Starší komentáře ke článku: Interzen 2007 - čtenářské hlasování

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: multimotyl

Datum vložení: 22.5.2007 14:10:53

Tak toto čtenářské hlasování opravdu nemůže vypovídat nic o tom, kdo má kvalitnější nebo horší web, ale pouze o tom, kdo má více kámošů (nebo třeba bohatšího tatínka) ochotných investovat X × 10 kč za X SMS, nebo kolik je schopen SMS napsat sám sobě. Ani by mě nenapadlo, i kdybych si o webu na interzenu myslel sebelepší věci, že bych utratil 10 kč abych mu pomohl jedním bezvýznamným hlasem. Je sice fakt, že jsem se s naším webem http://www.sonykbel.com zůčastnil soutěže a pravidla bych měl respektovat a moc nebrblat. Jde mi ale hlavně o princip. Kdysi na soutěži hudebních skupin Boomcup vyhrála nějaká rocková nedochůdčata, rozhodně nejhorší kapela večera, diváckoku anketu. Proč? Hlas se prodával za 10 kč a tatík jednoho z nich za ně utratil přes 1000 kč. Holt členové ostatních, lepších kapel ssebou neměli tatínky.

Avatar

Autor komentáře: Toolek

Datum vložení: 22.5.2007 14:52:53

Hlavně že ty nemáš máslo na hlavě, viď? Taková "nenápadná" reklama rovnou v diskusi se hodí - když už nedostaneš hlas, tak si aspoň zvedneš návštěvnost, že? Slyšel jsi někdy o tom, že došlé SMS se dají filtrovat podle čísla? Asi neslyšel, že? A když už tady tak brojíš proti telefonickému hlasování, jak bys to zařídil ty? Určitě máš nějaké geniální řešení v kapse, že?

Avatar

Autor komentáře: multimotyl

Datum vložení: 22.5.2007 15:06:06

Nemyslím si, že by byl nutný tak ostrý tón. Sice se SMS podle čísla filtrovat dají, ale nikde není napsáno, zda se to bude dělat. Jsem si téměř jist, že ne. Je to logický krok ze strany Intervalu. Vydělá to zřejmě dost peněz. Já proti tomu ani nic nemám. Jen jsem chtěl upozornit na to, že takové hlasování má vypovídací hodnotu limitně se blížící nule. Geniální řešení v kapse nemám. Mám jiné starosti než řešit problémy, které mi řešit nepřísluší. Navíc, jak jsem psal, Interval to vyřešil dobře. Vydělá to.

Avatar

Autor komentáře: Kritik

Datum vložení: 22.5.2007 20:32:32

Placené SMS jsou tu především proto aby Interval mohl financovat své zdroje - autory kvalitní i nekvalitní (každý ať posoudí sám). Jsem rád, že tato soutež existuje, ikdyž jediné co si z ní každý rok odnesu je trocha inspirace pro vlastní tvorbu. A spekulace o tom, zdali vyhraje ten nejlepší?... Řeknu Vám toto: V soutežích nevyhrává ten nejlepší. Prostě vyhrává ten, kdo ví jak vyhrát. Ať už se jedná o Miss, auto roku nebo pseodosoutež Interzen. Souteže jsou tak objektivní jako je objektivní jejich pořadatel....

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.5.2007 23:22:06

[b]Je hlasování v Interzenu nezmanipulovatelné?[/b] Existuje něco takového jako hlasování, které nelze zmanipulovat? Teoreticky by takovými měly být různé parlamentní, prezidentské a podobné volby, ale jak nás média neustále ujišťují, ve skutečnosti se i s volbami politiků manipuluje - všude na světě. Nezmanipulovatelné hlasování neexistuje. Tedy jak zařídit hlasování, které by bylo alespoň přiměřeně nezmanipulovatelné? (Samozřejmě ze strany hlasujících.) Okamžitě mě napadají dva možné mechanismy, které by se daly na internetu použít - elektronický podpis a symbolický hlasovací poplatek převáděný z bankovního konta registrovaného hlasujícího. V obou případech se o spojení "hlas <=> fyzická osoba" stará někdo, kdo má na to odpovídající prostředky a zájem. V této zemi zatím není mnoho lidí s takovým počtem bankovních účtů, aby mohli výrazně ovlivnit hlasování v něčí prospěch... Je ovšem něco takového přiměřené pro naše malé hlasování? Podívejte se jinde na webu - hlasování mailem nebo i jen obyčejným webovým formulářem se běžně používá. Třeba nedávná anketa Czech Open Source 2007 (http://cos.root.cz) byla organizována podobně jako Interzen, i zde hlasovala odborná porota a veřejnost a nějak jsem si nevšiml, že by měl někdo problém se "zmanipulovatelností" hlasování. Dokonce se porotní a veřejné hlasování shodlo na vítězích dvou ze čtyř kategorií. Myslím, že hlasování prostřednictvím SMS je pro potřeby naší malé soutěže přiměřené - umožňuje většině čtenářů projevit svůj názor (nenutí je k tomu, pouze jim to umožňuje) a přitom těch 10 Kč za hlas odradí většinu vtipálků a trvale pubertálních jedinců. [b]Vydělá Interval.cz na hlasování přes SMS?[/b] Každý hlas v ceně 10 Kč přináší v průměru 3,25 Kč hrubého "zisku", podle operátora osoby, která hlasuje. Z této částky se musí odečíst cena potvrzovací SMS, která vám po odeslání hlasu přijde - toto potvrzení je nařízené zákonem, ale telefonní operátor si za něj vybírá normální poplatek. Ze zbytku je nutno uhradit vstupní náklady (za zpřístupnění systému), měsíční poplatky a podobně - to jsou částky v řádech tisíců korun, jak se sami můžete přesvědčit (u některých systémů jde dokonce o statisíce). Co myslíte, sejdou se v našem případě ty tisíce hlasů, aby se pokryly náklady? Jestli bude tolik hlasů, jako v roce 2004, tak cela určitě ne. [b]Má čtenářské hlasování v Interzenu smysl?[/b] To je otázka do pranice. Má vůbec nějaké hlasování smysl? Ale vynechme filozofii, zaměřme se na praktičtější "prvoplánovou" stránku věci. Čtenářské hlasování přiměje některé lidi, aby se alespoň na několik soutěžních projektů podívali a proklikali si je. Tyto projekty tedy získají nové čtenáře, kteří pak budou povědomí o nich šířit dále internetem, i kdyby se oni sami už na daný web nikdy nevrátili. Funguje to podobně jako v Kritice webu, takže zde určitý přínos asi je. Některé autory přiměje čtenářské hlasování k tomu, aby svá díla lépe prezentovali veřejnosti. Těm soutěžním projektům to určitě neuškodí (viz předchozí odstavec) a jejich autorům také ne. Může jim to dokonce přinést nové zákazníky, stačí říct: "Podívejte, my zvládáme nejen kvalitní webdesign, ale umíme se postarat i o reklamu." A co sami čtenáři? Inu, navštíví pár webů, o jejichž existenci neměli ani tušení, a uvidí, jak se webdesignéři dokáží o své projekty postarat. A je-li hlasování "přiměřeně nezmanipulovatelné" (o čemž jsem přesvědčen), poznají vkus svých bližních a třeba objeví kvalitní web, kterého by si jinak nevšimli. A obětují-li oněch 10 Kč na hlas (k čemuž, opakuji, nejsou nijak nuceni), za cenu zmrzliny v menším krajském městě dají světu na vědomí, co si o něm myslí. Což, uznejte, zdaleka nevyjde tak draho, jako ty volby do parlamentu nebo místního zastupitelstva ;-)

Avatar

Autor komentáře: dgx

Datum vložení: 6.6.2007 7:50:52

Asi by měla být v článku uvedena cena jedné SMS

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.6.2007 7:55:16

Cena SMS je uvedena v podrobných pravidlech, bez jejichž přečtení se hlasování nelze účastnit (anžto nevíte, jaké číslo projektu uvést ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.6.2007 7:59:42

Mimochodem, informace o hlasování přes SMS, které je nutno uvádět, určuje zákon. Také říká, kde je nutno tyto informace uvádět...

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 13.6.2007 7:01:07

Nezapoměl někdo z Intervalu zveřejnit výsledky hlasování?

Avatar

Autor komentáře: Tomas Posker

Datum vložení: 15.6.2007 8:29:38

Take se mi zda .... co se deje intervale?

Avatar

Autor komentáře: Roman

Datum vložení: 15.6.2007 9:29:09

Od pondelka uz je hodne dni a stale nic :(

Avatar

Autor komentáře: Tomas Posker

Datum vložení: 21.6.2007 9:15:48

Pred tydnem jsem psal mail s dotazem co se deje ... zadna odpoved. Funguje to tady vubec jeste? Diky

Avatar

Autor komentáře: Karel Dytrych

Datum vložení: 21.6.2007 12:11:43

Myslim, ze nejste jediny kdo do Intervalu psal. Uvidime co se bude dit...

Avatar

Autor komentáře: Slávek Pecina

Datum vložení: 23.6.2007 9:10:33

Porota soutěže vyhodnotí došlé přihlášky do 5. června 2007 (5. 6. 2007). Výsledky soutěže budou zveřejněny na Interval.cz dne 6. června 2007 (6. 6. 2007). (Pozor, termín pro vyhlášení výsledků posunut na 11. 6. 2007!) na druhou stranu pan Málek mluví v jistém příspěvku o tom, zda někdo neví o dvanácti po sobě jdoucích týdnech, jež neobsahují svátky, prázdniny, dovolené atp. tak spíš by nebylo marné, kdyby to někdo uvedl na pravou míru...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz