Starší komentáře ke článku: Který typ prodejny je ten pravý?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Pavel Král

Datum vložení: 27.2.2002 17:49:21

Od doby, kdy jsem tento článek napsal, se již situace změnila - od dubna bude i Vltava 2000 placená. Zřejmě se ukazuje, že poskytovat kvalitní služby zcela zdarma není tak jednoduché.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 28.2.2002 21:22:54

Dve poznamky. Nepochopil jsem moc komu je tento clanek urceny - obchodnikum nebo programatorum? Rekl bych ze ti prvni sem moc nechodi.

Druha vec, osoobni rocni intenzivni zkusenost s MujObchodem. Server Atlasu byl casto pretizeny, a kdyz nenavazal spojeni s databazovym serverem, tak jste meli cernou stranku, protoze v databazi je i nastaveni barev, a obchod nefungoval dost casto. Zdanlivou vyhodou je software, ktery umoznuje spravu obchodu z PC a nasledny prenos databaze na net, ale fungovalo to asi tak, ze upravite cenu jedne polozky a v databazi vam vypadne obrazek u uplne jine.

Leo

Avatar

Autor komentáře: Pavel Král

Datum vložení: 1.3.2002 15:07:20

Děkuji za příspěvek.
Kdyby na Intervalu neměly být články určené obchodníkům, asi by na něm vůbec neexistovala rubrika E-komerce. Dokud se zde podobné články neobjevovaly, obchodníci neměli důvod sem chodit, snad se to změní.

Avatar

Autor komentáře: La.Ky

Datum vložení: 1.3.2002 15:09:18

Přesně tak. Taky mám takovéto zkušenosti (ba i horší) s MO Atlasu.
Ted nabízejí novou verzi 3,0, která má mít mnoho novinek (vlastní grafika a pod.), ale jaksi vyzkoušet není kde a bude to též placené. Tak teda nevím, ale asi to nebude to pravé.
Začínám vážně uvažovat o eshopu SW602 ..:o)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Navrátil

Datum vložení: 1.3.2002 15:43:41

A co takhle Zoner inShop ? Nejlepsi a nejnavstevovanejsi prodejny na ceskem internetu jsou bud zakazkova reseni, nebo prodejny na platforme Zoner inShopu. U ostatnich univerzalnich reseni je casto poznat, ve kterem systemu byly vytvorene (diky uniformnimu vzhledu), u Zoner inShopu to tak jasne neni. Jsou tam zdaleka nejsirsi moznosti vlastniho vzhledu, elektronickych plateb a dalsich parametru.

Avatar

Autor komentáře: La.Ky

Datum vložení: 2.3.2002 11:41:22

Ano, máte plnou pravdu. inShop je OKi, jen ta cena :o( . Pro malého začínajícího prodejce je měsíčních 990 dost. Ono i u SW602 je to o dosti penězích (15000...), ale je tam možnost spojit se s dalšími 2 obchodníky....:o)

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Navrátil

Datum vložení: 5.3.2002 16:39:12

Vam se zda 990,-Kc mesicne moc ? Pokud internetovy obchod nevydela ani 1000,- Kc mesicne, nema cenu jej vubec otevirat. Kdyz vyjdu z faktu, ze mnohe internetove obchody delaji stejny obrat, jako prodejny kamenne, pripada mi polozka 1000 Kc mesicne zanedbatelna. Cena pronajmu kamennych prodejen se pocita v desitkach az stovkach tisic mesicne a to ani nemluvim o nutnosti platit personal, elektrinu apod.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 4.3.2002 17:33:06

Článek dobrý, ale podrobností by klidně mohlo být víc, třeba jen odkazy na ty zmiňované stránky (602, Vltava apod.
Dovolím si ale nesouhlasit s tou cenou ve stotisích korun. Pravda sice je, že takový friendly-store od WIF (ComputerPress a spol.) je sice friendly, ale jen do doby než Vám řeknou cenu (základ 400 tisíc, se všemi moduly to vyleze k milionu).

Nicméně třeba takový UniShop (český produkt) má administrační část za 15980,- (základní moduly). Moduly navíc jsou asi od 600,- korun nahoru, takže když to cjcete komplet, tak dáte asi 22.000,- což je v porovnání s Friendly Storem nesrovnatelné. Argument (který určitě někoho napadne - že FS nabízí víc funkcí - to je pravda, ale popravdě - kdo to využije? Navíc díky úpravě na míru je možné UniShop dodělat podle požadavků a ani pak se zdaleka nedostanete na těch 400k, co chtějí za základní verzi FS.
No a cena za frontend je min. 15000,- samozřejmě dle náročnosti.

Uf.
Chtěl jsem tím jen říct, že profi řešení nemusí stát stovky tisíc, ale jen desetitisíce.

Avatar

Autor komentáře: Michael Kislinger

Datum vložení: 5.3.2002 15:23:26

Pro mnohé obchodníky, kteří si obchodování na internetu již vyzkoušeli a nechtějí být závislí na libovůli poskytovatele nějakého e-shopu zdarma, ani nechtějí každý měsíc platit pravidelné poplatky za pronájem, mají možnost zakoupit program GEN-E-SHOP (český produkt) za cenu do tří tisíc Kč. Jedná se o administrátorský nástroj, který vygeneruje potřebné HTML stránky, včetně všech potřebných JavaScriptů, atd.
Výsledek lze pak umístit na libovolný server, neboť není potřeba žádná podpora PHP, ASP, ani žádné databáze.
Tedy klidně i na některý webhosting zdarma.
Tím odpadají pravidelné měsíční poplatky, a náklady na e-shop jsou vlastně jednorázové, a přesto nijak závratné.
Běžnému obchodníkovi, který má kamenný obchod, a chce si přilepšit obchodováním na internetu, by toto řešení mohlo plně vyhovovat.

Přeji příjemný den

Avatar

Autor komentáře: Pavel Král

Datum vložení: 5.3.2002 16:41:45

Dobrý den,
o tomto druhu řešení jsem se zmiňoval v prvním článku v části věnované aktualizaci prodejny. Absenci databáze, kterou vyzdvihujete jako klad, považuji ve většině případů za závažný nedostatek. Souhlasím s tím, že pro některé obchodníky je takové řešení dostačující. Podle mého názoru však nemůže dlouhodobě vystačit, pokud je počet položek nad 100 a stav katalogu se průběžně mění.
Dalšími nedostatky plynoucími z absence databáze je nemožnost vyhledávání, chybějící statistiky, evidence zákazníků, sledování stavu objednávky zákazníkem, možnost stornování objednávky atd. atd. atd. Zajímavý by byl případ, ve kterém by se databáze využívala jen na práci s objednávkou a zákazníky, ale ne pro generování stránek katalogu. Pak by se využila výhoda rychlosti a neztratily se další funkční možnosti.

Avatar

Autor komentáře: Michael Kislinger

Datum vložení: 5.3.2002 16:58:35

Má reakce se týkala spíše ceny a byla určena, předchozím příspěvkům.

Vše je kompromis mezi cenou a možnostmi, které e-shop nabízí.
> Absenci databáze, kterou vyzdvihujete jako klad,
> považuji ve většině případů za závažný nedostatek.
Databáze na serveru je velmi pohodlná, a samozřejmě umožňuje určitý komfort.
Program GEN-E-SHOP používá jakousi databázi složenou z JavaScriptu.

> Souhlasím s tím, že pro některé obchodníky je
> takové řešení dostačující. Podle mého názoru však
> nemůže dlouhodobě vystačit, pokud je počet položek
> nad 100 a stav katalogu se průběžně mění.
Ano, je to dostačující řešení, jsou však dlouhodobé zkušenosti s tímto obchodem, kdy v jednom případě e-shop obsahuje přibližně 600 položek, a v druhém případě dokonce asi 1700 položek.
Celá pseudodatabáze je v jednom souboru, není tedy problém s aktualizací.

> Dalšími nedostatky plynoucími z absence databáze
> je nemožnost vyhledávání.
Program GEN-E-SHOP, resp. výsledný vygenerovaný e-shop umožňuje vyhledávání zadaného textu jak v názvech tak v popisu zboží.

> chybějící statistiky, evidence zákazníků,
> sledování stavu objednávky zákazníkem, možnost
> stornování objednávky atd. atd. atd.
To souhlasím, to technicky ani řešit nelze.

> Zajímavý by byl případ, ve kterém by se databáze
> využívala jen na práci s objednávkou a zákazníky,
> ale ne pro generování stránek katalogu. Pak by se
> využila výhoda rychlosti a neztratily se další
> funkční možnosti.
Souhlasím.

Jak jsem již napsal, vždy jde o kompromis mezi cenou a možnostmi e-shopu.

Přeji příjemný den

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Navrátil

Datum vložení: 5.3.2002 16:43:48

Takze vas system vygeneruje stranky, ale ty je potreba nekam umistit. Ve forme hostingu. Takze se provozovatel mesicnim poplatkum stejne nevyhne. Nezapominejte, ze velkou cast mesicniho poplatku univerzalnich reseni tvori prave hosting.

Avatar

Autor komentáře: Michael Kislinger

Datum vložení: 5.3.2002 17:06:51

> Takze vas system vygeneruje stranky, ale ty je
> potreba nekam umistit. Ve forme hostingu. Takze se
> provozovatel mesicnim poplatkum stejne nevyhne.
> Nezapominejte, ze velkou cast mesicniho poplatku
> univerzalnich reseni tvori prave hosting.
Na to nezapomínám, také jsem uvedl, že vygenerovaný e-shop je ve fomě HTML a JavaScriptových souborů. Proto nepotřebuje žádnou serverovou podporu, vše se odehrává v prohlížeči klienta.
<B>Proto lze vygenerovaný e-shop umístit na libovolný webhosting, tedy i na webhosting poskytovaný ZDARMA.</B>
Tedy už žádné drahé měsíční poplatky za hosting :-)

Kdo chce profi řešení za profi cenu, pořídí si e-shop u Vás, kdo chce nižší provozní náklady musí zvážit pro a proti.

Přeji příjemný den

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz