Starší komentáře ke článku: Opera - prohlížeč, o kterém se dnes mluví

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: luky

Datum vložení: 4.2.2000 10:20:00

no to je super, kdybych mel notebooka s 20MB harddiskem, mozna bych o tom uvazoval. Zatim jako webdesigner jsem rad, ze to neni zadarmo.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 4.2.2000 10:26:00

Kdoví, jak to bude s Operou v budocnosti. Nejlepší pro její rozšíření by bylo, kdyby byla zdarma, čímž ovšem může přidělat spoustu práce všem, kdo tvoří www stránky - ale na druhou stranu, pokud Opera vymaze se světa nynější Netscape Navigator, budu jenom rad. Uvidime, jak se bude tvarit dokoncena verze Mozilly

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 4.2.2000 10:53:00

Dalsi co xce mit vsexno zadarmo. A ze jste si se svymi W9x svuj MSIE koupil, to vam nevadi (35$ neni tolik) - za soft na grafiku jste platil, za soft na psani HTML jste taky platil, ale za browser se vam platit nexce...

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 4.2.2000 10:59:00

Přesně tak, proč bych nemohl požadovat Operu zadarmo, když zcela jistě lepší prohlížeč - Internet Explorer 5.0 je zcela zadarmo? Mozna nyní namítnete, proč tedy nepoužívám Linux místo Windows, kdyz Linux je zdarma, ale přiznejme si, že Linux není pro každého, i když je zdarma

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 4.2.2000 12:04:00

Možná že ani Opera není pro každého, přestože zdarma NENÍ (nebo právě proto). Musím souhlasit s OMArtem. Ne že bych byl proti věcem, které jsou zadarmo, chraň bůh, ale proč ohrnujete nos nad věcmi, které zadarmo nejsou. Taky je podle mě diskutabilní, jestli je MSIE lepší nebo horší prohlížeč. Možná podporuje méně technologií než třeba IE, ale zase má jiná pozitiva. Ilustrační příklad: notebook. Má obvykle o trošku menší než stolní počítače, má obvykle určitá omezení - rozlišení, absence myši, numpadu, atd. atd. ALE je MNOHEM menší než stolní počítače, ale zase ALE - obvykle MNOHEM DRAŽŠÍ než jeho stolní ekvivalenty. Opera je MALINKÁ (disketa)!!! Opera je HROZNĚ RYCHLÁ. Opera nepodporuje zase o tolik méně věcí než IE. Kolik z těch věcí, které nepodporuje, opravdu masivně používáme/používáte ? Automatická námitka je, proč bych měl chtít malou operu, když máme všichni obrovské HDD a nějakých 30MB nehraje žádnou roli. Ale potřebujeme takové harddisky? Není lepší nechat si to místo na data? Když jsem ochotný zaplatit 10000,- za upgrade na další (možná rychlejší) verzi Photoshopu, proč bych nezaplatil 1000,- za prohlížeč, který je rychlejší než MSIE. Atd. atd. Už zase hrozně kecám, ale to co jsem chtěl říct je to, že Opera je skvělá, přestože se za ní platí. Howg.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 4.2.2000 12:13:00

Podle mě si má každý právo vybrat svůj prohlížeč. Někdo si oblíbil Internet Explorer, nekdo zase Netscape Navigator a nekdo zase Operu. Každý prohlížeč má své výhody a nevýhody. Nevýhoda Opery je ta, že není zadarmo a že nepodporuje HTML 4.0, její výhoda je naopak ta, že má malé nároky na místo na disku. A tak bych moh pokračovat dále. Osobně proti Opeře nic nemám, nicméně - nemám důvod ji používat

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 4.2.2000 12:31:00

Přesně tak. Já přeci nechtěl říct, že jedině Opera je ta pravá. Já sám používám převážně IE. Jenom si nemyslím, že největší nevýhodou Opery je to, že se za ní platí. Když se člověk nad tím zamyslí, tak proč je IE zadarmo ? Protože z toho mam Micro$oft opravdu hodně peněz !!! IE ja zadarmo proto, že tím MS$ dobyl internet, přestože byl původně HODNĚ pozadu. Kdo si pamatuje, že ani Netscape nebyl zadarmo ??? Zadarmo je od té doby, co je zadarmo IE - tomu se říká konkurence a je to super věc :) Možná že Opera není zadarmo, protože je v ní příliš mnoho práce a příliš mnoho času autorů, který by jinak mohli trávit vyděláváním peněz pro své rodiny. Ale opravdu nechci rozpoutávat polemiky na toto téma. Opera není zadarmo a basta. Kdo ji chce ,může si ji vyzkoušet, kdo ji opravdu chce, může si ji koupit a doufat, že tím podpoří autory a ti s ještě větším zápalem budou dělat ještě lepší Operu, až bude úplně nejlepčejším browserem na téhle planetě i v celém známém vesmíru :) Občas s Operou browsím a vždycky mě překvapí ta rychlost :) Taky ji hodně používám na ladění stránek. Když to vypadá dobře v Opeře, tak to beru jako určitý indikátor, že stránka je syntakticky v pořádku a má korektní HTML.

Avatar

Autor komentáře: PEDA

Datum vložení: 27.7.2000 22:30:00

to by mne zajímalo jak si poradis s odazenim tatulek a obrazku od okraju stranek

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 4.2.2000 12:49:00

Já už vím, proč Mirek nechce podporovat Operu !!! :) Zkuste se Operou podívat na interval.cz, hlavně zkuste třeba Operou ODPOVĚDĚT NA KOMENTÁŘ k článku :) Nic ve zlém, jen si dělám legraci...

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 4.2.2000 12:56:00

Tak Interval má menší problémy s Operou, to asi proto, že vzhled jsem v Opeře nekontroloval, nicméně podle specifikace HTML 4.0 (anybrowser.com) vypadá Interval.cz zcela korektně :o)

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 4.2.2000 12:57:00

To neni problem jenom intervalu... Zkus se podivat treba na Svet Namodro... Opera se snazi interpretovat tabulky co nejvice podle html a z toho to vsexno vyplyva...

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 4.2.2000 13:13:00

<i>Opera se snazi interpretovat tabulky co nejvice podle html</i> - A to je špatně ?? Ale jak jsem říkal, nechci začínat žádnou sérii polemik a už vůbec nechci vést nějakou flamewar typu "interval je na nic" "není" "je" "není" :-) Mám jen dobrou náladu a tak mám občas chuť si trošku rýpnout. Koneckonců jsem psal, že to myslím jako legraci. Osobně si myslím, že Interval je skvělý počin a i když ne vždycky se vším souhlasím, úplně vždycky si to rád přečtu. Ani jsem nechtěl nijak hanět kód Intervalu - vím moc dobře jak je težké něco takového udělat a udržovat v chodu, navíc myslím, že udělat design tak, aby se zobrazoval korektně všude, není problém jenom M. Kučery ale nás všech. To že jsem psal, že občas koukám na svoje weby v Opeře neznamená, že jsou tam úplně OK :) Myslím, že dovedu přiznat svoje chyby ... A Mirkovi se omlouvám, že si ho pořád beru do huby :) Už toho vážně nechám, přísahám, protože vaše práce je skvělá i když není správně zobrazená v Opeře :) Vtip! Ok?

Avatar

Autor komentáře: luky

Datum vložení: 4.2.2000 14:05:00

Problém není v tom, že se snaží něco interpretovat podle html, problém je v tom, že sama definice html je nejednoznačná v některých věcech, a ty si každý prohlížeč vykládá po svém. V zásadě proti tomu nic nemám, al ať se pak lidé, kteří používají málo rozšířené prohlížeče, nediví, že vidí stránku špatně. Prostě není v silách autora stránky ji udělat tak, aby vypadala ve všech prohlížečích stejně. Uvedu příklad: šířka textového pole - IE ji nastaví buď přibližně podle parametru SIZE nebo přesně na pixel podle stylu, pokud je definovan. NN neumí dobře styly, takže šířku lze nastavit jedině přes parametr SIZE. Opera taky použije SIZE, ale úplně jinak než NN. Problém je v tom, že šířka znaku je u proporcionálního písma dosti neurčitý pojem. NN (asi proto) použije neproporcionální písmo. Opera se snaží spočítat (asi průměrnou) šířku pro proporcionální písmo, tím jí vyjde menší hodnota proti NN. V podstatě existuje jediný rozumný způsob, který však vylučuje Operu: Nastavit šířku v SIZE pro Netscape a potom ještě stylem pro IE. Ozvalo se tu několik nadšenců pro Operu - upřímně, nechápu, co na ní vidíte. Rychlost: stažení www.interval.cz mi v ní trvalo 35 sekund, v IE5 25 sekund. Co se funkcí týče, připadá mi to jako dost ubohá aplikace, jediné, co se mi líbí, tak je možnost si tlačítkem zapínat a vypínat stahování obrázků. Kdo chce, ať ji používá - jeho věc, ale byl bych nerad, kdyby na základě tohoto článku ji začalo používat významnější procento.

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 4.2.2000 14:26:00

Tak dobre, zkusil sis to na pevny lajne a nadupanym stroji, prumerny PC v ceskyx zemich tak nevypada a prumerna ryxlost pripojeni taky ne. Zkus mi vypsat vsexny funkce IE, ktery pouzivas a ktery ti xybej v Opere (ja jsem nasel snad jen automaticky dokoncovani URL a vyplnovani formularu) Kdyz si jako font pro formpole nastavis neproporcionalni, budes mit formpole pocitani podle neproporcionalniho fontu... Ja budu rad, az bude dopst uzivatelu, ktery budou pouzivat Operu, dost uzivatelu, ktery budou pouzivat NN a dost uzivatelu, ktery budou pouzivat IE..

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 4.2.2000 14:36:00

Psal jsem to už ve svém prvním komentáři k recenzi Opery: kolik technologií a funkcí, které Opera nemá skutečně používáš ??? Je to pořád to samé: nová verze čehokoliv má víc funkcí a proto jí musím mít! To že mi jsou ty "super" funkce k ničemu je věc jiná. V kolika kancelářích potřebují Office2000, když chudák sekretářka neumí ani změnit font... Proč kupujeme za velké peníze upgrady na kacelářské balíky, když 80% funkcí nepoužíváme a přitom se divíme, že Opera stojí "hříšných" 35 USD a není zadarmo. Ale to už jsem trošku odbočil, omlouvám se.

Avatar

Autor komentáře: StevenQ

Datum vložení: 31.5.2000 9:17:00

Rychlost Opery není ani tak v rychlosti stahovani, ta by mela byt asi priblizne vsude stejna, jako spis v pouzivani cache. Proc bych mel sakra pri kazdem pouziti BACK znovu stahovat celou stranku, kdyz uz jednou nactena je. Jeste o vypinani obrazku- IE5 a nejaky service pack to sice umi, ale stranka se zase nacita znovu takze nakonec o zadne zrychleni nejde, o opetovnem zapnuti nemluve. Dalsi vec: nevim jak u vas, ale pri otevirani oken z bookmarku nikdy nevim, ve kterem okne se mi otevre, teda vim, :-( v tom, ktere si chci jeste prohlizet -> <parent>. Tohle me vzdycky v IE dokaze dojmout. Je fakt, ze Operu stale pouzivam jen jako druhou moznost, kdyz me IE dost vytoci. Pri tvorbe stranek je Opera asi fakt nejlepsi indikator, ze je neco spatne.

Avatar

Autor komentáře: Vincent Vega

Datum vložení: 11.9.2001 7:55:18

Ty si snad delas srandu? Ja co pouzivam oba prohlizece (bohuzel) objevil jen jednu funkci,
kterou ma IE a nema Opera a tou je zavirovani
kompu pres ActiveX viry jako je FunLove a myslim
ze takovehle "funkce" mnoho lidi nepotesi.
Jinak pro srovnani:
- posilani ICQ správ - IE nemá
- vlastni poštovní klient - IE nemá
- ovládání pohyby myši - IE nemá
- uložení všech obr. ze stránky najednou - IE nemá
- komplexnější správa bookmarků - IE nemá
- jednoduché vypnutí obrázků - IE nemá
- kláv. zkratka na zobrazení zdroje HTML - IE nemá
- jednoduchý přístup do cache - IE nemá
- jednoduché nastavení sw pro editaci HTML - IE nemá
- hledání obr., MP3, videa, přímo z lišty ......
už mě to nebaví, snad tohle stačilo

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 4.2.2000 13:29:00

Interval má poměrně složitý HTML kód, nicméně jsem se snažil, aby Interval byl zobrazitelný jak v Internet Exploreru, tak i v Netscape Navigatoru. Nejaké chyby jsou v Opere, ale myslim si, že Interval se dá číst i tak. Osobně nemám rád, když Interval vypadá v každém jiném prohlížeči trochu jinak, ale to daň za to, že je tu silná konkurence, která si kód prohlížeče vytváří sama, ale která vlastně přispěla k tomu, že prohlížeče (některé:))) jsou zadarmo

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 15.4.2004 15:15:43

Presne tak, Linux is not for total Lamers!!!

Avatar

Autor komentáře: Hans

Datum vložení: 4.2.2000 11:51:00

Opera vypada dost slusne, ale s tim kodovanim win-1250, s tim me teda serou...

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 4.2.2000 11:53:00

me taky, snad to ve verzi 4 bude jinak...

Avatar

Autor komentáře: Páv

Datum vložení: 5.2.2000 15:24:00

Opera je cool browser. Uznavam, ze MSIE ma lepsi renderovaci engine, ale kdyz on je tak tezkopadnej. Kdyz sem online tak zasadne Operu :)) BTW zkouknete tohle http://www.volny.cz/pav_cz/opera.gif :)) vlastnorucni dilko

Avatar

Autor komentáře: Annan

Datum vložení: 6.2.2000 12:20:00

Upřimně řečeno, nevím proč bych měl vyhazovat 35 dolarů za něco, co můžu mít zadarmo. Webdesigneři při optimalizaci stránek Operu ignorují, takže většina stránek je rozházená, podpora kódování mizerná. podle mě to v současné době není konkurence schopný prohlížeč. Funkce navíc (vypínání obrázků, zoom) mě nestojí za to abych za ni platil.

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 6.2.2000 12:38:00

Pochopte, ze i za MSIE se plati! Koupili jste si ho spolecne s Wokynkama (teda jestli jste si je koupili). Ale to uz je zase jina debata...

Avatar

Autor komentáře: luky

Datum vložení: 7.2.2000 9:24:00

tak proč za to platit dvakrát, že? Vždyť abych spustil Operu, potřebuji Wokýnka taky.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 7.2.2000 9:29:00

Ani moc ne - pokud vím, Opera existuje i na Linuxu, který, jak všichni víme, je zdarma. Předpokládám rovněž, že Opera pro tento system je zdarma:o)

Avatar

Autor komentáře: OMArt

Datum vložení: 7.2.2000 9:35:00

Neni tomu tak. Kdyby sis dal to praci, zjistil bys, ze Je taky verze pro BeOS, linuxova je na spadnuti (2 tech preview neco vypovida o tom, ze to s ni mysli vazne) Epoc 32 je tesne pred betou (viz hp) alpha verze pro Macky je uz taky skoro venku. U verze pro OS/2 se ocekava uvedeni kratce po v4 pro Win... Takze kecas... a je mi lito, ze ani neumis nexat e-mail a sxovavas se za prezdivkou...

Avatar

Autor komentáře: Pavel Vodicka

Datum vložení: 5.6.2000 2:09:00

To se ale malicko mylis! Za IE se skutecne nemusi platit. Navodim situaci: Nekdo si v rijnu roku 1995 koupil Windows95 (jak znamo, v te dobe jeste bez IE). Nema potrebu upgradovat na Windows98. Stahne si z MS webu IE treba 5.0. A hadej kolik za to zaplatil? Pokud ma pevnou linu, tak nic :-) Jeste bych se zminil o necem, o cem tu nikdo nerekl ani slovo. Co takhle IE pro MacOS? Taky gratis :-) A o jeho kvalitach ani radsi mluvit nebudu, protoze je vseobecne znamo, ze IE pro MacOS je absolutne nejspolehlivejsi a nejkompatibilnejsi prohlizec ze vsech (W3C). No to je asi tak vsechno, co jsem chtel rict.

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 5.6.2000 8:23:00

Debatka se nam pekne natahla pres mesice, ale nevadi :-) Ja preci nerikam, ze IE je sptany prohlizec a ze je lepsi si priplatit a koupit si Operu. Ja jsem se vlastne jenom podivoval, PROC TOLIKA LIDEM PRIPADA JAKO NEHORAZNOST, ZE JE OPERA ZA PENIZE. No a co? Jiste - jsou prohlizece, ktere jsou zadarmo a mozna jsou i lepsi. To ale neznamena, ze bych nemohl udelat browser, za ktery budu chtit poplatek. Mimochodem myslim, ze neco vypovida minimalne ten fakt, ze se vic nez par lidi, kteri si Operu zaregistrovali a zaplatili za ni, naslo. Neco je k tomu asi vedlo... Mimochodem: to se za IE neplati je ciste vec nazoru, protoze nemusi jit jenom o penize. Tim ze si stahnes IE a budes ho pouzivat na platforme Windows spolu s dalsimi miliony lidi (vcetne me, aby si nekdo nemyslel, ze jsem jenom moralista :-)) davame firme Microsoft velikou moc. Preci jenom je to silny argument rict "muj prohlizec na mem operacnim systemu pouziva tolik a tolik milionu lidi".... Je to moc napriklad diktovat standarty, ktere nekdy ani nejsou uplne korektni nebo domyslene (jak uz jsme byly mockrat svedky). Mozna se to nezda, ale prosazeni takoveho standartu muze prinest mnohem vic penez nez nejake ubohe registracni poplatky za browser... Takze platime nebo ne? Ja rikam ze ANO. Shrnuti: osobne pouzivam IE a az na nejake "drobnosti" je to v soucasnosti nejlepsi prohlizec na trhu (podle me), ale nepripada mi vubec divne, ze se za Operu plati. S pozdravem LR

Avatar

Autor komentáře: Pavel Vodicka

Datum vložení: 6.6.2000 20:27:00

OK. Souhlasim s tebou naprosto a bez vyhrad. Take jsem netvrdil, ze Opera (nebo jakykoli jiny browser) stoji za prd :-) Osobne si myslim, ze by tech browseru klidne mohlo byt vice. Ne ne ne nebijte me hned. Jsem take webmaster a take mi to jen pridelava praci. Ted to rikam jako pouhy uzivatel. Neni preci nic lepsiho, nez moznost vyberu. A je jedno jestli se za to plati nebo ne. Osobne si take radsi zaplatim za neco, co mi vyhovuje, nez abych pouzival neco, co neni presne podle mych predstav. Ja sam pouzivam na svem PC IE 5.5, NN 4.72, Netscape6, Mozillu 11 a nakonec Operu 4.0 beta ... a malem bych zapomel na IBM WebExplorer(OS/2 Warp4CZ) a Arachne(DOS). Nejcasteji samozrejme jako vesina lidi pouzivam IE. No proste ... mam na vybranou :-) Neda mi to a musim take dodat: Platime? ANO! Tu pripominku k providerum nebudu radsi ani komentovat :-( Jen reknu, ze se uz roky vyhybam pochybnym providerum a hlavne Contactelu. Prave proto jsem uz dlouho pripojen pres Cesnet ... no a hopla ... nakonec koupili Cesnet i se mnou :-(

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 5.6.2000 8:28:00

Jeste me napadlo jedno prirovnani: Je to naprosto stejna situace jako ve "valce" internetovych provideru. Pro uzivatele je to zdanlive "zadarmo" protoze dostal na ulici CDcko od Contactelu nebo Volneho, nebo nasel v casopise pripojeni k World Online. JE TO ZADARMO, ale jak jiste kazdy chape - nikdo to nedela proto, aby meli lidickove z meho rodneho mestecka moznost obdivovat se krasam internetu, ale protoze to prinasi penize. Mozna ne bezprostredne, ale urcite prinasi. Az bude mit takovy provider (ala Volny) pekne dlouhou radku uzivatelu, tak ho mozna koupi nejaky zahranicni partner za spousty milionu korun a ajhle - vlozene penizky jsou zpatky a jeste nam neco zbylo navic. A proc? Protoze mame velkou uzivatelskou zakladnu - mame moc (a reklamni plochy :-))! LR

Avatar

Autor komentáře: Vincent Vega

Datum vložení: 11.9.2001 7:40:09

souhlasim, byla by dokonce drzost chtit
jeste prachy za neco co vam nekdo vnuti temer
"nasilim"

Avatar

Autor komentáře: gurp

Datum vložení: 13.7.2003 22:49:06

Jak spustit češtinu na Opeře 7 11.Přes preferences a languages se stáhnutou češtinou to nejde/nebo jsem debil/dík

Avatar

Autor komentáře: Rony

Datum vložení: 27.6.2008 9:09:13

zdravim ma nekdo zkusenost s tim ze nejde vubec zapnout Opera?mam ji ve spravci uloh jako aktivni zatez 51 % ale vubec se me nezoobrazuje nejde s ni pracovat a pred tim me jeste k tomu neslo vubec otvirat portal Centrum.cz zkousel jsem antivirak spy bot i a-ward ale vse je v poradku a stale to nejde a jeste pouzivam cc cleaner prosim kdo ma napdad tak me napiste na icq 193 310 560 email me nejde nedostanu se na nej Diky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz