Starší komentáře ke článku: hodinky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 5.11.2004 7:38:36

Dnes jsem tu první; můj skromný rekord!
Plaváčkův úvod je tu po pauze opět a opět super až na dlouhou historii o čase...
Webová stránka je pěkná a podle prvních otevírání odkazů účelná.
Kód, nemám téměř žádné výhrady až na prolog <?xml version="1.0" encoding="windows-1250"?>, který by tam nemusel být. Jakmile na něj narazi IE-6, vrací se na quirk, tedy zobrazuje jako starší prohlížeče.
Stránku bere i Firefox.

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 5.11.2004 8:45:32

Bohužel v tomto případě tam ten prolog být musí.

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 5.11.2004 14:59:10

A můžete zdůvodnit proč?
Dokument je pro Strict, nepouživají se staré tagy FONT a pod., tak proč usilovat o návaznost na starší normu? A pokud je ve zdrojáku script, tak musí být ošetřen tagem <object>.

W3C, tuším vysloveně nedoporučuje pro IE 6 ten úvodní prolog. Podívám se teď na normu, abych nehádal.

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 5.11.2004 14:59:53

A můžete zdůvodnit proč?
Dokument je pro Strict, nepouživají se staré tagy FONT a pod., tak proč usilovat o návaznost na starší normu? A pokud je ve zdrojáku script, tak musí být ošetřen tagem <object>.

W3C, tuším vysloveně nedoporučuje pro IE 6 ten úvodní prolog. Podívám se teď na normu, abych nehádal.

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 5.11.2004 15:34:35

The HTML 4.01 specification includes additional
syntactic constraints that cannot be expressed within
the DTDs.
-->
<!--
Typical usage:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"></a>

Tedy prolog tam nemá co dělat, odstranit jej a kódování Windows-1250 změnit na <B>UTF-8</B>. Jinak se bude prophlížeč přepínat do quirku, tedy starého režimu a stránky zobrazí jako MSIE 5, tzn. chybně!!
Podrobnější zdůvodnění: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interval.cz/clanek.asp?article=3609' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=3609</a>

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 5.11.2004 17:43:46

Květoši, sám si odporujete. Odvoláváte se na článek, kde se jednoznačně píše:
" Bohužel ale specifikace jazyka XHTML říká, že tento prolog se může vynechat jenom tehdy, když je použito kódování UTF-8. V opačném případě (tedy u nás tak častých kódování windows-1250 a iso-8859-2) prolog být uveden musí."
Vzhledem k tomu, že je jiné kódování než UTF, tak tam být musí. Ano, souhlas s tím, aby se to předělalo do UTF a potom prolog odstarnit. Na druhou stranu, a to může být předmětem vášnivé diskuze, stejně se většinou ladí i pro pětkové verze, takže když tam spadne i IE6 tak se návrh udělá pro blbé a normální prohlížeče.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.11.2004 18:09:32

Po pravdě řečeno i sám Interval využívá toho, že XML prolog přepíná MSIE6 do režimu zpětné kompatibility. Díky tomu není nutné hackovat stránky pro různé verze prohlížečů ;-)

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 5.11.2004 18:48:09

Jo, toto jsem přesně měl na mysli. Ale čekal jsem spíše negativní reakce, proto jsem poznamenal možnost vášnivé diskuze.

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 6.11.2004 9:14:52

Zdenku, to je sice pravda!
Já jsem to však myslel tak, že pro moderní weby psané pro Strict (jaký je tento, o kterém je polemika), je čistší, když tam prostě ten prolog pro zpětnou kompatibilitu na starší prohlížeče není.
Proto jsem tedy "vnucoval" to kódování UTF.
Nevím totiž, kdo z uživatelů, který si nechal udělat diskutovaný web na objednávku ještě jede na IE? Snad jeden a ten je tak "omezený", že si nemůže stáhnout IE6? A kvůli jedinci dobře udělaný web pojede jako za starých časů?
Druhou věcí ovšem je, že pokud je XML prolog použit, není třeba hackovat stránky pro různé verze prohlížečů (viz. poznámka šéfredaktora zde), což zase mně nedošlo. Takže autor webu se musí rozhodnout, co je lepší pro jeho konkrétní stránky.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.11.2004 10:10:18

Osobně si myslím, že XML prolog s označením verze XML a kódování dokumentu by měl být přítomný ve všech XML dokumentech bez ohledu na okolnosti. Jen tak lze zaručit správné zpracování dokumentu v současnosti, ale i v budoucnosti (až bude více verzí XML), nehledě na obrovskou úsporu při programování zpracovávajících programů (hlavně vzhledem k problematické detekci kódování ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jan Menšík

Datum vložení: 5.11.2004 20:09:31

Jenže IE 5 pro Mac UTF-8 neumi (castecne) a jeden ze zadavatelu jej pouziva, museli jsme to nechat ve Windows-1250.

Avatar

Autor komentáře: michal

Datum vložení: 5.11.2004 7:39:09

Teda tak nevím jestli je to tím, že jsem ještě rozespalý, ale když se koukám na jednotlivé zde nabízené produkty / v tomto případě hodinky / musím konstatovat, že obrázky jsou v hodně špatné kvalitě. A to dokonce i v detailu po zvětšení což mě přijde jako velké mínus.

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 5.11.2004 8:02:02

Opravdu! Zírám, to mi ušlo, obrázky jsou tedy podstandardní. Přitom ty by měly zboží NABÍZET. Takhle mohou odradit potencionálního zákazníka.
Fotky zařazoval někdo, kdo neumí s grafikou pracovat, jinak si to nemohu vysvětlit.
Např. obrázek "Poljot Day and Night Chronograph/I" , je to detail je ČB a přitom má v JPG 46 kB!! Tedy stroj to nepřejel optimalizací. Nu a celková kvalita vypadá na to, že je to převáděno necitlivě z nějakého formátu.
Tohle jinak solidní stránce škodí!

Avatar

Autor komentáře: Jan Menšík

Datum vložení: 5.11.2004 10:28:51

1. Ošklivost obrázků v katalogu hodinek je způsobena autoatickým zmenšováním fotek hodinek pomocí GD knihovny v PHP, která hold nedosahuje kvalit Photoshopu. To se projevuje zvlášte pokud je původní obrázek hodně veliký.

2. Fotky fotí "profesionální" fotograf, jde to mimo nás. Máme k nim také velké výhrady. Jsou přesvětlené, ploché, s viditelným zrnem, bez optimalizace.

Avatar

Autor komentáře: Jano Gašpar

Datum vložení: 5.11.2004 20:10:38

skúste miesto GD použiť ImageMagick

Avatar

Autor komentáře: skyrider

Datum vložení: 11.11.2004 14:20:06

Hmmm resil jsem neco podobneho, zkuste pouzit v prubehu zmensovani ImageCreateTrueColor misto ImageCreate, me to docela dost pomohlo, zmenseni je potom o tridu lepsi. Nevim jestli to uz tak nemate, byl to jen napad.

Avatar

Autor komentáře: Jan Menšík

Datum vložení: 11.11.2004 17:26:57

ImageCreateTrueColor pouzivame :(

Je to zpusobeno velikosti zdrojovych obrazku. Kdyz ma GD knihovna zmenist puvodni obrazek na 10% jeho velikosti, moc dobry vysledek z toho nevyleze. U hodinek, kde na nase doporuceni provozovatele uploaduji zdrojove fotky v zhruba polovicnim rozliseni (cca 700 x 600), jsou vysledky daleko lepsi.

Avatar

Autor komentáře: skyrider

Datum vložení: 11.11.2004 23:27:05

Jeste pomaha zmensovat po polovicnich krocich a pak teprve prepocitat na vysledny obr. Nekdy to pomuze, nekdy ne...

Avatar

Autor komentáře: Braňo

Datum vložení: 5.11.2004 8:50:47

Neviem čím to je, ale stránky sa mi vôbec neotvorili ...

Avatar

Autor komentáře: kubla

Datum vložení: 5.11.2004 9:02:36

.. už se taky o to pokouším cca 1/2 hodiny :O(

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 5.11.2004 9:55:01

...no tedy v prohlížečích Mozilla 1.5 a Opera 7.5 se stránky otevírají a fungují normálně ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jan Menšík

Datum vložení: 5.11.2004 10:31:13

Může prosím pospat problém podrobněji, ja s dostupností žádný problém nemám. Daří se Vám cílový server (IP 81.95.102.117) alespoň pingnout?

Avatar

Autor komentáře: kubla

Datum vložení: 5.11.2004 13:29:59

už vše jede naprosto normálně
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.poslat.cz' target='_blank'>http://www.poslat.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: peter

Datum vložení: 5.11.2004 23:58:02

stranka sa mi velmi paci, ma striedmy ale vkusny design, mne osobne po jej nacitani najprv nabehne dokument bez stylov v cistej podobe a css sa zapne az po 2 sekundach ale mam vela popustanych programov takze je to asi tym. nepaci sa mi len jedina vec a to portfolio autorov stranka s referenciami na ktoru sa dostanem kliknutim na ich mena . keby som to videl prve ani by som neveril ze tato stranka je ich dielo.

drzim palce pri dalsich projektoch :) peto

Avatar

Autor komentáře: peter

Datum vložení: 6.11.2004 0:00:21

pozrite si z ich portfolia stranku divadelnej spolocnosti konmo je to sialeny ulet :-D

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 7.11.2004 11:13:48

Když jsem kliknul na zvětšení náhledu hodinek, tak jeden obrázek má rozlišení 1440*1856 a druhý 1520*1120 pixelů. Nezdá se vám to zbytečně moc? Co takhle projít všechny fotky kompresí před uveřejněním na web? Myslím si, že když poskytnete zvětšeninu 800*600, tak to bude všem bohatě stačit, ne?

Avatar

Autor komentáře: Jan Menšík

Datum vložení: 7.11.2004 14:36:27

Ano, zdají. Fotky ale nepřidáváme my, ale přes administrační rozhraní přímo provozovatelé. Na rozměry fotek jsme je upozornili, snad to vezmou na vědomí.

Avatar

Autor komentáře: V. Kubák

Datum vložení: 7.11.2004 21:56:11

Tahle rubrika je fakt zábavná a hodně svědčí o zaměření čtenářů intervalu. Každý hned zkoumá zdrojáky, validitu a takové věci. Tedy nic proti, koneckonců o to taky jde a např. problému s obrázky si taky někdo všiml. Ale to, že při různém zvětšení, resp. zejména zmenšení okna browseru dochází k rozhození layoutu, zejména v MSIE, nikoho nevzrušuje. A není to první kritizovaný web, kde si podobných problémů nikdo nevšímá. Zajímavé...

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 8.11.2004 13:53:26

Hm... ;-).... Ať zmenšuji nebo rozšiřuji průzor okna v prohlížeči (Mozilla, IE) , vše je na tomto webu v pohodě. Okno je elastické, takže nevidím žádné rozhození layoutu, jak píše V. Kubát.

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 8.11.2004 17:14:36

Tieš som si všimol, že to funguje tak ako má...
V. Kubát má asi nejaký zvláštny prehliadač (zverák) keď mu to túto stránku deformuje.

Inak stránka je to celkom slušná, aj keď osobne by som nechcel v tom kóde niečo hladať. Ak má autor neskomprimovanú podobu na PC a na server to dáva skomprimované tak je to OK.

<h4><strong>Hodinky</strong> - internetový obchod s hodinkami <strong>Orient</strong>, <strong>Poljot</strong> a <strong>Seiko</strong></h4>
Pozreli ste sa na to, ako to vyzerá bez štýlov?
Skôr by som ten nadpis povýšil na H1 alebo H2.
Navyše je použitý skôr ako <h1>ČAS NA NOVÉ HODINKY</h1> a povedal by som že má večší význam, ako ten H1.
Myslým, že ked dám nejaký text, ako nadpis, aj keď až štvrtej úrovne, tak je to dostatočne zvýraznené. Ten strong je tam už podľa mňa trochu zbytočný.
Ak som sa zamotal tak sorry, keď to nebude dostatočne jasné, vysvetlím to kludne aj podrobnejšie. V skratke ide o sémantiku.

Peter.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz