Starší komentáře ke článku: Užitečné mapy České republiky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: honza

Datum vložení: 6.1.2002 12:26:46

proc zrovna zoner callisto a ne treba coreldraw ??? dekuji

Avatar

Autor komentáře: honza

Datum vložení: 6.1.2002 12:39:34

..."použili jsme Zoner Callisto 4. Pokud jej nemáte, lze na rozbalení a exporty využít jeho bezplatnou šedesátidenní verzi". Bohuzel mi to tak pripada, jako by spis ctenari byli timto NUCENI vyzkouset si tento graficky program. Preci jen, format *.cdr je dle meho nazoru vice pouzivany. Ovsem to je pouze muj subjektivni nazor ;)

Avatar

Autor komentáře: Roman Slavičinský

Datum vložení: 6.1.2002 15:32:37

Jsem rád, že je zájem o mapky.
Otázku proč ne Corel, ale Callisto jsem čekal. Osobně formát CDR jako standard neuznávám. Pokud by chtěl Corel a jeho příznivci tento formát standardizovat, měli by vydat jeho specifikace. Bez zveřejnění specifikací nebo nějakého vývojářského kitu pro implementaci tohoto formátu se jedná pouze o proprietální formát, byť kdysi uspěšného programu. Jako standard lze považovat téměř všechny bitmapové formáty, PDF, a podobně, avšak ne CDR. Omlouvám se příznivcům Corela, ale protože mne Zoner Callisto živí, dal jsem mu přednost. Pokud se vám mapky hodí, snad pro vás stažení trialu Zoner Callista nebude takový problém...

Avatar

Autor komentáře: Sastra

Datum vložení: 6.1.2002 16:51:57

Mě se to zdá jako jasné protlačování Callista.
Navíc se mi program nezdá nijak převratný.

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 6.1.2002 17:18:14

Zkuste si srovnat dobu vývoje Callista a Corelu. Callisto je vyvíjeno cca poloviční dobu než Corel. Callisto pomalu, ale jistě srovnává krok se zahraničními produkty a jistě nebude dlouho trvat a zcela se jim vyrovná.

Pokud srovnám poměr CENA\VYKON obou produktů jednoznačně vítězí Callisto. Nezdá se mi, že by autor protlačoval Callisto, ale pouze použil program, který denně používá. Ostatně při použití Corelu by spousta dalších čtenářů mohla prohlásit, že je to jasné protlačování Corela.

Avatar

Autor komentáře: Roman Slavičinský

Datum vložení: 6.1.2002 18:15:00

Čtenář, který se označil jako Sastra má z části pravdu - jedná se také o "protlačování" Callista. Dodal bych, že podobný spor mohou řešit zastánci MySQL kritizujíc články o MS SQL nebo zastánci ASP naražejíce na věci o PHP atd. atd. Další příklady si vyrobíte snadno sami.

Mým životním cílem na příštích pár let je světové prosazení Callista (venku Zoner Draw - <a href='http://www.zoner.com' target='_blank'>http://www.zoner.com</a> ), takže věřím, že vydání mapek pro čtenáře Intervalu právě ve formátu Zoner Callista je v mém případě naprosto legitimní. Ještě bych doplnil, že se Callisto v roce 2001 stalo nejpopulárnějším českým programem (anketa čtenářů CHIPu a spol.).

Pro Corelisty: pokud něco zajímavého dodáte k vydání na Intervalu v Corelu, šéfredaktor vám to určitě bez problémů zveřejní.

Avatar

Autor komentáře: honza

Datum vložení: 6.1.2002 18:12:15

ano, zajem o mapky je :) bohuzel zde doslo k malemu nedorozumeni. ve svem prispevku jsem nehovoril o formatu cdr jako o standardu. jde jen o to, ze v tomto pripade to vypada (ale pouze vypada), ze by standardem mohl byt format ve kterem byly tyto mapky vytvoreny. je naprosto v poradku, ze jste je vytvoril v programu ktery vas zivi, mne vsak napriklad zivi i mimo jine prave corel. v tomto programu jsem byl kdysi nucen vytvorit pro firmu mapu cr a mapy nekterych evropskych statu a chtel jsem vyuzit (a to POUZE PRO OSOBNI POTREBU) prave mapky kraju, ktere vypadaji dle obr. dost dobre :) jak jsem si ted cetl na vasich strankach, verze 4 obsahuje importni filtry CDR 3 až 8, ale mezi exportnimi filtry se jiz nevyskytuji. proc??? nezbyva mi tedy nic jineho nez: 1. tyto jinak velice pekne mapky ozelet a vytvorit si vlastni, 2. exportovat do wmf a podobnych formatu :(, 3. nainstalovat si zoner callisto, zorientovat se v nem i presto ze jej asi nikdy nebudu moc pouzivat a tento firmou zakoupit (i kdyz s nim nebude nikdo pracovat, jelikoz je u nas zaveden prave corel a to ve verzi 9 a 10). autor zde podle meho nazoru mel v tomto pripade jit cestou nejakeho rozumneho kompromisu a poskytnout vysledek sve prace (pokud toto opravdu chtel ucinit a nezlobte se, ale vypada to opravdu jako upozorneni na existenci a moznosti programu zoner i kdyz se jistojiste mylim) ve vice formatech. protoze si myslim, ze pokud neni jakasi moznost volby, nebude ani takovy zajem a to je v pripade teto jinak velice pekne prace skoda :(

Avatar

Autor komentáře: Roman Slavičinský

Datum vložení: 6.1.2002 18:33:30

Mrzí mne, že mapky oželíte, zejména, když podobným způsobem máme zpracovány další pro většinu ostatních evropských zemí. Soubory pocházejí z kolekce České kliparty 1 - <a href='http://www.zoner.cz/kliparty/ceske_kliparty1.asp' target='_blank'>http://www.zoner.cz/kliparty/ceske_kliparty1.asp</a> ,která je však tři roky stará. Mapky nyní aktualizujeme a pokud bude o dnes vydanou kolekci zájem, vydáme na Intervalu zbytek.

Kdyby Corel vydal specifikace na formát CDR 9 a 10, určitě bychom jej do Callista implementovali a to i pro exporty. Současný formát CDR 8 jsme celkem draze nakoupili venku od firmy, která jej získala back-engineeringem. Bohuzel tento filtr však neumožňuje exporty. Netroufám si dávat doporučení marketingu Corelu, ale podle mne by jim zveřejnění jejich formátu prospělo, za předpokladu pokrytí použití nějakou licenční politikou, á la LZW GIF a TIFF.

Avatar

Autor komentáře: px

Datum vložení: 10.1.2002 2:55:49

rika se reverse-engineering ...

Avatar

Autor komentáře: Jarin

Datum vložení: 7.2.2002 20:51:32

Když máte připraveny další evropské země, kdy budou vydány!?

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 7.1.2002 10:49:04

Mapy Ceske republiky dostala nase redakce od firmy ZONER software. Rozhodli jsme se je jako pozornost zaradit do vikendoveho vydani, nebot si je v pripade komutovaneho pripojeni muzete stahnout za mensi poplatek.
Tezko vam muzeme dat neco, co nemame. Jakmile se objevi podobna nabidka od jine firmy (treba Corel), take ji vyuziji, abych necim obohatil ctenare Intervalu. Chceme, abyste byli spokojeni a dostavali od nas vedle informaci take pridanou hodnotu. Proto chystame nove sluzby a proto jsme zaradili mapy Ceske republiky. A jakmile ziskame neco zajimaveho, opet vam to nabidneme.

Avatar

Autor komentáře: Jan Kovář

Datum vložení: 7.1.2002 10:59:15

Když chcete něčím obohatit čtenáře Intervalu, tak to nechejte překreslit do Corela. Pochybuji, že by Vam sem Corel něco posílal z Kanady.

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Krejčí

Datum vložení: 7.1.2002 13:19:46

Autor použil formát ZMF a ne třeba CDR ze zcela zřejmých důvodů. Důležitý je podle mne fakt, že se jedná o námět k použití již hotového komerčního produktu <I>Slepé mapy</I> v ZMF (starší verze v ZBR), který vydal právě ZONER software, a který se tímto dostává čtenářům Intervalu jako bonus. Že neexistuje něco podobného v CDR? Možnost přenosu dat z Callista do Corela samozřejmě existuje ... Těžko ale asi může někdo od ZONER software očekávat, že by překresloval mapy do konkurenčního produktu :)

Avatar

Autor komentáře: Jirka Kosek

Datum vložení: 7.1.2002 13:39:35

Jaké jsou licenční podmínky pro používaní mapek? Nikde jsem mezi ZMF soubory nenašel soubor, který by upřesňoval podmínky použití.

Avatar

Autor komentáře: Niki

Datum vložení: 7.1.2002 15:31:02

To bych se divil, kdyby obrysy hranic šly nějak licenčně omezit.

Avatar

Autor komentáře: Miroslav Kučera

Datum vložení: 7.1.2002 16:12:12

Hranice asi tezko, ale jejich vytvarne provedeni urcite ano.

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Krejčí

Datum vložení: 7.1.2002 16:58:37

Licenční práva k mapách, to je dobrá připomínka! Samozřejmě, mapy nelze jen tak šířit. Mapy mohou být veřejně šířeny, a to i se zakreslenými novými údaji, ale pouze po jejich konverzi do bitové mapy (rastrování). Podrobnější informace k licencím jsou uvedeny na <a href='http://www.zoner.cz/kliparty/' target='_blank'>http://www.zoner.cz/kliparty/</a>.

Názor, že obrysy hranic nelze licenčně omezit, není správný. Jakoukoliv mapu <B>nelze použít bez svolení jejího zpracovatele</B> a za specifikovaných podmínek. A to platí jak o běžných mapách a plánech, tak o "Slepých mapách" vytvořených v Zoner Callistu.

Avatar

Autor komentáře: Miky Volek

Datum vložení: 7.1.2002 23:28:51

skutecne zajimavy problem...
pritom pokud vezmu mapku CR a obkreslim hranice, nikdo nemusi poznat, ze jsem obrys hranice ziskal z mapky ze zoner callista, nebo ze jsem je obkreslil ze skolniho atlasu, nebo z neceho jineho.
Protoze kdybych jako podklad nesmel pouzit nic, musel bych pravdepodobne k ziskani tvaru hranice CR obejit celou republiku a zaznamenavat si polohy hranicnich patniku. Takze nevim, jak se na to prijde...
Kazdopadne, pokud bych vzal mapu a tak, jak je, bych ji rozmnozoval nebo s ni neco podobneho delal, nebylo by, co resit. Ale pokud jde o tvar hranice, nejsem si prilis jisty...
<I>mv.</I>

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Jureček

Datum vložení: 7.1.2002 20:26:58

Děkuji za ty mapy. Ano, užitečné to je. Ale neměl byste to někdo ve formátu Photoshopu?

Jinak se těším na další takovou přílohu. ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marie Šestáková

Datum vložení: 7.1.2002 21:50:01

Mapy jsou vyborne a urcite uzitecne. U mapy Ceske republiky mi chybi hladiny hranic okresu a kraju, tak jak to mate u jednotlivych kraju. Pro graficke zpracovani napr. statistickych udaju v ramci cele CR by to bylo mnohem prinosnejsi, nez hladiny prusmyku nebo pohori.

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Krejčí

Datum vložení: 11.1.2002 9:27:32

Průsmyky a pohoří se dají snadno vysvětlit: mapy byly úplně původně vytvořeny jako pomůcka pro výuku zeměpisu ve školách. Proto název původního produktu <I>Slepé mapy</I>. Jejich použití se ale ukázalo daleko širší.

Avatar

Autor komentáře: Oldík

Datum vložení: 8.1.2002 20:40:49

Chtěl jsem se zeptat mam nainstalovany Zoner Callisto 3.0 a mapky mi v nem nejdou otevřít musím si proto stahovat novější 60-ti dení trial verzi?? Dík předem.

Avatar

Autor komentáře: Zdena

Datum vložení: 8.1.2002 21:49:11

Zdá se, že to je ve formátu Callista 4. Máme Callisto dvojku, trojku i čtyřku, ale šlo to otevřít pouze ve čtyřce. Mapy, co náme z Českých klipartů 1 (červené CD) šly otevřít i ve trojce.

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Krejčí

Datum vložení: 10.1.2002 13:14:47

Mapy byly upravovány ve verzi 4. I nadále budou probíhat případné aktualizace v novějším formátu. Není snaha za každou cenu tlačit na novou verzi, ale ve verzi 4 se úpravy provádějí daleko snáze než ve trojce.

Avatar

Autor komentáře: Joe

Datum vložení: 10.1.2002 22:58:16

Docela mě zaujala diskuze příznivců Corela a Calista. Také vlastním a používám Corel ve verzi 9 a přesto by mě nenapadlo podivovat se nad tím proč tyto soubory nejsou v cdr. Spíš se divím že se neozval nějaký příznivec Adobe Ilustratoru s dotazem proč to není v ai. Pravda je že Corel má u nás takové rozšíření že by podklady v cdr pravděpodobně uspokojily větší počet zájemců. Corel není špatnej a dělá se mi v něm dobře. Dle mé zkušenosti (DTP mě již pár let živí) se ale jako standart pro přenositelnost dokumentů používá obecný eps. Nechci tímto nijak snižovat záslužnost zveřejnění těchto užitečných podkladů. Pokud by to bylo možné, přimlouval bych se ale v budouctnosti v takovýchto příležitostech použít obecný formát který dokáže naimportovat každý slušný program. Takto to opravdu působí dojmem prosazování Callista stejně jako by působilo cdr jako prosazování Corelu. Jinak v prosazování Callista Vám přeji mnoho úspěchů i když myslím že tohle není nejlepší cesta. Můj názor je ovšem velmi subjektivní, protože popravdě tím že si ho budu muset nainstalovat jen proto abych si převedl mapky do epsu nejsem moc nadšenej.

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Krejčí

Datum vložení: 11.1.2002 9:04:21

Samozřejmě, že pokud je autor na je vázán nějakým způsobem k produktu, pak asi nebude mít zájem prosazovat konkurenční formát. Autor s Corelem nepracuje a nikdo z přízniců Corela zatím podobný článek nedodal. Znovu ale připomínám velmi důležitý fakt: Slepé mapy vznikly původně jako produkt pro uživatele Zoner Callista a autor napsal o použití tohoto produktu. Vzhledem k využití hladin dokumentu je použití obecného formátu nevhodné. Pro daný typ dokumentů je nativní formát nějakého grafického editoru důležitý. A po Zoneru asi nikdo vytvoření CDR verze map chtít logicky nemůže ;-)

Avatar

Autor komentáře: Joe

Datum vložení: 11.1.2002 9:51:02

Máte pravdu, na použití vrstev jsem nemyslel. <B>Ale znovu upozorňuji, že můj příspěvek v žádném případě nebyl myšlen jako podpora CDR!</B> Psal jsem že přesto že používám Corel, tak bych uvítal nabídku takovýchto bezesporu zajímavých podkladů ve všobecně přenositelném formátu jako je EPS. To by v tomto případě znemožnilo práci s vrstvami takže musím uznat že nebylo jiné řešení. Souhlasím že po Zoneru nikdo chtít vytvoření verze CDR nemůže a doufám že snad ani nechce.

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Krejčí

Datum vložení: 11.1.2002 12:52:00

Já jsem to v žádném případě také nebral jako vaši obranu CDR. Reagoval jsem na ten univerzální formát a jeho potřebu vázat jen na konkrétní grafický editor.

Avatar

Autor komentáře: Jarin

Datum vložení: 12.1.2002 16:57:40

Tak si nejsem jistej, jestli EPS je vicehladinovej format...

Avatar

Autor komentáře: Jaromír Krejčí

Datum vložení: 14.1.2002 19:38:51

Souborový formát <B>EPS neobsahuje hladiny</B>. Jedná se o zjednodušenou podobu jazyka PostScript. Od PS je také odvozený formát AI, který sice obsahuje hladiny, ale to jsme opět u formátu vázaného k nějakému editoru ...

Avatar

Autor komentáře: Franta B.

Datum vložení: 15.1.2002 8:53:48

Hezke hezke, ale text me pripadne dost odflaknuty. Ale pokud si autor mysli, ze to bude ctenarum stacit ...

Avatar

Autor komentáře: Roman Slavičinský

Datum vložení: 15.1.2002 10:07:56

Při realizaci úmyslu předat mapky ČR čtenářům Intervalu jsem vycházel z toho, že pro ně jsou důležitější mapky samotné, než doprovodný text. Pokud tomu tak není, uvítal bych Vaši konkrétnější představu. Chystáme ještě dvě vydání mapek, v jednom země Evropy a v druhém USA + svět. Doprovodný text může vyjít v plné parádě, tj. Váš námět rozvedený konkrétněji bude jistě přínosem.
Díky za něj
R.S.

Avatar

Autor komentáře: Michal

Datum vložení: 21.4.2006 20:34:25

Ahoj lidi chtel bych poradit kde bych vzal uplne vsechny mapy krajů do Zoner Callisto 4 mam jich par nemam treba brnenskej kraj,ostravskej prosim mate je nekdo nebo kde se daj stahnout prosim napis te spis na E-mail prosim :) dekuji :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.4.2006 21:27:34

Zkusil bych http://www.zoner.cz/callisto/ ;-)

Avatar

Autor komentáře: Michal

Datum vložení: 22.4.2006 14:06:51

no a co stim prosim ? nebo aspon trosku porad pls

Avatar

Autor komentáře: Michal

Datum vložení: 22.4.2006 14:08:28

A wis kde bych stahnul wsechny ty kraje prosim uplne wsechny nebo aspon Brnenskej a ostravskej prosim

Avatar

Autor komentáře: pruna

Datum vložení: 12.8.2008 17:31:07

Pokud vím, grafický vektorový standard je formát EPS programu Adobe Illustrator. Vše ostatní jsou amaterská udělátka.

Avatar

Autor komentáře: pruna

Datum vložení: 12.8.2008 17:36:45

Nemáte někdo zkušenost, zda jde ta sračka nějak naistalovat na Maca, případně ty Tstandardní soubory], o kterých jsem nikdy neslyšel, ač se živým grafikou, exportovat do Illustratoru?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz