Starší komentáře ke článku: souvenirsystems.net

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 5.11.2003 7:09:44

Ta slavná stránka se mi ani nenačte (Unable to determine IP address from host name for <a href='http://www.souvenirsystems.net)' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net)</a> ... takže sbohem.

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 5.11.2003 8:08:50

Ale funguje, co to zadat bez ty koncový závorky, nebo potom je chyba u Vás, podotýkám nejsem autor.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 5.11.2003 9:01:11

Díky za hodnotnou radu ... musím si to někam zapsat ... :-)

Pokud jste si ale nevšiml, tak ta závorka je závorkou ukončovací k citaci v mém příspěvku a byla Intervalem intepretována jako součást URL (mimochodem běžná chyba v diskuzích na tomto serveru). Nyní ta stránka už funguje, ale v době, kdy jsem psal příspěvek, dostupná opravdu nebyla ...

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 5.11.2003 9:46:40

Sorry, nechtěl jsem Vás urazit, já jen že byla součástí právě toho odkazu, ještě jednou se omlouvám, ale znáte to po ránu jsem se ještě pořádně nezbudil.Doufám že tato omluva stačí.
Zdar a sílu najdeš v sýru.

Avatar

Autor komentáře: M_T_P

Datum vložení: 7.11.2003 0:32:30

Sakra ta grafika je ukrutna BOMBA. Co tahle male skolenicko pro me PANE grafik? Jsem z Pardubic ale dojedu kamkoli. Dik. Marek P.

Avatar

Autor komentáře: M_T_P

Datum vložení: 7.11.2003 0:34:03

Jo sorry, nezadal jsem mail na sebe: adminmarek@centrum.cz.

Marek P.

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 5.11.2003 8:06:30

Takže je ráno, tak jen jednoduše.

Autorům: Pokud sem dáváte web ke kritice, tak nezakazujte pravý klik myši. Do kódu se stejně dostanete přes zobrazit/zdrojový kód - potom nechápu k čemu to je.

1. Design - střídmý, mně osobně se líbí. menu je myslím nevhodně řešené (obrázky).

2. Kód - jednoduchý, přehledný, jde to, ale myslím že pokud to proženete validátorem, tak tam máte chybu u definice exsterního scriptu, podle mně by tam mělo být LANGUAGE a ne "LANGUEGE" - nemyslíte?, jinak validní dle XHTML 1.0 Strict.

3. Odkazy - z úvodní stránky funguje jen první, u ostatních je aspoň rekonstrukce, proč to sem nedáte až je to hotový celý?, po kliku na aktivní odkaz, se otevře nové okno, ale bez adresního řádku, proč?. Není rozeznat co je odkaz, doporučil bych nějaké zvýraznění, podtržení apod. Pokud se chci vrátit zpět na Hlavní stranu, neškodilo by dát odkaz na logo firmy.

4. Co takhle použít nějaké <h1> až <h?>, naprosto chybí, proč to řešíte takhle: <p class="nadpis">Slovo úvodem ...</P>, od toho jsou přece výše uvedené tagy.

5. Zobrazení - Pokud si někdo se špatnýma očima bude chtít zvětšit písmo, tak to samozřejmě jde, na úvodní straně jsou potom naprosto nepřehledné odkazy, neví kam kliknout, na ostatních stranách je to rozhozené.
Pro autory: Zkuste si na stránce s kontaktem a formulářem zvětšit písmo a uvidíte výsledek - naprosto nevhodné, tímto omezujete určitou skupinu lidí, kteří používají větší písmo z důvodů např.zraku apod. Na celý web bych použil větší písmo, je to moc titěrné.

6. CSS - Podle mně by jste měli definovat rodinu písem, nadpisy (viz.výše) apod. jinak tam k hodnocení toho není moc.

7. Navigace - chybí, je těžší se v tom orientovat (můj subjektivní názor).

Závěr : Slušné, ale doporučil bych to dopracovat, působí to dojmem nedodělku, některé základní věci úplně chybí (nadpisy, apod.).

To je jen můj názor. Přeji hezký den, ale určitě se na to kouknu podrobněji, bohužel nyní volají povinnosti.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 5.11.2003 8:59:25

Vzhled
- pekny

Kod
- title je uplne sileny - tecky tecky NECO tecky tecky tecky - to asi neni relevantni informace - lepe bez tecek
- hned na uvodni strance nekolik br po sobe ??? proc ne margin
- alt [ menu 1 ], ... - je nic nerikajici
- u ostatnich stranek u menu chybi alt uplne a prozmenu je title [menu 1] v neviz. prohlizeci je videt pouze krasny IMG ???
- to ze chybi Hn je uz vyse
- pri zvetseni pisma se odkazy trosku prekryvaji na uvodni strane, na dalsich se straci informace kvuli prekryti necim jinym (css zatim nezkoumam tak vam nereknu co tam hapruje, ale videl bych to na absolutni vysku)
- jinak zakladni velikost velikost pisma je dost mikro a docela nekontrastni
- mate neosetrenou tiskovou verzi
- a jeste pri vypnuti vsech stylu (usnadneni) treba i IE to je mizerie, ale to vetsina stranek

tak to asi vse takhle rychle


Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 5.11.2003 9:04:11

Dobrý den,

dívám se přes MSIE 6.0, NN 6.2, Operu 7.2 a Mozillu 1.4. Mé postřehy jsou následující:

Kód:

- otevírání nového okna pomocí HTML komponenty funguje pouze v MSIE. Podle mého názoru je lepší použít Javascript.
- copyright po kliknutí pravým tlačítkem myši je špatný vtip (?!) - dá se obejít zobrazením zdroje v nabídce, navíc je tato vymoženost jen na defaultní stránce. Čeho se autor snaží tou hláškou docílit?
- stránky v sekci "výroba a prodej reklamních předmětů" mají stejný TITLE
- není použita hierarchie nadpisů, místo toho autor používá nastylované elementy P
- na stránce uvodem.htm je 18 chyb podle validátoru w3c - k elementu IMG
nepatří ALT, ale TITLE, chybí ukončovací tag apod. Totéž se týká i ostatních stránek. Náprava bude jistě snadná ...
- Formulář v sekci "výroba a prodej reklamních předmětů" postrádá kontrolní prvky, lze jej tudíž odeslat prázdný a obdržet za to ještě poděkování :)
- u položek navigačního menu mi schází rollovery - u odkazů v textu máte
hover, tak proč nemáte i v menu nějaké hejblátko, který by to zvýraznilo?

Použitelnost a přístupnost:

- při nízké barevné hloubce se objevují pozadí obrázků, která mají jinou barvu, než pozadí stránky
- proč nové okno sekce "výroba a prodej reklamních předmětů" skrývá panel nástrojů adresa? Stránka se bez vertikálního rolleru vejde do okna i tak ...
- náhled stránky pro tisk má dosti malé písmo, navíc je zobrazeno navigační menu v plných barvách, třebaže čtenáře zřejmě nezajímá
- písmo je VELMI malé, ale jde zvětšit
- z stránky rubriky "výroba a prodej reklamních předmětů" se nelze vrátit
zpět na stránku výchozí. Pokud si omylem zavřu defaultní okno, tak mám
smůlu ... Co zrušit otvírání rubrik do nového okna?
- stránka je zatím z velké části nedodělaná, nicméně místy alespoň napíšete, kdy spustíte zbytek ...
- stránky se zobrazují ve všech mých prohlížečích stejně - gratuluji, s tím mám já obrovské problémy ...
- defaultní stránka má po stažení 102 kB. To je MOC. Co takhle nějakou verzi s osekaným formátem? Jina uznávám, že velikost obrázků jste se zřejmě pokoušel minimalizovat (používáte obrázky malé a opakujete je) a výsledný celek působí podle mého názoru pěkným a uhlazeným dojmem.
- orientace v navigaci je složitější - stránka se trochu vymyká konvencím a odkazy nejsou tam, kde by je člověk čekal (alespoň tedy na titulní stránce) - ale budiž. Nicméně přejetí odkazu podle mě není doprovázeno adekvátní odezvou. Doporučuji zvýraznit.
- Informační obsah není příliš bohatý a ke kontaktním informacím abych se sto let proklikával. No, myslím, že by se toho o firmě dalo říci více ...

Hodnocení:

Nemohu si pomoci, ale autor dal do kritiky nehotový a dost syrový produkt s chybami v kódu a neúplnou funkcionalitou (mluvím o těch chybějících kontrolách formulářů). Na stránce jsou i dosti podstatné chyby - mluvím o absenci odkazů na titulní stránku, používání proprietárních formátů (HTC komponenty), "skrývání" podstatných informací do "hlubin webu" (lze li to tak vůbec říci) a o nepřístupnosti webu pro komutéry. Web je nicméně hezký a zobrazuje se ve všech prohlížečích stejně. Jde o nadprůměrnou práci, proto dávám 65%.




Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 5.11.2003 9:54:11

"k elementu IMG nepatří ALT, ale TITLE"

Ehm? Spis by tam mely byt oba, ne?

Avatar

Autor komentáře: martin

Datum vložení: 5.11.2003 10:06:46

No neviem, mozno sa mylim ale skor je dolezitejsi ALT ako TITLE. Hlavne pri vypnutych obrazkoch.

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 5.11.2003 10:15:07

alt u obrázků být MUSÍ, title je volitelný. Nehledě na to, že by asi měly mít jak title tak alt trošičku více vypovídací hodnotu než [ menu 1 ].

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 5.11.2003 10:29:04

Nejak tak jsem to puvodne myslel... ze proste alt tam bejt musi a title tam bejt muze (a mel by pokud doda aditivni informace).

Z toho postu to jaksi muze svadet.

Avatar

Autor komentáře: martin

Datum vložení: 5.11.2003 10:43:06

Viem ze ALT by(i)t musi (teda ak chces validny kod :)) ). Taktiez suhlasim s tym ze ma obsahovat nieco zmysluplne ale title mi az taky dolezity nepride. Osobne nepoznam moc ludi ktory vedia ze take nieco existuje (i ked ja ho celkom vyuzivam - ak je dostupny). Neviem vsak ako sa TITLE chova na inych zariadeniach (napr. pda)

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 13:36:26

Opraveno pratele. Snad dobre. Dekuju.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 5.11.2003 11:34:47

Jsem to popleta. Chtěl jsem říci, že tam má být ALT, ne TITLE.

Avatar

Autor komentáře: Webboy :)

Datum vložení: 5.11.2003 10:38:03

Tak nevím, ale zdá se mi, že je tam spousta těch DIVů zbytečně...

<div id="poz">
<div id="all">
<div id="toper">
<div id="top1"></div>
<div id="top2"></div>
</div>
<div id="downer">
<div id="link">
<div id="odk1">
.
.
.
</div>
</div>
</div>
.
.
.
</div>
</div>

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 5.11.2003 13:07:48

Vzhledem k tomu ze je to neutralni prvek, nevidim v tom problem. Narozdil od trtdlovani pri kterem uz treba IE nezobrazuje inkrementalne narozdil od divu...

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 5.11.2003 14:15:20

ne že bych chtěl obhajovat ten počet divů zde ale někdy to opravdu jinak nejde. Problém je totiž jako vždy v MSIE :o( kolikrát by se totiž daly použít selektory jako + > firstchild a podobne jenze diky tomu ze je ten MSIE nepodporuje tak tam stejne musim nacpat divy

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 14:27:45

Presne proto je tam tech DIVu vice. Vse jsem kontroloval zaroven v Navigatoru, Exploreru, Mozille a Opere a dlouho se mi nedarilo dosahnout toho, aby ve vsech ctyrech prohlizecis vypadaly shodne.

Avatar

Autor komentáře: Webboy :)

Datum vložení: 5.11.2003 14:43:01

Jen se mi zdalo divne, ze je tam hned ten ten prvni duplicitne - obsahuje jen jeden DIV, který se pak dále dělí...

<div id...>
<div id...>

OBSAH

</div>
</div>

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 15:02:04

Kazdy z <div>u ma totiz jinou sirku a jine pozadi. Pravda je ze by se to dalo resit jinak, pokud bych trochu prekreslil 2 obrazky.

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 5.11.2003 9:58:38

Sedám k počítači, zapínám jej a přes oko ještě zalepené ospalky datluji interval.cz. Klik klik a už si prohlížím nové stránky, které máme hodnotit.

Můj první dojem je.... WOW - ta grafika je naprosto super. No - mrkněme se tedy na to, jaký je kód (bohužel je skoro pravidlem, že co je hezké navenek, je bastl uvnitř)... COŽE? Jaký kopyrajt, já chcu své menu! No nic, koukněme se na ten kód jinak... No podívejme - xhtml 1.0 strict. Jak může někdo, kdo používá xhtml dát na stránky skript zakazující pravé myšidlo? Nepochopím. Kód úvodní stránky celkem pohoda, až na to, že z těch br mě nějak rozbrněla hlava.

No nic, jdeme dál, na úvodní stránce toho moc kromě pěkného obrázku není, takže se snad konečně prokoušem k obsahu. Volím to, čemu si myslím rozumím - tvorbu prezentací - a... fuck off a šáteček. Nic. Multimediální CD - nic. Signmaking - totéž v bleděmodrém. Nefachčí. Teda, nechci se znovu pouštět do kritérií výběru webu k hodnocení, ale jedno pravidlo by snad mělo být jednoznačné - vybírejte k hodnocení až HOTOVÝ PRODUKT!!!

No nic, poslední odkaz funguje - a otvírá se nové okno (fuj), ve kterém chybí lišta s adresou (EXTRA ULTRA FUJ!!!) Klikám na češtinu a... konečně se dostávám k tomu, co asi máme zhodnotit...

<B>Kód</B>
Na první pohled pěkný - ale: když ho deklaruji jako xhtml, tak by jím taky měl být - to zn. uzavírat img (o chybějících altech nemluvě). Také by neuškodilo, použít strukturu, kterou nám html nabízí (nadpisy atd). Vzhledem k tomu, že chyby v kódu jsem objevil jen u menu, strhávám za ně 10 procent, 10 za nepoužívání správné struktury dokumentu a dávám 80%.

<B>Obsah, grafika a navigace</B>
Začněme u navigace - levé menu v pohodě (já bych se přimlouval za hover, ale to je na vás), chybí odkaz v záhlaví (je to tak běžné). Co se ale odpustit autorovi navigace/grafické stránky nedá, je zobrazování "nadpisů" (uvozovky protoze [p class="nadpis"]... ehm) jako odkazů. Kdo podtrhává neodkazy, měl by být pověšen za k...e do průvanu. Okamžitě změnit! Jinak je grafické zpravování stránek z mého úhlu pohledu téměř dokonalé - neokázalé a přesto nápadité. Taky obsahově je asi vše v pořádku - nenašel jsem vážnější nedostatky.
Hodnotím: 100-20 za podtrhávání-10 za nadpisy=70

Celkové hodnocení stránek <a href='http://www.souvenirsystems.net/2/cz/uvodem.html' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/2/cz/uvodem.html</a>
75% velmi snadno upravitelných na 90-100% (pro člověka s mým vizuálním vkusem).

Celkové hodnocení <a href='http://www.souvernirsystems.net:' target='_blank'>http://www.souvernirsystems.net:</a> <B>15%</B> (čtyři části, z toho funguje jedna = 25% z toho 75% = 18.75% mínus bodíky za naprosto zbytečné a iritující javascripty.

Avatar

Autor komentáře: adam

Datum vložení: 5.11.2003 14:54:39

jeste bych pridal minus 10% za ukradnuti kodu a css z jinych stranek, ktere uz tady v kritice taky byly!!! Hanba Hanba Hanba

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 5.11.2003 14:59:33

Silna slova dukaz nikde, takze prvni uved jaky a pak vynasej soudy

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 16:24:32

Jedno muzu rict bezpečně: ZADNY KUS ZDROJOVEHO KODU JSME NEUKRADLI. Presne jak uz tu rekl prede mnou Hermit "Silna slova dukaz nikde, takze prvni uved jaky a pak vynasej soudy".

Domnivam se, ze krast v pripade techto stranek kod a css z jinych a velice zdlouhave a obtizne jej opravovat aby vyhovoval tomu co od svych stranek potrebuju je HOLY NESMYSL. Pokud to nekdo dela, tak si pridelava silene prace. Ja mezi takove silence nepatrim.

A pokud tim je mysleno to, ze treba nahodne pouzivam nazvy ID tak, jako je jiz pouzil nekdo prede mnnou, pak opet zduraznuji, ze slov, jez se pro oznaceni urciteho ID (tak aby vyjadrovali svou podstatu) zas neni tolik. Pokud tedy napriklad v horni casti stranek pouziju ID a dam mu nazev "TOP" , nebo "TOPER" a v dolni zace "DOWN", nebo "DOWNER" a ID menu dam nazev "MENU", je vic nez pravdepodobne, ze podobne to udela dalsich 10 ze 100 tvurcu webu. Pokud je toto KRADENI, tak by napriklad v hudbe nebylo mozne jiz nikdy napsat novou ORIGINALNI melodii. Vzdy by jste totiz KRADLI.

Takze pane "urazejici" Adame, srovnejte si v hlave co rikate.

Budte presvedcivy a ukazte mi nektery ze svych praci, ja vam do hodiny najdu weby z nichz jste to take "UKRADL". Jinak se prosim zdrzte obvinovani mne a meho kolegy. Dekuju.

Avatar

Autor komentáře: Matt

Datum vložení: 5.11.2003 16:31:35

BLEEEE. To co napsal adam je fakt trapnyyyyyyyyyyyyy!
Autor ma pravdu prestan mlit kraviny a ukaz svoje prace chytraku. Jednoduchy stranky v HTML se prece nekradou??!??

Pokud mas na mysli ze pouziva tagy a class a id jako dalsi z nas (mam na mysli <body>, <ID="menu">, atd.) pak jsme vsichni zlodeji. Hodnot praci ne kraviny!

Avatar

Autor komentáře: Renda

Datum vložení: 5.11.2003 16:45:42

To je opravdu ostuda takhle autory obviňovat. Ráda bych věděla dle čeho tak můžeš soudit? Takto zdroják napíšee téměř každý, já sama pojmenovávám částijako IDcka, CLASSy, Vysvetlivky, atd. podobne a v několika případech dokonce stejne. Není to náhodou jen snaha o pomluvu, poškození pověsti, ci dokonce závist?

Bylo to od tebe opravdu pekne zakerne.

Avatar

Autor komentáře: Marcel (macek) Jandera

Datum vložení: 5.11.2003 17:35:31

Nevšímejte si lidi těch keců od "adama" (pochybuju že se tak skutečně jmenuje). Jde nejspíš o tlučhubu co nemá nic na práci. Takovou blbost napsat a zároveň neuvést konkrétní důkazy může jen ten, komu jde výhradně o to URAZIT VÁS. Každý máme nějaké nepřátele a s největší pravděpodobností to je i tento případ. V zhledem k narážce na to, že měl být vykraden web který už tu byl v kritice, tipuju to na nějakého webdesignera (lépe řečeno webhanila).

A vůbec, JAKE VYKRADANI??? Co je to za hloupost. Souhlasím s názorem, že krást zdroják takový malý sajty je nesmysl.

Mně osobně se web líbí.

Grafice dávám 100%. , podobně kvalitní design jsem dlouho neviděl.
Scripty hodnotím na 70%. Je zde co opravovat, nicméně mnoho kritizovaných detailů je spíše subjektivního rázu a nejedná se často vyloženě o chyby. A snaha IHNED OPRAVIT chyby dle připomínek nás všech se taky počítá. Zdá se že autoři jsou na správné cestě.

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 11:58:10

Děkuji všem kritikům za jejich připomínky a jen na úvod se pokusím vysvětlit pár věcí jež kritizujete, ale já nejsem schopen ovlivnit.

1. nefunkčnost odkazů na titulní stránce, obsah jednotlivých kategorií, atd.
Zákazník si určuje co se má na stránkách zobrazovat a kdy, tudíž pokud mi řekne "dej to tam a napiš zatím že je to v rekonstrukci!" , tak to prostě musím udělat. Zákazník je majitel několika různých webů a jelikož je svým klientům dává na CDvizitkách dle toho, co po něm právě požadují, , nechce do nich "hustit" další své oblasti podnikání. Je třeba si tedy představit každý s těch webů (polepy.net, cdvizitky.net, programovani.net a reklamnipredmety.net ) pouze sdruženy do hlavičky firmy Souvenir Systems.

převážná část těchto stránek je již hotová, ovšem řeším ještě korektní zobrazování v Mozille, Opeře a Navigatoru. V Exploreru to funguje.
Pokud máte zájem o jejich zhlédnutí, posluště si. UPOZORNUJI však, že NEJSOU DODELANE.

<a href='http://www.cdvizitky.net' target='_blank'>http://www.cdvizitky.net</a> (zatím pouze Explorer)
<a href='http://www.1design.cz/polepy' target='_blank'>http://www.1design.cz/polepy</a> (zatím pouze Explorer)

2. Za upozornění na otravný script na skryti praveho mysitka, ALT u obrazku, BR, TITLE a podobne dekuji, vetsinu jsem jiz opravil, doufám, že dobře.

3. absence kontroly vyplněných polí kontaktního formuláře je úmyslná. Né každý má zájem nutit návštěvníka k vyplnění konkrétních položek. Je to myslím omezující a pravdou zůstává, že leckterého laika to může odradit od zaslání svého požadavku.


Prozatím děkuji. Petr B.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 5.11.2003 13:05:45

Neodpustím si reakci ad 3). Pokud "líný" uživatel nevyplní polovinu položek formuláře (např. kontaktní informace), bude mu jeho "pracně" napsaná zpráva stejně na houby, jelikož Vám tak svou nepozorností znemožní jakoukoli zpětnou vazbu. Pokud si tedy něco objedná, tak to nedostane, pokud se na něco zeptá, nedozví se odpověď. To je v konečném důsledku jistě daleko horší než to, že ho s patřičným vysvětlením donutíte vyplnit e-mail. Nemyslíte?

Pokud se tomu chcete za každou cenu vyhnout, tak alepoň napište, že dotazy spolu s odpovědí budete na určeném místě na stránce publikovat ...

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 13:34:30

To je opet diskutabilni. Jednak je nad formularem uveden text: "Nezapomeňte uvést minimálně jeden kontakt, abychom Vám mohli odpovědět." a navic, pokud nema uzivatel email, popripade jej nechce uvest, proc ho nutit. Pokud nema telefon, nebo jej nechce uvest, proc jej zase nutit? Chapu Vas postoj, ovsem osobne patrim k tem "linym uzivatelum" a navic mne casto dost nastve pozadavek na vyplneni pole jez uvest nechci. Povazuji to za omezovani.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 5.11.2003 14:16:07

Nesouhlasím. Uživatel, který se prostě chce na něco zeptat a na kontakt přitom nechtě zapomene, se nedočká zpětné vazby. Ten, kdo nechce ztrácet čas zadáním kontaktu nebo jej prostě zadat nebude chtít, bude podle mého názoru chtít spíše dštít nějaké nesmysly a dělat si z Vás legraci. Který z těchto dvou typů uživatelů je pro Vás důležitější?

Avatar

Autor komentáře: David Hauzar

Datum vložení: 5.11.2003 14:24:09

Přesně tak. Pokud se na něco ptám, očekávám přeci odpověď - a pokud ne, je můj dotaz zbytečný.
Nehledě na to, že nemálo uživatelů může zapomenout vyplnit kontakt, a pak budou zbytečně čekat na odpověď - myslím že toto dobrému jménu společnosti neprospěje.
Upozornění na nevyplnění <strong>nezbytných</strong> údajů je určitě dobrá věc.

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 14:49:03

Dekuji za tip na <strong>. Upraveno!

Avatar

Autor komentáře: hela

Datum vložení: 5.11.2003 17:43:57

ja bych taky souhlasila, pokud uzivatel spatne vyplni a nebo nevyplni kontaktni udaje, tak ho neni mozne kontaktovat a protoze nedostane odpoved na svuj pozadavek, tak si muze udelat nazor, ze majitele webu
nemaji zajem o kontakt s klienty, ci ze sluzby zde nabizene nefunguji tak jak maji a muzer si tak udelat negativni nazor na web, pokud nebudu kontrolovat desitky udaju, ale jen jeden, dva podstatne, tedy bud telefon, nebo mail, tak i kdyz nevyplni x jinych veci, stale mu muzu jako poskytovatel sluzeb avolat nebo napsat mail a na zbytek se preptat a pokud nechce poskytnout ani telefonni ani mailovy kontakt, nemuze se divit ze se niceho nedocka, prece jen telepatu v CR tolik neni
jinak ten web je graficky pekny a i kod je az na par pripominek OK, proti jinym vecem co tu pred nedavnem byly ma navic jednu obrovskou vyhodu, uzivatele se na nej dostanou :)

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 5.11.2003 13:53:15

No, opravdu nechci šťourat, ale umístil jste sem ke kritice celý web a proto ho jako celý hodnotím - na úvodní stránce mám rozcestník, který je ve třech případech slepý a já nijak nepoznám, že "tohle zrovna není součástí tohoto webu" - vypadá to spíše, jako, že souvenirsystems má být pouhé rozřadiště - vedoucí na 4 samostatné domény. To že tomu tak není (predmety.net != podkapitola souvenirsystems, ale jeho kopie).

Další hláška under construction je v anglické verzi samotných souvenir systems. Prostě si stojím za tím, že ačkoliv se mi moc líbí grafické zpracování, zatím to je hrubě nedodělané a nemá to v kritice webu zatím co dělat. A nebo jsem to špatně pochopil a hodnotit se měla jen stránka <a href='http://www.souvenirsystems.net/index.html' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/index.html</a> - v tom případě dobře, ale není toho na hodnocení trošku málo?

Jinak je opravdu nutné otevírat nová okna a navíc je ještě osekávat, zakazovat použít pravé tlačítko myši, podtrhávat to, co není odkazem atd. - jako grafikovi bych se Vám radit neodvážil, ale jako kodérovi si to troufnu: NEDĚLEJTE TO.

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 14:21:47

Pravda je takova, ze hodnotit se měla opravdu jen stránka <a href='http://www.souvenirsystems.net/index.html' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/index.html</a> a ty pod ni. V dobe (je to cca. 8 tydnu) kdy jsem zadal o zarazeni do kritiky, uvodni "rozcestnik" vubec neexistoval a cely web skutecne zacinal vyse zminenou strankou. Tezko mohu klienta presvedcovat, ze pro kritiku na serveru Interval mu nemuzu vyhovet a ten "rozcestnik" tam nedam. Stranky polepy.net, predmety.net, atd. v te dobe nebyly ani v priprave a nepocitalo se s jejich umistenim. Rad bych to osobne zmenil, ale nemuzu.

Co do objemu obsahu k hodnoceni dodam jen to, ze mi bylo zdeleno, ze hodnotit lze i cast stranek, nejen cele. Navic sam asi znate jak to byva obtizne se ziskanim podkladu k tvorbe od samotneho zakaznika - vetsinou je z nich musime dlouhe tydny loudit. O tom jak bude web obsahly opet nejsem kompetentni rozhodovat.

Jinak se mi zamlouva to, ze jste narozdil od jinych kritiku uverejnil adresu svych stranek. Narazim tim na anonymitu ostatnich. Zastavam totiz nazor, ze na kazdem webu lze nalest chyby a nepresnosti a to ze o nich vim a napisu, jeste neznamena ze sam ji nedelam. Proto si toho Vazim. Diky.


Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 14:23:38

Opravuji ten odkaz: hodnotit se měla jen stránka <a href='http://www.souvenirsystems.net/2' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/2</a> a ne stránka <a href='http://www.souvenirsystems.net/index.html' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/index.html</a> jak jsem v minule odpovedi uvedl.

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 6.11.2003 9:40:14

Dobře, to je něco jiného - ale v tom případě by o tom měl být hodnotič ;) informován. Takže platí těch 75%.

Avatar

Autor komentáře: Štoura

Datum vložení: 8.11.2003 19:36:47

<a href='http://www.souvenirsystems.net/' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/</a>

<a href='http://www.1design.cz/' target='_blank'>http://www.1design.cz/</a>

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 10.11.2003 20:49:13

Jednoduche vysvetleni. V pripade firem 1design a Souvenir systems se u obou shoduje jeden ze spolecniku. Proto ten podobny design. Nicmene na novem grafice pro 1design.cz se prave pracuje, tudiz to takhle nezustane dele jak tyden.

Avatar

Autor komentáře: Richard Palát

Datum vložení: 5.11.2003 16:40:33

Na stránce s obchodními podminkami jsou dle mého použity nedokonale až nesprávně seznamy < ul >.
Správně by tam měl být jediný číslovaný seznam < ol > s nastaveným číslováním římskými číslicemi.
V tomto jediném seznamu by měly být zobrazeny všechny podmínky od I. do IX. a v úrovních VII a níže by mely být vnořeny samostatné číslované seznamy s číslováním arabskými číslicemi pro zobrazení podbodů 1. 2. ...

/* R.Palát, <a href='http://www.najedno.cz' target='_blank'>http://www.najedno.cz</a> */

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 5.11.2003 18:10:16

Mate pravdu. Ty seznamy rozhodne predelam. Dekuju

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 6.11.2003 9:41:48

Ony mi vubec prijdou ty podminky takove zmatene - 20tiradkove odstavce kde vidim jakesi 1., 2. atd.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 5.11.2003 19:06:41

tento webík tak napůl pochválit. Snad je to dáno faktem, že je sympatický listopadový večer a sklínka zdravotního fernetu si hoví na svém vyhrazeném místě.

Přesto ale, pokud autor dovolí, budu mít pár snad profesionálních výhrad. Pokud se týká vzhledu webu, není co vytknout, design zdá semi vcelku zajímavý, přestože nejsem příznivcem takovýchto graficky přetechnizovaných malůvek. Vzbuzují totiž ve mě dojem, že tohle už jsem někde viděl, což je tak trochu škoda. Ale to berte jako můj subjektivní názor. Co se ale vytknout dá a také se to vytknout musí je fakt, že k vlastnímu obsahu stránky, kterou jsem si vybral vede příliš mnoho kliknutí myší. Počitejte se mnou. Vyberu si predmety.net, klik, a vybafne na mě jiné okno. Šup a jsem na další uvítací stránce, kde si zase pro změnu musím vybrat tu správnou řeč. Proč další graficky sice pěkné, ale informačně nehodnotné okno mi autor vnucuje? Tohle mi už vážně přijde zbytečné, navíc sedím doma u modemového spojení a o nějaké bleskové rychlosti načítání se vůbec mluvit nedá. Berte to, páni autoři, jako předmět k úvaze.

Budiž, dostal jsem se kam jsem chtěl a protože jsem s přibývajícím věkem a vinou nerozvážného mladického skotačení po vykřičených nočních barech nevalné pověsti poztrácel dioptrie, zvětšuji si písmo. Jde to, ale dře to, je můj dojem. Část informací prostě zmizí. Což je bohužel dost podstatný prohřešek, který tolerovat nemohu, protože právě pro ty informace jsem na váš web příšel. Navíc graficky možná působivé mihotavě tečkované pozadí je fajn, ale čitelnosti textu vůbec nepřispívá. Kontaktní formulář se při zvětšení písma změní ve změť nečitelných paznaků a různých jiných pazgřivců, takže i kdybych vás chtěl touto formou pochválit, nejde to.

Tudíž a závěrem: beru v úvahu, že se nejedná o hotové dílo a jako k takovému k němu tedy přistupuji. Prosím autory (a hlavně klienta), aby se zamyslel, čemu dát přednost. Jestli graficky načančanému prostředi, které ale ztíží přístupnost k informacím, nebo k plnohodnotému webu, kde grafika musí částečně ustoupit publikační jistotě. Jinými slovy, přehodnoťte:

- kontrast pozadí a písma a jeho velikost (ne každý bohužel ví, že si může písmo zvětšit

- vynechte jednu zbytečnou úvodní obrazovku jenom kvůli volbě jazykové mutace

- upravte si stylový předpis, ať se vám texty neztrácí při zvětšení písma

- NEPODTRHÁVEJTE NIC, co není odkazem (osm vykřičníků)

- doplňte chygějící popisky u obrázků a navigace (alt je menu, alt je ukázka 1 je tak trochu nošením dříví do lesa, to tam raději nechte prázdnou mezeru)

Ale jinak jste na dobré cestě, není to špatné, vůbec to není špatné. Ale! Celé vaše výtvarné dílo může být mnohem lepší, když dáte přednost DOSTUPNOSTI informací před UMĚLECKÝM vzhledem. Toť ode mě po dnešek vše. Držím palce do další tvorby. Baj baj.



Avatar

Autor komentáře: Adelaide

Datum vložení: 6.11.2003 7:24:33

Dovolím si souhlasit s Plaváčkem, že design je sic zajímavý, ale pod ním bych si na první pohled představovala nějaký podnik související s nějakou strojní výrobou. Podle mně se tato technicky pojatá grafika nehodí k charakteru webu. Ke kodu a ostatním záležitostem se vyjádřili ostatní, jinak podle mně patří web k těm lepším

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 6.11.2003 11:41:15

<B>Všem velice děkuji za připomínky.</B>
Potěšilo mě to a troufám si říci, že nejvíce ty "záporné" kritiky. Nevím jak to cítí ostatní webmasteři, ale pro mne jsou právě ony negace tou <B>pravou hnací silou</B> která mne denně poutá k židli a nutí zdokonalovat se.

Děkuju Petr B.

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 6.11.2003 14:03:21

Konecne tu mame dilko na urvoni, podotykam na VELMI dobre urvoni..to mluvim o grafice..kod zda se bude mit par musek ale rek bych ze nepatri k nejhorsim (asi na nej koukam jiz po predchozich pripominkach a upravach).

nebudu opakovat co tu jiz reklo mnoho jinych, snad jen par dodatku..co se tyce formulare prijde mi sice mozna pekne, ale vicemene neprijatelne aby tlacitka odesilajici fomular atd..mely stejny styl jako pole formulare..chci tim rict kdyz tlacitko tak nejake tlacitko..at je zcela jasne ze je to tlacitko..

ke grafice... ta se mi opravdu velmi hodne moc libi a je velmi vkusna (mluvim treba i o tech ostatnich webech) , k rychlosti nacitani vam nic rici nemohu, protoze jak v praci, tak doma mam rychlou pevnou linku, ale modemisti asi zazivaji krusne chvile.

Podle me je i zcela na miste ze web je hodne postaven na grafice, je treba si uvedomit jeho ucel..ano sou to samozrejme informace - infromacni hodnota, ale vzhledem k nabizenym sluzbam je zde kvalitni a propracovany design/vzhled/navrh, nebo jak to cheme nazvat, proste na miste a nedilnou soucasti ba primo podminkou. A pokud muzu mluvit za sebe jako uzivatele, ci pripadneho potencionalniho zakaznika, tento web me o svych kvalitach a kvalitach nabizenych sluzeb skutecne presvedcil !

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 7.11.2003 0:15:35

Takhle jsem o tom tlacitku nikdy nepremysle, ale mam asi stejny nazor. Prave jsem ho zmenil a je to opravdu lepsi. Diky.

Avatar

Autor komentáře: Vesta

Datum vložení: 6.11.2003 14:17:13

Po grafické stránce bych Váš web hodnotil jako výborný, pouze doporučuji dopracovat textovou verzi, zadat barvu pozadí a v menu u technologií doplnit alt (je tam pouze mezera a s vypnutými obrázky ...).
Jinak musím pochválit přístupnost Vašich stránek v palmu (Palm m515, prohlížeče Palmscape a PocketLink). Pokud by jste doplnil media="handled" a maličko poupravil css aby menu nebylo obrázkové bylo by to dokonalé.

Vesta

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 7.11.2003 0:24:46

media="handled" jsem jeste nikdy nepsal, snazim se hlavne aby to chodilo na Opere, Mozille, Navigatoru a Exploreru. Jiste to ale doplnim, jen co se to ovsem naucim. :-))
Palm nevlastnim, takze to budu asi obtizne kontrolovat.

Na tom "neobrazkovem" menu uz pracuju.
ALT u technologii jsem prehledl takze dekuju za upozorneni.

Avatar

Autor komentáře: Jan Votoček

Datum vložení: 7.11.2003 17:03:53

Já bych měl také poznámku a asi budu opakovat jiné. Ale, grafika je sice zajímavá, nicméně důvod proč bych něco hledal na těchto stránkách je obsah, čili informace, čili text. V prvé řadě vidím nekontrastní titěrné textíky, celkem nudné, pokud je toto obchod, tak proč to není více zřejmé, kde je přehledný katalog s cenami s/bez dph, kde jsou záruky, proč mne jako blbého uživatele nevedete za ručičku a neříkate kam teď jít a co se stane, když semhle kliknu. Kde jsou akce, jsou to stránky orientované na vzhled stránek nebo na produkty? Chybí mi tu i lepší grafické zpracování textu neboli zajímavější sazba.

Úvodní stránka je hlavně o nápisu Souvenir systems a dole pak si málem ani nevšimnu, že jsou tam jakési obrázkové nevýrazné odkazy, které mne mají trknout jako první.

Nesmyslná stránka s volbou jazyka - kdo neumí česky, neprojde ani přes první úvodní stranu, navíc je to krok navíc.

Takže pokud mám hodnotit web z obchodního hlediska, kdy potenciálním zákazníkem je moje máma, musím dát záporné body za plytké malé texty a nejednoduché použití.

Tak to je má záporná kritika, doufám, že k něčemu je, nic ve zlém.

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 7.11.2003 19:13:44

Nevim kdo rekl, ze se ma jednat o obchod? O obchod se rozhodne nejedna a jednat nema. Je to pouze mala prezentace firmy a ma seznamit navstevnika se sluzbami firmy. Firma ma jen omezene mnozstvi klientu a tem ceny kalkuluje az po zadani konkretniho pozadavku. Tudiz, zadne akce, zadne slevy, zadne ceny ... Na anglicke verzi se pracuje, zatim je to opravdu jen krok navic. Diky za kritiku

Avatar

Autor komentáře: piotr

Datum vložení: 7.11.2003 17:58:41

ja bych zmenil barvy logo z seda-bila-seda-bila (www-souvenir-systems-net) na seda-bila-bila-seda tzn. cely nazev spolecnosti by byl zvyrazneny. <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>. a .net by pak pusobilo jako rozsireni

Avatar

Autor komentáře: Petr Boček - autor

Datum vložení: 7.11.2003 19:16:23

To je pravda a puvodne to tak bylo. Posleze jsem to ale zmenil. Nazev firmy je dost dlouhy a sklada se ze dvou slov a chtel jsem je rozdelit.
Diky za postreh.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 8.11.2003 13:33:19

grafika je hezoucka, mozna ale bych ubral trochu na slozitosti (dost slozita stromova struktura, pochybuju ze se v tom normalni clovek bude orientovat, chtelo by to neco linearniho - klidne s menu pres 2 obrazovky)

Jenom bych treba na teto strance potstradal rollovery <a href='http://www.souvenirsystems.net/2/cz/technologie.html' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/2/cz/technologie.html</a>

Avatar

Autor komentáře: popo

Datum vložení: 11.11.2003 22:30:04

asi bych to naindexoval <a href='http://www.souvenirsystems.net/2/cz/img/' target='_blank'>http://www.souvenirsystems.net/2/cz/img/</a>

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz