Starší komentáře ke článku: E-shop = konkurenční výhoda?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jarin

Datum vložení: 15.1.2002 10:16:44

Pane Hrazdilo,

kdo jste, že se cítíte povolán radit podnikatelům, zda má nebo nemá cenu postavit shop. Ukažte se, kolik těch obchodů vedete, pane poradče?

V ČR je zatím jen málo lidí, od nichž by nebylo troufalé se podepsat pod podobný článek. Věřil bych Hlavenkovi, Lukačevičovi, Staňovi ... a další už nevím. Zdeňka Hrazdilu neznám.

Avatar

Autor komentáře: Zdenek Hrazdila

Datum vložení: 15.1.2002 11:20:58

Dobrý den Jarine,
obávám se, že i poradenství je otázkou nabídky a poptávky. Je pravda, že se pohybuji spíš v kamenných obchodech a píšu články do tištěných periodik, ale to není na internetu trestné, že ne? :)

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Jurecek

Datum vložení: 15.1.2002 10:43:44

..vy opravdu stavite programovani, neboli navrh a programovy vyvoj elektronickeho systemu nakupovani na pozici banalni??
Pak se taky nemohu divit, ze tento clanek je takovy jaky je.
Vidim zde fakt, ze hodne mlzite teoretickymi pojmy a smysl clanku.... kde je?
Je prece naprosto prirozene, ze nejake "ranni rohliky" nelze prodavat pres Internet bez zajisteni rychleho a spolehliveho transportu k zakaznikovi....

Ja narozdil od Vas vidim velke moznosti prave v tom navrhu elektronickeho obchodu. Ovsem ne jako aplikaci, ktera umi jen radit zbozi podle ceny, vkladat do kosiku a posilat objednavku e-mailem. Takove reseni udela mozna skodu... Hovorim o robustnim informacnim systemu vyuzivajici automatizovane a dynamicke zpracovani. ..a to Vy pokladate za banalni - krom toho, pokud je tento software velmi dobre vyvinut, muzete jim produkovat dalsi *vedlejsi* prijmy.. to uz je veci marketingu, ale dulezite je, mit dobry zaklad, na cem stavet.

Kdysi jsem na Internetu videl stranky knihkupectvi.. pekne udelany popisky knih, strucny abstrakt, fotka obalu a kdyz jsem si chtel objednat, ukazal se mi pod sebou seznam vsech knih, kde u kazde byl checkbox (zaskrtavaci policko) a pole "pocet".
Na te same strance jsem mohl zapsat adresu a odklepnout "OK".

Takze tady mate priklad (ktery mi v clanku chybi!!!), jak mohu podnikat na Internetu s knihami (neboli je prodavat). A pristi mesic pribudou dalsi 3 knihy.... za rok jich bude treba 150 celkem a v tomto systemu si pak objedna jen skutecny nadsenec. Bohuzel, v teto prodejne neslo o nejake klenoty. :)
Takze rozhodne netvrdte, ze vytvoreni elektronickeho systemu je banalni zalezitosti, kdyz to neni pravda.

O problematice zasilani, platbe za zbozi atd. se mnoho diskutovalo pri projednavani zakonu o elektronickem podpisu..

Avsak souhlasim, ze prirozene je nutnost si rozmyslet, komu chci neco nabidnout...

Inu, unikla mi pointa, tot vse. :)

Avatar

Autor komentáře: Zdenek Hrazdila

Datum vložení: 15.1.2002 11:02:13

Dobrý den,
chápu vaši obranu řemesla, které umíte, ale dodávka systému je pro mne (markeťáka) adekvátní objednávce regálů do kamenného shopu. Chápu, že to bude něco stát a vyberu si takové provedení a design, aby to umocnilo vzhled obchodu a bylo to praktické. Tím nijak nedegraduji programátora či truhláře, nebo ano? Celý ten článek je o tom, že důležitý je podnikatelský záměr, vlastní realizace je až na druhém místě a je vhodná jen v případě, že jsem na 200% přesvědčen, že to má smysl a naději na úspěch...

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Jurecek

Datum vložení: 15.1.2002 12:05:55

No vidite.. Vcelku mne nenapadlo, ze by nekdo mohl mit na vec takovy nazor.. :-)

Jen mi pripada, ze vlastni reseni (vyber, vyvoj, nakup, testovani... a vsechno kolem jako treba doplnkove funkce "na miru") elektronickeho obchodu stoji nejak moc v pozadi. - to jsem nepredpokladal, ba naopak bych to bral jako konkurencni vyhodu.. viz priklad z jineho soudku: na mobilmanii.cz muzete uz porovnavat vedle sebe 3 mobily! ..pred tim jste mohl u nejake konkurence porovnavat 2. ;)

Asi mne nadpis Vaseho clanku uvedl v mylne ocekavani.

Na tema podnikatelsky zamer a miru presvedceni by se mohla strhnout silna polemika.. avsak zde, na INTERVAL.CZ k tomu myslim nedojde.

Avatar

Autor komentáře: Jadrny Martin

Datum vložení: 15.1.2002 13:20:06

Autor má podle mě absolutní pravdu ... Důležitější je promyšlená marketingová strategie (co, komu, jak, kolik .... prodám) Technické řešení tohoto problému lze dnes v pohodě zakoupit na klíč popřípadě sehnat schopné lidi a samostaně vytvořit. Jedno pořekladlo trvdí že "Vyrobit dnes umí každý, ne už tak prodat"

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 29.7.2002 21:37:17

Sám jsem šéfem vývoje jednoho projektu který je zaměřen na CRM ( řízení vztahů se zákazníky ) a mohu směle říci, že zákazníkům je úplně fuk, co používají. Důležité je to, zda to funguje. Programátor zůstane programátorem, který musí kvalitně udělat svojí práci. Ani sebelepší technologie nic nezmůže, když nefunguje marketing, protože pak vlastně ani nejsou peníze na dobré programátory:-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz