Starší komentáře ke článku: Žije psychologie vnímání barev a tvarů?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 9.4.2002 1:22:03

Plakát Singularity má výrazné barvy, aby přitáhl pozornost kolemjdoucího. To chápu. O něco obtížněji však chápu význam těchto výrazných barev na webu. V tomto případě těžko mohu "jít" nějakými okolními dráty a být upoután zářivou červení oné stránky.

Na webovou stránku prostě přijdu, nebo nepřijdu. Pokud na ni přijdu, jistě to nebude díky její výrazné barvě, ale díky něčemu jinému. Ptám se tedy, proč a odkud přicházejí (přicházeli) návštěvníci na stránku caramel.cz?

Zřejmě nepřicházeli z fulltextových vyhledavačů, neboť stránka žádný relevantní text neobsahuje. Zřejmě nepřicházeli ani z katalogů, neboť se jednalo o jednorázovou akci a navíc jsem to v hlavních katalozích nenašel. Pravděpodobně tedy přicházeli na základě offline reklamy a online bannerové reklamy.

Pominu-li offline reklamu, která mohla být (a asi i byla) sdílnější než ona webová stránka (a nebylo tedy již nutné stránku navštěvovat), zbývají bannery. Pro bannery je ovšem typické, že návštěvník po kliknutí obvykle neví přesně, kam se vlastně dostane.

Teď již trochu fabuluji, protože detaily tohoto projektu neznám, nicméně mám pocit, že zde zvítězilo tradiční "plakátové" myšlení grafika nad principy webu. Pan Tyll celkem jasně naznačil hlavní motiv stránky -- "přilákat pozornost".

Znovu se tedy ptám, je přilákání pozornosti skutečně legitimní cíl (byť dílčí) takového webu? Není náhodou pozornost návštěvníka již přilákána, když obětoval svůj čas a na stránku přišel? Nebylo by vhodnější jeho momentální pozornost a zájem využít a nasměrovat na zajímavý obsah spíše, než ho dále "burcovat" barvami?

Nechápejte, prosím, mé dotazy jako kritické. Tentokrát (výjimečně ;-))nekritizuji, ale zcela upřímně se ptám. Téma oné stránky je mi natolik osobně vzdáleno (po pravdě řečeno, vůbec jsem nepochopil, o čem to je, a to jsem se hodně snažil), že mne skutečně zajímá, zda existují cílové skupiny, na které tato strategie funguje.

Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: kensho

Datum vložení: 9.4.2002 9:31:58

diky za vas nazor

mam jen malou reakci, dovolite-li :)

nenasel jsem v clanku pana Tylla nasledujici sdeleni, ktere vy uvadite: "Tyll celkem jasně naznačil hlavní motiv stránky -- "přilákat pozornost"."

cast clanku o webu Singularity jsem osobne pochopil trosku jinak - web Singularity je vyrazny, zanechava jednoznacny pametovy zrakovy vjem, jeho styl a celkova image plne zapada do celkove kampane party....

takze web neprilakava pozornost a chut prijit na nej, ale jasne ukazuje, ze se jedna o lakavou, zretelnou, vyraznou a jedinecnou akci, nezapadajici do sede ostatnich party....
web prilakava pozornost cilove skupiny (navstevnici party)- svym provedenim splnuje minimalne dve lakaci funkce - laka web si prohlednout a laka jit na party, ktera se zda byti slibne vyrazna jako web....

tak nejak jsem to pochopil ja...
tesim se na vasi odpoved :)
kensho

Avatar

Autor komentáře: Martin Nekola

Datum vložení: 9.4.2002 9:54:52

Dobry den,

v tomto pripade bych souhlasil s p. Prokopem v tom, ze takoveto stranky museji byt podporeny silnou "offline" kampani, protoze vyhledavace asi nemaji moc sanci.
Co podle mne hodne chybi je odkaz na dalsi informace o poradateli popr. o jeho akcich (alespon jsem ho nenasel). Jinak jde vsak o graficky vydareny web, jehoz cilem pravdepodobne bylo poskytnou pouze relevantni info k akci a zaujmout, nic vic ani min. Na takoveto stranky lze velmi tezko uplatnovat "principy webu" jako je napr. provazanost (hypertext), pristupnost co nejsirsi skupine navstevniku apod.

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar

Datum vložení: 9.4.2002 1:28:37

Hmmm, zajimalo by mne, kolik nexen.cz zaplatil za uverejneni tohoto clanku... Tohle hodne smrdi.. :)

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 9.4.2002 8:02:47

Dovolim si tady reagovat slovy jineho ctenare, ktery mi v jinem clanku venujicim se elektronickym obchodum rekl, ze kdyby nas chtel nekdo obvinit ze skryte reklamy je to - a ted cituji: "Pokud by si nekdo myslel, ze jde o zaplaceny clanek, musel by byt totalni magor a podobne clanky by ani nemel cist."

To same jsme udelali ve veci psychlogie vnimani - obeslali jsme radu firem, z nichz pouze jedna reagovala - bohuzel. A reagovala na nase otazky tak dobre, ze jsme s ni pripravili rozhovor. Kdybyste mne znal, pane Cisari, vedel byste, ze jsem radu zakazek na clanky odmitl, jakmile to jen zavanelo uplatkarstvim nebo reklamou. Obchodnici se mnou vzdy meli a budou mit tezke porizeni - jsem novinar a clen Syndikatu - a ac to zni staromodne, jeho zasady ctim. A divil byste se, kolik ceskych firem si predstavuje recenzi tak, ze se zeptaji, co chcete, kdyz napisete - i kvuli tomu jsem zrusil spolupraci s radou medii.

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar

Datum vložení: 9.4.2002 11:59:51

Dobra, omlouvam se Vam, byla to prilis rychla a neuvazena reakce...

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 11.4.2002 8:18:54

Omluva je i na me strane, take jsem reagoval neprilis uvazene, omlouvam se ...

Avatar

Autor komentáře: Jiri

Datum vložení: 10.4.2002 9:38:17

hehe...

ten web (ten cervenej) je podle me na nic. Je to jenom takovej letak, ktery ja hned hazim do kose. Od webu cekam detailni informace - fotky, mapku jak se tam dostat, detailni info o DJi, cenik chlastu, moznost zeptat se na neco atd. Na co jako je tohle a jak se tam dostanu? Prectu si adresu na plakatku a na te adrese najdu tentyz plakatek? Jakou to ma jako logiku? To mi prosim nekdo vysvetlete.

Tohle je uplne na nic. Ale ma to jednu pozitivni vec - nasel jsem peknej web na singularity.cz :)

p.s. a jeste - ta bila na cervene me tezce odradila.. nechci, aby mi web vysal mozek, ja si chci precist ty informace, co tam jsou!!! Proc me chcete zaujmout, kdyz uz tam sakra jsem???

Avatar

Autor komentáře: Juraj Rosa

Datum vložení: 10.4.2002 20:51:39

Jednuduse, abys tam zustal a precetl si vsechno, co ti touto cestou chteji zdelit... Neky prijdes na web, ktery ma otresnou grafiku, v druhym okne mas otevrenou stranku s podobnym obsahem, ale pravdepodobne si vyberes tu, ktera ma hezci a na prvni pohled srozumitelny dizajn a vnitrni logiku, jednoduse tu, ktera te okamzite upouta.

Myslim, ze konkretni nepouziti mapky ani nemusi byt dukazem omylu autoru web, pouze se (podle mne) snazili priblizit tem, pro ktere je tento web primarne urcen. A nejsem si jist, ze tyhle lidi chteji cist odstavce textu o tom, jaka ta akce bude zuzo s presnou trati linek, ktere je tam dopravi a pod...

S pozdravem,

Juraj Rosa

Avatar

Autor komentáře: Jiri

Datum vložení: 12.4.2002 18:05:30

a ted uz to nechapu vubec :O

Dela se ten web proto, aby se na nej koukli ti, kdo tam stejne pujdou, anebo proto, aby se nalakali lide, kteri tam jeste nebyli?

Ja myslel, ze spis to druhe. A pak by snad nebylo od veci tam soupnout info i pro ne. Vzdyt je to jedno, kdyz tam bude odkaz, tamti prvni na nej klikat nemusi.

Holt ja na takove akce nechodim, protoze tam netrefim :)

Avatar

Autor komentáře: Tomas Tyll

Datum vložení: 14.4.2002 21:46:16

Takovy web se vetsinou dela jako soucast medialniho mixu ... proste pokud ma kampan zasahnout opravdu ty pro ktere je urcena, je internet dosti podstatnou soucasti .. vetsina z lidi, kteri se na party potencionalne prijdou podivat ma internet, a samozrejme cte napriklad techno.cz, tam se objevi banner a ten zve na akci .. pro dalsi blizsi info si pak clovek zajde na webovou stranku ...
V podstate proste jen spojis ruzne medialni prostory a ve vsech z nich mas kampan ... pak je mnohem vetsi pravdepodobnost, ze oslovis lidi, ktere akce muze zajimat a mohou se na ni prijit podivat ...
jeste mate nejake dotazy ? ptejte se rad odpovim .. :)
krasny den ...

Avatar

Autor komentáře: honza

Datum vložení: 14.4.2002 16:25:41

ten web je prisernej.
1. HTML verze nefunguje v Opere.
2. uvodni stranka a barva pisma vpravo nahore skoro stejna jako pozadi.
3. hrozne zvuky na pozadi, pochybuji, ze je nekdo muze vydrzet dele nez minutu a pak nasleduje opusteni stranky nebo vypnuti zvuku...
4. velika cast obrazovky je zcela nevyuzita.

Grafika je skutecne vynikajici, ale vzhledem k vyse uvedenemu je to skoro na nic!

Avatar

Autor komentáře: DJ

Datum vložení: 8.9.2003 16:54:18

zkus to v Disco!
:-)

Avatar

Autor komentáře: Lukas Kucera

Datum vložení: 16.4.2002 20:10:15

Přidám jednu psychologickou poučku, která je již dosti známá, ale možná si naní hned nevzpomenete.
<B>"Nějakej blbec, který tomu bude věřit, se vždycky najde."</B>
Pokud se to někoho dotkne, věz že se tu mluví o psychologii a předpokládá se, že čtenář si vše dobře vyloží. A tak i já doufám, že si čtenář tohoto příspěvku tuto poučku správně vyloží.

Avatar

Autor komentáře: R.P.

Datum vložení: 6.6.2004 17:14:39

Taky bych přidal,že "blbec" je velice individuální věc. Většinou tak hodnotíme lidi,o kterých toho sami moc nevíme a připadnou nám divní, a přitom se oni smějí nám že sme blbce, jelikož jim zas připadne divný to co děláme my, takže KDO JE VLASTNĚ BLBEC??????? To byl jen dodatek k psychologii....

Avatar

Autor komentáře: Zkouška

Datum vložení: 30.6.2002 12:32:35

Zkouška

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz