Starší komentáře ke článku: Interval, jak ho možná neznáte

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Stefan

Datum vložení: 17.2.2003 8:12:26

No omlouvám se ale moje mozilla popup okna neotevírá a myslím že nejen moje. Takže tento způsob získávání informací bude více než problematický

Avatar

Autor komentáře: Marek Salanda

Datum vložení: 17.2.2003 8:49:43

Pekne dopoledne,

kazdy vyzkum ma sve slabiny a tohle je slabina tohoto vyzkumu. Dekuji za pochopeni.

Kdyby existoval na trhu jiny vyzkum, meli bychom moznost porovnavat. Na druhe strane je opravdu potreba, aby se sledovani navstevnosti na ceskem internetu konecne sjednotilo a bylo pruhlednejsi, proto jsme se rozhodli podporit prave NetMonitor, stejne jako dalsi klicova internetova media.

Avatar

Autor komentáře: Michal Kusyn

Datum vložení: 17.2.2003 10:05:16

Pokud se nemylim, tak pop-up mozilla neotvira jenom nevyzadane, coz lze obejit tim ze umele vytvorite udalost "mousedown".

Avatar

Autor komentáře: pixy

Datum vložení: 18.2.2003 19:28:59

Netmonitor funguje pouze v prohlizecich, ktere soucasne podporuji a maji aktivni iframes, Javascript a povolene zobrazeni nevyzadanych pop-up oken. To mi rozhodne nepripada jako reprezentativni vyzkum. Je to obdobne, jako byste zkoumali prumernou mzdu na parkovistich pred prodejnami IKEA. Vysledek bude vypovidat pouze o tech, kteri bydli prevazne ve mestech, kteri maji na to, aby nakupovali v Ikei a soucasne maji auto. Jiste, tomuto popisu vyhovuje <B>vetsina</B> obyvatel a bude tam patrne vzorek ze vsech kraju CR - ale vypovidaci hodnota o prumerne mzde v cele CR bude stejna jako vystup z generatoru nahodnych cisel.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.2.2003 8:16:42

Váš příklad mi připomněl má studia statistiky na vysoké škole, až na to, že náš profesor používal basketbalistickou tělocvičnu a statistiku výšky populace ;-) Nicméně, brát se to dá i tak, že onu zmiňovanou statistiku zajímá právě těch 95 % návštěvníků, kteří mají prohlížeč, schopný zobrazovat iframes, nevypínají v něm JavaScript a nepoužívají pop-up killery. Nicméně i tito lidé mají možnost účast ve výzkumu odmítnout - což jste Vy už udělal jednoduše tím, že výše zmiňované technologické "vymoženosti" nepoužíváte...

Avatar

Autor komentáře: Michal Kusyn

Datum vložení: 17.2.2003 10:03:14

Mozna je to offtopic a jenom muj nazor, ale z pohledu obcasneho redaktora mi citelne chyby redakcni system, alespon stare OKO. Pokud me pamet neklame, v novorocnich textech sefredaktora jsem zaznamenal zminku o tom, ze se vyviji novy, ale zatim nic.

Avatar

Autor komentáře: Marek Salanda

Datum vložení: 17.2.2003 10:21:53

Pěkné dopoledne pane Kusýne,

to je aktualita dnešních dní, ale protože jsem redakční systém zmínil už jednou, nechtěl jsem o tom psát znovu. Tento týden by mělo dojít k jeho postupnému zavádění na Interval. Již teď běží na serveru, ale dolaďují se jeho jednotlivé části.

Avatar

Autor komentáře: Víťa Zůbek

Datum vložení: 17.2.2003 20:27:01

Zajímalo by mě proč považujete statistiky Navrcholu.cz za zkreslené?

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 18.2.2003 6:39:18

Marek spise mel na mysli, ze nejsou presne - aby se uzivatel pripocetl do statistik, musi byt splneny dve veci:
- obrazek z Navrcholu se musi nacist (pokud je na konci stranky, casto se nenacte)
- uzivatele musi mit zapnuto zobrazovani obrazku.

Avatar

Autor komentáře: MaCa

Datum vložení: 18.2.2003 8:05:25

Samozrejme i ja povazuji vysledky NAVRCHOLU za nicnerikajici.
Jsem schopen protocit tyto statistiky tak, ze budu na 1. miste (odzkouseno).
Tak o cem to potom vypovida?

Avatar

Autor komentáře: Marek Salanda

Datum vložení: 18.2.2003 9:06:52

Pěkné dopoledne,

máte pravdu, proto je nepovažuji také za seriozní:

- jak již uvedl Mira Kučera, vše je závislé na načítání obrázku
- Navrcholu má své výpadky a pak dokáže statistiku řádně zkreslit
- do statistik v Navrcholu mohu přidat i stránky, které přímo nesouvisejí s daným projektem
- byl jsem svědkem, kdy např. do TopList někdo dal pro statistiku stránky <a href='http://www.xyz.cz' target='_blank'>http://www.xyz.cz</a> také stránku <a href='http://www.abcd.com' target='_blank'>http://www.abcd.com</a> (názvy jsou fiktivní a ilustrační; obojí se pak sečetlo ve prospěch <a href='http://www.xyz.cz' target='_blank'>http://www.xyz.cz</a>
- jak řekl diskutující MaCa, Navrcholu či TopList apod. lze obejít a "natočit" si kolik budete chtít

Tyto projekty jsou spíše "počítadly", nikoli seriozním auditem. Samozřejmě, že ani o sobě netvrdí nic jiného. K údajům v nich je tedy potřeba přistupovat obezřetně a osobně bych podle nich nevyvozoval žádné marketingové a jiné závěry. Obojí používám pro Interval, ale spíše pro osobní potřebu a upřesnění některých čísel a údajů. Vím, že je zkresluje i nemožnost odfiltrovat vlastní přístupy. Ty jsou ale jasné, jakmile do detailů statistik nahlédnu.

Český internet dnes řeší jeden zásadní problém, kterým je neexistence jednotného seriozního auditu. Podobný problém řešila i rádia a nejsem si jist, zda se ho už podařilo vyřešit. Audit tištěných médií nyní také prochází změnami, i když tam je již delší dobu jednotný. Televize mají zase své "peoplemetry". Internet má nyní NetMonitor.

Avatar

Autor komentáře: llama

Datum vložení: 18.2.2003 9:28:39

dobry den,

prosim vas, co se nam to snazite namluvit? temito argumenty presvedcujte investory a cz.nic a ne techniky, kteri kdysi cetli interval a dnes sem obcas zabloudi. nedelal jste nahodou vse? ten styl by tomu napovidal ;)

chcete se srovnavat s ostatnimi, nebo znat svoje vysledky? jestli chcete znat presne svoje vysledky, vemte si logy serveru. jesli se chcete srovnavat, porovnavejte svoje logy s cizimi. jine metody budou vzdy nepresne. a dokonce ani logy nejsou samospasitelne.

a nevim, kde berete tu jistotu, ze netmonitor, o kterem nikdo nic nevi, bude pouzivat nejakou zazracnou metodiku? uz to popup okno napovida, ze to je pekny smejd ;) pak argument, ze se obcas nenacte obrazek vyzniva DOST humorne. a srovnavat peoplemetry s netmonitorem, ktery asi bude zavisly na cookies a dobrovolnem vyplneni dotazniku nesmyslnymi udaji? cha cha cha

zda se mi, ze "pocitadlo" se od "seriozniho auditu" pozna jen podle nabubrelosti jeho majitelu a toho, zda jsou schopni vyplodit 50 strankovy manual plny kecu, na ktere skoci kazdy technicky nevzdelany manazer ;))

ps. ja vety typu "Tyto projekty jsou spíše "počítadly", nikoli seriozním auditem. Samozřejmě, že ani o sobě netvrdí nic jiného. K údajům v nich je tedy potřeba přistupovat obezřetně a osobně bych podle nich nevyvozoval žádné marketingové a jiné závěry." fakt zeru :))) cha cha cha cha

Avatar

Autor komentáře: Marek Salanda

Datum vložení: 18.2.2003 10:07:46

Pěkné dopoledne,

zásadní rozdíl mezi oběma statistikami je v tom, že jedna počítá UIP a spol., zatímco druhá se snaží najít přesný počet lidí. O to se snažil také NetProjekt. Bohužel nepříliš úspěšně. Zda bude úspěšný NetMonitor, je otázkou. Myslím, že se internetový audit hledá a je nikoli u cíle, ale na cestě.

Add srovnávání - je možné, ale na seriozním základě. Pokud nějaká služba umožňuje, aby ji někdo jednoduše "obelstil", nejde o seriozní srovnávání. Zatím mě žádná statistika na českém internetu nepřesvědčila o tom, že taková je. Pokud počítáte čtenáře přímo metodou a la "peoplemetr", eliminujete riziko "zneužití".

Avatar

Autor komentáře: Jan Kořínek

Datum vložení: 19.2.2003 10:33:38

Váš příspěvek mi asocioval myšlenku jakéhosi peoplemetru.
Pokud mám něco takového pro sledování televize, dobrovolně si něchám instalovat technické zařízení, které sbírá statistiky o tom, jak se dívám na televizi, na jaké programy a kdy a jak přepínám.
Jedná se tedy o dobrovolný souhlas vlastníka technologického zařízení s jeho monitoringem.
Pak by se analogicky mohlo udělat cosi, jako registrace dobrovolných účastníků auditu a v rámci registrace dostanu něco, nazvěme to token, pro vyhodnocení auditu. Tento token může být klidně software, třeba plugin. V okamžiku, kdy plugin mám, stránka bude auditována v zásadě libovolným způsobem, v rámci možností pluginu.
Nechce se mi teď domýšlet jednotlivé možnosti konstrukce tokenu, jde mi především o princip.
Snažil se některý ze zmiňovaných projektů o něco takového?

Díky za odpověď, Honza

Avatar

Autor komentáře: Marek Salanda

Datum vložení: 19.2.2003 14:22:53

Pěkné odpoledne pane Kořínku,

přesně tak fungoval NetProjekt. Zjednoduším-li to: existoval software NetMeter, který jste si instaloval na počítač a on věděl, které stránky navštěvujete. Takové řešení je velmi nákladné, neboť musíte vytvořit relevantní a hlavně vyvážený statistický vzorek populace. K mému velkému zklamání, a nejen mému, došlo ke "krachu" projektu.

Nyní výběr daného vzorku probíhá právě na základě těch, kdo se zúčastní dotazníkového šetření. Z těchto anonymních lidí se každé 3 měsíce vytvoří vzorek, jehož chování bude směrodatné pro výzkum. Proto vyžaduje uživatele se zapnutými cookies ad., co již tady bylo řečeno. Nemusíte se přitom bát, že by někdo věděl, že právě pan Kořínek je tento daný uživatel. Vše je anonymní a nasbíraná data jsou samozřejmě určena jen pro účely výzkumu.

Jakkoli vachrlatá se může zdát metodika, myslím, že je potřeba tuto cestu zkusit. Neuděláme-li to, nikam se nepohneme. Jednotný výzkum je potřeba, jinak nebude návštěvnost internetu dostatečně transparentní a především srovnatelná. Děkuji a přeji hezký zbytek dne.

Avatar

Autor komentáře: rokátor

Datum vložení: 20.2.2003 15:17:14

Líbí se mi tu články o Photoshopu, ale nějak nemůžu najít žádné nové. Hodláte v nich pokračovat, nebo už je s nimi konec?
Omlouvám se, že to píšu sem, ale nenapadlo mě jiné místo.
Díky za odpověď

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 20.2.2003 15:56:24

Pěkné odpoledne,

zvýšili jsme postupně kvalitu a úroveň článků, které na Intervalu vycházejí. Bohužel se ale nepodařilo totéž v oblasti Photoshopu apod. Tyto články by nás ve své původní podobě vracely kvalitativně zpět. Snažíme se sice jejich autory tlačit k vyšší kvalitě, ale to se, jak vidět, nedaří.

Vzhledem k zaměření a vývoji Intervalu také považujeme sekci Nástroje za doplňkovou a spíše rozšiřující, než za stěžejní.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz