Starší komentáře ke článku: synopsypromotion.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.9.2003 0:54:26

tak ja za sebe rikam, ze webu davam za 1.
1) web je dobrej i na profesionala
2) obsahova napln pekna
3) graficky (subjektivne) pekne, nicmene mozna by chtelo nejaky napad, prijde mi to takove unyle, na to, ze je to web o (v podstate) umeni ...
4) zmenitelne skiny

evidentne je clovek fanda a jede, cokoliv, co bych tady kritizoval by stejne byly detaily (casto subjektivniho razu) a vzhledem k predchozim nekolika vytvorum mi to prijde skoro jako rouhani

cili ja dekuji za prijemne osvezeni a zdroj inspirace

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 24.9.2003 8:06:07

Hoja hoj, jsem rád, že se tu konečně dočkáváme nějakého díla na úrovni a ještě k tomu validní. Pochvala autorovi, i když něco by se přece jen našlo...
1) Zapracoval bych na tiskové verzi (odstranit menu, mrknout na to v Opere, která nějak hapruje s tiskem první stránky i v nové verzi 7.2)
2) Nadpisy - podle mě by nadpis h1 měl být na stránce jenom jeden. Je to nadpis nejvyšší úrovně, který by měl být nadpisem pro celou stránku
3) Reklama vpravo nahoře - v IE6 je trošku moc dole, takže při zmenšení okna zakrývá grafický nadpis
4) U obrázků bych dal trošku větší margin - text mi připadá moc nalepený
5) Chybí title u odkazů občas alt u obrázků
6) Při zmenšení okna levé menu ujede dolů
Jinak je to opravdu pěkný, pěkný, pěkný! Jen tak dál!

Avatar

Autor komentáře: Masters

Datum vložení: 24.9.2003 12:06:25

No ja nevim, ale mne validator hazi na uvodni strance tri chyby, a sice tagy br mezi divama, ale to je samozrejme jen detail :)

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 24.9.2003 8:46:05

Po čase je na intervalu skutečně dobrý web ke kritice. Aby byl ještě lepší, stálo by za úvahu upravit např. tyto drobnosti:
1. textu přidat trochu vzduchu a nelepit ho tak natěsno k obrázkům
2. zarovnat vstupní pole formuláře pro přihlášení k chatu
3. přidat meta keywords - i když má pro hledačky v současnosti jen malý význam, myslím, že malý je větší než žádný
Jinak opravdu dobré, jen ještě to srovnání s CSS Zen Garden trochu kulhá. Index soubor synopsypromotion.com tolik možností k vyřádění se s designem nedává.

Avatar

Autor komentáře: Shaag

Datum vložení: 24.9.2003 8:52:43

Opravdu pekne, kod je prijemne prehledny.
Jen bych mel dve takove vecicky.
1) naprosto subjektivne si myslim ze formular pro prihlaseni bych mozna upravil tak aby policka byla zarovnana pod sebou (proste to pusobi dojmem, ze to neni naschval, i jsem si pustil explorer jestli to tam zarovnane neni)
2) news jsou docela obsahle, mozna bych jich na stranku dal o neco mene a nechal odkaz na archiv
3) a do tretice ciste subjektivne bych udelal na strankach neco co by rozrazilo pro mne trosku strohe graficke provedeni (mozna by tak zafungovala jeste jedna barva v pismech ci na hover)
4) nejsem si jist ale droboucce mi tam chybi nektere meta tagy (description...)

Jinak congrat...

Avatar

Autor komentáře: Hebel

Datum vložení: 24.9.2003 10:29:05

Souhlas

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 24.9.2003 9:21:44

Opravdu. Jediné dvě námitky se týkají vyloženě subjektivního dojmu: už výše zmíněný formulář zarovnat podle buněk a do nadpisů h1 i h4 bych přidal padding:1px a možná i 2px. Jinak pohodička - ale tento web už vlastně z kritiky známe - objevil se tu na něj odkaz asi před týdnem, dvěma v reakci na nějaké jiné stránky.

Jinak musím říct, že mě osobně se stránky líbí i graficky - přesně tento typ střízlivého designu je přesně to, co mám rád.

A ještě teď mě napadá jedna věc: proč se to snaží tvářit anglicky, když jde o ryze český projekt - všechny texty pod anglickými nadpisy česky atd... a když už, tak <B>these</B> web standards...

Což mě přivádí k otázce, kterou jsem tu už dávno chtěl vznést: měly by se na stránky splňující standarty plácat ikony, které to řvou do světa. Nebo ještě jinak - měl by tam být odkaz na validátor a podobně a byť i malým písmem napsáno XHTML a CSS a já nevím co ještě? Já osobně to na své stránky od jisté doby nedávám - protože to je informace, která nemá pro čtenáře stránek pražádnou informaci - jde o to, aby vše fungovalo jak má a házet po čtenáři stránek o hudbě či o thujích (to aby svůj názor vyjádřil i guru plaváček :) těmito sprostými slovy je podle mě naprosto zbytečné - ten koho zajímá kód (nás) - si to validátorem projede tak jak tak a zahradník není zmaten zbytečným spletencem písmen.

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 24.9.2003 9:59:21

Já je na stránky taky nedávám. Vytvořím jednu stránku kde popíši jak používat např. accesskey a pak nějaký plky o tom, jaké standardy stránky dodržují.
Jinak to pro obyčejného uživatele nemá význam.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.9.2003 11:58:57

Co se tyce zobrazeni odkazu na validator (textova nebo obrazova podoba) tak to je neco jako punc nebo znacka kvality.
Otazkou je kolik lidi to zna a jak to autor zakomponuje do stranek.
Osobne to taky nepouzivam, ale zcela to pouziti chapu.

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 24.9.2003 12:33:00

No právě, "obyčejní" uživatelé neví o co jde. A ti jsou přeci nejdůležitější, tak proč jim tam strkat nějaké ikonky, které je akorát zmatou...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.9.2003 12:46:19

Kolik lidi vi co znamena znacky Czech made, Zeleny bod, znak labuti na zlate, ... a presto se na vyrobky davaji. To strkani ikon a nepotrebnych odkazu by muselo platit i treba u odkazu na tvurce a spravce webu To je pro ctenare nepotrebna informace, nebo treba pocitadlo, ...
Myslim si ze neustale odvolavani se na obyc. uzivatele neni az tak namiste, apropo kdyz tam ty ikony budou muze se stat ze par jedincum zacne vrtat hlavou k cemu to je a ...
Takze bych to nechal na zvazeni kazdeho tvurce webu jestli jo ci ne

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 24.9.2003 13:05:25

Souhlasím s tím, že je to na rozhodnutí každého tvůrce a přiznám se, že mě zase napadla podobnost s ISO 9000. Pravda, že kontakt na sebe na mnou vytvořených stránkách samozřejmě umisťuju, protože to třeba může přinést práci. A také souhlasím, že to je pro čtenáře info navíc, že ho tím svým způsobem jen prudím.

Popravdě na ty XHTML a CSS ikony nemám nijak vyhraněný názor (i když - když už, tak radši nenápadný textík dole na stránce, než ikona, to je aspoň můj názor). Spíše mě zajímalo jaky na to maji nazor hard core zastánci standartů, sematiky, strukturovanosi, přehlednosti a relevantnosti informací (kterým se pod vlivem této nekonečné diskuze pomalu stávám taky, až mě to trochu děsí).

A vzhledem k tomu, že až na pár opravdových drobností (např. stránka sms) jsou tyto stránky opravdu těžko kritizovatelné a pokud, tak spíše na subjektivní bázi typu - odsadit o 1 nebo 2 pixely, používat h1 a h4 nebo h1 pro logo a h2 a h3 pro podnadpisy, přišlo mi jako dobrý nápad to hodit na přetřes.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 24.9.2003 19:03:58

Ja nevim... Ber to jako samozrejmost, takze to neuvadim, prijde mi to jako chlubeni se necim, co by melo byt samozrejmost... ;(
Ale mozna to taky zacnu pouzivat. Ne tedy ty jejich priserny buttony, ale nejaky titerny pixelovy napisy do paticky....

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 24.9.2003 19:49:17

Dobre, ale co kdyz to webmaster vyresi tak, ze se neodkaze primo na w3.org, ale na stranecku, kde je pekne a hlavne laicky vysvetlene, coze to vlaste stranky dodrzuji. Melo by to smysl ?

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 24.9.2003 16:19:03

Já si myslím, že uživatel neboli čtenář webovské stránky je specifický tím, že čte jenom to, co chce tzn. vybírá si. Zrovna tak ve většině případů kliká jen na odkazy, které ho zajímají, ty ostatní přehlíží. Takže proč na stránku informaci nedat samozřejmě v nějaké stravitelné podobě, aby to nezastiňovalo hlavní účel stránky. Třeba to zrovna bude někoho zajímat, protože se to té stránky týká...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.9.2003 9:44:09

Za prve rikam DOBRA PRACE
Zadruhe DROBNOSTI
- v galerii pokud si necham zobrazit obrazek tak je vse OK, ale kdyz na nej omylem kliknu tak se mi to cely zavre :( A to se mi vazne nelibi, znova se vracet pres historii nebo zpetny proklikani ... Nebylo by lepsi mit odkaz jako ZPET
- spousta H1 na jedne strance ???
- tiskova verze je udelana hodne blbe :/
- no a ostatni bylo uz asi napsano

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 24.9.2003 9:54:44

mám jen pár připomínek :
- ve formuláři by mohl být i label
- bývá zvykem, že logo je odkaz na index. Samozřejmě to není nutností
jinak dobrý stránky a myslím, že autor se velice podceňuje, když píše "amaterská tvorba" Co jsem tak šmejdil v seznamech webdesignerských firem, tak některé vytvářeli tak odporný kód, že jsem se divil, že se vůbec nazývají webdesignery. Ale ono zase marketing a zdroják nejdou moc k sobě :-)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.9.2003 10:24:55

<I>...webdesignerských firem ... nazývají webdesignery</I>
Jo mas pravdu Vzpominam si na studio artemis co bylo nedavno v kritice :)

Avatar

Autor komentáře: Kev

Datum vložení: 24.9.2003 10:06:34

V sekci .:Czech CSS Zen Garden :. opravit asi 4 gramatické chybky.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 24.9.2003 10:39:28

dovolil bych si jen jizlivou poznamku, ze kdyz firma synopsis rika "Používáme technologie se striktním dodržováním standartu konsorcia W3C" mela by se tim drzet i v jinych webech, nez synopsypromotion.com. viz stranka design. hodte si do validatoru treba sklojelinek.cz, ten nema ani doctype.

Avatar

Autor komentáře: alex

Datum vložení: 24.9.2003 11:02:55

Dekuji za pripominku. Tak za prve, SYNOPSY ne synopsis, to je uplne jina firma a nevim jestli nekdo z vas delat validni stranky pred dvema lety. To asi ne, vidte. :)

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 24.9.2003 11:22:31

nooo, ja treba nektery stary veci predelavam, kdyz se s nima chci chlubit. ale nerikam, ze standard je pro me vsim, kdyz pulka mych projektu neprojde validatorem a je v tabulkach.

Avatar

Autor komentáře: alex

Datum vložení: 24.9.2003 11:30:53

Mate pravdu. I ja nektere projekty predelavam, ale kdyz je na to cas a ten opravdu ted moc neni :) Jinak, jsem zapomel, ze nekdy lide hledaji slovicka, takze pro vas jsem to opravil. Projekty podle w3c od 1.9.2003. Tak je to spravne a to dodrzuji.
S uctou
alex

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 24.9.2003 19:11:11

To ja mam na tohle kliku, kdyz chci zvalidnit nejakej muj starej table-balast, tak mi vetsinou staci pridat alty a mym vyreseno, nemivam tam nejaky hrozny prasarny ;) ...

Avatar

Autor komentáře: PssT

Datum vložení: 24.9.2003 11:39:14

Dobry den,
domnivam se, ze je to jeden z velmi sympatickych pokusu vyresit layout beztabulkove na strankach s volnou sirkou. Moc jich na webu nenajdete a najdete-li, pak jen s velmi jednoduchou upravou a nebo se zde projevi chyby prohlizecu. Ve Vasem pripade je to napriklad fakt, ze pri urcitem zmenseni okna Vam zajede lista pod obsah. Vim, ze jste se to pokousel vyresit 'matrjoskou' a nastavenim listy jen na 22%, ale stejne lista podjede. Podobne i na opevovanem Zen Garden, kdy zase hned na prvnim skinu nenaberete cast textu mysi ap.
Myslim, ze tyto chyby prohlizecu, zejmena IE, brani rozsireni beztabulkovych layoutu uz v teto dobe. Reseni pomoci ruznych hacku (spis berlicek) neni dobrym (i kdyz zatim nutnym) resenim, protoze v logicke strukture kodu i CSS by nemeli co delat.
Jinak se mylite, ze pred 2 lety neslo psat validni kody. Samozrejme, ze slo, i kdyz se pouzival tabulkovy layout. To nema zadny vliv na validitu.
Pres vyse uvedene si myslim, ze jste vytvoril pekny web s kterym se da pomoci css mnoho delat. Zvlast si cenim toho pokusu pracovat s volnou sirkou. Neni to opravdu vubec jednoduche jak si mnozi mysli a jak to i nekteri prezentuji.
Mejte se :-)


Avatar

Autor komentáře: Marek Janda

Datum vložení: 25.9.2003 16:57:54

Jo ale sklojelinek funguji par tydnu a ne 2 roky

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.9.2003 11:45:08

Jakejch vlajek? ;)

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 24.9.2003 12:10:38

Ten formulář už je lepší, ale co takhle ještě form {margin:0}?

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 24.9.2003 13:08:17

... a už je zase hnusnej :(

Avatar

Autor komentáře: alex

Datum vložení: 24.9.2003 16:08:11

uz je v poho. :)

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 24.9.2003 12:17:44

ale jinak musim rict, ze jde o prvni web co tu je, kde autor ovladl praci na cele plose monitoru s plovoucim layoutem graficky smysluplnou cestou.

Avatar

Autor komentáře: Karel Bruna

Datum vložení: 24.9.2003 12:24:04

Pouze můj subjektivní názor k všeobecnému zamyšlení, co se týče layoutu:
Většinou se zde setkávám s názorem, že pevná šířka layoutu je něco špatného a že je lepší mít celý obsah přes celou šířku. Mě osobně se daleko lépe čtou užší stránky - právě těch klasických 750-780px široké. Je to tím, že pokud je text příliš široký, tak se mi kolikrát stane, že skončím na konci řádku a pak hledám začátek dalšího - prostě mi oči ujedou třeba o jeden řádek níže, nebo na ten samý :-). (Používám rozlišení 1280x1024) Asi proto také v novinách (těch papírových) není celý text roztažen od kraje ke kraji, ale používá se několika sloupců.

Jinak stránky skutečně pěkné, dlouho tu nic tak dobrého nebylo.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 24.9.2003 12:42:08

S tím bych více než souhlasil, ono text který je od jednoho konce obrazovky ke druhému se opravdu čte daleko hůř. A ikdybych to rozházel do třeba 3loupců a ty pak roztahoval tak by mezi sloupy byli neuvěřitelné díry.
Myslím si že zvláště záleží na obsahu a grafice zda použít fixní nebo roztahovací layout. Kolikrát jsem dělal stránky kde toho prostě nebylo tolik na to aby se to celé roztahovalo jelikož pak vznikyl prázdná míst a vypadlo to dost divně! Takže pevnou šířku bych neodsuzoval, někdy bych řekl že se hodí více než aby se to roztahovalo.

Avatar

Autor komentáře: PssT

Datum vložení: 24.9.2003 12:45:20

Vasi pripominku by mohl autor vyresit nastavenim cca min-with="760px a max-with: 1024px. IE sice zatim tuto vlastnost neumi, ale ostatni ano. Nastavenim min sirky by zaroven vyresil podjizdeni listy pod obsah, alespon zatim u kvalitnejsich prohlzecu (Operra, Gecko browsery).

Avatar

Autor komentáře: Shaag

Datum vložení: 24.9.2003 14:45:26

Nebudu slovickarit :)))

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 24.9.2003 16:13:17

Jak jsem si v diskuzích všiml, jsou v podstatě dvě skupiny čtenářů stránek. Jedna pevnou šířku nesnáší, protože je omezuje a argumentují tím, že si uživatel může nastavit šířku okna, druhá nesnáší "nekonečnou" délku řádku. Přiznám se, že patřím mezi ty druhé a ještě v extrému, že mám okno prohlížeče maximalizované.
Řešení jsou v podstatě dvě. Jedno na straně uživatele, a to vzdát se maximalizovaného okna a při čtení si ho zmenšit (jenomže víme, že při zmenšení okna se může celý layout rozhodit a je po náladě) nebo by autor mohl udělat dvě řešení CSS, které se od sebe budou jen nepatrně lišit, a to tím, že jeden layout bude s pevnou šířkou, druhý s relativní. Práce je to na pár minut, pokud je proměnlivá část navržena tak, aby se moc nerozhazovala při změnách šířky okna prohlížeče.
To jsem se zase rozepsal...

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 24.9.2003 13:07:08

Kdysi se tu objevil manual jedne firmy (myslim SKODA-AUTO) jak vytvorit jejich internetovou prezentaci. Dal by se nekde sehnat nebo mate nekdo k dispozici jiny.
Dekuji Petr

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 24.9.2003 14:14:08

Nevim co je na mysli
- na intervalu existuje vyhledavani
- je lepsi vyuzit sve dovednosti na trivialni veci jako je vyhledavani clanku
- mozna je namysli na tento clanek <a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=1916' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=1916</a> s nazvem <B>Tvoříte jedinečné weby? Přihlaste se do soutěže!</B>

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 25.9.2003 7:58:05

Vezte, ze vyhledavani jsem zkusil. Ale nevyslo to jako clanek. Jen se nekomu z diskutujici dostal do ruky manual, jak mam vypada dany web (Skoda - auto) Tzn. Pismo, barvy, styly, navigace, rozliseni atd. A ja bohuzel zapomnel od koho a kd se to da najit nebo neco podobneho.

Avatar

Autor komentáře: Milos Michalek

Datum vložení: 24.9.2003 13:20:44

Mnohokrat dekuji za vase prispevky i za ty, ktere teprve pribydou. Jsem rad za kazdou pripominku a Vase napady a zlepseni urcite uvitam. Nikdo neni dokonaly,a proto byl i duvod pozadat o kritiku webu prave zde, aby se clovek mohl zamerit na konkretni chyby.
s uctou
alex

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 24.9.2003 15:52:38

Milosi (nebo Alexi :-)),
web je to fakticky povedenej, nijak do podrobna sem to nezkoumal, prostě se mi líbí.
Jednu drobnost (jsem asi puntičkář). To menu nahoře bych v obou těch skinech hodil na střed :-).
To je asi tak jediná věc, kterou bych k tomu mohl říct (z těch co nejsou výše od někoho jinýho).
Jen tak dál a plz více takových webů!

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.9.2003 21:32:18

cus lidi, tak jak na to koukam, tak jsem v kasi ;)

[link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" media="all"/]
[style type="text/css" media="print"]
@import url(print.css);
[/style]

doted jsem mel zato, ze kdyz neco "importuju", tak to tim pred starejma prohlizecema schovam, ale ted padla kosa na kamen, kdyz s IE 5.5 se zobrazi pouze tiskova verze, nebo uz jsem pomatenej a je to presne naopak?

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 24.9.2003 23:44:02

A co zkusit ubrat media="print" a pridat @media print ?

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.9.2003 1:10:26

Abych se priznal, tak nechapu jednak kam a jednak syntax. Koukam na intervalu uplne stejna, jak ta moje. Koukam k plavackovi (to same), koukam, koukam a furt nic cece ;)

Spis by me zajimalo, jestli nahodou nezalezi na poradi, na poradi parametru, jestli by to nemelo byt _nejak_ odkomentovane
<!--
import
-->

apod.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.9.2003 1:16:10

vime, kde nebo jak se kouknout, jak by vypadal stranka ve starsich prohlizecich? resp. jak rozchodit IE5.5 na wxp paralelne s IE6.

Jako reseni typu "at upgraduje uzivatel" mi prijde docela drsny.

Dalsi zajimavy poznatek: pocket explorer, ktery se hlasi jako IE 3.2 zobrazi vse bez problemu (resp. svym zpusobem), ale import na nej zabere, tak ja uz fakt nevim ...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 25.9.2003 8:31:44

Pokud někoho zajímá můj pokus - jehož výsledek je použit na oněch zatracovaných stránkách "s motýlky, nyní s lístky" :-) - je zde:

@import url("styl.css"); - tímto odřiznu od stylu NN4.x-

<style type="text/css" media="all">
@import "/layout.css"; - tímto odříznu od stylu NN4.x- i MSIE4.x-

- @import s atributem PRINT neumí Opera 6.0 a MSIE 6.0
- pouze STYLE atributem media="print" bez "@media print" nedávat,
- STYLE s atributem MEDIA neumí Amaya a Konqueror, a odřízly by layout
- @media s atributem PRINT neumí Opera 5.0, a odřízla by layout
- @media neumí vůbec MSIE 5.0

- přilinkovávají-li se další styly pomocí LINK se stejným atributem MEDIA, pojmenovat je v atributu stejně, podle standardu
např. Mozilla nebo Opera 6- by ty další přilinkované styly jinak ignorovaly (MSIE jako klasicky nikoliv)

- ale protože Opera 7.x (bohužel narozdíl od Opery 6-) další přilinkované styly i tak ignoruje, další styly přidávat jen pomocí STYLE

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 25.9.2003 9:09:16

a co třeba takhle???

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styly.css">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="print.css" media="print">

zkoušel jsm to na MSIE 5 a výš, Mozille 1.4 a Opere 7 a všude to bylo bez problému!

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 25.9.2003 9:20:02

Tak to je přesně to, co neřeší nic, tedy neodříznete tím ani NN4, ani MSIE4.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 25.9.2003 10:30:27

no je pravda že o odříznutí NN4 a MSIE 4 jsem nepřemýšlel. Je to tak nutné? A jaké jiné problémy tato varianta ještě neřeší ???

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.9.2003 9:20:43

Predne dekuji vsem za rady, ja to vsak pitvam i z jineho duvodu, ackoli jsem pouzil (rekneme) standardni postup, vyuzivany hojne i na jinych strankach, tak IE 5.5 v defaultnim nastaveni udelal, co udelal. Lidi, co ho ma zrejme nebude malo.

Osobne me napada spis prohodit poradi (nejprve print, pak screen/all), protoze v pripade, ze to tedy prohlizec bere tak, ze vezme print a nerozlisi jeho ucel -> definice prevalcuje puvodni nastaveni, pak vkladani stylu v presne opacnem poradi by melo mit presne opacny efekt.

Co je imho zajimave je, ze dokud byly styly v tele stranky, tak v pohode, pak jsem je vyhodil ven a uz je tu prusvih ;)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 25.9.2003 9:42:30

No, já jsem si to krásně nastyloval, pak jsem si ještě pro jistotu spustil Konqueror 3 v Linuxu a koukám, menu pryč. Až teprve po drahné době mě napadlo, že mi prostě bere styly jenom z tiskové verze a začal jsem pátrat, zkoušet, až jsem se dobral jakž takž k výsledku jdoucímu napříč všemi prohlížeči i starších verzí. Ale s tou kompatibilitou je to v tomto případě fakt hrůza... Nic než zkoušet a zkoušet, testovat v různých prohlížečích nepomůže. Tyhle nekompatiblity nejsou pořádně popsány ani např. v Pixyho příručce, a už vůbec ne nekompatibility v Konqueroru resp. v Safari na stejném jádru nebo třeba u Opery, kde to co funguje v Opeře 6 třeba i nefunguje už v Opeře 7, nebo to co funguje v Opeře 5 nefunguje v Opeře 6 a v Opeře 7 už zase ano - to je skoro rarita.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.9.2003 11:10:33

takze definitivne: IE 5.5 vezme import, ale ignoruje media="" - coz je velmi zajimava kompatibilita

nic, dnes jdu nekam schrastit poc s IE5.5 :/

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 27.9.2003 2:09:13

Myslel jsem

[link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" media="all"/]
[style type="text/css"]
@import url(print.css); /* a do tohoto souboru pridat @media print { ... */
[/style]

ale nevim, pouzivam

[link rel="stylesheet" type="text/css" href="styl.css" media="all" /]
[link rel="stylesheet" type="text/css" href="styl-tisk.css" media="print" /]

tezko rict jak te to koser...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.9.2003 16:03:58

moc to nechapu, ale takhle IE5.5+, mozilla 131., opera 7.0 (ta vsak z pro me nejakeho zahadneho duvodu ignoruje nektere definice - z "all", nicmene bezi)

[style type="text/css" media="all"]
@import "style.css";
[/style]
[link rel="stylesheet" href="print.css" type="text/css" media="print"/]

uprimne doted jsem mel za to, ze je to obracene, ale tahle optimalizace je fakt na levacku ;)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 25.9.2003 16:34:20

Možná to CSS není validní ;-) Já jsem byl zvyklej v programování třeba na komentáře za // a to je v CSS špatně, tam mohou být pouze /* */.

Jinak to jste mohl říct rovnou, co chcete, takhle to naprosto stejně mám na stránkách i já :-)
Funkční (klasická i tisková verze)
- ve Windows: MSIE 5.0, 5.5, 6.0, Netscape 6.x, 7.0, Mozilla 1.0.2 - 1.5a, Opera 5.0, 6.0 a 7.x
- v Linuxu: Konqueror 3.x

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.9.2003 18:20:56

css validni je, ...

Avatar

Autor komentáře: bandzula

Datum vložení: 25.9.2003 6:22:15

nikto sa mezmienil o kodovani. Asi by bolo lepsie iso-8859-2 popripade unicode namiesto nestandardneho windows-1250

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 25.9.2003 8:29:58

neexistuje standardni kodovani pro stranky
vice na - <a href='http://www.pixy.cz/blogg/web/2003_08_01_archiv.html#1061397528' target='_blank'>http://www.pixy.cz/blogg/web/2003_08_01_archiv.html#1061397528</a>

Avatar

Autor komentáře: bandzula

Datum vložení: 26.9.2003 6:49:34

Niektore platformi ako napr AMIGA mozu mat s kodovanim win-1250 prolbem a stranky prekodovat je minimum.
" Jediná standardní kódování jsou tedy ta, která začínají na "iso-". Pro češtinu to je iso-8859-2.
Existuje ovšem řada dalších kódování, která nejsou standardní, ale běžně (a zcela korektně) se používají (např. zmíněné windows-1250)"

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 26.9.2003 8:53:35

Služba WWW byla svěřena do správy organizace W3 Consortium, která vytváří a spravuje specifikace technologií, které se v rámci této služby (tedy na WWW stránkách) používají — tj. HTML, XHTML, XML, WML, CSS atd. Ve specifikacích jazyků (X)HTML je uvedeno, že lze používat jakékoli kódování registrované u IANA (<a href='http://www.iana.org/)' target='_blank'>http://www.iana.org/)</a>. Kódování windows-1250 zde dodatečně registrováno bylo, jeho používání je tedy legitimní (např. od defacto neexistujícího pseudokódování x-mac-ce).

Takže shrnuto: windows-1250 není standardní kódování (standardní je jen ISO), je zcela legitimní na WWW stránkách, není povoleno v e-mailu. Více se dočtete např. na cestina.cz — i když od doby největší slávy tohoto webu už se mnohé změnilo, většina informací je platná trvale.

Vse viz pixy.cz

Avatar

Autor komentáře: bandzula

Datum vložení: 26.9.2003 15:29:57

A prave to je ten paradox, Microsoft si pride s cimkolvek a vsetko mu prejde (teda skoro).
Ja racej pouzivam ISO a niesom sam. (pouziva ho aj CSS-Guru Pixy)

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 26.9.2003 15:44:07

a co takhle to dát rovnou do UTFka, to je takovy nejperspektivnejsi kodovani.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 25.9.2003 18:46:27

lidi, jsem v p***... ted jsem (teda pro me je ta informace nova, takze sorry, kdo to znaji ;) nasel tohle:


<a href='http://www.blitzds.com/' target='_blank'>http://www.blitzds.com/</a> - husty je ten vstup, dovnitr se zrejme dostanou jen ti, co dokazou kliknout na tu cihlicku ;))

<a href='http://www.pietrina.pl/' target='_blank'>http://www.pietrina.pl/</a> - minimalne inspirativni

<a href='http://www.tsunami.com/index.html' target='_blank'>http://www.tsunami.com/index.html</a>

<a href='http://www.surya.com.br/' target='_blank'>http://www.surya.com.br/</a> - zezacatku spatne, ale i vodopad nevypada spatne

<a href='http://www.highctr.com/?go=flashsite' target='_blank'>http://www.highctr.com/?go=flashsite</a>



<a href='http://www.graphics.gee-interactive.com/hauptmenue_large/hauptmenue_mon2.htm' target='_blank'>http://www.graphics.gee-interactive.com/hauptmenue_large/hauptmenue_mon2.htm</a> - autor bude asi grafik, ...

dale pak hafo dalsich sites zde: <a href='http://www.cwd.dk/inspiration.asp?mode=0&c_id=17' target='_blank'>http://www.cwd.dk/inspiration.asp?mode=0&c_id=17</a>

btw: vyzdvihuji grafiku, nikoliv technologie a zpracovani ...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 25.9.2003 23:50:38

- no, bud jsem blazen ja nebo ne, ale me se zobrazi jenom ta danska stranka, problem bude ten, ze jde o samy flashovky :( takze si to holt neprohlidnu :(

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 26.9.2003 0:31:01

co je na flashi tak spatneho - jako zalozit na nem informacni web je nesmysl, ale zas na druhou stranu takove <a href='http://www.happytreefriends.cz' target='_blank'>http://www.happytreefriends.cz</a> je vylozene pohlazeni na dusi ;) - ani nevite o co prichazite, stejne tak jiz zde jednou zminovany <a href='http://www.orisinal.com' target='_blank'>http://www.orisinal.com</a> , ... Takze zase jako prosazovat takhle extremistickej nazor mi prijde zcestny. Btw: ja hodnotim grafiku ...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 26.9.2003 8:45:33

To ja to nikomu neupiram, jenom jsem psal, ze si to holt nemuzu prohlidnout pac nemam flashko.
Jestli o neco prichazim tak je grafika a efekty. Popripade o flashovy hry :)
Mozna ten prvni odkaz mel byt <a href='http://www.happytreefriends.com' target='_blank'>http://www.happytreefriends.com</a> to cz nak nefunguje
Ty stranky co uvadite jsou sice OK ale moc prinosu v nich nevidim, krome grafiky (vazne pekna) mozna ten orisinal.com, tam jsou skvely detsky hry :) To jsou stranky vazne dobry do kancelare kde nesmi byt nainstalovany hry :)
Jinak by nebyl problem vyjmenovat par stranek, kde je flash zcela out

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 26.9.2003 11:54:42

presne, me jde fakticky jen o grafiku a zajimave napady ve flashi (ted uplne odhlizim od faktu, ze by mely existovat alternativy apod.)

happytreefriends.com jsem objevil nahodou (shanel jsem tipy triky na flash) a prijde mi to jako prijemne zpestreni, stejne tak orisinal. com - nic z toho nebudete delat cely den.

Osobne v obojim vidim technickou insipiraci. U happytreefriends, pokud pominu epizody, tak je z meho pohledu primo kouzelne (uf, uz jsem jak zenska ;) udelana uvodni stranka (skoda ze podle stary normy), ale napad dobrej

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz