Starší komentáře ke článku: zero.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: F

Datum vložení: 2.2.2005 13:41:59

design: oceňuju nápaditost, vadí mi trošku usedlé, mdlé barvy, nejsou moc kontrastní a nevzbuzují moc moderní dojem.

kód: title by měl být až za definicí charsetu, jinak by se dala spousta věcí ve zdrojáku nacpat do css (rozměry, odsazování přes nbsp;)...

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 4.2.2005 1:02:44

> kód: title by měl být až za definicí charsetu

To je součástí nějakého standardu? Promiň, slyším o tom prvně, tak mně prosím odkaž na nějaký zdroj, kde si to můžu nastudovat.

> jinak by se dala spousta věcí ve zdrojáku nacpat do css
> (rozměry, odsazování přes nbsp;)...

Které "rozměry" a "odsazování" máš na mysli?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.2.2005 1:49:34

<I> To je součástí nějakého standardu? Promiň, slyším o tom prvně, tak mně prosím odkaž na nějaký zdroj, kde si to můžu nastudovat.</I>

Po pravdě řečeno nevím, zda je to někde v normě výslovně uvedeno. Fakt je ale ten, že prohlížeč se při zobrazování textu stránky řídí znakovou sadou z hlavičky, takže pokud v elementu "title" použijete české národní znaky a znakovou sadu určíte až za tímto elementem, prohlížeč zobrazí většinou chybný název stránky - populární "čínský čaj" ;-)

Avatar

Autor komentáře: Pfander

Datum vložení: 4.2.2005 8:57:41

Podla programu WebCEO (na optimalizaciu SEO) <title> ma byt na prvom mieste v casti <head>

Avatar

Autor komentáře: Juro

Datum vložení: 4.2.2005 11:51:22

Ale WebCeo nie je tak dokonaly. Znakova sada sa ma definovat pred <title> elementom, nech si ten program hovori co chce. Nesmies brat vsetko co niekto povie.

Avatar

Autor komentáře: Juro

Datum vložení: 4.2.2005 18:06:21

A zabudol som dodat ze WebCEO to bere samozrejme pre anglicky pisane stranky kde toto je jedno, pretoze vacsinou nemaju interpunkcne znamienka. Takze pekne pis najprv znakovu sadu, a z potom title a vykasli sa na WebCEO jeho prinos pre normalneho wd je podla mna takmer nulovy

Avatar

Autor komentáře: Adam

Datum vložení: 2.2.2005 13:57:07

nejak me nenapada jak bych takovou krabicku slozil, pokud to teda ma bejt v tom designu krabicka :)
jinak pekny, mozna by se to po par upravach mohlo hodit do xhtml 1.1

jen to menu neni moc vyrazny, ale asi to kazdyho napadne ze to jsou odkazy na dalsi stranky

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 2.2.2005 14:48:22

To menu je spatny (alespon si to myslim). Zaprve je to oznacene jako bezny text (co takhle podtrhnou, nebo background?). A pride mi nesmyslny to davat na uvodni strance s bilym podkladem a jinde s tim bezovym... Taky mi prijde matouci, ze je na titulce tucne oznacen odkaz "Akcni nabidka" - jelikoz na ostatnich strankach tak je oznacena nactena stranka.
Jinak je to pekne :o)

Avatar

Autor komentáře: Pfander

Datum vložení: 2.2.2005 16:12:54

Jedina chybicka, clovek musi menu doslova hladat !!!
Ak to menu upravite, teda namiesto tych italoc-ov normalne pisma a tucne, tak ten web bude super.

Pekna praca. Pacia sa mi tie ikonky k telefonu, e-mail, atd...

Avatar

Autor komentáře: roberta

Datum vložení: 2.2.2005 17:07:06

mne tam dosť chýba vyhľadávanie ponúkaného sortimentu... a to menu by som tiež graficky predizajnoval

Avatar

Autor komentáře: roberta

Datum vložení: 2.2.2005 17:11:19

a ešte mi napadlo urobiť nejaký e-shop, keď už je to stránka obchodu
ale inak je to celkom dobre urobené

Avatar

Autor komentáře: Gab

Datum vložení: 2.2.2005 17:45:00

Ten vzhled se mi docela libi, ma to napad.
Ale takovym mensim problemem je to nevyrazne menu. Na poprve jsem jej uplne prehledl. Chtelo by to nejak zvyraznit.

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 2.2.2005 18:23:29

První dojem:
Opravdu krásný web. Mám z něho dobrý pocit.

Druhý dojem:
Možná by stálo za to přidat MAPU WEBU, protože jsem se trochu ztrácel ve struktuře jinak výborně udělaných stránek.

Třetí dojem:
Stránky jsou "kódované" do HTML 4.01 což mě trochu mrzí.
Proto se kódem zabývat nebudu.

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk

Datum vložení: 3.2.2005 8:42:32

" Stránky jsou "kódované" do HTML 4.01 což mě trochu mrzí.
Proto se kódem zabývat nebudu. "
Toto mi připadá jako dost divný argument. Je to striktní HTML, tak nevidím důvod nehodnotit kód.
Konkrétně v sekci "Přehled sortimentu" mě to připadá celé takové divné - pomalu celá stránka ve formu mi připadá jako zbytečnost.

Avatar

Autor komentáře: Richard Palát

Datum vložení: 2.2.2005 23:46:51

U cen zlevněných položek, bych na přeškrtnutí starých cen použil element DEL.

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 4.2.2005 1:04:53

To je bezva nápad! Přiznávám, že mi některé méně užívané HTML tagy ještě nepřešly úplně do krve :-)

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 3.2.2005 19:09:43

..pan Vlach a pan Škandera.. Vaše výtvory jsou jak vidím v milosti redakce :-) Mimochodem jsou vaše weby velmi poznatelné. Hned (už jen dle náhledu) jsem se vsázel, že je to vaše práce - typický border, net-impresionistická barevnost, "obálkovost" webu a libý zdroják :-)
Počkám si ještě asi chvíli, ale věřím, že mne jednou překvapíte něčím překvapivým.

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 4.2.2005 1:09:05

> ..pan Vlach a pan Škandera.. Vaše výtvory jsou jak vidím
> v milosti redakce :-)

Sami jsme z toho u vytržení :-D Osobně si tohoto kontatku s dalšími designéry nad hototovou stránkou hodně cením. A ty podněty, co přijdou, pak s Mirou kolikrát ještě dlouho znovu a znovu rozebíráme. Je to bezva :-)

> Počkám si ještě asi chvíli, ale věřím, že mne jednou překvapíte
> něčím překvapivým.

Skutečně připravuju (s Mirou opět jako grafikem) něco docela překvapivého, především po obsahové a ale i po funkční stránce. A doufám, že vás s tím seznámím ještě tento rok :o)

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 3.2.2005 21:29:37

Nejak som to neskúmal, ale pri väčšomm rozlíšení sa to správa tak, ako by sa asi nemalo. viď: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.photo.theboy.sk/misc/zero.jpg' target='_blank'>http://www.photo.theboy.sk/misc/zero.jpg</a>

Avatar

Autor komentáře: pepa

Datum vložení: 6.2.2005 15:04:34

hm, mam taktez firefox, ale mensi rozliseni a nerozlezlo se mi to takle. Asi to bude chtit doladit nejake ty vzdalenosti. Nebo treba jen nastavit max-width

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 4.2.2005 1:00:12

Nazdárek lidi :-)

Především díky za dosud zaslané komentáře a omlouvám se za zpoždění: byl jsem na horách a když jsem se vrátíl, měl jsem ve schránce mejlík z Intervalu, že kvůli nemoci a nedostatku času vybírat do Kritiky webu tenhle náš webík neplánovaně zařadili. Takže opět se zpožděním a hromadně reaguji:

ad MENU)
No tou vaší reakcí jsme já i Mira trochu překvapeni. Nepovažovali jsme to menu za nějak neviditelné. Naopak má jasně vymezený prostor a přijde nám, že je hned na ráně.. Budem to ještě muset hodně důkladně promyslet, než do toho nějak zasáhnem, ale díky za feed-back a za náměty - jen jsme z toho zatím trochu na větvi.

ad DESIGN)
Cesta k té verzi, kterou máte před sebou, to byl doslova porod ;-) Jak po stránce jednání s klientem, tak v převodu hotového návrhu do CSS, tak i v rozvržení prostoru zanořených dokumentů - prostě hodně věcí, které se teprve nakonec slily do jakž takž dobře vypadajícího výsledku. Krabice samozřejmě složit nejde ;-) ..a co taky vznikalo hodně složitě, to byla ta pečeť "na všechny tovary beskydské obaly". Tento slogan vymyslel můj kamarád Duffy, když jsem se s ním o tom bavil v čajovně (a že on má na tyhle věci fakt hlavu), ale dát tomu ještě formu, která by zapadla do jinak hotového designu webu, to bylo pro Miru náročné a taky mu to dlouho trvalo. S celkovým výsledkem jsem spokojen, vypadá a působí to přesně tak, jak jsem si původně představoval: tj. jako web, který je sice nabitý informacema, ale působí jednoduše a poměrně dobře se na něm člověk zorientuje (alespoň doufám ;-)

ad SORTIMENT)
eShop nebyl v první fázi v plánu, byť jsem jej klientovi doporučoval. Počítáme s tím do budoucna, to pak samozřejmě to shrnutí sortimentu odstraníme a přijde tam plnokrevná webová aplikace.

ad VYŠŠÍ ROZLIŠENÍ)
Tohle už tady přišlo na přetřes při kritice našich dalších společných webů obrazykralova.cz a szkandera.com - ta vyšší rozlišení jsme prostě dříve z mnoha důvodů ignorovali. Nechci se znovu opakovat, ale shrnul bych to asi tak, že od příštího projektu už na to budem rozhodně myslet. U webu zero.cz je oprava toho bugu (při rozlišení 1600×1200 a vyšším se to trochu rozsype) naplánována na další revizi webu tento rok a pravděpodobně si vyžádá přepis kompletně celého CSS zdrojáku. O chybě vím a chci ji odstranit. Čeká se spíš na to, až se klient rozhodne ještě o dalších věcech, které na ten web přijdou a pak se to efektivně udělá všechno najednou. Každopádně Jakube máš bod! :-)

Budu se těšit na další diskusi a přeji fajn den všem :-)

Robo.cz

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 8.2.2005 1:38:24

Já se vyjádřím jen k tomu menu: Sice má svůj vymezený prostor, ale podobných vymezených prostorů (vzhledem k tomu "krabičkovému" designu - mimochodem pěkný nápad, ale technicky dle mého nepříliš dobře zpracovaný) je tam víc. Prostě by to menu chtělo oproti zbytku zvýraznit, k čemuž použití kurzívy rozhodně nepřispívá. Další věcí je barva navštívených položek menu - u odkazů v normálním textu je velmi užitečné rozlišovat navštívené a nenavštívené odkazy, v případě menu však totéž postrádá opodstatnění a je spíše kontraproduktivní. Myslím si totiž, že většina uživatelů u odlišených položek menu spíše intuitivně očekává jejich vyšší důležitost, aktuálnost, resp. to, že se jedná o aktuální volbu. Způsob, jakým to máte uděláno vy, je nevhodný.

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 17.2.2005 12:57:32

Musím uznat, že máte naprostou pravdu. Díky za opravdu podnětný komentář!

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.2.2005 4:41:32

- osobně souhlasím s tím, že působý jako pohaslý. Aspon ty zelenavé kotáry by mohli razit. Vyprintskrínoval sem si to a "přihřál" jen základně v ACDSee a bylo to o hodně lepčí.
- k vaší designerské praxi: zdá se mi, že váš styl (tak jako ho vidím já z intervalu) je velmi vhodný pro ne-průmyslové záležitosti. Tyto obaly jsou indastry jako prase a já cítím určitý nesoulad s jejich biznisem a tímto webem. Je to příliš vzdušný design a nemyslím že by i rozvržení bylo to nejvhodnější. Detailněji co myslím:
1. kurzíva v menu ruší v kombinaci s tím celořádkovým ouvrem
2. vyváženější a mnohem výraznější orientace. Takto mám pocit že smysl odkazů vyprchává do mlhavé struktury.
3. tento web postrádá !marketingovou živost! , je takový tuhý, bezbranný a lopotný, pomalý. (celkem mám oko vycvičené na dojmovost a dost těžko se mi to převádí do normálštiny)
4. málo výrazná zvýraznění v textech .::. I ouvr efekty v textech jsou vymizívající. Zdá e mi, že je to díky dashedovému bordru coby formě zvýraznění. Dashedový efekt je senzační, ale pokud je jich méně vedle sebe- jinak to způsobuje stejný mumraj jako když zmatený maturant valí důležité věci do kurzivy a na konec má 3/4 všeho nevkusně v kurzívě :-)
5. Jaká je funkce over-otazníku o zdashedovaných slov? Asi graficky zaujmout a nebo poměrně zmást uživatele..
6. I v té akční nabídce by možná se mohlo vystoupit trochu akčněji. Třeba by.. anebo nebudu radit, každý jak chce a cítí to.
7. chybí mi tam formulář !! Biznis web bez fajnově strukturovaného a designrsky efektního formuláře má u mě těžké mínus a to i když si to klient nežádal. Mám pravidlo že kde chybí eShop tam musí být formulář.

<B>*Jinak být zde redakcí tak bych vyhlásil soutěž o nejpreciznější, nejmazanější, nejefektivnější a nejlíp vypadající formulář*</B>

8. už sem toho naťápal až příliš. Víte co mi tu chybí? Vanilková kola. Je tu tolik kravin z usa ale tuto pochutinu mi prostě nedopřejí, takže pak nemám dost sil si ty své žvásty veřejně rozšiřovat.

Jinak Vaší práci čest. Jste dobrá dvojka a jestli na těch Vašich křivatkách blbě nezahnete tak dopadnete velice dobře.

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 4.2.2005 9:24:46

Čau :-) No, pojďme si to probrat:

Přiznávám se, že celé řadě výrazů, které používáte, vůbec nerozumím: kotáry, ouvr, ouvr efekty, dojmovost, normálština, dashedový bordr, dashedový efekt a možná pár dalších.
Chtělo by to překladatele, jinak se asi nedomluvíme ;-)

> Jaká je funkce over-otazníku o zdashedovaných slov? Asi
> graficky zaujmout a nebo poměrně zmást uživatele..

Stačí nad ním podržet chvilku myš a uvidíte. Neříkám, že je to zrovna jasné jak facka, ale je to lepší než nic a jde spíš o takový bombónek navrch ;-)

Jinak ještě k těm vašim komentářům ohledně marketingového ladění webu: Nemohu posoudit, jak byste to udělal vy, takže těžko srovnávat. Vzhled webu zero.cz byl zcela záměrně doveden do této podoby a není výsledkem jen nějakého náhodného tvůrčího procesu. Mohu snad prozradit, že tento web je přímo veleúspěšný a už v prvních týdnech po spuštění generoval velmi vysokou poptávku a řadu realizovaných zakázek (opravdu nepřeháním, přesněji to ale přiblížit nesmím, promiňte), což mne utvrzuje v tom, že nastavení je správné, ne-li nejlepší, k jakému jsem dosud jako webdesignér dospěl. Ale je to samozřejmě věc diskuse..

> chybí mi tam formulář !! Biznis web bez fajnově strukturovaného
> a designrsky efektního formuláře má u mě těžké mínus a to i když
> si to klient nežádal. Mám pravidlo že kde chybí eShop tam musí
> být formulář.

Nevím, jak důkladně jste si ten web procházel (asi moc ne), ale ty formuláře tam samozřejmě jsou a že jich není málo. Jeden máte přímo v dokumentu Sortiment a ten opravdu propracovaný (který klidně přihlásím do vaší soutěže) naleznete v sekci Výroba:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.zero.cz/vyroba/malovyroba.php' target='_blank'>http://www.zero.cz/vyroba/malovyroba.php</a>

A díky za kritiku! :-)
Robo.cz

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 4.2.2005 19:49:20

*ano, reakce na založený web bývají rychlé a jak vidím, tak vámi zbudovaný web je toho důkazem. znám to z vlastní praxe, ale bývá to spíše poptávkou po produktu než webdesignem ;-)

*co se týče vašeho formuláře, tak jsem opravdu nepídil, jen ospalým brzko ranním okem pátral. o nečem to ale promlouvá, že objednávka jako taková by měla být prudce viditelná. Zřejmě bych odkaz "výroba sáčků" modifikoval na "výroba sáčků - objednávka"

*ten otazníček.. asi je to operou ale musím čekat celkem dobu než se alt zjeví.. pokud je to ta vychytávka? Škoda že css nedává nějaký prostor pro práci s alt buňkou, já totiž JS děsně nerad.

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 5.2.2005 12:28:50

> ano, reakce na založený web bývají rychlé > a jak vidím, tak vámi zbudovaný web je > toho důkazem. znám to z vlastní praxe, > ale bývá to spíše poptávkou po produktu > než webdesignem ;-) Věřte mi, že toto není ten případ, víc k tomu bohužel říct nemohu. Každopádně konkurence na trhu dodavatelů obalů a obalového materiálu je obrovská a měl-li bych odhadnout, do jaké míry se na úspěchu tohoto webu podílí jeho design, stanovil bych to na 40%. > co se týče vašeho formuláře, tak jsem > opravdu nepídil, jen ospalým brzko ranním > okem pátral. o nečem to ale promlouvá, že > objednávka jako taková by měla být prudce > viditelná. Sekce soritmentu, jak už jsem uvedl v diskusi výše, je pouze dočasná a formulář pro poptání ceníku v ní má dle mého názoru přesně to místo a důležitost, jakou mít má. > Zřejmě bych odkaz "výroba sáčků" > modifikoval na "výroba sáčků - objednávka" Jde především o kalkulátor a až teprve v druhé řadě o objednávku. > ten otazníček.. asi je to operou ale > musím čekat celkem dobu než se alt > zjeví.. pokud je to ta vychytávka? Škoda > že css nedává nějaký prostor pro práci s > alt buňkou, já totiž JS děsně nerad. Bublinka naskakuje díky atributu title (ne alt).

Avatar

Autor komentáře: gwaihir

Datum vložení: 14.2.2005 11:21:22

Design ve stylu krabičky je originální, pělný - použití jemných barev chválím, jen bych zvýraznil menu! Opravdu nápadité stránky, které mě pozitivně naladily.

Avatar

Autor komentáře: Robo.cz (autor)

Datum vložení: 17.2.2005 13:04:28

90% vámi zaslaných komentářů jsem vyhodnotil jako velmi podnětných a většinu změn, které jste navrhli, jsem do webu www.zero.cz zapracoval. Především to menu jsem udělal trochu výraznější, jak většina z vás navrhovala a rovněž jsem z něj vypustil odlišení navštívených položek. Dostalo se ale i na další drobné změny v kódu. Do budoucna mi tedy zůstává akorát opravit ten problém při rozlišení 1600×1200 a vyšších - to si ale vyžádá kompletní přepsání velké části CSS stylů, takže opravu tohoto bugu posouvám až na další revizi tohoto webu (pravděpodobně tento podzim). Rád bych poděkoval vám všem za pomoc a zaslané názory, cením si toho velmi! Mějte se všichni pěkně :) Robo.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz