Starší komentáře ke článku: SEO - výběr domény a hostingu

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: noname

Datum vložení: 20.12.2004 12:33:53

když jsme u SEO, tak by se nemělo zapomínat ani na domény produktu. Když je 60% obratu firmu product "Rampepurda", tak by si určitě měla firma zaregistrovat i rampepurda.cz a může tam mít i obsah přímo o rampepurdách a nebo jen zobrazit přímo podstránku hlavního webu, která je o rampepurdách

Avatar

Autor komentáře: Yuhů

Datum vložení: 20.12.2004 13:04:15

Uvádíš příklad:

mod_rewrite - využijete ho například při přesměrování z <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://example.com/*' target='_blank'>http://example.com/*</a> na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.example.com/*' target='_blank'>http://www.example.com/*</a>

dokázal bys sem prosím napsat zápis pravidla pro přesně takové přesměrování?

Avatar

Autor komentáře: XThom

Datum vložení: 20.12.2004 14:30:01

<B>Yuhů:</B> <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.google.com/search?q=mod_rewrite' target='_blank'>http://www.google.com/search?q=mod_rewrite</a> - keď sa ti nechce po anglicky skús na Sove v sítí.. :)

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 20.12.2004 16:36:25

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^example\.com
RewriteRule ^(.*)$ <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.example.com/$1' target='_blank'>http://www.example.com/$1</a> [L,R=301,QSA]

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Hodboď

Datum vložení: 20.12.2004 21:58:38

RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_NAME} !^www\..*$
RewriteRule ^/(.*)$ <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.orisek.net/$1' target='_blank'>http://www.orisek.net/$1</a> [R=301,L,QSA]

Já to mám na Oříšku takhle. Význam stejný, ale co je lepší?

Avatar

Autor komentáře: spaze

Datum vložení: 24.12.2004 0:40:49

<I>ale co je lepší?</I>

.. mod_alias

Avatar

Autor komentáře: FantomMax

Datum vložení: 20.12.2004 18:04:27

Yuhů, nezlob se, ale na takovou otázku bych se styděl zeptat;)

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 20.12.2004 20:44:54

Proc? To jste tak jesitny? :-) Me se hodne pred lety ulevilo, kdyz jsem se naucil rict ze necemu nerozumim a zeptat se na cokoliv. Je to zdravy, verte mi, Leo

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.12.2004 17:52:30

Jeden můj profesor na VŠ, kterého si vážím a dodnes se na něj občas obracím, mne naučil třem věcem - říkat "nevím", když neznám odpověď, zeptat se, když něčemu nerozumím, a každou kritiku doložit citací chybného řešení a návrhem alternativy, pokud ji znám. Myslím, že to jsou dobré zásady nejen pro odbornou kariéru, ale pro život vůbec ;-)

Avatar

Autor komentáře: hans

Datum vložení: 20.12.2004 18:08:16

Autor píše o pár radách:
domény třetího řádu
log soubory ke stažení
statistiky návštěvnosti přímo na serveru

sem ale zelenáč a tak se ptám, v čem je to pro SEO dobré? Proč to není uvedeno? Takto to na mne působí, že se něco pláclo, aby měl článek víc řádků..., bez vysvětlení, které určitě řada čtenářů uvítá

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 20.12.2004 18:17:33

Myslel jsem (mylně), že je použití jasné.

<B>domény třetího řádu</B>
- někdy je třeba vrámci jednoho webu založit samostatnou sekci a doména třetího řádu je dobrým nápadem. Viz zde na Intervalu - <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interzen.interval.cz/' target='_blank'>http://interzen.interval.cz/</a> <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://interforum.interval.cz/' target='_blank'>http://interforum.interval.cz/</a>

<B>log soubory ke stažení</B>
- jsou dobré k podrobnému zkoumání návštěvnsti. Např. speciálními programy, které nejsou k dispozici online

<B>statistiky návštěvnosti přímo na serveru</B>
- i přesto, že jsou k dispozici log soubory, je potřeba zkontrolovat aktuální návštěbnost rychle. Nebo prostě na určité analýzy online statistika plně dostačuje a je také většinou rychlejší.

Avatar

Autor komentáře: hans

Datum vložení: 21.12.2004 17:16:43

No jasně, tomu rozumím, ale když se napíše typy na nástroje, tak nerozumím "nástrojům":
- doména 3. řádu
- log soubor ke stažení
- on-line statistiky na serveru

možná to chápete jako "nástroje" pro účely SEO, ale pak je třeba být konkrétní, neboť zelenáč jako já v tom začně hledat záhadu:_))

H.

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 21.12.2004 17:59:10

No, v mé verzi, kterou jsem posílal Vilémovi jsem měl napsáno:

"dám vám ale i pár ověřitelných rad pro SEO hosting:"

ale i tak si myslím, že to je pochopitelné ;-)

Avatar

Autor komentáře: hans

Datum vložení: 22.12.2004 10:44:55

no jo, holt Vilém zasáhl:_)))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.12.2004 14:30:48

A kdo si myslíte, že připravuje všechny články? Nebo byste raději, aby Interval.cz vykazoval stejnou úroveň jazykové kultury jako kdejaký takyweb? ;-)

Avatar

Autor komentáře: hans

Datum vložení: 22.12.2004 15:28:19

korektura je určitě užitečná, co se týká gramatiky apod., nicméně korektura, která vede k tomu, že původní význam je "nahrazen" jiným, je škodlivá
takto se na to dívám já zelenáč, který touží o problematice něco pochytit,
kritiky na Vaše působení je zde všude dost, tak co se zamyslet a vzít to jako zpětnou vazbu a poučit se?:-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.12.2004 16:01:55

Jazyková korektura je pouze jednou součástí redakčního zpracování článku a nikoli tou nejpodstatnější. Málokdy se při tom stane, že redaktor pochopí původní význam autorova vyjádření odlišně - jenže v tom případě by autorovi takřka určitě nerozuměl ani čtenář, který je v oboru většinou méně zběhlý, než redaktor.

Většinou redakční úprava podstatně napomáhá kvalitě článků a děje se v souladu s autorem, který redakční verzi před zveřejněním autorizuje. Často redaktor na článku odvede stejný díl práce jako autor, aniž by se to kde uvádělo. Přitom zde na Intervalu se k autorům chováme s větším respektem než ve většině renomovaných odborných tiskovin, kde je slovo redaktora absolutním a nezměnitelným zákonem, bez ohledu na přání autorů.

Ano, občas se něco nepodaří a občas se pod článkem objeví nějaký spor či kritika, jenže to je pouze zanedbatelný vedlejší efekt, kterému se nelze vyhnout.

Nemám autorizaci ke zveřejňování neupravených textů, ale můžete si udělat vcelku slušný obrázek, když si porovnáte texty stejných autorů u nás a v magazínech, které redakční úpravy neprovádějí (eventuelně v tištěných magazínech, pokud v nich autor také publikuje).

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 22.12.2004 16:11:00

Určitě s Vilémem souhlasím, změny jsou buď schvalovány nebo jsou minimální (a skoro vždy k lepšímu). Např. na Lupě autorům mění článek pod rukama (především perexy), což si myslím, že není úplně správné.

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 24.12.2004 9:39:48

Nesouhlasím. Perex a titulek článku je věcí redakce a nikoliv autora. Tak je tomu ve všech tradičních médiích. Obojí slouží nejen k popsání obsahu článku, ale také ke vzbuzení chuťe si článek vůbec přečíst a tudíž musí být věcí redakce.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 24.12.2004 10:22:24

Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením, že perex a titulek článku je ve všech tradičních médiích věcí redakce. V odborných médiích totiž něco takového vůbec nepřipadá v úvahu, naopak, takový zásah bývá důvodem pro podstatné snížení ratingu média, ne-li přímo k vyloučení periodika z referenčního seznamu příslušného oboru.

Podle mého názoru je perex a titulek článku věcí dohody s autorem. V případě Intervalu musím říci, že se mi ještě nestalo, aby autor trval na nesmyslném názvu nebo na nezměnitelnosti perexu. Zatím jsem vždy dospěl k nějakému rozumnému, oboustranně přijatelnému řešení.

Avatar

Autor komentáře: Petr Weida

Datum vložení: 22.12.2004 17:58:30

Článek jsem doplnil o mod_rewrite pro přepis z example.com/* na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.example.com/*' target='_blank'>http://www.example.com/*</a>

Doplnil jsem také vysvětlení k nástrojům pro SEO hosting

Takže předchozí komentáře nejsou mimu mísu ;-)

Avatar

Autor komentáře: Blog Brouzdej.cz

Datum vložení: 22.12.2004 21:32:56

Sice jsem se z něho nedozvěděl nic nového, ale musím vás pochválit. Mám pro Interval ještě jednu inspiraci:

Chtělo by to seriál, jak psát mod_rewrite, když je člověk začátečník nebo laik. Někomu by to mohlo pomoci.

Avatar

Autor komentáře: Kenik

Datum vložení: 28.12.2004 14:53:38

Souhlas s Blog Brouzdej.cz.
Neco by to chtelo.Hlavne rozbor presmerovani x domen/reakce Google
Jak tu jiz nekdo zminoval Rampepurdu..:)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz