Starší komentáře ke článku: zlato-stribro-hodinky.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: MichalK

Datum vložení: 24.5.2004 1:28:51

... ale podívat se i pod pokličku - děs a hrůza
-ó 270 kB
-celkem vzato, nestojí za to!

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 24.5.2004 6:16:37

Ten obrázek s hodinkama a prstýnkama, co uvidím, když si do FireFoxu zadám <a href='http://www.zlato-stribro-hodinky.cz' target='_blank'>http://www.zlato-stribro-hodinky.cz</a> se mi taky líbí. Asi ho tvořil nějakej grafik, že? Bohužel u toho nezůstalo a pustil se i do kódu, protože se mu zdálo rozřezání psdéčka do tabulek tak jednoduché. Řízky okořenil peprným Javascriptem a bylo. To budou na Intervalu koukat!
Koukám ... a vidím, že je skutečně pod hezkým xichtíkem ukrytá tabulková podivnost svědčící o tom, že autoři netušili, co HTML kód znamená. Zlomili ho k definici designu a to jim stačilo. Sémantika jim evidentně nic neříká, CSS jakbysmet. Kód je guláš, který kromě tabulek a jejich buněk zahušťuje semtam javascriptová funkce, semtam definice stylu u tagu, semtam tvrdá mezera nebo break. Podle skrytého obsahu H1 mám pocit, že si autoři mysleli na SEO. Podle paramtrů ID v URL odkazech na podstránky si myslím, že si na SEO nemysleli. IE sice skutečně neumí písmo zvětšit, pánové, ale můj FireFox ano, i když jste si to o něm nemysleli. A tak se stane, že mi již při prvním Ctrl + "+" unikne z horního řádku nápověda i faq. K písmu a typografii jste se zachovali velmi neurvale - těch barev na různých podstránkách, těch velikostí (ve ForiFoxu a v Opeře), těch neodmezerovaných interpunkcí...
Jééé, teprve v Opeře jsem zjistil, že to horní menu je dynamické. Mozilla to zapřela, mrcha jedna! Mají to ale autoři s těma menšinovejma browserama trápení. Proč nemůžou všichni používat IE??? Vždyť je tááák dobrej!

Další bugy nechám ostatním...

Resumé:
grafika 90%
kód: 10% (za to, že tam vůbec nějakej je, na rozdíl od Flashe, validitu jsem raději strojově ani netestoval, chyby jsou zřejmé na první pohled - obr. bez altů, chybějící entity v url, atd. atd.)
sémantika: (eeehm, co to jééé?) 0%
přístupnost: (eeehm, co to jééé?) 0%

Avatar

Autor komentáře: Eric

Datum vložení: 24.5.2004 6:17:02

Design je vcelku pekny, paci sa mi (na prvy pohlad). To menu hore (JavaScript) je vcelku srandovne, ked som ho spustil len v Opere, v IE ani v Netscape nebezalo :(

Linka na prihlasenie = # . Neviem, co si mam o tom mysliet.

V menu Infobox je nieco odkaz nieco iba nadpis... Hmmm...

Co sa tyka kodu, nema zmysel sa vyjadrovat. 954 chyb na jednej stranke? to hovori samo za seba....

Avatar

Autor komentáře: Eric

Datum vložení: 24.5.2004 6:33:41

Uz som na to prihlasenie prisiel... zase jeden podareny JavaScript ;)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 24.5.2004 7:34:59

Tento zdomácnělý výraz z pera Járy Cimrmana mě napadl, když jsem poprvé zabrousil na kritizované stránky. Učinil jsem totiž školáckou chybu a použil k prohlížení jiný prohlížeč než JESPRP (JEdiný SPRávný Prohlížeč). Přístě takovou chybu neudělám.

Proč, uvšechvšudy, musí autoři zabít poměrně elegantní a koukatelný design technickým zpracováním, které ani nestojí za čas, který věnuji psaní této kritiky? Proč jsou odkazy odlišeny stejnou barvou jako neaktivní nadpisy a pochopitelně moderně nepodtrženy? Proč v jiných browserech než v JESPRPu připomíná navigace záletnou paničku, která se nemůže rozhodnout, zda se doma ukázat či nikoliv? Proč při vypnutých obrázcích je celý web absolutně a totálně nepoužitelný? Proč je link na externí stylopis uveden v těle dokumentu a ne v hlavičce, jak je dobrým zvykem? Proč s vypnutými styly připomíná úvodní stránka nepovedené dílo avantgardního umělce? Proč web nedodržuje alespoň základní zásady přístupnosti a použitelnosti?

Odpovím si sám - protože autor (nebo autoři) elektronického obchodu nevědí o tvorbě webu ani ň. Velké Ň, abych byl přesnější. Víc snad ani dodávat nemusím, počítám, že nebudu jediný, kdo se takto zpracovanému obchodu zdaleka vyhne a nedovolí si zakoupit cokoliv z drahocenného kovu. Mohlo by se mi totiž stát, že dobírkou bych obratem obdržel pozlacené olovo, což mi přesně připomíná celou tuto práci. Jak říkávala moje prabábi, dejž ji pánbůh věčnou slávu - navrch huj, vespod fuj. Škoda promarněné šance.



Avatar

Autor komentáře: Vincent

Datum vložení: 24.5.2004 9:46:28

Proč zapět? Protože neodpustitelná chyba (u komerčních stránek) je to, pokud se VŮBEC nezobrazí v některém z nejrozšířenějším browseru. V mé poslední versi Opey se z celého webu zobrazil jen nejhornější proužek s odkazy na jiné sites serveru eshop.cz. Pak už byl jenom čtverečkový "papír" a tento textík cituji: <img src="/img/skelet/Bg_topmenuleft.gif" alt="Zlato, stribro, hodiny, hodinky, titan, klenoty, sperky

Avatar

Autor komentáře: Vincent

Datum vložení: 24.5.2004 9:46:29

Proč zapět? Protože neodpustitelná chyba (u komerčních stránek) je to, pokud se VŮBEC nezobrazí v některém z nejrozšířenějším browseru. V mé poslední versi Opey se z celého webu zobrazil jen nejhornější proužek s odkazy na jiné sites serveru eshop.cz. Pak už byl jenom čtverečkový "papír" a tento textík cituji: <img src="/img/skelet/Bg_topmenuleft.gif" alt="Zlato, stribro, hodiny, hodinky, titan, klenoty, sperky

Avatar

Autor komentáře: mr.builder

Datum vložení: 24.5.2004 11:46:05

... asi tak uvažuje autor :o) pro zákazníka (pokud bude mít správný prohlížeč) tak vše ok, ale když už to chcete dát do diskuse tak prosím více "čistoty" (rozuměj validity). Po letmém pohledu do kódu: chybí doctype, vzhled definován přímo v dokumentu... to snad stačí?! Vyšší level jako tiskový výstup už jaksi ani neočekávám. Kvalitní firma si kromě dobrého grafika musí zaplatit také dobrého webdesignéra, jinak výsledek dopadne hrozně (vidíme názorně na příkladu). Je škoda, že se šetří na špatných místech - každopádně tento web není dobrou vizitkou... škoda.

Avatar

Autor komentáře: Dvaid

Datum vložení: 24.5.2004 14:52:45

naprosty souhlas s predchozimi prispevky. prijde mi to dost pomale, trosku preplacane a neprehledne.

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 24.5.2004 15:37:23

S tím, co bylo řečeno výše souhlasím. Ale mám jednu otázku:

V případě pevného designu není důvod používat tabulky, ALE zajímalo by mne, jak by jste řešili design, resp. řešení sloupců apod. v případě plovoucího designu?

Použití CSS vlastnosti FLOAT pro levý či pravý sloupec se mi nejeví v tomto případě jako uplně košér, protože při zmenšování okna se jednotlivé části stránky pod sebe podsouvají a tak se v tom zákazník (lama) může dosti ztrácet a vykládat si to jako hrubou funkční chybu designu.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 25.5.2004 6:17:03

Inu, tento problém se řeší vhodným nastavením min-width pro rozumné prohlížeče a totéž pro IE pomocí expressions. Pak problém nevzniká a nikam se nic neskládá :)

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 25.5.2004 8:51:06

Min-width je skvělá věc, ale IE - expressions: bez JS jsem zase namydlenej.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 25.5.2004 9:18:43

Jistě, ale člověk, který má záměrně vypnutý javascript už není zákazník-lama a jistě si poradí s prohlížením webu, i když se mu sloupce seřadí pod sebe.

Avatar

Autor komentáře: Dan

Datum vložení: 25.5.2004 12:03:42

Dovolil bych si nesouhlasit. Pracoval jsem v bance a tam byl javascript zakazaný kvůli bezpečnosti. Většina "dam", které by si určitě chtěli zlato koupit byly vzorové příklady BFU.

Dan

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 25.5.2004 9:41:55

Pls, nějaký příklad IE expressions? Jak na ně? Ď.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 25.5.2004 9:46:20

#main {
min-width:770px;
(pro rozumné prohlížeče)

width:expression
(document.body.clientWidth < 770? "770px": "auto" );
(pro internet explorer)
}

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 25.5.2004 9:48:29

Jo, a ještě k tomu potřebujete soubor hover.htc umístěný do rootu webu, ke stažení zde: <a href='http://www.plavacek.net/gsm4u/hover.htc' target='_blank'>http://www.plavacek.net/gsm4u/hover.htc</a>

Avatar

Autor komentáře: Polka

Datum vložení: 25.5.2004 11:08:55

Tak díky za řešení - je to vlastně hezky vidět na tom gsm4u - mimojiné hezká práce :-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Gavanda

Datum vložení: 25.5.2004 12:53:09

ja použivam toto
#obsah {
min-height:500px;
_height:500px;
}
ie nezkousen min-height, zato ovsem _height ano, a diky chybe v pretekani to funguje naprosto stejbe, lec neni to korektni :/

Avatar

Autor komentáře: Yvo

Datum vložení: 24.5.2004 16:12:56

Tak som tu prvy krat a citam vase prispevky na tie hodinky... musim sa na vas smiat, ste ako taky nafuknuty profesory, ktory vedia o kazdej veci vsetko, su ty najmudrejsi, ale ked maju nieco spravit, tak to radsej nakoniec spravia studenti. Aby ste sa tymi svojimi operami nepokaslali, povedzte mi, kolko ludi ich vyuziva? Myslim tych normalnych ludi, ktory si idu pozriet stranku s hodinkami... tak kolko? 1% je vela... mne ta stranka funguje v pohode... Alebo mam sa pozerat, ci ma nejaky obrazok alt alebo nie? Ja napriklad nemam rad alt za kazdu cenu, niekedy to zbytocne vyrusuje a dat ho tam len kvoli tomu aby vam pri validacii neukazalo chybu? Alebo aby "profesionali" ako vy ukazali, ako je to zle spravene? Mozno to nie je dokonala stranka, mozno pouziva tabulky (a ja ich tiez nemam rad) ale nemyslite, ze uplne zbytocne nafukujete detaily?
Ak by som ja nieco vytkol, tak design, prilis vela veci na jednej stranke, uplne som bol v tom zmeteny a clovek sa nesustredi na jednu vec, ale zrak mu beha stale dokola, prilis vela vyraznych (aj ked peknych) farieb na celej obrazovke, mali by sa koncentrovat tam, kde su dolezite.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 24.5.2004 16:26:26

ja bych řekl že prohlížeče jako Opera a Mozilla by určitě používalo více lidí kdyby nebyly takovéto weby! Když je prostě na internetu spousta webů na které se nepodíváte jinými prohlížeči tak si prostě ten browser nenaistalujete ikdyž je daloko lepší než IE.

nevím co je ale špatného na tom když chci po autorovy aby ty stránky udělal dobře a já jsem se na ně mohl v pohodě ve svém Firefoxu podívat.

Navíc jsou zde ty stránky ke kritice, a toto jsou zásadní chyby takže nevím co je špatné na tom že někdo ty chyby vyřkl. Jestli je autor nechtěl slyšet tak to sem prostě neměli dávat.

A že se chovámě jako profesoři. Ono když sem lidé cpou pořád ty samé weby se stejnými chybami a přitom si nedají vůbec říci tak nemůžete čekat že tu budeme vše neustále dokola opakovat.

Avatar

Autor komentáře: Eric

Datum vložení: 25.5.2004 0:57:30

<I>ste ako tak<B>y</B> nafuknut<B>y</B> profesor<B>y</B></I>

Tak ako pravopis parti ku vseobecnym vedomostiam cloveka (nemyslim tym pouzivanie diakritiky na nete, tu nepouzivam ani ja :o)), tak by mali byt standardy vseobecne zname kazdemu wedesigner-ovi. Prv, ako "zbucha" nejaky komercny web by si ich jednoducho mal osvojit a hlavne DODRZIAVAT ich.

Precitajte si najpv niektore predosle kritiky a potom pochopite, o com sa tu rozprava. Stale tie iste chyby dokola.

Pripada mi, ze od zaradenia takychto webov do kritiky si autori skor slubuju novu klientelu ako pocut nazory na ich vytvor :( . Ale, verte-neverte, skor zakaznikov stratia ako ich ziskaju, pokial budu postupovat takto. Dufam, ze vdaka takymto "webdesigner-om" kritika webu (rubrika) nevyhynie. Ved uznajte, komu by sa chcelo stale opakovat tie iste chyby?

PS pre vsetkych, ktori si chcu poslat svoj web do tejto kritiky: <B>Prosim, precitajte si najprv uz uverejnene kritiky webov a ucte sa na cybach inych!</B>

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 25.5.2004 9:55:13

Myslíte, že je detail, když mi stránka na modemu téměř dvě minuty poskakuje jako padoucníci stižený komár? Domníváte se, že je v pořádku, když je navigace nepřehledná a matoucí? Vážně si myslíte, že zmizí-li vám navigační menu v jiném prohlížeči, že je vše absolutně v pořádku?

To přece nejsou detaily, to je absolutní základ funkčního webu. Jinak celá snaha neměla smysl a jedná se o další dílko, které zpracováním pohřbívá samo sebe a odrazuje budoucí zákazníky. Což znamená, že nepřináší takový zisk, jaký by mohlo. Pokud i to považujete za detail, pak jsem asi za dobu, co se věnuji tvorbě webu, nic nepochopil a měl bych se věnovat zedničině.

Ačkoliv... teď mě napadá, i zedník přece musí dodržovat dané technologické postupy, jinak se mu stane, že místo moderní luxusní budovy vyrobí nepoužitelnou pastoušku, nad kterou by i dlouholetý bezdomovec ohrnul nos.

Avatar

Autor komentáře: Jirka VK

Datum vložení: 24.5.2004 19:21:07

Nevim jak komu, ale mě se to zobrazuje dobře jak IE6 tak Opera 7.23 tak i Mozila 1.5 (i když vlastně ta nějak nezkousla to horní menu)- co se designu týče tak bych si dovolil tvrdit, že ten styl včetně přeplácanosti a trochu kýčovitosti, asi k tomuhle oboru patří a tak bych to zas tak úplně nezavrhoval.
Co se zdroje týče, tak na muj vkus příliš JS, ale to nejhorší je HTML samotné (až se divim, že mi to celý můj triumvirát zobrazil správně). Konkrétní věci už zazněli a jediné z čim nemohu souhlasit je Yvo jako celek ...

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 24.5.2004 20:31:12

Nevim jestli se k Vam uz ta novina donesla, ale je to PREDEVSIM design, co prodava obchod. I na ten nejDIVovatejsi obchod se Vam kazdy vyprdne kdyz bude hnusne provedeny! Silne pochybuju, ze nejakou maminu, ktera si chce koupit retizek z netu zajima nejaky kod. Obchod se ji libi, je prehledny a to je asi jedine co ji zajima.
Ale zase je pravda, ze tady se kritizuje predevsim kod...

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 24.5.2004 22:48:44

nevim, jsetli se k Tobe uz ta novina donesla, ale kdyz bych si odpustil ty serepeticky s javascriptovym menu, tak stejny design jde udelat ve validnim xhtml strict+css se ctvrtinovou velikosti stranky a pristupnosti pro nezanedbatelne procento uzivatelu. pokud nekdo navrhne obchod timto stylem, tak asi nechce nic prodat. jo... do kodu jsem se ani nedival, ale podle tech reakci tady si to umim predstavit.

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 24.5.2004 22:52:16

...jo a jeste.. divam se v netscape na macu, myslis ze nekdo klikne na odkaz kdyz neuvidi kurzor: hand?

Avatar

Autor komentáře: vincent

Datum vložení: 25.5.2004 12:10:45

spravne se pise "cursor: pointer; ", ale mas pravdu, ze by se mela na odkazech zobrazovat "pracka", sileny kod jiste nebude moc dobry take ohledne SEO a to uz je o penezich, kdyz tam prijde nekdo s prohlizecem, ktery to neskousne, tak urcite nebude spoustet jiny prohlizec, spusti si jiny e-shop a tam si to objedna,a to je opet o penezich

Avatar

Autor komentáře: SuE

Datum vložení: 24.5.2004 22:54:54

mamina nemamina, než se mi to na modemu načte, tak už budu dávno pryč, to už bych musela být jo rozhodnutá, že chcu jít právě sem a ne jinde ...
Když už to má být pro "obyčejné uživatele", co takhle statistika, kolik jich přistupuje modemem a jak dlouho to trvá, než to celé přestane poskakovat a "sedne" si to, aby se to dalo vůbec číst?
Design možná prodává ale napřed musí být vidět , než naštvaně zavřu okno.

Avatar

Autor komentáře: NeXeR/PVsoft

Datum vložení: 30.5.2004 22:30:59

plně souhlasím a lépe bych to neřekl...

btw : Těste se na můj výtvor :)
Ta čeština někomu dala zabrat ;o) .....

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 31.5.2004 10:58:18

<B>Běžný zákazník:</B>
Ti, kteří se připojují modem, vám ze stránky rychle odejdou, ztratíte zákazník.
<B>Běžný zákazník:</B>
Web se může líbit.
<B>Pomalé načítání:</B> Zdroják je nadupaný až až, přitom table by šlo v CSS nahradit jednodušeji SEZNAMEM, tedy UL/LI a pak by to určitě jelo rychleji.
<B>Grafika:</B>
Tam mřížka, jako pozadí pod celým webem tam nemá co dělat. Vypadá to velice nehezky. To je čistě symbolika tak třeba rto nějhaké technické strojírenské www stránky!

Avatar

Autor komentáře: alstar

Datum vložení: 25.5.2004 5:11:17

napadlo vas, ze ked je ten kod takyto ako potom vyzera asp+databazy? ci to robil niekto iny ako html?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz