Starší komentáře ke článku: 18wheels

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 20.8.2004 0:40:33

Uvodem... pekny uvod :o)

K webu:
Prvne jsem spatril kombinaci modro-zeleneho loga a zluteho kamionu (a pozadi za nim). Myslim, ze spatna volba.
Druhou vytkou k hlavicce stranky by bylo asi oznaceni anglicke verze stranek. Proc pouzivat vlajku UK, kdyz web je o kamionech z USA?

Menu:
Myslim, ze autor se graficky moc neinicioval, prouzek sesti tlacitek mi pripada takzvane levny, mozna by bylo lepsi nedelat takove mezery mezi hlavickou, menu a obsahem.
Dale jsem objevil chybu na tlacitkach Odkazy a E-mail. Pri nekterem najeti mysi na tlacitko se aktivuje jen pulka hover efektu, jak na DIVu tak i na textu odkazu.

DIV s obsahem:
Pekne udelane zarovnani textu, povedene zvyrazneni textu. Rekl bych, ze autor pouzil spatny odkaz v obsahu Infa. Misto textu "teto adrese" mohlo dat odkaz treba na "precist interview" nebo podobne. Dale me zamrzela fotogalerie, vetsina screenshotu je pohled na kamiony z leve ci prave predni strany...

Messagebox:
Jedine co bych k tomu napsal, je to, ze misto maleho mboxu mohl byt odkaz na stranku s diskuzi, je to praktictejsi i zazitejsi...

A k reklame vyrobce... Primo obrovska...

Celkove:
Hlavicka stranky by chtela asi predelat cela, snizit (ci smazat) mezeru mezi hlavickou, menu a obsahem a taky upravit ty odkazy v menu (pro Win XP & Opera 7.5). Jinak bych chtel pochvalit logo jako odkaz na homepage, uvodni text "Kam jste se proklikali" a pouziti beztabulkoveho layoutu, kteremu by se ovsem daly vytknout nektere atributy class (na CSS jsem nekoukal).

P.S.: Trosku bych predelal i rswebdesign.net...

Avatar

Autor komentáře: Michal "-M&N-" Novák

Datum vložení: 23.8.2004 12:51:29

...Druhou vytkou k hlavicce stranky by bylo asi oznaceni anglicke verze stranek. Proc pouzivat vlajku UK, kdyz web je o kamionech z USA...

Protože to je psáno angličtinou a ne američtinou ;o)

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 20.8.2004 7:47:58

ten žlutý kamion je hodně nepovedený a černá ohraničující linka tomu ještě dodá
mesaage box s posuvníkem dole i na straně je vyloženě rušivý prvek a ošetřil bych tam, aby nemohl vkládat zprávy kdokoliv
do klíčových slov bycj ještě přidal nějaký games...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 20.8.2004 8:18:55

První do mě uhodí při vstupu na stránky je ten žlutý kamión. Všude šedo a najednou toto. Je to moc výrazné. Jinak ale to žluté pozadí pod ním by tam mohlo být, zkusil bych ten to pozadí trochu zesvětlit a ten kamion nechat v přirozených barvách. To už by mohlo být lepší.
Dále vypadají divně ty černé linky okolo něj. To tam nesedne.

Pak jsem si všiml vlaječek, ty bych zvětšil, přijdou mi malé. Hlavně bych ale použil nějaké flat a né tyto co s nimi vlaje vítr!

Dále nechápu ty odstupy jednotlivých bloků. Vypadá to pak nesourodě. Mělo by tam být něco co to spojuje do bloku, třeba jíná barva pozadí pod obsahem.

Ikonka navrcholu by určitě mohla být dole, proč jí cpát hned nahoru.

U messege boxu bych asi trochu zvýšil výšku ať je vidět více zpráv a nemusí se tolik scrollovat. Při pridávání zprávy by mělo být větší pole (textarea) Když někdo napíše pár vět tak to přece nebude kontrolovat v tomto. Dále nechápu proč je tam i vodorovný posuvník!

Pak jen taková drobnost, v kódu máte
<link rel="SHORTCUT ICON" href="styles/icon.ico" />
ale žádná ikonka se nezobrazuje.
-co si pamatuju tak by se to mělo jmenovat favicon.ico

A to bude tak vše

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 20.8.2004 13:22:59

Chválím použití přísné normy XHTML 1.1. Její použití není jen více "sexy", jak si myslí většina zastánců staršího kódování, ale především nutí webdesignéra soustředit svou pozornost na čistotu strukturovaného dokumentu. A to jsem tu nedávno četl zasvěcenou poznámku kohosi, kdo se dušoval, že stránky v XHTML 1.1 nelze dělat, protože nejsou zkousnutelné pro MSÍÁ, či jak se ta věc jmenuje. Z čehož mimochodem plyne, že se i já delší dobu věnuji činnosti, jejíž výsledky si 90% uživatelů neprohlédne ;-)
Co náklaďákovému webu skutečně chybí nejvíce, je obsah. Drobné chyby se najdou v CSS. Například definice rodiny písem jsou podezřelé a používají hodnoty pouze a jedině pro Windowsy. U tříd input_area a input_text je pouze font-family: Verdana a to je i na můj minimalistický vkus málo.
Horizontální táhlo v message boxu vyhřezlo proto, že je v textu přílišdlouhýřetězec. Vlastnost overflow: auto tedy koná tak, jak má.
Chtělo by to na odladění ještě zapracovat.

Avatar

Autor komentáře: Hynek Zatloukal

Datum vložení: 20.8.2004 15:02:11

Hned na úvodní stránce na mě zarazil ten žlutý náklaďák - je moc výrazný a navíc ta šedo-černá linka to celé zvětšuje. Hned v levém horním rožku je ikonka navrcholu.cz. Za prvé se dlouho načítá (ta ikonka) - mě se ani nezobrazila a vzhledem k tomu dvojcifernému číslu, co tom asi bude - by ji měl designér přesunout úplně dolů. Dalším prvkem který ruší design je ten iframe (messagebox) - vodorovnou lištu by měl odstranit (má tam velký margin-right) a případně obarvit tu svislou do šeda. Mně osobně nelíbí ty velké mezery mezi "boxy". A poslední taková banální vjec :) - autor zatím nemá tolik "obsahu", aby se snažil šetřit místo, takže to ani nevypadá jako pořádný web. (myslím tím plný textů, příspěvků, obrázků - na každém pixelu něco...)

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 20.8.2004 15:39:27

1. ve velikosti ikony navrcholu.cz problém není, ale v prodlevě související se zpracováním měřícího kódu
2. žádný iframe na kritizovaných stránkách není
3. margin-right je v pohodě, problematický vodorovný posuvník má na svědomý dlouhý řetězec
4. obarvovat posuvníky je neslušné ;-)

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 20.8.2004 15:40:28

Prokrýlepána SVĚDOMÍ!

Avatar

Autor komentáře: Hynek Zatloukal

Datum vložení: 20.8.2004 16:06:13

Omlouvám se, kritiku jsem psal poprvé, je mi teprv 15 let, tvorbou www a webdesignem se zabývám teprv pár let, a nechtělo se mi hrabat ve zdrojáku.

Avatar

Autor komentáře: Hynek Zatloukal

Datum vložení: 20.8.2004 16:13:01

Jo a ještě tu ikonu - samozřejmě, že ikona, která má 2 barvy, 16×16 pixelů (myslím) = asi 200 bajtů, se načítá rychle, chtěl jsem zobecnit, že je to nevhodné, dát počítadlo navrch stránky (které má hlavně informační účel pro autora, kolik lidí stánku navštívilo)

Barvit lišty nevím, jestli je neslušné, ale určitě to vypadá divně - aspoň tu lištu ztmavit.


Iframe - už jsem to psal - nehrabal jsem se ve zdrojáku (což ale budu muset dělat), tak jsem tam napsal iframe, ikdyž to mohl být "p", "div"...

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 21.8.2004 10:17:59

ad obarvení scrollbarů:
jde o to, že je to
1) nestadardní vlastnost, výmysl Microsoftu, podporuje to pouze IE a u Opery je možné to zapnout
2) prvek, který závisí na operačním systému (viděl jste někdy scrollbar na MACu???) a proto by jako takový neměl být vůbec nijak upravován, uživatel si to v systému nastaví a má to tak všude. (prakticky stejně by to mělo být i s formuláři, ale tam je trochu větší benevolence, takže je částečně možno je upravovat)

Avatar

Autor komentáře: Jan Záhorský

Datum vložení: 21.8.2004 13:06:45

Tak já se také přidám =)

Hlavička:
Můj osobní názor na "žlutý kamión" se přiklání k již vyřčeným názorům. Když sem si četl samotný obsah stránek, hodně mi dráždil oči. Neustále upoutával moji pozornost. Logo je asi originální a volba barev mi nepřijde zase až tak špatná.

Menu:
Co se menu týče, nemyslím si, že tento použitý trik je laciný. Stránky nikdy nebudou moc obsáhlé, takže rozsah menu bohatě bude stránkám stačit.

Hlavní obsah:
Když jsem sem je na web podíval, a přečetl si pár řádek, uvědomil jsem si přibližně jeho zaměření. Myslím že pokud autor bude web často aktualizovat nebude mít problém s malou návštěvností => web podle mého má jistou informační hodnotu pro jistou skupinu lidí.

MessageBox a návrh řešení:
Nepříjmený problém s dlouhým slovem by šel řešit kontrolou délky slov při vkládání.

XHTML a CSS:
Hned na první stránce mi validátor oznámil chybu. Autor zapomněl uzavřít atribut DL na řádce 54. Po malém dolování se mi podařilo zkontrolovat CSS, s uspokojivým výsledkem.
Jak už tady bylo zmíněno, icona webu musí být v kořenovém složce webu a musí se jmenovat FAVICON.ICO.

Dotaz na autora:Opravdu myslíte, že řešení které jste použil v menu a horní části webu (načtení jedno velkého obrázku, který má 17KB) je vhodné???

Celkový dojem:
Myslím, že je to vcelku povedený web. Jen bych zmenšil prostor mezi boxy.

S pozdravem
Jan Záhorský

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.8.2004 13:31:50

Všem dalším účastníkům diskuse bych doporučil prostudovat <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.jakpsatweb.cz/favicon.htm' target='_blank'>http://www.jakpsatweb.cz/favicon.htm</a> - není nutno se ztrapnit propagací mylných informací, jak učinili přispěvatelé před vámi... ;-)

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 21.8.2004 23:52:28

... a pokud byste chtěli něco stručnějšího, tak všechno podstatné o ikonce (favicon) obsahuje článek <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interval.cz/clanek.asp?article=393' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=393</a>

Avatar

Autor komentáře: Richard Palát

Datum vložení: 22.8.2004 21:33:46

Někdo zde zmínil (při obhajobě nebarvení posuvníků), že na Macu nejsou posuvníky. Momentálně se mi nedaří na emulátoru Amigy zprovoznit emulátor Maca abych si připomenul, jak je tam vyřešen pohyb obrazovky po dokumentu větším než je obrazovka sama.
Dělal jsem už na lecčems ale jiné, než posuvníkové řešení jsem zatím neviděl.
Co tam tedy je místo posuvníků?

Avatar

Autor komentáře: JT

Datum vložení: 26.8.2004 15:02:28

Myslím, že nebyla myšlena absence posuvníku, ale jeho jednotný vzhled a trochu jiné uspořádání...

Avatar

Autor komentáře: zipper (autor)

Datum vložení: 30.8.2004 17:32:25

Omlouvám se, že píši až teď, ale byl jsem na dovolené.

Ke vzhledu:
Názor na "žlutý kamion" mám úplně jiný než ti co se zde vyjádřili a nejsem zdaleka sám. Tohle je asi spíše věc osobního názoru, stejně jako vzdálenost mezi boxi... Add. logo: teď už je tam oficiální logo hry (předtím jsem ho neměl k dispozici). Prostě a jednodušše, vzhled se měnit nebude.

Design a kód:
MessageBox nebudu měnit v návštěvní knihu, protože většina dotazů je dost krátká. Omezit délku slov by sice nebyl problém, ale nešli by vkládat url tak jak teď. Souhlasím se všemi připomínkami ke kódu (kterých naštěstí moc nebylo :o)) a hodlám je v nejbližší době opravit.

Obsah:
Kdybyste si přečetli alespoň první dvě věty, zjistili byste, že hra se teprve připravuje, tj. není moc informací. Na žádných jiných stránkách nebylo informací k dispozici více.

Tak to je můj názor na věc. děkuji všem za kritiku. Zipper

Avatar

Autor komentáře: Fafan

Datum vložení: 31.8.2004 15:38:17

Rád bych si dovolil přidat pár poznámek:

1) Možná bych celou stránku zkusil vycentrovat.

2) Logo společně s odkazy zabírá téměř polovinu stránky, což by podle mne nemělo.

3) K logu- myslím si, že autorův záměr není vůbec špatný - mohutný kamión řítící se na čtenáře- avšak těžko říci, jestli by nebylo lepší nechat tam ten obrázek barevný nebo ho alespoň tolik "nezžluťovat":-). Stačil by jenom jemný žlutý odstín, ale to už bych opravdu raději nechal barevné.

4) MessageBox - stejně jako někdo nade mnou bych i já doporučoval posuvník "zabarvit" do kontextu stránky. Přeci jen to vypadá o trochu "profesionálněji".

5) Menu- zbytečně velké písmo. Možná by bylo dobré, kdyby po najetí kurzorem na odkaz v menu nezůstávalo pod písmem kousek šedé, ale aby se pole obarvilo celé.

6) Obsah- nejsem žádný fanda této hry, ale když už se dostanu na "fun" stránky nějaké hry chci INFORMACE. Promiňte mi, ale těch informací je zde opravdu málo. Vím, že o hře moc informací není, ale možná by bylo lepší, když by jsi dal stránky k hodnocení až bude hra v prodeji a web bude trochu více kompletní. Takto to působí tak trochu "odfláknutě" i když to třeba nemusí být tvoje (vaše) chyba.

Toť můj osobní názor...

Avatar

Autor komentáře: zipper (autor)

Datum vložení: 31.8.2004 16:38:58

Dovoluji si přesto nesouhlasit - informací bylo a je velmi mnoho pro zájemce o hru! Je tam datum vydání i předběžné informace. Více se prostě sehnat nedalo. Kdybych to na internet dal později, tak se spousta lidí o této hře ani nedozví - hlavní informací opravdu bylo datum vydání a co se dá od hry očekávat. Pro uklidnění - během týdne přibyde demo na stáhnutí a v blízké době i recenze.

K tomu vycentrování - můžete mi prosím říct co používáte za prohlížeč, případně verzi? Já to zkoušel všude možně a bylo to vycentrováno... Stejně tak ty odkazy - IE 6.0 se zabarvuje celé pole (stejně i Opera 7.23, Netscape 7.1). Uvítám tedy jakoukoliv radu.

Kamion dostane co nevidět nenápadnější odstín žluté, i když nejsem si jist zdali je to potřeba...

Obarvit posuvník právě vůbec není profesionálnější, spíše naopak, protože je to prostě nestandartní a spolehlivě to umí jen IE.

Toť pro změnu můj názor :o)

Avatar

Autor komentáře: Fafan

Datum vložení: 1.9.2004 21:38:15

1) Vycentrování. Omlouvám se! U známého jsem měl vaši stránku "nacpanou" nalevo, ale doma mám vše normálně uprostřed. (známý používá IE 6, takže nevím v čem bya chyba)

2) S tím obsahem. Nemysle jsem to tak, že máte stránky dávat na internet až budou narvané k prasknutí! Chtěl jsem tím říct, že je máte dát NA INTERVAL, až budou narvané! Lépe se to pak celé hodnotí.

To jenom k tomu upřesnění.

S tím profesioálem to je jenom Váš názoj a nikdo Vám ho nebeje!:-)

Avatar

Autor komentáře: zipper (autor)

Datum vložení: 2.9.2004 11:10:29

Hm, s tím obsahem to máte pravdu... Takhle by to bylo lepší. Ale už se stalo.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz