Starší komentáře ke článku: DMS a SMS - mikroplatby také pro webmastery

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Kim Sullivan

Datum vložení: 13.4.2006 3:56:52

Název článku mi přijde trochu zavádějící, čekal jsem přehled o tom jaká je situace na trhu s mikroplatbami pro webmastery, a přitom jde o v podstatě o recenzi služby SMSden.com (což by měl DMSN název reflektovat). Pan Vícha sice píše že jsou k dispozici tři systémy SMS mikroplateb které umožňují platit poskytovatelům za obsah na WWW, které jsou ty druhé dvě už ovšem neříká.

Avatar

Autor komentáře: John Deere

Datum vložení: 13.4.2006 6:59:17

Znám další společnosti které SMS platby nabízejí (například ATS Praha, ComGate), ty ale neposkytují podporu webmasterům ani podobné nástroje jako SMSden. Takže si asi autor vybral systém, který je pro něj nejpřístupnější a ten popsal. Nevidím na tom nic špatného - aspoň to budou mít ostatní jednodušší.

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 13.4.2006 10:32:06

No na tom, ze autor popsal jen jeden produkt, taky nevidim nic spatneho, ale stejne jako prvni prispevek si myslim, ze nazev je zavadejici - proc proboha vubec zminuje DNS, to je v tomto kontextu uplne irelevantni. Take bych cekal spis nejaky prehled s tim ze recenze budou nasledovat pozdeji, protoze podobnych systemu, jako ten popsany je vice.

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 13.4.2006 10:57:59

Ta zmínka o dárcovských DMS je v článku pouze pro úplnost. Máte ovšem pravdu o tom přehledu, ten je žádoucí a mohl tvořit úvod (viz. takové názory i zde). No, už se stalo. Děkuji za připomínku.

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 1.2.2009 17:54:27

Chtěl jsem se jen zeptat kolik se dá sms zaplatit nejvíc?

Avatar

Autor komentáře: Joker

Datum vložení: 13.4.2006 7:58:35

Myslím, že důvod pomalého rozšíření není neochota návštěvníků platit (nakonec to záleží spíš na webmasterovi), ale obrovské náklady na každou tu transakci. Překvapilo mě, že v článku se o tom vůbec nepíše. Ve skutečnosti příjemce dostane jen malou část z ceny té SMSky. Za prvé je potřeba odečíst DPH a za druhé i z toho zbytku většinu spolkne provozovatel. Takže za 3Kč SMSku dostane majitel webu kolem 0,60Kč, za 79Kč dostane kolem 33Kč. Při takovýchhle cenách není divu, že rozšíření je minimální.

Avatar

Autor komentáře: dvorix

Datum vložení: 13.4.2006 8:55:01

Naprostý souhlas, děkuji za doplnění. Nechápu proč o tom nejpodstatnějším není v "recenzi" ani čárka. Ještě bych přidal mírnou skepsi k placení přes SMS. Je to jednoduché a asi funkční. Ale nepoužitelné pro lidi s firemními kartami (např. já a moje manželka :-))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 13.4.2006 9:03:55

Proč by to mělo být nepoužitelné pro osoby s firemními kartami? Záleží přeci jen na tom, jak má vaše firma svůj systém nastaven - může nechat SMS stejně snadno zakázat, povolit i omezit na předem určený seznam služeb ;-)

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 13.4.2006 10:47:08

No ono je to s tema cenama kapku slozitejsi. Pravdou je, ze uzivatel takove platby dostane zhruba ty podily, ktere zminujete, ale neda se jednoduse tvrdit, ze vsechno ostatni spolkne kdosi "nenazrany", resp. je jich po ceste vic. Z jakesi smernice EU plyne, ze kdokoliv vybira prostredky na sluzby v budoucnosti, poskytuje vlastne bankovni sluzby a s tim souvisi prislusna porce pakarny (zakladni jmeni v stovkach milionu ap.), nasledne na to vsechny staty prijaly pravni upravy, kdy tzv. mikroplatby jsou mozne jen velmi omezene forme. Proto take vetsina predchozich systemu (fazole aj.) zanikla. Aby platba pres SMS nespadla do stejne kategorie, je nutne spravne oddelit DPH a to se v pripade predplacenych kartet vybira vlastne 2-krat, jednou platite 22% z ceny predplacene karty a podruhe 22% kdyz z te karty platite pomoci takoveto premium SMS. Takze prvnim nenazranym v rade je stat, diky imbecilnimu zakonu, protoze dan je "docela" vysoka. Dalsi nenazranec je operator, aby to mel jednodussi, rozhodl se uctovat vsem stejne, tedy platba je stejna i v pripade post-paid karet, kde si druhou dph nechava operator sam. A jeste k tomu pridava dalsich cca. 20% pro sebe. Takze uz jsme zhruba u te castky 45%, opravdovy provozovatel systemu si pro sebe nechava jen zhruba 10%, takze koncovy podil je takovy jaky pisete. A vsichni po ceste se divi, ze to lidi moc nepouzivaji a vetsinou krouti hlavou, proc v takovem japonsku podobna sluzba zaziva masovou oblibu. Tam ale koncovy uzivatel dostava zhruba 93%, tedy podobne jako v pripade platby kreditni kartou. Zatracena nenazranost...

Avatar

Autor komentáře: DavesMan

Datum vložení: 14.4.2006 10:36:35

pro upřesnění 19%. jinak, když kupuju kredit, zaplatim 500,-, z toho je 95 Kč DPH a 405 Kč pro operátora. Jenže, na telefon je mi připsána celá částka 500,- a ne 405,-. DPH se "připočítává" po každé transakci - řekněme obyčejná SMS za 2 Kč mi z kreditu strhne 2,38 Kč. Takže je to stejný, jako kdyby po každé SMS ke mně přiskočil malý "Oskárek", vybral cash a dal mi daň. doklad na 2 + 0,38 Kč. Žádný znevýhodnění předplacenek oproti paušálům fakt nevidím...

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 13.4.2006 11:45:30

V době od 11.00 až 11.40 hod. se mi nedařilo testovat funkci zpoplatněné stránky "Aktivujte odkaz", který je uveden v článku. Server přes který je odkaz veden, se nehlásil... Dopoledne vše fungovalo OK. Takže tímto výpadek omlouvám.

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 13.4.2006 16:02:19

Už je testování po menší odmlce v pohodě. Jednak přes uvedený kód a heslo. A rovněž přes mobilní telefon.

Avatar

Autor komentáře: Erix

Datum vložení: 14.4.2006 1:16:43

Tak ted to zase nefunguje. Pise to: Je třeba provést upgrade databáze, kontaktujte administrátora webu.

Avatar

Autor komentáře: autor

Datum vložení: 14.4.2006 8:37:12

Už by vám to mělo otevírat testovací placený odkaz. Právě jsem to zde zkoušel.

Avatar

Autor komentáře: Jan Hřebabecký

Datum vložení: 13.4.2006 19:23:45

Na zadost pana Vichy jsem zde abych odpovidal na pripadne konkretni dotazy ke sluzbe, takze je na me muzete smerovat. Jan Hrebabecky - SMSden.com

Avatar

Autor komentáře: Adam

Datum vložení: 14.4.2006 0:03:07

jaka je prognoza na snizeni danoveho zatizeni techto plateb a snize podilu operatora?

Avatar

Autor komentáře: Jan Hřebabecký

Datum vložení: 14.4.2006 23:09:03

Takto... panuje nazor, ze by kartami mohl zamichat nove prichozi Vodafone, uvidime, zda se tak skutecne stane. Pokud se vsak ani jeden z operatoru "neutrhne" tak nelze zvyseni provizi ocekavat.

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 14.4.2006 8:33:57

Může nastat situace, že chci přemístit již zřízeného SMSden - Clienta na jiný web (z různých důvodů). Budou potom zpoplatněné dkazy, které jsem předtím na internetu umístil, dále fungovat. Nebo musí dojít k upgrade všech souborů klienta?

Avatar

Autor komentáře: Jan Hřebabecký

Datum vložení: 14.4.2006 23:10:33

Pokud to bude na stejne domene, pouze zmenite server, neni problem. Pokud to chcete presunout na jinou domenu, nastane problem jen tehdy, pokud mate zpoplatnene stranky vlozeny s absolutne psanou URL... jinak problem rovnez nevznika.

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 16.4.2006 20:17:32

Takže tato relativní adresa by byla v pohodě: ../../index.php

Avatar

Autor komentáře: Jan Hřebabecký

Datum vložení: 25.4.2006 23:38:55

ano, presne tak

Avatar

Autor komentáře: Michal Vávra

Datum vložení: 16.4.2006 13:15:52

Dobrý den, plánujete rozšíření plateb také pro ostatní státy EU? Jaký je podíl operátorů v ostatních zemích? Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Jan Hřebabecký

Datum vložení: 25.4.2006 23:43:09

Nyni jsme rozsirili pusobnost o Slovensko, dalsi zeme budou, ale zatim neni mozno urcit presnejsi datum spusteni (je to dosti financne nakladne)

Avatar

Autor komentáře: Vašek

Datum vložení: 22.4.2006 18:45:01

Tedy ptám se zde, jak je to v případě, že SMSden server odstřihne zpoplatněný odkaz. Může se to stát z různých důvodů. Potom můj čtenář bude posílat SMS a platit zbytečně. Může k takové situaci dojít. Jak je to ošetřeno?

Avatar

Autor komentáře: Jan Hřebabecký

Datum vložení: 25.4.2006 23:45:43

Jak jsem jiz napsal nize. Je zajisteno, ze pokud je odkaz odstrizen a to treba z duvodu: - poruseni podminek - technicke nefunkcnosti - vypadku serveru SMSden nebo klienta a podobne Vyzva k platbe (k zaslani SMS) se ani nezobrazi a to v zadnem z uvedenych pripadu.

Avatar

Autor komentáře: Vašek

Datum vložení: 19.4.2006 11:28:16

Jak je to, prosím, se spolehlivostí SMSden. Není to totiž žádná sranda. Dostanu od serveru e-mail o povolení placeného odkazu. Dám jej na svůj web... Jenže, co když za nějaký týden SMSden odkaz vypne. Lidé budou posílat SMS zprávy, zaplatí, ale PLACENÝ odkaz se jim neotevře. Jaká je tedy jistota. Nemělo by to být nějak smluvně ošetřeno?

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 19.4.2006 13:15:57

Určitým garantem jistoty je, že SMSden má na zpoplatňování obsahu a další služby, uzavřené smlouvy s T-Mobile, Oskarem, Eurotelem. Takže obávat se nějakého vypnutí odkazu je myslím zbytečné. Lépe by ovšem odpověděl p. Hřebabecký. Měl jste svou otázku dát do předmětu: Odpovědi

Avatar

Autor komentáře: Jan Hřebabecký

Datum vložení: 25.4.2006 23:42:18

Zde je vyhodou, ze veskera spolehlivost zavisi na spolehlivosti serveru nasich klientu (tedy treba na Vasem serveru). To je umozneno prave aplikaci SMSden client, ktera vse zpracovava nikoli u nas na serveru SMSden, ale u Vas, na klientskych serverech (i presto, ze kombinace slov klientsky server je podivna, je to tak :-) Pokud by nahodou nastal vypadek sluzby SMSden je zajisteno, ze se vyzva k platbe ani nezobrazi. Za dvouletou historii jsme vsak nezaznamenali vypadek delsi nez 20 minut a vypadky tohoto typu byly pouze co ja vim dva.

Avatar

Autor komentáře: Vašek

Datum vložení: 7.5.2006 15:18:39

Jaká je nyní průměrná doba schválení placeného odkazu pro webmastera, která mu přichází e-mailem? Mně se pohybuje v rozmezí 1-2 dny? Máte někdo jiné zkušenosti? Od května nyní můžeme poskytovat placcené SMS i na Slovensko, dostal jsem to e-mailem. Zdravím všechny!

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 9.5.2006 8:07:20

1/ Schvalování placených odkazů trvá na serveru nyní (aspoň minulý týden tak tomu bylo) 1 den. 2/ Ano, máte pravdu fungují již platby ze Slovenska a registrace pro klienty ze Slovenské republiky. Modifikace programu SMSden client 4.0 s podporou plateb ze Slovenska je k dispozici ke stažení do vašeho SMS-clienta na adrese: www.smsden.com/update/smsden_client_4.0.zip

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz