Starší komentáře ke článku: Co na vstupní stránku firemního webu?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Substance242

Datum vložení: 28.3.2001 11:33:17

Hlavne nezabudnut dat na prvu stranku aspon 20 obrazkov, kaslat na uvedenie rozmerov a tag alt a podobne...
Inak <a href='http://www.skoda-auto.cz/' target='_blank'>http://www.skoda-auto.cz/</a> je podla mna priklad dobre zvladnutej prace, ak to ako amater mozem posudit.

Avatar

Autor komentáře: jayo

Datum vložení: 28.3.2001 14:49:12

neda mi, abych nezareagoval ..

1) nevim, proc by na homepage nemohlo byt dvacet obrazku, spis by bylo rozumejsi napsat, ze je treba hlidat celkovou velikost homepage.

2) ad tolik oblibeny argument s ALT

myslim, ze v dnesni dobe uz to neni ta nejzasadnejsi chyba, pokud ho nekdo vynecha. Bylo by dobre, kdyby internetovi puristi prestali slepe trvat na pouckach, ktere vycetli v roce 1996 v knizce o webdesignu.

Svet se meni, a ten internetovy obvlaste rychle ..
:-))

preji hezky den


Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 28.3.2001 14:54:48

V podstate, 20 obrazku na HP serveru je docela dost, pochopitelne ale zalezi, jaky maji ucel. Jestli jsou to treba fotky z dovolene k 1:1, tak pak je to urcite chyba :)

ALT by se mel urcite pouzivat, neda to zadnou praci a vy budete vedet, co dany obrazek znamena i v pripade, ze si stranky prohlizite pres textovy prohlizec, ci prohlizec s vypnutymi obrazky...

Avatar

Autor komentáře: Substance242

Datum vložení: 28.3.2001 15:39:59

Jasne, neslo mi presne o 20 obrazkov, ale celkovu velkost dat, tdr (to da rozum).
A len tak pre informaciu - su ludia (ako napriklad ja), ktori browsia vacsinou s vypnutymi obrazkami. Prekvapco, ze?
No ale co tam po tom - podme tam nadrbat tony obrazkov a scriptov a vobec vsetkeho - ved MY mame pevnu linku, pchaa.

<I>PS: Ved to, svet sa meni, vy parchanti. <B>:)</B></I>

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 28.3.2001 18:10:49

Co se týče atributu ALT tagu IMG, dovolil bych si připomenout, že právě v dnešní době je zcela zásadní chyba ho vynechat. V HTML 4, což je poslední platná norma HTML, je totiž <B>povinný</B>.

Pokud ho někdo nepoužívá, asi si ani neprovádí validaci svého HTML kódu, nebo výsledky validace ignoruje.

Mimochodem, nejsou jen lidé, kteří nevidí obrázky proto, že je mají vypnuté, nebo nemají grafickou obrazovku. Jsou i lidé, kteří je nevidí proto, že jsou slepí.

Avatar

Autor komentáře: Standa

Datum vložení: 17.3.2009 18:24:00

Je to otázka rentability. Tito "speciální" zákazníci, a bude to velmi malé a snadno oželitelné procento, budou vyžadovat speciální přístup a péči a v důsledku budou nákladní. Vynucovat si validitu na ukor funkčnosti (ukažte mi validní kod pro flash pro MSIE5.0 ... coby? ... nejsou jen lidé kteří mají 7.0, Firefox 3 ... bla bla bla) nebo přístupnost pro dva přístupy slepců za rok skutečně nemá smysl - to se řeší extra stránkami, nikoli tak, že stránku pro 99,999 procent populace znásilním a zprzním jen kvůli 2 potencionálním klientům.

Avatar

Autor komentáře: jayo

Datum vložení: 28.3.2001 16:02:48

Samozrejme je dobre pouzit ALT, predevsim u navigace obrazky, to je spise vec maximalni profesionality.

to Substance 242:

jestli si pri browseni vypinas obrazky, tak to je tvuj problem. Nevim sice, jaky to ma smysl, a pokud nemas modem 14,4 tak k tomu myslim dneska ani neni duvod. Kolik beznych lidi vypina obrazky a predevsim kolik beznych lidi VUBEC VI, JAK VYPNOUT OBRAZKY?

Podivej se na zahranicni weby, a nemusi to byt amerika, staci Evropa, a v te je taky dneska jeste vetsina dial-up. Internet se stava pro firmy predevsim reklamnim a informacnim mediem, a vypovidaci schopnost vhodneho obrazku je vetsi nez nekolika odstavcu textu.

PS: Cesky internet by se asi nemel menit?! :-)


Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 28.3.2001 16:07:32

V podstate dnes neni zadny duvod, proc by se mely vypinat obrazky na strankach, dobrovolne se tak vracite do doby, kdy se obrazky na strankach nemohly objevovat vubec - web byl proste textovy a vyvoj jde stale dal, dneska tu mate Javove aplety, FLASH atd. a bez obrazku - at uz v jakekoli forme - to proste nejde.

Avatar

Autor komentáře: Substance242

Datum vložení: 29.3.2001 9:37:07

Mno, tak podme porozmyslat, preco asi tak mozem vypinat obrazky... Nepacia sa sa mi - blbost... Moj browser ich nevie zobrazit - kravina... Neznasam ked sa pri citani nieco na stranke pohybuje - presne! Su hnusne - to tiez... Zdrzuje to - ANO! Super, prisiel som na to, uff.
Na tych internetovych serveroch, ktore navstevujem ja, obrazky skutocne nie su velmi podstatne. Takze ked lozim po Medzisieti, nechavam si zobrazit verzie pre tlac a az na nich nahram obrazky (ono v Opere stlacit "g" nie je velky problem).
Pretoze ja hladam informacie, ktore inde asi nezozeniem. Nie rozne animacie (aj tak ich mam zakazane) a podobne sracicky pre hornych 10.000.
A uz sa mi nechce, takze dakujem za pozornost.

Avatar

Autor komentáře: Jokoh

Datum vložení: 4.4.2001 8:27:03

Ja si myslim, ze napriklad pripojeni k internetu pres mobilni telefon (donedavna omezeno rychlosti <B>9,6</B>) je docela slusnym duvodem proc vypnout obrazky a budete se divit i pri teto rychlosti si clovek - bez zminovanych obrazku - docela slusne zainterneti. Zvlaste pokud informace, ktere potrebuji jsou typu cenik, jizdni rad a podobne.

To ze jde vyvoj dal jeste neznamena, ze vede kupredu a mnoho grafickych prostredi je mene prehlednych prave kvuli zbytecnym prvkum - typicky grafickym, tedy obrazovym.

Avatar

Autor komentáře: Miška

Datum vložení: 7.9.2001 16:13:21

Ja bych vam jeden duvod rekla: vsichni, co jsou pripojeni kabelovkou a plati za MB /a nemaji unlimited/ vypinaji obrazky. Takze o tom take neco vime - zkuste si to, kolik Alt na webech najdete.

Avatar

Autor komentáře: Pepa Kokes

Datum vložení: 29.3.2001 22:59:46

Jeden pomerne zasadni duvod pro vypinani obrazku je existence pripojeni placenyho podle objemu prenesenych dat. Kdybych byl na necem takovym, tak si sakra rozmyslim stahovat i obrazky, ktery k nicemu nepotrebuju...

A pokud jde o flash/Javu atd. - dokud to nebude absolutne nezbytne nutny, coz doufam nebude nikdy, tak to na vlastnim pocitaci nezapnu. Leda tak na cizim :-)

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kucera

Datum vložení: 30.3.2001 10:04:47

Trochu mi neni jasna vase averze proti FLASHi - animace vytvorene ve FLASHi zabiraji ve srovnani s animovanym GIFem az nekolikrat mene mista (zejmena jednoduche animace, chtel bych videt toho, kdo by delal prezentaci v GIFu).

Ale primlouvam by se za zapnuti obrazku, to vite, reklamy :o)

Avatar

Autor komentáře: Pepa Kokes

Datum vložení: 31.3.2001 8:38:30

Proti FLASHi jako takovymu zadnej zasadni duvod nemam a celkem klidne bych ho i pouzival. Ale naprosto zasadni a nezmenitelny vyhrady mam vuci ActiveX a Jave - a VSECHNO, co se realizuje necim podobnym, automaticky vypinam a nehodlam zapnout, dokud se tomu budu moct jakymkoliv zpusobem vyhnout...

Ja nastesti nejsem na pocitany lince, takze obrazky zapnuty mam. Ovsem s odfiltrovanou reklamou :-). Uvadel jsem jen duvod, proc chapu, ze nekdo muze chtit mit obrazky vypnuty.

Avatar

Autor komentáře: Jerry III

Datum vložení: 9.4.2001 23:51:52

Ja naprosto nechapu lidi co nemaj radi Javu nebo ActiveX. Operacni system si nainstalujou, drtivou vetsinu aplikaci taky a kod z webu ne? Pritom cokoli co bezi z lokalu je sakra nebezpecnejsi nez kod v prohlizeci ... A Java aplety nebo ActiveX objekty nejsou nic jinyho nez "aplikace" instalovana automaticky ... ja mam osobne radsi stranku co ma navigaci v kodu (nebo skriptech) nez stranky co se natahujou pri jakykoli zmene (rozbaleni menu a tak) jen proto, ze autori maj averzi proti kodu ...

Avatar

Autor komentáře: a a

Datum vložení: 28.5.2008 11:14:27

Flash pro hry a tak je bezva ... Ale delat informacni web ve flashi je des obzvlast pro uzivatele. - problem s navigaci, book-marky ... - pokud mne zajima nejake info, tak muzu tak akorat udelat PrnScr A co se tyce reklamy, tak mne ukrutne micha vsechno co se hybe ... a proto ve svem FFoxu blokuji obrazky i pluginy pro zobrazovani vektorovych animaci ... (A od chvile, kdy jsem zacal pouzivat NoScript na blokovani JS, naviguji na svem broadbandu neuveritelnou rychlosti) A je to tak, ze weby postavene na flashi a obrazcich jsou mizerne - z pohledu informacni hodnoty ... ono je to hezke, ono se to blyska ...ale clovek, krome estetickeho dojmu toho moc neziska ....takze, kdyz je vynecha, tak o moc neprijde ... A kdyz chci parit, tak si probrowsim nejakou GameZonu v MS IE ...

Avatar

Autor komentáře: Jan Kalíšek

Datum vložení: 9.4.2001 15:02:17

Trochu mi schází ještě jedna úroveň diskuse o krok zpět a to úvaha, kdo bude vlastně návštěvník mého Webu a co na něm bude hledat. Většinou je nejvýznamnějších cílových skupin několik a upoutat rychle musím každou. Nevěřím proto příliš na jednoduché univerzální recepty.

Také nesouhlasím s názorem, že ve světě je Web zejména reklamní médium. Stává se prostředkem přímé komunikace s KAŽDÝM návštěvníkem a tedy komunikačním médiem. Bez dobrého porozumění každému návštěvníkovi jde o střelbu naslepo a vyhazování peněz.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 9.4.2001 15:24:14

Naprosto s vámi souhlasím :-) Také mi v článku schází větší hloubka pohledu a také nevěřím na jednoduché univerzální recepty.

Jenže tohle není vyčerpávající studie na téma webové strategie, ale článek pro webzin, prakticky limitovaný pár kilobyty. Psal jsem ho nikoli jako studijní skripta pro studenty markentingu, ale jako praktickou radu pro ty, kteří se ještě vůbec nenaučili web používat. Některým z nich snad pomůže.

<<Také nesouhlasím s názorem, že ve světě je Web zejména reklamní médium.>>

Také s tím nesouhlasím a v článku se nic takového nepíše.

Avatar

Autor komentáře: tomik

Datum vložení: 7.9.2001 18:13:26

nejen ze z hlediska standardu je alt povinny, ale take neni hezke zapominat na kolegy kteri browsi napriklad v linksu ci lynxu :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz