Starší komentáře ke článku: SEO - síla odkazů

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Shaman

Datum vložení: 16.1.2005 10:18:56

Obávám se, že velké katalogy naopak pro SEO nepředstavují přínos žádný, neboť většinou uvádí odkaz ve formátu "www.katalog.php?id=1234567&url=www.odkaz.cz". Což pro vyhledavače význam nemá...

Jinak je článek zajímavý, nikdy neškodí zopakovat základní informace. Přijde mi však málo k tématu (vzhledem k tomu, že patří do série o SEO) - polovina odstavců se týká spíše použitelnosti.

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 16.1.2005 11:19:53

Cílem série není pouze SEO, viz úvodní díl:

"Nebudu se zabývat pouze SEO, ale tvorbou kvalitního webu obecně."

Přesto si myslím, že 90% věcí uvedených v článku má vztah i k SEO. Třeba popisné odkazy mají určitě větší váhu než "klikněte zde".

Co se týče katalogů, tak ty velké jsou zdrojem návštěvníků. I kdyby nelepšily PageRank, tak z tohoto důvodu smysl určitě mají.

Avatar

Autor komentáře: Petr Kadlik

Datum vložení: 17.1.2005 17:03:29

Rekl bych ze katalogy maji vzhledem k pristupu novych navstevniku malou ulohu. Vetsina lidi uz si zvykla spravne stranky hledat (i kdyz treba na Seznamu), nikoliv proklikavat kategorie. Na Prirode rozhodne netvori vetsinu ctenarstva lide od pocitacu, presto je pomer pristupu pres nejruznejsi fulltexty jednoznacny. Ale i tak je samozrejme kazdy zpetny odkaz - byt s minimalni hodnotou - uzitecny.

Pokud jde o 'dobre udelany' odkaz na stranky z katalogu, i na to existuji ruzna reseni. Ja jsem se s <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.pagerank.cz' target='_blank'>http://www.pagerank.cz</a> pokusil o jeden z nich a zatim podle reakci zapojenych serveru i vlastnich statistik mam pocit ze to funguje.

Avatar

Autor komentáře: mat

Datum vložení: 18.1.2005 0:40:32

<I>Co se týče katalogů, tak ty velké jsou zdrojem návštěvníků...</I> - píšu web Životopisy on-line na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.zivotynawebu.net' target='_blank'>http://www.zivotynawebu.net</a> a musím říct, že i ty největší katalogy mi přivedou měsíčně kolem 1% návštěvníků - tedy kolem 200-300 návštěvníků měsíčně... Zvláštním případem je pak katalog seznamu, který při prohledávání katalogu řadí výsledky trochu nesmyslně (domény mimo .cz níže, placené odkazy výše) - rozhodující je fulltext a vyhledávače...

Avatar

Autor komentáře: Petr Bříza

Datum vložení: 17.1.2005 20:31:45

Myslím, že vězšina SEO praktik je známá a samozřejmá. Pokud nám jde o návštěvnost (k čemu jinému je SEO?), jsou další možnosti - prokládat vlastní obsah tématy, které právě letí. Čili momentálně např. Mac Mini, tsunami, Nikola Pešková, soutěž Největší Čech či SuperStar. Samozřejmě nejlevnější a nejeefektivnější tahák na návštěvníky pochází z nejzákladnější podstaty bytí: sex. A když se přidá špetka kontroverze, výsledek je zaručený. Stačí se podívat na hulan.info, vzorový příklad, jak budovat navštěvovaný web. Lze namítnout, že taková návštěvnost je pomíjivá, ale můžeme ji udržovat neustálým běháním za bulvárními tématy ;o)

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 17.1.2005 20:51:11

Co když ale optimalizujete firemní web to také píšete o bulváru? To mají všichni psát o bulváru?

Avatar

Autor komentáře: Petr Bříza

Datum vložení: 17.1.2005 22:49:49

Samozřejmě, že ne, nehodí se to pro každého. Jen jsem chtěl poukázat na metodu, jak snadno získat návštěvníky. Pro SEO je ale dobré aktualizovaný obsah, a nějaké to psaní článečků je výborná věc, pro udržení kontaktu s lidmi. Tak proč ne sem tam trochu odlehčení? Já bych to nikdy nedělal, ale věřím, že někdo ano. Jestli je to optimalizace pro vyhledávače, nebo pro návštěvníky, nebo obojí, nebo nic z toho, to nevím :) Nicméně věřím, že to funguje, ač se nám to líbí, nebo ne.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 17.1.2005 21:12:38

Návštěvnost není všechno, to je blud, který vznikl díky snadné měřitelnosti tohoto ukazatele. Důležitá je "kvalita" návštěvníků - třeba pro Interval.cz je přijatelnější denní návštěva pěti tisíc webdesignérů než padesáti tisíc sexuálních štvanců ;-)

Avatar

Autor komentáře: Petr Bříza

Datum vložení: 17.1.2005 22:53:14

Nezbývá, než souhlasit. Ovšem víme jistě, že 10% sexuálních štvanců se nezabývá webdesignem? :-) Tím nechci říct, že bych něco takového intervalu doporučoval, naopak!

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 18.1.2005 10:05:16

Rozhodně jsem pro cílenou optimalizaci - nikoliv pro optimalizaci "na masy".
Když zlepšuji SEO webu musím vědět, koho bych rád na svém webu uvítal a tak se ho také budu snažit získat. Raději se dopodrobna zaměřím na toto, než abych mrhal energií na globální optimalizaci na fráze která jsou zrovna IN a která mi získají sice 5x více návštěvníků, ale těch, o které já stojím bude jen 5% ...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 18.1.2005 16:52:37

Sex jako nejzákladnější podstata bytí? Heidegger by asi nesouhlasil...

Avatar

Autor komentáře: mat

Datum vložení: 18.1.2005 22:49:03

heidegger je designer nebo kodér? :))

Avatar

Autor komentáře: Eda

Datum vložení: 19.1.2005 18:46:45

Zajímalo by mě podle čeho řadí seznam.cz vyhledané stránky (nepočítám ty placené odkazy). Když zkusím třeba frázi "web design", tak na prvních místech jsou ty nejhorší SEO stránky, obvykle z freewebů a roky neaktualizované.

Avatar

Autor komentáře: mat

Datum vložení: 19.1.2005 20:49:10

mám pocit, že seznam (při hledat u nás) řadí nejdříve výsledky ze svého katalogu a pak k nim přimíchá výsledky z fulltextu jyxa. Pokud ale dáš v seznamu hledat ve světě, vezme výsledky přímo z fulltextu google - vysvětli ale uživateli, že vyhledat u nás není vyhledat v českém jazyce (tak bych to chápal já), ale v katalogu seznamu

Avatar

Autor komentáře: Eda

Datum vložení: 19.1.2005 22:12:12

Pravda, pravda, ale podle čeho řadí odkazy ze svého katalogu? To je záhada.

Avatar

Autor komentáře: Fikusko

Datum vložení: 20.1.2005 21:57:44

No podla toho kto zaplati a potom ....... skusa nieco zaradit :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz