Starší komentáře ke článku: zaluzie-rez.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Petr Musil

Datum vložení: 23.3.2005 7:46:45

Tak tohle jsou jedny z lepších stránek na kritice. [b]Grafika[/b] výborná, jen to menu v Opeře při hover trochu skáče a vykresluje se za ním na vteřinku prázdný obdélník. Osobně bych toto řešil trochu jinak. Také ten šedý pruh pod těmy mraky mi nepřijde moc na místě - moc to dělí stránku na dva oddíly.(Je to jen můj dojem.) Tohle by mělo vyřešit to poskakování menu při hover a také ošklivý efekt při prvním najetí na odkaz. http://weblog.plavacek.net/2005-03.html#1110452481 [b]Kód[/b] velmi přehledný, jen <div id='VelikeNebeLeve'> nbsp;</div> by nemuselo obsahovat tu entiu nedělitelné mezery. Nejsem si jist že metatag robots může mít hodnotu "All". Myslím si že správné jsou tyto hodnoty: Follow, Nofollow, Index a Noindex.(Kdyžtak mě někdo opravte) A zase znovu mé oblíbené: [b]Stránky v XHTML 1.1 musí běžet s MIME-Typem application/xhtml+xml[/b] Kolikrát to tu budu dokola opakovat. Vše co jsem vyjmenoval jsou jen malé chybky(kromě špatného MIME-Type). Takže celkové [b]hodnocení je výborné.[/b]

Avatar

Autor komentáře: chvd

Datum vložení: 23.3.2005 9:53:14

inu a ty rollovery někdo trochu odflinknul, ne?

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 23.3.2005 13:03:25

Děkuji Moc za odbornou kritiku a za Vaše kladné hodnocení. Potěšilo:-) [b]MENU[/b] To menu jsem předělal podle toho článku na http://weblog.plavacek.net tak snad už to neskáče. [b]METATAGY[/b] Ano, nevim proč ale robotům jsem rozkázal ALL :-)) což je blbost. Nyní jsem jim nařídil ať mě "indexujou" a "následujou odkazy" :-) Takže je to už OK. [b]MIME-Typ[/b] Nyní už je application/xhtml+xml Díky

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 23.3.2005 16:39:09

Má vlastně cenu diktovat robotům, že mají stránky indexovat a následovat odkazy? Je to jako nařídit Slunci, aby za hodinu zapadlo...

Avatar

Autor komentáře: chvd

Datum vložení: 24.3.2005 2:42:47

Já za to nemůžu, ale mě v tom menu poskakují písmenka, vám ne????

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 24.3.2005 15:08:26

Ano, poskakovalo to. Už jsem to opravil ;-) Děkuji

Avatar

Autor komentáře: chvd

Datum vložení: 24.3.2005 18:31:03

Prosím, není zač, ale opravené se mi to nejeví, respektive poskakuje mi to stále.

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 24.3.2005 20:35:51

Tak to už patrně ale nemohu ovlivnit. Nejspíš to máte pořád v cache paměti prohlížeče. Mě to dřív skákalo také, zjistil jsem, že jsou obrázky špatně vyexportované, a opravil jsem to. Nyní to už neskáče. Takže bohužel.. Zkuste vymazat cache. Nejsem odborník na sítě, ale je možné že je to dokonce cache proxy nebo někde kdesi..

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 23.3.2005 13:24:00

Opravdu povedené stránky, nemám co bych dodal. A s opravenýma chybama jsou 100%. Jen tak dál a čím více takových webů na internetu bude, tím líp

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 23.3.2005 16:10:41

Podivejte se prosim jeste jednou do zdrojoveho kodu stranky. Nezda se vam "trochu" preDIVovany? <div id="SpodniNebe"> <div id="VelikeNebeLeve"> </div> <div id="VelikeNebePrave"> <div id="NadMenu"> </div> <div id="Menu"> <a href="index.html" id="OFirmeAktivni">O firmě<span> </span></a> <a href="sluzby.html" id="NabidkaSluzeb">Nabídka služeb<span> </span></a> <a href="kontakt.html" id="Kontakt">Kontakt<span> </span></a> </div> <div id="PodMenu"> </div> </div> </div>

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 24.3.2005 12:44:26

Určitě by se daly některé divy ubrat, ale podle mě to na WWW prezentaci nemá vliv.

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 23.3.2005 8:43:42

Souhlasil bych s předešlým kritikem. Mám jen připomínku k menu (výběr služeb). Je to dost nepraktické - nahoře odkazy, dole se objevují texty. Nebylo by lepší to řešit menu vlevo a text bude pokrývat pravé okno? Já vím, to chce překopat layout, ale možná by to bylo lepší. Jinak opakuji už řečené, jednoduché, přehledné. Na zdroják jsem neměl zatím čas.

Avatar

Autor komentáře: Štěpán V.

Datum vložení: 23.3.2005 10:01:16

Ještě k menu: nevím kde jsem. 3x jsem kliknul na odkaz "O firmě" než jsem si všimnul že se na této stránce nacházím. Chtělo by to v menu zvýraznit aktuální stránku. Souvisí to i s tím co napsal Kvetos. Uživatel má před očima mraky a menu, samotný text je upozaděn. Myslím že ty mraky + menu zabírá moc velkou část stránky. Ve službách jsou dodavatelé tak nějak nezarovnaní. Jinak se mi stránky docela líbí.

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 23.3.2005 11:29:30

Me se naopak menu v horni casti libi, vlevo je to vsude, tohle je jine, zajimave. Celkove se mi grafika libi az na jeden detail. Jde o nadpis, respektive jeho zakonceni. Nejdriv jsem si myslel, ze mam spinavy monitor, ale je to spatne oriznuty obrazek toho oblouku, asi tam zustal kousek pismene. Mozna to zni jako prkotina, ale vsiml jsem si toho okamzite :)

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 23.3.2005 12:39:44

Opravdu mi tam při exportu zůstal kousek písmenka. Už jsem to opravil. Děkuji za každou "prkotinu" či detail, který odhalíte :-)

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 29.3.2005 0:03:13

Souhlasím s tím, že to menu v současné podobě je zajímavější, než vertikální vlevo, které najdete téměř všude. Tím spíše vzhledem k malému počtu položek. Měl bych jen výhradu k formuláři v kontaktu, předvyplněný text ve vstupních polích by se měl při přechu do těchto polí sám vymazat.

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 23.3.2005 16:45:27

[i]"Tvoříme použitelné internetové stránky s originálním designem. Dbáme na to, aby byly srozumitelné, přehledné a přístupné."[/i] Takový text by neměl být napsaný světle šedou barvou. A už vůbec ne na hlavní stránce firmy, která [i]"tvoří použitelné a přístupné stránky"[/i]...

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 23.3.2005 17:29:11

Děkuji za upozornění. Tento aspekt jsem trochu opomenul. Nicméně opravil jsem CSS pro http://www.clickmedia.cz a teď už je kontrast dostačující. Viz test na http://www.sovavsiti.cz/kontrast/ Barva pozadí (hex): #ffffff Barva písma (hex): #545254 Děkuji

Avatar

Autor komentáře: memphis

Datum vložení: 23.3.2005 16:59:30

v podstate mi vadí, že úvodna stránka vyzerá, akokeby tam nebolo čo napísať: daj tam nejaký obrázok, alebo natiahni text, možno by to osviežilo trochu ten "úbohý" odsek. Jednoducho to tak pôsobí na obyčajných ľudí.. a ešte jedná vec: tie oblaky na pol obrazovky by si mal fakt "skosiť" na polovicu.. Inač som rád, že tu príjde sem-tam niečo normálne.

Avatar

Autor komentáře: Krutil Jonáš

Datum vložení: 23.3.2005 17:37:00

[b][i]Mozilla 1.7.3[/i][/b] [b]1. Logo "Zdenek rez..."[/b] U jmena Zdenek je pismeno "k" moc u pismena "e". Chtelo by ho to dat trosicku dale. ...techniky - za "y" mate taky jako by bilou smouhu :P [b]2. Menu[/b] Pri najeti na menu se ocividne daji pismenka u kontaktu + nabidka sluzeb blize k sobe. U o firme je to v poradku (pismo se nepohne a najede jen vyraznejsi stin - tak jak to asi autor zamyslel) [b]Nabidka sluzeb[/b] Nejak bych zvyraznil nabidku pomoci :hover [b]Kod[/b] <div id="Menu"> => pouzil bych ul, li atd. (ale to neni chyba, jen osobni zvyk :p) Velice ocenuji jak web vypada bez CSS. [b]CSS[/b] Preletel jsem ho velice rychle a myslim, ze zde problem neni. I kdyz malickost - Neuskodil by jednotna celkova forma. Nekdy Vam zacina "id" "class" hned pod sebou a jinde mate mezi nimi nekolik "enter" atd. [b]Celkovy dojem[/b] Jinak zde plati pravidlo v jednoduchosti je krasa.

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 23.3.2005 18:02:56

Děkuji za Vaše cenné postřehy. Logo "Zdenek rez..." - opravdu tam byl menší rozestup než u ostatních písmen tak [b]jsem to opravil[/b] MENU - při vypnutých obrázcích má teď menu:hover bílou barvu, takže je lépe vidět

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 24.3.2005 15:10:45

[b]Menu[/b] Písmenka už neposkakují, opravil jsem to. Děkuji

Avatar

Autor komentáře: Roykinen

Datum vložení: 23.3.2005 18:05:51

V kontaktu když chci napsat dotaz, bylo by praktičtější pokud by po kliknutí do formulářového políčka zmizel přednastavený text. Takhle ho jinak musím ručně mazat. Jinak vše OK.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Turek

Datum vložení: 23.3.2005 19:28:15

pěknééé, souhlasím že ten šedý pruh co to dělí je tam zbytečně... chtěl bych se někoho povolanějšího zeptat, jestli je správně mít h1 "o firmě" a h2 "Žaluzie Rež - studio stínící techniky", protože tohle mi nedává logiku - o firmě chceme přece vědět až když víme o jakou jde firmu, tj. název firmy by měl mít vyšší úroveň (postupně - název firmy -> o firmě) a ne naopak... pak je tam pořád chybka s tím mime-type, ono je nestačí změnit v meta tagu, prohlížeč mi stále ukazuje text/html Opera 8 mi úplně odsazuje ten formulář v kontaktu, ale to je nejspíš prohlížečem, je to betaverze... to bude tak vše, fakt se mi ten web líbí :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 23.3.2005 19:38:02

Doporučil bych autorovi opustit normu XHTML 1.1, která je v současnosti naprosto nevhodná pro firemní stránky určené široké veřejnosti a kterou autor navíc evidentně nezvládá. Použijte raději XHTML 1.0 Strict - stačí pozměnit definici v metaelementu a je po problémech ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 23.3.2005 22:59:18

Děkuji za doporučení. Nechám si poradit. Nejsem nejspíš takový guru jako Vy, ale v čem spočívá to nezvládání? A proč myslíte, že je to norma nevhodná? A pro co je tedy vhodná? Mě to nijak hlavu neutrhne, když to bude xhtml 1.0 strict, ale nejdříve bych chtěl znát důvod proč. Pak to změním. Děkuji

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 24.3.2005 1:45:49

Ve stručnosti: 1. Nezvládnutí XHTML 1.1 vyplývá z neschopnosti správného zasílání tohoto typu dokumentů (absence správné hlavičky http). 2. XHTML 1.1 není vhodnou normou pro firemní prezentaci, která má být co nejpřístupnější široké veřejnosti, protože majoritní prohlížeč ji v současnosti nepodporuje. 3. Norma XHTML 1.1 je vhodná pro weby se specifickým určením - testovací a vývojové weby, intranetové web-based aplikace, komunitní weby a podobně. Podrobněji viz http://interval.cz/clanek.asp?article=3710 ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jakub Hejda (autor)

Datum vložení: 24.3.2005 2:39:11

Vaše připomínky přijímám :-) Nyní je web v xhtml 1.0 Strict, který snad zvládám ;-)

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 24.3.2005 9:24:22

Podle mne jej nezvladate zcela ;-) 1) Ta konstrukce "grafickeho zahlavi" prece neni koser a v kodu bije do oci na pvni pohled. 2) Zbytecne pouzite <br /> - v CSS prece existuje vlastnost margin. 3) Zbytecne mezery natvrdo v paticce (opet vyresi margin u odkazu) 4) U takto jednoducheho webu, je kod zcela zbytecne preDIVovany - doporucuji shlednout - http://klient.plavacek.net/div/

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 24.3.2005 7:14:26

Položky menu při najetí myši opravdu tancují - pokud to byl záměr, tak výsledný efekt z mého pohledu působí jako nepřesnost. Přiznám se, že v nabídce služeb jsem nerozeznal odkazy na dodavatele a klikal jsem pohodlně na obrázky, které nereagovaly a až potom jsem rozeznal co bude asi odkaz. K Menu dole v zápatí stránky - řekl bych modrá na modré je dosti odvážná. Vzhledem k více použitým odstínům barev bych vyzkoušel ještě jinou kombinaci. Oslavných zpěvů výše bylo dost, ale musím říct, že i mně je web sympatický.

Avatar

Autor komentáře: McHead

Datum vložení: 24.3.2005 18:14:50

V Opere se mi pod mrakama udela asi 15px mezera a pak az pokracuje text. 7.54

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 25.3.2005 9:10:35

Pekny web, ale vadi mi ze kdyz kliknu do formulare tak mi nezmizi ty vety okolo? A ta uvodni fotka je moc velka!dve tretiny obrazovky?

Avatar

Autor komentáře: Teon

Datum vložení: 2.4.2005 13:35:46

Nejvetsi problem mam s nekterymy odkazy. Kdyby se mi nemenil vzhled kurzoru, tak ani nevim ze jsem najel na odkaz. Zejmena v hlavnim menu a v sluzbach to je primo iritujici

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz