Starší komentáře ke článku: T-Mobile.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.3.2003 8:16:17

Eh, nejak me zmatlo vase mlzeni s jazykem. Ja myslim ze ten jazyk je cesky, proc je tedy lang='cs' spatne? Melo by to byt 'cz'? Proc pisete 'en'... jsem zmaten :)

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 24.3.2003 9:20:55

Čeština je "cs", ne "cz". Také jsem chvíli přemýšlel, co tím autor chtěl říci, nakonec jsem to zhodnotil jako takové plácnutí mimo v jinak docela dobře zpracované recenzi. I některé další výtky (třeba ta k "více zde") bych označil za trochu dogmatické.

P.S. jsem zvědav, jak by dopadlo hodnocení webu Eurotelu... :-)

Avatar

Autor komentáře: choro

Datum vložení: 24.3.2003 10:20:10

Já souhlasím s autorem, že uvedení textu "více zde" je pro odkaz úplně zbytečné. Není nic jednoduššího, než udělat klikací nadpis, stejně jsem na to zvyklý z ostatních stránek, takže před tím, než kliknu na "více zde" zkouším kliknout na nadpis, což bohužel nejde...

Avatar

Autor komentáře: choro

Datum vložení: 24.3.2003 10:16:48

Já jsem to pochopil tak, že na té stránce definující framy je v sekci noframes uveden text "T-mobile" odkazující na onu "úvodní" stránku. A protože se T-mobile čte anglicky, tak by tato jediná stránka měla mít lang="en".
Velmi hezký článek, recenze webů jsem tu ještě nečetl a zřejmě jsem o hodně přišel...

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 24.3.2003 10:40:48

Hm, a co byste tam dal, kdyby tam bylo "síť T-mobile"? Kdybyste to chtěl brát takto hnidopišsky, musel byste to "T-mobile" označit pomocí 'lang="en"' i všude v jinak českém textu...

Avatar

Autor komentáře: choro

Datum vložení: 24.3.2003 12:37:34

já se snažil pochopit autora článku, sám bych to tak nerozpitvával...

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 24.3.2003 18:44:58

"sít T-Mobile" tam ale bohužel není, a proto se mi zdá český jazyk nelogický :-) S tím T-Mobile mimochodem máte pravdu, v rámci čistého stylu by opravdu měl být všude u jeho výskytu vyznačen anglický jazyk :-)

Takový význam tomu ale zase nepřikládám. V tom kódu to bylo takové nelogické, tak mě to zaujalo... Klidně to můžete brát jako hnidopišskou poznámku :)

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 24.3.2003 11:02:04

Plus pro frameset je rozhodne to, ze se nektere stale prvky - hlavni motiv - grafika, navigacni menu a pod... nemusi natahovat pro kazdou stranku - coz je u stranek, kde se casto meni text a nelze cachovat docela uzitecne. Navic uzivateli neodjede menu nekam do dzahedu, ale stale ho vidi pred sebou.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 24.3.2003 11:44:12

Což se ovšem těchto stránek naprosto netýká - tady stránka obsahuje jediný frame přes celý viewport, který obsahuje už bezframovou prezentaci.

Avatar

Autor komentáře: LuPo

Datum vložení: 24.3.2003 20:28:16

Ano, ale autor to v článku označuje za obecnou chybu. Nebo to z jeho formulace tak nějak vyznívá. Opět bych byl pro lepší volbu slov, ale to není případ jen tohoto autora. Ostatně je třeba dodat, že mluvíme jen o formálních maličkostech, které ale mohou ovlivnit začínající tvůrce webů...

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 24.3.2003 22:26:48

V tomhle autora naprosto chápu. Použití framů přináší spoustu problémů, které mohou být v některých případech vyváženy určitými výhodami. V tomto konkrétním případě ovšem žádná z těchto výhod využita není, takže jde jednoznačně o chybu.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.3.2003 22:43:50

Jenze ona to je chyba. Vemte si ze od verze HTML 4.0 je frame deprecated, pricemz treba ve 4.0 strict uz neni. HTML 4.0 je stare nejakych 5 let...

Jedina vyhoda frames je v tom ze se nemusi nacitat obsah stranky porad dokola. Vyuzitelnost frames je bud v administraci nebo chatech, v obou pripadech to ma sve opodstatneni kvuli rychlosti. V tomhle pripade je ale frame totalne zbytecny. Jednak je v nem cela stranka, tudiz jakakoli vyhoda pada, namisto toho nastava problem ze si stranku nemuzete ulozit do bookmarku, neb si vzdy ulozite jen tu 'zakladni' s otviranim, coz je nepochybne matouci.

Rozhodne to neni formalni malickost, je to totiz totalni blbost jejiz jedine opodstatneni muze byt ve stejnem title pro vsechny stranky - coz je ale dalsi vec ktera lidi vic mate nez co jineho. Uprednostnite title pro stranku "T-Mobile", nebo "T-Mobile sluzby" - ja urcite to druhe. I proto by tam frame byt nemel...

Avatar

Autor komentáře: miroslav-kucera

Datum vložení: 25.3.2003 5:51:13

Jak to, ze v HTML 4 je frame deprecated? Ja myslel, ze ramy mizi az v XHTML 1.1.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 25.3.2003 15:42:15

Deprecated != zmizele :) Je to proste nedoporucene, koneckoncu, ve strictu 4.01 uz neni a mam pocit ze dokonce neni ani v transitional. Kdyz uz, bylo by vhodnejsi pouzit radeji iframe - ale v tomto pripade je tam ten frame opravdu k nicemu. Kdyby tam byla navigace, reknu fuj - ale aspon byste nenatahoval navigaci. Takhle natahujete navigaci tak jako tak, title by byl stejny tak jako tak taktez (na 99% maji includovane hlavicky) - coz je ale stejne spis nevyhoda nez vyhoda, takze... je to proste neco co je zbytecne, neprinasi to nic krome problemu a neni to v souladu s dnesnim trendem.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 25.3.2003 16:13:24

Ono je to malinko jinak - existují tři varianty HTML 4.01: strict, transitional a frameset. Varianta frameset je určena pro ty základní stránky s framesetem a jednotlivé framy se pak použije strict nebo transitional, případně opět frameset, pokud to vnořujete. HTML 4.01 Frameset umožňuje pouřívat tagy frameset a frame s většinou běžně užívaných atributů. Výjimkou jsou pouze atributy určující vlastnosti předělů mezi framy, protože ty jsou (podobně jako scrollbar) považovány za součást uživatelského rozhraní a ne dokumentu.

Avatar

Autor komentáře: choro

Datum vložení: 25.3.2003 12:45:44

Já teda nevim, ale v Opeře si do framu kliknu pravým tlačítkem a vyberu si volbu frame -> add to bookmarks nebo frame -> save as... (view source, copy link, reload, maximize)... myslim, že je to o možnostech browseru.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 25.3.2003 13:06:18

To se ale potom načte jen ten příslušný frame, ne celá stránka. Pokud je navigace v jiném, není to příliš praktické.

Avatar

Autor komentáře: siris

Datum vložení: 27.3.2003 19:43:37

Rozhodne si myslim, ze frame jsou tu pouzity proti vykradacum stranek, ale to neni jedina moznost jak to udelat trosicku slozitejsi, meli by spise zakazat prave tlacitko :-))

Avatar

Autor komentáře: Michal Řehoř

Datum vložení: 28.3.2003 15:41:22

S tím pravým tlačítkem to byl ale jenom vtip, že? :)?

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 25.3.2003 3:49:34

Dobrý článek, Martine. Jen mne trochu překvapilo toto tvrzení:

"Nemá ale asi cenu zde vyčítat autorům prohřešky proti standardu, protože při tomto způsobu tvorby stránky to podle standardu snad ani nejde."

Proč by tímto způsobem nešlo dělat validní stránky? Samozřejmě, že to jde a má to i naprosto stejný význam, jako validní kód při jakémkoli jiném způsobu.

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Borovicka

Datum vložení: 25.3.2003 12:51:36

Ja to pochopil tak, ze to sice neni proti standardu, ale proti principum - tabulky nebyly stvoreny pro formatovani prezentaci. Bohuzel, ono to dnes jinak stale jeste skutecne nejde - hlavne ta zruda NN4 se svym vadnym box modelem je k zblazneni. A ruzne css hacky vyresi taky jen neco, navic se pak v tom css nikdo nevyzna.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 25.3.2003 13:11:21

Je ovšem otázkou, jestli má smysl vyvíjet enormní snahu na to, aby stránka vypadala v NN4 přesně tak, jako v novějších prohlížečích. Můj názor je, že pokud se v NN4 zobrazí veškerý obsah a jsou dostupné všechny funkce, můžete tuto kouli na noze (stejně jako MSIE < 5.0) opustit. I pak ovšem ještě zůstává spousta problémů kvůli silně nekorektní implementaci CSS v MSIE 5.0 (a jeho box modelem), ten se bohužel stále ještě drží okolo 25 procent.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 25.3.2003 15:45:27

IE ma vadny box model, ale definujete-li vhodne DTD tak to odstranite. Presto si nejsem jist zda je duvod tak lpet na NN4.xx, ten prohlizec je znacne prezity a dnes bych si s nim hlavu nelamal. Nehlede na to ze stranky stejne neudelate pixel by pixel, takze bych asi NN 4.xx omezil na to ab ty stranky v nich byly funkcni, coz s vhodnym logickym usporadanim neni takova potiz.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 25.3.2003 16:15:02

To platí pouze pro MSIE 6.0. MSIE 5.0 (myslím že i 5.5) tvrdošíjně lpí na své interpretaci, ať použijete DTD, jaké chcete. Navíc má občas poněkud osobité představy o tom, co je to containing box... :-( Ohledně NN4 říkáme v podstatě oba totéž.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 27.3.2003 19:13:00

Díky.

<B>K Tvé připomínce:</B>

Já nevím, možná jsem trochu ovlivněný tím, že jsem snad ještě žádnou stránku, která by používala šílené tabulkové konstrukce a zároveň vyhovovala standardu (X)HTML, neviděl (a po hříchu jsem snad ani žádnou takovou neudělal :-/)

Navíc, např. definovat okraje stránky jde podle standardu pouze pomocí stylů, ale NN4 to umožňuje jedině použitím nestandardních atributů u <body>, a takových příkladů bychom našli více... Takže za jistých okolností to podle standardu jde, ale pokud chceme kontrolovat vzhled mírou podobnou jako v CSS, a to i ve starých prohlížečích, těžko standard dodržíme...

Samozřejmě, že rozumnou kombinací <I>HTML formátování/CSS/náročnost požadovaného vzhledu</I> lze v pohodě napsat stránky i pro staré prohlížeče podle standardu, ovšem o takovýchto stránkách jsem v tomto případě nemluvil. Šlo mi spíše o stránky dělané stylem "proč není tahle čára o 2 pixely níž, když ji tam tak udělal i prohlížeč XX?", kde to podle mého názoru pro starší prohlížeče v rámci standardu nejde...

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 31.3.2003 0:12:57

Sem vepište svůj příspěvek.

--> <textarea onfocus="if(this.value=='Sem vepište svůj příspěvek.')this.value=''">Sem vepište svůj příspěvek.</textarea>

Mohl bys mi, Martine, třeba soukromě vysvětlit v jakých případech jsou frejmy překážkou v přístupnosti? Už nad tím přemýšlím týden, ale na rozumný důvod jsem nepřišel.
Díky.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 5.4.2003 18:40:34

Ramy podle me pri nevizualnim vystupu znacne ztezuji orientaci na strance a pohyb po ni, navic je nutne cely obsah poskytovat i alternativne bez ramu, coz se na spouste webu opomiji nebo dela nekvalitne...

Avatar

Autor komentáře: Celda

Datum vložení: 2.4.2003 12:32:11

Koukli jste se na <a href='http://www.t-mobile.de' target='_blank'>http://www.t-mobile.de</a> ? Myslim ze autor stranek <a href='http://www.t-mobile.cz' target='_blank'>http://www.t-mobile.cz</a> se bohuzel musel drzet grafickeho standardu T-mobile. To samozrejmne nemeni nic na tom jak by mohly stranky vypadat z programatorskeho hlediska. Jinak souhlasim se spatnou orientaci na strankach. Nastesti doposud jsem vzdy nasel co jsem hledal pres "vyhledávání".

Avatar

Autor komentáře: Vít

Datum vložení: 6.4.2008 17:30:01

MAM MODEM 4G INTERENT DOBRE STAV ALE WEBCAMERA JE POMALU POHYBUJE JSEM SMUTNY? SLABY MODEM INTERENT NEBO SLABY VYSILAT JSEM NESLYSICI

Avatar

Autor komentáře: Vít

Datum vložení: 6.4.2008 17:30:21

MAM MODEM 4G INTERENT DOBRE STAV ALE WEBCAMERA JE POMALU POHYBUJE JSEM SMUTNY? SLABY MODEM INTERENT NEBO SLABY VYSILAT JSEM NESLYSICI

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz