Starší komentáře ke článku: Webová grafika podle Tomáše Barčíka

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: m.ethod

Datum vložení: 26.4.2004 0:19:14

myslim si, a snad to neni jen muj nazor, ze na trhu je velka spousta kvalitni, tak i nekvalitni literatury (at uz jde o tvorbu webu, programovani, pocitacovou grafiku ci cokoli jineho). to mate v umyslu je vsechny recenzovat ?!

mozna se mnou nebudete souhlasit, ale me spise nez kritika teto "knizecky pro zacinajici webmastery" chybi recenze kvalitni knih, ktere stoji za to si precist !

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 26.4.2004 1:14:51

Ja bych to klidne bral jako vrovani ...

Avatar

Autor komentáře: Marek

Datum vložení: 26.4.2004 8:07:55

Aspon vieme akej knihe sa vyhnut :-)

Avatar

Autor komentáře: muddler

Datum vložení: 26.4.2004 8:47:30

Pridam jeste jednu z mnoha. Dokonaly WEBDESIGN - R. Mindzak. Jo jo, nakupovat v supermarketu se nevyplaci. :o) Mozna by mel byt vydan zakon na stahovani ,,proslych,, knih z pultu knihkupectvi a jejich nasledny prevod do antikvariatu.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.5.2004 10:16:18

Není to tak dávno, co jsme byli kritizováni, že v recenzích pouze chválíme ;-)

K recenzím vybíráme knihy nějakým způsobem výjimečné. Většinou jsou to také knihy kvalitní, někdy se však vyskytne něco, před čím se cítíme povinni své věrné varovat...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Barčík

Datum vložení: 26.4.2004 13:10:31

Díky za úsměvnou recenzi, ale rád bych také podotknul, že od člověka, který se honosí dovětkem "odborný redaktor", bych čekal trochu profesionální přístup a nějaké přínosné názory a informace. Takových článků, které autor napíše jen proto, aby zamáznul díru v redakčním plánu, se to na internetu jen hemží. Nicméně souhlasím s tím, že jsou některé knihy povedené a některé ne (bohužel mezi ně patří i jedna z mých knih). Ovšem recenzovat v roce 2004 knihu publikovanou v roce 2002 mi přijde docela směšné. Přeji vám mnoho štěstí ve vaší práci - snad jednou dokážete napsat i pořádnou odbornou recenzi...

Avatar

Autor komentáře: Jan Raszyk

Datum vložení: 26.4.2004 15:15:27

Autor kritizovaného by se ke kritice, dle mého názoru, neměl vyjadřovat. Alespoň se obejít bez jízlivých poznámek. (Nechápu, že vás to, lidi v oboru, baví, takhle po sobě veřejně plivat.) Nevyznám se v oboru, ale jako laik si myslím, že ve webové grafice se od roku 2002 do roku 2004 moc nezměnilo.
Já osobně jsem si v roce 2002 zakoupil už výše zmiňovanou knihu "Dokonalý webdesign" vydanou v roce 2000. Lituju toho. Kdyby někdo napsal recenzi, poděkoval bych.
Takže, děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Hades

Datum vložení: 26.4.2004 19:10:44

>Autor kritizovaného by se ke kritice, dle mého názoru, neměl vyjadřovat.

Proč jako ???
Když něco napíšu a někdo se k tomu vyjadřuje (aniž bych ho o to žádal) a mě jeho kritika připadá neobjektivní, tak beru jako naprostou samozřejmost že se budu bránit.

Nadruhou stranu v tomto případě se mi tato kniha taky zdá poměrně ubohá, ale rozhodně ať se autor vyjádří a klidně jízlivě, proč ne?

Avatar

Autor komentáře: Jan Raszyk

Datum vložení: 26.4.2004 20:24:30

Jízlivě ne proto, protože mám drzých a sprostých diskuzí na českém internetu dost.
Autor by se neměl vyjadřovat, protože to je prostě jeho dílo a je jasné, že se ho bude zastávat, ať už bylo dobré nebo nebylo. Nejlepší je potom kritika kritiky takové kritiky té kritiky.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 26.4.2004 20:57:56

"Nechápu, že vás to, lidi v oboru, baví, takhle po sobě veřejně plivat."

To je zrejme specialita ceska (na zahranicnich diskuznich forech jsem to nenasel), at uz v tomhle oboru ci jinych. Leo

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 27.4.2004 7:10:11

To: Leo>
Mate plnou pravdu, pobyval jsem po Listopadu delsi dobu v Rakousku. Nejen na serverech, ale i mezi lidmi z urcite profese, je vetsi ucta. Kdyz nekdo nekoho kritizuje, tak je ta debata korektni a ne v duchu slovnich ataku a narazek "mezi radky". Kritiku jsem tam nevidel v podobe, ze autor nekdy recenzentum vysvetloval to ci ono, to je skutecne neyvzkle. Proto, myslim, ze "zduvodneni" T. Barcika je v tomto pripade mimo misu. Samozrejme, ze na to ma plne pravo, je to jeho vec, vcetne formy, kterou zvolil.
To Barcik>
Nicmene, jiz v r. 2000 byl tento titul svym obsahem ponekud obstarozni vzhledem k pokrocilemu vyvoji grafiky v internetovych technologiich. Takze nektere vase citace v knize (ilustrovane autorkou clanku) jsou jako z doby internetove manufaktury.
To Malkova>
Hlavne pro ctenare v grafice zacinajici dobre upozorneni! Pak take echo pro vydavatele, proc je takova knizka jeste na trhu. Proste analyza se vsim vsudy, jaka je skutecnost podstatnych veci, tudiz poslani recenze.

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 1.5.2004 15:35:32

to vicha> a ve ktere casti rakouska jste byl? prestrojen za americana? ucta? a k cechum?

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 2.5.2004 8:35:51

Ale nemínil jsem úctu k Cechum, ta je, mate pravdu - ruzna z obecneho pohledu. Ale psal jsem v odpovedi celkove o vztazich lidi na portalech, kdyz tam neco vyslo. Reagence byla, pokud jsem sledoval, vecna bez emoci. Tam si totiz nedovoli ani maly obchodnicek v obchudku nejaka silna slova, jelikoz se na verejnosti zprofanuje a dívají se na nej pak neduverive, pokazi si reputaci. Bydlel jsem ve Widni, no ale to jen na okraji na tvoji narazku ;-).

Avatar

Autor komentáře: Zbyněk Výboh

Datum vložení: 27.4.2004 9:27:05

Jenom bych rád zareagoval na část Vaší věty: "snad jednou dokážete napsat i pořádnou odbornou recenzi... "
Na jednom z mých oblíbených serverů <a href='http://www.zvedavec.org' target='_blank'>http://www.zvedavec.org</a> je moderovaná diskuze. Z pravidel bych odcitoval:
"Můžete vyjádřit jakýkoliv názor. Můžete napsat, že článek je špatný nebo hloupý (bylo by jistě hezké doložit to důvody, ale není to podmínkou), ale nesmíte napsat, že autor je hloupý. Proč? To první je legitimní názor, na který máte právo. To druhé je osobní urážka - a na tu už právo nemáte. Totéž platí, reagujete-li na něčí příspěvek. ..."
Zkuste se nad tím zamyselt.

Avatar

Autor komentáře: Petr Zelenka

Datum vložení: 29.4.2004 8:28:02

Velice pekne receno.

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 27.4.2004 14:33:08

snad se vá, povede někdy napsat odbornou knihu...

Avatar

Autor komentáře: Jindřich Zagora

Datum vložení: 26.4.2004 15:08:47

"<I>Vylepšete svou verzi prohlížeče na IE 5.0 nebo NT 5.0</I>", nevi nekdo co to bylo za verzi NT 5.0? Mam to primo z kodu???

Avatar

Autor komentáře: Pampaliny

Datum vložení: 27.4.2004 18:20:54

je fakt, ze ten clanek je psany dost nevhodnym zpusobem ... jak jiz poznamenal autor knihy, tak mi to taky prijde jako zaplacnuti diry do splneni planu publikovanych clanku.
ale na obranu pani "odborne redaktorky" bych rad vyjadril nazor ke knize: fakt stoji za prd. Preformulovat uryvky z clanku, ktere najdu na ceskych serverech jako je grafika.cz a podobne, sepsat to do knihy a opatrit svym jmenem, to neni zrovna vizitkou kvalitniho autora. Navic odborna hodnota tech clanku byla skutecne aktualni tak pred tremi roky, ale rozhodne ne v teto dobe.

... jeste bych rad podotkl k pisateli, ktery tvrdi, ze grafika na webu se za ta leta nezmenila ... no, mam dojem, ze opak je pravdou ... ale jedna se mozna jen o subjektivni dojem

Avatar

Autor komentáře: Richard

Datum vložení: 29.4.2004 16:21:49

Nepripada mi napsany nevhodne - jestlize knihu jde jeste koupit a nebyla zde na ni recenze, je napsani recenze na miste i kdyz jde o strasi publikaci.
Je-li navic odborna kvalita miziva, nechapu proc by se mel autor recenze zbytecne patlat s odbornou kritikou, plne staci vykricnik "tohle nekupujte".

Bohuzel mam pocit ze takovato recenze pomerne dobre sedi na velkou cast takzvane odborne litreatury o WWW ktera u nas vychazi.

A autor se IMHO nema co strefovat do recenzentky, spise by mel napsat "tohle je stare dva roky, od te doby jsem napsal novou aktualni genialni knihu" - kdyby ji ovsem byl napsal.

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 28.4.2004 21:27:40

Ale cena je dost přijatelná, tak proč ne?

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 1.5.2004 15:36:55

nekde jsem nedavn cetl, ze nejlepsi zpusob jak se naucit fotosop je stahnout si trial, zapnout a zmacknout f1. pod to bych se podepsal.

Avatar

Autor komentáře: Leo

Datum vložení: 1.5.2004 16:44:31

To je sice hezky, ale webova grafika neni (jenom) o ovladani Photoshopu. Jsou profi grafici, kteri Photoshop ovladaji velice bravurne, ale o grafice na web nevedi vubec nic... Leo

Avatar

Autor komentáře: Richard Palát

Datum vložení: 1.5.2004 22:49:31

S tim bych souhlasil. Ja ovladam (jakz takz) AutoCad ale turbinu bych v nem nenakreslil (respektive nakreslil ale nezkonstruoval).

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 2.5.2004 1:52:49

zmacknete si f1 a uvidite. koupil jsem nedavno nejakou knihu k fotosopu asi za 400,- a musim rict, ze narozdil od ni mi 'ef jednicka' prinese rychlou, presnou, strucnou a ucinnou napovedu presne k tomu, co chci.

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 2.5.2004 8:27:01

Nekteré trialy jsou i na 60 dnu, ale to neni pripad Fotoshopu. A za tech 30 dnu (pokud jsi laik) toho moc nenaberes a co pak? Opetovné stahnutí? Nejsem si ovsem jist, zda podruhe Fotoshop trial na stejnem PC otevres? Neví to nekdo?

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 2.5.2004 9:19:59

:)

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 2.5.2004 10:28:15

Mam totiz takove dilema u Flashe MX 2004. Rozhoduji se, co vlastn umí více nez bezny F MX. Tech 30 dnu je malo a nevim zda mohu znovu stahnout trial a jestli to tedy pojede?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.5.2004 11:02:23

Viz <a href='http://interval.cz/clanek.asp?article=2698' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?article=2698</a> a stop off topic, plíz ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vícha

Datum vložení: 2.5.2004 16:24:53

No, to mi tedy ušlo – I’ll put id down, thanks!

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz