Starší komentáře ke článku: Vyhlášení soutěže Interzen 2003

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 10.11.2003 16:34:19

Ke kvalitě webů v kritice webů bych měl jednu připomínku. Sám tvrdíte že jejich kvalita je kolísavá, v tom s vámi musím naprosto souhlasit. Akorát nějak nedokážu pochopit výběr oních webů které jdou do té kritiky.

Nedávno jsem dával jeden svůj web ke kritice a ten výberem neprošel. Ne že bych se chtěl nějak chvástat ale určitě byl lepší než třeba takový XPdesign a ten bar v brně.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.11.2003 16:40:45

Viz <a href='http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=516' target='_blank'>http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=516</a> ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.11.2003 17:35:21

Skoda ze je to tak sibenicni termin, ale ta porota je fakt ukrutna.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 11.11.2003 7:49:34

Dobrý den, chtěl jsem se jen zeptat k pravidlům soutěže. Proč musí být projekt hostován v TLD CZ nebo TLD SK. Znamená to snad, že český nebo slovenský webmaster nesmí využít žádnou jinou TLD např. com či net? To mi přijde jako pěkný nesmysl. Kvalita webu přeci nezávisí na doméně, ne?!

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.11.2003 7:59:32

Existuje jednoduchá odpověď a složitá odpověď.

Ta jednoduchá by pravila, že jsem zatracený romantik a patriot, proto naše národní domény ;-)

Ta složitější by nejspíš vydala na slušné sociologické pojednání. Ve zkratce lze úvahu vést po ose dobrý webdesign - čeští a slovenští webdesignéři - české a slovenské domény. Soutěž má propagovat to prvé a usnadnit život tomu druhému, takže proč ne takéí to třetí? Proč ne kvalitní webdesign v českém a slovenském prostoru?

Nicméně požadavek je v podmínkách soutěže a všichni s ním souhlasili. Pokud chcete, můžeme o tom pokecat, už to ale nelze změnit. A osobně bych dal přednost diskusi na živo - tady se z toho nejspíš strhne pěkný flame, kterého se nehodlám účastnit ;-)

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 11.11.2003 12:35:36

Nutnost domény CZ nebo SK mi přijde jako naprosto nesmyslný, omezující či snad dokonce diskriminující požadavek na zařazení do soutěže.
Znám dost výborných českých designerů, kteří úmyslně umísťují na .COM, .NET atd. Mnohdy už jen proto, že to názvu domény více prospěje, než v případě CZ.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.11.2003 12:43:12

... a mnohdy proto ze to vyjde levneji nez nase domeny s nasimi cenami...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.11.2003 14:42:24

Doporučuji vaší pozornosti <a href='http://www.addressingtheworld.info' target='_blank'>http://www.addressingtheworld.info</a> - otázka adresace a TLD, zdá se, trápí i světové akademiky ;-)

(Mimochodem, pokud byste se někdo k té knize dostal... no... však víte co ;-)

Avatar

Autor komentáře: nikdo

Datum vložení: 13.11.2003 9:00:03

"pokud byste se někdo k té knize dostal... " ... měli byste jí urychleně spláchnout do záchoda ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.11.2003 9:02:40

Smím se zeptat proč? Vy už jste ji četl?

Avatar

Autor komentáře: Rdm

Datum vložení: 17.11.2003 14:20:25

souhlasim! nezalezi prece na domene, ale na tom jestli jsou stranky cesky! domena cz je dost draha a nevidim duvod proc bych mel podporovat cesky chamtivy prasata kdyz domana com je 6x levnejsi!

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Pastirik

Datum vložení: 14.11.2003 15:28:04

Chceli sme prihlasit <a href='http://www.kosice.info/' target='_blank'>http://www.kosice.info/</a> V .info domene pretoze mena obci v .sk na Slovensku nemozno registrovat. Kedze obmedzenie je tazko objektivne neobhajitelne, pocitujeme ho ako lobisticky zamer.

Svoj nesuhlas s pravidlami si dovolujeme vyjadrit vynutenou neucastou v sutazi.

Avatar

Autor komentáře: Jan Slabý

Datum vložení: 14.11.2003 15:43:30

<em>Kedze obmedzenie je tazko objektivne neobhajitelne...</em>

Zajímavé je že vám váš naprosto nelogický výrok nebrání v tom dělat si tady reklamu uvedením odkazu na vaše stránky Když už se soutěže "demonstrativne" neúčastníte.

Avatar

Autor komentáře: spyros

Datum vložení: 18.11.2003 18:41:54

Tomu sa hovori SEO :-)

Avatar

Autor komentáře: Punkie

Datum vložení: 21.11.2003 0:55:47

Nikde nebylo receno, ze se "demonstrativne" neucastni...ale ze jsou donuceni se neucastnit.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Adamov

Datum vložení: 18.11.2003 21:03:29

Vážím si Vás pane Málku, ale v onom patriotismu bych si dovolil s Vámi nesouhlasit. I já jsem patriot, pokud však jste tvůrce neziskového webu, (lépe webu pro zábavu), tak rozdil v poplatku za doménu .com a .cz je v prvním roce 1.300,-, po té 500,- Kč, což je pro někoho poměrne nezanedbatelný rozdíl.

Avatar

Autor komentáře: Pepa

Datum vložení: 21.11.2003 8:54:35

Takze cesky programator a webdesigner tvorici web pro neziskovou sferu, ktery je soupnut pod domenu (<B>KTERA JE PRO TO URCENA<B>) .ORG je diskriminovan? To mi fakt pane Malku prijde jako nesmysl...

nic proti ale uz vidim dalsi kolo souteze kde budete hodnotit jen weby pod domenou interval.cz :-)

Pepa

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 21.11.2003 8:55:48

sakra </B>

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 21.11.2003 11:25:51

ukončuji</B> tučné písmo

Avatar

Autor komentáře: fandango

Datum vložení: 11.11.2003 8:10:22

Rovnou by chtelo na zacatku jeste vice zduraznit, ze to bude o hodnoceni kvalit kodu..
protoze at se na me nikdo nenastve... nikdo v porote nedela "kvalitni grafickej design" pro web... vetsinou spise...a interval se tim smerem tlaci.. design kodu - na to je interval opravdu dobry

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.11.2003 8:12:39

Myslím, že minimálně dva nebo tři porotci, kteří mají na grafiku školy, by se nyní mohli pěkně urazit ;-)

Avatar

Autor komentáře: fandango

Datum vložení: 11.11.2003 8:24:51

skola neznamena ze to clovek ovlada... proste jsem od nikoho nevidel "praci" ktera by byla o grafice...

Avatar

Autor komentáře: Jan Slabý

Datum vložení: 11.11.2003 8:37:49

mate pravdu, vystudoval jsem medicinua blbost lecit neumim...

Avatar

Autor komentáře: fandango

Datum vložení: 11.11.2003 8:48:54

mam dojem ze se s tim vyrovnate..

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 11.11.2003 9:34:59

ja jsem zas vystudoval programovani a tezko bych ho moch hodnotit jelikoz se mu nevenuju a misto toho delam weby, takze to ze to nekdo vystudoval jeste neznamena ze to ovlada.
Spoustu veci se naucite az v praxi, skola je jen takovy chaby zaklad.

Avatar

Autor komentáře: sbul

Datum vložení: 11.11.2003 8:17:09

... a proto máš možnost to tomu Intervalu.cz natřít graficky za 3 neděle a ještě si "vydělat" nějakou tu knížku. :-)

P.S.: Držím palce všem autorům.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.11.2003 9:48:29

Bere se nejak v potaz treba na to zda je web staticky nebo dynamicky? Prece jen vychytat staticky casto neni takova potiz jako dynamicke weby... a my prave zvazujem co pouzit :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.11.2003 11:02:53

<a href='http://www.dobryweb.cz/vyhledavani/?qs=+%22%3E%3Cscript%3Ealert%28%27Osetrovani+nabizime+bohuzel+jen+za+priplatek%27%29%3C%2Fscript%3E%3Cstyle%3Ebody+%7B+display%3A+none%7D%3C%2Fstyle%3E&kde%5Bvsude%5D=1&SID=57D097D8BE1763DA2B1FCDCA989C9486&imageField.x=8&imageField.y=10' target='_blank'>http://www.dobryweb.cz/vyhledavani/?qs=+%22%3E%3Cscript%3Ealert%28%27Osetrovani+nabizime+bohuzel+jen+za+priplatek%27%29%3C%2Fscript%3E%3Cstyle%3Ebody+%7B+display%3A+none%7D%3C%2Fstyle%3E&kde%5Bvsude%5D=1&SID=57D097D8BE1763DA2B1FCDCA989C9486&imageField.x=8&imageField.y=10</a>

Doufam ze to tam zustane aspon par minut at se nekdo zasmeje jak profi reseni se da udelat a pritom jak proflaknutou chybu pritom lze provest :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.11.2003 11:14:23

Klasika, co to má ale společného s článkem? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.11.2003 11:29:33

[quote] Jejím cílem je poukázat na technologicky dokonalé a vzhledově nevšední www-projekty a, v souladu s posláním Interval.cz, propagovat kvalitní práci, prováděnou s hlubokou znalostí a citem pro věc.[/quote]

V porote zasedne Marek Prokop, partnerem projektu je dobry web (logo pres pul stranky).

Ja myslim ze neco jo :) No uznejte, nepobavi to? Prave jsem podrobil dobry web celkem detailnimu rozboru a smekam, je to fakt kus jaky se nevidi. A verim ze tahle chybka tam zustane max. nejake 3 hodky.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.11.2003 11:41:19

No to máte tak, i underground byl hacknut a Interval jede v ASP, i když píše o .NET. Je dobré na chyby upozornit, nemyslím ale, že to patří do diskuse k tomuto konkrétnímu článku - nebylo by lepší o tom informovat autory webu? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 11.11.2003 11:55:19

Rozhodne bych nerad aby se o tom autori dozvidali z nejakych diskuzi (podobne jak se nezridka stane). Marek Prokop ode me pochopitelne mail obdrzel pred tim nez se to dozvedel kdokoli dalsi.

I mistr tesar si ho nekdy utne, no :)

Avatar

Autor komentáře: martin

Datum vložení: 18.11.2003 18:02:27

Kdyz uz jsme u toho dobryho webu... a byla tu i rec o grafice... myslis si, ze je po graficke strance peknej?

M.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 21.11.2003 12:16:12

No asi se shodnem na tom ze mluvit o grafice je v tomhle pripade trosku mimo. Nicmene muzu rict ze mi ta barevna kombinace imponuje podstatne vic nez vetsina toho co je v kritice webu - je to kontrastni + dobre citelne a grafika nerusi.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 22.11.2003 2:53:37

dobryweb.cz ma perfektni grafiku, vsechny dila od pecky mi prijdou naprosto super.

Avatar

Autor komentáře: Dušan Janovský

Datum vložení: 17.11.2003 3:47:44

Díky Víťo za příklad. Konečně jsem pochopil, jak funguje dekonstrukce.

Avatar

Autor komentáře: pavel

Datum vložení: 11.11.2003 11:53:48

Ti nasi "panove designeri", kteri za neco stoji, se vam na tohle urcite z fleku vyprdnou :o)) Podle me nechat se soudit porotou, ktera je daleko svoji urovni za nimi je o nicem. Zadny z porotcu me svym portfoliem nepresvedcil..........at uz ma skolu nebo ne :o))

Treba se tu neco ze zoufalstvi objevi, co ja vim....

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 11.11.2003 13:21:03

Noooo ... rád bych tímto vyzval všechny eventuelní účastníky soutěže, aby předtím, než se rozhodnou bezhlavě přihlásit svůj projekt do Interzen 2003, zjistili, kdo že bude vlastně jejich výtvory posuzovat.

Marek Fišer - nezávislý webdesigner - "marek.fiser.cz" : první mezi uvedenými porotci >> při pohledu na portfolio se mi poněkud přitíží, říkám si, nevadí - vyzkouším některý z odkazů na hotové www projekty >> náhodně volím <a href='http://www.pizza.cz' target='_blank'>http://www.pizza.cz</a> >> to jsem ale neměl dělat :). Nyní se mi udělalo opravdu nevolno. Takový web nemohl stvořit grafik, natož někdo, kdo si říká profesionál. Neztrácím naději a nahlížím do zdrojového kódu, jelikož, jak sám autor tvrdí, je "svořitel" pizza.cz považován za uměleckého programátora. Možná je ONO umění ukryto právě v kódu ... Bohužel, není tomu tak. Hned na úvod chybí definice typu dokumentu a to už mi vážně stačí ...

Ať se pan Marek klidně uráží jak chce, ale než zasedne do hodnotící komise, měl by jít nejprve kvalitou své práce příkladem - nikoliv naopak.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 12.11.2003 9:19:58

Marek Fisek imho umi delat dobre graficke obalky, treba na krabice. Ale weby? V tom souhlasim s vami.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.11.2003 9:28:21

Je mi líto, že Marek svou osobní stránku moc neudržuje, tady platí v plné míře přísloví o kovářově kobyle. Nicméně, až budete chtít někoho příště kritizovat, měl byste si zjistit podrobnosti. Web, který uvádíte, vznikl na přelomu roku 1996 a 1997 a byl v této zemi první, který nabízel on-line objednávku s dodávkou až do domu ;-)

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 12.11.2003 11:56:00

1) Copak to, že je web z roku 97 nebo snad to, že nabízel jako první on-line objednávku do domu, opravňuje autora k odfláknutí práce ??? To by byl pěkný nesmysl...

2) On se totiž pan Marek postupem času příliš nepoučil. Jelikož např. i u projektů (namátkově) <a href='http://www.postovnisoftware.cz' target='_blank'>http://www.postovnisoftware.cz</a>, <a href='http://www.domacidilna.cz' target='_blank'>http://www.domacidilna.cz</a>, <a href='http://www.coventry.cz' target='_blank'>http://www.coventry.cz</a> se vyskytuje tatáž chyba se zapomenutým definováním typu dokumentu, stojím si za svým názorem.

3) Aby to nebyly jen samé křivdy, nutno uznat, že design je u novějších projektů na vyšší úrovni, avšak stále to ještě nestačí pro post hodnotícího webdesignera.

Avatar

Autor komentáře: Marek Fišer

Datum vložení: 13.11.2003 10:58:23

Asi se budete divit, ale pizza.cz byla i po designové stránce po svém vzniku hodnocena jako originální a zajimavé dílko. Ale stejně jako ona, i <a href='http://www.domacidilna.cz' target='_blank'>http://www.domacidilna.cz</a> patří zrovna k těm webům, pro které jsem dělal grafiku a layout (před 3 lety!) a finální kód už jsem neměl plně pod kontrolou. Jako i u kolika dalších webů. Také nemá člověk vždy možnost vlastní chyby později napravit.

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 13.11.2003 12:23:54

... začarovaný kruh ... (bez dalších komentářů - info viz výše)

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik

Datum vložení: 11.11.2003 14:01:26

A to bude hodnotit Marek Fišer, který má na svých referenčních stránkách htttp://www.emko.cz "Optimalizováno pro IE6, rozlišení 1024x768". ???
A ještě používá rámce, grafika většinou nic moc....
Neberte to prosim nějak urážlivě, to nemám v úmyslu.

Dušan Janovský - Design jakpsatweb.cz se mi moc nelíbí, ale opravdu něco umí, špičkový web, často ho navštěvuji. Dobře, že je v porotě.

Marek Prokop - o něm nepochybuji, má skvělý weblog.

A Petr Staníček - Je moc dobře, že zde je také v porotě. Opravdu špičkový specialista.

A ostatní neznám :)


A můžou se do soutěže přihlásit i osobní stránky?

Rádi bychom přihlásili náš rozjíždějící se projekt <a href='http://www.mladyweb.cz' target='_blank'>http://www.mladyweb.cz</a>, ale to už nestihneme do termínu, no možná příští rok, škoda :(

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.11.2003 9:30:22

Pokud neznáte například ani Martina Snížka, pak Vám důrazně doporučuji navštívit adresu <a href='http://interval.cz/autor.asp?author=92' target='_blank'>http://interval.cz/autor.asp?author=92</a> ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Fišer

Datum vložení: 12.11.2003 11:17:54

Okolnosti kolem pizza.cz uz Vilem osvetlil. Uvadim to spis jako kuriozitu. Na to, ze je to nekolikamalohodinova prace zacatecnika to vydrzelo dost dlouho, nemyslite? Schvalne - jak dlouho vydrzi vas mladyweb.cz? ;) A jak pisu na sve strance, odkazy jsou na weby na kterych jsem se nejak podilel. emko.cz jsem spravoval od roku 1997 do letosniho ledna. Od te doby to dela nejaky "mlady a nadejny" se vsemi chybami co "mladi a nadejni" delaji. Mladi, nadejni, strasne chytri a neomylni ;)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 12.11.2003 14:02:38

Priznam se, se jaksi nechapu smysl odkazu webu, na kterych jsem pracoval. Pokud k nim neni screenshot puvodniho meho designu, tak to opravdu nema smysl. Jiste vice proc :)

Avatar

Autor komentáře: Marek Fišer

Datum vložení: 13.11.2003 10:46:35

To jsou REFERENCE, tedy to, na čem jsem kdy dělal. Ne GALERIE. Na to prostě promiňte nemám kdy.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 14.11.2003 9:38:59

Reference = URL daneho webu + screeshot designu, ktery jsem delal.

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik

Datum vložení: 14.11.2003 11:36:07

nk, OK :)

A myslíte si, že, že všichni mladí jsou stejní?
Nikdo není neomylný, nikde netvrdím, že někdo je.
Znám několik lidí, kterým je okolo 15let a zvládli by designově i kódově daleko lepší web, než někdo, kdo se považuje za opravdu zkušeného...

Avatar

Autor komentáře: Marek Fišer

Datum vložení: 14.11.2003 17:30:06

Myslím že jsou. A jestli nejsou, není to normální ;) Problém je v tom "by". Až tam to "by" nebude, ať se přihlásí do soutěže.

Avatar

Autor komentáře: steven

Datum vložení: 11.11.2003 14:45:47

chci se zeptat proč je v podmínkách určeno pouze XHTML 1.0+ a ne taky HTML 4.01. Vzdyt XHTML 1.0 je pouze prevedene HTML 4.01 do syntaxe XML

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.11.2003 14:49:49

Právě proto ;-)

Avatar

Autor komentáře: steven

Datum vložení: 11.11.2003 16:15:43

sorry, ale fakt nechapu...

Avatar

Autor komentáře: Vrata

Datum vložení: 11.11.2003 19:02:30

mno, ja myslim, ze predelat to z HTML 4.01 na XHTML asi nebude takovy problem :)

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 11.11.2003 20:02:25

No dobre ale proc, HTML 4.01 je taky standard kterymu prohlizece i uzivatele rozumi :-) Leo

Avatar

Autor komentáře: steven

Datum vložení: 12.11.2003 14:51:04

no a ted mi ukaz nekoho, kdo bude svuj web/projekt/stranky klienta prepisovat z validniho HTML 4.01 do validniho XHTML 1.x

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 11.11.2003 22:16:02

Dovolím si také nechápat: Proč trváte na XHTML ? O co je XHTML 1.0 lepší než HTML 4.01 ? Když už omezovat, na Strict! ;-) To by se potom vidělo...

BTW: Nejlepší je stejně ISO/IEC 15445

Avatar

Autor komentáře: Jirka Kosek

Datum vložení: 11.11.2003 22:50:03

Samozřejmě respektuji právo vyhlašovatele soutěže stanovit si vlastní podmínky, a tedy i XHTML. Na druhou stranu by podobné soutěže asi měly propagovat tvorbu kvalitních webů. A kvalitní web může být udělán klidně v HTML 4.0(1). Nepřipadá mi proto moc "pedagogické" dávat do pravidel požadavek na XHTML. Použití XHTML oproti HTML nepřináší nic nového s výjimkou případů, kdy chcete přímo do XHTML kódu vkládat pomocí mechanismu jmenných prostorů fragmenty kódu v jiných jazycích jako je SVG nebo MathML. Tuto možnost SGML (a tedy i HTML) nenabízí.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.11.2003 7:49:54

Souhlasím s Vámi, že kvalitní web může být vytvořen prakticky v jakékoli verzi HTML. Cílem soutěže je ovšem propagovat kvalitní a zároveň technicky vyspělé projekty, proto jsme se rozhodli položit dělící čáru mezi "staré" HTML a "nové" XHTML.

Osobně si dovolím nesouhlasit s tím, že by XHTML nepřinášelo nic nového. Možná verze XHTML1 na první pohled vypadá jako HTML4 (ačkoli není identická), za podstatný ovšem považuji v tomto případě systémový posun od "divoké" podskupiny SGML ke kultivovanému a stále více se prosazujícímu XML. Jde tedy spíše o posun v myšlení, o němž se domnívám, že je nejen žádoucí, ale pro budoucnost (nejen) www naprosto nezbytný.

(BTW: Pokud byste chtěl na toto téma napsat polemický článek, nebyl bych proti ;-)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 12.11.2003 9:18:53

Muj nazor je ten, ze rozdil meho XHTML a HTML 4.0 vubec neni takovy, aby to oduvodnovalo technicky vyspely projekt. Za technicky vyspely projekt povazuji projekt s validnim kodem :))

Avatar

Autor komentáře: steven

Datum vložení: 12.11.2003 15:12:35

Vždyť přece nejde o to prosazovat jen XHTML, ale korektně vytvořené projekty po všech stránkách. Vzhled definovaný ve validním CSS a obsah ve validnim HTML/XHTML, to je to co bych od podobných soutěží očekával.

To že podporujete vše co je XML-based a ostatní ne mi přijde pro server typu Interval trochu zarážející.

Jak psal pan Kosek, že mu to nepřipadá pedagogické dávat takovouto podmínku, tak mě to nepřipadá logické. Ale budiž, aspoň se nezúčastním....

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 17.11.2003 3:25:01

Myslím, že bylo zbytečné omezovat to pouze na XHTML. S HTML 4 si člověk taky užije dobrou legraci. A kvality webů jsou na použitém jazyku zpravidla nezávislé.

Avatar

Autor komentáře: Dušan Janovský

Datum vložení: 17.11.2003 3:42:32

Yuhů

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Krcha

Datum vložení: 11.11.2003 20:30:36

Dobrý den,
bude možné přihlásit i stránky ve flashi?
Děkuji

Avatar

Autor komentáře: Jan Angelovič

Datum vložení: 11.11.2003 21:54:07

:-)))))))))))

Avatar

Autor komentáře: Vrata

Datum vložení: 12.11.2003 12:40:36

hehe, to je dobra otazka :) udelejte nejlip celej web ve flashi, zkompilujte ho do jednoho obrovskyho SWF a prihlaste do souteze, porota bude urcite "nadsena" :)

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 12.11.2003 13:47:24

Ne ze bych neco takovyho delal, ale urcite to jde udelat jako validni XHTML :-) Leo

Avatar

Autor komentáře: sbul

Datum vložení: 13.11.2003 7:50:33

Dobrý den,

udělejte ho klidně ve VisualFoxpro, Office 2003, Microcom Cobolu, nebo Fortranu 77, hlavně že výstup bude v XHTML 1.x a CSS. :-)))

Není zač.

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 13.11.2003 10:11:33

Jak uz zde nekdo napsal, zadavatel souteze ma pravo stanovit si podminky jake chce. Jako jeden z tech, ktere tato pravidla diskriminuji, bych chtel rici take svuj nazor. Vase hura vlastenectvi pane Malku je sice chvalihodne, ale dotkl jste se mnoha lidi, kteri by radi pouzili domenu .cz, ale proste uz je obsazena, takze pouzili reseni mene zadouci, ale stale vyhovujici a to nahradni domenu .net, .org atd. On totiz nazev vlastni domeny hraje take velkou roli a je mnohdy dulezitejsi nez TLD. Kdyz se jmenujete napriklad Lasicka a domena lasicka.cz je uz obsazena, tak ji nenahradite domenou smrdutytchor.cz jenom proto, ze je volna. Asi vsichni, krome vas pochopi, ze domena lasicka.net je prijatelnejsi. Vy jste mne pane Malku vyloucil z vasi souteze, ale jak se znam, tak bych se nezucastnil ani kdybych mel TLD .CZ z proste solidarity k tem diskriminovanym, kteri meli smulu a vhodna domena s TLD.CZ uz na ne nezbyla. Ale vy asi nevite o cem mluvim.
JF11/03

Avatar

Autor komentáře: Jan Slabý

Datum vložení: 13.11.2003 11:21:03

Vážený pane Fraji soudě podle vašich názorů prezentovaných například na <a href='http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=360' target='_blank'>http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=360</a> byste se do soutěže nedostal ani kdyby byly přijímány weby z libovolné domény!

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 13.11.2003 11:39:21

Pane Slaby obdivuji vas prehled a odvahu s jakou dokazete rozpoznat co ja bych.. kdyby..
Vite uvital bych vecnou debatu k obsahu meho prispevku, ktery se tyka diskriminacnich podnimek souteze. O tom se nezminujete. Chcete proste jenom na nekoho zautocit a zrejme si tim dodavate sebevedomi. Do diskuse k tematu to ale nijak neprispelo. Skoda, ze takovych prispevku jako je ten vas je na intervalu vetsina.

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 13.11.2003 11:26:07

Kdyz tak o tom premyslim, zda se mne, ze diskriminacni podminky pana Malka jsou natolik neprijatelne, ze bychom se meli branit. Nechme panu Malkovi jeho pravo stanovit podminky souteze, ale dejme mu najevo, ze s nimi nesouhlasime a jsme solidarni s temi, kteri se do diskriminacnich kriterii nevejdou. VYZYVAM PROTO VSECHNY ABY SOUTEZ ZA STAVAJICICH PODMINEK IGNOROVALI A TY, KTERI SE UZ PRIHLASILI, ABY SVOU UCAST ZRUSILI. Josef Fraj

Avatar

Autor komentáře: Dušan Janovský

Datum vložení: 17.11.2003 3:36:01

Když jsem si přečetl podmínky, také mě zarazilo, že se mohou přihlásit projekty jenom z některých TLD. Myslím, že je to špatně a souhlasím s Vámi.

Na druhou stranu ta soutěž už je s těmi podmínkami vyhlášená, tak to tak berme. Při vyhlašování jistě nešlo o cílenou diskriminaci některých projektů. Bojkot soutěže kvůli detailu v podmínkách je myslím příliš silná reakce. Vyzývám všechny, aby tu soutěž brali sportovně :-)

Avatar

Autor komentáře: Vrata

Datum vložení: 17.11.2003 13:50:50

taky bych to tak videl, myslim, ze diskriminace je prilis silne slovo :)
(sam bych asi taky prihlasil domenu .info) ... lepsi soutez s podminkama ucasti (ktere se nemusi kazdemu zamlouvat) nez zadna soutez ... viva la interzen :)

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 18.11.2003 9:21:33

Na jedne strane jde o kybl nudli, na druhe strane jde tak trochu o princip. To jak pan Malek zduvodnuje sve rozhodnuti nedava zadny smysl, protoze kazdy muze pred soutezi pretahnout sve stranky na url s TLD .cz. Pan Malek jiste neni tak naivni, aby si toho pri vyhlasovani souteze nebyl vedom, takze bych si myslel, ze duvody jsou nejspis jine, ale nechci tady spekulovat. Mne na tom zarazi ten svejkovsky pristup jak ze strany ucastniku, kteri si pretahnou stranky po dobu souteze na jinou adresu, tak ze strany zadavatele, ktery s tim tise souhlasi. Pan Malek si je absurdnosti situace asi vedom, proto hned na zacatku napsal, ze se teto diskuse nezucastni. Ted se nam nekde u pocitace chechta. Zarazi me jenom, ze takove saskarne propujcili sva jmena lide jako pan Prokop ci pan Stanicek.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 18.11.2003 14:18:08

ja mam treba svou soukromou stranku na domene net, protoze cz ma nejaky clovek z liberce. web ma asi 50mb. stranky mam doma na modemem pripojenem pocitaci. opravdu mi nestoji za to, posilat to na nejaky pomaly freehostingovy server 1/2 dne, nehlede k tomu, ze maloktery freehosting vam da zdarma php mySql a dale mi tam vlozi nevalidni banner a jsem ze souteze venku, protoze nemam validni xhtml. fuj!!! priste bude podminka, ze domena musi zacinat pismenem "i", protoze pan malek je patriot.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 18.11.2003 16:39:32

<a href='http://www.zde.cz' target='_blank'>http://www.zde.cz</a> - a pouzit cloaking ;) mozna to projde...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 13.11.2003 12:38:48

Pane Fraj, je pro vas neresitelny problem pouzit cesky webhosting byt treba ciste jen pro tento ucel zaregistrovat se na nejakem freewebu?

Me taky irituje ze na <a href='http://www.marabu.cz/' target='_blank'>http://www.marabu.cz/</a> uz cca tretim rokem visi porad hlaska 'tato domena byla teprve nedavno...' - a ze na pokusy o jeji odkoupeni mi je max. receno ze nemaji zajem. Presto mi nedela problem zit s domenou na hostingu ktera ma ceske TLD byt je tretiho radu. Pokud jsem se dival, muzete mit adresu klidne i <a href='http://mongol.cz/devecka/delfinek/ovecka/mujultraweb/' target='_blank'>http://mongol.cz/devecka/delfinek/ovecka/mujultraweb/</a> a porad splnujete podminky souteze :)

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 13.11.2003 12:51:01

Vito to by samozrejme nebyl problem. Zrovna tak by si mohl domenu s .cz zaregistrovat treba Papuanec a postavil by "vlastenecke" argumenty pana Malka na hlavu. Je to takovy typicky cesky pristup. Nekdo vymysli nesmyslnou ptakovinu a Cesi najdou zpusob, jako to obejit. Je pravda, ze to take funguje, ale nejak me to uz nebavi. JF

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 13.11.2003 13:22:28

Pan Fraj má naprostou pravdu. Je vyložená hloupost podřizovat se špatně stanoveným podmínkám Interzenu 2003, které spousty eventuelních účastníků vyřadí ze soutěže dříve než se stačí vůbec nadechnout, aby mohli pronést něco na svou "obhajobu". Interval není v oblasti pořádání podobných akcí natolik zběhlý či snad prestižní, aby si mohl dovolit vyřknout najednou spousty výše zmíněných diskriminujících bodů (TLD,XHTML atd.) registračních podmínek.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 13.11.2003 14:33:42

Me to zas jako tolik diskriminujici body neprijde. XHTML - koneckoncu je to neco co je stare x let (kde x je cosi pomerne velke), validita by mela byt samozrejmosti takze v principu zustava TLD coz se da prezit - vlastni testserver na .cz mam takze to proste necham kontrolovat na testu a hotovo. A prece jen xhtml delam nejaky rok a pul a sve starsi projekty bych radsi ani nikde neuvadel jednoduse protoze byly delany ve sve dobe - dnesnim okem je odsoudim protoze jsem to tehdy delal jinak.

Interval mozna neni extra zbehly v podonych akcich, na druhou stranu zkuste si uvedomit kdo za intervalem stoji a co za lidi je v porote. Mozna tu vetsina lidi ten respekt nema, nicmene pri pohledu na jmena typu Prokop, Janovsky, Stanicek, Kopta, Snizek si tak rikam jestli tam ma neco cenu vubec prihlasovat - aniz bych tam sel s pocitem ze odejdu jako lama :)

Spis bych rekl ze vetsina tech co se zde strasne ohrazuji kvuli podminkam tam nechce jit protoze ma strach z porovnani ;) Sakra nebudte macky, aspon bude sranda :)

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 13.11.2003 14:29:24

<a href='http://www.csszengarden.com/' target='_blank'>http://www.csszengarden.com/</a>

...to kdyby si nekdo chtel odpustit tyhle intervali pitomosti a trochu se potesit s css designem, nebo si snad vytvorit vlastni... bye!

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 13.11.2003 15:39:34

Nechci rejpat, ale zmíněnou adresu už zná snad každý 1,01-tý webdesignér, takže nechápu její sté zveřejnění...

Interzen je myslím zajímavý počin - hlavně "široké" složení poroty, protože řekněme si na rovinu, názory některých z nich jsou někdy dost diametrálně odlišné, co sleduju Sovu nebo třeba Lupu, Digiweb atd. (nebo stačí znát názory oněch porotců v diskuzi, ve které se dozvídám často protichůdné názory na to či ono) - i když jejich snaha má patrně stejný cíl, a proto jsem zvědav na "výsledek"...

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 13.11.2003 16:03:13

no ja jen ze propagace css jde i bez nasili, kteremu jsme svedky zde.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 14.11.2003 17:02:30

Velice dobry napad. Bohuzel nepatrim mezi obdarene a me vytvory co se tyka graficke kvality nejsou ani prumerne.
Proto pri sve praci vyuzivam sluzeb vice talentovanych jedincu, nezridka kdy designeru. Proto me prekvapuje jejich nizka ucast v porote Vasi souteze! Podle me nejsou weby urceny pro "nas" kteri pocitame ramce, tabulky, styly a pod, ale pro lidi... Mozna by neskodil nazor designera "od jinud".

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 14.11.2003 17:26:17

Teda, nechci se Intervalu zastávat, ale osobně se mi zdá "rozsah" poroty široký, a IMHO většina porotců si rozhodně nehrabe na vlastním písečku tím, že by dělala to co se líbí jim samým, ale právě PRO LIDI! Takhle je myslím alespoň dost hlasitě slyšet, co si tato komunita myslí o odfláknutých projektech z NAŠICH DANÍ, jako je Portál státní správy a podobný zmetky... A i proto vznikl myslím tento "projekt". NEJEN aby ukázal přístupné a použitelné stránky (jen takové si zaslouží vůbec pojem "webové stránky" a ne pojem "zplácanina", která je podporována prohlížeči jen nešťastnou shodou okolností ;-) ), ale i stránky ZÁROVEŇ graficky vyvedené! Protože ono to jde! A to se právě doufám! ukáže po vyhodnocení - teda jestli se tam někdo s takovými stránkami přihlásí :-) Ale už jsem jich viděl...

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 18.11.2003 15:13:46

Já se vám chlapi divím, že kolem toho diskutujete.

Pan Málek a několik jedinců kolem něj buduje vlastní republiku ve které bude povolena diskriminace občanů s koncovkou jinou než CZ, kde bude oficiálním jazykem pouze XHTML a kdokoli bude mluvit jinak bude ze společnosti vyloučen...

A víte co? Škoda slov... Snad jen: Není nutno se hlásit do této neoficiální soutěže.

POZNÁMKA:
Jste dobří v tvorbě webu, děláte korektní HTML 4.01, dodržujete CSS atd. ??? Tak v tom pokračujte a nechte se ovlivňovat... A jestli chcete, vyhlásím pro vás vlastní soutěž, která bude akceptovat veškeré standardy...

Avatar

Autor komentáře: kyli

Datum vložení: 18.11.2003 21:11:28

Mám konkrétní dotaz na p.Málka, budou po ukončení soutěže někde na intervalu dostupné informace, které weby se účastnily soutěže? (Seznam)
Odpovídat zde nemusíte, pokud se diskuze neúčastníte, proto bych prosil zaslat info na kyli@atlas.cz. Za odpověď děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 27.11.2003 9:01:59

Chtěl bych se zeptat organizátorů, jestli uvažují o zveřejnění přihlášených projektů. Jde mi jen o to, abych si mohl udělat vlastní úsudek o profesionálních projektech dřiv, než budu ovlivněn všemocnou porotou.
Děkuji za odpověď

Avatar

Autor komentáře: Kyli

Datum vložení: 27.11.2003 10:02:00

Ve výše zmíněném jsem žádal o podobnou věc, ale odpovědi se mi nedostalo, asi na nás s......

Avatar

Autor komentáře: MirWay

Datum vložení: 27.11.2003 15:58:11

Taky jsem psal pořadatelům na uvedený oficiální mejl, ale odpovědi bych se dočkal tak až po uzavření soutěže. Jinak ptal jsem se k jedný nejasnosti v podmínkách soutěže, ale to je fuk. Stejně si myslím, že soutěž vyhraje nějakej šmejd z baráku vedle... Rozhodně podle jednání pořadatelů to tak vidím.
No ale nechci předbíhat, uvidíme.

Avatar

Autor komentáře: Nill

Datum vložení: 3.12.2003 12:14:32

Taky bych uvítal zveřejnění seznamu přihlášených webů. Pořadatelé by se měli snažit, aby tohle nebyla jen prázdná slova:

Jejím cílem je poukázat na technologicky dokonalé a vzhledově nevšední www-projekty a, v souladu s posláním Interval.cz, propagovat kvalitní práci, prováděnou s hlubokou znalostí a citem pro věc.

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 3.12.2003 9:58:14

kdy už budou výsledky ... ?

Avatar

Autor komentáře: odpoved

Datum vložení: 3.12.2003 12:03:12

Porota soutěže vyhodnotí došlé přihlášky do 14. prosince 2003. Výsledky soutěže budou zveřejněny na Interval.cz dne 15. prosince 2003. V porotě zasednou (v pořadí dle abecedy):

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 5.12.2003 15:38:28

děkuju za odpověď - určitě si počkám

Avatar

Autor komentáře: Otas

Datum vložení: 15.12.2003 13:47:59

Radeji necekej, neb dopadnes jako ja ... Slusne receno jsem otraven...

Avatar

Autor komentáře: Otas

Datum vložení: 15.12.2003 10:26:39

No nevim, je 15. prosince 2003 10:25 a nic se nedeje...

Avatar

Autor komentáře: undy

Datum vložení: 15.12.2003 11:24:44

taky me to sklamalo ...

jsem cekal vecer az bude 24:00 a porad nic nebylo ... mno a koukam rano taky nic ...
treba mysleli 2004

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz