Starší komentáře ke článku: esso

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: vincent

Datum vložení: 4.8.2004 11:29:38

celkem podarene, hlavne kod, u podlkladu hlavicky je videt jak je seskladan a to kazi dojem, celkove je design na muj vkusd az moc strohy...
k polozkam v menu bych nedaval sipky, budi to dojem (aspon u mne) ze ma nasledovat jeste nejake popup podmenu (proste bych jen zmenil barvu)
a mozna bych omezil sirku celeho webu (max-width) na 21nicce je uz radky pekelne dlouhe a proc omezovat majitele modernich prohlizecu, jen proto, ze to zatim majoritni "taky" browser neumi :)

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 4.8.2004 13:02:19

je to pěkné co se kódu a spol. týče. Jedině ta grafika mě tam drobek pokulhává, ale jak už bylo mnohokrát řečeno každej na to má svůj názor, takže asi nejde udělat univerzální návrh pro všechny :)

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 4.8.2004 13:03:02

omlouvam se za off-topic ale nedalo mi to. S plaváčkovým komentářem se budeme setkávat teď pořád nebo to je jen dnes?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.8.2004 13:58:35

Pokud bude mít Plaváček čas a komentáře kladný ohlas, pak budou pravidelné (doufám ;-)

Avatar

Autor komentáře: Siris

Datum vložení: 4.8.2004 15:34:34

Takze pribyl externi redaktor :-)).

Jinak mi to napoprve moc nedoslo, takze jsem hledal jakou s tim ma Plavacek souvislost...:-)), pak mi to ovsem doslo...mozna bylo moc rano.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.8.2004 19:41:16

Dám šanci každému, kdo mě trumfne ve slohu ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 4.8.2004 21:12:56

Priznam se, ze ani me to hned nedoslo (a to uz je skoro poledne) a ponekud ve me hrklo, ze by mohlo jit o Plavackovo dilo (tedy, neni to spatne, ale od Plavacka mi to prislo dosti podprumerne).
S tim uvodnikem je to ovsem dobry napad, gratuluji.

Ale k veci: Kod vypada uhlazene a semanticky spravne, na prvni pohle mi prijde, ze ani zobrazeni bez stylu by nemelo byt problemem. Rovnez kontextovy title, existence tiskoveho stylu a moznost zmeny velikosti pisma jsou jasnym plusem. Docela vtipne mi prijde, ze se spolu s tim se meni i velikost horniho loga, ktere je ciste textove, ale na prvni pohled pusobi jako graficke - ovsem pak mi zase trochu unika, proc autor u toho nizsiho loga pouziva v podtitulku pro zvyraznene inicialky grafiku (u loga samotneho to chapu, pokud trva na tom "plastickem" efektu a stinu).

Jak uz zde zminili predchozi kritici, slabsi strankou tohoto webu je grafika. Hrany by si zaslouzily vyhladit, u toho nize polozeneho loga bych pak zvysil hloubku barev, je videt rastr. Trochu neesteticky vsak pusobi to, ze na uvodni strane je totez logo dvakrat (i kdyz inverzne provedene), myslim, ze je to zbytecne.
Naopak sipka v polozek menu mi nevadi, ve me spise evokuje dojem, ze jde jen o jakysi symbolicky ukazatel na vlastni obsah, coz byl, predpokladam, autoruv zamer.
Ovsem souhlasim s tim, aby sirka radky byla nejak omezena, pri roztazenem okne na velkem rozliseni je to opravdu neprijemne na cteni, i kdyz je zkladni font zvolen prijemne veliky (v cemz se zrejme neshodnu s mnohymi milovniky roztomilych designu s pidi-liliputimi pismenky :-)

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 4.8.2004 20:10:57

taky pevně doufám v práci je to příjemný relax :) a třeba už se tu pak nebudou objevovat weby, které nestojí ani za kritiku...

Avatar

Autor komentáře: Adam

Datum vložení: 4.8.2004 16:00:52

grafika mi přijde nenápaditá a příliš jednoduchá. Kód pěkný. Co mi ale opravdu vadí jsou v poslední době stále populárnější obrovské odkazy na všemožné validátory, je to naprosto prázdná sebeexhibice ve stylu "podívejte na mě, jsem hustej, mám to všechno striktní", validní a funkční kód by měl být samozřejmostí, nutnou pro samotný chod stránky zobrazující se všem a vždy. 99% návštěvníků vůbec nezajímá, jakou technologii používáte a dost možná ani nevědí, co to w3c nebo css je, vadí mi, když někdo umisťuje na své stránky vizuálně velmi výrazné buttony, linky atd, které nemají žádnou obsahovou ani navigační funkci, kolik lidí na podobný odkaz asi klikne??

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 4.8.2004 21:16:55

S temi odkazy na validatory s vami souhlasi. Jeste prijatelne mi prijde, kdyz se vyskytuji na strance nejakeho webdesignera nebo blogu o webu. A kdyz uz to musi byt, tak at jsou nekde hodne stranou/dole, male a nenapadne jako puticky :-).

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 5.8.2004 15:46:56

ale na druhou stranu se par lidi dozvi, ze je neco jako validni kod :), mozna kdyby se to bralo jako osveta tak ano, ale jinak bych to take nedaval a nebo hodne nenapadne

Avatar

Autor komentáře: Kajman

Datum vložení: 4.8.2004 16:04:31

Na skolni casopis a vek autora, vytecne stranky. Na vzhledu mi snad jedine nesedi ty bile okraje (padding || margin?) kolem te oranzove hlavicky.
No, z obsahu mi nejde odkaz na "Tema: stastie".
Jen kdyz vidim vsude ty koncovky htm, tak jsem premyslel, jestli alespon pouzivaji
directivu #include. (No, to spis z toho duvodu, ze hodne mych del musim upravovat a nedelam je hnedle tak dobre jako autor, tak se snazim mit kazdy kod vzdy jen na jednom miste.)
Tak preji hodne dalsich zajimavych clanku.

Avatar

Autor komentáře:

Datum vložení: 5.8.2004 15:37:00

Tyhle kurvy nema cenu komentovat...

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 5.8.2004 17:06:05

IP adresy autora tohoto komentáře vedou na Ministerstvo životního prostředí. Ti tam musí mít kulturu vyjadřování :o)

Avatar

Autor komentáře: xdeimosx

Datum vložení: 5.8.2004 18:44:28

Niekto si zamenil nazov ropnej spolocnosti (a ti su fakt bad boys) s nazvom casopisu :)

Avatar

Autor komentáře: xdeimosx

Datum vložení: 5.8.2004 18:44:31

Niekto si zamenil nazov ropnej spolocnosti (a ti su fakt bad boys) s nazvom casopisu :)

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 5.8.2004 17:04:38

Tak vidím, že hodně místních dvounohých validátorů, co se tady potloukaj, jsou spokojeni, že vidí (téměř) čistý kód. Svědčí o tom i výrazné info ve spodní části. Ale tím to končí.

1) Jen někteří si všimli, že grafika je příšerná (toto konstatování píšu jen proto, že autor ve spodní části uvedl funkci webdesigner!!!!)

2) Informační hodnota webu je prakticky nulová. Prohlédl jsem si těch pár textových stránek, které nemaj žádnou logickou strukturu a musím konstatovat: Proč tyto stránky?

....

Škoda slov. Nulový, bezinformativní web je super jen proto, protože je validní...

Tento komentář neberte jako snižování důležitosti validního kódu. Ten je bez diskusí na předním místě při tvorbě webu.

Autorovi stránek se omlouvám. Tato kritika je směřována k těm, co nevidí stránky jinak než přes jejich kód. V každém případě máte dobré předpoklady v oboru uspět. Abych jen nekritizoval, dám radu: pokuste se stránky vytvořit v teamu (1 - někdo, kdo navrhne logickou strukturu informací, 2 - grafik, 3 - programátor, 4-? - team doplňující informace)...

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 5.8.2004 17:16:49

Omluva: kód není téměř čistý, ale je čistý...

Avatar

Autor komentáře: komentator

Datum vložení: 8.8.2004 7:48:29

<I> Tento komentář neberte jako snižování důležitosti validního kódu. Ten je bez diskusí na předním místě při tvorbě webu. </I> <<<<< ???? ... VYSVETLI TVOJ POSTOJ ... KTO TI TOTO POVEDAL? UZ SOM TO SPOMINAL DOLE ALE NIEKEDY TO S TOU VALIDITOU NIEJE AZ TAK JEDNOZNACNE ... TO ZE JE STRANKA VALIDNA ZNAMENA LEN JEDNU JEDNINU VEC .. A TO, ZE V KAZDOM BROWSERY VYZERA INAC :-))

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 8.8.2004 19:06:55

To co tady píšeš, jsem si myslel přibližně před 3-mi lety... Ono to jde. Mnohdy je to dost pracné, ale cesty ke shodnému zobrazení existují.

(pozn.: pokud nebudeme hledat shodné zobrazení mezi LYNXem a např. IE :o)

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 5.8.2004 18:20:53

Plně souhlasím s Alešem.
Furt se tu mluví jen o validitě kódu. Přitom je to to poslední. Validitou by se měl chválit ten kdo udělá složitější stránky, plné zajímavých prvků. Tak primitivní a nezážívný web jako je tento, musí být validní na první pokus.

Není na něm jediná fotka!!!!!!

Pokud se na takovouhle stránku podívám, po 3 vteřinách odcházím o dům dál...... Nezaujme mě na ní vůbec nic.

Jestli v roku 2004 budete hodnotit takovéhle weby jako "pěkné", tak je to skutečně smutné.......Je to průměr v roce 1999.

Avatar

Autor komentáře: borek

Datum vložení: 6.8.2004 8:00:14

Naprosto souhlasím, naprosto nezajímavé, vydržel jsem se na to koukat 5 vteřin.

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 5.8.2004 19:26:03

Kód: Nepochybně dobrá a čistá práce! CSS ukázkový!!

Vizuální podoba: Pro účel, pro který je web určen sice uchazející, avšak jak již zde napsalo více kritiků - dost jednoduché pojetí. A to také proto, že stránka nemá ani jeden obrázek. A ty přece také dělají grafiku! Navíc možností na škole je habaděj.

Uživatelské prostředí: Dost jako sbírka stránek, které toho moc nesdělují. Schází stránky, které umožní interaktrivně vtáhnout do surfování další uživatelé webu. Tedy programátor by měl více ovlivňovat designéra (či své druhé já?), aby to bylo i po této stránce srovnatelné s kvalitou kódu.

Avatar

Autor komentáře: Stanislav Cocuľa - autor

Datum vložení: 7.8.2004 20:16:37

Z Vaších pripomienok som sa ponaučil. Možno ani neviete ale Vy všetci ma učite tvoriť stránky. Čítam Vaše blogy a využívam hacky na, ktoré ste prišli.
Od Vás ovládam pístupnosť, použiteľnosť a v neposlednom rade aj XHTML (ďakujem Martinovi Snížkový za ten dobrý seriál o XHTML 1.0). Všetko čo som sa naučil je z tohoto servera a výborných blogov, ktoré píšu tý ozajstný profesionály (najradšej mám Plaváčkův blábolník).

S tou grafikou máte pravdu. Je to jediná oblasť, ktorá u mňa zaostáva za ostatnými oblasťami. Možno preto, že som nenašiel ten správny program. Mám Fotošopu 5.0, ale tá ja tak profesionálna, že v nej ovládam len tie základné funkcie (Apropo, nepoznáte niejaké stránky o Fotoshope?).

Vysvetlenie ako to je s tým autorstvom:
Ja som len autorom tej kritizovanej grafiky, XHTML kódu, CSS a celkovej štruktury webu. Všetky podklady som dostal na papiery a musel so to prepísať do počítača. Robil som to sám, nepomáhal mi nikto z grafikou a kódovaním (tak to aj vizera :-).

Ďakujem Vám všetkým za úprimnosť. A nezabúdajte čítam Vaše články, tak pokračujte v učení webdesignu.

PS: Robím aj novú stránku školy a určite sa objavý tu na Intervale v Kritike webu. Môžete si pozrieť tú aktuálnu: <a href='http://www.spsbj.edu.sk' target='_blank'>http://www.spsbj.edu.sk</a>. (pozor na duševné zdravie, je to tabuľkový web!)

Stanislav Cocuľa alias Cifro

Avatar

Autor komentáře: komentator

Datum vložení: 8.8.2004 7:24:56

... necital som si prispevky pres sebou ale moj nazor je ... hmmm ... ked odhliadnem od zdrojaku tak 2/10 ...
farby su moc divoke, textury ako z roku 1994 ... a vobec cele mi to pripomina prezentaciu z power pointu ... tak nejak sa to vola, nie? ...
... ale hlavne tie farby ...
... fonty su zbytocne velke ... a zda sa mi to dost roztahane ...
... to menu je asi najvacsia divocina, tie cirkovane, bodkovane ciary kazda inej velkosti a farby ... a nejak to na seba nenavazuje ...
... ked som bol na strednej ja tak som im tiez robil prezentaciu ale skoda ze ju zmenili ... dal by som adresku ale nemam zalohu ...
...
tak to je vse aj ked by to bolo na dlhsiu debatu ... vela stastia pri prepracovavani tejto stranky ...
...

Avatar

Autor komentáře: Cifro

Datum vložení: 8.8.2004 18:02:20

Keď by som to mal spočítať tak táto verzia stránok je 3.3. To znamená, že prešla značným vývojom. Spočiatku to fungovalo iba v IE 5.0, keď som spustil IE 5.5 a stránku zobrazil v ňom, úplne sa rozpadla. V tedy som ešte nevedel o W3C a niejakých štandardoch. Mojím učiteľom bol Dušan Janovský a jeho web Jak psát web. Z tohto webu som sa naučil všetky potrebné veci, ale po určitej dobe som začal pocíťovať že, mi to nestačí. No a potom som našiel Interval.cz. A až tu som pochopil, že tvorba stránok nie je taká jednoduchá.

Tým chcem povedať, že stránky <a href='http://www.esso.szm.sk' target='_blank'>http://www.esso.szm.sk</a> je moja pristupná, validná, grafický chudobná :-( prvotina. Predtým som žiadnu takúto stránku na ostro neurobil. Z mojej dielne pochádza ešte aj stránka našej školy (<a href='http://www.spsbj.edu.sk)' target='_blank'>http://www.spsbj.edu.sk)</a>, ale myslím že som to už spomínal.

No takto niejako je to so mnou a mojími vedomosťami z oblasti tvorby <a href='http://www' target='_blank'>http://www</a>. Stále sa učím a učím a učím.

Avatar

Autor komentáře: komentator

Datum vložení: 8.8.2004 7:34:36

... chlapci, vyserte sa na to ... robim pre jednu nemenovanu americku spolocnost ktoru urcite vsetci poznate a moje stranky tiez obcas validne niesu ... este mi za to nikto nikdy nic nepovedal ... zakaznika zaujima ako je jeho stranka zobrazena v tom ci hentom browsery .. a to je vsetko ... co je pre vas dolezitejsie? ... nejake pravidla upravovane w3c su oproti spokojnosti zakaznika zanedbatelne ...
... cele to je len jedna velka haluz ... robte stranky tak ako to viete najlepsie s najlepsim vysledkom a vyserte sa na microsofto&mozillacko&operacko&w3cckarsky blud ...

... takyto nazor som tu este necital :-))

Avatar

Autor komentáře: Cifro

Datum vložení: 9.2.2006 12:24:57

Keď čítam po sebe svoje komentáre, tak sa kútiky úst zdvihajú. Stránku som dávno prerobil a premiestnil na inú adresu. Vzhľad som nazval "The Panther". Nová adresa: http://www.esso.wz.sk Tak čo, aké je to teraz?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz