Starší komentáře ke článku: Tabulka se třemi sloupci - problém v Netscape

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: SUNicko

Datum vložení: 8.6.2000 9:49:00

neviditelny obrazek vzdycky zachrani...jedna z chyb NN v zobrazovani tabulek je i napr. to, ze pokud je bunka volna (napr. je dany pouze obrazek do jejiho pozadi), tak aby se zobrazilo jeji pozadi musi byt vlozen NonBreakSpacing, a tech problemu v zobrazovni je vice, napr. s CSS, kdy se styl musi definovat v tagu BUNKY a nikoliv RADKU, protoze pak pouzity styl nezobrazi, alespon me.....holt mouch je tam dost...

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 8.6.2000 10:14:00

Dobrý den, souhlasím s vámi, neviditelný obrázek dokáže zachránit spoustu věcí. To s tou prázdnou buňkou a nutném vložení tvrdé mezery je známá věc. Uvídíme, jak si povedou verze Netscape s novým renderovacím jádrem.

Avatar

Autor komentáře: Momo Brut

Datum vložení: 8.6.2000 12:49:00

Vsichni, kteri kdy delali web na nejake urovni vi, ze NN je nehorazne prase a v mnoha pripadech se chova nestandartne a nepochopitelne. Nejlepsi reseni je detekce prohlizece a specialni html pro dany prohlizec. Jinak plati naprosto dokonale, co funguje v NN pojede stopr v IE, obracene ani nahodou. To je reseni pro jednoduchy web. Na druhou stranu, statisticky je znamo, ze NN pouziva mizive procento uzivatelu ...

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 8.6.2000 13:01:00

Dobrý den, souhlasím s výrokem, že Netscape se chová v některých případech nepochopitelne - např. opětovné načítání stránky při změně velikosti okna prohlížeče. Rozhodně ale nesouhlasím s výrokem, že nejlepší je detekce prohlížeče a speciální (HTML?)kód pro NN. V připadě použití HTML není potřeba vyvvářet speciální HTML kód - existuje spousta triku, jak udělat stránky stejné v IE a v NN. Co se týče JavaScriptu, ten není dosud nikým standardizován a je potřeba vytvářet dvojí verze kodu nebo jednu verzi JavaScriptu ošetřit pro druhý prohlížeč. Nescape rozhodně nepoužívá mizivé procento uživatelů - 8 až 10 procent není mizivé procento. Když web 10 000 návštěvníku denně, celých 1000 má NN. Nezapomínejte, že na jiných platformách (Linux), je NN jediný použitelný prohlížeč, protože IE zde nenajdete...

Avatar

Autor komentáře: SUNicko

Datum vložení: 8.6.2000 13:23:00

A neni nahodou JavaScript produktem Netscape? Proc ho tedy tak nedokonale podporuje? Pokud neni, rad se necham vyvest z omylu.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 8.6.2000 13:32:00

Dobry den, tady nejde o nedokonalost. Tady jde spise o to, ze Microsoft si zacal poté vytvářet vlastní verzi JavaSccriptu. Netscape samozřejmě nestíhal a nakonec zkrachoval, címž šlo všechno do kytek. Máme tak dvě verze JavaScriptu, jednu podle představ MS a druhou podle představ NN. ALe v některých věcech se shodli :) Jinak i rámce jsou produktem firmy NN a Netscape 4.7 s nimi porad neumi korektně zachazet.

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 8.6.2000 15:42:00

nemame 2 verze Javascriptu, mame JavaScript a JScript. Je v podstate nahoda, ze se funkcne prekryvaji ((-:8 .

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 9.6.2000 10:07:00

:o) tak jsem to myslel - JavaScript a JScript

Avatar

Autor komentáře: Anndy

Datum vložení: 9.6.2000 13:11:00

Neviem, neviem, ale v linuxovej verzii NN vyzera aj stranka, ktora vyzera vo win NN verzii OK, na .... Takze s tym linuxom to nebude az take zhave. A okrem totho, linuxy su vacsinou servery a klineti su typu winX, cize je to jedno :)

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 8.6.2000 15:44:00

Dost dobre nechapu proc ma cenu psat o takovych vecech jako ze netscape zobrazuje jinak tabulky. To ze NC zobrazuje neco jinak nez IE je fakt. Takovych veci by se naslo hodne, stejne tak by se naslo hodne veci ktere zase dela spatne IE. Ale to vi kazdy, kdo nekdy zkousel psat pro vic prohlizecu najednou. Spis by stalo za to napsat uceleny clanek kde by byl souhrn vsech problemu - protoze nektere chyby nejsou tak zrejme jako tabulky.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 8.6.2000 16:34:00

Dobry den, ve clanku nebylo pouze to, ze Netscape ma problemy s tabulkami, ve clanku bylo i rešení a to byl smysl celého článku - informovat ctenare.

Avatar

Autor komentáře: Vlado

Datum vložení: 8.6.2000 18:26:00

Co tak udelat nejaky serial o rozdilech mezi prohlizeci. Zatim jsou to jen vykriky do tmy. Chtelo by to pojat komplexne.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 8.6.2000 18:28:00

Dobrý den, takových problému bude urcitě více, ale nikdy nebudou vypsány uplne vsechny, protoze se nedá na ně přijit systematicky, pouze nahodne.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Vodicka

Datum vložení: 27.7.2000 19:09:00

No a prave proto by bylo perfektni udelat o tech rozdilech serial. A kdyby jsme do nej mohli prispivat i my, ctenari, tak by to bylo super :-)

Avatar

Autor komentáře: RoBoH

Datum vložení: 8.6.2000 21:18:00

Taktiez mam problemy s kompaktibilitou web stranky v IE a NN. NN zobrazuje uplne inak (a ta beta 6 az ani nehovorim) mna skor trapi fakt, ze ked nastavim background v tabluke (obrazok) a mam v tej tabulke dalsie tabulky, tak NN to zobrazi, ako keby som dal ten bg do kazdej tabluky samostatne. IE je inteligent a to co mu zadam aj spravi (nic viac). Takze ako viete poradit ako by som to mal vymysliet, tak please.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 9.6.2000 8:20:00

Dobrý den, váš problém a jeho řešení je poměrně známé, ve vnořené tabulce vložte BACKGROUND="" a je to. Netscape pak nebude zobrazovat pozadí s nadřazené buňky. Co se týše NN 6.0, ten je na tom s podporou HTML :o) mnohem lépe než čtyřkové verze NN.

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 9.6.2000 9:58:00

Pokud se podivate na specifikaci html, zjistite, ze pozadi tabulky tam vubec neni. Jediny korektni zpusob je pomoci CSS a ta mse doctete ze pozadi tabulky je vlastnost dedicna a tim padem je v poradku, ze se pozadi v bunkach opakuje. Kdyby IE to zobrazovalo stejne, bylo by to krasne. At ziji standardy! ((-:8

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 9.6.2000 10:12:00

Občas je nutné standardy porušit. Například, kdo dnes používá pro určení nových okrajů kaskádové styly? Všichni to dělají pomocí MARGINWIDTH, MARGINHEIGHT a LEFTMARGIN, TOPMARGIN. Spise nez dodržovat standardy bych doporučil vytvořit prohlížeč, který by standardy dodržoval. Jinak je to nekonecny cyklus a účel světí prostředky.

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 9.6.2000 10:18:00

ja pouzivam styly, protoze Opera to stylem zvlada a nejake nekorektni vymysly jsou pouze pro NN (IE to stylem zvlada taky).

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 9.6.2000 10:42:00

Ty ano,protože jsi příznivec Opery. Ale jestli to nejede v NN, tak styly pro tuto věc nebude nikdo používat, protože NN je myslim používanější než Opera. Jinak samozřejmě doporučuji vyhodit z HTML stránek značky <FONT>, <B> apod. Vsechny prohlížeče to zvládají, mimo NN 3.0, což je již archická verze:)

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 9.6.2000 10:48:00

Mirku, tady nejde o Operu, tady jde o standard. IE mel topmargin a left margin davno pred styly, ale v soucasne dobe podporuje jiz nastaveni pomoci stylu, ktere je jedine korektni. Topmargin a leftmargin podporuje pouze ze zpetne kompatibility. Solution: pouzivejte nastaveni pomoci stylu (treba uz jen proto, ze se tim da delat vic veci) a pro NN pridejte do body marginheight a marginwidth (aby to melo alespon nejakej okraj).

Avatar

Autor komentáře: Liba

Datum vložení: 9.6.2000 10:58:00

Mozna trochu vice obecny prispevek. Na mnoha mistech uz probehly bourlive diskuse o to, proc je ten ci onen prohlizec lepsi...Pravdou je, ze udelat stranku pro Netscape je mnohem slozitejsi a velmi casto se setkame s chybami, kterych se vyvojari Netscapeu dopustili. Jiste se mnou budete souhlasit, ze v Exploreru svoje predstavy o webu muzete realizovat temer 100% a nemusite k tomu pouzivat na x mistech pruhledny pixelovy obrazek. Explorer tedy dava tvurcum webu mnohem vetsi svobodu. Polozme si vsak otazku: Je spravne, ze Explorer podporuje i tak nestandratni veci jako umisteni tela stranky (bez pouziti tagu BODY) do sekce HEAD? Tato prilisna "univerzalnost" HTML kodu je ze strany Microsoftu pochopitelna...Podivate-li se nekdy do zdroj. kodu vygenerovaneho editorem FrontPage je vam jasne proc Explorer toleruje chyby podobne vyse popsanemu prikladu. Geneze predchozich radku je alespon z moji strany jednoznacna. Ackoli jako tvurce webu sympatizuji s Explorerem, nebot nemam problemy se zobrazovanim stranky, mnohem racionalnejsi je pro me politika Netscapeu, ktery i pres sve pomerne velke chyby (viz. zobrazovani ramu apod.) se snazi o zachovani cistoty zdrojoveho kodu, tim ze nepodporuje nestandratni prikazy a struktury HMTL.

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 9.6.2000 11:05:00

Problem je v tom, ze NN s nestandardy zacal, viz frames, layery, blink a podobne...

Avatar

Autor komentáře: Michal

Datum vložení: 9.6.2000 11:23:00

Ještě, že Netscape zkrachoval, byl sice první se slušným projlížečem a byl fakt dobrej, ale nastal čas uvolnit pozice jiným.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 9.6.2000 11:18:00

Ano - snaha o čím dál větší inteligenci MS produktů je jasná, např. Office 2000 - automatické zobrazování položek v menu podle toho, jestli je používáte či ne, je přinejmenším nezvyklé. Stejně tak "sponka" - vždy radí, ale nikdy neporadí k tomu, s čím mám zrovna problém :o(( Co se týče IE a vámi zminovaného zminovaného chybějícího tagu BODY, EXplorer se snaží postupovat podle logických pravidel. Když končí </head>, musí být body, když zacne v tabulce nova bunka <TD>, je jasné, že předcházející musela skončit a toto pravidlo bychom mohli vztáhnout i na tag <TR>. Explorer tyto "vylepseni" sice má, ale nikdo jich v reálu nepoužívá.

Avatar

Autor komentáře: Liba

Datum vložení: 9.6.2000 11:28:00

Myslel jsem trochu neco jineho... zkuste si vytvorit <head> a do nej bez zadani tagu <body> umistit telo stranky a az potom ukoncit stranku tagem </head>...to uz tak logicke neni...a myslim, ze v takovem pripade by mel prohlizec ohlasit chybu a ne ji tolerovat...

Avatar

Autor komentáře: Liba

Datum vložení: 9.6.2000 11:00:00

Jinak myslim, ze clanky tohoto typu jsou obrovskym prinosem a jsem moc rad ze se na interval.cz objevuji.

Avatar

Autor komentáře: Pepa z Depa

Datum vložení: 9.6.2000 14:08:00

Ještě bych se rád vrátil k těm prohlížečům. Nehodlám rozebírat který je horší a který je lepší, všichni mají své chyby, ale ze zásady mě s... programy které nelze odinstalovat(nevidím důvod proč by to nemělo jít) a co se trochu podívat na jiné platformy? Silně to tu zavání WinX. A co práva jiných menšin? Všude ten IE nedám(naštěstí). Hlavně mi nepište že ostatních platform je mizivé %, to mě vždycky vytočí. To bych mohl říct že některých druhů lidí je taky mizivé %. Ale to hlavní, HTML je cross platformní jazyk a proto prohlížeč má striktně dodržovat standarty HTML (otázka také je, pro kterou verzi HTML je daný prohlížeč udělán). S plácačkou v ruce vás zdravý PEPA

Avatar

Autor komentáře: Rene Duchek

Datum vložení: 10.6.2000 13:43:00

Dobry den. Mel bych k tomuto clanku jeste malou poznamku. Mozna by pro ucelenejsi vzhled bylo rozumne neviditelny obrazek umistit i do prostredniho sloupce s parametry width="1" height="1". Je to spise pro ty kdo v takové tabulce zarovnaji objekty nahoru ci pro ty kdo potrebujji presnost na pixely. S pozdravem Duchek Rene

Avatar

Autor komentáře: Michal Nováček

Datum vložení: 13.6.2000 11:40:00

Dobry den, dovolte mi timto zareagovat na dalsi bitvu o prednostech jednotlivych prohlizecu (platforem, atd.), ktera se strhla na zaklade nevinneho prispevku, kterak NN (ne)zobrazuje trisloupcovou tabulku. Nejdrive k vlastnimu prispevku - tento problem se u NN vyskytuje obecne pri praci s jakymkoliv poctem sloupcu, zvl. pri kombinaci absolutnich a relativnich sirek sloupcu. Nabizene reseni je jedno z pouzitelnych. Nyni trochu obecneji - myslim, ze neni "systemove" horekovat nad tim, ktery pohlizec je lepsi ci horsi, co podporuje nebo ne atd. Navstevnikum www stranek je to suma fuk; ty chteji, aby se konkretni stranky zobrazily v jejich konkretnim prohlizeci korektne - nezajima je technicky background stranek a problemy s tim spojene. Muj nazor - stranky maji byt udelany tak, aby se stejne (korektne) zobrazily minimalne v obou nejrozsirenejsich prohlizecich alespon od verzi 4. Myslim, ze je zbytecny maximalismus brat ohled na starsi verze (i kdyz neni problem udelat stranky pouze v txt podobe - pokud to je mozne z hlediska zamereni webu) - dnes se daji nove verze browseru najit pomalu na kazdem CD se softwarem, kdyz obstrouham jejich stahovani. Je treba pouzivat takove postupy, aby to necinilo problemy zadnemu prohlizeci, a pokud chci udelat nejaky extraburt, co podporuje (zobrazuje) pouze jeden, tak to udelat tak, aby to pri pouziti jineho nerusilo (nedoslo ke ztrate informace). Sve zkusenosti bych shrnul takto - IE se chova "inteligentneji", vice promiji chyby, NN se naopak chova "korektne", i kdyz je pravda, ze zvlast posledni verze (4.5-4.7) maji podivne mouchy (ale v dobe, kdy jsem zacinal, tak NN2 byl kral, kdepak se hrabal IE - jak se casy meni). Plati, ze co dobre zobrazi NN, jede i v IE, naopak ne - alespon co se HTML tyce. V JavaSkriptu je problem v tom, ze NN podporuje "cisty" JS bez tech kudrlinek, co do neho (jako ostatne do vseho, ceho se chopi) zanesl Microsoft s IE. Co se tyce ciste javovych aplikaci, tam naopak NN porazi IE - je podstatne stabilnejsi. A Opera a spol. - ty tusim maji ve vetsine engine od IE, takze se vyse uvedene tyka i jich. Prominte, ze jsem se trochu rozepsal, takze zaver. Myslim, ze by nebylo od veci zridit nejakou zvl. schranku, kam by se mohly posilat jednotlive vykoumane zvlastnosti tech kterych prohlizecu. Takova zprava by mohla pro identifikaci obsahovat napr. tag, typ prohlizece a vlastni popisny text problemu i s resenim, takze by se to mohlo automaticky tridit a vytvaret neustale rostouci dokument (databazi), ktery by byl triden treba prave podle tagu apod., k tomu nejake jednoduche vyhledavani. Samozrejme to bude chtit nejaky cas, nez by se takova databaze zaplnila. Taky by to nekdo musel vytvorit a spravovat - namet treba prave pro Interval.cz. Dekuji, ze jste to docetli az sem. Ocekavam Vase pripominky.

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 13.6.2000 17:19:00

Opera ma vlastni renderovaci jadro...

Avatar

Autor komentáře: TEA

Datum vložení: 13.6.2000 17:16:00

Řešil jsem stejný problém a přišel jsem na tento způsob. Tabulku jsem rozměroval na 100%<table width=100%> V prvním řádku jsem u jednotlivých tagů <td> určoval absolutní šířku u obou krajních buněk (sloupců)<td width="120"> <td width="150">a u prostředního <td width="100%"> a funguje to! MSIE 5.0 tuto konstrukci skousne a Netscape to zobrazí jak si to představuji ve všech rozlišeních. zdravim všechny šťouraly. TEA PS: Nečetl jsem všechny příspěvky a tak se možná po někom opakuji. Tak odpuste.

Avatar

Autor komentáře: Richard Šudoma

Datum vložení: 11.7.2000 17:41:00

Vie mi niekto poradit ako odstranit chybu pri zobrazovani stranky, ktora je rozdelena na tri framy tak, ze najprv je rozdelena na lavy a pravy a potom ten pravy je rozdeleny na horny a dolny(mozete si to pozriet na www.zerobb.sk). Lavy panel mi nabehne bez problemov, ale ten pravy, s tymi dvoma dalsimi framami sa mi v NN4,7x nechce zobrazit. V IE 5,0, alebo v NN 4,1 mi to funguje bez problemov. e-mail:riso@zerobb.sk

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 21.7.2000 16:50:00

Neviditelné obrázky není třeba používat. Abych to vysvětlil, musím to vzít obecně. Proč to blbne v Netscape: veškeré parametry width u buněk chápe Netscape jako rozměry minimální. Vezměte si problém, který oba prohlížeče řeší: mají tu příliš širokou tabulku na příliš úzké sloupce. Je tady přebytečné horizontální místo, které se musí přidělit nějakém sloupci. Explorer ho rozdělí rovnoměrně do neorozměrovaných sloupců (v tomto případě do jednoho), Netscape jej distribuuje do sloupců všech. Úplně jiný problém prohlížeče řeší, pokud se jim horizontálního místa nedostává. Potom mají větší prioritu rozměry absolutní (pixely, např. "140") před relativními (např. 100%). Takže v tomto případě se ubere šířka toho prostředního sloupce a krajní se nezmenšují ani nezvětšují. Alespoň tak mi to vychází v NN 4.7. Veškeré kouzlení s neviditelnými obrázky je k ničemu!

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 7.8.2000 15:54:00

Pokud date neviditelne obrazky do vsech bunek tabulky a nastavite jim presne takove rozmery jako pozadujete, budete mit tabulku s rozmery,jake presne pozaduejte, protoze oba prohlizece nastavi velikost bunky podle velikosti obrazku (pokud je tedy jeho velikost stejna, nebo vyssi nez zadany rozmer).

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 21.8.2000 14:22:00

To je otázka času, který na tom chci zabít. Když dělám tabulku, tak do ní chci dávat v první řadě obsah a ne formátovací balast. Neviditelné obrázky sice udělají tabulku přesně orozměrovanou, ale to se přece dá udělat pomocí atributu width u <td>! Pokud tam pak chybí nějaké místo, je jednoduché řešení: nedávat width do tabu <table>.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz