Starší komentáře ke článku: Není webdesign jako webdesign

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Roman Pichlík

Datum vložení: 23.4.2003 8:49:22

Knihu jsem si koupil nekdy v rijnu a skoro celou jsme ji na jeden zatah precetl. Co se tyka informaci, tak jsou mozna nahusteny, ale pro me bylo cteni velice zajimave a prinosne. Za prinosne povazuji kapitolu venovanou Navigaci,Internacionalizaci a lokalizaci a pristupnosti vlastne bych takhle mohl vyjmenovat cely obsah, Nielsenovy myslenky se v ni tahnou po celou dobu jako cervena nit a opravdu stoji za precteni. Navic je zdarile graficky vyvedena a plna ilustracnich obrazku pro dokresleni probiraneho tematu. Pripadne zajemce by mhola odradit vyssi cena(700 je opravdu docela dost) a rekneme zastaraolost nekterych statistik, nicmene groo knihy plati a bude platit porad . Vrele doporucuji

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 23.4.2003 10:20:40

odpustil jsem si dva alkoholický víkendy a knihu Jacoba Nielsena koupil. Nelituju, zakupte si jí také.

Avatar

Autor komentáře: Karel Koupil

Datum vložení: 23.4.2003 10:23:05

<B>Jakob Nielsen </B>je odborníkem světového významu a, proto jistě stojí za to si jeho knížku přečíst.Je zde vysvětleno všechno na "blbovzdorných příkladech" i když musím souhlasit s autorem článku ,že čtení samotné je poňekud náročnější a často vyžaduje na chvilku zastavit a promyslet důsledky informací v reálu.Knihu bych ale doporučoval všem, kteří souhlasí s názorem ,že web je o obsahu a grafika má pouze pomoci méně inteligentním uživatelům obsah pochopit. Jistě záleží na tom ,o jaké stránky
jde.Je jasné,že stránky grfického studia nebudou vypadat jako první pokusy v html 1.0.:))

Avatar

Autor komentáře: Martin Hlozek

Datum vložení: 23.4.2003 10:58:49

Dotaz na pilne ctenare:
Jak vychazi kniha Nielsena v porovnani s "novinkou" Web design: Nenuťte uživatele přemýšlet! / Steve Krug. Rad bych si jednu z nich poridil a ted nevim kterou :(

Diky

Avatar

Autor komentáře: Martin Vobr

Datum vložení: 23.4.2003 11:13:19

Pořiďte si obě :-)

Nielsen je čtení trochu náročnější a "vědečtější". Krug naproti tomu spíše píše o použitelnosti s pozice "selského rozumu". Oba přístupy mají něco do sebe.

Pokud máte omezený rozpočet tak si kupte Kruga a Nielsena si půjčte někde z knihovny.

Rezenci na vámi zmiňovanou knihu najdete na <a href='http://www.interval.cz/clanek.asp?id=2213' target='_blank'>http://www.interval.cz/clanek.asp?id=2213</a>

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 23.4.2003 23:32:25

Kupte si Kruga, je stručnější.

Avatar

Autor komentáře: Ondra Kněžour

Datum vložení: 24.4.2003 10:41:09

Koupil jsem si obě, ale zatímco u Nielsena mi oněch cca 700 korun přišlo jako výtečná investice (obzvláště v porovnání s několika dalšími současně zakoupenými knihami z cpressu, které byly v podobné cenové kategorii a otázky jako "Co bylo na obrázku, místo kterého je čtverec s textem img. 3?" a "Jaké bylo asi původní znění této věty v angličtině?" jsem řešil u každé kapitoly), pak 250 korun za Kruga je podle mě dost vysoká cena za to, že vám prozradi:
- testujte na lidech
- když už není jak zestručňovat, uberte ještě 3/4
Krugova knížka není špatná, ale Nielsen podle mě poskytuje mnohem víc informací a hlavně mnohem víc příkladů.

Avatar

Autor komentáře: ota sanek

Datum vložení: 24.4.2003 13:17:09

Po tom, co jsem se tu minule zamyslel nad tim, jestli na intervalu vychazeji recenze nebo propagacni texty, tak dnes jsem byl mile prekvapen.

Obe recenze jsou velmi dobre napsane a skvele citelne. BRAVO! Knihu od Roberta Mindzaka jsem mel tu moznost cist, kniha je takova jaka je a v recenzi to bylo receno, nechapu jen ze nekteri webdesigneri, kterych si vazim o teto knize napsali mnoho pochvalnych vet (na zadni strane knihy) ... hodne u me timto ztratili. Pro nekoho kdo web design uz nejaky patek dela je tato kniha naprosto k nicemu ... popisovat co je to GIF a zakladni prikazy HTML??? Diky nechci ...

Na zaver snad jen vytknu "osli mustek" ktery si autor dovolil v uvodu, to ze je v nazvu knihy slovo webdesign prece vubec neznamena ze knihy maji neco spolecneho ... slovo webdesing vyjadruje dost siroky obor zahrnujici od programovani az po tvorbu obrazku ... ale to je jen mala "pizka" na krase jinak velmi dobre receze.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 24.4.2003 14:35:22

Imho slovo webdesign neznamena vubec programovani. V prekladu to znamena "webovy design". Neznam programatora, ktery by si rikal webdesigner, spise webmaster. Naopak, znam spoustu webovych grafiku, kteri si rikaji webdesigneri.

Avatar

Autor komentáře: ota sanek

Datum vložení: 24.4.2003 14:55:28

Pletes se. Nekde na netu jsem se docetl, ze webdesign je soubor cinnosti, ktere jsou treba k produkci internetovych stranek. S tim docela souhlasim a je to logicke.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 24.4.2003 16:09:44

Ano, je to logicke, nicmene, webove stranky neprogramujete.

Avatar

Autor komentáře: ota sanek

Datum vložení: 24.4.2003 16:23:57

Opet nemas pravdu ... urcite souhlasis s tim, ze stranku lze napsat napriklad v PHP, PHP je programovaci jazyk, ve chvili kdy pisu programovaci jazyk = programuji. Co vy na to pane ucitel?

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 24.4.2003 16:48:39

nejsem ucitel :-)

Slovo webdesign je PRIMARNE zamereno na HTML kod+tvorbu designu. To je jeho napln. Ta definice, kterou jste napsal, bych osobne pouzil na "webmastera", ale rozhodne ne na "webdesignera".

Avatar

Autor komentáře: ota sanek

Datum vložení: 24.4.2003 17:13:04

PRIMARNE je webdesign zameren na tvorbu stranek ... mas omezeny rozhled a pro tebe to znamena HTML kod + tvorbu designu. U nas zkusenejsich i CSS, PHP, Perl, Actionscript a vubec vsechno co souvisi s tim, ze vytvoris jednu stranku nebo obrovksy e-shop.

Skoda ze jsi si knihu Roberta Mindzaka pri prekladani neprecetl, mohli jsme se ted bavit trochu zasveceneji ;)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 24.4.2003 17:27:32

Pro me webdesign znameman vse kolem toho krome programovani :)

Proste, nedela to webdesigner, ale webmaster, bohuzel pojem Webmastering neexistuje .)

Avatar

Autor komentáře: ota sanek

Datum vložení: 24.4.2003 17:45:05

A kde je hranice mezi webdesignem a webmasteringem ... pokud pisu html tak jsem webdesigner, pokud javascript tak neco napul a pokud Perl tak jsem webmaster ... co kdyz ale k tomu Perlu udelam par ikonek? Docela se v tom zamotavame (te) ... co myslis?

Nakonec byl jste to vy, kdo zacal o webdesignerovi ... do te doby jsem mluvil pouze o webdesignu ;)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 24.4.2003 18:30:41

Ja nevim, kde je ta hranice :) . Ja chapu pojem webdesign a webdesignera jako cloveka, co dela HTML+CSS+Design a dalsi veci kolem toho (pristupnost, strukturu webu atd.).

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 24.4.2003 19:30:13

Opravdu vam teda zavidim vase starosti jestli mame hasice nebo pozarniky :-) Leo

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 25.4.2003 8:28:06

No mezi hasicem a pozarnikem je setsakramentsky rozdil!! Pozarnik obvykle pozar zaklada a hasic jej hasi.

:-)

Avatar

Autor komentáře: LuPo

Datum vložení: 24.4.2003 20:01:47

To je právě ta chyba těch nezkušených, že si myslí, že psát e-shop v PHP je o tom vložit pár PHP instrukcí do html kódu stránky. Měl byste chápat tvoření e-shopu jako vývoj internetové aplikace a tvorbu webdesignu jako tvorbu interface. Proč spojujete PHP (Perl, ...) s webdesignem, to opravdu nechápu. S Webdesignem bych spojoval JavaScript, ActionScript, ale PHP rozhodně ne.

Avatar

Autor komentáře: ota sanek

Datum vložení: 24.4.2003 14:59:32

A jeste jedno jsem zapomnel uvest ... pokud se rekne ze delate design nejake aplikace, tak to v reci "lidi od fochu" vubec neznamena, ze delate vzhled teto aplikace ... pro ten slouzi slovicko "interface".

To jen pro ujasneni. Nezda se Ti ze je tvoje reakce trochu mimo? Tohle je recenze knihy, ne stranka ucitelek cestiny.

Avatar

Autor komentáře: Olda

Datum vložení: 24.4.2003 20:23:48

Dobry den vase kritiky jsou sice zajimave a urcite je jich za potreby, ale na obranu autoru ktere jste zkritizoval bych chtel jen ric zatim jsem nenasel zadny clanek od Ota Sanek?? Myslim ze Interval je servr ktery je otevren vsem a kdyz napisete nejaky clanek velice radi Vam ho tu vydaji.... nevim treba se jen blbe pisu a neruzim tomu.... S pozdravem Olda

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 24.4.2003 20:16:10

<I>Na zaver snad jen vytknu "osli mustek" ktery si autor dovolil v uvodu, to ze je v nazvu knihy slovo webdesign prece vubec neznamena ze knihy maji neco spolecneho ... slovo webdesing vyjadruje dost siroky obor zahrnujici od programovani az po tvorbu obrazku ...</I>

Slovo webdesign může být vykládáno různě a nemá nějaký ustálený význam (o čemž nakonec svědčí i tato diskuse) -- můžete proto brát recenzi i jako zdůraznění toho, jak je webdesign komplexním oborem :-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Hájek

Datum vložení: 24.4.2003 14:49:48

Dočítám knihu od S. Kruga "Nenuťte uživatele přemýšlet" a vřele ji doporučuji. Jen si musíte vybrat informace, které potřebujete, autor se na problematiku dívá čistě ze svého pohledu a spoustu jeho pouček nelze využít, protože se "tlučou" s dalšími zásadami z jiných oborů. Odsuzuje například "přátelské monology", přitom ty jsou důležité pro navázání užšího vztahu s návštěvníkem, následně s větší důvěryhodností serveru a větší ochotě zákazníka k nakupování. Rovněž radí vynechávat řadu "zbytečných slov" (doslova zbavte se 3/4 textu), která ale ve smyslu používání klíčových slov (pro fulltexty) a usnadnění orientace na stránkách pro méně zkušené čtenáře za zbytečná nepovažuji. Podobných příkladů by se dalo najít víc. Jak jsem ale psal, je to moc podnětná kniha.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 24.4.2003 20:15:51

S tou kapitolou o zkracování textu jsem také zrovna moc nesouhlasil, ale jinak se jedná o knihu výtečnou... :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz