Starší komentáře ke článku: Zarovnání prezentace na střed pomocí CSS

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 4.3.2002 15:24:08

Zdravim,

ve clanku jsem nejak zapomnel podotknout, ze prohlizec Opera 6 nezna vlastnost overflow. Delsi text presahujici rozmery prezentace tedy "pretece" pres prezentaci.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.3.2002 16:51:30

A to je presne duvod, proc si myslim, ze tabulky maji stale sve misto pri vytvareni layoutu stranek. Diky jejich mirne pomoci a za mohutneho stylovani se mi podarilo vytvorit model, ktery vypada efektne v prohlizecich verze 6+ (nebo v pripade MSIE 5+) a pritom zustava citelny a relativne neposkozeny (svym zpusobem si dokonce zachovava jisty esteticky rozmer) ve starsich prohlizecich , ktere styly v externich souborech nechapou ;-)

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 4.3.2002 16:58:33

Zdravim,
souhlasim s vami, ze v mnoha pripadech jsou tabulky nenahraditelne, ale musim take priznat, ze CSS se mi zamlouva stale vice. Treba oproti tabulkovemu layoutu máte az o polovinu kratsi zdrojovy kod. Dnes ovsem neni nic spatneho na kombinaci tabulek+CSS. Je to vlastne takova stredni cesta - nepouzivat znacky typu font, ci bgcolor, ale nahradit je CSS a pritom pouzivat stare dobre tabulky <table> :)))

Ovsem, az se poradne rozsiri, respektive až vzniknou :) prohlizece s opravdu vynikajici podporou CSS, zpusob tvorby layoutu pomoci tabulek zmizi v zapomneni jako treba nesmyslna znacka <blink>.

Avatar

Autor komentáře: Analyzer

Datum vložení: 4.3.2002 18:17:48

Souhlasim s tim, ze je lepe pouzivat css nez tagy jako napr <font> uz proto, ze konsorcium W3 povazuje tyto tagy za zastarale e jednoznacne uprednostnuje css.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 5.3.2002 11:02:19

Výhodou takových "základních" značek, jako font-family, font-size atd., které nahrazují zavržené značky typu font, je hlavně to, že je podporuje i Netscape 4.xx. Kdyby tomu tak nebylo,myslim, ze CSS by uzivatele pouzivali jeste mene.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.3.2002 21:29:45

Musim se priznat, ze jsem v drivejsich dobach byl zatvrzelym odpurcem CSS. Nyni vsak vsude prosazuji standard XHTML 1.1 a CSS2. S prohlizeci v6+ je to opravdu snadne a prehledne a jakmile si clovek navykne na ponekud odlisny zpusob vyjadrovani svych vizualnich predstav, uz si po starych zpusobech ani nevzdechne. Je zajimave, ze na mnoha serverech zvucnych jmen jsem slychal prave horory o prechodech z HTML 4 na XHTML 1.0 Transitional, ale pritom v praxi jsem nemel problemy. Naopak, spoustu veci bych dneska bez CSS nebyl schopen vytvorit, nebo bych musel pouzivat jine techniky, jako je Flash a podobne.

Avatar

Autor komentáře: Igorik Krutak

Datum vložení: 5.3.2002 12:45:45

clanok pana Kuceru bol skvely, ale mna by zaujimalo, co s tym, pokial presnu hodnotu width neznam ?
napr. ak tam mam tabulku,
zatial sa mi nepodarilo pomocou css zarovnat tabulku na stred- vycentrovat.

dalo by sa to spravit napr pomocou margin + percenta ?
margin: 0px 0px 0px -50%;

dakujem komukolvek za odpoved

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 5.3.2002 12:57:11

Zdravim vas,

neni mi prilis jasne, co mate na mysli? Zarovnani prvku, u ktereho neznate sirku/vysku, protoze se natahuje podle velikosti okna anebo zarovnani prvku, ktery ma nejaky "fixni" rozmer, ktery ale predem neznate?

Avatar

Autor komentáře: Igorik Krutak

Datum vložení: 6.3.2002 9:57:08

zdravim, myslel som prvok s fixnym rozmerom, ktory dopredu neviem.
vdaka
igorik

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 6.3.2002 10:11:11

No, muzete pouzit pravidlo margin: auto, prvek se vam pak vzdy zarovna ve vodorovnem smeru. Pokud jej chcete zarovnat i vertikalne a neznate height, pak to nepujde. Margin: auto ovsem ma tu chybu, ze nefunguje v IE 5.

Avatar

Autor komentáře: LaPierre

Datum vložení: 9.5.2003 9:19:05

Problem se zarovnanim sem vyresil takto:
potreboval jsem zarovnat tabulku slozenou z obrazku atd. sirokou 844px tak aby na 17 palcaku bylo vse uprostred pri zobrazeni plneho ie okna(f11) a pak sem stejne do stredu potreboval zarovnat flash soubor 161px velky.
takze mozna to bude znit pretabulkovane ale podle me na tuto konkretni vec se mi to zda nejjednodussi. -- 1. do <body> nastavit veskery marginy na nulu
2. velkou tabulku sem hodil do dalsi tabulky s 1 radou a bunkou; nastavil velikosti tabulky na 100 procent v obou smerech; ve stylech pak priradil tabulce absolutni pozici top 0px a left 0px a byla 1. vec dokonana
3. u mensihio objektu jako flash 161px velky je nutne ho uzavrit do jedne tabulky ktera bude mit stejne rozmery jak ta hlavni tabulka tedy v mem pripade 844px na 620px a tutot tabulku ktera uzavira flash placnout do dalsi tabulky se stejnou pozici top 0px left 0px a velikosti na 100 procent obousmerne a je skoro hotovo mazec.
4. je nutny jeste pridat align=center u obou tabulek a to je vse

neni nutny nic pozicionovat a vymejslet jine ptakovinky :-))

ps: jeste snad poznamka ze v bunce je cokoliv zarovnano na verticalni stred defaultne a na levy kraj defaultne takze pulka prace je uz hotova.

Avatar

Autor komentáře: Hynek Horák

Datum vložení: 5.3.2002 17:19:25

Dobrý den,
mel bych jenom jednu pripominku,
vetsinou se styly definuji uz v HEAD, nerikam ze to nefunguje, ale pride mi logictejsi definovat vlastnosti neceho pred tim nez to pouziju (vlastnosti BODY) - nicemene predpokladam ze to prohlizec tak dela at uz to clovek napise kamkoli...

Jinak zajimavy a prinosny clanek!!!

Avatar

Autor komentáře: Oldrich Rucka

Datum vložení: 6.3.2002 8:12:19

Pokud mate na mysli definici typu <link rel="StyleSheet" href="/include/interval.css">, pak nechapu vasi pripominku. Ostatne: jestlize definujete styly primo v danem souboru, je prece HEAD pred BODY :o) Tudiz je to definovano pred vlastnim pouzitim, nepletu-li se.
A nezbyva nez s vami souhlasit, ze clanek je pekny..

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 6.3.2002 8:36:08

Zdravim vas,

puvodni tazatel se vyjadroval k clanku, psal, ze znacka <style> by mela byt spise v sekci <head>, a nikoli v sekci <body>. Osobne si myslim, že to je správnější, ale prakticky je to uplne jedno. Nejlepsi je stejne mit tabulku stylu v externim souboru.

Avatar

Autor komentáře: Tomas Tokarcik

Datum vložení: 5.3.2002 0:10:42

Niektore veci sa stanu po case <B>klasikou</B>. Nebude tomu inak ani v pripade html tagu, <B>TABLE</B>, ktory pouziva velke mnozstvo ludi. Popri tom sa vsak pouzivaju <B>CSS styly</B>, ktore jednoznacne ulahcia pracu a zmensia velkost zdrojoveho kodu. Takze pokial sa pozriete na nejake www stranky, ktore su kvalitne - tak pravdepodobne tam najdete <B>kombinaciu CSS a TABLE.</B>

<B>Takze, moj JENDOZNACNY NAZOR je:</B>
<B>----------------------------------------------------</B>
Bez tabuliek sa niektore veci skratka nedaju (aj ked daju ;-)).

Tot vse ze Slovenska...

Avatar

Autor komentáře: .::]|DEAD

Datum vložení: 28.10.2003 12:48:19

Ja bych ale stejne to zastarale formatovani textu(html) nepouzival kdyby bylo neco lepsiho,tim myslim urcovani polohy na strankach pomoci souradnic, a ruzne vymozenosti normalnich programovacich jazyku.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.10.2003 13:24:50

CSS vam umoznuje urzovat polohu objektu pomoci souradnic.

Avatar

Autor komentáře: Screamer

Datum vložení: 20.1.2004 20:57:43

to sice ano, ale je to takove, ze to bud musi byt napevno anebo ne pomoci souradnic, takhle kdybych programoval web v c/c++, zjistil bych si velikost obrazovky a rozpocital bych to presne tak aby to vypadalo tak jak ma, setkal jsem se v css s potizemi, ktere by proste v c/c++ nemohly nastat, a nejvic me stve ze kazdy prohlizec zobrazuje uplne jinak >( ...
ale je jasny ze nemuzu srovnavat plnohodnotny prog. jazyk a jazyk na formatovani textu

Avatar

Autor komentáře: Jakub Dolejsek

Datum vložení: 8.3.2002 13:38:58

Zkuste si zmenšit okno na menší velikost než je velikost centrovaného textu. Zkoušel jsem to v Opeře 6.0 a IE 5 - a oba prohlížeče jsou pozicováním tak zmatené, že horní resp. levá část textu není dostupná ani pomocí posuvné lišty. Škoda - jinak to vypadalo moc pěkně :-(((

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 8.3.2002 13:46:49

No jo - mate pravdu :) ALe cemu to vadi? To okno je siroke asi 450 pixelu a kdo ma dnes nastavenou mensi velikost okna? Prakticky nikdo, protoze i samotne "masove" weby se delaji pro 800x600. Takze, osobne zadny problem v tom nevidim...

Avatar

Autor komentáře: kajik

Datum vložení: 15.8.2003 18:22:07

a kdyz budu mit objekt vetsi nez 800 pixelu?

Avatar

Autor komentáře: Pacaveli

Datum vložení: 6.1.2006 14:12:10

Já v tom vidím dost velký problém. Tak třeba hodněkrát potřebuju mít třeba dvě okna vedle sebe abych viděl zároveň dva weby. A pak co ty, kteří si chtějí moji stránku prohlédnout na displeji svého chytrého telefonu s OS Windows Mobile? A jsme zase tam kde jsme byli.

Avatar

Autor komentáře: Johnny

Datum vložení: 2.2.2006 12:17:18

Myslím si, že tenhle problém je zásadní nedodělávka CSS, taky myslím, že CSS jsou úžasný výnález, ale prostě mi vadí, že mi levý okraj může jen tak "zmizet"...:( Nepřišli jste už někdo, co se s tím dá dělat?

Avatar

Autor komentáře: Michal Malenek

Datum vložení: 24.5.2002 10:20:28

Právě dělám na jedné tako malé prezentaci a přesně tento problém jsem řešil: jak to zarovnat na střed. Myslel jsem už, že jsem lopata, že mě nenapadá nic, co by mohlo pomoci kromě tabulky, dopočítání javascriptem anebo fixní velikost...

Postup v článku je sice pěkný, ale nikoliv obecný. Takže ten můj dotaz: existuje nějaká možnost, jak <b>libovolmý</b> div nebo jiný tag zarovnat pomocí CSS na střed, prostě nějaká svislá obdoba centrovaného textu? Protože pokud ne, tak to je podle mě celkem dost velká nedodělávka stylů a každé řešení, ať už přes styly, nebo bez nich bude nutně prasárna anebo z nouze ctnost...

Avatar

Autor komentáře: kajik

Datum vložení: 15.8.2003 18:23:17

prasárna...

Avatar

Autor komentáře: juro

Datum vložení: 23.8.2003 18:38:25

Dalo by sa vas proble vyriesit jednoducho pomocou JavaScriptu. O inej pomoci neviem.

Avatar

Autor komentáře: Neo

Datum vložení: 16.7.2005 0:11:33

resim problem.Potrebuji na leve strane menu na pevno,aby ikdyz clovek sescroluje dolu pri cteni textu,tak aby menu stale bylo v jeho dohledu..tzn aby byla pozice asi final nebo absolute..na to snad prijdu,ale hlavni problem je ten..potrebuji aby se mi jednotlive clanky a stranky zobrazovali v tom samem okne a ne v novem.Jak na to nevite nekdo?..

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 18.7.2005 9:58:41

To lze řešit pomoci CSS ve stylopise např.: #page { margin-left: 5px; margin-top:0px; width: 100%; height: 100%; overflow: scroll; margin: 1px; } #page-inside { padding-right: 5px; padding-left:210px; padding-bottom: 0px; margin:15px; padding-top: 0px; } Ten overflow: scroll; již funguje také v IE 6. Tento článek je již staršího data a tehdy to opravdu nebylo možné.

Avatar

Autor komentáře: honza

Datum vložení: 3.8.2006 21:16:56

mužete mi prosím poradit jak takto pomocí stylů vycentrovat stránku složenou z několika rámů??? nejde mi jí tam umístit.. používá se jiný teg než div??? omlouvam se za laický dotaz, ale nějak na to nemůžu přijít... díky za odpověd

Avatar

Autor komentáře: smallf

Datum vložení: 27.9.2007 16:05:57

zarovnání divus pevnými rozměry pomocí CSS nastřed horizontálně i vertikálně je uveden v tomto příkladu asi jedině správně: http://jezek2.advel.cz/css/centerbox.html Jinak to toiž při zmenšení vlevo a nahoře zmizí.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 27.9.2007 16:12:34

Zdravim, nevim presne v cem je rozdil. Priklad uvedeny ve clanku mi naprosto bez problemu funguje v IE 6 a Firefoxu 2. Ted jsem to zkousel.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz