Starší komentáře ke článku: HTML a XHTML - začínáme programovat

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Pavel Humpolec

Datum vložení: 25.8.2003 10:38:35

HTML a XHTML - začínáme programovat?

co ze to? Aha... ja vcera ve wordu programoval seminarku do skoly...
HTML je semanticky jazyk! Popisuje logiku dokumentu. Neni to programatorsky jazyk. HTML se neprogramuje. Sakra :-).

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 25.8.2003 11:33:30

Souhlasim,
HTML a XHTML se <B>neprogramuje!</B>
V HTML a XHTML se píšou jenom tagy!

Jakub

Avatar

Autor komentáře: Tratos

Datum vložení: 25.8.2003 12:02:55

Podle mě v XHTML žádný tagy nejsou. To čemu říkáš tagy se jmenuje správně elementy.
T.

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 25.8.2003 12:09:18

A ty jsi zase asi nepochopil, že této reakci nešlo vůbec o nějaké slovíčkaření, zda je to tag nebo element.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 25.8.2003 15:18:32

Imho se mylite. Tag je napriklad <strong> ve smyslu tohoto jedineho prvku, elementem/prvkem se mysli cela cast, tedy <strong></strong>

Avatar

Autor komentáře: Tratos

Datum vložení: 25.8.2003 15:42:24

Nejsem nějakým odborníkem a ještě jednou jsem se na to podíval a máte pravdu. Elementem se nazývá <strong>Uzavřený text</strong> - tedy i s uzavřeným textem. Pokud chceme označit pouze otevírací nebo uzavírací část elementu, můžeme použít slovo tag - otevírací tag (start tag) nebo uzavírací tag (end tag).

Tímto se tedy omlouvám Jakubovi, protože jeho zápis je také možný:
V HTML a XHTML se píšou jenom tagy!
T.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 26.8.2003 7:39:33

Slovo tag lze navic velmi pekne nahradit slovem znacka :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.8.2003 8:59:12

Nejsem si zcela jist prinosem stranky ve ktere budou opravdu JEN tagy. Pochopitelne to jde ale informacni obsah toho bude nulovy.

Kazdopadne souhlasim, ten nazev je dost zavadejici. Staci si prelozit zkratku HTML a je jasne co by tam byt melo. Pravda, asi to bude nejake marketingove smecko - mam pred sebou ucebnici z roku 2002 a je odshora dolu prolezla vysvetlenim co je to font, marquee a podobne, cloveku znalemu podezrele veci.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 30.8.2003 19:41:15

Ono sporné "začínáme programovat" je podtitul celé edice knih pro začátečníky, která se skutečně ve většině případů programováním zabývá. V knize samotné se netvrdí nic o programování stránek, já jsem ten podtitul vložil do názvu článku proto, aby nedošlo k mýlce ;-)

A mimochodem, když už je řeč o tom co je a co není programátorský jazyk - IMHO je to úplně jedno, jestli jde o "skutečný" programovací jazyk, jazyk pro vyznačování sémantiky (což XHTML stejně není) nebo jazyk pro popis formátování. Z hlediska uživatele se s celou touto skupinou pracuje stejně, takže je jednodušší to celé v hovorové řeči také stejně nazývat ;-)

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 25.8.2003 12:07:20

Je to nesmysl, který je bohužel na "knihách pro začátečníky" vidět dost často.

On začátečník asi totiž netuší, že se nechystá začít programovat, nýbrž strukturovat dokument pomocí tagů. Horší je, že to snad neví ani autor. Nebo toho možná využívá jako reklamního triku - programování = něco vznešenějšího.

Avatar

Autor komentáře: Jakub (jinej)

Datum vložení: 25.8.2003 13:11:55

Musite se porad zabyvat takovyma kravinama, jestli tagy nebo elementy a ze tenhle a tenhle se preklep nebo napsal tvrdy y kde ma bejt mekky nebo napsal jiny pismeno?!

V diskuzi k nedavnemu clanku "Kritika webu - problemy a chyby" jste se taky vyznamenali.. Skoro vubec nic tam neni k tomu clanku, jen samy blbosti, co ze kterej inteligent dela nebo pouziva, klasickej off topic hadr.

Avatar

Autor komentáře: Tratos

Datum vložení: 25.8.2003 13:52:20

OT: Hoď se do klidu. Zřejmě na tebe působí Mars který je nejblíže k Zemi za posledních 60 000 let. Když se zmenší vzdálenost mezi Zemí a Marsem z 307 miliónů km na pouhých 55 miliónů km tak to se slabším jedincem začne pěkně mávat.

Jinak nevím proč se tě tak dotkla moje poznámka že v xhtml nejsou tagy ale elementy. Podle mě byla zcela v pořádku a k tématu příspěvku na který jsem odpovídal. Ten jak říkáš "off topic hadr" vytváříš ty a tobě podobní lidé kteří píší příspěvky jako teď ty (a teď i já když ti na to odpovídám).
T.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.8.2003 8:51:57

To prece neni kravina, v norme mate jasne uvedeno co je TAG, co je ELEMENT a dokonce je tam poznamka o tom ze se to nema zamenovat a vysvetlen rozdil.

V te druhe diskuzi co zminujete slo predevsim o to zda odmezerovavat ci nikoli. Vymena nazoru rozhodne nebyla mala, presto to neni OT.

A budte te lasky a nezamenujte preklepy za dost podstatne nedostatky. Prepsat se muzete kdyz napisete s misto d apod., kdyz nekdo napise regulErni vyraz misto regularni tak to rozhodne neni prepis, stejne jako rozdil mezi TAG a ELEMENT - to je dano neznalosti, nikoli chybou pri psani.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 26.8.2003 21:17:29

Samozřejmě, že to nebyl klasickej překlep, ale "mozkovej" (jestli myslíte, že ne jen momentální, tak asi fakt nevím, kdo posledních několik let dělá v PHP - ale upřímně, i tak by mi to bylo naprosto jedno). Jenomže i tak je ve skutečnosti úplně jedno, jakej výraz to je, když se používá, tak jak má. I kdybych si ho momentálně přejmenoval třeba na "výraz, kterému kouká z kapsy bagr".
Ale budiž, račte si prosím ještě vyplnit onu novou anketu na našich stránkách...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.8.2003 21:35:39

No prejmenovat si ho muzete ale priznejme si ze nazvy jsou tu od toho aby si lidi mohli porozumet. Kdyz budete nadivane kure nazyvat sulanky tak si asi v restauraci moc neobjednate.

Anketu vyplnit nemohu - mate tam nesmyslne radio - ja bych ocekaval checkbox protoze jedine pak by byla moznost hlasovat tak jak to povazuji za spravne. Koneckoncu checkbox vam da vic moznosti ;)
- webmaster se zblaznil
- je jeho vec v cem to dela
- webmaster se zblaznil a je to jeho vec

Je pravda ze po instalaci w2k jsem radostne nadskocil ze muzu skakat na cislo radku protoze jsem nebyl schopen najit slusny editor ktery by nemel vsude menu a zvyraznoval tagy, smycky apod. PHPCoder nebyl spatny ale kombinace slozene zavorky na novem radku, tabulatoru a enteru ho dokazala zmrznout a ostatni vypadalo jak word po nastaveni psychopata - uprostred novinova znamka a skubni si. V tom mi PSPad vyhovuje - vypnout se da temer vsechno az do vzhledu notepadu a umi to spoustu veci navic. Pomalosti jsem si nevsiml (pravda, tridy pisu do zvlastnich souboru) takze u me jasne vede.

Jako druhy by byl jEdit ktery je daleko lepsi ale irituje me jeho delka nabihani. A navic jsem si uz zvykl na pspad.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 26.8.2003 22:21:14

Ale to já netvrdím, já jen tvrdím, že to byl tak jako tak překlep - ne klasický, klávesa vedle klávesy, ale mozková buňka vedle mozkové buňky... Asi se Vám to nikdy nestalo - v tom případě ten kdo mluvil o "stroji" tedy asi nemluvil o mně.

Anketu jsem tedy upravil (po naší diskuzi jsem nabyl dojmu, že o jinou možnost stejně nebude zájem) :-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.8.2003 22:37:50

No ja se spis obcas zatlucu do hlavy ze jsem blb nez cosi vyrabet.

Mimochodem klikl jsem na cosi u te ankety a vyrobilo mi to naky paskvil uprostred okna - jak kdybyste nacet cosi do iframe nebo naka podobna pitomost a vypada to dost strasne.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 26.8.2003 22:46:34

Tak to já se tluču každou chvíli :-)

U té ankety byl odkaz a to je nesmysl, protože u něj nechci používat načtení do jiného okna, a načítal se tedy do iframu. Vymazáno.

Avatar

Autor komentáře: Charlie

Datum vložení: 27.8.2003 14:20:57

...jenom takovej detail k ankete-pri zapnutym Norton Personal Firewall je misto ankety videt bilej obdelnik!! (IE, Mozila,OP,..), tak sem po vahani firewall vypnul a zahlasoval - hura, funguje to, ale kdyz sem videl zlutej obdelnik s nejakou trapnou hlaskou, tak jsem si okamzite firewall znovu zapnul a byl jsem rad za bilej obdelniky! ;o/ (zeby nas firmy vyrabejici firewally chranily pred takovyma vecima ;o))

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 27.8.2003 20:20:05

Těžko říct, jaké nastavení Vašeho firewallu to může způsobovat. Standardní nastavení např. Zone Alarmu žádné problémy nedělá.

Jinak, co se týká "trapné hlášky", že Vám děkujeme za hlasování... Jakou hlášku byste si představoval? Něco jako "Rohlíky jsou dneska obzvláště vypečené..."?!

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 26.8.2003 15:59:20

njn, to je tezky, ono jak pise Vita, obcas v tom rozdil je, i kdyz na prvni pohled neznatelny - to je jako lampa a letlampa, ten rozdil Vam dojde az si je zamenite v praxi ;)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.8.2003 23:13:38

Njn, u nas to je jeste lepsi. Tam zamenis jedno 'bily' za druhy 'bily' a kdyz se ti pak rozleti na stole sklenena kadinka horkem a louh ti lepta zed tak vis ze neni tak spatne ze jsi si to nedal do kafe.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 26.8.2003 23:52:33

ty voe, to je husty, kde delas ;)?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz