Starší komentáře ke článku: Firefox - extenze pro brouzdaly

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 1.3.2005 9:51:31

docela mně překvapilo, že hned v úvodu článku, byla zmíněna Opera a nadstavba nad MSIE Maxthon, přižemž jen Maxthon byl aktivní odkaz, což mi připadalo jako jemná reklama na MSIE a to že autor je provozovatel fóra Winárna mně utvrdilo, že to byl úmysl IMHO většina zde zmiňovaných rozšíření jsou zbytečná určená hlavně pro líné klikaču, například extension pro tisk, není jednoduší prostě stisknout CTRL + P než instalovat nějaké rozšíření? a otvírání odkazů přetažením? v porovnání s prostým kliknutím se mi to zdá spíš jako pruda, než návykové vylepšení nejlepší ze všeho je Adblock, ten už taky dlouho používám a nemůžu si ho vynachválit

Avatar

Autor komentáře: Bohumír Bednařík (BoboCop)

Datum vložení: 1.3.2005 10:54:31

Souhlasím s tím, že většina na začátku článku uvedených rozšíření, jsou rozšíření k ničemu. Nevím, jakou verzi Firefoxu autor používá, ale osobně používám verzi 1.0 a v podstatě ani jedno ze zmíněných rozšíření jsem si nemusel instalovat, protože takovou funkčnost už aplikace vykazuje sama od sebe. [b]BlankLast[/b] není potřeba (stačí si to nastavit v možnostech). [b]LastTab[/b] není potřeba (alespoň ne na Windows), protože to tak funguje samo od sebe - je to ostatně standardní chování programů pro Windows. [b]Basics[/b] není potřeba - raději použiju klávesouvou zkratku Ctrl+T. [b]Tab Clicking Options[/b] není potřeba. I bez instalace tohoto plug-inu to Firefox umí sám (neinstaloval jsem a poklepání vyvolá novou záložku). Navíc je to zbytečné, protože opět můžu stisknout Ctrl+T. [b]Close Tab On Double Click[/b] je opět jen pro nějakého myšoida, který neumí stisknout kombinaci kláves Ctrl+F4 pro zavření záložky.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Macich ml.

Datum vložení: 1.3.2005 11:27:23

1. Nikde jsem nepsal, že článek je výhradně pro uživatele verze 1.0. Sám znám spoustu lidí s 0.9.3 a nechutí přecházet a tím jsem se také řídil. 2. Kouzlo Firefoxu je především v jeho možnostech rozšíření a vyhovění uživatelským potřebám. Navíc nikdo nikoho nenutí zmíněná rozšíření instalovat. Na druhou stranu nevidím důvod jen kvůli tomu, že si někdo myslí, že jeho způsob přístupu k funkcím je ten nejlepší, o nich mlčet.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 1.3.2005 16:35:41

Musím súhlasiť s Jiřím, že nie každý používa FF1.0 a klávesnicu na všetko, veď keď brúzdam po nete tak mám v ruke myš a určite je napríklad rýchlejšie dať dvojklik na tab než stláčať alt+f4. A nepresadzujem svoj spôsob používania, každý si zvykne na svoj a ten mu vyhovuje...

Avatar

Autor komentáře: Marek

Datum vložení: 2.3.2005 8:00:31

[b]brúzdam[/b] ??? To má byť čo? A ešte taká moja poznámka k tomu, že nie každý používa FireFox 1.0. Pokiaľ som tak lenivý, že sa mi nechce stiahnuť finálnu verziu a radšej budem používať "beta" verziu, ktorá môže obsahovať ešte závažné chyby, potom si budem len veľmi ťažko sťahovať nejaké pluginy a rozšírenia.

Avatar

Autor komentáře: Petr Tomeš

Datum vložení: 2.3.2005 9:27:50

"Sám znám spoustu lidí s 0.9.3 a nechutí přecházet a tím jsem se také řídil." Uživatelé starších verzí Firefoxu by měli ve svém vlastním zájmu přejít na nejnovější verze, aby mohli používat prohlížeč s dlouhodobě nejnižším počtem, nejméně vážných a častěji řešených bezpečnostních problémů, ale také kvůli lepší stabilitě, odladěnosti, rychlosti a novým užitečným funkcím.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.3.2005 16:16:41

Problém nastává v okamžiku, kdy má někdo starší verzi prohlížeče (a obecně jakéhokoli programu) dobře vyladěnou pro své potřeby a propojenou s řadou dalších aplikací. Pokud pak nová verze nejde jen přeinstalovat přes starou, znamená takový přechod často velmi nemilou událost, která může zabrat třeba celý den - a stejně nemám záruku, že na mém stroji bude nová verze běhat stejně dobře jako stará...

Avatar

Autor komentáře: Swoop

Datum vložení: 3.6.2005 13:43:54

Vtip je v tom, že i když Firefox smažete, a poté nainstalujete novější verzi, nastavení z verze předchozí se zachová..

Avatar

Autor komentáře: Hawkey

Datum vložení: 1.3.2005 17:30:54

[b]Doplnění:[/b] Pro otevírání odkazu v novém tabu stačí jednoduše kliknout na odkaz prostředním tlačítkem (kolečkem) na myši. A pro uzavření tabu stačí kliknout kolečkem na tab, který chcete zavřít. Extenze [b]Super DragAndGo[/b] je také zbytečná protože Firefox to umí i bez toho. Platí pro verzi 1.0

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.3.2005 18:09:35

A když mám na stisknutí kolečka definovánu jinou funkci, nemám myš s kolečkem nebo třeba vůbec nemám myš? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Spendlik

Datum vložení: 7.3.2005 16:08:18

Mam verziu 1.0.1 a tam to funguje ako aj cez menu vyvolane pravym tlacitkom, tak aj kolieckom a potom tiez aj pridrzanim [b]Ctrl pri klikani[/b] na odkaz!

Avatar

Autor komentáře: laci

Datum vložení: 1.3.2005 11:16:24

plny souhlas..

Avatar

Autor komentáře: Jiří Macich ml.

Datum vložení: 1.3.2005 11:28:30

Úmysl to nebyl v žádném případě. Ani si nevzpomínám, že jsem odkazy na některé browsery do článku dával (jen jsem je tuším zmiňoval). Tak jako tak, je to maximálně neúmyslná chyba, za kterou se omlouvám.

Avatar

Autor komentáře: Equica

Datum vložení: 1.3.2005 12:16:38

Vsechny odkaz, ktere me zaujaly ke stazeni vedli nekam mimo nez na update.mozilla.org/.., takze hledani odkazu install zabralo vice casu, nez bylo nutne. No a pak zjisteni, ze zadny z mojich vybranych nefungoval s FF 1.0. Pak je lepsi mlceti zlato...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Macich ml.

Datum vložení: 1.3.2005 12:48:36

Snažil jsem se odkazovat spíše na stránky autorů extenzí, protože na Mozilla Update se nové verze objevují někdy s velkým časovým odstupem. Zejména tam je pak zmíněný problém, že odkaz nevede na verzi rozšíření pro poslední verze Firefoxu. Jinak ale není problém většinu rozšíření připravil pro FF 1.0 manuálně. Stačí stáhnout rozšíření na pevný disk a otevřít jej ve WinRARu. Ve WinRARu, kde se soubor rozšíření načte jako archív, je třeba otevřít soubor install.rdf a upravit maxVersion na 1.0+. Následně se změna uloží a může se jít do Firefoxu, kde z nabídky File vyberete Open File a naleznete si na disku dané rozšíření, které se tak nainstaluje.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.3.2005 12:57:48

1. Odkaz na "Maxthon" (ostatně jako jediný) byl doplněn redakcí a vede na seriál o MyIE2 zde na Intervalu. V čem je skryta ona údajná reklama na MSIE? 2. Zatímco Firefox lze s výhodou provozovat na řadě zařízení, mnohá neumožňují "vyťukat" Ctrl+P nebo jakoukoli jinou klávesouvou zkratku. 3. Možnost označit jakýkoli fragment textu a lehkým popotažením ho poslat do nového okna, kde se otevře jako odkaz nebo hledaný termín v Google či jinde, nesmírně urychluje a usnadňuje práci s informacemi na WWW. Doporučuji vyzkoušet ;-)

Avatar

Autor komentáře: lukas

Datum vložení: 2.3.2005 20:08:23

temer vsechny odkazy otviram tak, ze je pretahnu na tabbed panel (k tomu zadna extension nutna neni), oteviraji se na pozadi, vim ze bych mohl mackat prostredni tlacitko, ale to je namahave.

Avatar

Autor komentáře: lthl

Datum vložení: 1.3.2005 10:00:50

Nevim, proc bych si mel instalovat Firefox a pak shanet kupu pluginu, aby aspon neco umel, kdyz si muzu nainstalovat Operu a mit vystarano. Plivu na Firefox...

Avatar

Autor komentáře: GEDIK

Datum vložení: 1.3.2005 10:34:18

Jsi proste machr, tak se s tim bez nechat vyfotit a neprud tady. Jeste bych doporucil [b]WeatherFox[/b], [b]Download Manager Tweak[/b] a [b]FoxyTunes[/b] Pro lidi neholdujici "imperialisticke" reci se hodi http://www.czilla.cz/doplnky/rozsireni/ ;-)

Avatar

Autor komentáře: Spendlik

Datum vložení: 7.3.2005 16:17:32

Ja sa musim prihovorit za [b]Foxy Tunes[/b]. Ten je fakt skvely!

Avatar

Autor komentáře: elo

Datum vložení: 15.3.2005 14:43:53

oprava, extension sa vola ForecastFox, nie weatherFox

Avatar

Autor komentáře: wiki

Datum vložení: 1.3.2005 11:05:30

no tenhle nazor jsem fakt po precteni clanku cekal. autor clanku zjevne s FF moc dlouho nezije. FF1.0 totiz vetsinu tech feature co maji pridavat zminovane pluginy uz ma v sobe. takze z tohoto clanku je zajimavej akorat: wap browser a podpora gest inak este doporucuji: web developer http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/ prefbar http://prefbar.mozdev.org/ link toolbar http://cdn.mozdev.org/linkToolbar/ a nejdulezitejsi Sage - RSS and Atom feed aggregator http://sage.mozdev.org/

Avatar

Autor komentáře: Jiří Macich ml.

Datum vložení: 1.3.2005 11:31:48

Jak jsem psal již výše, článek nebyl míněn jako materiál výhradně pro uživatele verze 1.0, i když osobně přechod všem uživatelům starších verzí doporučuji.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 2.3.2005 17:24:23

To chápu a chápou to asi i ostatní, problém je však v tom, že to nebylo v článku nikde zmíněno. Já jsem při čtení první půlky článku také jen kroutil hlavou a říkal si, "proboha, k čemu tohle, vždyť to můj FF umí standardně a na těch pár veciček navíc mi stačil jediný plugin - Tabbrowser Preferences". Až pak z vašich komentářů jsem se dozvěděl, že to vlastně pro majitele FF1.0 není.

Avatar

Autor komentáře: Vlada

Datum vložení: 1.3.2005 23:59:40

Zcela souhlasim, kromě v článku zmiňovanych All-In-One Gestures, AdBlock a Tabbrowser Extensions jsou tyhle ty nejdůležitější. Ještě bych přidal Spiderzillu pro stahování kompletnich stránek a FlashBlock na blokování Flashe, ale s možností si jej spustit.

Avatar

Autor komentáře: Vlada

Datum vložení: 2.3.2005 0:15:05

Zcela souhlasim, kromě v článku zmiňovanych All-In-One Gestures, AdBlock a Tabbrowser Extensions jsou tyhle ty nejdůležitější. Ještě bych přidal Spiderzillu pro stahování kompletnich stránek a FlashBlock na blokování Flashe, ale s možností si jej spustit.

Avatar

Autor komentáře: Radim Smička

Datum vložení: 2.3.2005 11:41:51

Opera je prostě super, zvlástě verze 8.0 (myslím ještě pořád beta). Nechápu proč Firefox do sebe nenainstaluje pár nejpoužívanějších pluginu. Kdo se pak v těch plaginech ma vyznat. Teda ja to zvladnu, ale zvladne to moje holka co je zvykla z Opery na mouse gestures?

Avatar

Autor komentáře: k0x0r

Datum vložení: 2.3.2005 12:18:41

Nezvládne.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Macich ml.

Datum vložení: 2.3.2005 13:19:43

IMHO zvládne. Každopádně jsem už delší dobu proto, aby vznikl jakýsi Firefox Deluxe s předinstalovanými nejpoužívanějšími rozšířeními.

Avatar

Autor komentáře: vd

Datum vložení: 2.3.2005 19:27:43

tak to ses uz velky kluk, maminka by na tebe byla hrda

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 1.3.2005 11:08:42

nějaké mnohem použitelnější extenze: Downloadstatusbar při stahování souborů, umisťuje "teploměr" do statusbaru namísto obvyklého download okna, při stahování více souborů se "teploměry" zobrazují malé vedle sebe http://downloadstatusbar.mozdev.org/ Gmailnotifer drobnost pro uživatele Gmailu Google prewiew při vyhledávání přes Google, dokáže u některých webů zobrazit malé screenshoty stránek http://ackroyd.de/googlepreview/

Avatar

Autor komentáře: Jiří Macich ml.

Datum vložení: 1.3.2005 11:32:13

O spolupráci Firefoxu a služeb Googlu bude řeč v přístím díle.

Avatar

Autor komentáře: lukas

Datum vložení: 2.3.2005 20:16:29

Tohle neni sluzba Googlu, nahledy generuje nejaky jiny web a ta extension to IMHO vklada i do jinych vyhledavacu

Avatar

Autor komentáře: qwe

Datum vložení: 1.3.2005 11:19:00

Jen bych poznamenal, ze FireFox 1.0.1 resi "SingleWindow" v tabbed browsing v preferencich FF.Stejne tak "LastTab", ci ikona "New Tab" v levem rohu a funkce "Tab Clicking" options umel uz i FF1.0 pres double click na "tab"liste, nebo pravym clickem na stejnem miste

Avatar

Autor komentáře: Bob

Datum vložení: 1.3.2005 11:37:06

text/plain netřeba: a) stejnou fci dosáhnete pomocí superdragango (je-li označený text něco jako URL, načte se URL v nové záložce. Je-li to nějaký text, otevře se v nové záložce výsledek hledání v guglu). Hodně návykové rozšíření. b) Je tady Linkification (http://www.beggarchooser.com/firefox/); mám nastaveno tak, že z "nelinků" dělá "anolinky" ;) automaticky.

Avatar

Autor komentáře: dmiba

Datum vložení: 1.3.2005 14:40:27

[b]Auto Copy[/b] kopirovanie iba oznacenim textu, bez akeho kolvek CTRL-C a pod. [b]Mozilla Archive Format[/b] ulozi page do archiv formatu, plne kompatibilne aj s MSIE 6 MHT formatom, MAFF formatom a zipovanym MAFF formatom [b]ColorZilla[/b] vlavo dole vam da pipetku pomocou, ktorej si zistite info o ktoromkolvek pixely na page [b]ViewSourceWith[/b] page source si mozete otvorit v lubovolne zvolenom programceku, ja to napr. vyuzivam v kombinacii s VI editorom Existuje samozrejme kopec dalsich. Osobne mozem doporucit uz vyssie zmienovane: Web Developer a Gmail notifier

Avatar

Autor komentáře: Jiří Macich ml.

Datum vložení: 1.3.2005 14:55:55

Rozšíření pro webmastery a webdesignery budou v druhém dílu :-)

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 1.3.2005 15:20:30

AutoCopy dost nešikovné, já často používám funkci zobrazení jen části kódu stránky a takhle bych měl stále ve schránce, to co nechci, ale znám klikachu, kterým by se to mohlo hodit :) MozillaArchiveFormat když si chci nějakou stránku uložit, tak proto, že pak s ní chci něco dělat, takže nějaký archiv mi práci jen ztíží (můj názor a moje požadavky) ColorZilla naprosto výborná, taky ji používám ViewSourceWith máš u mně velký červený plus za propagaci nejlepšího editoru na světě, jsem taky VIM pozitivní (i když toho co VIM umí ovládám stále ještě minimum)

Avatar

Autor komentáře: dmiba

Datum vložení: 2.3.2005 10:39:52

AutoCopy ono ja zasa obcas potrebuje kopirovat data mezi tabs, trebars vyplnanie form a zakazdym to kopirovat cez ctrl+c resp. prave tlacidlo mysky a copy je odrzku, toto je velmi pohodlne. MozillaArchiveFormat Ja obcas potrebujem archivovat nejake zmluvy generovane SK-NIC a tam mi mht velmi pomaha, kedze ti kreteni vygenerovane zmluvy nearchivuju a pozname zakaznika ;) takze to ostava na nas a toto je najlepsi sposob ako to archivovat v povodnej podobe. VI, VIM, GVIM Chce to len cvik. Tiez som v nom este len zaciatocnik, v porovnani s niektorymi kolegami, ktori v nom pouzivaju napr. regulerne vyrazy a prikazy maju v malicku. Ale aj to casom bude :)

Avatar

Autor komentáře: Jakub Vrána

Datum vložení: 1.3.2005 15:42:21

Funkčnost BlankLast jsem myslím pozoroval u 1.0 preview release. Nevíte, jestli se to nedá zapnout někde v about:config? SingleWindow se dá nahradit tímto nastavením (nebo možná jenom nějakou jeho podmnožinou): browser.link.open_external=3 browser.link.open_newwindow=3 browser.link.open_newwindow.restriction=2 Popis LastTab možná jenom nechápu, vždyť to je standardní chování. Nebo se při přepínání zobrazuje nějaké okénko jako ve Windows při Alt+Tab? Close Tab On Double Click - záložka se dá zavřít i prostředním tlačítkem myši. Místo TargetAlert doporučuji odporně pomalý Adobe Reader nahradit např. za FoxitPDF a vypnout odpovídající zásuvný modul (Možnosti | Stahování | Zásuvné moduly). Druhou možností je použít verzi 7, která je prý rychlejší, ale zatím není k dispozici v češtině. Super DragAndGo, text/plain - vždyť to takhle funguje i normálně... ImageZoom - o něco jednodušší funkci nabízí Možnosti | Ostatní | Změnit velikost ... Copy Image for Windows - opět se jedná o standardní funkci. Buď to jsou samoúčelná rozšíření nebo si autor nedal moc práce s popsáním jejich výhod oproti standardní funkčnosti, jinou možnost nevidím. Jakub Vrána, http://php.vrana.cz/

Avatar

Autor komentáře: jilm

Datum vložení: 1.3.2005 17:52:41

Kdysi jsem někde zahlédl rozšíření, které umožňovalo rolovat stránku kolečkem i pokud byl kurzor myši nad ouškem záložky. Přišlo mi to zbytečné, ale zjistil jsem, že by to mohla být skvělá funkce, když mám otevřeno více dokumentů a chci je pouze proletět. Netušíte někdo jak se to jmenuje a kde to nalézt?

Avatar

Autor komentáře: orol

Datum vložení: 2.3.2005 14:23:00

vacsinu tu uvedenych "EX" pre TAB zahrnuje v sebe "TabMIX" (pouzivam v0.1.2a) doporucujem...

Avatar

Autor komentáře: flying gentleman

Datum vložení: 2.3.2005 15:31:17

ahoj,stahl jsem si download status bar, ale zaroven s nim se mi porad otevira i spravce stahovani:(( nevite jak to 'zaonacit',aby se zobrazoval jenom ten teplomer download status baru??? dky

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 3.3.2005 13:28:23

a máš "odkliknutý" View download manager.." v Option --> Download ?

Avatar

Autor komentáře: Quick

Datum vložení: 2.3.2005 20:38:38

Dobry vecer, nerad pouzivam FF, sem zvykli na luxus me Operky. Ale pokud sem donucen pouzivat FF, tak mi v nem chybi jedna funkce, a to je tlacitko Zpet. Ne ze by tam nebylo, ale vylozene rostu pri tom kdyz na nej kliknu a ono me to nacita stranku znova :-(. Chtel bych se zeptat jestli existuje nejaky plugin, ktery by zmenil nezadouci chovani ... Mozna bych take uvital, kdybych si moh stahnout instalacni soubor FF a pekne si vybrat jaky plugin by se mi hodil a ten si nainstalovat. Proc? Nechce se mi hledat vhodne pluginy, mam rad komfort...

Avatar

Autor komentáře: Huhulák

Datum vložení: 2.3.2005 22:32:12

"Mozna bych take uvital, kdybych si moh stahnout instalacni soubor FF a pekne si vybrat jaky plugin by se mi hodil a ten si nainstalovat. Proc? Nechce se mi hledat vhodne pluginy, mam rad komfort..." Souhlas. Rozdělení na "jádro" a plug-iny je dobrá věc, ale tohle by pomohlo. Stejně jako v Linuxu si můžu nainstalovat pár MB jádro a pár drobností, a nebo tisíce balíčků hned při instalaci, u tohohle by to bodlo taky...

Avatar

Autor komentáře: deiwi

Datum vložení: 4.3.2005 18:01:36

tento plug-in je úplně zbytečný, tato vlastnost se dá nastavit v menu firefoxu. Do adresy vepište [b]about:config[/b] a položku [b]browser.link.open_newwindow[/b] nastavte na hodnotu , kterou potřebujete: 1 - otevře link ve stávajícím okně 2 - otevře link v novém okně (implicitně) 3 - otevře link v nové záložce/panelu to vše bez ohledu na hodnotu v atributu [b]target[/b] v kódu stránky.

Avatar

Autor komentáře: shrek

Datum vložení: 6.3.2005 15:30:42

Pro rozsireni moznosti tabbed browsingu ve Firefoxu se mi jednoznacne nejvice osvedcil Tab Mix, ktery umi snad skoro vsechno, co cloveka v teto oblasti napadne a ma par vychytavek, ktere jsem jinde nevidel nebo mozna diky slozite konfiguraci prehledl - daleko pouzitelnejsi nez Tabbrowser extensions a bez potreby lovit specialni rozsireni kvuli moznosti zavrit tab dvojklikem apod. Domovska stranka http://hemiolapei.free.fr/divers/tabmix/tabmix.html.en

Avatar

Autor komentáře: Jano

Datum vložení: 7.3.2005 9:32:54

dost sa divim ze nebolo spomenute toto rozsirenie, je velmi uzitocne, vsetky napisy na stranke v tvare html odkazov, ktore nie su odkazmi, zmeni na odkazy, takze sa na nich da kliknut. Este malickost, preco neprekladat skovo extension?

Avatar

Autor komentáře: Patrick

Datum vložení: 12.3.2005 14:43:27

Pro tvurce webovych stranek doporucuji Web Developer Toolbar

Avatar

Autor komentáře: mr.antik

Datum vložení: 14.3.2005 16:13:13

co to je za slovo "extenze"

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Simek alias angel333

Datum vložení: 15.3.2005 17:41:21

Mozna by stalo za to udelat nakou extension (pro Jano rozsireni) typu Config+ (pro Jano Nastaveni+) nebo tak neco. V about:config ohromna spousta nastaveni. Nekde jsem cetl , ze se tam da Firefox i zrychlit pomoci max. poctu thredu (pro Jano vlaken). Byl bych ale spis pro zlepseni toho integrovaneho nastaveni.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz