Starší komentáře ke článku: Univerzální roletové menu v JavaScriptu

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: MC

Datum vložení: 31.8.2005 9:05:43

V Opeře 8.02 vidím jen položky, které se nacházejí ještě před hlavní (modrou) částí stránky.

Avatar

Autor komentáře: Radek

Datum vložení: 31.8.2005 9:57:12

Stejný problém je i v Konqueroru.

Avatar

Autor komentáře: soundake

Datum vložení: 31.8.2005 9:19:21

Sice nejsem žádný guru, ale nelíbí se mi to. Už jen ta tvorba menu do tabulek. Vkládání HTML kódu pomocí innerHTML asi taky nebude zrovna košér. A jak to funguje bez JS? Při testu mě to menu občas zablbnulo (FF). Řekl bych, že se dají nalézt na webu lepší řešení: http://www.dynamicdrive.com/ http://www.cross-browser.com/toys/

Avatar

Autor komentáře: camlost

Datum vložení: 31.8.2005 10:26:32

Taky se mi to nelíbí. Dal bych přednost menu, které vytvořím v (X)HTML. Rodičovský prvek, tj. celé menu, by mělo atribut class nastaven na konkrétní identifikátor (např. PopupMenu nebo cokoli jiného), v body.onload bych zavolal něco jako popup_init() a to by bylo vše. To, co popisuju, lze napsat a odladit za večer při sledování nějakého oblíbeného filmu.

Avatar

Autor komentáře: Duski

Datum vložení: 1.9.2005 10:30:45

Tu je dost pekne riesenie XHTML + CSS + asi 10 riadkov javascriptu. Skusal som operu, IE, FF a pohoda... Pekny den

Avatar

Autor komentáře: Duski

Datum vložení: 1.9.2005 10:31:33

Hehe :) este dodatok.. http://www.alistapart.com/articles/horizdropdowns/

Avatar

Autor komentáře: Jakub Klouzal

Datum vložení: 12.9.2005 16:33:51

to řešení z odkazu je super, ale hacky doporučuju používat jen na stránkách na které máte čas a pod stálou správou, nezaručují dopřednou kompatibilitu

Avatar

Autor komentáře: Luděk Roleček

Datum vložení: 31.8.2005 10:50:53

Nečetl jsem článek celý, takže se dopředu omlouvám, jestli mi něco uniklo a tudíž možná nebudu psát k věci, ale jaké má toto řešení výhodu oproti menu udělanému pomocí neuspořádaného seznamu a naformátovaného pouze pomocí CCS? Připadá mi opravdu zbytečné psát takové množství javascriptu na tak relativně banální věc jako je menu. Pomocí nějakého toho pomocného javascriptu lze pak přeci zasahovat i do totoho CSS menu a zařídit tak požadované vlastnosti (např.vypínání položek za chodu). Menu napsané takto v JavaScriptu je pomalé a zbytečně překomplikované. Jak bude menu fungovat bez podpory JavaScriptu? Ale jak jsem již předeslal - možná mi něco uniklo a toto řešení popsané v článku má své opodstatnění. Já ho však nevidím.

Avatar

Autor komentáře: von Banhoff

Datum vložení: 31.8.2005 12:01:52

musel jsem si tu stránku spustit 3x abych si toho meníčka nakonec všimnul, pokud je záměrem autora co nejvíce skrýt navigaci, tak jsou snadnější cesty navíc ani po tom co jsem si těch dvou ikonek konečně všinul se menu nechovalo jako menu, tedy kursor se nezměnil na pinter (ručička) aby uživatel věděl, že jde o odkaz tři posuvníky na jedné stránce jsou taky supr použít tabulku na menu není ideální, mnohem lepší je použít seznam

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 31.8.2005 12:19:55

[i]musel jsem si tu stránku spustit 3x abych si toho meníčka nakonec všimnul[/i] Tak to jste "stastny" clovek. Cekal jsem nejaky odkaz na ukazku po prvnich dvou odstavcich, abych se podival na ten "zazrak", ale menu jsem nenasel do ted - cca 5krat jsem to prochazel - asi jsem slepej.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 31.8.2005 12:55:13

Zkuste mi někdo poradit, já to menu fakt nevidím a čučím do toho jak bezdomovec do flašky od rumu :( Mám normální obyčejný JESPRP, neboli IE a nevidím, nic nevidím

Avatar

Autor komentáře: Milan

Datum vložení: 31.8.2005 13:02:39

Ono se tváří jako že do té stránky vlastně ani nepatří, je hned pod adresou a má podklad jako ovládací oblast prohlížeče, ne jako samotná stránka.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 31.8.2005 13:27:01

Aha, omlouvám se za svou nepoužitelnost, ale to je místo, kde bych očekával cokoliv jiného, jenom ne navigaci webem :) Ostatně, souhlasím s ostatními diskutujícími, celé zpracování a kód mi přijde příliš složitý a překombinovaný. Ale budiž, možná pro to někdo najde uplatnění.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Pecka

Datum vložení: 31.8.2005 13:28:11

Tak to mně dalo víc zabrat, kde v tomto článku je odkaz na ukázku/kód ke stažení. Zapsání neklikatelné URL do článku (místo klasického odkazu na ukázku/kód na Intervalu) se mi zdá poněkud nestandardní.

Avatar

Autor komentáře: von Banhoff

Datum vložení: 31.8.2005 15:01:05

bingo, je to nestandartní takzvaný copy+open new tab+paste řešení

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.9.2005 6:02:21

Nonsense, je to obyčejná chyba editora, menu je samozřejmě na Intervalu standardně ke stažení, ten odkaz se tam dostal pouhým nedopatřením...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Tintěra

Datum vložení: 31.8.2005 12:51:26

V Firefoxu je v tom příkladu zase špatně čeština. Ale to nad nebude chyba v článku publikovaného kódu. PS: Díky za nápovědu s ikonkami. V tomto místě jsem zbyklý ignorovat reklamu a tímpádem jsem to nemohl najít.

Avatar

Autor komentáře: noname

Datum vložení: 31.8.2005 12:58:15

ježiš to je příšerný. Já to tedy prohlížím v Opeře, nicméně takhle hrozné stránky jsem už dlouho neviděl a to menu - jestli je to to co je nahoře šedé, tak to v Opeře téměř nefunguje. Také nechápu proč to neudělat v pure CSS. Tam je javascript nutný jen pro IE, bez toho to může fungovat v moderních prohlížečích i s vypnutým javascriptem. Příklad (jeden z milionu na webu) je třeba na mých stránkách (http://www.telcon.cz).

Avatar

Autor komentáře: fumia

Datum vložení: 31.8.2005 17:55:02

Jeste jsem tu za ty roky co sleduju interval nepsal, ale tohle mi neda a dost se divim, ze redakce intervalu vubec neco takoveho pustila na svuj web :(

Avatar

Autor komentáře: vd

Datum vložení: 1.9.2005 23:19:56

[OT] buheee, teda priserne je to menu, ale i design te stranky, kterou odkazujes. Skoro jsem se lekl. Nic ve zlem. [/OT]

Avatar

Autor komentáře: mum2y

Datum vložení: 9.9.2005 8:26:55

mas pravdu, osobne by som nedaval ziadny odkaz na nieco taketo ta stranaka sa ledvaj hodi pre [b]hrackarstvo[/b] a nie pre firmu s danou tematikou ale co, len nech je takehoto viac, aspon tu bude na scene jednoduchsi boj ;]

Avatar

Autor komentáře: Radek Hulán

Datum vložení: 31.8.2005 17:55:11

Odporné, odporné, odporné. Více času komentářem ztrácet nebudu, tento pačlánek si to nezaslouží.

Avatar

Autor komentáře: Anti Radek

Datum vložení: 27.10.2005 8:59:34

ale nie prow radeczku

Avatar

Autor komentáře: mofo

Datum vložení: 1.9.2005 9:24:56

Je to takové celé poněkud přeprogramované :-( Nechápu předpotopní požadavek na vykreslení menu JS, když samotný kód je delší než většina menu. Já byl onehdy nadšen minimálně programovaným stylovaným roletkovým menu http://www.hszk.bme.hu/~hj130/css/list_menu/hover/ Problémy jako obvykle dělá MSIE (jen tam je potřeba JS). Toto je cesta.

Avatar

Autor komentáře: rezna

Datum vložení: 1.9.2005 13:12:21

taky nechapu kam dala redakce intervalu hlavu pri kontrole tohoto clanku - deno-denne se tu mluvi o pristupnosti a pak se sem pusti takoveto amaterske menu ktere bylo in 100 let zpatky kdyz jeste menu v CSS delat nesla. boha pane autore zkuste hledat na google neco jako "pure CSS pulldown menu" a podivejte se jak se to dela ;)

Avatar

Autor komentáře: Ferda mravenec

Datum vložení: 1.9.2005 14:11:36

... cteny soude :) Tolik kodu pro prd. Odkazy ostatnich komentatoru jsou vyrazne uzitecnejsi, navic pro jejich precteni clovek potrebuje desetinu casu, co na cely clanek ... Intervale, intervale, takhle bysme ten socialismus teda nevybudovali !

Avatar

Autor komentáře: zitmen

Datum vložení: 2.9.2005 21:48:55

osobne bych tento styl menu nepouzil protoze je zbytecne psat tolik kodu kvuli par odkazum ktere se daji udelat daleko jednoduseji a za druhe v mem prohlizeci FF jsem mel dost velke problemy aby mi vyjela treti uroven menu (obsh solitaire) a uzivatele to brzy odradi (me to teda stvalo solidne)

Avatar

Autor komentáře: Radek

Datum vložení: 5.9.2005 11:35:51

Proč si nemůžu vyzkoušet menu online? Stahovat archiv je zbytečně složité!

Avatar

Autor komentáře: Petr Behenský

Datum vložení: 8.9.2005 18:46:30

Menu neřeší problém s elementem select v IE. Zkuste si ho dát do zdrojového kódu hned za menu.

Avatar

Autor komentáře: SufuS MaximuS

Datum vložení: 9.9.2005 15:52:56

To je bohužel problém spíš IE, než menu. Znám jedno řešení pomocí iframe umístěného přesně pod menu, uživateli se líbí, ale jinak je to hnus. Nicméně jestli znáte něco, co funguje, je to přístupné, a není to hnus, tak velice uvítám podrobnější info.

Avatar

Autor komentáře: mum2y

Datum vložení: 9.9.2005 8:41:48

ja si osobne myslim, ze cele toto bol len nejaky omyl a autor sa postara o odskodnenie (aspon tych, ktorym to nedalo a napisali) a mozno v tom bola ina financna situacia, ze sa tu takato vec objavila co je vlastne na tom take zle? no teraz uz vsetko, uz aj to ze to tu vlastne je ;] 1) menu nie je nikdy extremne zlozite, lebo by sa tam uzivatel stratil, a zvacsa sa dynamicky nemeni, tak preco to robit dynamicky a tahat taky kolos ? 2) je k tomu treba JS? a co ked nemam podporu JS? ked napriklad chodim s ciernymi umyslami (;]), tak sa nikde nedostanem, toto nie je v sucasnosti realne 3) potom ked pouzivam JS, tak to aspon otestujem ci to ide vo vsetkych prehliadacoch, a teda predidem tym nepouzivanim podivnych konstrukcii 4) pokial na stranke robi jeden clovek, je to ok, ale co ked na vyvoji robi programator a designer? tak sa moze programator rovno popravit, preco? nastav tam jedinecnost pre kazdu cast (extremny pripad, mozny), aj tak si myslim ze JS ma len dolnat dynamickost realizacie designerskeho statickeho riesenia a nie postavit to dele na dynamickom tvoreni a obzvlast nie TABLE riesenia, co je sice najjednoduchsie, ale neproferisonalne a je toho dost co pisat, ale to by som tu toho napisal viac ako cely prispevok a necham to radsej na neskor (tvrda kritika, ale toto si zasluzi este vacsiu) nielen autor tohto vytvoru, ale aj recenzent

Avatar

Autor komentáře: maestro

Datum vložení: 9.9.2005 8:51:46

Vazeny pan autor, asi ste zaspali poslednych 5 rokov. To co ste tu predviedli je maximalny amaterizmus. Chcem povedat len jedno:"Je to krasny priklad, bohuzial toho, ako to nerobit." Postaci CSS a je to. Co sa tyka JS kodu, hruza. Poznate stranku www.w3c.org alebo w3cschools? Tam najdete, co ktory prehliadac podporuje. Ani sa necudujem, ze su ludia tak strasne otupeni a robia riesenia, ktore robia. Netreba sa cudovat, maju skvelych ucitelov. Moja rada: Vymente klavesnicu za nieco ine....

Avatar

Autor komentáře: peta

Datum vložení: 14.9.2005 7:47:31

Clovece, to menu je sice pekny, objektovy a spol, ale jinak nepouzitelny. Zkus se priste poradit na jakpsatweb.cz Tyhle veci se resi pres UL LI seznamy, kde se pouziva CSS hover. Pro IE se prida do CSS odkaz na JS script pro hover a to jako body {behaviour(...)} Ze tvoje menu je krasne objektove, to jeste nezanmena nic. To ti muzu dokazat v pripade, ze vypnu JS. A co ted. V mem pripade se aspoz neco z menu zobrazi, ne-li cely. A vpripade prohlizece bez CSS se zobrazi krasny UL LI seznamek s odkazy. Ukazku taoveho menu muzes videt na www.volny.cz/dvereapodlahy/ Pripada ti lepsi pridat 10k scriptu nez 2k UL LI a 1k CSS (pro IE teda jeste 3k kvuli hover)? Peta

Avatar

Autor komentáře: Footcha

Datum vložení: 18.1.2006 17:06:18

Jen bych poznamenal, že takové APLIKAČNÍ menu (ve webové prezentaci bych se mu raději kvůli přístupnosti vyhnul) lze mnohem elegantněji vyřešit pomocí CSS pseudotřídy :hover a její nedostatečnou podporu v IE řešit emulací pomocí http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html. Ještě přidávám odkaz na jeden z projektů (http://phplayersmenu.sourceforge.net/), který problém popisovaný v článku řeší mnohem komplexnějším způsobem pomocí metod DOM.

Avatar

Autor komentáře: hal

Datum vložení: 23.9.2005 14:05:19

nikdy som na interval, neprispel, ale teraz musim. to menu je PRISERNE, nielenze nefunguje v opere, ale je hnusne, pomale, jednoducho odporne. to uz odporucam softik DHTMLMenu, ktore generuje uzasne plne nastavitelne menu, fungujece vo VSETKYCH browseroch.

Avatar

Autor komentáře: JAX

Datum vložení: 20.12.2006 18:59:00

Grrr. Už vás nepotřebuju. Článek je otřes. Odkazy ve fóru vesměs k ničemu. Co si člověk neudělá sám, to nemá. Já už své výsuvné menu mám. Bohužel mě to stálo pět hodin úsilí... Je postavené na Javascriptu a CSS, a odnikud jsem neopisoval. ČAU. Interval = velké mínus a na pořád.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz