Vstupní stránka, neboli „homepage“ je výkladní skříní vaší firmy. Právě ona rozhoduje o tom, zda se návštěvník zastaví, aby si podrobněji prostudoval vaši nabídku. Její obsah a grafická úprava může mít i rozhodující vliv na to, z kolika návštěvníků se stanou vaši budoucí zákazníci. Jaký by tedy měl být její obsah? Co především sem patří a co ne?

Prodáváte své zboží, nebo svou firmu?

Jistě to znáte také. Zabrousíte na titulní stránku nějakého firemního webu a přes polovinu obrazovky zabírá logo a název firmy. Někdo si dokonce plete web s telefonním seznamem a celá vstupní stránka je věnována jen adrese a dalším kontaktním údajům. Zbytek obsahu je skryt za více či méně nenápadným navigačním menu.

Takto pojaté stránky jsou již předem odsouzeny k neúspěchu. Návštěvníka totiž bude zajímat kdo jste až v okamžiku, kdy začne vážněji uvažovat o tom, že si od vás něco koupí. A aby o tom začal vůbec uvažovat, musíte ho nejprve pro svou nabídku získat. Navíc ho musíte získat rychle. Pokud se vám to nepodaří během několika vteřin, další šanci už nedostanete.

Zdůrazňujte přínos pro zákazníka, ne parametry výrobku

Co tedy zdůraznit na vstupní stránce? Odpověď je jednoduchá: výhody vaší nabídky pro zákazníka. Popis či výčet parametrů nemůže nahradit přínosy. V první chvíli návštěvníka nezajímá, že nábytek, který prodáváte, je z pravého dřeva a všechny skříňky mají stejnou výšku. Zajímá ho co získá, když si váš produkt či službu koupí.

Prodáváte nějaký výjimečný výrobek? Unikátní navigační systém do auta? Skvělé! Zdůrazněte, že zákazník již nikdy se svým autem nezabloudí. Že dopravci ušetří v průměru 10% času a pohonných hmot nutných k dojetí do cíle. Technické parametry systému, jeho cena, podrobný popis a jak vlastně pracuje, patří v tomto případě až na další stránky.

Zdůrazněte svou konkurenční výhodu

Nabízíte všeobecně rozšířené zboží? Pak je ještě důležitější, co zákazník získá nákupem právě od vás. Prodáváte-li pračky, kupuje si váš zákazník ve skutečnosti snadno, rychle a dobře vyprané prádlo. Jenže to už zákazník ví a navíc si totéž si může koupit v obchodě 100 metrů od svého domu. Nemá tedy smysl to zdůrazňovat na titulní stránce.

V takovém případě zdůrazněte svou konkurenční výhodu. Může si váš zákazník vybrat z katalogu obsahujícího více než 500 modelů praček? Pomůže mu ve výběru chytrá webová aplikace, ve které jednoduše odpoví na několik otázek a dostane seznam praček šitý přímo na míru jeho požadavků? Máte výraznou akční slevu na pár vybraných modelů? Dostane každý váš desátý zákazník prací prášek na půl roku zdarma? Výborně, to vše jsou vaše výhody! A jenom těmi máte šanci návštěvníka zaujmout.

Co když má vaše firma příliš široký záběr

Je možné, že má vaše firma opravdu široký záběr. Jak potom dostat celé spektrum výrobků, služeb a výhod na omezený prostor titulní stránky? Řešení je překvapivě jednoduché. Nijak! Kde je psáno, že váš web musí mít pouze jednu vstupní stránku?

Vytvořte tolik vstupních stránek, kolik máte klíčových výrobků a služeb. Každou z nich pak samostatně zaregistrujte do webových katalogů a vyhledávacích služeb. Na implicitní stránce své domény pak jako hlavní výhodu zdůrazněte právě šíři svého záběru a komplexnost služeb. A stejnou, ne-li větší pozornost věnujte perfektně vyladěné navigaci, aby se u vás návštěvník neztratil.

Na své různé vstupní stránky nezapomínejte při propagaci. Používáte-li proužkovou reklamu, směrujte zájemce vždy na adekvátní stránku. Stejnou péči věnujte odkazům, které zveřejníte v klasické inzerci, či které jsou součástí vašeho e-mailového podpisu.

Shrnutí

  • Prostor na vstupní stránce firemního webu je omezený plochou i časem načítání a je důležité, aby na něm na první pohled vyniklo to, co má.
  • To co chcete na vstupní stránce zdůraznit, musí být čitelné maximálně do 10 vteřin od otevření stránky. Pozor na dlouho se načítající obrázky a na malá okna prohlížečů.
  • Firemnímu logu a názvu věnujte maximálně jeden až dva centimetry horního okraje každé stránky.
  • Kontaktní údaje jsou důležité, ale patří na samostatnou stránku, dostupnou přes všude viditelný odkaz. Na vstupní stránce nemají co dělat.
  • Přijde-li návštěvník na vaše stránky, již přibližně ví, čím se zabýváte. Zdůrazněte tedy hlavně svou výhodu oproti konkurenčním nabídkám.
  • Podrobnější informace pro vážné zájemce nabídněte až na dalších stránkách. Podmínkou samozřejmě je perfektně vyladěná navigace, aby se k nim každý snadno a rychle dostal.
  • Pro víc různých klíčových výrobků a služeb vytvořte i více různých vstupních stránek a propagujte je zvlášť.

Přeji vám hezký den.

Starší komentáře ke článku

Pokud máte zájem o starší komentáře k tomuto článku, naleznete je zde.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět