Starší komentáře ke článku: Zoner.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jarin

Datum vložení: 9.8.2002 0:10:36

<I>Hodnoťte a napište svůj názor na webové stránky firmy Zoner.cz. </I>

Vaše firma se nejmenuje Zoner.cz, ale Zoner software, s.r.o. - viz: Kontakty a dotazy. Jinak to není špatný, trochu nezáživná homepage. Kvůli většímu písmu je <a href='http://www.zoner.com' target='_blank'>http://www.zoner.com</a> lépe čitelný.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 12.8.2002 9:01:56

Diky, chybka se pri te hromade clanku obcas vloudi.

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 9.8.2002 7:42:42

Stránky jsou přehledné, jasné, pochopitelné... bohužel Opera ani Netscape si neporadí se správným zobrazením stránek. Škoda.

Avatar

Autor komentáře: tyctor

Datum vložení: 9.8.2002 11:27:54

je to naozaj skoda. <a href='http://www.zoner.com' target='_blank'>http://www.zoner.com</a> ma vyriesene aj toto.

Avatar

Autor komentáře: Odrik

Datum vložení: 9.8.2002 8:40:16

Ja osobne jsem zadnou chybu ni nedostatek nenasel. Kdyz porovnam <I>Zoner.cz</I> s <I>Zoner.com</I>, pak se mi <I>Zoner.cz</I> zamlouva jeste vic pro prehlednejsi ovladani.
Grafika pekna; ovladani prehledne, clovek se neztrati, nikam neni "daleko".

Davam vsemi deseti <B>1</B>... :-)

Avatar

Autor komentáře: Cahir

Datum vložení: 9.8.2002 9:57:38

Souhlasim s nazorem, ze Zoner.cz je graficky lepsi nez Zoner.com.
Stranky Intervalu jsou mozna jeste trochu vic propracovanejsi ... dokonce ne na ukor rychlosti ... pripojuji se pres modem, takze to celkem poznam.

Jenom bych pro vetsi komfort pri cteni prispevku uvital pridani odkazu na polozky hlavniho menu nekam dolu na konec kazde stranky. Pokud je clanek dlouhy, a to jsou skoro vsechny, tak po docteni musi clovek hledat odkazy jinam, protoze i leve menu je nahore na zacatku clanku. Stacily by jenom zakladni podtrzene linky. Ale to uz je na designerovi.

Jinak se mi stranky opravdu libi ... dalsi moznost hledat a ziskat uzitecne (a pouzitelne) informace od lidi, kteri tomu rozumi. Taky davam za 1.

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar ml.

Datum vložení: 9.8.2002 10:03:23

Případná omezení: Grafička musela vytvořit web organizačně a graficky podobný stávajícímu <a href='http://www.zoner.com' target='_blank'>http://www.zoner.com</a>. <-- ten odkaz odkazuje na <a href='http://www.interval.cz/www.zoner.com' target='_blank'>http://www.interval.cz/www.zoner.com</a>

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 9.8.2002 11:21:54

diky za info.

je to opraveno

Avatar

Autor komentáře: -=[Martin]=-

Datum vložení: 9.8.2002 22:24:00

I kdyz samozrejme chapu, ze stranka ma mit spise informativni charakter, myslim si ze co se graficke podoby tyce mam par poznamek:

- na muj vkus je az prilis <B>malo grafiky</B> ... pokud se spravne divam, vidim zde pouze logo spolecnosti Zoner a logo spolecnosti Czechia. To mi pripada i pres vsechny argumenty souvisejici s rychlosti pripojeni az prilis malo. Stranka tak pusobi na muj vkus az prilis stroze.

- Prvni dojem ze stranky je <B>TEXT TEXT A TEXT</B> ... stranka obsahuje az prilis mnoho nesystematicky serazeneho textu (napr. menu -> mame zde 4 ruzna menu, z nichz nektera se dale vysovaji, nektera ne. Menu vlevo bych chapal spise jako dalsi uroven jednoho z hlavnich menu a ne jako informaci se stejnou hodnotou jako ostatni navigacni prvky.

Shrnul bych web asi takto: Samozrejme se jedna o uplne jinou uroven provedeni, nez se v teto rubrice obcas muzeme setkat. Je ale zrejme, ze pokud chceme aby firma zoner pusobila na zakazniky profesionalnim dojmem, nemuzeme web hodnotit jako napr. online obchod ktery navstivi 1 mesicne. Zapracoval bych na grafickych prvcich, ktere by stranku obohatily o pestrost, zajimavost a zaroven bych lepe usporadal system menu, ktery se me osobne zda az prilis komplikovany.

Drzim palce pri dalsim vylepsovani webu

S pozdravem
Martin Pospisil

Avatar

Autor komentáře: Roman Slavičinský

Datum vložení: 10.8.2002 16:33:34

Pane Pospisile,

velmi dekuji za Vas komentar. Nevim, zda jste ochoten v diskusi pokracovat, presto bych si dovolil vysvetlit vychodiska pri tvorbe webu a polozil par otazek.

<B>Menu</B> - na webu se vyskytují tato menu:
1.) horni černý pruh - je společny pro všechny weby, ktere Zoner vede v ČR.
2.) zakladni rozdeleni, ktere je tradicni pro temer vsechny firem produkujici software: homepage, produkty, objednavka, support, ... - tj. rekl bych povinna navigacni zalezitost
3.) vypichnute sluzby - zluty pruh. Vsimnete si, ze pruh neni prilis vyrazny, snazil jsme se, aby byl co nejmene "viditelny" a neprebijel ostatni, protoze zoner.cz je urcen predevsim pro software.
4.) vypichnute SW produkty - modry pruh. Otazkou pro nas bylo, zda pridavat roletove nabidky, nicmene prisly nam velmi pohodlne pro ty, kteri na tento web pujdou pouze pro konktretni stranku k nejakemu programu.
Shrnuto: Souhlasim s Vami, ze rozlozeni neni idealni, ale lepsi nas nenapadlo. Vitame tedy jakekoli konkretni namety - otazka menu nas pomerne trapi.

<B>malo grafiky</B>
Rovněž davám za pravdu, budeme bádat. Například zprávičky na homepage by snesly drobne ilustrace. Obavy mame pouze z toho, aby byly dostatecne profesionalni a ladily s novym image ZONERu, ktere zavadime od zari. Jak byste videl optimalni grafiku Vy?

Take bych se zeptal, co by znamenalo "...obohaceni o zajimavost...". Samozrejme, radi bychom prinesli web co nejvice zajimavy.

S pratelskym pozdravem
Roman Slavicinsky, vedoucí divize software
ZONER software, s.r.o.

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 11.8.2002 12:58:57

1) Organizace webu
Nabídky jsou velmi přehledné, informace lze velmi snadno vyhledat. Při procházení stránek se mi ani jednou nestalo, abych se "ztratil".

2) Logo
V jednoduchosti je krása a toto logo je tím důkazem. Navíc reklamní agentury, které budou s logem pracovat, nebudou mít sebemenší problém při jeho další realizaci (2 barvy, jednoduché křivky... paráda)

--------------

Nevím jakou grafiku zde někteří oponenti postrádají. Graficky jsou stránky velmi pěkně zpracovány (grafika není jen obrázek!!!). Například stránka <a href='http://www.zoner.cz/callisto/default.asp' target='_blank'>http://www.zoner.cz/callisto/default.asp</a> na mně působí velmi vyváženým dojmem.

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 11.8.2002 13:01:42

Stránky vykazují velmké množství chyb při kontrole správnosti kódu (w3c). Navíc zobrazení v Netscape 6.0 dopadlo naprostým fiaskem.

Avatar

Autor komentáře: Roman Slavičinský

Datum vložení: 11.8.2002 14:49:47

Prosim, jaky validator byl pouzit? Byl jsem tvurkyni webu ujisten, ze stranky prosly i na validaci kodu.

Dekuji Vam.
R.S.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 11.8.2002 17:40:27

S prominutim je ten kod celkem dost hruza. Viz <a href='http://validator.w3.org' target='_blank'>http://validator.w3.org</a>

Avatar

Autor komentáře: Jiří Plištil

Datum vložení: 12.8.2002 0:41:50

Priste az budete psat tak hodnotnou kritiku, se taky podivejte coze to ten validator hlasi za chyby. Je pravda, ze nemam cas se tim nejak zabyvat, ale mrknul jsem na to a vetsinou se mu nelibily apostrofy u javascriptu.
To ze validator zde vypsal chybnou syntaxi, ale nemusi vzdy platit, navic nektere chyby se delaji umyslne proti standardu, a to jen proto aby se stranka zobrazila, tak jak si prejeme.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 12.8.2002 8:33:58

To ano, casto se delaji stranky proti standardu jenom proto, aby se zobrazily tak, jak potrebujeme :) Nicmene, pak ovsem nesmime tvrdit, ze validator je OK :)

Uprimne, validatory jsou na dve veci... Ctenare nikdy nezajima, jaky je kod, ale jak stranka vypada, co na ni naleznou za informace a jestli se jim zobrazuje jak ma. Osobne mam dve meritka pro tvorbu stranek :) HTML 4.0 Transitional - vse podrizeno vzhledu stranky ve vice prohlizecich, standard kvuli tomu cili s chuti porusuji, stranky s XHTML 1.0 strict - formatovani bez tabulek, vyhradne s pomoci CSS, bezchybne, validator OK.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 12.8.2002 8:29:48

Zdravim do Zoneru,

bohuzel neprosly - chybejici ALTy, nespravne pouzivanï atributu ID (musi byt jedinecky ve strance, coz neni), nekde chybi atribut type, nekde jsou pouzity atributy nedpovidajici zvolene verzi jazyka HTML atd... :)

<a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.zoner.cz&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.zoner.cz&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline</a>

Avatar

Autor komentáře: Blanka Málková

Datum vložení: 12.8.2002 13:35:58

Dobrý den.
Ráda bych tady zareagovala malou připomínkou. Stránky jsem samozřejmě validovala pro html i css. Css validace je prakticky bez chyby. S Html validací je problemů více, ale týkají se především inkludovaného menu, které jsem převzala ze zoner.com a snažila jsem se do něj zasahovat minimálně, protože poměrně dobře funguje i v různých prohlížečích a o lepším menu zatím nevím. Několik dalších chyb se týká vložené části kódu pro počítání na <a href='http://www.toplist.cz' target='_blank'>http://www.toplist.cz</a>. Zbývajících pár chyb po skončení aktuálního hodnocení v této rubrice opravím, děkuji za jejich připomenutí.
Ráda bych se s přítomnými diskutujícími poradila o problému, který jsem objevila v zobrazování Netscape 6.0. Nemůžu přijít na to, proč se patička i s atributem clear: both; posunuje nahoru do výše konce levého menu. Děkuji.
Přeji všem krásný den.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.8.2002 15:37:49

Co se týče problémů s validací kódu v JS, pak je zde jednoduchá pomoc - externí skript. Pokud jde o čítač TOPListu, je nutné upravit jeho kód a do stránky vložit jenom jeho část - zbytek "ukrýt" v pomocném externím skriptu ;-)

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 12.8.2002 16:48:43

Externí script předejde chybovému hlášení ve validátoru, nicméně i tento script je třeba zkontrolovat, jelikož ve většině případů (a zde konkrétně ano) obsahuje HTML tagy pro výstup u klienta... Takže skrytí JS by v tomto případě znamenalo skrytí části HTML kódu před validátorem, čili jeho neprověření... :o)))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.8.2002 17:21:03

Nu ano, však jsem také napsal, že se onen kód musí nejprve upravit, aby poskytoval validní výstup ;-)

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 12.8.2002 17:16:19

Problém se zobrazením zápatí stránky je klasická ukázka rozdílné implementace standardů v IE a NN. Tyto případy se musí řešit oklikou. Zde například uzavřít vše do nového DIV. Začátek hned za BODY, konec před zobrazení zápatí... To bude fungovat...

Avatar

Autor komentáře: Blanka Málková

Datum vložení: 12.8.2002 17:46:40

Jako ukázku rozdílné implementace standardu pro IE a NN bych to chápala, ale překvapuje mne, že v Mozille /0.9.8./ tento problém nemám a stávkuje jenom NN, domnívala jsem se, že NN 6.0. a Mozilla by měli zobrazovat stejně.. :-(
Ale jinak to pomohlo, diky.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Plištil

Datum vložení: 12.8.2002 0:49:50

Ja nevim, koukal jsem na to v Mozille a jako fiasko bych to nevidel. Vsechny informace co na strankach jsou jsem precetl, odkazy fungovaly. Nevim, ale vetsi problemy s tim mela Opera.
Jinak jsem koukal do zdroje a uz je to v CSS, coz mi je velmi sympaticke. Akorat se divim, ze Opera mela takove problemy. Podle me je prave Opera k CSS strankam nejslusnejsim prohlizecem. :-))

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 12.8.2002 10:07:32

Vážený pane Plištil.

Pokud jste si přečetl, tak jsem stránky velmi pozitivně hodnotil, co se týká struktury, obsahu a grafického stvárnění. Ale "Kritika webu", tak jak se tato diskuse oficiálně jmenuje není jen o chvále. Chyby, na které je zde upozorňováno jsou skutečné. A to se opravdu nejedná jen o apostrofy!!
Zkoušel jste se podívat v Netscape???

Avatar

Autor komentáře: Jiří Plištil

Datum vložení: 12.8.2002 10:44:37

Zdravim, prvnim prispevkem jsem reagoval na clovicka jmenem Jirka, a nikoliv na Vas. Na Vas prispevek jsem reagoval az druhym mym prispevkem, takze nechapu proc se tu rozcilujete, staci se podivat na strukturu prispevku :-))) Navic proti Vasi kritice nic nemam, pouze jsem uvedl, ze jsem na to koukal v Mozille a Opere.

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 12.8.2002 16:52:20

Ono to není rozčilování. Jen údiv nad tím, jak suše konstatujete, že sem tam nějakej apostrof nebo alt není problém... Je to problém. Sice drobný, ale je. Ale částečně rozumím. V tak kvalitním webu je to zanedbatelný problém. Ale jelikož to dílko je "téměř dokonalé", tak proč by nemohlo být "dokonalé"... :o)))

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz