Starší komentáře ke článku: www.CineStar.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Agarwaen

Datum vložení: 5.5.2003 7:21:48

Mno mi osobne, jako uzivateli stranek, nejvice vadi debilni a infantilni flash intro, ktere proste nejde preskocit! Pokud si neulozim do oblibenych dalsi stranku, tak se proste pres to intro vzycky musim prokousat :(. Proc je na vyber i html verze, kdyz nejde zapnout na zacatku (jak tady autor psal). Nektere veci, asi normalni lide nejsou schopni pochopit :))).

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 5.5.2003 9:02:32

Zase jednou poucny clanek. Jen k tomu rezervace on-line prece jen rezervace vstupenek po internetu je citelne delsi... coz je asi hlavni duvod.

Avatar

Autor komentáře: Honza Zavoral

Datum vložení: 5.5.2003 10:46:32

Tak nevim - v tom článku se objevuje pár míst, který mi přijdou dost alibistický a nutně vyhledává "chyby" tam kde třeba ani nejsou. Viz třeba tato věta: <I>Dalším problémem je část, kde se mluví o „společnosti CineStar“</I> Co je prosím tohle za problém? Chápem vůbec slovo problém? A kde mě autor webu <U>nutí</U> vstřebat fakt že <I> CineStar je nějakou společností?</I> Tahle informace mi určitě neublíží (pokud jí vůbec zaregistruju) a navíc udávání slova "společnost atd." před názvem firmy je normální a běžný.

Autor webu mě také <U>nutí</U> přemýšlet nad významem slova "sekce".
Tohle mi přijde jako vidění problému, kde není. Pojem sekce zná každý se základním vzděláním a na tomto webu je pochopitelný snad pro každého.
Je fakt že přímej link na tu sekci by se tam hodil.

A takovej míst je tam víc. Jinak zase co se týče Flashe a rezervačního systému, jsou připomínky autora pochopitelný, protože to není vyřešeno moc dobře.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 6.5.2003 8:32:21

Slova "společnost" a "sekce" podle mě nejsou vhodné pro běžného uživatele, pro které je web určen -- první je zbytečně neosobní a "z cesty", druhé zase nesrozumitelné. Většina uživatelů to třeba pochopí, ale někteří budou mít problémy (vy jako zkušený uživatel třeba ne, ale to neznamená, že to tak bude u všech).

Nicméně bez testování stránek na skutečných uživatelích se pravdy nedobereme, jedná se pouze o naše rozdílné názory...

A nejedná se o "nutné vyhledávání chyb tam, kde nejsou" -- jedná se o vědu zvanou použitelnost webů :-)

Avatar

Autor komentáře: Honza Zavoral

Datum vložení: 6.5.2003 10:11:23

Je pravda, že názorů na jednu věc bude vždy víc. Třeba slova "společnost CineStar" ve mně vzbuzují spíš představu velké firmy, představu něčeho čemu můžu třeba víc důvěřovat.
Jde mi o to, že podle mého názoru toto zrovna není dobrej příklad špatné použitelnosti webu. Horší je intro, rezervace, Flash vs Html atd. jak uvádíte dál ve svém článku. V těchto případech už to opravdu překáží a musím "vymýšlet" jak to autor webu vlastně myslel...

Avatar

Autor komentáře: Honza Zavoral

Datum vložení: 5.5.2003 10:47:15

Tak nevim - v tom článku se objevuje pár míst, který mi přijdou dost alibistický a nutně vyhledává "chyby" tam kde třeba ani nejsou. Viz třeba tato věta: <I>Dalším problémem je část, kde se mluví o „společnosti CineStar“</I> Co je prosím tohle za problém? Chápem vůbec slovo problém? A kde mě autor webu <U>nutí</U> vstřebat fakt že <I> CineStar je nějakou společností?</I> Tahle informace mi určitě neublíží (pokud jí vůbec zaregistruju) a navíc udávání slova "společnost atd." před názvem firmy je normální a běžný.

Autor webu mě také <U>nutí</U> přemýšlet nad významem slova "sekce".
Tohle mi přijde jako vidění problému, kde není. Pojem sekce zná každý se základním vzděláním a na tomto webu je pochopitelný snad pro každého.
Je fakt že přímej link na tu sekci by se tam hodil.

A takovej míst je tam víc. Jinak zase co se týče Flashe a rezervačního systému, jsou připomínky autora pochopitelný, protože to není vyřešeno moc dobře.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 5.5.2003 10:50:58

Nicmene faktem je ze spousta podobnych kritik ma svuj vyznam. Uprimne ja take zacinam trpet tim klasickym problemem kdy si po nekolikere praci na projektech proste navyknete nektere veci nejak oznacovat - a neuvedomim si o co jde dokud se na to nepodiva treba moje matka. Te pochopitelne nektera slova unikaji... sekce?

Avatar

Autor komentáře: Fruiko

Datum vložení: 6.5.2003 13:37:04

Nesouhlasím s názorem, že výběr technologie je na stránkách zbytečně, protože Flash v případě Cinestaru zdržuje, a tak vždy raději volím html verzi. Vypnout si Flash v prohlížeči je pro mě trochu nelogické, protože pak bych si asi moc nezasurfoval :-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 10.5.2003 17:48:05

Vy víte, že Flash zdržuje. Jenže běžný uživatel pravděpodobně vůbec neví, co to Flash je (proč by také měl?). Takže jemu ten výběr technologie určitě nepomůže...

Avatar

Autor komentáře: Hynek Hruska

Datum vložení: 6.5.2003 14:00:10

Diky moc za ten clanek, uz nejakou dobu jsem cekal kdy nam nekdo zhodnoti nezavisle nejaky z nasich webu ...
Pripominky jsou podnetny, hlavne to o tom rozskoku HTML a Flashe na zacatku, na tom je urcite co vylepsit. Na druhou stranu jsem v dobe vyvoje tenhle rozskok stahnul primo ze stranek Macromedie a doufal jsem ze vi co delaji...
Na druhou stranu odstavec o on-line rezervacich neni uplne dotazen, samozrejme je mozno si film rezervovat tim, ze si v programu kliknu na cas, nevim, jakto ze to autor, kdyz to tam tak pekne popsal, nenasel. Dale je mozno si listky na aktualni den rezervovat z filmove nabidky. Obecne je problem on-line rezervaci slozitejsi nez se zda, protoze musi spolupracovat s resenim, ktere je pouzito pro nakup listku v kine, a ten je z Nemecka a moc prizpusobivy neni :-)))
Co se tyce textu, tak hlavni pouceni z clanku vidim v tom, ze je nutno na zadavatele a dodavatele obsahu tlacit a tlacit a tlacit, tak aby dodali texty, ktere maji byt na strankach pouzity, a ne tam nechavat nejaka provizoria ...

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 6.5.2003 14:14:46

Dovolím si malé rýpnutí - k této větě: <I>samozrejme je mozno si film rezervovat tim, ze si v programu kliknu na cas, nevim, jakto ze to autor, kdyz to tam tak pekne popsal, nenasel.</I>

Když to nenašel člověk, který se cítí natolik fundovaný, že si dovolí hodnotit Váš web, co pak má dělat úplně prostinký návštěvník internetu, který o tvorbě webu ví prd? :)) Schválně jsem na tu stránku také zabrousil a upřímně řečeno, ani mě to nenapadlo. Možná by stálo za to na tu možnost kliknutí na čas nějak upozornit nebo zvýraznit.

Jinak web je graficky i funkčně povedený, ale i mě vadí nemožnost vypnout vstupní flashovou animaci.

A další drobnost - nemožnost v IE zvětšit si písmo. Také se mi zdá, že zvolené obrázkové menu je velmi špatně čitelné (při prvním vstupu na stránku jsem ho přehlédl). Mrňavé mršky na modrofialovém pozadí se mohou leckomu špatně číst. No ale na druhou stranu, takoví lidé asi moc do kina nechodí :))

Neberte má slova jako nějakou ostrou kritiku, prohlížel jsem Vaše stránky jako prostý český návštěvník, nikoliv jako člověk, který už pár, byť nedokonalých, webů vytvořil. A celkově se mi design líbí.

Avatar

Autor komentáře: Hynek Hruska

Datum vložení: 6.5.2003 14:25:46

No me zase prislo ze autor se na ten web nedival jako prosty navstevnik, ale zkoumal ho pouze z menu a z toho vyplyvala tahle pripominka ... Jinak mohu s klidnym svedomim z logu rict, ze vetsina lidi chodi prave pres ten program.
Bohuzel co se tyce Flashove prezentace a tak je to dost dano pozadavky zadavatele, ale samozrejme ze Vase pripominky se pokusim vzit v uvahu ...

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 10.5.2003 18:22:30

Jestliže je požadavek zadavatele Flash, pak byste se mu měli alespoň snažit vysvětlit, že v tomto případě není jeho nasazení nutné ani efektivní... Pokud to ale jinak nejde, taxe samozřejmě nedá svítit :)

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Souček

Datum vložení: 7.5.2003 18:21:39

<I>Co se tyce textu, tak hlavni pouceni z clanku vidim v tom, ze je nutno na zadavatele a dodavatele obsahu tlacit a tlacit a tlacit, tak aby dodali texty, ktere maji byt na strankach pouzity, a ne tam nechavat nejaka provizoria ...</I>

S tímhle tvrzením plně souhlasím, někdy je to fakt dřina vylámat ze zákazníka texty - občas mi přijde, že si snad myslí, že jim to vymyslíme sami nebo co :o))

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 10.5.2003 18:15:34

Omlouvám se, že odepisuji až dnes, byl jsem zaneprázdněn.

<I>Na druhou stranu jsem v dobe vyvoje tenhle rozskok stahnul primo ze stranek Macromedie a doufal jsem ze vi co delaji...</I>

Oni IMHO ví, co dělají -- ten rozskok se má nacházet na stránce HTML verze; pouze pokud je dostupný Flash, přesune se na Flashovou verzi -- jinak zůstane v prohlížeči HTML stránka... Ten skript prostě nemůže být na stránce sám.

<I>... samozrejme je mozno si film rezervovat tim, ze si v programu kliknu na cas, nevim, jakto ze to autor, kdyz to tam tak pekne popsal, nenasel.</I>

Já to našel; kritizoval jsem to, že nutíte uživatele vybrat způsob rezervace -- nejjednodušší by bylo rovnou předložit program kina.

<I>... musi spolupracovat s resenim, ktere je pouzito pro nakup listku v kine, a ten je z Nemecka a moc prizpusobivy neni.</I>

To je obecný problém -- web musí spolupracovat s nevhodným software, ať už pro rezervace, nákup nebo publikování... Popravdě řečeno jsem si myslel už při psaní článku, že v tomhle bude problém, že chyby systému pro rezervace nejdou jenom na váš vrub...

<I>... je nutno na zadavatele a dodavatele obsahu tlacit a tlacit a tlacit, tak aby dodali texty, ktere maji byt na strankach pouzity, a ne tam nechavat nejaka provizoria</I>

Tohle je základ, o tom není třeba diskutovat... Ale na druhou stranu by texty od zadavatele měly být před publikováním na webu dostatečně upraveny, minimálně podle všeobecně známých zásad pro psaní pro web -- a to už je opět práce firmy, která web realizuje.

Avatar

Autor komentáře: Rdm

Datum vložení: 13.2.2006 21:53:19

S tím rezervačním systémem je to opravdu katastrofa. ;o) Osobně se s ním setkávám docela často neboť do Cinestaru si lísty žádnou jinou cestou nezajišťuji a tak vím, že ten systém v použitelnosti trochu víc vázne. Ze začátku jsem měl problém rozlišovat sedadla ve výběru míst, jelikož nemáte žádnou legendu, která by rozlišovala, že "žluté" sedadla jsou dvojsedačky. U legendy "barev" máte uvedenu jen cenu. A bohužel i po "mnoha" rezervacích ještě při každé další rezervaci čekám s napětím potvrzení, jestli jsem opravdu registroval ty správná místa, která jsem chtěl.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 6.5.2003 14:24:17

Ještě jsem zkusil nakouknout na Vaše stránky v Mozille a ouha - v nabídce filmů je jakýsi záhadný bug - informace Hrají: je nenastylovaná, zobrazí se velký černý text na tmavém pozadí (nečitelné), a odkazy, kde se tento film hraje je modrym odkazem na modrem pozadi, takže nelze přečíst vůbec. Nedalo mi to kouknout do zdrojového kódu a tam vládne trošku chaos :))

Avatar

Autor komentáře: jiri krivanek

Datum vložení: 8.5.2003 17:53:24

web na me dela dojem naproste amateriny kterou delal "profesional"
... je to temny, flash je katastrofa ,menu nejdou precit - jdou ale jsou rozostrena... vsude jsou stejne oci a jenom oci


fandango

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Mačí

Datum vložení: 27.5.2003 6:49:58

Dobrý den,
měl bych pro Vás námět na rentgen. Mohl byste mi prosím poslat Vaši emailovou adresu, abych Vám mohl poslat podrobnosti? Děkuji LM

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz