Starší komentáře ke článku: xoprivate.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 14.1.2004 2:04:41

... na vasi zdrcujici kritiku. Na tomto webu se me libi ze si vzdycky nejakou najdete ;-)

Avatar

Autor komentáře: Masters

Datum vložení: 14.1.2004 10:05:20

Mam malinky dotazek...
Proc se v popisu jednotlivych rezidenci, pri prejeti mysi pres tento text, meni barva i text-decoration na underline, jako kdyby to byl nejaky odkaz, ale kliknout na nej nejde?

Pouzivam Mozillu 1.5

Avatar

Autor komentáře: Masters

Datum vložení: 14.1.2004 10:08:23

Jo, ted jsem se na to podival v IE 5.5 a tam je to asi v poradku (neblika), takze pro tu Mozillu je to neosetreny, tak hodne zdaru :)

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 14.1.2004 20:53:00

Tady bych se rad zeptal, jak to udelat spravne - tento efekt se projevuje pri pouziti a name (bez href) na blok textu jenom v Mozille, ovsem precetl jsem si specifikaci w3, a ta tvrdi, ze podtridy jako hover se maji projevovat jenom na a href. Z toho sem usoudil, ze se jedna o chybu mozilly - nebo se púletu - poucte me prosim...

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 14.1.2004 21:05:47

Jeste bych rad poznamenal:
ty texty jsou vlozene do a name proto, aby na jim (jako odkazum) sel nastavit tabindex. Pri testovani se screen readerem (pomucka pro slepce) se diky tabindexu da pomoci tabulatoru rychle preskakat primo na obsah.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 15.1.2004 8:51:51

s tímto jsem se také potíkal a nevěděl jak to vyřešit aby prostě v mozille A NAME nevypadal jako odkaz. Já to vyrešil tak že jsem dal ten a name před odstavec a do něj pouze   - to by mohlo stačit i pro ty čtečky jelikož se přesunete těsně před daný text.

Avatar

Autor komentáře: Masters

Datum vložení: 15.1.2004 10:38:23

Presne tak. Proc do toho A uzavirat cely text, kdyz staci jen pred text treba s pevnou mezerou: (A NAME) nbsp (/A)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 15.1.2004 13:40:07

A proc pevnou mezeru? Ta neni potreba...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 15.1.2004 13:40:42

Mimochodem on staci treba
[div id="clanek"] a da se odkazat i na nej pomoci #clanek

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 18.1.2004 19:56:27

A nedala by se zrovna zde pouzit mozilli znalost css a pouzit neco jako a[name] {} ??
Odkazovani pomoci <hx id="foo">bar</hx> a blah.htm#foo by bylo lepsi, ale nejspis nepujde pouzit pro odskakovani po textu v readeru.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 18.1.2004 20:05:06

A, sorry, uz jsem se dal docet, ze uz je vyreseno :)

Avatar

Autor komentáře: Tomas

Datum vložení: 14.1.2004 10:25:23

Ne že by to bylo nějak důležité, ale u serveru tohoto zaměření bych čekal možnost jazykových verzí. Z horních příspěvků mi funguje contact as a site map. Design se mi líbí :-)

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 14.1.2004 10:37:24

- design me přijde také dobrý
- kódu bych určitě vytknul tabel layout
- odkazy v horním menu jsou při hoveru šedivé takže dost splívaj s pozadím
- když dám třeba afriku tak se objeví přehled zemí a hotelů, tam bych zkusil dát tam nějaké oddělovače (jako jemné řádky)
- logo by mělo být klikací s odkazem na úvodní stranu

set sakra bych si tam ale něco na letní dovolenou vybral :o)

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 14.1.2004 11:04:18

Nemůžu si pomoci, ale jedná se o další dílko, které má určitý potenciál, je graficky celkem v pořádku, ale technicky je to celkem bastl. Stránky obsahují chyby, které tu na intervalu byly rozebírány snad milionkrát. Takze např.:

1) odkazy nejdou poznat - nepodtržené, v barvě normálního textu
2) co se tváří jako odkaz odkazem není (horní menu)
3) rozbalovací nabídky fungují jen v IE
4) Po najetí na normální text tento nesmyslně ztmavne a podtrhne se.
5) Zbytečné používání JS, kde to nemá smysl - např. pro hover
6) seznamy řešené pomocí p class="li"
7) Layout je v NN "rozsypaný"
8) V Opeře je příliš veliké písmo (rozsypané to je také trošku, ale méně)
9) Nefunkční odkazy (např. Advanced search apod.)
10) Neexistence stylu pro tisk.

Tak to by stačilo, ať mají i ostatní do čeho rýpat. Jde o prvních 10 chyb, na které mé oko při zběžném pozorování padlo a nutno říct, že z tohoto důvodu bohužel nejde toto dílko hodnotit kladně.

Omlouvám se autorovi, ale má ještě hodně co vylepšovat.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 14.1.2004 11:11:35

ja tu mám Mozillu 1.4 a rozbalovací nabídky mi fungují.

jinak ale s výtkama souhlasím

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 14.1.2004 12:16:20

S těmi rozbalovacími nabídkami - nemyslel jsem formulář select, option, ale např. site map - v nn (nebo mozzile) se rozbalí hned, což ještě není tak hrozné, ale v opeře nefunguje vůbec

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 14.1.2004 20:40:58

Zdravim Malise, dekuji za kritiku a rad bych se k ni vyjadril:
1) Mate pravdu, odkazy bych take videl radeji podtrzene, ovsem v tomto pripade vyhralo graficke vyzneni nad funkcnosti, ale budu se tim zabyvat :-)
2) v mistech jako je horni menu si myslim, ze neni treba odkazy podtrhavat (samozrejme tohle bude platit, az vsechny polozky z horniho menu funkcni, takhle je to zatim matouci).
3) rozbalovaci nabidky jsem testoval v 7 prohlizecich (z vami zminovane opere 6.04 a 7.01) a oni se jenom natahnou rovnou rozbalene, coz povazuji za ekvivaletni vysledek (pouzitelne a funkcni) vzhledem k zastoupeni techto prohlizecu
4) pouziti urciteho "potlaceni" odkazu pro navstivene odkazy dava (vzhledem k pouziti stranek) v sitemap nebo v regionech smysl - a i na cernobilem monitoru je to stale citelne
5) tak to mi uniklo, kde to je prosim?
6) toto jsem udelal proto, ze pri pouziti vlastnich obrazku pro "kulicky" v seznamech (UL/LI) mi stranka pri nacitani v IE prapodivne poskakuje (i kdyz mam nacacheovane ty kulicky i css soubor), a IE je preci jenom dominanti a musi to v nem vypadat nejlip
7) to sem take nepostrehl - v jake verzi prosim?
8) s texty mate pravdu, ale ve vyse zminenych verzich se mi to "nesype"
9) viz bod 1 a 2
10) jak to? zkuste si to vytisknout, ve vsech testovanych prohlizecich se to vytiskne hezky

Jeste jednou diky.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.1.2004 21:29:58

Obavam se ze to co popisujete v bode 4 je ponekud neco jineho nez proc je to zde napsano. Ony se totiz podtrhavaji a ztmavuji cele odstavce textu.
<a href='http://marabu.savvy.cz/xoprivate.jpg' target='_blank'>http://marabu.savvy.cz/xoprivate.jpg</a>

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 15.1.2004 9:48:12

ad 1) nemusí být mermomcí podtržené - ale ať mají alespoň trošičku jiný odstín písma nebo pozadí nebo cokoliv, co čtenáři řekne "Pozor, odkaz"
ad 2) samozřejmě že to bude platit, až bude všechno funkční - ale protože jsme v kritice webu, tak předpokládám, že koukám na hotový projekt a podle toho se také řídím. Ostatně v popisu stránek není žádná "omezující podmínka" pro hodnocení - kdyby tam bylo napsáno - "nekompletní, očekávám připomínky, abych mohl dokončit projekt na 100 procent", tak by to bylo něco jiného.
Nicméně tím, že se to tváří jako odkazy myslím i to, že po přejetí myší mění barvu, nejen "že to vypadá jako menu". Když to změní barvu, kór tak výrazně, tak nějak tak automaticky očekávám, že je to odkaz.
ad 3) Jmenovitě se jedná o Operu 7.1 (na W98). Odkazy se tváří jako odkazy, ale po kliknutí se nic nestane v IE se rozbalí nabídka v NN/Moz se nabídka zobrazí rovnou rozbalená. (viz. <a href='http://bastl.malenek.cz/xo/xo01.jpg' target='_blank'>http://bastl.malenek.cz/xo/xo01.jpg</a> )
4) viz Víťův příspěvek a obrázek <a href='http://marabu.savvy.cz/xoprivate.jpg' target='_blank'>http://marabu.savvy.cz/xoprivate.jpg</a>
5) myslím tím konsturkce [a onFocus="this.blur();" onMouseOver="this.style.color='white'" onMouseOut="this.style.color='#BCC492'" name="town3"], kterých tu je nepočítaně
6) uznávám, že udělat seznam, který bude vypadat všude stejně je práci pro masochistu, a když si myslím, že to občas stojí za tu námahu, tak se skřípěním zubů na tento argument říkám no budiž. Nicméně - dáte-li si s tím jednou práci, podruhé už budete vědět jak na to a bude to mnohem elegantnější a svým způsobem jednodušší.
7) jedná se o NN 7.02 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20030208 Netscape/7.02) (viz. <a href='http://bastl.malenek.cz/xo/xo01.jpg' target='_blank'>http://bastl.malenek.cz/xo/xo01.jpg</a> ). V mozzile 1.5 je to lepší, byť také ne úplně bez chybičky
8) za to sypání v Opeře se omlouvám - popel na hlavu - díval jsem se špatně. To s tím písmem platí.
9) ad 2)
10) Ano je tu odkaz na tiskovou verzi - která ale je stejná, akorát odstraní pozadí (které se stejně ve většině prohlížečů nevytiskne) - opravdu považujete za tiskovou verzi něco, kde máte všechna menu, selecty apod? Osobně bych v tiskové verzi očekával jen relevantní informace z dané konkrétní stránky a ne to okolo. Navíc tiskové verze neexistují pro všechny stránky na serveru, ale jen pro konkrétní ubytovací nabídky. Např. na stránce <a href='http://www.xoprivate.com/region/central_south_america/' target='_blank'>http://www.xoprivate.com/region/central_south_america/</a> žádný takový odkaz nenajdu, ačkoliv bych si třeba chtěl vytisknout seznam ubytování v tomto regionu. Ale jak říkám, k tiskové verzi by se podle mne stejně mělo přistupovat trošku jinak, než jak to děláte. Takový je aspoň můj názor.

Na závěr jen malou poznámku: těší mě, když na (nejen mou) kritiku čtu reakci od autora, která se snaží buďto na kritiku přistoupit nebo ji logicky vyvrátit, což je tento příklad a autor za to u mne má veliké plus.

Proto mu přeji hodně zdaru s doděláním těchto stránek a už se těším až si vydělám svůj první milion a budu si moci nějakou takovou dovolenou dovolit. Takže v 70ti naviděnou.

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 15.1.2004 19:24:48

Souhlasim s kritikou nedostatecneho zvyrazneni odkazu, neznal jsem korektni chovani mozilly a spol., kde funguje hover i jinde nez na odkazech (typicky horni menu) a urcite to napravim (CASTECNE SE UZ STALO).
Prosim tedy jeste o napovedu, jak vsude dosahnout (hlavne v IE) hover i na jinych prvcich, nez je odkaz (proto ty debilni onmouseout a spol.). Dnes jsem tomu venoval nekolik hodin hledani, ovsem kompatibilni reseni jsem zatim nenasel.

Taky me nenapadlo, ze omezujici podminky by mohli slouzit k tomuto ucelu, v predchozich recenzich (nectu zdaleka vsechny) toto policko nebylo nikdy vyplnene, takze sem to jen nepochopil...

Rad bych obhajil svoji "ideologii" tvorby webu - prosim vyjadrete se:
1 - HOMEPAGE, NAVIGACE a PRODUKT (v tomto pripade stranka hotelu) musi byt PLNE FUNKCNI (grafika i JS vychytavky) v soucasnych prohlizecich
2 - doplnkove stranky (v tomto pripade stranka regionu a snad i sitemap) musi v byt techto prohlizecich FUNKCNI (grafika VSUDE, IE JS vychytavky, ostatni funkcni a pouzitelne, byt ne tak dobre)
3 - vsichni ostatni - predpotopni prohlizece a prohlizece nepodporujici JS, slabozraci, slepci, vyhledavace, handheldy, chytre mobily, TVboxy, TISKARNY atd... maji CB verzi (aby tohle byla 100% pravda, tak dam do paticky odkaz na tuhle CB verzi, zapamatovavanou pomoci cookies - kdo ji neobdrzi automaticky, bude si ji moci zvolit)

Tim snad zodpovidam/obhajuji vetsinu namitek ohledne menu, tiskovych verzi atd.

Dekuji vam vsem za kritiku, pomaha mi a vazim si ji...

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 15.1.2004 21:38:08

Ted si to po sobe ctu, a pekne sem to tam pomotal -
namisto "odkazech (typicky horni menu)" sem chtel rict "odkazech bez HREF (typicky rozbalovaci menu - regiony a sitemap)"

a stejne tak

namisto " i na jinych prvcich, nez je odkaz" sem mel rict " i na jinych prvcich, nez je odkaz bez HREF"

Uz je pozde :-D

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.1.2004 11:31:04

Graficky pekny, par veci dost nevychytanejch (podtrhavani textu pri najeti - opera, mozilla - takze spis nejakej cross-tag). Kod prisernej, lepsi nekomentovat - navic plny obludnych nesmyslu - napriklad jen v select mate zhruba 15 kilo uplne zbytecneho textu ktery tam byt nemusel a sel osetrit jinak. Navic... zkuste se podivat treba na tag optgroup.

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 14.1.2004 20:56:28

Zdravim, zde bych se vyjadril jenom k tem SELECTum, ostatni uz komentuji jinde - ten (jak rikate) obludny kod je tam pouze proto, aby se z jednoho selectu dalo odkazat na ruzne formulare, navic aby to fungovalo jak na onSelect tak pri stisku OK (v prohlizecich, kde onSelect nejde pouzit)

Diky

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.1.2004 21:21:39

Vas komentar mi veskrze unikl. Nevidim nejmensi duvod proc celou tu stale se opakujici cast "<a href='http://www.xoprivate.com/"' target='_blank'>http://www.xoprivate.com/"</a> neprirazujete natvrdo k url tam kde ho volate a nevynechate ji v option. Jestli dobre pocitam, jedna se o 25 znaku ktere muzete usetrit na zhruba 230 radcich -> usetrite 6 kilo kodu. Stejne tak nevidim duvod proc psat veci jako
City_______________ kdyz podobne veci muzete snadno delat pres optgroup - nebo proste pouzit na dany option class a ten si obarvit tak aby byl viditelnejsi. V pripade oddeleni zvlast regionu od mest byste snadno usetril zhruba 31-32 znaku na radek (coz krat 230 je uz slusna uspora).

V pripade ze js by byl vypnuty to muzete priradit zase na strane asp/php...

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 15.1.2004 19:00:54

Jejda jejda, mate pravdu, je to bastl - uz to predelavam... Myslel jsem, ze vam jen unikla ta "uzasna" moznost odkazovat se na dva skripty, navic s tim, ze prohlizece, ktere umi seznam rozbalovat se ukaze seznam rozbaleny na dane polozce a ostatnim (kteri maji seznam natvrdo rozbaleny) se to na danou polozku odroluje pomoci a name.

Diky :-)

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 15.1.2004 21:34:07

Ovsem s tim optgroup nevim - nefunguje vsude, pri pouziti label se zobrazuje jen kurzivou (sem se to fakt nehodi) a nedokazu ho "prednastavit" - aby se mi zobrazovalo to, co je v labelu, jako predvolena polozka - teda napr. "by Region"

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.1.2004 11:44:28

Zajimave, ja jsem nikdy s optgroup problemy nepozoroval. Podival jste se na spravny zapis?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.1.2004 17:47:57

Apropo - je vam jasne ze vase pouzivani selectu pro navigaci vas dost vyznamne poskozuje u vyhledavacu?

Avatar

Autor komentáře: Babo

Datum vložení: 14.1.2004 14:09:07

Chlapci chlapci, chcel by som vidiet tie vase diela ... stacilo mi od Malisa. Ste neschopni, kritizujete druhych ale len ten co nieco vytvori robi chyby.
Sorry za comment ale uz by sa to tu patrilo par ludom naznacit ...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 14.1.2004 14:16:53

A co je špatného na tom že kritizujem? Já myslel že od toho se sem ti weby dávaj aby jsme je zkritizovaly a autorům poodhalily chybi které se dají odstranit.

Já sám mám jeden web příhlášený do kritiky a doufám že se zde objeví. Hlavně ale budu za tu kritiku rád!!! Z té se dá nejvíce poučit a odhalit chyby kterých si prostě já nevšimnu jelikož na to koukám pořád.

Jestli protě někomu vadí že mu ten web zkrituzujou tak ho sem nemá dávat, ja s tím počítám a sám jsem zvědav jak to dopadne.

Avatar

Autor komentáře: Babo

Datum vložení: 14.1.2004 14:25:26

Jasne, suhlasim s Tebou ... len mam pocit ze u niektorych je to skor choroba ... kritizovat. Ja som si sem tiez prihlasil web. Existuje x moznosti ako navrhnut web po dizajnovej stranke a taktiez ako navrhnut spravnu architekturu webu. Ludia su preto krasni lebo su rôzni ... a plati to tiez o weboch. Vacsina ludi sa tym tu nezivy a berie to ako zabavu ...
Tak asi len tolko na margo Tvojej reakcie.
Moze byt :o) ???

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.1.2004 14:31:06

Vpravde - vzdy me pobavi prispevek ktery se navazi do lidi kvuli tomu ze v sekci 'kritika webu' si dovoli psat kritiku webu. Pokud chcete cast kde se lide budou placat po zadech za svoji dokonalost, asi by mela byt nazvana jinak, nemyslite? Prece jen - kritika by mela slouzit k tomu aby ti lide kteri web delali meli jakysi komentar - a pripadne ten web zlepsili.

Misto toho mam nanestesti pocit ze az prilis velke mnozstvi tuto sekci povazuje za cosi jako 'propagace' nebo 'zvysovani pageranku' - oboji zdarma.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 14.1.2004 14:47:35

Pominu-li vasi cestinu, tak doufam, ze web, ktery sem hodlate prihlasit nebude mit nevalidni kod, nebude obsahovat vlakovy (tabulkovy) design a bude v nem moznost zvetsovat velikost pisma prostredky prohlizece atd. Tzn. nebudou v nem stokrat omilane chyby. Preji hodne zdaru.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 14.1.2004 14:53:31

Uznávám že moje čeština není zrovna taková jaká by měla být. S tím bych měl něco udělat.

jinak web je validní, v CSS layoutu a písma jdou také zvětšovat

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.1.2004 14:33:51

Hm, treba Malisuv prispevek povazuji za celkem slusny - 10 bodu, vpodstate vsechny pravdive a vetsina z nich dost podstatna. Je potreba si taky uvedomit ze ctenari intervalu jsou ponekud specificky vzorek. Velmi pochybuji o tom ze by tu byla jednotvarnost ala blesk (98.5% IE prohlizecu) takze je zrejme ze se budou podstatne vice vyzdvihovat problemy v ruznych prohlizecich.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.1.2004 14:38:14

Viz <a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=2852' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=2852</a> ;-)

Avatar

Autor komentáře: Babo

Datum vložení: 14.1.2004 14:40:31

Suhlasim, ale pozrel som si tu jeho stranku ktoru si tak povysenecky zapisal za svoj nick :o) ... menu fungovalo nejak cudne, niektore stranky nefungovali vobec ... a tak :o/ ... ja mam rad konstruktivnu kritiku ... ale nie aby sa tu niekto povysoval a pisal medzi riadkami "tak toto je ta spravna stranka".

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 14.1.2004 15:58:16

Konstruktivni kritika ma nepochybne prinos - ale uvedomte si ze zhruba pulka toho co malis pise se tu opakuje vpodstate kritiku co kritiku od vzniku teto rubriky.

<a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=2546' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=2546</a>

Jde proste o to ze nikoho nebavi porad dokola omilat ty same chyby s navrhama na zlepseni - nekdy pred ctvrt rokem se tu zertovalo na tema 'bod 14, 16, 17...'. Koneckoncu - zkuste si najit treba prvnich deset kritik webu a mrknout se na to co se tam vytyka, pak se podivejte na tento web... a zauvazujte nad tim proc ta kritika neni konstruktivni ;)

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 15.1.2004 11:14:32

Takže zaprvé: jsme v sekci <B>Kritika webu</B>, takže si občas dovolím klesnout k té neuvěřitelné drzosti a kritizuji. Snažím se ke kritice přistupovat čistě objektivně jakkoliv si nedělám patent na rozum, nepřijde mi, že když o něčem napíšu, že si myslím, že je to udělané špatně jako něco, co sem nepatří, ale právě naopak. A své názory tu také dokládám argumenty. Nicméně pokud se po stopadesátéosmé objeví [a ... onMouseOver="this.style.color='white'" onMouseOut="this.style.color='#BCC492'"], nepovažuji za nutné to nějak dále rozebírat, jelikož důvody, proč to tak nedělat už na intervalu zazněly minimálně stoosmapadesátkrát. A vůbec si myslím, že pokud mé kritiky, které tu sem tam zanechávám se přinejmenším o nějakou míru objektivity a konstruktivního přístup snaží, nehledě na to, že to nevypadá, že by autor těchto stránek byl mým výčtem nedostatků nějak uražen - snaží se alespoň vysvětlit proč to či ono dělá nějakým způsobem, popř. uvažuje o změně, což je podle mne jeden z rozumnějších přístupů.
Ostatně, dostáváme se tu k otázce, jaký smysl má Kritika webu. Podle mého názoru - a tak k tomu také přistupuji - si sem autor dá svou stránku nikoliv proto, aby byl od přítomných poplácán po ramenou (jakkoliv každá pochvala potěší - a jestli znáte to, co sem píšu, tak také víte, že se téměř na všem snažím najít také něco použitelného - a ostatně i tato kritika, byť jedna z nejstručnějších co jsem sem napsal začíná tím, že se jedná o perspektivní projekt a že grafické zpracování je také použitelné), ale především proto, aby byl upozorněn na chyby, kterých si logicky nevšiml (pod svícnem bývá obvykle tma a když na něčem nějakou dobu děláte a furt civíte do rozdělaného kódu, je chyby mnohem těžší odhalit, než v případě, že kód vidíte poprvé a nejste jeho tvorbou deformováni). (pozn. <I>Sám jsem svou práci do kritiky přihlásil, teď je otázkou, jestli budu do kritiky zařazen. Pokud ano, budu nesmírně rád, pokud se na mé stránky Babo vrhne a konstruktivně mi je rozcupuje</I>).

Tak a teď k osobním invektivám. Už jsem to tu zdůvodňoval dříve, ale udělám to tedy ještě jednou - proč uvádím adresu na své stránky? Určitě to není nějaké povýšenecké gesto, spíš naopak. Chtěl-li bych si na někom hojit svou nedoceněnou egoistickou osobnost, určitě bych "nenosil svou kůži na trh". Adresu uvádím právě proto, aby čtenáři, které to zajímá, věděli, s kým mají tu čest. Ostatně - přezdívka Babo mi neřekne zhola nic, ale díky odkazům ve fóru či třeba na nejrůznějších blozích, které mají řádek url vím, kdo je to pixy, plaváček, rel, JohnyB atd. Respektive vím, co je jejich výtvorem, což o nich také něco vypovídá. Na rozdíl od těchto fór je Kritika webu v podstatě anonymní. Pokud vám tedy to zveřejnění mé práce přijde jako povýšenecké a mezi řádky čtete "tak toto je ta správná stránka" je to Váš problém, který řešit nehodlám, nicméně vězte, že já to tak necítím.

A co se týče kvality mých vlastních stránek? Inu nikdo nejsme neomylní, já osobně jsem omylný velmi. Nicméně na základě Vašeho příspěvku jsem znovu projel <B>VŠECHNY</B> odkazy, co tam jsou (a že je jich tam opravdu hodně) a fungovaly všechny bez výjimky. Je možné, že byl v okamžiku, kdy jste linky zkoušel nefunkční server, na kterém se ta která stránka nacházela. Pokud spadne server, je mi velmi líto, že jsou nějaké mé stránky nepřístupné, ale lítost a naštvanost je asi tak jediné co s tím můžu dělat. Co se "čudného menu" týče, tak také nevím v čem je čudné. Všechny své výtvory celkem důkladně testuji na mnoha prohlížečích a v případě <a href='http://www.malenek.cz' target='_blank'>http://www.malenek.cz</a> jsem dokonce si dokonce nechal vygenerovat asi 80 náhledů v nejrůznějších prohlížečích na nejrůznějších platformách. Kromě starých verzí prohlížečů, od který je vědomně a záměrně odříznut styl jsem na velký problém nenarazil, malý problém měl tuším jen MSIE5 pro Mac, kde se nezobrazuje kousek <I>ilustrační</I> grafiky. Přes toto testování mi ovšem určitě mohlo něco uniknout - jak už jsem několikrát zmínil, tak nikdo není dokonalý. Budu Vám neskonale vděčen, pokud mi zašlete popis problému (které stránky nefungují, co je čudné na menu, jakou máte konfiguraci počítače atd.) v ideálním případě i s náhledem ve vašem prohlížeči. Budu pochopitelně rád, když má práce takové chyby mít nebude.
Nicméně napsat "menu fungovalo nejak cudne, niektore stranky nefungovali vobec", tomu pro změnu já říkám povýšenecký způsob kritiky. Rozdíl mezí mým přístupem je v tom, že já se autorovi stránek, který jejich zveřejněním žádá o zhodnocení, snažím poskytnout názor a možná i pomoc, zatímco vy prostě a pouze osobně a celkem zle útočíte - aniž byste byl jakkoliv vyprovokován.

Avatar

Autor komentáře: Babo

Datum vložení: 15.1.2004 15:41:40

Myslim ze niektore veci si si zobral az prilis osobne. Co sa tyka Tvojho webu, tak aby som zasa nerobil zo seba blbca ... trochu twoj web konstruktivne skritizujem. Co sa tyka grafiky - obrazky natahuje neskutocne pomaly. Pritom sedim na optickom kabli takze v rychlosti problem nie je... Nepozeral som sice v CSSku ako mas robene menu ale ked nabehnem mysou nad tlacitko trva dlhsie kym sa rollover zaktivuje - teda kym nacita obrazok. Ak si zakazal cachovanie stranok tak to uz len kvoli grafike nebolo najstastnejsie riesenie. Inak musim pochvalit ze je to komplet v CSS ... aj ked si nemyslim ze navrhnut web cez tabulky je az taky velky hriech - dokonca ich pouzivam aj ja a nehambim sa za to:o) Podla mna by sa clovek nemal venovat dizajnu a programovaniu sucasne. Viem to z vlastnej skusenosti.

Myslim ze sme ale trochu odbocili... prva moja reakcia bola na ludi ktori sa kritikou skor vyzivaju. Myslim ze ich tu par takych od zaciatku bolo a to ste si tiez urcite vsimli. Este ma napadla taka myslienka ... ak mam web stranku, ktorej grafika a celkova struktura nie je navrhnuta najstastnejsie ale stranka mi zaraba do firmy niekolko 100 tisic korun mesacne, myslim ze by mi to bolo uplne jedno. Ak vsak mam zaujem robit kvalitne stranky nemam sa preco bat kritiky.
Ak chcete niekto pokecat privat, mozete mi napisat mejl. Budem rad.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 16.1.2004 9:31:16

Problem s dlhsim casom pri nacitani rolloveru mam aj ja. Predpokladam, ze je to koli tomu, ze je ten rollover napisany v CSS-ku, pretoze o tom, ze by som zakazoval cachovanie stranok neviem. Ale fakt netusim, ako to vyriesit bez JS.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.1.2004 9:37:54

pixy.cz - efektni tlacitka bez preloaderu nebo nejak tak.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 16.1.2004 10:02:10

přesně ta, hodně dobrý řešení

<a href='http://www.pixy.cz/blogg/clanky/cssnopreloadrollovers/' target='_blank'>http://www.pixy.cz/blogg/clanky/cssnopreloadrollovers/</a>

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 18.1.2004 9:50:53

Jednoduche a genialne. Srdecna vdaka...

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 19.1.2004 9:42:17

...což je v podstatě totéž, co je použito na malenek.cz, stačí nahlédnout do kódu ;) Proto mě info o "donačítávání se obrázků" poněkud zaráží. Celkem by mě zajímalo, jak je to možné (úvahu o pomalém počítači ihned zavrhuji, protože bych nerad jeho majitele urazil, každopádně, jakmile se obrázek jednou načte, načte se i jeho hover verze, takže se už nic nenačítá). A jestli se stránky někdy načítají pomalu - nezbyde mi než se opět vymluvit na server, který v drtivě většině případů svoji funkci plní, ale jednou za čas se zpomalí (občas i úplně sekne). Žádné kešování tu neprovádí, celé stránky mají, řekl bych celkem rozumnou velikost.

Ale o to tu stejně nejde. Nehodnotíme tu moje stránky, které si nedělají patent na to aby byly dokonalé (to není alibismus, rád konstruktivní kritiku vyslechnu - ale zmiňované výtky jsem prostě při nejlepší snaze nikde neodhalil, proto je také těžko opravím, že ano...), v této fázi už nehodnotím ani xoprivate.com, pouze poukazuji na fakt, že někoho dokáže urazit skutečnost, že se v rubrice Kritika webu objeví kritika.

Avatar

Autor komentáře: Babo

Datum vložení: 16.1.2004 12:14:18

Spravny webdizajner by mal sledovat trend vyvoja dizajnu, preto som v predchadzajucom prispevku uviedol ze programator by sa nemal venovat dizajnu a naopak ... dnes sa opat dizajn vracia ku klasickym textovym odkazom, ktore sa pomocou CSS daju efektne spravit aj bez obrazkov. Ja tiez nie som moc spriateleny s JS ... ale ktovie ci by to fungovalo lepsie. Mozno este Flash ... ale to by bolo tiez mozno miestami rizikove(mat007@pobox.sk)

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 18.1.2004 20:01:33

> Mozno este Flash

Na navigaci?? Jako vtip dobry... Schvalne jak by se ti libila navigace v QuickTimu...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 18.1.2004 22:57:28

Pomocou Flashu sa v kombinacii s PHP daju robit super navigacne prvky ale to asi nevies o com pisem tak si radsej stiahni nejaky DivX a pozeraj filmy... mozno to bude osoznejsie.

Avatar

Autor komentáře: Lada Rejpal

Datum vložení: 19.1.2004 21:43:08

Mam dotaz ohledne tech 85 nahledu... POuzivate nejakou placenou sluzbu, mate tolik PC/prohlizecu, nebo na to existuje nejaka free sluzba?

Avatar

Autor komentáře: oswald

Datum vložení: 14.1.2004 18:15:10

Po grafické stránce moc pěkné! Použitelnost poněkud horší, viz. málo odlišené odkazy od normálního textu.





Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 15.1.2004 9:40:18

Nedělá to jen Mozilla, jak je uvedeno výše, měly by to nejspíš dělat všechny browsery podporující pseudotřídu :hover. A protože vy máte nejspíš někde v stylopisu nastaveno pro celý tag a:hover decoration underline, logicky to všechny browsery plní (samozřejmě kromě IE). Neřeším, proč jsou všechny texty "obaleny" tagem a s atributem name (do problematiky screen readerů nevidím), nicméně řešení je v tomto případě vcelku jednoduché:

a[name]:hover { text-decoration: none; }

a je vyřešeno, IE to nepochopí a bude ignorovat a všechny browsery, co dělaj výše uvedené, by tomu měly rozumět... (testoval jsem na Opera 7 a Mozilla 1.3)

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 15.1.2004 9:43:22

zapomněl jsem napsat, že IE podporuje pseudotřídu hover POUZE u tagu a, obsahujícího atribut href, u ničeho jiného. Kdežto AFAIK podle standardů W3C je možno pseudotřídu hover nadefinovat úplně všemu.

Avatar

Autor komentáře: Ivo Zlabek

Datum vložení: 15.1.2004 18:55:34

Velice, opravdu velice dekuji, pouziti css selektoru a[name] me vubec nenapadlo - krasne a elegatne.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 16.1.2004 9:51:20

není zač, ono o tom moc lidí neví, vzhledem k tomu, že to IE nepodporuje, takovejch věcí je vůbec víc (namátkou display: table-cell :-))

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 16.1.2004 10:07:13

ještě jedna věc:
tisk.
Něco udělejte s tou verzí pro tisk. Prostě to CSS print.css (nebo co :-)) trochu rozviňte, ty selecty tam fakt bejt nesmí, stejně tak tam nemá co dělat odkaz na HTML&JavaScript verzi. Tyhle věci si prostě označujte IDčkem a v tom CSSku dávejte display: none; Fakt je otrava to všechno tisknout.
Zároveň by mě zajímal názor některých zde diskutujících na zobrazení odkazu pro tisk, vzhledem k tomu, že je velice složité (spíš nemožné), aby fungoval ve všech prohlížečích, když naopak všechny prohlížeče zvládají příkaz TISK samy... podle mě to je spíš skoro až nevhodné (jelikož odkaz funguje jen se zaplým JS a nejspíš jen v IE a jinde ne), na druhou stranu no-IE-user si poradí bez problémů, IEbfu zase může mít problém vykonat "Soubor-Tisk"...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 16.1.2004 14:51:53

Zdravím a díky - tato zásada je mi jasná a i při tvorbě prezentace jsem si tento požadavek uvědomoval a umím to udělat. Spíš sem se rozhodl to tam nechat proto, že:
1 - jedná se o 1 řádek navigace + 2 selecty - to je cca 0.01% inkoustu navíc :-) kdyby tam byli kdovíjaká rozsáhlá obrázková menu tak neřeknu, ale takhle...?
2 - zachování navigace je podle mě někdy vhodné i žádoucí - i na papíře člověk vidí to, čeho si třeba při běžné nebo první návštěvě nevšiml (například právě těch selectů)

Ale sedneme si na to (a na další věci - především barvy a způsob zvýraznění odkazů) s grafikem a něco asi vymyslíme - ona ta stránka totiž vypadá blbě když se ty selecty dají pouze pryč...

A mimochodem, JS funkci parent.print podporují snad všechny současné prohlížeče a když si někdo dá jen Soubor/Tisk na dostane stejný výsledek.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 17.1.2004 10:28:16

<I>A mimochodem, JS funkci parent.print podporují snad všechny současné prohlížeče</I>
Opera 7.23 ne.
<I>na ta stránka totiž vypadá blbě když se ty selecty dají pouze pryč...</I>
tak tenhle blábol jsem tak trochu nepochopil. Na papíře vypadá stránka blbě bez selectu? Ehm, to je fakt pěkná blbost.
Nehledě na to, že si představte, že budu chtít řekněme rodině ukázat možnosti kam vyrazit na dovolenou, sám si vytipuju cca 8 hotelů/míst, všechny vytisknu. Paráda, mám na všechna menu a selecty. IHMO na vytisknutých stránkách nemají navigační odkazy vůbec co dělat.
Zkuste si představit, že si někdo vytiskne úplně všechny hotely, udělá si z toho katalog pro svoji potřebu a každoročně podle něj bude vybírat, kam pojede (btw., tahle představa by se mi hodně líbila).
Když už si někdo něco tiskne, tak to tiskne kvůli textu, ne kvůli menu.

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 18.1.2004 20:07:33

Co se tyce designu, web vypada perfektne, decentni vzhled, ktery ovsem nepusobi nijak lacine, doplnuji uzasne fotky.

Kod jsem nemel chut zkoumat, co me ovsem zarazilo, jsou spousty nefunkcnich odkazu a take ta selectbox navigace, s tim by chtelo neco udelat.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Hroch

Datum vložení: 18.1.2004 23:25:28

nechápu třeba tohle? proč?
<td colspan="2">
<div id="footer0">
<div id="footer1">© 2003 -- THE PRIVATE COLLECTION</div>
</div>
</td>

ostatní viz. výše... design je fajn, ale nedotažený...a vyložený humus je to selectový menu, to už bych radši udělal samostatnou stránku s výpisem...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz