Starší komentáře ke článku: Vědí e-shopy, jak chtějí na internetu prodávat?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Michal Ukropec

Datum vložení: 27.9.2002 19:29:50

...trosku malo konkretny a nakoniec aj nerealny. Vsetko co som sa docital uz davno viem.

Ako mam vsak robit marketing v dobe, ked mam na ucte 10 000 korun a zacinam de facto od nuly? Vsetky tie reci o business planoch a pod. su super, ale na co je business plan bez penazi? Casy, kedy som dostal peniaze kvoli zaujimavemu projektu uz zial skoncili.

Osobne si myslim, ze prvou vetou toho clanku malo byt nieco v zmysle "ked chcete otvorit e-shop, potrebujete za sebou silneho partnera a vela, velmi vela penazi. Zacat podnikat bez penazi je utrpenie, viem o com hovorim a preto je zakladom vsetkeho PRILEZITOST!!! Ak som dobry, mam urcite (rozumej super) kontakty, viem tu prilezitost vyvolat aj sam, ale "chlapec z dediny" (alebo ja) tazko. Aj scenar k filmu sa pise az po tom, ako o nieco podobne niekto prejavil zaujem...

Vsetko co je v clanku spomenute je pravda, o tom niet pochyb, ale je to len cast pravdy a aj to ta menej podstatna. To ze treba mat business a marketingovy plan a zadefinovanu cielovu skupinu je pri milionovych vydavkoch predsa samozrejme...lenze e-shopy spustaju skor ludia a firmy, ktore nevedia co by mali robit a nie take, ktore nevedia co s peniazmi...

Super clanok by bol o tom, ako zostavovat rozpocty, v ktorej banke ziadat uver, ake su poziadavky, co hovorit, co nehovorit, o tom, ake ciele ma investor, ako vybudovat firmu tak aby pri 100%nom rocnom raste neskapala na rakovinu (t.j. medziludske vztahy)...ale toto sa asi prednasa niekde inde...a za peniaze :o)

Vela zdaru.
UK

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 30.9.2002 8:56:18

Dobry den, obavam se, ze je to spise naopak. Clanek tohoto typu je velice dulezity - kolik jiz projektu prave v Ceske republice zkrachovalo na tom, ze jejich realizatori dostali do rukou financni prostredky (a rozhodne nemale) a neumeli s nimi nalozit, porusili zakladni principy hospodareni, business planu atp...

Urcite s Vami souhlasim, ze tohle je jen jedna z mnoha stran, o tom neni pochyb. Nemohu vsak ucit nekoho nasobilku drive, nez ho naucim cist a psat (omlouvam se za jednoduchost prikladu).

Preji i vam hodne zdaru v podnikani. Clanky, o kterych mluvite, maji na Intervalu take sve misto a timto smerem urcite chceme jit, jiz je to v nasem business a marketingovem planu.

Avatar

Autor komentáře: Ondra Marek

Datum vložení: 28.9.2002 11:13:53

Zcela souhlasim s predchozim prispevkem. Take bych uvital nejaky clanek zamereny na zcela zasadni, tj. financni, problemy s rozjetim internetoveho obchodu a alespon nastinem jejich reseni. Jake jsou treba moznosti grantu a uveru, at uz ze strany EU nebo nasich uradu? Jake jsou zkusenosti s peneznimi ustavy? Je nektera banka vstricnejsi vuci takovymto projektum nez jina?

S pozdravem
Ondra

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk Hrazdila

Datum vložení: 29.9.2002 14:13:12

Jsem rád, že chápete tu základní zákonitost: pokud nemám zázemí (finanční, zkušenosti, invenci...) na to, abych rozjel kamenný obchod s pečivem na předměstí, těžko se mi něco podobného může podařit na internetu. Bohužel si myslím, že mnoho lidí se tím nezabývá (sám jsem jich pár poznal...) - a těm byl určen článek především...
Nevím jestli existuje nějaký zaručený návod jak začít bez peněz podnikat, když banky a majitelé rizikového kapitálu chtějí nejen ideje, ale i zástavy a jiné garance návratnosti vložených investic - na internetu nyní stejně jako v běžném byznysu...

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 2.10.2002 18:35:50

Jestliže potřebujete nějaký článek o zkušenostech s peněžními ústavy, pak určitě nepatříte k těm, kterým jsou banky ochotny půjčovat ;-)

Finanční problémy rozjetí internetového obchodu jsou naprosto stejné, jako u jakéhokoli jiného zásilkového obchodu. Proč by se tím měl zabývat Interval?

Existuje pouze jedna specifická výjimka a tou je prodej nehmotného zboží či služeb, tj. něčeho, co lze prostřednictvím drátů nejenom prodat, ale i dodat. Jenže nákladovost tohoto typu podnikání je velice variabilní a těžko najdete univerzální recept. Můžete prodávat software, jehož vývoj a rozvoj vás stojí ročně několik milionů, můžete třeba prodávat svou knížku (v elektronické podobě), kterou jste napsal ve volném čase po večerech a nestálo vás to nic, nebo můžete poskytovat obsah, který jinde za určitých podmínek kupujete, atd., atd.

Peníze a znalosti jsou spojené nádoby. Čím víc se vám nedostává jednoho, tím víc potřebujete druhé. Máte-li peníze, zaplatíte si toho, kdo má informace a nápady, máte-li znalosti a nápady, vystačíte s malo penězi. Nemůžete ale přijít a říci: "nemám peníze, dejte mi znalosti." :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz