy 6. chyba tomu semantika 7. ak to bol pokus o CSS 2.0 tak nie je validne ak 2.1 tak som ticho. 8. Nepochopil som vyznam tej rybicky vedla menu... 9. inline styly nadefinovat do CSS suboru Design je pekny, ale moj prvy pocit bol ze som na stranke firmy, ktora sa zaobera stavanim domov/bodov... To je z mojej strany asi vsetko.

Avatar

Autor komentáře: no_name

Datum vložení: 2.5.2005 7:13:52

skalar je ryba...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 9:06:03

Dekuji za pripominky.

Avatar

Autor komentáře: vfb

Datum vložení: 2.5.2005 7:36:43

to hlavnmi menu bych mozna radsiudelal textove jinak to podtrzeni i vlajky u english version vypada dost blbě je pravda, že odkazy by se neměly stylovat, ale možná by s jinou modrou než defaultní vypadaly líp (ale to je jen úvaha, ne chyba) u referencí bych neotvíral obrázky do nového okna (lidi si stěžují :) ) a v na tomto místě kódu je pár brejků (br) neuzavřených no jak koukám, tak nejen na tomto místě a nejen u tohoto tagu napříkladf i u vodorovné čáry (hr) a tu bych vůbec nepoužíval, nelíbí se mi a podobnou službu poskytne dolní dolní okraj divu (border-bottom) mapu stránek bych udělal jednoduší ty boxíky se mi zdají zbytečné

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 9:14:45

Děkuji za připomínky

Avatar

Autor komentáře: netrunner

Datum vložení: 2.5.2005 10:35:06

1) Než jsem si přečetl reakce tady, tak sem netušil že se nejedná o stavební firmu. 2) Když už optimalizováno na 1024, tak proč levý sloupec, naprosto bez informační hodnoty, je předsunut a sloupec s informacemi je schován za okrajem? Kdyby to bylo naopak, tak bych i na menším rozlišení viděl obsah stránky a boční sloupec s kontakty bych mohl ignorovat. 3) Kód mi přijde poněkud předivovaný 4) XHTML stránka musí posílat XML hlavičku! 5) Na stránce reference mi přestal lícovat spoedek obou bloků na stránce. Ten s obsahem je o něco delší. 6) Na stránce s kontakty se mi rozpadl formulář [ Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; cs-CZ; rv:1.7.1) Gecko/20040802 Debian/1.7.1-5 ] To je tak asi všechno ;)

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 9:15:34

Děkuji za připomínky

Avatar

Autor komentáře: Rychi

Datum vložení: 2.5.2005 13:15:51

Hezka prezentace.Na designu bych nic nemenil, krome car, ktere mi se mtrochu nepasujou.Kdyz uz, tak aspon poupravit v css.Chvalim css, ale to uz by mel u profi webu byt standard.Mozna bych jeste premistil HVAC & R, vzduchotechnika atd. vic nahoru, protoze podle meho nazoru by uzivatel nejdrive mel vedet do ceho to vlastne jde.Jinak se mi to celkem libi.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 9:16:27

Děkuji

Avatar

Autor komentáře: janek

Datum vložení: 2.5.2005 13:34:55

... a je dobré ji používat alespoň na home page ;-) Když kliknu na Reference a Kontakty, tak "skočí" stránka o pár pixelu vlevo. Stránka je přeplácaná, někdy je méně více.

Avatar

Autor komentáře: Gregor

Datum vložení: 2.5.2005 14:30:05

podobny problem som riesil tiez na svojom blogu a po 2 dnoch :) som zistil, ze ak prehliadam vycentrovanu stranku v FF, kde je malo textu, vseko je ok... ak som klikol na stranku kde bolo textu viac tiez sa posunula do lava... Problem? Zobrazil sa mi vertikalny scrollbar. :)

Avatar

Autor komentáře: mytrix

Datum vložení: 2.5.2005 13:43:19

na druhy uz je to vyrazna horsi. Predne tento web vubec, ale vubec neni odlazen pro jine prohlizece nez je IE6.0, Firefox apd. Jiz v IE 5.5 SP2 je design narusen, stejne jako v 5.01 SP2. Ve verzi 4.0 je dokonce tento web absolutne necitelny, tim absolutne myslim opravdu vubec, pac se nezobrazi ZADNY text, tudiz navstevnik se nic nedozvi. O tiskove verzi k cemukoliv se muze navstevnikovi jen zdat. Tedy osobne toto nepovazuji za profesionalni web.. jsou tam absolutne fatalni chyby btw: vlajecky maji byt ve formati 2:3 ne 1:3 .. a stejnak se tma moc nehodi

Avatar

Autor komentáře: netrunner

Datum vložení: 2.5.2005 14:17:52

Ne že bych se chtěl dohadovat, ale kdo dneska používá IE 5 natožtak 4.0? to bys potom mohl web rovnou ladit pro IE3 a NN3 a kdoví co ještě....

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 2.5.2005 14:28:14

podivej se na statistiky kolik lidi pouziva 5.0 ostatni co pises je nesmysl, staci odriznout styly pomoci @media - coz by nemel byt problem jinak k webu - me pripada nedodelany, se spoustou chyb

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 9:45:45

Napřed chci říci, že si vážím každé připomínky, protože to znamená, že onen člověk ze svého soukromého času odkrojil nemalý kousek a zadarmo ho někomu věnoval. Zde se však musím i ohradit, protože, cituji : "tento web vubec, ale vubec neni odlazen pro jine prohlizece" prostě není pravda. Je odlazen pro IE, Operu, FireFox/Mozillu/NN v jejich soucasnych verzich. A dále bych se ohradil proti tvrzení, cituji :"O tiskove verzi k cemukoliv se muze navstevnikovi jen zdat", není opět pravda. Tisk.verze existuje, obsahuje sice (jak jsem zjistil z následného příspěvku) opravdu závažnou chybu s chybějící adresou, ale rozhodně existuje. A tak na závěr alespoň děkuji za Váš čas

Avatar

Autor komentáře: mytrix

Datum vložení: 3.5.2005 14:53:34

Beru zpet tiskovou verzi, tu jsem opravdu prehledl, slo mi spise o to, ze na webu neni odkaz pri primy tisk. Ted kt em prohlizecum. Ohrazovat se muzete co chcete, faktem je, ze delat PROFESIONALNI web pro pouhe AKTUALNI verze prohliezcu je lamerina prvniho stupne. DOporucoval bych se vam zamyslet nad smyslem pristupnosti daneho webu. Nechapu jak muzete predpokaldat, ze kazdy bude mit tu nejnovejsi verze at uz jakehokoliv prohlizece.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 16:00:13

Odkaz na přímý tisk, máte pravdu, tam opravdu není. Ono vlastně kromě kontaktů není ani co tisknout. S prohlížeči máte také pravdu, není sporu. Ale já jsem také neobhajoval ony aktuální verze, já se bránil proti Vašemu původnímu tvrzeni, že web není optimalizován pro [b]ŽÁDNÉ[/b] prohlížeče. Jak říkáte : [i]"Lameřina prvního stupně"[/i] je to však pouze tehdy, pokud nepřihlédneme k druhému, neméně důležitému hledisku, a to [b]CENY[/b]. Dle http://www.pixy.cz/pixylophone/2004_12_archiv.html#1103239648 , jsem také "řezal" a nijak nepopírám, že poměrně radikálně. Nestežuji si a nechci tady plakat, och jaká jen jsem to chudinka, jak málo jsem jen za to dostal, ale upřímně : myslím, že byste střihal taky. Resume ? Máte pravdu a odcházíte jako vítěz.

Avatar

Autor komentáře: Nika

Datum vložení: 4.6.2005 14:30:15

Co to je za slovo odlazen? Jiste ma te na mysli ladit, tedy odladen.

Avatar

Autor komentáře: d0t

Datum vložení: 8.5.2005 15:26:30

...fakt velmi dolezite, ci su vlajky vo formate 1:3, alebo 2:3...

Avatar

Autor komentáře: nAS

Datum vložení: 2.5.2005 14:31:14

Grafika je na tomto webu opravdu pěkná (alespoň mě se velmi líbí), ale ten kód je docela mizerný. Vzhledem k tomu, že to je 5 statických stránek, tak kdybyste to dali udělat nějakému 15ti letému studentovi za pár stovek, tak to udělá lépe. Panebože už jenom hodnotit web, který se skládá z 5 statických stránek je uhozené, ale alespoň čekám, že ten kód bude dokonalý.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 2.5.2005 16:00:23

špatná logika stránek = špatné ovládání, než se dostanu tabelátorem na menu, tak mi stránka poskakuje sem tam ... při vypnutém CSS se opět projeví špatný návrh - menu je kdesi na konci stránky vypnuté obrázky = tragédie s menu tisk - jak si vytisknu adresu firmy? nepřišel jsem na to ... a moje snad již klasická výhrada - pevný layout, takže při 1024x768 a zapnuté boční liště historie musím rolovat i vodorovně .. to bohužel velmi otravuje ... ocenil bych i odkaz na mateřskou firmu - google se tváří, že nic takového neexistuje... malinkatá šedivá, špatně čitelná menu - asi bych ocenil, kdyby zůstala při svojí miniaturnosti modrá proč je pozadí barevně výraznější než obsah? to aby bylo v souladu s logem? při rozlišení 1450x1024 to působí velmi rušivě subjektivně na mne úvodní stránka působí jako "překlopený" PDF prospekt firmy

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 10:01:36

I Vám velmi děkuji za Váš čas věnovaný kritice. Musím však v něčem s Vámi nesouhlasit. Pokud má uživatel vypnuté obrázky, je to nesporně omezení. Pokud však něco vědomě omezuji, musím počítat i s následky. Na mě je, abych ošetřil, že stránky budou přístupné i přes toto omezení. Přístupné nikoli však již ideální. Nelze sedět na dvou židlích. Tabindexy jsou uspořádány logicky od shora dolů. Layout - vyhrál jste. Mateřská firma nemá web. Smutné, ale je to tak. O PDF prospekt se opravdu nejedná - je to originální návrh s bohužel naprostým minimem vstupních obsahových informací. Na závěr ještě jednou děkuji.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 3.5.2005 11:23:14

i já děkuji za vaši reakci, jako jeden z mála autorů jste se dokázal ke kritikám postavit čelem bez invektiv vůči kritizujícím ... máte můj obdiv .. můj čas má úplně jinou dimenzi a hodnotu - jsem totiž doma - mám funkční jen levou ruku - a z toho vychází moje postupy a metodika při testování stránek - tenhle handicap je dobrým vodítkem pro stanovení vlastních kritérií při práci na netu .. až budete mít chuť, sedněte si na svoji pravou ruku a zkuste svoje i jiná webová dílka ovládat jen a pouze levou ... získáte úplně jiný - nový pohled na věc ... jinak k obrázkům - menu pomocí obrázků - i když má ještě svoji kopii na konci stránky, zhoršuje přístupnost stránky... mě nejdříve tab proskáče vše - a až nakonec se vrátí na grafické menu ... při 1024x768 mi tudíž stránka "poskakuje" sem tam ale jinak jsou stránky pěkné, obsahově dostatečně vypovídající

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 14:53:53

Je potřeba říci, že jakýkoliv Váš postřeh je díky Vašemu handicapu velmi cenný. Na rozdíl od hypotetických zde máme jednoznačně reálné zkušenosti. Přístup přes tabindexy jsem řešil více, než se na první pohled může zdát. Pokud však tabindexy přidám i do grafického menu, v Opeře se navigace přes tab uplně zhroutí ! viz: http://www.skalar.cz/jiny-tabindex.htm (v8.00/b.7401/Win32). V ostatních prohlížečích (třeba FF,IE) pak, jsou-li vypnuté styly, zase skáčete tabem po neviděných položkách. Volil jsem tedy cestu menšího zla. Věčné kompromisy.

Avatar

Autor komentáře: J

Datum vložení: 3.5.2005 11:58:25

při vypnutém CSS se opět projeví špatný návrh - menu je kdesi na konci stránky Omyl. Z hlediska přístupnosti je menu na konci bez CSS naprosto v pořádku.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 3.5.2005 12:48:35

no to je k zamyšlení, prosím o odkaz na tuto specifikaci - dost dobře si nedovedu představit např. velmi dlouhou html stránku, kdy nejdříve dám kotvy a pak na konec odkazy-menu .... takže pak budu muset nejdříve odrolovat na její konec, abych se vůbec někam dostal ... a taktéž nevidím přímou souvislost s css - poukazoval jsem na logiku dokumentu, protože css je pouze jedním z možných prostředků pro výstupní formátování a špatně navržený dokument nezachrání ...

Avatar

Autor komentáře: J

Datum vložení: 3.5.2005 14:07:05

Česky např. http://www.blindfriendly.cz/doc/bfw.php#kap3.2 http://pristupnost.nawebu.cz/texty/pravidla-standardy.php?full#rule15 Souvislost s CSS je samozřejmě ta, že v kódu se sice menu nachází na konci, ale pomocí CSS je ho možno ve vizuálních prohlížečích dát kamkoliv.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 3.5.2005 14:16:35

[i]...v kódu se sice menu nachází na konci, ale pomocí CSS je ho možno ve vizuálních prohlížečích dát kamkoliv...[/i] Ano, ale musí být splněna ta podstatná podmínka, že ze začátku stránky (či ještě lépe z každé sekce stránky) vede k menu odkaz ;-)

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 3.5.2005 15:21:53

děkuji panu šéfredaktorovi, jednoduchými slovy vyjádřil moji myšlenku, kterou jsem já nedokázal jasně formulovat ...

Avatar

Autor komentáře: J

Datum vložení: 3.5.2005 21:02:37

To ovšem neoficiálně. Oficiálně nic takovýho není potřeba.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.5.2005 7:41:29

Oficiálně není potřeba ani obsah před menu a řada dalších věcí. Všechno jsou to jen doporučení, jak dělat web lépe, aby ho lidé mohli snadněji používat ;-)

Avatar

Autor komentáře: J

Datum vložení: 4.5.2005 9:02:03

tak tak...

Avatar

Autor komentáře: Daniel Kulhánek

Datum vložení: 3.5.2005 16:46:08

Dobrý den, možná by to chtělo dát malý script pro načtení obrázků do paměti, v IE to dost ruší, jinak firefox je nahraje, jedná se tedy jen o IE. Jinak pěkná grafika.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 3.5.2005 17:30:07

Děkuji - ano, toho jsem si již dříve všiml. Ale, popravdě, nevím co je příčina. Menu tvoří jeden "mini" gif 1x180px o velikosti 0,58 kB a obsahuje všechny hover stavy. Všechny popisy menu mají pak společně 2,77 kB. Situace nastane pouze v IE, a to jen tehdy, otevřu-li (např. v referencích) javascriptem nové okno. Po zavření okna a přejetím myší po menu toto menu záhadně problikne. Nesetkal jste se někdo s něčím podobným a nemáte tedy prosím nějakou radu ?

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 3.5.2005 17:48:12

Setkali, setkali. Fakt je ten, že univerzální řešení neexistuje a dle mého soudu se každá z verzí IE (i různých podverzí, či co to nás monopol zkouší) chová odlišně. Každopádně zde je link: http://weblog.plavacek.net/2005-03.html#1110452481 až úplně dole je popsaná finta, jak problikávání alespoň částečně zamezit.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 5.5.2005 10:38:59

Diky, prostuduji jestli se to dá podobně vyřešit.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 3.5.2005 18:32:27

možná pomůže Plaváčkovo řešení nebo www.wellstyled.com/css-nopreload-rollovers.html ale přiznám se, že rozdíly jsem nestudoval ..

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 5.5.2005 10:40:14

Diky. (nopreload rollover to již je)

Avatar

Autor komentáře: ant

Datum vložení: 5.5.2005 8:14:04

Design se mi celkem libi, jedine, co me zarazilo, je formular v Kontaktech - "Kontaktní formulář". Nějak se mi nezdá orámování jednotlivých položek (Jméno, příjmení, ...). Velikost rámečků těchto položek mi nějak nesedí s velikostí rámečků pro vkládání vlastních dat. Myslím, že s touto částí by si měl autor ještě trochu pohrát, jako například s referencemi, které se mi líbí. Stránku jsem shlédl na IE6sp2, Firefox 1.0.3 mi nahlásil vypršení časového limitu a Opera 8 mi stránku také nenačetla.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 5.5.2005 10:42:21

Díky za připomínky. (To, že se Vám stránka nečetla musela být pravděpodobně potíž na straně serveru - výpadek ? snad ojedinělý ...)

Avatar

Autor komentáře: ant

Datum vložení: 5.5.2005 15:43:15

chyba s prohlížeči byla na mé straně, omlouvám se.

Avatar

Autor komentáře: shogun

Datum vložení: 8.5.2005 2:38:28

uvodom by som chcel pochvalit design dotycneho webu je vyborny, co sa na tomto "programatorsky" orientovanom serveri casto nevidi. myslim si ze optimalizovat stranku na prastare prehliadace je u firemnych prezentacii zbytocne, pretoze ludia s IE 4, pripadne NN ziadneho investora nezaujimaju a pravdepodobne ani nebudu mat dostatok financii na konkretne produkty. mozno vela ludi tymto tvrdenim urazim ale stojim si za tym. MAKE LOVE NOT WAR :)

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 10.5.2005 13:03:19

Děkuji Vám ... potěší...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz